Nová generace nejpopulárnějšího SUV prémiové japonské značky nás už oslovila i s téměř základní, připlatit se ale rozhodně vyplatí. I se základní motorizací totiž ve vyšší výbavě umí nabídnout mimořádný zážitek.
Já čekal, kterej z vás se ozve :D Dnes jsem jel na moto za GS800 a taky neměl směrovky :D Mne se smějete za Ford a vlakem už se vrátilo spoustu majitelů i jiných značek bez rozdílu :D
Včera jsem jel do Plzně a zpět. Mnohem víc nedávají blinkry auta ostatních značek.
Btw, s tím jak škodovka nebyla schopna kompletovat auta a spousta obchoďáků přešla na Corolly, tak jsou z nich přesně ty suveréni, kteří dříve sedlali Octy a třeba i Passaty.
Pájo, tobě někdo hacknul účet? Vždyť víš, že je to sranda a o řidičích BMW se to říkává... bez ohledu na to, jaká je dnes realita, a že volové sedlají všechny značky.
S těmi Toyotami je to pravda + bych přidal i Hyundaie ze stejného duvodu a k nim již tradičně prémie, ale taková ta 15 let stará ze 4. ruky, to už nejsou firemní jezdci, ale soukromníci, co si tim něco kompenzují (a právě takhle staré BMW - E46/E90/E60 ty blinkry nepoužívají dodnes - má zkušenost) a je to vidět i dle stylu jízdy... Škodovky jsou pak stálice, protože jich statisticky jezdí nejvíc
Fakticky sa to rozoberalo aj v niekt. youtube kanaloch, u vodicov co chceju blbnut a mat zadny nahon, trochu frajerske auto s nadychom luxusu (pre holky) to odnasa prave BMW... jazdena e46/e90 je momentalne v kurze, s mercedesom to nikto moc riesit nebude, takze vyber lacnejsich jazdenych aut je dost obmedzeny. Ze to pritahuje istu sortu vodicov je fakt, nedavanie smerovky a nedodrziavanie predpisov uz patri ku koloritu ich preukazovanej nadradenosti. Krivdi to ovsem ostatnim majitelom BMW, kt. su v tom uplne nevinne, co je teda zasadne minus.
Jo, máš naprostou pravdu, je to jen troll a fake účet, ale třeba před rokem mne tenhle neexistující multinick půjčil jeho BMW, které mělo opravdu směrovky ve výbavě a fungovaly ! (tedy alespoň na palubě to signalizovalo, jestli to šlo ven... :D )
Zrovna Páju tady zná osobně asi většina slušných diskutérů, střílíš trochu mimo ;)
Vy by ste nemali zit, ludia s takymi nazormi ohrozuju spolocnost. Nebudem tu pri lexuse rozoberat smerovky bmw, ale zakladny problem je, ze sa to neda rozumne ovladat.
Tak neviem, či je klasické ovládanie, keď obieham cyklistu, tak dám znamenie doľava, smerovka bliká, obehnem ho, dám znamenie doprava, že sa zaraďujem a blikajúca smerovka sa vypne 🙂 keď toto je klasické ovládanie, tak potom klasicky vyzerá, že BMW nedávajú smerovky, pričom možno páčku používajú. Len som chcel poukázať na to, že to, že existujú vtipy na túto situáciu môže byť spôsobené aj spôsobom ovládania smeroviek v BMW. Ale robia to aj iné autá, len nie tak nepríjemne ako BMW. Volvo tiež neprepina trojbliky. Asi ani škoda. Dovtedy som jazdil francúzskymi autami a dosť ma to v BMW zaskočilo. Na BMW sa nedá meniť pruhy len tak, zľava doprava a stále blikať smer jazdy.
Z tvého příspěvku mám v hlavě trošku zmatek, nevím přesně co jsi chtěl říct.. Ale to je jedno.
V té BMW variantě, o které hovoříme, když předjíždíš, můžeš dát doleva trojblik nebo trvale zapnout, když se řadíš zpět stačí zase buď trojblik doprava nebo trvale zapnout pravý, ten je potom potřeba vypnout. Není to atomová věda.
Snad je to jasné. Bliká-li blinkr, tak opětovným zmáčknutím stejného směru se vypíná, zmáčknutím opačného směru se rovnou přepne na druhou stranu.
