Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Moderní elektromobily od Volkswagenu slaví 10 let a ukazují velkou evoluci posledních let

Novodobé elektromobily od Volkswagenu jsou s námi už deset let. Německá značka z Wolfsburgu oslavuje jubileum a připomíná elektrické modely e-up! a e-Golf, kterými položila základy dnešního vývoje.
Zpět na článek
21. 7. 2023 19:25
21. 7. 2023 19:46
21. 7. 2023 20:44
21. 7. 2023 20:54
22. 7. 2023 07:51
22. 7. 2023 09:02
22. 7. 2023 21:47
21. 7. 2023 20:37
23. 7. 2023 13:27
24. 7. 2023 08:35
Avatar - Ondore
21. 7. 2023 19:25
2010
Ako by to bolo včera čo VW predstavoval svoje plány s elektromobilitou, už v roku 2010 ohlásili e-motion, elektrický Golf, elektrickú Jettu a VW mal byť lídrom v EV do roku 2018. Nevydalo, tak povedali, že predbehnú Teslu do roku 2025, pretože vyrobia jeden milión elektromobilov ročne. To ale Tesla prekročila v 2022, tak to navýšili na 3 mil. v 2025.
Čo tam ešte máme - aha, v 2018 ohlásili, že v nasledujúcej dekáde (do 2028) uvedú 50 modelov a vyrobia 15 mil. EV. Niekomu to bolo málo, tak to navýšili na 70 a 22 mil. EV do 2028. Potom niekto povedal, že do 2028 uvedú 80 EV a elektrifikujú 300 modelov. A minulý týždeň zasa povedali, že o EV nie je záujem, takže znižujú výrobu.

Ukazuje Volkswagen evolúciu? Bezpochyby! Ich elektrické autá zvýšili dojazd zo 160 km na viac ako 500 a dokonca dosahujú maximálku 160 km/hod. Po dekáde vylepšili softvér natoľko, že dokáže naplánovať trasu a ukázať nabíjacie stanice. Spoľahlivosť ich siete Electrify America je vysoká, niekedy fungujú až 3 zo 4 nabíjačiek. A údajne už nemusíte pred nabíjaním zatancovať pôvodné indiánske tance vo forme identifikácie, ale použijete Plug&Charge. Ten progres je zreteľný a bezpochyby budú lídrom. Nevieme kedy, nevieme v čom, ale majú dobre našliapnuté, stačí len vydržať. A možno aj nie a Kodak a Nokia budú mať tretieho do party, nechajme sa prekvapiť.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - xxc
21. 7. 2023 19:46
Re: 2010
Vsetko je o peniazoch, ked to nechcu predavat za konkurencieschopne ceny, tak vela toho nepredaju a zaujem nebude. Miliony aut nie je problem vyrobit, taky ten eup je vynikajuci do mesta, dat do toho matrixove svetla a predavat za normalne ceny, tak cinania mozu zaplakat. Ale radsej to nepredavaju a nevyrabaju.
Avatar - Ondore
21. 7. 2023 20:44
Re: 2010
e-Up v Nemecku predávajú s využiteľnou batériou 32,3 kWh a je to skvelá nákupná taška, ktorá vystačí na viac ako 200 km mestskej jazdy, t.j. nabíjanie raz týždenne pre ľudí, ktorí majú prácu bližšie ako 20 km, resp. najazdia cca 10.000 km ročne. Ale tá cena to zabíja. parametrami rovnaké autá predávajú Číňania za tretinu.
Avatar - xxc
21. 7. 2023 20:54
Re: 2010
Ved o tom pisem, keby to predavali za tu tretinu, mozu exportovat do Ciny a stavim sa, ze je to lepsie auto, ako nejake cinske vraky, co ludia kupuju v milionoch.
22. 7. 2023 07:51
Re: 2010
Keď zarezali eCitigo za 17,5 tis. €, mnohí sa držali za hlavu.
Avatar - Ondore
22. 7. 2023 09:02
Re: 2010
Nevidíme im do kuchyne a nevieme, či tá cena zahŕňala ušetrené peniaze za pokuty, keby neznížili emisie. Tá cena je však odpoveďou na otázku, či budeme mať lacné elektromobily - už pred pár rokmi bol európsky výrobca schopný dodávať cenovo dostupné EV a nie je dôvod, aby sa to nestalo opäť aj v blízkej budúcnosti. Ak to nedokážu európske automobilky, tak čínske určite.
22. 7. 2023 21:47
Re: 2010
A to je to, z čoho mám úprimne strach.
21. 7. 2023 19:57
Kolik se dnes cca plati
Za takový trapný titulek? (Článek jsem nečetl, to je ztráta času).
Rozbalit vlákno
1
21. 7. 2023 22:20
Re: Kolik se dnes cca plati
Jj to mělo být označené jako reklama, protože je to snůška trapných marketingových keců :no:
21. 7. 2023 20:31
Až jak předseda, až jak Tesla
VW čeká, až je Tesla přivede k zoufalství.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
21. 7. 2023 20:37
Evoluci?
Mozna rychlejsi wifi... jinak vetsi baterka ani vetsi display fakt neni vyvoj...
Rozbalit vlákno
0
21. 7. 2023 22:04
Jaká evoluce
za posledních 5 let nevidím žádný evoluční pokrok, baterie stále o váze 300 - 450 kg, dojezd ve vztahu k váze baterie stále téměř stejný, životnost baterie taky stále stejná a ceny také zůstávají, spotřeba barevných kovů a lihtia také stále stejně velká.... Hasební postup v případě požáru baterkáče je také stále stejný - utopit v tisících litrů vody na týden a potom nechat na odlehlém místě... To je fakt velká evoluce a pokrok! :yes:
Rozbalit vlákno
40
21. 7. 2023 22:41
Re: Jaká evoluce
:yes: Skvěle shrnuto! :-)
Avatar - Ondore
21. 7. 2023 23:27
Re: Jaká evoluce
Skvelé zhrnutie, teda pokiaľ sa bavíme na úrovni, že tužková batéria je stále rovnako veľká ako pred rokmi. Neplatí to však o jej kapacite a rovnako Tvoje tvrdenia neplatia ani o elektrických autách.
Model 3 LR AWD 2018 mal EPA dojazd 499 km, kapacitu batérie 77,8 kWh a vážil 1847 kg
Model 3 LR AWD 2023 má EPA dojazd 576 km, kapacitu batérie 82 kWh a váži 1830 kg. Má silnejšie motory, je rýchlejší, rýchlejšie sa nabíja, má viac výbavy.

