Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo 74 kW EAT8 – Poslední bez elektrifikace

Lukáš Volšický
Diskuze (36)

Nejnovější Opel Corsa se koncem letošního jara představil s modernizací, díky níž bude mít novou tvář i nejnovější mild-hybridní jednotky. Pro staromilce a odpůrce elektrifikace tak je poslední příležitost ulovit hybridem nedotčený kousek.

Design, interiér


Šestá generace jednoho z nejúspěšnějších Opelů se koncem května dočkala faceliftu. Nejvýznamnější viditelnou změnou populárního kompaktního modelu je nová tvář Opel Vizor, inspirovaná klasickými modely značky, a novinky najdeme i v interiéru a pod kapotou. V kabině jsou nové technologie, pokročilejší jízdní asistenty a vůbec poprvé se u Opelu objevuje také mild-hybrid zakládající na 48V architektuře.

Nejnovější generace Opelu Corsa je na českém trhu už od roku 2019 a jako sourozenec Peugeotu 208 zakládá na modulární platformě CMP (EMP1) koncernu Stellantis. A abychom virtuální cestování Evropou měli kompletní, jen si v úvodu připomeňme, že německá Corsa s francouzskou technikou se spolu se svým sourozencem vyrábí ve španělské továrně Stellantisu v Zaragoze.

Inovovaná Corsa zatím nemá konkrétní datum uvedení do prodeje ani oficiální ceník, ale v Česku bychom ji měli přivítat ještě letos. Já jsem si s blížícím se příchodem novějšího modelu mohl ještě připomenout odcházející variantu, která dnes může zaujmout potenciální zájemce a současně odpůrce elektrifikace. A to se zážehovou přeplňovanou jednotkou, jakou můžeme považovat za zlatou střední cestu.

Než se však začneme věnovat jízdním dojmům a technice, pojďme si odcházející Corsu připomenout z pohledu každodenní využitelnosti a praktičnosti. Jak už je u nových Opelů zvykem, zakládají na francouzské technice, ale přibližují ji normálním lidem. Německá značka vyvíjí své modely tak, aby přitáhla pozornost zájemců, pro něž jsou sesterské svérázné Peugeoty s architekturou interiéru i-Cockpit až příliš extravagantní.

Vizuální příbuznost německého Opelu s Peugeotem je přitom pouze minimální. Zvenku ji prozrazuje jen několik spojujících linií a v praktičtějším interiéru to jsou maličkosti, jako je elektronický volič automatické převodovky. Úplně stejný najdeme i v Peugeotech. Výrazně konzervativnější Opel tak celkově mnohem méně podléhá módním trendům a většinu výbavy v něm stále ovládáte klasickými tlačítky.

Video se připravuje ...

Přirozenější ergonomie je jasným lákadlem pro všechny, komu nevyhovují dnešní Peugeotu. S novým faceliftem se však můžeme těšit na příjemná vylepšení, jako jsou nová multimédia na digitální platformě Snapdragon, 10” dotykový displej, bezdrátovou indukční nabíječku pro mobilní telefony nebo konektivitu služeb Apple CarPlay a Android Auto, která bude vůbec poprvé dostupná bez nutnosti připojování přes kabel.

U odcházející varianty, jaká je v našem nejnovějším testu, jsem u sebe raději nosil kabel standardu USB-A pro připojení mobilu s online mapami, protože testovaná výbava Edition nedisponuje ani integrovanou navigací. V levně vypadající kabině z tvrdých plastů a s látkovým čalounění současně byly pouze analogové přístroje, 7” infotainment s minimem funkcí a manuální klimatizace s ovládacím panelem. V Peugeotu je klimatizace pouze dotyková.

Opel Corsa 1.2 Turbo 74 kW EAT8 Opel Corsa 1.2 Turbo 74 kW EAT8

Infotainment zabudovaný do palubní desky sice vychází ze starší architektury koncernu Stellantis, ale v Opelu jej vybavili i tradičním otočným ovladačem pro nastavení hlasitosti a tlačítkem pro úplné ztlumení audia. Komplexní ovládání výbavy Corsy je tedy velmi intuitivní.

Corsa, stejně jako snad všechny vozy, se mezigeneračně zvětšuje, ale pochopitelně se zvětšují i nároky cílových skupin zákazníků. Jak na tom tedy aktuální Corsa je co do každodenní praktičnosti? Dokonce i v kompaktním hatchbacku segmentu B je na předních sedadlech přijatelně prostoru. Zejména před spolujezdcem tomu napomáhá specifické tvarování palubní desky. V Opelu se snaží z vnitřního prostoru vytěžit maximum, ale stále existují jistá omezení.

