Bezpečnost
Řekl bych (po dvou letech zkušeností), že auto na baterky potřebuje více pozornosti uživatele a týká se to jak nabíjení, tak i provozu. Je potřeba myslet nejen na trakční baterii, ale i na "provozní" 12V baterii. Osobně jsem zavrhnul dobíjení přímo z fotovoltaických panelů, protože to dává hodně malý příkon baterii a podle mého názoru není dobré baterii neustále dobíjet (malým proudem) do méně než plna. Pokud doma nebo na veřejné stanici nabíjím, je to vždycky od (někde okolo) 20 % kapacity do 100 %. Následně buď jedu od nabíjecí stanice domů nebo jedu nakoupit/projet se tak, abych se dostal domů někde okolo 80 % nabití. Následně se snažím každý týden projet auto na trase alespoň 10 kilometrů bez zastávek. Dobíjení preferuji z 230V zásuvky, která dobíjí výkonem okolo 2,2 kW, což je něco jako když ohříváte vodu v rychlovarné konvici. Víc rizikové (z hlediska vzniku možného požáru) je určitě dobíjení větším proudem/výkonem, což je nutností u velkých baterií.
Mohu se zeptat jaké máte auto a jak velká je degradace baterie po dvou letech provozu? A když už jsem tak nesmělý, tak kdybyste přidal i další zkušenosti a počet najetých km, aby byl údaj o degradaci baterie zasazen do kontextu.
Děkuji
Děkuji
Nevim, nakolik je autor odbornik a fakta jsem neoveroval, ale skocilo mi to na obrazovku hned po teto diskusi, tak se podelim:
https😐/twitter.com/…4982917641105409
https😐/twitter.com/…4982917641105409
Autor je zřejmě velice nakloněn BEV podobně jako Don Seladon tady. Komická je jeho snaha hoření BEV bagatelizovat a dostat je na úroveň ICE ("ano, i zaparkované ICE mohou hořet") 😒] 😒] 😒]
Ještě že ten ocas nenapsal " i ICE mohou hořet při dobíjení 😄 😄 😄 ale byl blízko
Ještě že ten ocas nenapsal " i ICE mohou hořet při dobíjení 😄 😄 😄 ale byl blízko
Takze kdyz píše fakta, je nakloněn BEV? Nebo co překrucuje nebo si vymýšlí?
Na lhaní a výmysly tu máme jiné, třeba jako že diesel čistí vzduch.
Na lhaní a výmysly tu máme jiné, třeba jako že diesel čistí vzduch.
Fakt je, že hašení EV je problematické, drahé a společensky velmi zatěžující. A faktem je,že víc EV bude znamenat víc požárů EV. A tím pádem větší a větší problém pro společnost. To JE FAKT.
jakykoliv pozar je spolecensky zatezujici. Stejne tak i pozar ICE. Je jedno, jestli v garazi hori EV nebo ICE, dopad na ostatní bude úplně stejný.
My všichni!!! Platíme za to, že EU tlačí tenhle politický projekt, který přináší vedle zlomku pozitiv obrovskou nálož negativních původních jevů.
Požáry a nehody jsou pro EV obrovský problém. Vp arkovacích garážích by v podstatě EV vůbec neměly být, protože zásah hasičů je velmi omezený a komplikovaný. A následné odstraňování škod velmi drahé.
Tohle vše by si měli platit majitelé EV, nikoliv stát. Každému majiteli bych naúčtoal při koupi dotační poplatek pro hasiče :-!
Požáry a nehody jsou pro EV obrovský problém. Vp arkovacích garážích by v podstatě EV vůbec neměly být, protože zásah hasičů je velmi omezený a komplikovaný. A následné odstraňování škod velmi drahé.
Tohle vše by si měli platit majitelé EV, nikoliv stát. Každému majiteli bych naúčtoal při koupi dotační poplatek pro hasiče :-!
Nebreč. My víme, že patříš mezi vrabelovce, kdyz svoji neschopnost pocitat hazis za vinu vládě.
My víme... 😒] 😒] 😒] Problematičnost a nákladnost hašení je jistě věc, za kterou může neschopnost rohYpnola že... 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] OMG ty si ale vážně chuj...
Hele, 1. mluv za sebe
2. víš akorát kulové
3. své smyšlené domněnky mi nepodsouvej :-!
Hele, 1. mluv za sebe
2. víš akorát kulové
3. své smyšlené domněnky mi nepodsouvej :-!
tohle jsi ale psal u diskuze k nafte, kdyz jsi brecel, ze zvysenim spotrebky o 1,5 se zvedne cena o 1,8 a ze za to muze vlada, ze to nepohlida a benzinky si budou mastit kapsy, ze se to ma zvedat jen o 1,5.
