Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Corsa 1.2 Turbo 74 kW EAT8 – Poslední bez elektrifikace

Nejnovější Opel Corsa se koncem letošního jara představil s modernizací, díky níž bude mít novou tvář i nejnovější mild-hybridní jednotky. Pro staromilce a odpůrce elektrifikace tak je poslední příležitost ulovit hybridem nedotčený kousek.
Zpět na článek
5. 7. 2023 17:35
5. 7. 2023 18:31
5. 7. 2023 19:23
6. 7. 2023 09:01
5. 7. 2023 19:41
7. 7. 2023 08:30
7. 7. 2023 08:35
5. 7. 2023 17:23
Aby to chudince Corse nebylo líto...
..., že nemá žádný komentář, tak aspoň napíšu že za ty prachy to vypadá jako fajn kára.... holt klasika.... no :-) Na ježdění po městě už bych dnes něco hybridního chtěl, ale kdo jezdí tak spíš nějak meziměsto a různé ty výlety tak proč ne. Normální auto, s normálním interiérem, navíc v automatu, pro vymírající druh řidičů to může být pořád zajímavá volba :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - xxc
5. 7. 2023 18:58
Re: Aby to chudince Corse nebylo líto...
ked to je podobne ako 208, tak asi tazko je to normalne auto, je to malicke stiesnene auto :-)
Avatar - Jenik3
5. 7. 2023 23:17
Re: Aby to chudince Corse nebylo líto...
Osmikvalt v malem aute? To je pusobive a mozna ze i drahe.
22. 2. 2024 08:17
Re: Aby to chudince Corse nebylo líto...
:-)...
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2023 17:35
Vopl
To samé v 208 mi přišlo trochu letargické, takové bez života. 96kW PT je jiná káva a v Corse byl i za rozumné peníze. Ale kdo chce přemisťovadlo do města s automatem za málo peněz, ten bude hlavně rád za osmistupňový Aisin... i když spotřeba po městě asi nebude nejnižší.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2023 18:31
Re: Vopl
Po facelifte uz manual zrejme nebude ... ci? Corsa s tymto 74 kw turbom a v manuali sa da kupit za 16 tisic eur ... aj skladovky ma u nas dost vsade... . je to proste este ferova cena ... a zaroven na auto necakas polroka jak na nejaky zazrak a mas ho hned... navyse voci nejakemu polu ci fieste za 20 fakt este primerama cena a obhajitelny kauf ... mne sa paci v bielej... v elegance pakete ... aj tie 16tky s dvojitymi lucmi su pekne...
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2023 19:23
Re: Vopl
Heh, půl roku čekání by u Fabie bylo krásné.
6. 7. 2023 09:01
Re: Vopl
Manuál bude aj po facelifte a je dosť možné, že s ním táto generácia Corsy aj dožije. Ponuka motorov sa totiž zatiaľ nemení, budúci rok ale príde ten 48V mild-hybrid, ktorý vyžaduje 6-stupňový dvojspojkový automat. To znamená, že v istom čase sa zrejme bude ponúkať aj po facelifte:
základná atmo 1,2-ka 75 koní
základné turbo 1,2-ka 100 koní
silnejšie turbo 1,2-ka 130 koní
základný mild-hybrid 48V 100 koní
silnejší mild-hybrid 48V 136 koní
naftová 1,5-ka 130 koní
potom asi o rok vypadnú atmo 1,2-ka 75 koní, 1,2-ka turbo 130 koní s diesel 1,5-ka 130 koní.
5. 7. 2023 19:41
Ideálna voľba.
Ideálna voľba pre staromilca je kúpiť si auto s kazovym motorom od pezotu so zárukou 2 roky.

Tak urciteeeeeeee :D :D :D :yes:
Rozbalit vlákno
0
5. 7. 2023 19:52
Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmysl...
...pod diktátem zločinných bruselských byroktratů a levičáckých politiků propadl - když v testu motoristický novinář už zcela otevřeně musí radit "rychle si ji ještě utíkejte koupit", protože v poslední době každá nová generace (nebo i modernizace) přináší hlavně vyšší ceny, zůženou možnost výběru a konfigurace, horší motory a horší uživatelskou přívětivost a "řidičskost". Kde jsou ty doby, kdy jsme se na nové modely napjatě těšili?!! Teď se člověk jen děší, s jakými novými hrůzami automobilky příjdou! :-O :-O :-O :-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
24
6. 7. 2023 09:06
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Ďalej sa tešíme, netešia sa len tí, čo spiatočnícke uvažovanie a nevedia prijať nové veci. Popravde, v tomto prípade je skôr šanca na nápravu problémov 1,2 PureTech.