Bohužel, na zadních sedadlech už nedisponuje takovým prostorem, aby mohla sloužit čtyřem dospělým cestujícím jako jediné auto. Už při prvním otevření krátkých zadních dveří si všimnete malého průlezu na zadní lavici, která je pro osoby vyššího vzrůstu spíše nouzová než prostorem pro delší cestování. Zadní polovina kabiny tak je určena především dětem a menším cestujícím. V zadní části kabiny už zbývá jen zavazadlový prostor se základním objemem 309 litrů. Ten sklopením opěradel zadních sedadle zvětšíte až na 1091 litrů.

Motor, jízdní vlastnosti


S letošním faceliftem se Opel Corsa stává prvním modelem značky elektrifikovaným 48voltovým mild-hybridním systémem, který Stellantis vyvinul pro zážehové dvanáctistovky o 100 koních (74 kW) a 136 koních (100 kW). Aktuální odcházející varianta Corsy se tak stává poslední možností, jak upřednostnit nejmenší hatchback značky s tradičním pohonem. Je ideální volbou pro staromilce.

Úplným základem modelu před modernizací je atmosférický zážehový tříválec 1.2 o 75 koních (55 kW), vrcholem přeplňovaná jednotka Turbo s výrazně silnějšími 130 koňmi (96 kW). Nejlepším benzinovým motorem pro testovanou výbavu Edition je pomyslná zlatá střední cesta, slabší přeplňovaná varianta tohoto motoru o maximálních 100 koních (74 kW). Současně disponuje nejvyšším točivým momentem 205 Nm od 1750 ot./min.

Opel Corsa 1.2 Turbo 74 kW EAT8 Opel Corsa 1.2 Turbo 74 kW EAT8

Kompromis z tříválcových dvanáctistovek poskytuje naprosto dostačující dynamiku pro každodenní život ve městech, kam Corsa svou kompaktní velikostí dokonale zapadá. S testovanou osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 od japonského Aisinu sice nabízí pomalejší dynamiku než se standardním šestistupňovým manuálem, ale stále zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,8 sekundy a vyvine maximální rychlost 192 km/h.

Slušné jízdní vlastnosti vděčí zejména relativně nízké pohotovostní hmotnosti 1171 kilogramů, díky níž se Corsa lehkonoze vrhá do zatáček. U běžných modelů Stellantisu bohužel nenajdeme výraznější zpětnou vazbu, která u lehkého řízení s elektrickým posilovačem téměř neexistuje, ale zkušenější řidiči se s agilní Corsou zvládnou příjemně svézt. K dispozici jim je také manuální režim řazení s pádly pod volantem, přinášející trochu řidičské svobody.

Když si Corsu začnete užívat naplno a s touhou po lepší dynamice budete využívat plný otáčkoměr, tak jak jste si jej zaplatili, budete muset zapomenout na slibovanou tabulkovou spotřebu. Automobilka pro testovanou verzi udává kombinovanou spotřebu paliva v rozsahu od 5,4 do 5,7 l/100 km v cyklu WLTP a závislosti na výbavě, ale se silnějším šlapání na plynový pedál se moje týdenní kombinovaná spotřeba pohybovala okolo 6,5 l/100 km.

S občas pomaleji reagujícím osmistupňovým automatem jsem chvílemi aktivoval i sportovní jízdní režim vozu jen proto, abych se s ostřejší odezvou motoru a převodovky rychleji zařadil do hustšího provozu na silnicích. Automat s hydrodynamickým měničem se navíc snaží co nejrychleji uzamknout přemosťovací měničovou spojku, a tak svým jízdním projevem občas připomíná pocitově hrubší dvouspojkové převodovky.

Příjemnější dojem naopak Corsa dělá kvalitně naladěným podvozkem v kombinaci s pro tuto výbavu standardními 16palcovými litými koly a pneumatikami s vysokou bočnicí. Díky tomu je Corsa i jako malé městské auto překvapivě komfortní a nepříjemná začne být až ve chvíli, kdy v nepozornosti projedete většími výmoly. Pocit jistoty vám pak dodají adekvátní brzdy.

Opel Corsa 1.2 Turbo 74 kW EAT8 Opel Corsa 1.2 Turbo 74 kW EAT8

Závěr


Opel Corsa s novým faceliftem a modernější výbavou nepochybně bude pokročilejším autem pro každý den. Pokud si však nepotrpíte na nejnovější technologie ani technicky složitější elektrifikované pohonné jednotky, můžete ještě zkusit ukořistit jednu z posledních klasických benzinových motorizací. Ve výbavě Edition vám současně nabídne vše, co potřebujete pro život. A doplní to i couvací kamerou s přijatelným zobrazením.

S prostředním „stokoňovým“ zážehovým tříválcem má slušnou jízdní dynamiku s rozumnou spotřebou paliva. Podvozkem je pohodlná a jednoduchá na řízení, ale výsledná volba nejvhodnější převodovky záleží na vašich potřebách. Zatímco s manuálem vždy budete pánem, s občas pomaleji pracujícím automatem se budete muset sžít. Náročnějším zákazníkům může vadit i levnější zpracování kabiny.