To nejsou me domnenky, ale tve nazory.
To nejsou me domnenky, ale tve nazory.
Mistr Rohypnol si mě zablokoval, takže se nebude zlobit... Ze všech místních diskutujících je na tom myslím úplně nejhůře. Z každé jeho zprávy neskutečně čiší beznaděj, zmar a nenávist. To musí být smutný život a přitom přechod na EV je "taková blbost".
A teď k tématu - EV hoří výrazně méně často, než ICE. Jejich hašení je velice problematické, to v žádném případě nepopírám, ale věřím, že je to technologický problém, který má řešení. Jak ve složení baterií, tak v jejich monitorování a tedy předcházení těmto problémům.
Každopádně mu dávám palec nahoru za to, že začal své myšlenky číslovat, což jsem ho věřím naučil já. 😊 Nicméně počty smajlíků jsem mu nedokázal vymluvit.
A teď k tématu - EV hoří výrazně méně často, než ICE. Jejich hašení je velice problematické, to v žádném případě nepopírám, ale věřím, že je to technologický problém, který má řešení. Jak ve složení baterií, tak v jejich monitorování a tedy předcházení těmto problémům.
Každopádně mu dávám palec nahoru za to, že začal své myšlenky číslovat, což jsem ho věřím naučil já. 😊 Nicméně počty smajlíků jsem mu nedokázal vymluvit.
A take dohasovat. Coz ovsem uz nepredstavuje zadne nebezpeci.
Ano, venujme pozarni bezpecnosti odpovidajici pozornost. Ale ne prehnanou.
.
Ohledně toho p208, tam to začalo hořet od nabijene koloběžky.
Asi tak. :yes:
https😐/prazsky.denik.cz/…li-20221219.html
https😐/www.158.zone/pozar-podzemnich-garazi-u-hlavaku-v-praze-zavrene-okoli-a-husty-kour
https😐/www.idnes.cz/…100238_krimi_cen?…
Vůbec spalovaky nezačnou hořet jen tak sami v garážích, že?
Můžu vyhledat x dalších případů jestli máš zájem. A pozaru EV v podzemních garážích máme v ČR kolik případů? 1?
https😐/vedaing.com.mk/…cle-fire-causes/
Nicméně faktem je, že tímhle trpěly především staré modely. Doba, když EV hoří ustupuje. Dnešní modely na trhu jsou úplně někde jinde, než elektriky z roku 2015.
Dále například Tesla zavedla 2170, které mají evidentně lepší odolnost proti hoření
https😐/www.teslarati.com/…stance-pictures/
Zdroj: http😐/thedriven.i👋2023/02/02/is-there-an-issue-with-the-nissan-leaf-battery-overheating-during-highway-driving/ - překlad DeepL a já.
Edit: V caranddriveru píšou, že LFP baterie se spíše používají v Číně, mají výrazně nižší energetickou hustotu a díky nižší ceně je nasazuje Tesla a nově i Ford do levnějších řad svých modelů. Asi nic moc posun mimo vyšší bezpečnost.
Podobně je na tom novinka - super baterie od CATL, kde lithium nahradili sodíkem. Je to zase čistě o penězích a ne o ekologii. Sodík je levnější a především je všude a to je geopoliticky úžasné pro Čínu. Logicky proto do toho investoval CATL - je z Číny. Opět je hustota horší. A pravděpodobně bude i životnost horší. Ty nejvíc nezelené baterie s Li a Co jsou jednoduše díky fyzice nejlepší.
Obecně vývoj baterií jde cestou ceny. Byly tady různé úžasné baterie a "skoro už jsou na trhu" a byly jich snad stovky. Nakonec ale vítězí nějaké jednoduché řešení, které je především levné. Poslední 2 novinky jsou právě levné LFP a Na-ion.
Pokud se nepletu, tak Leaf je chlazený vzduchem i v aktuální generaci. Nicméně platforma Leafu se nechává dožít a nahradí ji vodou chlazená CMF-EV resp možná samotný Leaf nahradí jiný model s CMF-EV.
To je taková studie typu arese. Prostě EV hoří častěji a čísla k tomu nepotřebuji.
Zdroj: http😐/www.popsci.com/…ire-rates-study/
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Odkaz který jste sem dal a uvádí naprosto nesmyslná data je na firmu, která prodává produkty na hašení EV, což je opravdu zajímavé. 😊
Hezký článek o požárech aut je např. na mém oblíbeném Car And Driver😒br />
https😐/www.caranddriver.com/…real-statistics/
Doporučuji si místním diskutujícím přečíst debaty pod články na Car And Driver. To, co tady předáví několik jedinců je opravdu smutné a je to myslím důvod, proč je diskutujících na auto.cz tak málo.