A to som porovnal 2 rovnaké modely jednej automobilky, ale asi si nečítal nič o Qilin, váha o 44 kg nižšia, kapacita o 70 % vyššia oproti Tesla MY 2023 batérii, ktorú uvádzam vyššie, už sú na cestách prvé autá, ktoré ju používajú. Takže súhlasím, to je fakt velká evoluce a pokrok! :yes:
22. 7. 2023 15:22
Re: Jaká evoluce
A kolik těch baterkáčů s novou baterií od CATL již jezdí v Evropě, a skutečně budou dosahovat uváděné údaje i v provozu? A jestliže se za pět let posunul dojezd o cca 15 %, tak je to opravdu "veliké" zlepšení o 3 % za rok... A váha baterek, to jsou zlepšení o desetiny % za rok... Fakt velký pokrok!
Avatar - Ondore
22. 7. 2023 17:05
Re: Jaká evoluce
Pozri, chápem, že Ty, ktorý máš problém aspoň sa priblížiť reálnym číslam to máš trochu rozmazané a pre Teba 10 % vyššia energetická hustota každé cca 3 roky je dtto ako nula, ale v skutočnom svete práve toto voláme evolúcia.
Tá 140 kWh Qilin batéria zdolá 550 km diaľničnou rýchlosťou / 700 km po okreskách a tam sme dnes, v roku 2023 - nie ako prototyp, ale ako reálne autá na ceste, ktoré si môžeš kúpiť. A to nie je konečná, vývoj bude pokračovať tak vo zvyšovaní kapacity, ako aj vo vylepšovaní nabíjacej krivky. V momente, ako dosiahne plochú 4C krivku, tak nabíjanie bude rovnocenné tomu, ako sa dnes tankujú spaľováky a potom Ti to celé docvakne. Určite si dokážeš spočítať kam to smeruje už touto nízkou evolučnou rýchlosťou a aké hodnoty máme šancu dosiahnuť do roku 2035. Teda asi nie, s číslami Ti to moc nejde, to sme videli už vyššie.

PS: Ste úžasní, chlapci! Stále si nachádzate nové a nové nevýhody, prečo tie EV neuspejú, teraz tu často čítam o váhe batérií, lebo už vám toho toho moc viac nezostáva. Aj minule som bol v autosalóne a tam sa jeden pán pýtal: "Prosím Vás, koľko váži ten emkový baworák? Čože, tak moc? Nie, to si nekúpim, to váži strašne veľa!"
22. 7. 2023 19:24
Re: Jaká evoluce
A ve kterém autě konkrétně v ČR si můžu novou baterii od Catl nyní koupit a za jakou cenu? A pokud mi nejdou čísla, tak prosím napište kolik nabíjecích cyklů baterie vydrží a zda bude fungovat baterkáč dobře i po 15 letech a nájezdu 100 tisíc km bez větších investic tak, jak to dnes zvládají spalovací auta. Hmotnost vozu je důležitá, a jestli baterie váží 450 kg nebo 150 kg je velice znát na dojezdu, opotřebení gum, silentbloků na podvozku. Také ne každý vlastní řidičák "E" a tak pokud potřebuji tahat přívěs 1350 kg, tak se dostávám přes 3,5 tuny a potřebuji skupinu "E (ani rozšíření B96 to dost často neřeší). A kolik s tím přívěsem o váze 1,3 tuny za baterkáčem ujedu? Dále je váha baterky o spotřebě energií a surovin při výrobě baterie. A proto, když tak dobře vládnete čísly, tak nám co jimi tolik nevládneme, uveďte kdy, bude cena baterkáčů za auto třeba jako u Hyundai i30? A poslední otázka, kdy se uhasí hořící bateriové auto stejně jako dnes konvenční, tedy do cca 20 minut bez další potřeby speciálního kontejneru a 10 kubíků vody?
Avatar - Ondore
22. 7. 2023 19:53
Re: Jaká evoluce
Vidím, že si celý žhavý do objednávania, tak Ti poskytnem aspoň základné vodítka. Čo som sa naposledy pozeral, tak ČR bola v EU a Zeekr sa dali objednať v Holandsku a Švédsku, cena za Zeekr 001 sa začína na úrovni 59 490 eur vrátane daní. Ak by si nezvládal cudzí jazyk alebo dovoz, tak Ti odporučím ľudí, ktorí to vedia spraviť za Teba, pri tej cene sa oplatí pár drobných prihodiť a dovezú Ti to pred barák už prihlásené a na značkách.

Tie čísla Ti fakt nejdú, ale oceňujem, že si sa pozrel na tie Qilin batérie a preto Ti ukážem niektoré časti, čo tam máš nesprávne - je to celá táto časť:
"baterie stále o váze 300 - 450 kg, dojezd ve vztahu k váze baterie stále téměř stejný, životnost baterie taky stále stejná a ceny také zůstávají, spotřeba barevných kovů a lihtia také stále stejně velká.... Hasební postup v případě požáru baterkáče je také stále stejný - utopit v tisících litrů vody na týden a potom nechat na odlehlém místě"
A potom aj časť: "A váha baterek, to jsou zlepšení o desetiny % za rok" - to predošlé vysvetľovať nejdem, to by bolo na dlho, ale aspoň toto vysvetlím. Ono to funguje tak, že sa zvýšila energetická hustota cca o 10 %, to znamená, že pri rovnakej kapacite sa zníži o rovnaké percento hmotnosť. Tesla sa rozhodla pre kombináciu - mierne zvýšenie kapacity a mierne zníženie hmotnosti batérie. Tých 17 kg rozdiel z ktorého si počítal "desetiny % za rok" sú nesprávne, lebo a) je to rozdiel hmostnosti celého auta, t.j. 2023 má vyššiu výbavu a tá silnejšia batéria váži menej, takže to nedelíš hmotnosťou auta a po b) počítaš iba pomer medzi batériami, čo si očividne nespravil.

