Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda představuje modernizované modely Scala a Kamiq, změny jsou velmi decentní

Mladoboleslavská automobilka modernizuje dvojici kompaktních modelů. Oba nabídnou výraznější vzhled, modernější technologie a bohatou (nejen technologickou) výbavu.
Zpět na článek
1. 8. 2023 09:11
1. 8. 2023 09:32
1. 8. 2023 09:57
1. 8. 2023 11:31
1. 8. 2023 20:53
1. 8. 2023 12:35
1. 8. 2023 13:30
1. 8. 2023 15:35
2. 8. 2023 17:48
2. 8. 2023 17:49
1. 8. 2023 20:51
2. 8. 2023 17:49
4. 8. 2023 00:50
1. 8. 2023 20:52
1. 8. 2023 09:50
1. 8. 2023 09:58
1. 8. 2023 12:27
1. 8. 2023 11:01
1. 8. 2023 11:21
1. 8. 2023 11:25
1. 8. 2023 13:30
2. 8. 2023 08:38
1. 8. 2023 09:52
1. 8. 2023 12:41
1. 8. 2023 20:38
2. 8. 2023 12:08
Avatar - Emel
1. 8. 2023 09:11
Scala
Scala dobrý, nový světla za mě lepší.
Horší je, že to zní tak, že končí kombinace 1.5TSI MT a bude jen DSG.
Kamiq se mi moc nelíbil a nelíbí se mi dál.
Rozbalit vlákno
22
1. 8. 2023 09:32
Re: Scala
Nemôžem si pomôcť, mne príde Kamiq vedľa Scaly úplne zbytočný. Okrem nepatrne väčšej svetlej výšky nejak nepridáva nič naviac. Teda ešte okrem ceny. Alebo sa mýlim?
Avatar - Emel
1. 8. 2023 09:57
Re: Scala
Víc prostoru, o něco.
1. 8. 2023 11:31
Re: Scala
Presto se jich uz prodalo o 100 tisic kusu vic, ackoli je mladsi.
Avatar - iudex
1. 8. 2023 12:35
Re: Scala
Je to SUV a to chcú dnes všetci, nejaký konvenčný hatchback už je out. ;-\
1. 8. 2023 13:30
Re: Scala
Když vezu tchány, tak beru gazíka, protože mi do běžného auta nechtějí sedat. ;-)
Avatar - iudex
1. 8. 2023 15:35
Re: Scala
Cez víkend som výnimočne nešoféroval, ale cestoval v aute ako pasažier vzadu (lebo som požil :-[] ) a bol som celkom na nervy z toho, ako som zozadu nič nevidel, ani dopredu, ani doboku. To je proste nevýhoda nízkeho auta. Z tohto pohľadu aj ja chápem, že v SUV je príjemnejšie cestovanie (teda ak je to normálne SUV a nie nejaký tankoidný crossover).
Avatar - WinDiesel
2. 8. 2023 17:48
Re: Scala
My tchánové míváme bříško, bolí nás záda a kolena, nemáme zájem zapadnout do auta jak Helmut do krytu a potom volat o pomoc aby nám někdo pomohl se z nízkého auta vyhrabat. :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - WinDiesel
2. 8. 2023 17:49
Re: Scala
kolik je tedy přesně těch tchánů? 3? 4? :-[] :-[] :-[]
1. 8. 2023 20:51
Re: Scala
Práve Kamiq zrovna ako SUV moc nevyzerá, skôr ako zvýšený hatchback. V práci nám Scaly a Kamiq parkujú vedľa seba a aj naživo, rovnako ako na titulke, vyzerá Scala o kus lepšie.
Avatar - WinDiesel
2. 8. 2023 17:49
Re: Scala
což to je pravda pravdoucí
4. 8. 2023 00:50
Re: Scala
Stejná otázka u kombi, proč tu lidí kupují, když to vypadá odporně? Prostě lidi teď SUV mají rádi, já bych si to osobně nekoupil, ale tak to prostě je.
1. 8. 2023 09:32
Re: Scala
Chcale ta přední světla moc pomohla, stejně jako Kožakovi. A Kamýk prostě bude vždycky hnusnej.
1. 8. 2023 20:52
Re: Scala
Tvoj príspevok tiež vyzerá hnusne.