Áno, tak nejak to funguje, problém je v tom, že trojblikmi nejde prepínať, trojblik do opačnej strany len zruší pôvodný trojblik, alebo, keď už pôvodný trojblik skončil, tak zapne trojblik na opačnú stranu. To spôsobuje niekedy trošku chaos a ľudia to o to menej používajú. Dá sa to aj lepšie, napr. na francúzskych autách.
Myslím v F10 som mal prepínač riešený inak, ale po pár km si na to človek zvykol. Ak si dobre spomínam aj pri dlhom odbočovaní (nie trojblik) sa páčka vždy vrátila do stredu. A musel som smerovku vypnúť opačným pohybom. Ďalšie modely sa vrátili k štandardu ako iné značky.
Tie stereotypy sú z mojej skúsenosti mimo. Napr. prechode mi skôr zastaví novšie BMW, Audi, Mercedes, Lexus, a aj kamión ako niekto na lacnom aute. Podobne so smerovkami, vlastníci jednotlivých značiek si fakt nemajú čo vyčítať.
Používalo se tzv. elektronické ovládání páčky směrovek, slabý stisk trojblik, silnější pak fungovalo do vrácení volantu po zatáčce. Mě to vyhovovalo. ;-)
A co je na slabším a silnějším zatlačení na páčku nepoužitelné? Byl tam zřetelný odpor a jen se páčka nezacvakávala do krajních poloh. Jinak vše stejné.
Já z vašeho popisu nechápu, co je tam jiného oproti ostatním autum ? Že se při menším stlačení pustí trojblik má hodně aut, že se někdy nevrací po otočení volantu, to se taky stává... mne třeba jednou auto blikalo pořád, protože ta páčka byla rozbitá :D
Jo, ale mel sve odblikano :D v 250 tisici uz mechanicky ma pravo odejit na vrakac :D Ale potesim te, Megan dela louzicky… tipuju menic, mechanik tipuje servo, tak svhvalne :D 15 let je uz vek no :D
Nebyla tam ta fyzická aretace, jen větším tlakem jsi překonal odpor a bylo to na trvalé odbočování. Když jsi srovnal volant, normálně se to vyplo.
ČLověk s běžnou motorikou neměl problém.
Takze vlastne neudržela polohu a podle síly stisku buď trojblik nebo do návratu volantu. Za mne tohle zní ok, možná na začátek nezvyk, ale úplně v pohodě si to dokážu představit.
Úplně přesně to bylo tak, že páčka se vždy vrátí do středové polohy, levý blikač se ovládá pohybem nahoru - málo trojblik, silněji trvale, dalším nahoru vypnutí. Pravý to samé dolů - trojblik nebo tvale a dalším dolů vypnutí.
Pro toho, kdo do toho sedne poprvé a neví o tom, je možná matoucí, že když zapne pravý a chtěl by ho vypnout opačným pohybem, jak bývá v jiných autech obyčejně zvykem, se sice vypne pravý, ale zároveň se ihned aktivuje rovnou levý.
Stačí to jenom vědět. Chápu, že pracovník chráněné dílny to pochopí s obtížemi. Stejné, jako u 1000 MB rvát za tu hůlku nahoru nebo dolů dokud se neohne, místo pootočení praporku na jejím konci.
Čiže opätovne stlačenie páčky funkciu smerovky vypína? To som netušil, možno sa k tomu raz vrátim a pozriem, ale vypnúť smerovky bol najmenší problém, skôr by som stavil na to, že to nešlo prepínať.
mne spis jde o to, ze to je napsano v ceniku. Toyota tyhle systemy dost vagne popisuje a je problem to nekdy dohledat. Tenhle system slysim poprve, nejspis aktualizaci TSS na verzi 3+ ( respektive u lexusu LSS+3 ). Kdyz o tom autor pise v textu, predpokladam, ze si o tom neco zjistil a mohl o tom napsat vic.
Úspornú neviem. Ako kde - napr v meste :yes: . S prevahou diaľnic žiaľ :no: .
Stále ma ten marketing navnadí na super parametre a výsledok nič moc (s výnimkou Mazdy CX - 60 diesel, ktorá motoricky pozitívne prekvapila aj v praxi)
Šiel som s predchádzajúcou verziou RX450h, 6 valec. Okresky, spotreba ± 9l/100 km, bežne na tejto trase s 540ix pod 7. dynamika RX horšia. Táto nová 350h bude na tom iste o dosť lepšie ako staršia.