Tie ostatné otázky sú dosť individuálne pre Tvoje konkrétne jedinečné použitie a rád Ti ich vysvetlím do detailov, mám sadzbu 100 € / hod., stačí poslať objednávku.
22. 7. 2023 21:05
Re: Jaká evoluce
Tak z Nizozemí nebo Švédska, fakt super! A na servis to budu vozit kam? Taky do NL nebo Švédska, to se fakt vyplatí, ekologie, čas, peníze... To jsou super rady a to od někoho, kdo rozumí číslům. :D Tak koukám, že ten, kdo rozumí číslům, tak žádná pro poučení neznalých v diskusi neuvede, a za kdy se zvýšila ta hustota o 10 %? Źe bych si to dopočítal sám. Sazbu za vysvětlení můžete mít klidně i vyšší, já bych po tom co jsem si přečetl v diskusi nedal ani cent. :-[] :yes:
Avatar - Ondore
22. 7. 2023 21:19
Re: Jaká evoluce
Je mi jasné, že Tvoj nákup EV-čka zlyhal iba na tom, že autosalón so servisom nemáš 50 metrov od baráku, lebo inak už by si rozbíjal prasátko a nakupoval.
Za kdy sa zvýšila tá hustota? Takže už nemáš problém len s počítaním, ale aj s čítaním či použitím Google? Fúú, to som si mal vypýtať 500 € na hodinu, lebo to bude najťažší džob môjho života. Ale napoviem, tá 82 kWh batéria bola v ponuke od 2021, H2/23 prídu ďalšie zmeny, počkaj si a potom počítaj. Ale to je len jeden výrobca, ostatní uvádzali svoje produkty tiež, ouch, nie, netráp sa, nechaj tak. Pre Tvoje účely stačí vedieť, že evolúcia u Teba zastala, ale v baterkách prebieha priebežne.
22. 7. 2023 21:45
Re: Jaká evoluce
To je vtipné, rada mám počkat je výborná, mám počkat a potom počítat. A čekat mám rok, dva nebo deset let? Aby ty výpočty byly dobře. :-[]
K těm kapacitám a hustotám energie v bateriích. Proč baterkáč v zimě najednou klidně sníží dojezd i o 30 % proti udávaným technickým parametrům, nebo se nabíjí pomalu? Nebo opět v létě ve vysokých teplotách? Tak nám co nerozumíme číslům, ale chceme někam v nějakém časovém úseku dojet napište, jak to spočítat. A ještě k radě koupit EV od čínských soudruhů za 60 tis. éček, za kolik to za 4 roky prodám a komu? A jaká je na to v ČR cena pojistky (havarijní plus povinné ručení)? A jaký typ soudruzi z Číny v Holandku nebo Švédsku prodávají? Osobně nesleduji vývoj a výrobu EV v komunistické Číně, tak vůbec nevím co vyrábí a dováží do evropské unie.
Avatar - Ondore
22. 7. 2023 21:58
Re: Jaká evoluce
- Ad: "To je vtipné, rada mám počkat je výborná, mám počkat a potom počítat. A čekat mám rok, dva nebo deset let? Aby ty výpočty byly dobře."
Je to jednoduché, pokiaľ Ti stačia dva modely, tak vyššie máš dostatok údajov, aby si sa dopracoval k výsledku. Pokiaľ chceš byť dôkladný, tak Ťa zaujíma dlhšia číselná rada, lebo o to presnejšie výsledky dosiahneš a na rozdiel od prostého pomeru dvoch čísiel tam môžeš nájsť aj nejaký zložitejšiu funkciu, napríklad exponenciálny rast. Ale fakt si s tým netráp hlavu, stačí dobre spočítať to čo tam už máš a zistíš, že svet sa hýbe vpred.

A vidím, že ďalej pokračuješ stratégiou ostatných súputníkov, zahltiť diskusiu otázkami na ktoré už dávno existujú odpovede, prekladať ich dávno vyvrátenými polopravdami a nezmyslami a točiť sa dokola. Rád odpoviem, vylepšujem svoju ponuku na konzultácie na tisícku za hodinu, určite sa postupne prepracujeme k sume, ktorá Ťa osloví.
22. 7. 2023 22:27
Re: Jaká evoluce
Luxusní "ponuku" nevyužiji, děkuji. Tisíc éček na hodinu je z mého pohledu víc než nemravné, nevím jak jinak to slušně napsat. Opakuji, za takové konzultace nedám ani cent! A kde uvádím polopravdy? Můžete polopravdy uvést? Uvedl jste, že baterku z vyšší hustotou nabízí prémiový výrobce z komunistické Číny pouze v Holandsku nebo Švédsku, to je fakt terno. A ten servis, na to jsem také nedostal odpověď. Přitom nepotřebuji prémiový baterkáč a ještě k tomu z daleké Číny, ale baterkáč který mě bude spolehlivě a levně vozit a tahat přívěs až představitelé evropské unie zakáží prodej nových aut se spalovacími motory. A závěrem, tedy pokud uvádím polopravdy, podle Vás baterkáč v mrazu např. 5 -8 stupňů ujede stejně jako v při teplotě 18 - 20 stupňů nad nulou?:
Avatar - Ondore
22. 7. 2023 22:43
Re: Jaká evoluce
Nepravdy a manipulácia sú Tvoje metódy, predvediem kde napríklad:
1) Bavili sme sa o batériách, ja som ako prvé dal príklad dve od Panasonicu v konkrétnom aute, ako príklad som uviedol progres, ktorý dosiahol CATL s batériou Qilin
2) Ty si sa dožadoval informácie, kde a za koľko ho dokážeš kúpiť
3) Poskytol som Ti informáciu o stave, ktorý mám v hlave, nikde som nepovedal, že sa to dá kúpiť "pouze v Holandsku nebo Švédsku", to už si ťažko vymýšľaš.
4) Ako odmenu za to, že som Ti poskytol TEBOU požadované informácie si ma obvinil z toho, že je to náročné na čas, ekológiu a peniaze. Z čoho si toto obvinenie vyskladal? Ty vieš, kde je najbližší servis, ako často ho budeš potrebovať a koľko stojí? Ja to neviem, ale očividne vieš viac, ako nám tu predvádzaš. Alebo nevieš nič a len tu blafuješ.