Avatar - Emel
6. 7. 2023 10:20
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
No... těšíme se na nový Focus, na novou Insignii? Arese má kus pravdy, s každým faceliftem se spíš bojíme toho, která zajímavá kombinace z nabídky vypadne a jak se zkomplikuje ovládání, než že bychom se těšili na zvýšený výkon a nové vychytávky.
Avatar - Mikesus
6. 7. 2023 19:10
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Co je zajímavá kombinace? Kolik lidí by si koupilo zajímavou kombinaci z tech, kteří po ní volají? Troufnu si tvrdit, že stejně tihle po většinou koupi buď ojetinu, nebo základ s manuálem, protoze na víc není nebo nechce platit.
Mne nejvíce chybí barevná pestrost.
Jinak nic, co by chybělo. Malé i velké auto můžeš koupit, manual, automat,fwd, rwd i awd jsou k dispozici, stejně tak druhý pohonu. Dále můžeš vybírat mezi spolehlivým i poruchovym, s dojezdem od 200 do 1500km, v rozmezi cca 60 a 1500koni, kombik, suv, hb i sedan. Co dnes chybí?
6. 7. 2023 20:25
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Co? Pořádné čtyřválcové motory, silnější motorizace s manuální převodovkou, dostupné motorizace se čtyřkolkami, hot-hatche, možnost volné konfigurace výbav, verze kombi (např. nová Fabia Combi) - prostě prakticky všechny automobilky nejen brutálně zdražují (aby měli na nesmyslnou a zákazníky nechtěnou elektrodebilitu), ale také děsivě osekávají šíři nabídky, v případě motorizací bohužel většinou ty nejžádanější - nehybridizované silnější motory s manuály... :-O :-O :-O :no: :no: :no: V EU prostě kvůli zločinným rudozeleným ekoteroristům nastala likvidace svobodného automobilového trhu, to, takže to, co chce zákazník, už pro automobilky není vůbec důležité... :-O :-O :-O :no:
Avatar - twistedTSD
6. 7. 2023 21:20
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Tak určitě. Třeba by se mi líbila tak exotická konfigurace jako kompakt se 150-180k benzínem, klidně (mild) hybrid, s manuálem nebo dobrým automatem, a ne za mega. Umí to zatím Korejci, dejme tomu Mazda (hatch/sedan). VW a Honda (jen hatch, japonské výbavy) za ranec. Ještě se možná doprodává Focus 1.0 s tím hnusným interiérem.

V B segmentu se naštěstí koncern vzchopil a dokáže nabídnout 110k 1.0 MT/AT, 1.5 aspoň s AT. Renault prodával solidní auto s motorem, pak bez motoru, potom s motorem bez automatu, teď tlačí hybrid, který stojí dost a spolehlivost ve hvězdách. Stellantis dejme tomu, jen 208 s motorem stojí nesmysl. Toyota ok, ale Yaris je dost jednoúčelový. Jazz je fajn, pokud ti stačí jeden hybrid a nechceš tažné. Hyu jen s průměrným litrem. Dachna už zase vyhodila 1.3 TCe z konfigurátoru. Ford během covidu rezignoval na výrobu a časem vlastně na vše.

Nemluvě o tom, za kolik se dal před pár lety koupit slušný hh.
Avatar - Emel
6. 7. 2023 21:36
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Je mi jedno kolik lidí by si co koupilo, já bych si koupil.
Koupil jsem si benzínové RS v manuálu a koupil bych si ho klidně znova - ale už není, možná od Fordu, ale jak všichni tuší, brzy skončí bez náhrady.
Mohl bych napsat něco podobného o Insignii, ale asi je to zbytečný, pointa je jasná.
Nejde úplně o to "dneska", dneska tu ještě sem tam něco je, i ta Insignie má ještě skladové GSi. Jde o to, že příští generace bude velmi pravděpodobně horší, s menší nabídkou motorů - u Fordu, u Opelu... i u Mercedesu nebo BMW. Ještě na novou Mazdu 6 se možná dá těšit... a snad ten Superb bude aspoň takový, jako ten současný.
