Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen Multivan Long Life 1.4 TSI eHybrid – Praktik vhodný i pro diplomaty

60 komentářů

lukas13
...tohoto VW a jsem první příspěvek. Tvl, hustý. Jde to tu skutečně do kopru. 😢
traveldrive
Čo narobíš, proste to tak je. Autá nie sú za súčasné ceny zaujímavé, 1,5 milióna za mikrobus s motorom 1,4 má proste ustrelený dekel... Naviac Volkswagen to prepaluje až príliš. K tomu dieselgate, mizerný infoteinment, dotykové šialenstvo namiesto normálne ovládania, skrátka nie je o čom. Nové autá už budú len pre zazobanejších, plebs sa uspokojí s jazdenkami - Kubrt nestíha už teraz.
lukas13
Áno, máš pravdu. S násilným nástupem EV se děje to, čeho jsem se od začátku bál a co ty jsi hezky popsal. Jsem stršně zvědav, kdo v automotive zkrachuje do pěti let. Chjo...

Ps.: Ale že může mít problémy i koncern, to bych před pár lety netipoval.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tady je jiný problém, tuny chyb v článcích a diskuze se na to téma rozjela, pak multinick, k tomu minusovací automat. Není divu, že se lidi odvrátili.
traveldrive
To tiež prispieva, máš pravdu.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Mne nebavi moc diskutovat, kdyz se misto vecnych diskusi o technickych vecech ohledne aut v kazdem tretim prispevku diskutuje bud politika nebo se tam vyskytuji slova jako "rusofil", "eurohujer" apod. To patri do hospody po ctvrtem pivu a ne na diskusni web. A redakce by s tim mela neco delat.

Vetsina diskusi posledni dobou vypada tak, ze jsou stale stejni lide zakopani ve svych zakopech a vzajemne na sebe strili urazky. Rozumnou diskusi o autech uz jsem tady nevidel docela dlouho.
rohor
Ani neuvidíš. Ačkoli co jde rozumného diskutovat u "auta" velikosti náklaďáku, které jezdí za 1,5 litrů na 100? Kde autor testu se snaží všemožně okecat naprosto nezvládnuté sladění rekuperativniho a mechanického brzdění?
adamzprahy
Přesně, viz diskuse pod ID.Buzz. Od chvíle co jsem se tam dočetl, že kdo odmítá EV, tak logicky podporuje Rusko proti Ukrajině apod. tak jsem přestal číst a zajímat se. Na druhou stranu taky je tu sorta lidí co pod každým článkem kope do EV i když o ně v článku nejde. Ať je v testu jakékoliv auto, tak to skončí EV fanatismem versus EV haterům.
Avatar - fOE
fOE
Doted jsem nenarazil nebo nebyl clenem fora, ktere by nemelo nejmene jeden podobne polarizacni namet jako je EV zde. Lidi se radi hadaj, jeste radeji se hadaj o hloupostech a vubec nejradeji se hadaj o hloupostech hloupe. 😄
A protoze tu nikdo nemoderuje ani neresi X let stare problemy (spam, minusovaci boti atd.) lidi to postupne odradi a zustane tu jen tenhle plevel.
Kazdopadne to jde za redakci, ktere je to zjevne putna. 😐
Avatar - Anonym
Anonym
O normálních autech nejsou Ev fans schopni diskutovat a ostatní s nimi zas nechtěj diskutovat o jejich úžasných autech.

Výsledkem sou jenom hádky pod zelenou agitkou 😄
zlysoused
Mínusy neřeším, ale ty multinicky jsou zlo. Celkově diskuze upadají. Nechci znít jako staromilec, ale v dobách GTI to tu bylo jiné kafe.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Neupadá diskuze. Upadá úroveň článků a jak psal někdo nahoře, auta jsou drahá a většina z nich jsou pro většinu lidí nedostupná a tím pádem nezajímavá.
GTI vyvolával bouře ve sklenici vody ... a psal slušně o Daciích, jinak byl naprosto zakopán v příkopu se jménem VAG 😄 když už se bavíme o těch příkopech ...
adamzprahy
Ty články, jako to je taky kapitola. Spousta “testů” je tak povrchní a obecná, že se člověk nic nedozví a není pak o čem diskutovat 😁
Avatar - fOE
fOE
Abych se priznal testy zde ctu jen hodne sporadicky, neb se tam zcela zasadni celky zvyknou odbyt jednou strohou vetou. 1 veta o fungovani podvozku, tamhle dalsi 1 veta o prevodovce... To pak clovek nevi jestli si z nej redakce nedela tak trochu srandu, nebo zda v tom vubec sedela.
A psat to pod kazdym clankem cloveka taky casem omrzi. 😄
lukas13
Ale kolik palců má displej a snaho okecat, že ten infotejment s dotykovým ovládáním sice není úplně košer, ale nakoc to vlastně docela ujde ... Jo, o tom je půlka první kapitoly...
ryccardo
Sorry ale GTI byl taky *** a demagog. Pamatuju jak se do krve hadal ze TSI motory nemaji zadny problem s rozvodovymi retezi. Vytrvale to popiral, dukazy bagatelizoval a tvrdil, ze je to jen drobny problem par aut. Za me kreten, byt se umel hezky prezentovat svym literarnim projevem.
rohor
Kámo, neboj se. Stačí naslapnout téma a Baryk s Hamunou ti sem vyblijí 170 postů za půl hodiny.
lukas13
Tak já vykopnu😒br />
EV, ICE, TESLA.