Môj zlatý, nehraj sa nám tu na niekoho, komu záleží na ekológii a to je dôvod, prečo by si nechodil do servisu do iného štátu. Rovnako si nám tu roztočil kolotoč otázok, na ktoré by priemerne vzdelaný človek mal mať odpovede, ak teda práve nevyšiel z jaskyne. Nemáš záujem o odpovede, nemáš záujem o serióznu diskusiu, len nám tu trolíš, tak Ti to oplácam rovnakou kartou. Najbližšia sadzba bude 5k a rozhodne to nie je nemravná suma, zodpovedá námahe, ktorú by som s Tebou mal.
Avatar - Barrichello
23. 7. 2023 11:32
Re: Jaká evoluce
S fanatiky se nemáš smysl bavit, vid elektrický Borisove :-) :-) :-)
22. 7. 2023 20:12
Re: Jaká evoluce
“ zda bude fungovat baterkáč dobře i po 15 letech a nájezdu 100 tisíc km bez větších investic tak, jak to dnes zvládají spalovací auta”

Ktere spalovaci auta tohle zvladaji bez investic? Diky za tip.

Jinak 100 tis za 15 let?

PS: k tomu horeni. Zkus spocitat kolik veci s Li On baterii mas ted v domacnosti. Bojis se kazdy den kdy zacnou horet a nebo usinas a mas je kolem sebe?

Ja jsem u 20 veci prestal pocitat
22. 7. 2023 21:27
Re: Jaká evoluce
Pokud používáte více aut, tak ne se všemi se najede 30 -40 tis ročně, potom s některými se najede 3 - 6 tis ročně, nebo dále senioři, při odchodu do důchodu koupili poslední nové auto a jezdí s ním klidně i 20 let těch pár tisíc km ročně, ne každý senior najezdí za rok 30 tis. a vice km. Nechci tady dělat nějaké doporučení na konkrétního výrobce, ale pokud si dobře vyberte nové auto, děláte na něm pravidelně předepsanou údržbu, tak to problém není. Ano, hořet začít můžou různé věci, ale proč pokud začne hořet EV je takový problém to hasit a uhasit, tohle je hodně nedomyšlené a osobně to nehodlám podporovat. Doporučuji zajít do pojišťovny, že chcete pojistit nový baterkáč a uvidíte co Vám nabídnou za "akční" cenu. :-[]
Avatar - Ondore
22. 7. 2023 22:06
Re: Jaká evoluce
Aby si vedel, ja som Ti palec dole za Tvoj názor nedal.
Len by som sa rád spýtal - za tie roky mám skúsenosti s desiatkami spaľovákov, servis a údržbu mali na excelentnej úrovni a napriek tomu som s niektorými zažil poriadne trápenie. Taký etalón Golf šiel pre nespoľahlivosť preč po dvoch rokoch a nasledujúceho majiteľa vytrápil podstatne viac, až som sa hanbil, že som to predal známemu, MB-S400 mal také problémy s elektronikou, že bol pomaly rovnako dlho v servise ako na cestách a takto si veru nepredstavujem "... tak to problém není" - je a sakra veľký. Ale to som dal do pľacu len dve asi najhoršie autá, nájdem toho viac, ak by si mal záujem. Len sa pýtam, či od baterkáča neočakávaš zázraky a spaľováky majú poruchy ako štandardné správanie sa, systémovú vlastnosť...
22. 7. 2023 22:32
Re: Jaká evoluce
Zkušenost, je taková čím dražší vybavenější auto tím více věcí co se vněm kazí, tohle byly koupené atmosférické benzínové, relativně levná, auta a jsou garážovaná a fakt fungují.
22. 7. 2023 22:32
Re: Jaká evoluce
Zkušenost, je taková čím dražší vybavenější auto tím více věcí co se vněm kazí, tohle byly koupené atmosférické benzínové, relativně levná, auta a jsou garážovaná a fakt fungují.
Avatar - Ondore
22. 7. 2023 22:54
Re: Jaká evoluce
Je pravda, že úplne levná auta neviem posúdiť, ale väčšina z tých mojich nepatrili ani do tých prémiových luxusných, trochu vyšší štandard, povedal by som. Napriek tomu len odhadom, takých 25-35 % z nich bolo v servise aj mimo bežný servis (nehody nepočítam, len závady), to mi nepríde ako úplne malé číslo.
22. 7. 2023 23:10
Re: Jaká evoluce
Asi jste tedy neměl vždy šťastnou ruku koupi a povedlo se Vám koupit auta vyrobená v pondělí dopoledne nebo v pátek odpoledne. K EV, historicky první auto, které překonalo rychlost 100 km/hod bylo EV a Ferdinand Porsche první auto co zkonstruoval bylo taky EV a proč se EV neprosadila, protože byl problém s kapacitou baterií a s dobíjením. Dnes si lidé co vedou EU a mají moc v EU, myslí, že technika pokročila a EV již budou fungovat, ale v realitě to tak není. Příklad, pokud bude jen 10 nabíječek po 200 kW na nějakém nabíjecím bodě, tak tam musí být příkon 2 MW aby všichni rychle nabíjeli atd. Proto EV nejsou za daného technického stavu úplnou náhradou všech aut, měl by být ponechán výběr, kdo chce EV ať si ho koupí, ale nenutit to zákazy a příkazy. Tahle doba tady v minulosti byla 40 let a kam to vedlo se ví.
22. 7. 2023 23:15
Re: Jaká evoluce
Ev rozhodne neprpsazuje jen EU.
Vlastne EU je s EV velice pozadu.