Avatar - Mikesus
6. 7. 2023 22:42
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Jestli nový superb bude jako současný, tak tobude tragédie. Včera jsem se vezl taxíkem, sup3 LaK a tak hroznou jízdu jsem nezažil dlouho. Na dálnici se to houpalo pořád nahoru a dolů, a u nás na rozbité silnici zas poskakovalo, že by si člověk při mluvení ukousl jazyk. Ale ten interiér byl aspoň hezkej.
Avatar - Emel
6. 7. 2023 23:01
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Já jsem se Superbem v pohodě, hlavně to má pořád motor. V současné střední třídě už mu fakticky žádná konkurence kromě vlastní stáje nezůstala... no dobře, možná ještě ta (u mě věčně druhá) Mazda :-)
Avatar - Mikesus
7. 7. 2023 09:00
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Pro mne to bylo dost zklamání. Kdyz jsem do něj nastupoval,viděl loga LaK, tak se těšil na pohodovou cestu, protože s LaK jsem nikdy nejel a všichni o tom básní. No a nakonec camry nebo mondeo projedou tu rozbitou Hrozenkovskou mnohem pohodlněji.
A šestka je škoda, že už má hodně za sebou. Zasloužila by si nástupce.
Avatar - Emel
7. 7. 2023 09:55
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Šestka právě nástupce mít bude, dokonce se jednu dobu mluvilo o platformě CX-60, tj RWD šestiválec... nakonec teda zůstalo u nás jen u naftového šestiválce... no, každopádně jsem zvědavý a je to jedno z těch mála aut, kde se na novou generaci těším.
L&K je jen výbavový stupeň, který obvykle z pohledu komfortu "přináší" jen velký kola :-). Mně se na Superbu líbí prostor, dynamika, design, ergonomie. Mondeo jezdí o něco líp, ale zase zaostává v těch ostatních atributech... ještě možná v naftě by to bylo k zvážení, ale silné benzíny už dlouho nejsou a dokud byly, tak byly horší než TSI.
Camry je pro mě mimo... designem, dynamikou, karoserií... tam je jediné lákadlo spotřeba a snad možná spolehlivost, ale to zrovna nejsou moje priority (resp. spolehlivost ano, ale já toho nenajezdím zase tolik, abych řešil co bude po 200tkm).
6. 7. 2023 21:48
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
S farebnosťou máš 100% pravdu. S tým ďalším čiastočne. Ja by som chcel kompaktné MPV, ale vyberať nie je veľmi z čoho. Vyhovujúce auto by mal nájsť na trhu každý, ale ponuka je podstatne užšia ako pred pár rokmi a je treba robiť viac kompromisov.
No a čo dnes hlavne chýba? Prijateľné ceny, sumy, ktoré dnes predajcovia za autá pýtajú, sú vysoké, v niektorých prípadoch až nehorázne.
Avatar - Mikesus
6. 7. 2023 22:38
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Jo s tím MPV souhlasím. Tam jsme taky s křížkem po funuse, bohužel. Právě z toho důvodu obdivuji jogger.
Co jsou přijatelné ceny? 500tis? Za 500 máš kompakt v pohodě nebo vybavenejsi B segment. Nevidím v tom problém.
17. 2. 2024 17:23
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Souhlas. Vsem chybi ctyrvalce nebo sestivalce. Ale stejne to nikdo nekupoval :D Nabidka je bohata. Jen se vzdy najde par uplakanku.
Avatar - twistedTSD
6. 7. 2023 10:32
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Já nemám důvod nadšeně přijímat "nové věci" spočívající v ceně vyšší o statisíce, ztrátě charakteru a omezené použitelnosti. Chci lepší a emotivnější věci za stejnou nebo nižší cenu. Deal with it.
Avatar - Mikesus
6. 7. 2023 19:09
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Jojo. Všichni by chtěli auto zadarmo, benzin zadarmo, max výbavu bez příplatků pokud možno NASA technologie a pečený holuby přímo do huby bez jediné námahy. Ale naštěstí takový svět není a ty holuby i lepší výbavu si musí člověk nějak zasloužit ( třeba prací )
Avatar - twistedTSD
6. 7. 2023 21:33
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Vskutku šokující, že lidi chtějí za své peníze maximum užitku a nelíbí se jim, když mají platit víc než před rokem za lepší produkt. Kromě takových pašáků jako ty, kteří Toyotě pošlou aspoň půl mega spropitného, aby ukázali, jak jsou pracovití.
