Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Hyundai Ioniq 5 Power 77 kWh AWD – Nová zkušenost s digitálními zrcátky

32 komentářů

W210E320
Tak a teraz ma velmi zaujima, kto si priplati 12 000 eur, aby mal auto ktore je pomalsie, menej efektivne, nema vlastnu nabijaciu siet, ale ma ultrazvukove parkovacie senzory ,nastavitelny podvozok a trosku rychlejsie nabijanie. porovnavam s teslou model Y.
Avatar - Emel
Emel
Za mě má Hyu o hodně lepší interiér i design... ale asi bych taky sáhl spíš po Y.
vondry87
Zdá se, že v budoucnu se budou lidi běžně dohadovat, zda jsou lepší americké nebo asijské elektromobily. Na evropské si nikdo ani nevzpomene. Což chápu, vidím to stejně, ale je zřejmé, že Evropa a její ekonomika postavená na automotive bude mít brzy obrovský problém..
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Enyaq je uz teraz lepsi ako ti dvaja mimo eu takze europa urcite nezaspala... len este vsetko nevsadila na elektriku... bohudik
KIaudius
Nepíš hlúposti.
Avatar - speedfred
speedfred
Tak Eskimák je asi najkrajší (T Y/M3 vs I5 vs Enyak) ale ja osobne by som im tie peniaze že ten výrobok nedal a išiel do Tesly Model 3.
Mňa vy zaujimalo ako by si dopadol ty.
ericn
No mít na výběr jen z tebou jmenovaných, asi ty peníze nechám doma. Ne že by se mi Enyaq nějak zvlášť líbil, ale Tesla je starý designový odpad s vykradeným interiérem. Hynudai je celkem zvenku fajn, vnitřek nemastný neslaný. Enyaq mi přijde nejsvěžejší a má celkem pěkný interiér 😉