Baterie jsou v soucasnosti jeden z top velice expandujicich oboru.

Nabijecky. 10 nabijecek s takovym vykonem bude mit nejspis vyrovnavaci baterii. Nic co nelze vyresit.
Avatar - Ondore
22. 7. 2023 23:48
Re: Jaká evoluce
To som mal teda hodne nešťastnú ruku pri nákupe, až štatistickú anomáliu ;-)

"historicky první auto, které překonalo rychlost 100 km/hod bylo EV" ...
"proč se EV neprosadila, protože byl problém s kapacitou baterií a s dobíjením"
Obe tvrdenia sú pravda, len to musíme zasadiť do dobového kontextu. Rekord sa uskutočnil v roku 1899. Ako v tom čase vyzerala elektrická sieť? Prakticky neexistovala. Zato v každej väčšej dedine bol minimálne jeden obchod so zmiešaným tovarom, ktorý mal sud s petrolejom. Spaľováky boli horšie, štartovali sa kľukou, smrdeli, boli pomalé a to im vydržalo dodnes, samozrejme okrem tej štartovacej kľuky. Otázka nie je, prečo vyhrali v tej dobe, otázka je, prečo tak dlho s nami vydržali. Odpoveď je opäť jednoduchá, peniaze. Fungujúci multimiliardový kolotoč mocných firiem po svete, ktoré robili a robia prvé posledné, aby si svoj biznis udržali.

" EU, myslí, že technika pokročila a EV již budou fungovat, ale v realitě to tak není. Příklad, pokud bude jen 10 nabíječek po 200 kW na nějakém nabíjecím bodě, tak tam musí být příkon 2 MW aby všichni rychle nabíjeli atd."
Máš pravdu, dokonca tie nabíjačky budú mať 600 kW, už to EU schválila od r. 2028. Ale:
- 85 % vodičov ročne jazdí menej ako 15.000 km, t.j. cca 40 km denne, t.j. cca 6 kWh, ktoré potrebujú nabiť. Na to naozaj stačí zásuvka na parkovisku, reálne riešenie bude trochu viac futureproof, nie je priestor na to vysvetliť to tu
- v noci je prepad spotreby elektriny, EV ju pomôžu vyžehliť. rovnako tak pomôžu vyrovnať sieť tým, ak sa budú nabíjať počas dňa z fotovoltaiky. Na oplátku dokážu dodávať elektrinu späť do siete - som presvedčený, že už čoskoro

"měl by být ponechán výběr" - súhlasím, nech si každý jazdí na čom chce. Ale súčasne považujem za správne, ak EU tlačí na znižovanie emisií a znižovanie spotreby energií - v každej oblasti. A mimochodom, ak tie EV nevyrobia EU automobilky, tak ich vyrobia Číňania, už majú celkom slušný náskok. Ak nebudeme konkurencieschopní, vyhynieme. Ono to spolu tak nejak súvisí a tie "príkazy EU" majú aj svoje hlbšie rácio.

Zdroje:
- https://www.drive.com.au/…it-was-electric/
- https://www.jstor.org/stable/2141397
- https://lightbulbatoz.com/…ty-in-the-world/
23. 7. 2023 00:19
Re: Jaká evoluce
k bodu:
- 85 % vodičov ročne jazdí menej ako 15.000 km, t.j. cca 40 km denne, t.j. cca 6 kWh, ktoré potrebujú nabiť. Na to naozaj stačí zásuvka na parkovisku, reálne riešenie bude trochu viac futureproof, nie je priestor na to vysvetliť to tu
Jsou dva a mají upečenou kachnu, jeden jí sní celou, je přejedený a druhý je hladový, nesnědl nic, ale v průměru měl každý půl kachny...
Proto průměr je hodně zavádějící. A tak to v energetice při větším zastoupení EV jednoduché nebude.

O "hlubším racio" ze strany EU mám pochybnosti, např. nemyslím si, že tomu rozumí člověk, co má vystudovánu historii francouzské literatury a prosazuje zelený úděl v EU...
Čína staví a uvádí do provozu stále nové uhelné elektrárny, tak v provozu ta bezemisní EV auta nejsou úplně bezemisní.
Německo odstavilo JE a výpadky v dodávkách bude taky řešit spalováním uhlí v elektrárnách. Velké množství FVE je taky problém, buď svítí a bude elektřiny moc nebo nebude svítit a nebude nic, přes baterie se asi celý objem chybějící elektřiny neprožene.
Jinak oceňuji konstruktivní odpovědi na poslední příspěvek, zvlášť dobře hodnotím článek z posledního odkazu "First city with electricity in the world".
Avatar - Ondore
23. 7. 2023 00:56
Re: Jaká evoluce
"Proto průměr je hodně zavádějící. A tak to v energetice při větším zastoupení EV jednoduché nebude."
Práve naopak, veľké čísla (EV) nám dajú vyššiu predvídateľnosť a stabilitu. Jasné, jeden zjedol celú kachnu a druhý žiadnu, pre nás je ale primárne dôležitý údaj, že sa predala jedna kachna (spotrebovalo 6 kWh). To, že druhý je hladný (svojím EV nejazdí) budeme skúmať až sekundárne a budeme zisťovať, či si dáva kachnu aspoň cez víkendy, alebo dokonca iba na Velikonoce. Tak dostaneme celistvý obraz, ktorý bude trochu iný cez týždeň ako cez víkend a cez sviatky, trochu iný v lete ako v zime, trochu iný cez deň ako v noci. A s tým sa už dá slušne pracovať.