A pozór: Diesel! :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Já bych se tu rád bavil o veteránech, osmiválcích, automobilových legendách, ušlechtilých supersportech ale není s kým.

Tak tu jenom odrážím útoky zelených multinicků, placených Čínou 😄
ryccardo
Fakt je, ze Hamunu se nam povedlo solidne otravit, tak je od neho v diskuzich celkem pokoj :yes: 😁
Mr.Murphy
... a co třeba sociální sítě? není to tam lepší? škoda no.... zůstalo nás tady pár zoufalců 😁
PEEPEE
Ještě do nedávna jsem se považoval za autonadšence. Kupoval jsem časopisy, kalendáře, četl novinky a testy, jezdil na výstavy. Ale doba se bohužel tak změnila, že mě auta naprosto přestala zajímat a bavit. Z aut se opravdu stávají předražené lednice, výrobci to už ani nepopírají... Kdy jste naposledy viděli sportovní reklamu na auto, nebo aspoň reklamu, která by chytla za srdce? Politika a EV tak moc polarizují společnost, že už se o autech nedá ani normálně diskutovat. A zdejší diskuze, to je naprosto vyhozený čas. Zde se povětšinou pravidelně potkává jen pár asociálů a individuí, čest výjimkám. No naštěstí tu ještě máme svět motorek. Tam je zatím relativně vše v pořádku. I lidi jsou celkem v pohodě. Tak snad to ještě aspoň pár let vydrží.
lukas13
Ano, vystihl jsi to zcela přesně. Bohužel.
Avatar - Anonym
Anonym
A proto jezdím na srazy veteránů a srazy USCARS.

Protože tam pořád ta poctivá auta jsou. 😄

A doma "zatím" můžeš mít taky co chceš, takže je to jenom na tobě kam chodíš a čím jezdíš. Akcí je mraky, každý týden nějaká kde jsou poctivá auta.
Lubo
1.5 TSI od 1 395 593,- Kč
2.0 TSI od 1 511 148,- Kč
2.0 TDI od 1 492 511,- Kč
1.4e PHEV od 1 623 557,- Kč


Mercedes V 220d L od 1 217 865,- Kč
Plus Ford Turneo, Renault, Citroen…
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Z důvodu emisí v reále níže uvedená auta nekoupíš, jsou 3 na Česko na rok.
Lubo
Na sauto.cz je viacero z týchto alternatív čo som písal. Nové, dodanie ihneď. Vybral by som si.

Navyše, ten skok v cene Mltvn je drsný. Bráchovi akurát došiel 2.0 TDI v plnej výbave za cca 1,15 mil. Kč, počkal si, to áno, ale teraz za to neobjednáš ani základ.
lukas13
VW to přehnal. Krutě. Půjdou do kopru.
ryccardo
Taky mam ten dojem. Prestavaji vyrabet auta, o ktera je zajem a vyrabi auta, ktera se prodavat moc nebudou.
Arese
Přesně! 😲 :no:
RD
Naše Rav4 4x4 HeV město 6,7, okresky 6 a dovolená po dálnicích kdy jedu tacho 165 9,5…. a nepotřebuji dobíjet ;-\
traveldrive
RAV4 je mikrobus?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Moje Mazda CX-60 MHEV 6,1 průměr a k tomu 6-válec v dieselu, ne ty chcíplý benzínový prdky které montuje Toyota plus šílené CVT.
Taky nepotřebuji dobíjet a naftu mám o 5 korun levněji než ty benzín ... uvidíme jak dlouho ty ceny vydrží ale slušně šetřím.
Lubo
CX-60, konečne zaujímavé auto :yes:
Bol som sa povoziť, motoricky a podvozkom super.

