Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motorky

Zpět na článek

Mototest Zero DSR/X: S rozervaným srdcem

18 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Jaký je na elektromotorku ŘP ? Pokud vím, ještě donedávna na elektromotorku stačilo Bčko, jenže tohle má od levného lehkého elektroskútru dost daleko, neví, jestli je to pořád legislativně takto volné, nebo už to změnili ? díky ?
Avatar - lamal
lamal
vykon supersportu, 247 kg... iste velké A ... ale trebars ti niekto upresní, kto sa orientuje, keby to dali Béčkarovi to by som čumel
gil54
Motocykl s výkonem motoru vyšším než 35 kW - skupina "A".

(Jediná skupina ŘP kde se řeší výslovně elektrický motor je skupina AM a to uvedením výkonu do 4 kW.)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Aha, díky, onehdá jsem četl o nějakém elektrickém BMW skútru, který byl na Bčko a měl výkon rozhodně větší, než 11kw (tímto jsou omezeny skútry v B kategorii), myslím 30-35kw, právě protože na něj nespadala podmínka objemu motoru, který je (tedy býval) v kategorií motocyklů také definován, do 125, do A2 350 myslím ? a pak A1 neomezen.

Takže už je to jen na kw ?
gil54
Nechci se hádat, ale já si myslím, že motorku s výkonem nad 11 kW nešlo legálně řídit s B nikdy.

"Takže už je to jen na kw ?" Je otázka na co se přesně ptáš, s těmi kW a konkrétní skupinou ŘP. Asi je nejlepší přesná citace.

Skupina A1
Lehké motocykly s postranním vozíkem i bez něj, o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 ccm.
Tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW.
Řidičské oprávnění pro skupinu A1 platí i pro čtyřkolová vozidla o výkonu motoru do 15 kW, s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 ccm.

Skupina A2
Motocykly s postranním vozíkem i bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem. Řidičské oprávnění pro skupinu A2 platí i pro vozidla skupiny A1.

Skupina A
Motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj.
Tříkolová motorová vozidla nespadající do skupiny A1 (tj. s vyšším výkonem než 15 kW).
Řidičské oprávnění pro skupinu A platí i pro vozidla skupin A2 a A1.
Řidičské oprávnění pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg.

Skupina B
Motorová vozidla, která nespadají do žádné ze skupin A1, A2, A a B1, s největší povolenou hmotností nepřevyšující 3,5 tuny a maximálně osmi místy k sezení mimo řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3,5 tuny (schválený pozměňovací návrh připouští rozšíření na 4,25 tuny).
Řidičské oprávnění skupiny B platí i pro vozidla skupiny A1 s automatickou převodovkou a pro vozidla skupiny B1.
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, i k řízení tříkolových vozidel skupiny A.
Avatar - lamal
lamal
Pre niekoho s barakom a rodinou v peknom okoli (vacsina venkova v ČR) mi to pride ako adekvatne, po obede si urobit 3hod vylet po okoli a trochu si uzit. Pak to hodit na nabijacku.
Skvela je hmotnost pod 250kg, priam neuveritelné...
Manželke este dokupit elektrocentralu a hodit do kufra, kdyby neco... pride dobit baterky :-)
Xylo
Pokud budeš mít v tom tříhodinovém výletu dostatečně dlouhé kafe, tak bys mohl i dojet domů na nabíječku ;-)
Avatar - lamal
lamal
Pocital som 150km dojazd pri priemere cca 50kmh, co by dalo tie 3 hodiny,,., pri tom crusingu test uvadza az 200km, tak by si mal aj rezervu bez cafe na nabijacke ;-)

Elektrocentrala do kufra by bola pri takejto moto moja volba, aby ta pripadne vedel niekto prist dobiť keby sa daco pokaslalo...
Xylo
Tak to jo. Taková velmi pohodová vyjížďka, žádné divočení ;-) Místo elektrocentrály normální kabel do 230V zásuvky a za sedm hodin máš plnou baterku.
Avatar - speedfred
speedfred
Toto není vhodne na žiadny nedeľný výjazd, max z kaviarne do kaviarne či možno do práce a späť.
Ja som otrávený keď musím tankovať čo 250-300km.
Avatar - lamal
lamal
to je v pohode, opisal som rezim kde to mne dava zmysel, nepisal som o tom, ze to vyhovuje tebe, alebo vsetkym ostatnim
šofér
.. tak to tedy nevím, nevím. A mít něco co váží jako velké enduro a jet s tím pod 200 km? Srandy kopec, takový nesmysl za 670 tisíc. Dopadne to jako ten elektroharley, už ho stáhli z výroby, lidé o to neměli zájem....jo, a pane redaktore, na kterém cestovním enduru (jestli to elektro je tedy, jak píšete enduro) vás po 100km brní ruce z vibrací, prosím? Nechte, prosím, těch nesmyslů, ano?!
Othello
Citace: ....Jedná se o synchronní elektromotor s permanentními magnety na rotoru, zatímco součásti, které se nejvíce zahřívají (vinutí), jsou namontovány na jeho obvodu...

Existuje nějaký elektromobil nebo elektromotorka, kde by to bylo nějak jinak ? Podle mě je rotor s magnety a stator s vinutím snad jediné možné uspořádání, které dává smysl.
Mimochodem těch 75 kW je jen krátkodobý výkon. Trvalý výkon udávají pouhých 36 kW
Avatar - kari.laz
kari.laz
Autor se hned z kraje snaží navodit, jak jde proti elektomobilitě a pak tu do nebes vynáší jeden z největších nesmyslů. Motorka, co při běžné jízdě nezvládne ujet ani to, aby si člověk už chtěl odpočinout a pak budete dvě hodiny čekat, až se nabije. Enduro, co často absolvuje delší cesty a výlety. V max 160 ještě u enduro jde překousnout.
Na výlety je to na nic, do města těžké a velké. Je to takzvaně úplně k hov....nu
šofér
mám stejný názor a dostal jsem samé mínusy :)
Avatar - speedfred
speedfred
Na mínusy sa vyprdni. Viacmenej súhlasím aj ja ale pár ľudí sa možno nájde skúsiť to.
Je tam vôbec cena tej “mašiny”? To je hodne dôležitá veličina.
šofér
je, 670 tisíc :-O
Avatar - speedfred
speedfred
:-O :-O tak to nech si fakt strčia do ......