"EU rácio"
Dosť sa to zjednodušuje, prijatie nariadenia je dlhý a komplikovaný proces v ktorom je množstvo odborníkov, ten hlasujúci s vyštudovanou francúzskou literatúrou to naozaj nepresadí, dokonca ani keď sa všetci zhodnú, tak to nemusí prejsť:
https://commission.europa.eu/law/law-making-process/adopting-eu-law_cs

"Čína staví a uvádí do provozu stále nové uhelné elektrárny"
Áno, a súčasne sa zaviazala do roku 2025 minimálne polovicu energie získavať z vetra a a soláru, čo dosiahla o dva roky skôr:
Zdroje energie z nefosílnych palív, ako je veterná a solárna energia, predstavujú 50,9 % celkovej inštalovanej kapacity krajiny
Tu nájdeš, že percentuálny podiel uhlia (napriek výstavbe uhoľných elektrární) v čase klesá (1965 cca 85 %, 1993 cca 75%, 2022: 55 %, 2023 by uhlie mohlo byť dokonca niekde k 45! %). Graf "Energy consumption by source, China" si prepni na Relative:
https://ourworldindata.org/…gy/country/china
A vysvetlenie, prečo stavajú aj tie uhoľné elektrárne:
https://www.npr.org/…tries-report-fin

"Německo odstavilo JE a výpadky v dodávkách bude taky řešit spalováním uhlí v elektrárnách."
Polovičná pravda. Áno, zatiaľ vo veľkom dovážajú elektrinu z Poľska, ktorému v tejto chvíli dominuje uhlie. To sa ale zmení, Nemecko masívne investuje do renewable energy a v Poľsku bude dominovať jadro, viac tu:
https://www.world-nuclear.org/…-o-s/poland.aspx

"Velké množství FVE je taky problém, buď svítí a bude elektřiny moc nebo nebude svítit a nebude nic, přes baterie se asi celý objem chybějící elektřiny neprožene."
To máš samozrejme pravdu, odpoveď má niekoľko častí, všetky sú komplikované, tak len naznačím v dvoch bodoch:
- mikrozdroje, posilnenie lokálnej výroby a spotreby (FVE aj malé reaktory)
- posilnenie distribučnej siete, aby sa dali tie mikrozdroje, ktorých kapacita mnohonásobne prevýši reálne požadovaný výkon optimálne využívať. Zjednodušene - ak je zamračené v Prahe, tak môže brať energiu zo Sevilly, ak slnko málo svieti v zime, tak vietor hodne fúka na severnom pobreží. Vznikne veľa malých a lacných obnoviteľných zdrojov, ktoré zapojené do siete budú schopné pomerne vysokej stability, toto umocnia batérie elektromobilov. Základom, ktorý bude pokrývať spotrebu "pod sínusoidou krivky odberu" budú jadrové, vodné a tepelné elektrárne, mix podľa potrieb jednotlivých krajín

Ad "konstruktivní odpovědi"
Ako diskutuješ Ty, v takom duchu odpovedám, tie "útoky" nie sú osobné, je to praobyčajné zrkadlo ;-)

EDIT: Vidím, že tam máš palec dole, tak ja Ti naopak pridávam palec hore za vecnú debatu.
Avatar - Barrichello
23. 7. 2023 11:40
Re: Jaká evoluce
Ano spalováky sou pomalé, protože jezdit 400 km/h se dá běžne na každý okresce a zrychlení z 0 na 100 za 3 sekundy taky využije každej druhej Lojzíki.

Ty zas dneska jedeš perly Borisove :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Ondore
23. 7. 2023 12:01
Re: Jaká evoluce
Vieš, čo máte spoločné Ty a Modrý blesk?
Absolútne nič. Ten chlap je schopný otvoriť odkaz, prečítať si nezávislé informácie, pochopiť význam slov. To je úroveň na ktorú sa Ty neprepracuješ, ani keby si žil 10 životov.

PS: Niekde som zachytil, ako rozdávaš svoje múdra o tom, ako si ľudia majú robiť servis sami doma na dvorku. Aha, takže keď si majú nabíjať svoje EV, tak všetci bývajú v panelákoch, keď si majú meniť olej, tak všetci majú vlastný barák. Tvoja genialita pryští do priestoru až sa jej nedá logicky oponovať a presne to plánujem ďalej robiť, nechám priestor vyniknúť Tvojmu intelektu, mňa do svojho sveta ale neťahaj.
22. 7. 2023 23:08
Re: Jaká evoluce
Jojo, treba takove HTP v zakladu.
Takova dobra loterie kdo vytahne kdy cerneho Petra😀

Realita je takova, ze stejne jako u EV muze odejit bateri tak u spalovaku muze odejit motor.
Stava se to casto.
Avatar - Ondore
22. 7. 2023 23:14
Re: Jaká evoluce
Asi by som nepoužil "Stava se to casto", ale rozhodne by ma zaujímali čísla ako často odíde motor a ako často odíde batéria. Mám takého tušáka, že čísla budú pomerovo podobné ako pri požiaroch, podľa článku z minulého roku: "Elektromobily majú podľa štúdie v skutočnosti najmenšiu pravdepodobnosť horenia. 25,1 z každých 100 000 predaných elektrických vozidiel začalo horieť. Pri rovnakom počte áut so spaľovacím motorom horelo 1 529,9." Ja len dodávam, že spaľováky podľa tejto štúdie horia cca 61x viac!

Zdroj: https://belux.edmo.eu/fact-check-do-electric-cars-catch-fire-more-often-than-combustion-engine-cars/
Avatar - Barrichello
23. 7. 2023 11:38
Re: Jaká evoluce
Nemáš si kupovat uberwageny z rajchu, ty jsou nespolehlivostí proslulé. Nemecký auta fungovaly dobře tak do roku 1990, pak už jenom čest vyjimkám :-)
22. 7. 2023 23:11
Re: Jaká evoluce
V pripade vice aut je EV ideal.

Klidne reklamu delej. Ono tech motoru co maji po case problem je dost.

Uhasit EV neni zasadni a neresitelny problem.
Statisticky EV hori mene nez spalovaky.

Takze ale mas doma desitky veci s Li on baterkama a nebojis se, ze v noci chytnou a zapálej cely dum?

PS: fascinuje me jak zde opakujes bod po bodu argumenty ktere jsou davno vyvracene.
22. 7. 2023 23:16
Re: Jaká evoluce
Bod po bodu, co jsou dávno vyvrácené, tak EV pokud hoří, tak se lehce uhasí a není to problém? Tak proč hasiči do každého kraje kupují speciální kontejner na hašení EV? Tohle u spalovacích aut nebylo.
Hmotnost baterie EV tedy není v řádu stovek kilogramů? Atd, co je tedy konkrétně vyvráceno?
22. 7. 2023 23:20
Re: Jaká evoluce
EV uhasit lze. Jaky je problem?
Mas doma zarizeni baterkama?