Mať tak interiér zo Sorenta, bol by to horúci kandidát :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Muj Megan 2.0i 9,5-12 na sto... heč, vyhrál jsem ?
lukas13
Vyhrál 😒] :yes:
Avatar - Alexander the Great
Alexander the Great
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Máš to o 5 Kč levnější, protože jsi diesel-dezolát, co se svou dieselovou plečkou parazituje na školních autobusech a rozvozech rohlíků (nebo čím to vy diesel-dezoláti vždycky argumentujete, když je řeč o (ne)zdanění nafty...) :no: :no: 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Máš tu silnější 4x4, nebo 200ps zadokolku? S tou zajížděli i novináři neskutečně nízký spotřeby.
Já jel dnes na otočku Prahu + nějaký Kotěhůlky a kolony a jel jsem jako hovado a za 1,80 Kč/km. A to beru Vervu. Momentálně to palivo bolí ze všeho nejmíň...
Futurista
Skutečně další test Mutvivan/Caravelle/T7 nebo Caddy... nebo jak se to všechno jmenuje? Nikdo jinej už auta nepůjčuje? Smutný...
ericn
Spíš to vypadá, že to nikdo nechce (SDA T6.1 a T7 bohužel nerozlišuje)… Tak se to snaží nacpat do médi. Na silnicích tenhle Multisharan vidět není 😉
lukas13
Ale už jsem dvakrát v reálu potkal nového Caddyho, heč!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taky jsem už potkal asi 3 a teď nedávno i Ford verzi.
hobby
Příspěvek podléhá schvalování.
adamzprahy
V článku musím souhlasit s tou pasáží o přešlapech v interiéru. Neznám teda Multivan, ale je to úplně stejné v Golfu 8, s kterým jsem nedávno konečně měl možnost najet pár set kilometrů v průběhu několika dní. Na G8 je strašně moc hatu, ale to auto jako takové - podvozek, komfort a odhlučnění - se podle mě posunulo na úroveň Passatu a člověk by už chtěl tleskat. Jenže právě to co se popisuje v článku o interiéru Multivanu platí i o Golfu. Nepodsvícené ovládání ventilace je absolutně nepochopitelný přešlap, který totálně sráží celé auto, protože po tmě matláte někde pod displejem a náhodně hledáte dotykovou plochu.

Infotainment (v aktuální verzi, která už se neseká) nemůžu říct, že by byl přímo špatný, ale přesně jak je v článku, vše v něm vyžaduje nějak moc pozornosti a nezaujalo mě to. Už vůbec ne v kombinaci s vypínáním start stopu (a jiných věcí, třeba tou ventilací), ke kterému není moc intuitivní se doklikat. Displeje jsou jinak velmi kvalitní.

Středová konzole je nepochopitelně laciná, přitom palubka jako taková je kvalitní. Prostě VW tomu autu dal nepochopitelné chyby, které Golf dříve neměl. Třeba Mercedes A má v tomto ohledu horší odhlučnění podvozku a samotná palubka je možná materiály zevnitř méně kvalitní, ale celkově tomu Mercedes dodal hromadu stylu, dekorů a neudělal nic vyloženě lowcostově a odbytě jako má Golf a tím si ospravedlní “prémiový” náskok. Přitom hardware Golfu není vůbec špatný.

U Multivanu bolí cena a porovnání s V…
Othello
Pohotovostní hmotnost 2,2 tuny je docela tragédie, ale ještě větší katastrofa je nosnost pouhých 451 kg.
451 kg pro sedm lidí a zavazadla ? To si dělají srandu ?

Proč není tenhle diskvalifikující hendikep v mínusech, se třemi vykřičníky ?
:no: :no: :no:
Lubo
Asi nová doba, bude to všetko voziť umelá inteligencia 😁
lukas13
Ta pohotovostní je alespoň (doufám) s řidičem?
Othello
Pohotovostní je bez řidiče. S řidičem je provozní hmotnost
lukas13
Já vím, ale často se to zaměňuje. I tady na ACZ.
Othello
Jasně, však se taky jedná o zcela nepodstatný parametr. Daleko důležitější je znát přesně úhlopříčku displeje.

Mimochodem, i kdybychom přidali 75 kg na rozdíl mezi pohotovostní a provozní hmotností, furt to bude málo. 451 + 75 = 526 kg. Pro 7 lidí a jejich zavazadla.....
Lubo
Praktik vhodný i pro diplomaty - hodně vysportované diplomaty bez zavazadel 😊
Dúfam, že je to len nejaká chyba 😲

Pri VW autách som našiel: Udávaná pohotovostní hmotnost vozidla zahrnuje podle směrnice RL92/21/EWG nebo RL 97/27/EWG v platném znění 68 kg pro řidiče, 7 kg pro zavazadla, všechny provozní kapaliny a hmotnost paliva při naplnění nádrže na 90 % jejího objemu.
https😐/www.volkswagenprestavby.cz/…ratky-rozvor.pdf
lukas13
Dík, to jsem čekal. Nicméně - furt je to sakra málo, jak píše Othello.
adamzprahy
To pak dle té metodiky hmotnosti (68+7) víme jak se došlo k 451 kg. Je to zřejmě minimum pro homologaci. To je podle mě obrovské negativum a v praxi pro 7 lidí nepoužitelné?
lukas13
Souhlas :yes: Takový malý, nepodstatný detail. 😉

Sakra, teď jak o tom píšeš jsem si uvědomil, že většinu testů už tu ani nečtu. 😒
Avatar - Mokrous
Mokrous
No co, no? 55 kilový chlápci s chlebníkem budou muset být novým standardem...
Akorát teda poslední dobou potkávám juniory, co mají 190+cm a okolo metráku.
Othello
v USA by byla taková verze zcela neprodejná :😉
matuS
Spotreba pri vybitej batérii super. Škoda že to nerobia ako normálny hybrid. Zjavne táto technológia funguje.

ale nosnosť vozidla 😒 Normálny hybrid s ľahšou batériou by to poriešil.
Jakub Roupec
Příspěvek podléhá schvalování.