Zakázat elektromobily v podzemních garážích? Případ z noční Prahy říká ano!
V podzemní garáži v centru Prahy shořel elektromobil. Musela se uzavřít i část ulice. Měly by mít elektromobily zákaz vjezdu do podzemních garáží, tak jako vozy na LPG a CNG?
Hasičský záchranný sbor Praha potvrdil na sociálních sítích noční požár elektromobilu v podzemní garáži na Praze 2. Na místo vyrazily jednotky z centrální, holešovické, strašnické, krčské i chodovské stanice. Elektrický Jaguar I-Pace začal hořet včera krátce před půlnocí.
Hasiči zasahovali v dýchací technice a společně s několika vodními proudy využili i zařízení COBRA, kterým prorazili plášť baterie, aby ji následně ochladili. Nejprve bylo nutné vůz nadzvednout pomocí hydraulických rozpínáků, aby byl přístup k akumulátoru uloženému v podlaze co možná nejsnazší.
Chemici pražských hasičů v průběhu požáru měřili koncentrace škodlivin, které z prvního podzemního podlaží garáže unikaly do ovzduší. Kvůli tomu Policie ČR na čas uzavřela část ulice Bělehradská. Experti odebírali vzorky hasební vody i pro další zkoumání.
Požár elektromobilu byl uhašen po dvou hodinách a následovalo ochlazování baterie a příprava na jeho transport z podzemních garáží. Tady nastala další komplikace, protože celý objekt (včetně výtahu) byl kvůli požáru odpojen od elektrické energie. Po jeho připojení na záložní zdroj a za pomoci přepravních vozíků hasiči vůz přemístili na pozemní komunikaci, kde byl naložen do speciálního kontejneru pro chlazení.
Poté elektromobil i s kontejnerem zamířil na odstavné plochy Správy železnice, kde byl za dohledu hasičů a dalších kontrol sledován termokamerou. Vozidlo bude ve vodní lázni po dobu nezbytně nutnou, celkový čas však hasiči nespecifikují.
Příčinou vzniku požáru byla s největší pravděpodobností technická závada, podrobné detaily jsou ale v šetření hasičských vyšetřovatelů. Způsobená škoda byla majitelem elektrického jaguaru vyčíslena na zhruba milion korun.