Ano, baterie maji hmotnost ve stovkach kilo. Vyvojem hmotnost neustale klesa.
22. 7. 2023 23:52
Re: Jaká evoluce
Ano, uhasit EV lze, ale náklady na uhašení a tisíce litrů kontaminované vody, to je problém a s tím jak poroste počet EV, tak poroste i počet vznícení EV, a to neberu v potaz takový stát, jako je Francie, kde lidé zapálí na ulicích 50 tis. aut ročně, a hasiči již ani hořící auto často nehasí, nechají je dohořet, pokud neohrožují nic okolo.
Až z počtu zapálených aut ve Francii bude např. jen 10 % EV....
Hmotnost baterie neustále klesá, ale jakým tempem, osobně nechci používat auto, kde je cca 250 kg nějakého chemického elektrolytu, o jehož toxicitě a složení se neví, neb je to obchodní tajemství...
22. 7. 2023 23:52
Re: Jaká evoluce
Ano, uhasit EV lze, ale náklady na uhašení a tisíce litrů kontaminované vody, to je problém a s tím jak poroste počet EV, tak poroste i počet vznícení EV, a to neberu v potaz takový stát, jako je Francie, kde lidé zapálí na ulicích 50 tis. aut ročně, a hasiči již ani hořící auto často nehasí, nechají je dohořet, pokud neohrožují nic okolo.
Až z počtu zapálených aut ve Francii bude např. jen 10 % EV....
Hmotnost baterie neustále klesá, ale jakým tempem, osobně nechci používat auto, kde je cca 250 kg nějakého chemického elektrolytu, o jehož toxicitě a složení se neví, neb je to obchodní tajemství...
23. 7. 2023 09:02
Re: Jaká evoluce
Voda je v nakladech na haseni je to nejmensi. A z haseni spalovaku neni voda kontaminovana?
Znova, statistika ukazuje ze EV hori mene nez spalovak.
Jsou bezne varianty baterii ktere nehori.

Toxicita baterii. Nechces to v aute, ale s velkou pravdepodobnosti baterii nosis v telefonu par cm od svych genitálií.

Baterie je v hermetickém obalu. To je rozdilnod toxickych latek co vypousti do ovzdusi spalovaci auto na teze ulici co jdes.

Proc vlastnenhledas tolik neexistujicich problemu u ev?
Avatar - Barrichello
23. 7. 2023 11:48
Re: Jaká evoluce
Chci vidět o hašení v podzemích garážích, jak tam najede Tatra s kontejnerem vody - do kterého se ponoří EV plečka, když fyzicky neprojede do těch garáží, protože výška :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Jak to zadýmí celé garáže a celé OC, které bude muset být 3 dny mimo provoz a jaký ušlý zisk to OC za 3 dny bude mít.

To bude teprve srandy. Hlavně že do podzemních garáží nesmí auta s LPG a CNG a 700 000 x rizikovější elektormobil tam může.

HAHAHAHA
Avatar - Barrichello
23. 7. 2023 11:43
Re: Jaká evoluce
Stačí kolik lidem bouchnul mobil, chytlo elektrokolo, koloběžka a další věci.
Avatar - Barrichello
23. 7. 2023 11:36
Re: Jaká evoluce
Jak sem ti to psal jinde, spalovací auta zvládají jezdit nejjen 15 let, ale dokonce 40, 60, 90 let.

Na srazu byly včera dva Willysy z roku 1944 a jedno válečné Dodge T215 z roku 1942.
Po 81 rep. 79 letech stále fungují a jezdí. Chci vidět EV plečku po 81 letech ajk drandí na sraz, hahahaha

Si lhář a komik
Avatar - Barrichello
23. 7. 2023 11:30
Re: Jaká evoluce
Ale jo, zůstává nám toho MNNOHEM A MOHEM VIC, drahý elektrický utopisto, nový Borisove.

Zůstává nám hlavně to, že neexistuje nabíjecí sít pro elektormobily na sídlištích velkých měst, že to nemáte čím nabíjet, nebo nikdo za posledních 15 let nepostavil jedinou novou elektrárnu, že spoléháte na neostalinistické fantamsmagorické stupidní sragory OZE jako na hlavní zdroj energie a on to má být POUZE doplnkový, protože OZE je nestabilní šmejd ZCELA ZAVISLY NA POCASI!!!!! , že až vypnete uhelky a dojde životnost současných JE, jste čistý dovozce s potřebou dovézt 60-70% energie, jenže nebude odkud nebo za ceny 12-17 kč za 1 Kw a v případě krizí třeba 20-30 Kč za 1 kw, což totálně položí lidi i ekonomiku a že chcete do vodíku, kterým chcete sra*kové debilní utopistické OZE vykrývat v zimě + nabíječky a přebudování rozvodné sítě investovat biliony Kč.

Kdo to bude platit..... utopistický Lojzíku :-)
Avatar - Barrichello
23. 7. 2023 11:24
Re: Jaká evoluce
Tvl, za 5 let úspora 17 kg, já vás žeru. 17 kg je na úrovni jedný větší tašky s nákupem, to je rozdíl jak svin :-) :-) :-) :-) :-)

Nebo ty 4 Kw navíc, to udělá u spalováku výměna plastového továrního sání za
neorigo cold air intake napřl. od KN, investice v hodnotě 9 tis kč :-) :-) :-) :-) :-)