Ovšem, raději bych ty peníze vzal (1.7mil Kč), koupil RAV4 v Hybridu se 4x4 a ušetřil víc jak 400tis Kč 😉
Avatar - speedfred
speedfred
Myslel som skôr po technickej stránke a hlavne TM3 má akú-takú cenovku. V cenách 1.7+ by som už hľadal inde keby to muselo byť EV.
supec
Kritika interiéru - to je opravdu silný argument 😁
ericn
Tak koukáš na to každý den 😉 Mě by to štvalo, že jsem vyhodil peníze za takový sh**t :yes:
Avatar - Emel
Emel
Jo, za mě jedna z největších slabin Tesly, ten Enyaq ještě jakž takž vypadá normálně...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Brr, já bych auto, které má zpracování jak strop v průmyslové hale nechtěl. Když elektro, tak MG, protože furt platí je to druhé auto do rodiny.
Avatar - wakantanka
wakantanka
A čo EV 6 GT?
Avatar - speedfred
speedfred
Tá je tiež celkom fajn, cenovo sa ale na TM3 snáď nechytá nič.
U mňa zatial na dlhšie nepredmetné bo som sa zásobil fosílami.
Avatar - Emel
Emel
Dneska to tak je, minimálně v mainstreamu 😒
Avatar - xxc
xxc
Prečo by si nikto nespomenul? Stačí sa opýtať, keď chce človek jazdiť aj v zime, či to má svetlá 😄 Možno Tesla už áno. Hyundai ich myslím nemal, možno to už pridali. Inak k téme, na internete je par vlastníkov hyundaia, ktorí ho akože predávajú a kupujú Enyaq. Tak tam sú snáď nejaké rozdiely a európske automobilky na tom nebudú tak zle.
Johnn
Samozřejmě je v populaci několik procent masochistů, kteří vymění lepší za horší. Ano kufr ,bude zřejmě v Enyaqu větší, ale nemá zase frunk, to je tak vše. Jinak je technikou Ioniq5 lepší auto.Spotřeba prakticky stejná a jelikož je největší slabina BEV dojezd, tak rychlejší nabíjení se vždy hodí.
Proto je nyní v nabídce 143 ojetých Enyaqů, asi nespokojenost.
https😐/www.sauto.cz/…i/skoda/enyaq-iv
Tesla Y je ale opravdu se svojí cenou pro Ioniq5 tvrdý oříšek. Osobně by mě odrazoval od Tesly pouze vzdálený servis (vše nejde vyřešit na dálku), i když prý funguje výborně.
Avatar - xxc
xxc
A ten frunk je načo? Pokiaľ sa nedá kapota otvoriť ako zadné dvere, tak tam nejaký význam nevidím, ale možno sa mýlim 🙂 Ten hyundai asi nie je taký komfortný, tam vidím najväčší rozdiel. To kritizujú aj pri tesle, pokiaľ auto hučí pri jazde, tak ani väčší kufor a dobrá spotreba nepomôže.
Johnn
Na co je frunk?Proč by třeba nabíjecí kabely ( které občas můžeš potřebovat) byly v nějáké tašce a zabíraly místo v hlavním zavazadlovém prostoru, nebo se do frunku vejde basa piv 😉 Ovšem to určitě z internetu znáš.
Ono je i otázka proč vetší,nebo velké zavazadlové prostory vůbec chtít, důležité je pohodlí posádky.
Asi nie komfortný? Tak asi Enyaq není komfortní a největší rozdíl je v komfortu dobíjení při delší cestě. A co třeba funce V2L, také může přijít vhod.
A píšeš naprostou pravdu, Enyaqu, když hučí při jízdě, ani větší kufr nepomůže. :yes: 😉 Tak konečně jsme se dobrali ke shodě.
Avatar - xxc
xxc
Ja tie káble mám niekde pod podlahou kufra, takže nezaberajú hlavný batožinový priestor. Áno, každý batožinový priestor je dobrý, ale nie som si istý, či ten hyundai ma len nejaký priestor vpredu, alebo je to normálne otvárateľné, napr kopnutím pod predný nárazník, keď už mám to pivo v ruke, nech sa ten priestor otvorí. Pokiaľ to treba otvárať z interiéru ako kapotu, tak nejaký zmysel v tých priestoroch nevidím. Možno fakt na nejaké káble.
Johnn
Pod podlahou kufru jsou super, když je potřebuješ vše musí z kufru ven. I výstražný trojůhelnik je nejlepší uloženy’ pod zavazadly 😁 fakt super praktické.
Avatar - xxc
xxc
Výstražný trojuholník je zavesený na boku kufra, simply clever. Ešte k tomu komfortu, ja som v hyundaii nejazdil, ale podľa testov aj podľa ľudí, čo skúšali obé autá je Enyaq v tomto lepší. Určite to kupovať ešte raz, tak vyskúšam aj hyundai 🙂
Johnn
😁 :yes: Simpli clever. Mě přijde na věci, které možná použijí jednou za rok, nebo za dvacet let chytřejší prostor zvlášť.Ve všech testech hodnotí Ioniq5 ze je hodně komfortní, takový pojizdnyˇ obývák. Zaznamenal jsem cca před rokem, že je komfortnější než Enyaq asi i díky delšímu rozvoru.A co sekajicí se infotaiment v Enyaqu? V Ioniqu vypadá jednodušeji, ale je plynulý a rychlý, to je v autě potřeba.
Avatar - xxc
xxc
Neviem, mne infotainment neseká, aj keď je pravda, že raz sa reštartoval 🙂 tam už sú potom iné porovnania, napr. kde ma hyundai svetlá, ale zase sa nechcem nejak dotýkať za srdce
Johnn
Světla má tam kde každé normální auto, vpředu. Svítí lépe než minimálně 80% všeho na silnicich.Možná matrix svítí lépe, ale více oslňují.Je zajímavé, že spousta lidí se brání autonomnímu řízení, nebo asistentům držení jízdy v pruhu, protože přece nesvěří automatu svoje auto, ale že oslňují jim už nevadí. Proto i když jedu v jakémkoliv autě s automatikou dálkové/potkávací, přepínám stále raději manuálně. Jenže to chce trochu přemýšlet a být k okolí ohleduplný.
Avatar - xxc
xxc
Dobre, komu niet rady, tomu niet pomoci 🙂 Tu to nemá význam, kto jazdí, tak vie, že tieto svetlá sú v pohode.
Johnn
Přesně, většina lidi když pojede pouze na dálkové ani si nevšimne ze oslňují, dokud jim to někdo nevrátí. Tak těžko takovým pomoci. Testu Inoqu v noci je dost a v pohodě , světla mu kupodivu vždy svítila, ne ze světla nemá.
Hájit vlastní garáž v případě Enyaqu proti Takové špičce jako je Ioniq5, je jiné těžké.Tak ale když jsi kupoval bezhlavě.
kozakm
Uz jsem to tu psal, dle Akcelerace EV YT kanalu je Tesla sice technologicky lepsi, ale 300km trasu by mnohem radeji jel v Ioniqu
CarFan
Predpokladám, že porovnávaš porovnateľné, teda Ioniq 5 AWD Premium vs Tesla Y LR.

