na sedmimístné SUV moc velký? Chápu, že u vrcholu nabídky se chtěli vytáhnout a dali tam tu největší bestii co měli v regálu, nicméně doufám, že běžné verze dostanou nějaký úsporný dvouválec. :-!
147 kW je teoretická hodnota v okamžiku kdy je nabitá baterka. A protože je baterka mrňavá (2kWh), tak může podporovat spalovák jen pár chvilek a jakmile se vybije, tak celý ten šlapkostroj jede na spalovák, který má 96 kW. To nějak může fungovat ve městě, kde se neustále brzdí a tedy rekuperuje, ale jakmile to vyrazí mimo město tak můžeš 147 kilowattům udělat pá, pá a těch 96kWh pak tahá tu sedmimístnou stodolu a elektrovýstroj navrch.
Ma to niekto aj vyskusane? Jedine problem by mohol byt na dialnici v dlhych kopcoch, inak aj mimo mesta sa neustale brzdi a pridava a nejak konstantne drzat 96 kw mimo mesta mi nepride velmi realne. A ze je to trojvalec, netreba riesit, je to efektivnejsie ako stvorvalec a je to dost podstatne. Keby do toho dali 85 kw dci, tak by som chapal, ze je tam nizky vykon, ale tych 147 kw na spalovacie auto nemusi byt zle.
Tak pokud má 2kWh baterie krmit motor 50kW, tak by to při vybití 100-0 zvládla 2,5 minuty... to není tak zlý.
Samozřejmě je otázka, jak se to bude chovat třeba při rychlý jízdě na dálnici... jestli při povolení plynu z podlahy ihned hybrid začne tu baterku futrovat i za cenu toho, že bude dál drtit motor ve vysokých otáčkách, aby zvládl jak tu stodolu, tak ještě dobíjení...
No ale spousta Transporterů apod. jezdí s motory do 100kW... jako vrcholná motorizace to není nic moc, to je jasný, ale úplnej průšvih bych nečekal.
Přesně tak, ubohost evropského automobilového průmyslu v praxi. Americký konkurent Chrysler pacifica, pokračobvatel zakladatele třídy MPV - Dodge Caravan - má stále 3,6 V6 :-)
Auto je kratsi nez nase Kia Sorento. Kia ma v sedministnem usporadani kufr mezi 200 a 300 litry, pokud se dobre pamatuju. O neco vetsi Highlander ma myslim neco pres 300 litru.
Ale Espace v kratsim aute dokaze v sedmimistne konfiguraci "677 až 1714 litru", podle clanku. Zajimave.
nebo Sorento ( nenašel jsem pořádně nikde, kolik má 7místná verze v 5místném uspořádání. Jen na jedněch stránkách se psalo 530, tak nemám jak ověřit ) https://www.auto.cz/…9-kw-tezka-volba?…
tak jsem u konkurence našel. Píše se, že v 7místném uspořádání má 159l a v 5místném uspořádání 677-777l. To jsou docela kouzelníci. Kam se na to hrabou naše větší auta s pouhými 579-658 ( resp. u tebe 530-650, zde přesná čísla daných uspořádání nevím, jen co jsem našel neoficiálně )
Ono je to napsané trošku nešťastně... to číslo je pro sedmimístné auto, ale při obsazení pěti sedaček. V předchozím článku tady je to rozepsané lépe https://www.auto.cz/…chnologii-148189
Vieš čo je sranda? Keď boli MPV predaji, drvivá väčšina tunajších nad nimi ihŕňala nos a vyčítala im kadečo, aj čo nebola pravda. Zrazu všetkým chýbajú...
jasný, pohoda.... za mě jsou MPV geniální auta.... Třeba ten 500L, to bylo fakt skvělé ve městě. Místa jak prase, posaz, manévrovatelnost, všechno skvělé. Chybí mi.... ale už jsem pro něj neměl využití....
Tak jasne potreby sa časom menia. Po Formane som mal Scenic, potom Kangoo a teraz Berlingo. Ktovie, možno sa raz móda MPV vráti - niečo malé, ako bola napr, Kia Venga alebo Renault Modus by som si povedať dal. Alebo podobný malý zázrak ako bolo prvé Twingo. Za tie časy by som sa fakt nehneval.
Strašne blbá otázka. Nepoznám nikoho, kto mal MPV a cenil si ho pre praktičnosť, priestor, variabilitu, triezvu cenu a nízke prevádzkové náklady, aby chválil alebo chcel namiesto neho SUV.
Ktovie. Deti dorástli a tým pádom sa potreby rodiny menia. Síce mám teraz poľudštenú dodávku, zatiaľ tretí rok, čo bude po nej sa ešte uvidí. Možno malý crossover, lebo sa už budem voziť sám, maximálne so ženou a na to už rodinný bus nebude treba. Ale asi netreba predbiehať. Nateraz mám mobilitu vyriešenú a čo bude o pár rokov, možno ešte netušíme.
Trojvalec sem, trojvalec tam. Zvyk je železná košeľa a niektoré zmeny sa prijímajú ťažko. Na druhú stranu 147 kW nie je zase také zlé číslo. Súdy by som nechal až po viacerých testoch. ;-)
No jasně hybridní 3hrnek 147kW (když bude baterka) a jen 205Nm na 2t auto, max 175kmh. Tuhle kombinaci ve velkém autě prostě nechceš. Za mě to bude propadák roku :yes: Ještě budeme na minulou generaci vzpomínat, jak byla skvělá, ač vzbudila vášně a to měla na dnešní dobu plnotučné motory ;-)
Že trojvalec s baterkou je automaticky k ničomu, bez toho, že by si mal k svojmu tvrdeniu nejaký podklad. preto som písal, že počkajme si na nejaké testy. Aj keď sa dopredu najviac tlačí elektro, vývoj predsa len celkom nespí ani inde a technika môže prekvapiť.
3hrnek doma mám, malém autě, kam patří a kupodivu i funguje. Do velkého auta ale ne. Ani s dopováním elektrikou… Navíc celá koncepce Espacu jako prodlouženého Ausrtralu je špatně. To kupec velkého MPV prostě nemůže akceptovat :no:
147kw je ok, ale musis taky brat v potaz, ze s prazdnou baterkou to je 96kw v maximalni zatezi malinkeho motoru. Na druhou stranu na 7místné SUV je to lehká váha. 1,6-1,7t, to mají dnes běžně sedany střední třídy.
Hlavne netreba hodnotiť iba podľa čísiel. Reprezentujú len technické maximá, ako som už písal vyššie, treba počkať, nech to pretestuje viac ľudí a redakcií, bude viac informácií. Malý objem motora a vysoký výkon nemusí byť dnes žiadnym problémom. Ford bral z litrového trojvalca tiež celkom slušný záprah a koľko je to už rokov dozadu... Povedal by som, že je to z určitého pohľadu aj výhoda, podľa mnohých by bolo lepšie, keby auto malo podobný výkon zo štvorvalcového dvojlitra, ale bol by pravdepodobne ešte drahší a určite aj o dosť ťažší.