Nová NX350h - spotreba diaľnica cez ČR do DE a späť 8,8 l/100 km (kamarát s Highlanderom to má v SR na diaľniciach), s X5 30d o viac ako liter úspornejšie + auto oveľa väčšie ako NX a oveľa lepšia dynamika.
S highlanderem po dálnici při dodržování limitu je spotřeba do 8l ( 7.5-7.9 podle profilu trasy ), kombinace u mne je aktuálně v od jara od přežití na letní kolem 5.6. Zde i další diskuter Xtalker si loni pořídil HL a jezdi převážně německé dalnice. A má dlouhodobou spotřebu 7.7. Jak to ti tví kamarádi dělají, že jezdi za tolik?
Tak, je to pohon dosť závislý od druhu trás, asi ako každý.
Vybral si pre seba dobre :yes:
NX350h: som šiel ja, takže osobná skúsenosť 1300 km, 8,8l/100 km, pekné počasie, letné pneu.
HL: spotreba po 4000km je 8.8l / 100km - 90% dialnice a rychlostne cesty, v meste sa to už dostáva na 6,5l / 100km.
Verím, že v meste na rovine je hybrid Toyota / Lexus super :yes:
Jo. Je poznat, že suv nejsou vhodná pro rychlé přesuny po dálnicích. Rozdil ve spotřebě u HL 130 vs 140 je cca 1-1.5l. 130 gps je dejme tomu průměr 7.8, 140 už bude podle trasy a větru 8.5-9.5 a pak každý kilometr nad roste spotřeba prakticky exponenciálně. Při 190 to je kolem 25. Nadlimitní rychlosti zvládá nafta lépe, to je jasné.
Porovnávať spotrebu RX 450h s pohotovostnou hmotnosťou 2200 kg a BMW sedan 540i, s 1630 kg je trochu mimo. Porovnaj to RX s X5 40i a tých 9 na 100 bude mať tá X5 iba ak dolu z kopca. Bežne tak za 12 minimálne.
Máš samozrejme pravdu.
Dané BMW je sedan s 1735+ kg, RX je SUV cca 2200 kg. Váha aj aerodynamika sú rozdielne.
Napriek tomu, hovoríme o hybride ako o vrchole efektivity. A tá nie veľmi dynamická a podľa marketingu super efektívna RX ma dosť negatívne prekvapila.
Napr. na rovnakej trase sa X5 30d dostávam s trochou predvídania ešte o liter nižšie so spotrebou ako s 540ix.
Takže do mesta, RX hybrid super, a zrejme nová generácia aj na okresky. K tomu spoľahlivosť. Kto jazdí hlavne diaľnice musí zvážiť a nemať eko očakávania. Navyše s trocha kompromisnou dynamikou.
Vyslovene pozitívne ma prekvapila v poslednom čase asi len Mazda CX-60.
takže si to srhneme. Hybrid, obzvlášť ten šestiválec ( který není primárně určen na efektivitu, na to jsou jiné modely a hybridní pohony ) je i přesto úspornější všude kromě dálnice oproti dieselu. Do toho nesrovnatelně nižší emise a pořád se tu někdo snaží pořád dokola vytahovat dálnici jako bernou minci.
"Nová NX350h - spotreba diaľnica cez ČR do DE a späť 8,8 l/100 km (kamarát s Highlanderom to má v SR na diaľniciach), s X5 30d o viac ako liter úspornejšie + auto oveľa väčšie ako NX a oveľa lepšia dynamika."
V loni jsem vyzkoušel ES300h (Camry) a moc se mi to auto líbilo do té doby, než jsem si ho prohlédl zepředu. Fakt auto naphodu a komfort, ticho, podvozek excelentní - přesně takový, jako mám rád - komfortní a přesto né přeposilovaný, motor stačil (jasné na premii s šestiválci to nestíhá, ale o tom to nebylo).. klidně bych si ho uměl představit doma, jen bych asi hooodně dlouho trávil v konfigurátoru, jak co nejméně upozadit tu chromovanou masku :D Ale jinak pro mne jako hlavní auto bych to asi kousnul, bylo to fakt jediné negativum.