- nie je veľmi pomalšie (0-100 km/h 5,1 s vs 5,0 s)
- nemá nastaviteľný podvozok (model 2023 má len vylepšené zadné tlmiče)
- full výbava vs veľký kufor vredu + vzadu + lepšie audio
- super komfortný podvozok vs celkom tvrdý
- rýchlejšie nabitie vs menšia spotreba
- veľkou výhodou TESLY sú však krátke dodacie lehoty
- nevýhodou TESLY je malá servisná sieť (mám na mysli hlavne poistné udalosti)

Cena: IONIQ 5 cenník 64 990 EUR s DPH, zľava je možná. TM Y LR 45 870 EUR + DPH takže 55 044 EUR s DPH, zľava nie je možná. Tesla išla nedávno s cenami dole a ten rozdiel je fakt viditeľný. Ak zohľadníme výbavu, na dorovnanie ceny by Hyundai musel poskytnúť zľavu min 10 %.
Avatar - Emel
Emel
"Nepřetržitě vyvíjí evoluce"... kdo to překládal prosímtě? Nebo "ideálnější"... 😄

No nic, k věci... zaujal mě docela velký rozdíl v dojezdu s 20" vs. asi 19", 454 vs. 484. Možná jsou 20" obuté do perfo gum a 19" do eko? Myslím, že na nějakých fotkách jsem viděl PilotSporty...
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
On je cely ten clanek psan takovou zvlastni smesici basnicke cestiny a zaroven s chybami. Asi by to chtelo aktivnejsi (nebo alespon nejakou) praci korektora...

"Městskými ulicemi krajinou doslova pluje"

"výkonná 800voltová architektura"
pefol
Nevím zda autor popisu někdy zkoušel řídit s digitálním zpětným zrcátkem. Já s ním v jiném autě najel asi 300km. Mohu zodpovědně prohlásit, že bych rád připlatil nemalé peníze za existenci klasického optického zrcátka.

Digitální zpětné zrcátko nepřirozeně svítí v zorném poli a ruší. Nedokážu pocit popsat, ale svítí jinak než optické zrcátko. Nejhorší ovšem je, že při pohledu do zrcátka musíte neustále přeostřovat z nekonečna na vzdálenost dipleje (cca 40cm). Z běžného mrknutí, zda za vámi něco jede, se tak stává operace cca na 2 až 3s. Na periferní pohled můžete zapomenout úplně.

Chápu, že ti, kteří jak řikají, mají auto pouze na přepravu z místa A do místa B, se do zrcátek nedívají. Ti si klidně koupí i elktromobil 😄.