Automobily Audi - vrchol programu koncernu VW v minulém roce doplnil nejmenší model A3, který má podpořit jak prodej dražších A4, tak bojovat v přeplněném segmentu nižší střední třídy s konkurenčním BMW 3 Compact.
3600 ot pri 120kmh je hrozna hodnota na tak male auto a velky objem... vypoveda to o tragickej pruznosti a velkej spotrebe. Naskok diky technice sa nekonal :D
Manželka měla ve stejné době (1997) Mazdu 323 1.8 i 84kW a ta točila při 130 km/ tacho (což bylo cca 120 km/h reál) 3800 ot./min., takže u atmosfér v té době zcela běžná hodnota (a možná spíš na dolním okraji, protože řada atmošek tehdy točila klidně 4000 ot./min.). A mám pocit, že tam kde je dodnes nějaké atmo (Hyundai i30), tak ty otáčky nebudou zásadně nižší a budou dost přes 3000 a to i přesto, že dnes jsou to šestikvalty kdežto ta 323 nebo A3 byly pětikvalty.
Asi jo, akurat v teste bude tiez tacho 120 kmh, GPS to v tej dobe nemerali. Pri 130 to bude tedy okolo 3800-3900 ot co mi pride moc, hlavne ked slabsia 8ventilova 1.6MPi mavala nizsie otacky v octavii.
PS: od tej doby neznasas Mazdy ? Prvy krat vidim pojítko k Mazdam v diskusii :-)
No já vidím u 1.6 MPI 4000 ot. při 130km/h tacho, čas 2:15, tedy o něco vyšší otáčky než ta 1.8 á konto nižší objem (a prakticky stejné otáčky jako uvádí kolegové u 308 nebo Meganu s atmosférickou 1.6). https://www.youtube.com/watch?…
Mazdy snáším, ale nijak mě od té doby neoslovují, protože jsem zvyklý na vyšší výkony (řekněme 200kW plus) a to Mazda od té doby co zařízla turbo v MPS neumí a atmosféry s více válci a větším objemem nenabízí.
No a v 0:28 tam při 120 vidím 3600 ot.
A tady v testu říkají 4100 při 130. https://www.auto.cz/…tary-znamy-53097
V každém případě stále nevidím to co jsi napsal "1.6MPi mavala nizsie otacky v octavii"
Vidim tam 3500 pri 120 :D Kazdopadne pointa je OCTAVIA 2 gen (vacsie, tazsie auto - pre istotu uvadzam...) s 1.6 MPI VS male Audi A3 s tragickou 1.8 20V... ocividne je nastavenie vyrobcu na mizerny priebeh krutiacieho momentu toho 20V motora.
Jak píše Ham, v té době naprosto běžné otáčky při relat malé rychlosti. Holt jsme si rychle zvykli na turba a x-kvaltové převodovky. A to je tu řeč o autě z roku 98, takže historie, ale pamatuju si na zážitek s půjčovňáckým peugeotem 308 někdy před deseti lety, nové auto, motor 1,6 atmo, pětikvalt a na dálnici při 130 km/h to točilo 4000 otáček, bylo to zvukově dost nepříjemné, proto si to pamatuju.
Hele to samý měl Megane 1,6 z roku asi 2010-2011. Při 130ti brutálně vytočený motor kolem 4000 ot/min. Nechápal jsem který magor tohle mohl pustit do výroby. S tím autem se prostě nedalo jezdit po dálnici.