Tvrdošíjné prosazování elektromobility se nám příliš nezamlouvá. A v případě jejího spojení s velkými motocykly to platí dvojnásob. Ukáže nám Zero DSR/X, že jsme se mýlili?
Jaký je na elektromotorku ŘP ? Pokud vím, ještě donedávna na elektromotorku stačilo Bčko, jenže tohle má od levného lehkého elektroskútru dost daleko, neví, jestli je to pořád legislativně takto volné, nebo už to změnili ? díky ?
Aha, díky, onehdá jsem četl o nějakém elektrickém BMW skútru, který byl na Bčko a měl výkon rozhodně větší, než 11kw (tímto jsou omezeny skútry v B kategorii), myslím 30-35kw, právě protože na něj nespadala podmínka objemu motoru, který je (tedy býval) v kategorií motocyklů také definován, do 125, do A2 350 myslím ? a pak A1 neomezen.
Nechci se hádat, ale já si myslím, že motorku s výkonem nad 11 kW nešlo legálně řídit s B nikdy.
"Takže už je to jen na kw ?" Je otázka na co se přesně ptáš, s těmi kW a konkrétní skupinou ŘP. Asi je nejlepší přesná citace.
Skupina A1
Lehké motocykly s postranním vozíkem i bez něj, o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 ccm.
Tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW.
Řidičské oprávnění pro skupinu A1 platí i pro čtyřkolová vozidla o výkonu motoru do 15 kW, s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 ccm.
Skupina A2
Motocykly s postranním vozíkem i bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem. Řidičské oprávnění pro skupinu A2 platí i pro vozidla skupiny A1.
Skupina A
Motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj.
Tříkolová motorová vozidla nespadající do skupiny A1 (tj. s vyšším výkonem než 15 kW).
Řidičské oprávnění pro skupinu A platí i pro vozidla skupin A2 a A1.
Řidičské oprávnění pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg.
Skupina B
Motorová vozidla, která nespadají do žádné ze skupin A1, A2, A a B1, s největší povolenou hmotností nepřevyšující 3,5 tuny a maximálně osmi místy k sezení mimo řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3,5 tuny (schválený pozměňovací návrh připouští rozšíření na 4,25 tuny).
Řidičské oprávnění skupiny B platí i pro vozidla skupiny A1 s automatickou převodovkou a pro vozidla skupiny B1.
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, i k řízení tříkolových vozidel skupiny A.
Pre niekoho s barakom a rodinou v peknom okoli (vacsina venkova v ČR) mi to pride ako adekvatne, po obede si urobit 3hod vylet po okoli a trochu si uzit. Pak to hodit na nabijacku.
Skvela je hmotnost pod 250kg, priam neuveritelné...
Manželke este dokupit elektrocentralu a hodit do kufra, kdyby neco... pride dobit baterky :-)
Pocital som 150km dojazd pri priemere cca 50kmh, co by dalo tie 3 hodiny,,., pri tom crusingu test uvadza az 200km, tak by si mal aj rezervu bez cafe na nabijacke ;-)
Elektrocentrala do kufra by bola pri takejto moto moja volba, aby ta pripadne vedel niekto prist dobiť keby sa daco pokaslalo...
.. tak to tedy nevím, nevím. A mít něco co váží jako velké enduro a jet s tím pod 200 km? Srandy kopec, takový nesmysl za 670 tisíc. Dopadne to jako ten elektroharley, už ho stáhli z výroby, lidé o to neměli zájem....jo, a pane redaktore, na kterém cestovním enduru (jestli to elektro je tedy, jak píšete enduro) vás po 100km brní ruce z vibrací, prosím? Nechte, prosím, těch nesmyslů, ano?!
Citace: ....Jedná se o synchronní elektromotor s permanentními magnety na rotoru, zatímco součásti, které se nejvíce zahřívají (vinutí), jsou namontovány na jeho obvodu...
Existuje nějaký elektromobil nebo elektromotorka, kde by to bylo nějak jinak ? Podle mě je rotor s magnety a stator s vinutím snad jediné možné uspořádání, které dává smysl.
Mimochodem těch 75 kW je jen krátkodobý výkon. Trvalý výkon udávají pouhých 36 kW
Autor se hned z kraje snaží navodit, jak jde proti elektomobilitě a pak tu do nebes vynáší jeden z největších nesmyslů. Motorka, co při běžné jízdě nezvládne ujet ani to, aby si člověk už chtěl odpočinout a pak budete dvě hodiny čekat, až se nabije. Enduro, co často absolvuje delší cesty a výlety. V max 160 ještě u enduro jde překousnout.
Na výlety je to na nic, do města těžké a velké. Je to takzvaně úplně k hov....nu