Scala dobrý, nový světla za mě lepší.
Horší je, že to zní tak, že končí kombinace 1.5TSI MT a bude jen DSG.
Kamiq se mi moc nelíbil a nelíbí se mi dál.
Nemôžem si pomôcť, mne príde Kamiq vedľa Scaly úplne zbytočný. Okrem nepatrne väčšej svetlej výšky nejak nepridáva nič naviac. Teda ešte okrem ceny. Alebo sa mýlim?
Cez víkend som výnimočne nešoféroval, ale cestoval v aute ako pasažier vzadu (lebo som požil :-[] ) a bol som celkom na nervy z toho, ako som zozadu nič nevidel, ani dopredu, ani doboku. To je proste nevýhoda nízkeho auta. Z tohto pohľadu aj ja chápem, že v SUV je príjemnejšie cestovanie (teda ak je to normálne SUV a nie nejaký tankoidný crossover).
My tchánové míváme bříško, bolí nás záda a kolena, nemáme zájem zapadnout do auta jak Helmut do krytu a potom volat o pomoc aby nám někdo pomohl se z nízkého auta vyhrabat. :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
Práve Kamiq zrovna ako SUV moc nevyzerá, skôr ako zvýšený hatchback. V práci nám Scaly a Kamiq parkujú vedľa seba a aj naživo, rovnako ako na titulke, vyzerá Scala o kus lepšie.
Stejná otázka u kombi, proč tu lidí kupují, když to vypadá odporně? Prostě lidi teď SUV mají rádi, já bych si to osobně nekoupil, ale tak to prostě je.
Původně v článku bylo:
Na vrcholu nabídky pak tradičně stojí čtyřválec 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), kombinovaný se sedmistupňovou DSG převodovkou
...teď už je to doplněné.
Myslím, že 1.5TSI DSG je FWD DQ200 a AWD je DQ381... takže u Scaly to budou suché. Info pár let zpět a bez záruky...
Kodiaq míval i pro 1.4TSI FWD taky mokré, protože je to velký těžký auto... jestli to platí i pro 1.5 nevím.
Škodovce se většina retuší daří... s výjimkou O2, O3... a sporné jsou Yeti a možná Fabia 3.
FL Superbu je za mě spíš lehké zhoršení... ale sotva měřitelné (původní přední světla se mi líbila víc).
Takze kamiq konecne dostal matrix led s AFS, co mala scala ale nemal kamiq. 1.5 tsi predpokladam uz bude v evo2. Co ma velmi tesi, je ze na klime konecne je tlacidlo pre regulaciu rychlosti fukania.
Ale ak chapem spravne, suedia uz nebude v bezovej ale sedej ? tak to je teda skoda ...
Mimochodom virtualny pedal mam aj v 2021 kamiq, takze nerozumiem preco to tak ospevuju.
1.5 TSI Evo 2 oproti Evo 1
- může pracovat v PHEV, se škálou výkonů 150-200 kW
- přesunutí trojčinného katalyzátoru a filtru pevných částic blíže k motoru. Oba jsou umístěny v jednom celku, s lepší účinnosti čištění a s rychlejším dosažení provozní teploty. Mělo by to umožnit projít Euro 7
- úprava systému deaktivace poloviny válců (Active Cylinder Management). Hladší přechod ze čtyřválcového do dvouválcového režimu a zpět a optimalizace dvouválcového běhu
- plazmou upravený povrch válců, kvůli snížení tření. Díky tomu by měla ve dvouválcovém režimu klesnout spotřeba
- turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a směs je spalována v takzvaném Budackově cyklu, kdy jsou sací ventily uzavírány později, což vede kromě jiného ke zvýšení točivého momentu. Toto opatření rovněž snižuje spotřebu a produkci emisí. Budackův cyklus vyžaduje natáčecí lopatky výfukové strany turbodmychadla.
- aktivní odlučovač oleje, jenž nahrazuje pasivní odlučovač na bloku motoru.
- tandemová pumpa, kdy je do jednoho celku spojeno variabilní olejové a podtlakové čerpadlo. Pohon je řešen přes řetěz od klikového hřídele.
- olejová vana doplněná o ochranný plech
Vďaka za spísanie. :yes: Predpokladám, že mnohé z toho platí aj pre 1,0 TSI. Ja sa čudujem, že sa stále zaobídu alebo sa im neoplatí dávať do menších škodoviek mild-hybridný liter ako pri Octavii. Nejak som totiž čakal, že sa postupne rozšíri aj do ostatných modelov ale nestalo sa tak. Asi to bude súvisieť aj s platformou.
Na jednu stranu vypada skutecne lip, trochu libive upravili predek. Ovsem na druhou stranu to auto vypada vetsi nez je, zaroven dokonale zapada do designoveho jazyku Skody (Octavia Fabia, novy Sperb?) Tudiz zapadne do skodovacke sedi. Suma sumarum, puvodni Scala je lepsi protoze trochu vybocuje.
Za mna vydarene decentne facelifty... bohudik ze do tych aut moc ani nesprtali... potesila ma hlavne scala... vazny to favorit do buducna ako nahrada za male polo... som zvedavy hlavne na ceny... sucasna s 1,0tsi 85kw 6M na 16tkach sa za tych 19 bubakov nejaka dobre zasita skladovka kupit da ( co je stale menej ako cena sucasneho pola ) ... uvidime ci to tak ostane aj po facelifte.... kazdopadne taketo nieco presne ako scala mi pride na moje potreby ( uz teraz ked sme traja ) ako ideal ... a zaroven pre mna asi aj najkrajsia skoda sucasnosti... proste parada .... scala :yes:
Podle údajů z Registru vozidel dostupných na stránkách Ministerstva dopravy bylo registrováno 120 Enyaqů, z toho 13 kusů výrobcem, tedy prodaných by mohlo být 107. Jelikož Tesel Y podle stejného zdroje bylo registrováno 90, zřejmě se Enyaq vrátil na pozici nejprodávanějšího elektroauta v ČR. Více než dva kusy registrovaly pouze poskytovatelé operativních leasingů - Arval s 13 kusy a LeasePlan s třema. Fyzické osoby nepodnikající si registrovali čtyři kusy, zbytek po jednom nebo dvou kusech byla na IČa. Nebyl registrován žádný ojetý Enyaq, takže je docela zajímavé kde se "fláká" 643 kusů Enyaqu registrovaných ŠkodaAuto a.s. v minulém roce. Letos jich výrobce registroval na IČ 177041 za šest měsíců pouhých 149 kusů, takže asi šetří na firemních vozidlech pro zaměstnance.