Kdybych se měl takhle vztekat kdykoli se mi v zimě vybije 12V v Priusu.... Jenomže já na rozdíl od tebe rozumím tomu, že si za to můžu sám. Třeba ve 406ce Peugeotu to nehrozí, protože tam nezůstává po vypnutí zapalování žádná elektronika v chodu (teda vlastně ano, dálkáč, ale ten nic skoro nežere). Už jsem začal přemýšlet o tom, že tu 12V na zimu příště raději odpojím. Chápu asi, že to máš v záruce a nechceš do toho zasahovat. No, takové problémy nemám a 12V si vyměním kdy chci, před barákem na sídlišti.
Ani nechápu, proč si pořizuješ EV, když potřebuješ jezdit tisíce km na jeden zátah. A nebo jo, ale proč s tím EV jezdíš takové trasy a nemáš raději 2 auta, protože pravděpodobně peníze pro tebe nejsou problém. Ačkoli, ono u pracháčů to je docela časté. Nemyslet a nadávat. Ono to k nim tak někak patří, protože za peníze si všechno nekoupíš.
Co to povidas za kraviny. Tohle je elektroauto, ma dostatek energie v trakcni baterce pro udrzeni baterie, ta byla v okamziku kolapsu na 70%.
Pak je tu druha vec a to je baterie sama o sobe. Jednak si myslim, ze ma v toyote malou kapacitu, pouhych 45Ah, pritom treba v egolfu jsem videl baterku 105Ah a to neni golf tak nabouchanej elektronikou, druhak je tam prostor pro 60Ah. Dalsi vec je nevhodne pouziti kyselinove baterie, ktera jim asi zbyla z Priusu podle internetu. Baterku jsem si vymenil sam, bohuzel jsem netusil, ze to staci nastartovat na paralelni a pak uz se auto postara samo. Sam jsem si vymenil baterku za AGM 60Ah a buhvi, jestli ten patlaci servis moje auto jeste uvidi. Tyden pozorovat a nezjisitit, ze je baterie nestabilni, ze se chova divne. Baterka mi lezi v garazi na zemi a jeden den ukazuje 12,2V a dalsi klidne 12,7. Ted uz si baterku ohlidam, ten kolaps byl pro mne docela prekvapeni, behem noci pad na nulu. Proc to vsechno bylo jsem napsal v clanku. Ten problem kleklych baterek je celosvetovy.
A ted k tomu druhemu. Nepotrebuju jezdit tisice kilometru, v maximech jen stovky. Jedna cesta pro auto byla vyjimka, pres 10 let jsem neopustil hranice ceska ani na moravu. Bezetko tedy neni zadny dalkovy kriznik, ma omezene rychlonabijeni DC na 2x za 24 hodin. Co to presne dela nevim, jsem ve stavce a na delsi cesty si vezmu Mercedes. Ted jsem malem koupil jeste jeden, bohuzel mi utekl, nadherny unikatni SEC 500 z 83 roku se 60tis. km
Problem elektriky je dojezd, ten je deklarovany za optimalnich podminek, AWD bezetko ujede tech skoro 400 misto uvadenych 411, ale ted v lete. V zime ten dojezd klesne na dalnici s topenim na pulku. V souvislosti s tim ze mas jen dve nabijeni DC za 24 hodin a nemuzes vyjet natoz v zime baterku nadoraz je to auto na opusteni republiky stejne nepouzitelne. Na cesty v dosahu baterie je velmi dobre, lepsi nez vetsina ostatnich elektroaut
Je pravda, že o chcíplé 12V v bz4X je plný internet. Ona tam opravdu není originálně AGM? Vždyť i v Priusu je originálka AGM. Nicméně, jezdím už 2 roky bez problémů na obyčejnou zaplavenou. Tak asi to s tou 12V úplně nezvládli, kvůli tomu bych Toyotu nezatracoval. Když srovnám, jaké starosti jsem měl s auty evropských značek a jaké žádné starosti mám s Toyotou, tak vždycky už jen Toyota. A jestli chceš velice solidní zastoupení Toyoty, tak doporučuju z vlastní zkušenosti vždy jen tu v Trutnově.
Za ten poslední odstavec tě fanatici Hendly/Vito opravdu chválit nebudou. :-)
Paní nebo slečna Renata je jediná, která odpovídá a snaží se řešit, ale tohle je otázka jakéhosi íťáka, který do droplistu má přidat bZ4X a on třeba zrovna teď utíká na Rhodosu před následky klimatické změny. Nedávno tu Renata radila jakémusi nespokojenému uživateli Premium programu napsat panu Machalovi, z kterého je asi nějaký vyšší šéf - "byl byste prosím tak hodný a napsal přímo Martinovi Machalovi na martin.machala@cncenter.cz". Asi bych to taky zkusil.
Aresi, proč zhoubná, lidstvo umí vyrobit pouze el. energii, až se doladí tokamak, bude elektriky dost. Správně by se měly EV vyvíjet v laboratoři a ne prodávat polotovary s drahou a málokapacitní baterkou. Věřím, že jednou bude baterka stejně dobrá jako LEDka.
Fašismus je obecně vzato totalïtní ideologie, politickým násilím vnucovaná všem bez rozdílu. A běda, když někdo nahlas řekne odlišný názor, třeba to, že by bylo nejlepší v autoprůmyslu zachovat technologickou neutralitu! :-O
Ha ha, takže každý, kdo neprosazuje násilně zaváděnou eleketrodebilitu, je proruský?! Tak tento idiotský elektrofanatický "argument" tu už dlouho nezazněl! Máš neuvěřitelně omezené a zvrácené myšlení, je mi tě opravdu upřímně líto, zkratoprde! :-(:no:
Ty to máš v té hlavě slušně vygumováno, ty ruská propagando ...
Rozprodaný a rozkradený stát, kterého západní firmy ždímou jako mokré prádlo, jídlo druhé kvality, montovny na každém rohu a v nich za mrzký peníz a bez jakékoliv budoucnosti udření a nasraní lidi, to je ten "blahobyt Západu?
Žádné Rusko nebo spalovací motory, ale přesně takoví fanatičtí idioti, kteří tupě hltají, co jim mainstream nasere, ti tu Evropu totálně dojebou!
Kámo, nič v zlom, ale asi nemáš ani tušenie, čo to demokracia je. Inak by si takú kravinu (prvá veta) nenapísal.
To čo je v EU, je socializmus, inak nazvaný a zelený namiesto červeného. S demokraciou to má pramálo spoločné, ak vôbec niečo. Medzi globalizáciou a normalizáciou sú len kozmetické rozdiely.