Odcházející Corsa je současně cenově ještě lidově dostupná. Standardní model začíná od 369.990 Kč, za testovanou “luxusnější” výbavu Edition zaplatíte cenu od 399.990 Kč. A to včetně DPH.

Nejlevnější verze modelu 359.990 Kč (1.2/55 kW 5M)
Základ s testovaným motorem 429.990 Kč (Edition 1.2 Turbo/74 kW 6M)
Testovaný vůz bez příplatků 469.990 Kč (Edition 1.2 Turbo/74 kW 8AT)
Testovaný vůz s výbavou 510.490 Kč (Edition 1.2 Turbo/74 kW 8AT)

Plusy

  • Obyčejná intuitivní kabina a ovládání
  • Dostačující porce výkonu
  • Naladění podvozku

Minusy

  • Minimum zpětné vazby
  • Zpracování interiéru působí levnějším dojmem
  • Menší vnitřní prostornost
Zobrazit celý článek
Lukáš Volšický
Diskuze (36)

Doporučujeme

Opel Corsa 1.2 Turbo 74 kW EAT8
Cena základní sestavy 469 990 Kč
Výbava základní sestavy Elektronický stabilizační systém ESP Asistent pro rozjezd do kopce Kontrola trakce TCplus Brzdový asistent Čelní, boční a hlavové airbagy Deaktivace airbagu spolujezdce Signalizace nezapnutých předních i zadních bezpečnostních pásů Varování před vybočením z jízdního pruhu Rozpoznávání dopravních značek Senzor únavy řidiče Varování před čelní kolizí Automatické brzdění s detekcí chodců Tempomat s omezovačem rychlosti Výškově a podélně nastavitelný volant Centrální zamykání s dálkovým ovládáním Elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka Elektrické ovládání předních oken 5“ Audiosystém BT Bluetooth handsfree DAB tuner 4 reproduktory Ovládání audiosystému na volantu Palubní počítač Grafický informační displej 3,5“ Výškově nastavitelné sedadlo řidiče Dělená zadní sedadla 60/40 Elektrická zásuvka 12V v přední konzoli Denní svícení Sklopný klíč ISOFIX Kryt zavazadlového prostoru Systém kontroly tlaku v pneumatikách Sada na opravu pneumatik 16“ ocelové ráfky Kč
Cena testované sestavy 510 490 Kč
Výbava testované sestavy Stříbrná metalíza Kristall (13.000 Kč), Látkové čalounění Fresez, černé Marvel, Volant potažený kůží, elektrické ovládání zadních oken, přední loketní opěrka (5.000 Kč), Vyhřívaná přední sedadla (10.000 Kč), Zadní parkovací asistent, panoramatická parkovací kamera 180° (12.500 Kč), 16" stříbrné ráfky z lehkých slitin, příprava pro rezervu Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.9 / 5.7
Emise CO2: 128
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 309 / 1081
Objem nádrže (l): 44
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1171 / 474
Rozměr pneu: 195/55 R16
Opel Corsa 1.2 Turbo 74 kW EAT8
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4060
b) šířka (mm): 1960
c) výška (mm): 1433
d) rozvor (mm): 2538
e) rozchod vpředu (mm): 1489
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 885 / 1115
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
k) šířka vpředu (mm): 1385
l) šířka vzadu (mm): 1345
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 435
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
22. 2. 2024 08:17
Re: Aby to chudince Corse nebylo líto...
:-)...
17. 2. 2024 17:23
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Souhlas. Vsem chybi ctyrvalce nebo sestivalce. Ale stejne to nikdo nekupoval :D Nabidka je bohata. Jen se vzdy najde par uplakanku.
Avatar - lamal
12. 7. 2023 10:25
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Zlocinecka EU, nie je to retorika zlocineckej diery, ktora je takto oznacovana a samozrejme to ona sama tvrdi o EU ? Si prokremel ?
10. 7. 2023 08:31
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Tak to neviem, ja som poptával corollu v máji, v plnej výbave a zľava bola presne 0, tak ako na SK, tak aj v CZ.
Avatar - twistedTSD
10. 7. 2023 06:38
Re: Je strašné vidět, kam až se evropský automobilový průmys
Ano. Co nejmenší C nebo malé velké B. Cena Corolly v základu je fajn, ale s výbavou už by to bylo jinde (navíc jsem ji měl zafixovanou jako moc velkou, i když je pravda, že rozměry vypadají ok). Směroval jsem to na Yaris Cross, ten jsme nechali nacenit i s příslušenstvím za desetitisíce. Snaživí prodejci slevili pár tisíc, oficiální čekací doba přes rok, online navi s kdovíjakou podporou a bez češtiny... tak vyhrál negazík se starým dobrým DSG. :-!