Tady se člověk fakt zasměje, co já už ušetřil za kabaret a divadelní komedie, to jde do MILIARD už :-) :-) :-)
Avatar - kruskar
22. 7. 2023 07:10
Měli jsme ve firmě
dva služební elektromobily (eGolfy). Po necelých třech letech je už nemáme a nikomu se po nich nestýská....
Rozbalit vlákno
11
Avatar - xxc
22. 7. 2023 10:11
Re: Měli jsme ve firmě
ved o tom je evolucia, nove sluzobne id3 alebo id4 su uz ovela dalej :-D
Avatar - Ondore
22. 7. 2023 10:38
Re: Měli jsme ve firmě
Ja by som bol prísnejší a povedal by som, že je viacero pádnych dôvodov, prečo nechcú ľudia kupovať elektromobily od VW. Nepoznám nikoho, kto by túžil po nepodarenom eGolfe a e-Up tu v diskusii chválime len a len z pohľadu vtedy nastavenej ceny. Nová ID.family je parametrami - ak použijeme ako etalón toľko zaznávanú Teslu - biednym odvarom. Kvalitné zlícovanie plechov VW zákazníci oceňujú výrazne menej, ako nám tu hejteri prezentujú.
Avatar - xxc
22. 7. 2023 11:09
Re: Měli jsme ve firmě
Preco nechcu kupovat elektromobily od vw? Su drahsie ako Tesly a nie su o tolko lepsie, niektore veci maju aj horsie. Eup nechvalim len z pohladu ceny, ale z pohladu revolucnej platformy z roku 2011, ktora by dokazala motorizovat Europu v mestach, ako to kedysi urobil beetle, alebo fiat 500, keby to predavali za dobru cenu. Dokonca si dovolim tvrdit, ze to mohlo prerazit aj v Cine, keby vedeli konkurovat cenou.
Avatar - emkejx
24. 7. 2023 08:42
Re: Měli jsme ve firmě
jj ta nakupna taska ak by sa predavala s dojazdom aspon 200km v cene do 13.000€ tak je hitom. a v pripade moznosti vacsej baterie s dojazdom 350km by bola niekde na 15-16.000€ tak by to stary kontinent dobilo.
Avatar - kruskar
22. 7. 2023 18:49
Re: Měli jsme ve firmě
Asi ne o tolik. Naše vedení usoudilo, že služební Fabie a Scaly jsou užitnější a o žádné elektrokáře už nechce ani slyšet. Ze strany zaměstnanců také není poptávka.
22. 7. 2023 21:03
Re: Měli jsme ve firmě
Vedení vaší firmy se naštěstí řídí zdravým rozumem! :-) :yes:
22. 7. 2023 21:45
Re: Měli jsme ve firmě
Ako keby si vedel, čo to zdravý rozum je. Opakovane predvádzaš pravý opak.
23. 7. 2023 20:38
Re: Měli jsme ve firmě
Ze nekdo nechce pouzivat (tezko pouzitelny) eGolf s mizernym dojezdem se vubec nedivim...

Jak moc je DNES tato informace relevantni necht zhodnoti kazdy sam. :D
Nicmene pred timto hodnocenim by bylo fajn si alespon precist tento clanek.

Pro ty pomalejsi (zdravim i arese):
"Volkswagen e-Golf byl vybaven akumulátory o kapacitě 24,2 kWh :no: a sliboval dojezd 190 kilometrů na jedno nabití.

Desetiletá evoluce vývoje elektromobilů Volkswagen ukazuje technický pokrok, jakého automobilka dosáhla. Dnešní Volkswagen ID.3 je vybaven akumulátorem s kapacitou až 77 kWh :-O a zvládne ujet až 556 kilometrů na jedno nabití."
:yes: :yes: :yes:

PS Tato fakta nemaji zadny vliv na to, ze ti pomalejsi tu budou neustale tvrdit, ze k zadnemu pokroku nedoslo.
Avatar - emkejx
24. 7. 2023 08:39
Re: Měli jsme ve firmě
cize tam vrazili vacsiu bateriu a ta priniesla viac ako 2 nasobny dojazd. hm nelogicke? myslim si ze to by dokazala kazda automobilka. pocka par rokov, pomedzi to skusaju roznych vyrobcov s roznou efektivitou a menia pritom tepelne cerpadla, a hrajkaju sa s interierom a exterierom, fakt pokrok. ci ma vw vlastne aku clanky my chces povedat? ktore vyvijali xy rokov ako toyota/ lexus?!
23. 7. 2023 12:51
Re: Měli jsme ve firmě
VW sa natoľko chcelo podobať Tesle, že sa vzdialili svojim tradičným zákazníkom.

Pristali na hru Tesly v disciplínach, v ktorých má Tesla navrch. Aj CEO VW robil Tesle dobrý marketing.

Plus VW X krát vyššie investície, ktorých výsledok nevidno. A výborná efektivita Tesly - 2 modely tvoria 96% výroby.
VW ide na tom systémom viac pásikov viac Adidas - ID 3,4,5,6,7,Buzz, investuje sa do ID 1,2,7.Tourer a kopec konceptov. Plus si konkurujú navzájom s ďalšími 20 odvodenými modelmi z VW Group.
23. 7. 2023 20:49
Re: Měli jsme ve firmě
No vida, po x letech tu konecne lide zacinaji chapat, o cem je efektivita.

A co tvori koncovou cenu pro zakaznika.

Pro ty pomalejsi:
Individualizace a desitky modelu jedne automobilky auta nezlevnuje.
:D
23. 7. 2023 13:27
EID hoax či?
Teraz je už celkom jasné že evolúcia vo VW pokročila tak ďaleko.. že aktual šéf VW T. Schäffer vyzval manažérov k radikálnym úsporám pretože je koncern celkom v .. zadku. Padli vety ako :"Der Dachstuhl brennt".. strecha v plameňoch, a "Unser Autogeschäft ist krank" keďže operativna rendita je okolo 3.5% aj to je hlavne prijem z licencii..

koľko je vlastne celková cena za vlastnictvo tohoto pekného EV vozitka za 15rokov a 225.000km? infotaiment a softvér tomu už funguje normálne?

a ešte s panelmi na streche a extra bateriou v garáži 10kw dám koľko €€€?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - emkejx
24. 7. 2023 08:35
evolucia
jedine v vw groupe. v globalnom meritku uplne pozadu, kedze ju uz prestievaju kdejaky cinania, aspon na poli ev.
Rozbalit vlákno
0