Avatar - twistedTSD
1. 8. 2023 09:50
Re: Scala
Kde jsi přišel na to, že 1.5 MT končí?
Avatar - Emel
1. 8. 2023 09:58
Re: Scala
Původně v článku bylo:
Na vrcholu nabídky pak tradičně stojí čtyřválec 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), kombinovaný se sedmistupňovou DSG převodovkou
...teď už je to doplněné.
1. 8. 2023 12:27
Re: Scala
Pokud by u 1.5 TSI zlikvidovali manuál, byla by to naprostá katastrofa a zločin na zákaznících! :-O :no:
1. 8. 2023 11:01
Re: Scala
DSG s mokrými spojkami je až pri 2,0 TSI alebo má ich aj 1,5 TSI?
Avatar - twistedTSD
1. 8. 2023 11:21
Re: Scala
Tohle by určitě mělo být suché DSG.
Avatar - Emel
1. 8. 2023 11:25
Re: Scala
Myslím, že 1.5TSI DSG je FWD DQ200 a AWD je DQ381... takže u Scaly to budou suché. Info pár let zpět a bez záruky...
Kodiaq míval i pro 1.4TSI FWD taky mokré, protože je to velký těžký auto... jestli to platí i pro 1.5 nevím.
1. 8. 2023 13:30
Re: Scala
Tak mě se líbí obě, byť je Scala jasně elegantnější. Hezké a čisté, už od doby FL posledního Superbu se těchto refreší u Škody přestávám bát.

Pěkné a čisté. ;-)
Avatar - Emel
2. 8. 2023 08:38
Re: Scala
Škodovce se většina retuší daří... s výjimkou O2, O3... a sporné jsou Yeti a možná Fabia 3.
FL Superbu je za mě spíš lehké zhoršení... ale sotva měřitelné (původní přední světla se mi líbila víc).
1. 8. 2023 09:31
konecne kamiq matrix
Takze kamiq konecne dostal matrix led s AFS, co mala scala ale nemal kamiq. 1.5 tsi predpokladam uz bude v evo2. Co ma velmi tesi, je ze na klime konecne je tlacidlo pre regulaciu rychlosti fukania.
Ale ak chapem spravne, suedia uz nebude v bezovej ale sedej ? tak to je teda skoda ...

Mimochodom virtualny pedal mam aj v 2021 kamiq, takze nerozumiem preco to tak ospevuju.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
1. 8. 2023 09:51
Re: konecne kamiq matrix
Scala matrix LED neměla. Nevím jestli AFS ano.
Avatar - twistedTSD
1. 8. 2023 09:52
Paráda
Scala krásně prokoukla. :yes:
Rozbalit vlákno
2
1. 8. 2023 12:41
Re: Paráda
Přesně tak, ta nová světla jí hodně prospěla! :-) :yes:
Avatar - 3_diamanty
1. 8. 2023 20:48
Re: Paráda
Krasne auto... scala uz pred faceliftom mala podareny face.. ktory je krajsi ako ten splosteny na octavke ci aj novej fabii... scala :yes:
1. 8. 2023 10:55
Jaký je rozdíl mezi EVO1 a EVO2,
kromě názvu?
Rozbalit vlákno
3
1. 8. 2023 11:50
Re: Jaký je rozdíl mezi EVO1 a EVO2,
1.5 TSI Evo 2 oproti Evo 1
- může pracovat v PHEV, se škálou výkonů 150-200 kW
- přesunutí trojčinného katalyzátoru a filtru pevných částic blíže k motoru. Oba jsou umístěny v jednom celku, s lepší účinnosti čištění a s rychlejším dosažení provozní teploty. Mělo by to umožnit projít Euro 7
- úprava systému deaktivace poloviny válců (Active Cylinder Management). Hladší přechod ze čtyřválcového do dvouválcového režimu a zpět a optimalizace dvouválcového běhu
- plazmou upravený povrch válců, kvůli snížení tření. Díky tomu by měla ve dvouválcovém režimu klesnout spotřeba
- turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a směs je spalována v takzvaném Budackově cyklu, kdy jsou sací ventily uzavírány později, což vede kromě jiného ke zvýšení točivého momentu. Toto opatření rovněž snižuje spotřebu a produkci emisí. Budackův cyklus vyžaduje natáčecí lopatky výfukové strany turbodmychadla.
- aktivní odlučovač oleje, jenž nahrazuje pasivní odlučovač na bloku motoru.