Avatar - Mikesus
6. 7. 2023 22:37
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Půl mega spropitného? Na jednom aute? Nebo na kolika? Jestli máš na mysli highlandera, tak ten mne vyšel levněji než skoro plně vybavená octavka s 1.5tsi. Tak se se stížností na spropitné obracej na jiné automobilky.
Šokující je, že někteří jsou tak nesoudní, že by chtěli vše za nic a ještě křičí, že jim to nikdo neumožní.
Za mne jsou nová auta naprosto v pořádku, výběr je ze široké škály a konečně se dává důraz na plnění jedovatych emisí.
Avatar - twistedTSD
7. 7. 2023 12:45
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Jo, naprosto v pořádku. Před rokem jsem objednával do rodiny subkompakt, letos zredukovány kombinace v konfigurátoru, znemožněna větší nádrž a cena 700k už skutečně zadarmo není.Ty si kupuješ Toyotu nebo Toyotu, tak je ti to u ***e, protože HSD jí zatím stačí na plnění flotilových emisí. To ovšem neznamená, že mají důvod ke spokojenosti všichni. A běž radši makat. Dávno jsi mohl jezdit Lexusem.
Avatar - Mikesus
7. 7. 2023 20:50
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Lexusy máme už 4 (jedno ES přebírané pred 2 tydny, pak jeste další 3 objednané na obměnu). Lexusem jsem mohl jezdit, bohužel nemají takový, kam dám 3 sedačky. To uz před corollou jsem byl zkoušet. Takze za HL náhradu nemají. Co tam máš dál?

Že si vybíras něco pofiderniho, protoze potřebuješ mít logo na kapotě, tak musíš zkousnout jiné věci, jako malou nádrž a půl mega zpropitneho.
Ja ted objednával další subkopakt ( kazdy domysli co ), plná výbava a pořád do 500 ( i kdyz jen tesne ), takže asi dávám moc velké dýško, kdyz uz se to přiblížilo 500tis. nádrž malá, pravda, jen 36 litrů, ale v pohodě dává 900km dojezd.
Avatar - twistedTSD
8. 7. 2023 21:48
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
No wow, úplně jsi mě prokoukl. Akorát jsme tedy jako druhou volbu měli Toyotu, jenže neměla negazík na pomezí B/C segmentu, co nestojí 3/4 mega s hybridem, navíc přístup maloměstského prodejce za moc nestál. Ale dopadlo to dobře, k plné spokojenosti. Jen je zřejmé, že situace na trhu je rok od roku horší.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2023 23:55
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Konečně bez osobního útoku a můžeme normálně diskutovat.
Ono obecne dnes moc přístup prodejců na privátu za moc nestojí. Kdyz občas slyším co tam někteří plácají. Na fleetu je to lepší. Největší problém, když se lidi točí a nezůstávají zkušení.
Takze požadavek byl velkej B nebo malej C, nebo jak to mám chápat? HB Corolla i yaris patří k těm menším ve třídě, ale corolla v základu stojí 680, to je o skoro 90tis min než trictvrte mega. A to nemluvím o standardních slevách pro privat 50-70tis.
Avatar - twistedTSD
10. 7. 2023 06:38
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Ano. Co nejmenší C nebo malé velké B. Cena Corolly v základu je fajn, ale s výbavou už by to bylo jinde (navíc jsem ji měl zafixovanou jako moc velkou, i když je pravda, že rozměry vypadají ok). Směroval jsem to na Yaris Cross, ten jsme nechali nacenit i s příslušenstvím za desetitisíce. Snaživí prodejci slevili pár tisíc, oficiální čekací doba přes rok, online navi s kdovíjakou podporou a bez češtiny... tak vyhrál negazík se starým dobrým DSG. :-!
10. 7. 2023 08:31
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Tak to neviem, ja som poptával corollu v máji, v plnej výbave a zľava bola presne 0, tak ako na SK, tak aj v CZ.
Avatar - lamal
12. 7. 2023 10:25
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Zlocinecka EU, nie je to retorika zlocineckej diery, ktora je takto oznacovana a samozrejme to ona sama tvrdi o EU ? Si prokremel ?
Avatar - rohYpnol
7. 7. 2023 08:30
Asi takto
Jeidným smyslem Opelu Corsa je nesmyslní i-Cockpit Peugeotu 208 :-!
Rozbalit vlákno
1
7. 7. 2023 08:35
Re: Asi takto
Asi tak. Taky naladění podvozku je prý lepší, než u sesterské 208...