Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Audi A3 Ambiente 1,8 20V

Tomáš Zajíček
Diskuze (10)

Automobily Audi - vrchol programu koncernu VW v minulém roce doplnil nejmenší model A3, který má podpořit jak prodej dražších A4, tak bojovat v přeplněném segmentu nižší střední třídy s konkurenčním BMW 3 Compact.

Udržet snesitelnou cenu pomáhá systém stejné platformy podvozku, který je použit i u Škody Octavia (viz test Octavie) a nového Golfu.

Interiér vozu je vypracován ve výborné kvalitě, za jízdy nic nevrže ani neklepe. Přístrojová deska je přehledná a jednotlivé ovládací prvky se nachází přesně tam, kde mají být. Jedinou chybičkou je malinká odkládací skřínka u spolujezdce, kterou značně omezila montáž airbagu. Tento nedostatek je však úspěšně nahrazen schránkou, která se nachází pod sedadlem spolujezdce.

Již základní výbava Audi A3 je na slušné úrovni a patří do ní například: 15palcová hliníková kola, dva velkoobjemové airbagy, ABS, posilovač řízení, elektrické stahování oken i zrcátek, centrální zámek, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče. Námi testovaný vůz byl navíc vybaven automatickou klimatizací a palubním počítačem. Sedadla jsou dobře tvarovaná, tvrdá, takže ani po delší jízdě záda neprotestují. Lze je seřizovat i výškově, což u tohoto kompaktu ocení především ženy. Vzadu je kupodivu celkem dost místa a pro přepravu dvou dospělých poslouží i na větší vzdálenosti. Zadní opěradla jsou samozřejmě sklopná a je možno tímto výrazně zvětšit základní objem zavazadlového prostoru (350 l).

Pětiventilová osmnáctistovka (92 kW), u nás známá především jako žrout paliva z Octavií, se zde chová kultivovaně, postrádá však tah odspodu. Ve vyšších otáčkách je to už výrazně lepší, ale logicky stoupá spotřeba i hluk pronikající do interiéru. Co se týče zvuku motoru, není nepříjemný, ale spíše dobře odladěný pro sportovní charakter Audi A3. Spotřeba se podle palubního počítače pohybovala kolem 10 litrů naturalu na sto kilometrů. Řadící páka je krátká, padne dobře do ruky - řazení jde velmi lehce. Není prakticky možné omylem zařadit jinou rychlost, tak jak se někdy u méně kvalitních vozů stává. Odstupňování převodovky je opět velmi podobné Octavii, tedy dosti lehké. Motor proto na pětku točí ve 120 km/h 3600 otáček, což je poměrně dost.

Jízdní vlastnosti se dají charakterizovat jednoduše: výborné, nezáludné. Brzdy, mimochodem všechny kotoučové, jsou na tom stejně, tedy výborné. Ze stokilometrové rychlosti dokáží zastavit A trojku do 40 metrů. A co je důležité, ani po zahřátí neslábnou!

Jedinou a pro mnohé nepřekonatelnou překážkou při úvahách o koupi tohoto vozu, však přes slušnou výbavu zůstává vysoká cena, odpovídající značce Audi.

Tomáš Zajíček
Diskuze (10)
Cena základní sestavy 774 000 Kč
Výbava základní sestavy 15-ti palcová hliníková kola, dva velkoobjemové airbagy, ABS, posilovač řízení, el. stahování oken i zrcátek, centrální zámek, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče. Námi testovaný vůz byl navíc vybaven automatickou klimatizací a palubním počítačem. Sedadla jsou dobře tvarovaná, tvrdá, takže ani po delší jízdě záda neprotestují. Lze je seřizovat i výškově, což u tohoto kompaktu ocení především ženy. Vzadu je kupodivu celkem dost místa a pro přepravu dvou dospělých poslouží i na větší vzdálenosti. Zadní opěradla jsou samozřejmě sklopná a je možno tímto výrazně zvětšit základní objem zavazadlového prostoru (350 l). Kč
Cena testované sestavy 774 000 Kč
Výbava testované sestavy základní Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 173 / 4100 - 4100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 202
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 5.9 / 7.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1100
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1140 / 510
Rozměr pneu: 0
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4152
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1427
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Avatar - lamal
16. 5. 2023 08:41
Re: 1.8 20V
Vidim tam 3500 pri 120 :D Kazdopadne pointa je OCTAVIA 2 gen (vacsie, tazsie auto - pre istotu uvadzam...) s 1.6 MPI VS male Audi A3 s tragickou 1.8 20V... ocividne je nastavenie vyrobcu na mizerny priebeh krutiacieho momentu toho 20V motora.
Avatar - Ham.
15. 5. 2023 21:56
Re: 1.8 20V
No a v 0:28 tam při 120 vidím 3600 ot.
A tady v testu říkají 4100 při 130.
https://www.auto.cz/…tary-znamy-53097
V každém případě stále nevidím to co jsi napsal "1.6MPi mavala nizsie otacky v octavii"
Avatar - lamal
15. 5. 2023 21:04
Re: 1.8 20V
https://www.youtube.com/watch?… cas 0:34 na octavia 2 s 1.6mpi presne 3800ot
Avatar - Ham.
15. 5. 2023 18:01
Re: 1.8 20V
No já vidím u 1.6 MPI 4000 ot. při 130km/h tacho, čas 2:15, tedy o něco vyšší otáčky než ta 1.8 á konto nižší objem (a prakticky stejné otáčky jako uvádí kolegové u 308 nebo Meganu s atmosférickou 1.6).
https://www.youtube.com/watch?…

Mazdy snáším, ale nijak mě od té doby neoslovují, protože jsem zvyklý na vyšší výkony (řekněme 200kW plus) a to Mazda od té doby co zařízla turbo v MPS neumí a atmosféry s více válci a větším objemem nenabízí.
Avatar - lamal
15. 5. 2023 16:09
Re: 1.8 20V
Asi jo, akurat v teste bude tiez tacho 120 kmh, GPS to v tej dobe nemerali. Pri 130 to bude tedy okolo 3800-3900 ot co mi pride moc, hlavne ked slabsia 8ventilova 1.6MPi mavala nizsie otacky v octavii.

PS: od tej doby neznasas Mazdy ? Prvy krat vidim pojítko k Mazdam v diskusii :-)