- tandemová pumpa, kdy je do jednoho celku spojeno variabilní olejové a podtlakové čerpadlo. Pohon je řešen přes řetěz od klikového hřídele.
- olejová vana doplněná o ochranný plech
1. 8. 2023 12:39
Re: Jaký je rozdíl mezi EVO1 a EVO2,
Vďaka za spísanie. :yes: Predpokladám, že mnohé z toho platí aj pre 1,0 TSI. Ja sa čudujem, že sa stále zaobídu alebo sa im neoplatí dávať do menších škodoviek mild-hybridný liter ako pri Octavii. Nejak som totiž čakal, že sa postupne rozšíri aj do ostatných modelov ale nestalo sa tak. Asi to bude súvisieť aj s platformou.
1. 8. 2023 12:43
Re: Jaký je rozdíl mezi EVO1 a EVO2,
Naopak, je skvělé, že alespoň že Scala a Kamiq nejsou zamořeny hybridizací! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - rohYpnol
1. 8. 2023 13:42
Neurazí nenadchne
Určitě je to omlazení. Lépe hodnotím Kamiq. Přední světla Scaly za mě příliš překombinované.

Nicméně spíše jde za mě o povinný FL z důvodu morálního zastarávání. Přínos ani zatraktivnění modelu v tom nespatřuji.
Rozbalit vlákno
0
1. 8. 2023 14:05
Novy design Scala
Na jednu stranu vypada skutecne lip, trochu libive upravili predek. Ovsem na druhou stranu to auto vypada vetsi nez je, zaroven dokonale zapada do designoveho jazyku Skody (Octavia Fabia, novy Sperb?) Tudiz zapadne do skodovacke sedi. Suma sumarum, puvodni Scala je lepsi protoze trochu vybocuje.
Rozbalit vlákno
1
1. 8. 2023 14:58
Re: Novy design Scala
Keď Scala dizajnovo vybočuje, tak to už je fakt dizajnová bieda. :D ;-)
Avatar - 3_diamanty
1. 8. 2023 20:38
Parada
Za mna vydarene decentne facelifty... bohudik ze do tych aut moc ani nesprtali... potesila ma hlavne scala... vazny to favorit do buducna ako nahrada za male polo... som zvedavy hlavne na ceny... sucasna s 1,0tsi 85kw 6M na 16tkach sa za tych 19 bubakov nejaka dobre zasita skladovka kupit da ( co je stale menej ako cena sucasneho pola ) ... uvidime ci to tak ostane aj po facelifte.... kazdopadne taketo nieco presne ako scala mi pride na moje potreby ( uz teraz ked sme traja ) ako ideal ... a zaroven pre mna asi aj najkrajsia skoda sucasnosti... proste parada .... scala :yes:
Rozbalit vlákno
0
2. 8. 2023 08:47
Registrace Enyaq ČR červenec 2023
Podle údajů z Registru vozidel dostupných na stránkách Ministerstva dopravy bylo registrováno 120 Enyaqů, z toho 13 kusů výrobcem, tedy prodaných by mohlo být 107. Jelikož Tesel Y podle stejného zdroje bylo registrováno 90, zřejmě se Enyaq vrátil na pozici nejprodávanějšího elektroauta v ČR. Více než dva kusy registrovaly pouze poskytovatelé operativních leasingů - Arval s 13 kusy a LeasePlan s třema. Fyzické osoby nepodnikající si registrovali čtyři kusy, zbytek po jednom nebo dvou kusech byla na IČa. Nebyl registrován žádný ojetý Enyaq, takže je docela zajímavé kde se "fláká" 643 kusů Enyaqu registrovaných ŠkodaAuto a.s. v minulém roce. Letos jich výrobce registroval na IČ 177041 za šest měsíců pouhých 149 kusů, takže asi šetří na firemních vozidlech pro zaměstnance.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
2. 8. 2023 17:53
Re: Registrace Enyaq ČR červenec 2023
Něco zajímavějšího bys tam neměl? Enykvak je pro většinu populace cela nezajímavým autem.
2. 8. 2023 12:08
Pokrok
Plasty a látky v interiéru se už vyrovnávají materiálům použitých u 120, Favoritů a Felicií. I první generace Fabií měla kvalitnější materiály.
Rozbalit vlákno
0