Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda představuje modernizované modely Scala a Kamiq, změny jsou velmi decentní
39 komentářů
W210E320
Takze kamiq konecne dostal matrix led s AFS, co mala scala ale nemal kamiq. 1.5 tsi predpokladam uz bude v evo2. Co ma velmi tesi, je ze na klime konecne je tlacidlo pre regulaciu rychlosti fukania.
Ale ak chapem spravne, suedia uz nebude v bezovej ale sedej ? tak to je teda skoda ...
Mimochodom virtualny pedal mam aj v 2021 kamiq, takze nerozumiem preco to tak ospevuju.
Ale ak chapem spravne, suedia uz nebude v bezovej ale sedej ? tak to je teda skoda ...
Mimochodom virtualny pedal mam aj v 2021 kamiq, takze nerozumiem preco to tak ospevuju.
twistedTSD
Scala krásně prokoukla. :yes:
PowerHouse
kromě názvu?
1.5 TSI Evo 2 oproti Evo 1
- může pracovat v PHEV, se škálou výkonů 150-200 kW
- přesunutí trojčinného katalyzátoru a filtru pevných částic blíže k motoru. Oba jsou umístěny v jednom celku, s lepší účinnosti čištění a s rychlejším dosažení provozní teploty. Mělo by to umožnit projít Euro 7
- úprava systému deaktivace poloviny válců (Active Cylinder Management). Hladší přechod ze čtyřválcového do dvouválcového režimu a zpět a optimalizace dvouválcového běhu
- plazmou upravený povrch válců, kvůli snížení tření. Díky tomu by měla ve dvouválcovém režimu klesnout spotřeba
- turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a směs je spalována v takzvaném Budackově cyklu, kdy jsou sací ventily uzavírány později, což vede kromě jiného ke zvýšení točivého momentu. Toto opatření rovněž snižuje spotřebu a produkci emisí. Budackův cyklus vyžaduje natáčecí lopatky výfukové strany turbodmychadla.
- aktivní odlučovač oleje, jenž nahrazuje pasivní odlučovač na bloku motoru.
- tandemová pumpa, kdy je do jednoho celku spojeno variabilní olejové a podtlakové čerpadlo. Pohon je řešen přes řetěz od klikového hřídele.
- olejová vana doplněná o ochranný plech
- může pracovat v PHEV, se škálou výkonů 150-200 kW
- přesunutí trojčinného katalyzátoru a filtru pevných částic blíže k motoru. Oba jsou umístěny v jednom celku, s lepší účinnosti čištění a s rychlejším dosažení provozní teploty. Mělo by to umožnit projít Euro 7
- úprava systému deaktivace poloviny válců (Active Cylinder Management). Hladší přechod ze čtyřválcového do dvouválcového režimu a zpět a optimalizace dvouválcového běhu
- plazmou upravený povrch válců, kvůli snížení tření. Díky tomu by měla ve dvouválcovém režimu klesnout spotřeba
- turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a směs je spalována v takzvaném Budackově cyklu, kdy jsou sací ventily uzavírány později, což vede kromě jiného ke zvýšení točivého momentu. Toto opatření rovněž snižuje spotřebu a produkci emisí. Budackův cyklus vyžaduje natáčecí lopatky výfukové strany turbodmychadla.
- aktivní odlučovač oleje, jenž nahrazuje pasivní odlučovač na bloku motoru.
- tandemová pumpa, kdy je do jednoho celku spojeno variabilní olejové a podtlakové čerpadlo. Pohon je řešen přes řetěz od klikového hřídele.
- olejová vana doplněná o ochranný plech
Vďaka za spísanie. :yes: Predpokladám, že mnohé z toho platí aj pre 1,0 TSI. Ja sa čudujem, že sa stále zaobídu alebo sa im neoplatí dávať do menších škodoviek mild-hybridný liter ako pri Octavii. Nejak som totiž čakal, že sa postupne rozšíri aj do ostatných modelov ale nestalo sa tak. Asi to bude súvisieť aj s platformou.
Naopak, je skvělé, že alespoň že Scala a Kamiq nejsou zamořeny hybridizací! 😄 :yes: :yes: :yes:
rohYpnol
Určitě je to omlazení. Lépe hodnotím Kamiq. Přední světla Scaly za mě příliš překombinované.
Nicméně spíše jde za mě o povinný FL z důvodu morálního zastarávání. Přínos ani zatraktivnění modelu v tom nespatřuji.
Nicméně spíše jde za mě o povinný FL z důvodu morálního zastarávání. Přínos ani zatraktivnění modelu v tom nespatřuji.
Rezna
Na jednu stranu vypada skutecne lip, trochu libive upravili predek. Ovsem na druhou stranu to auto vypada vetsi nez je, zaroven dokonale zapada do designoveho jazyku Skody (Octavia Fabia, novy Sperb?) Tudiz zapadne do skodovacke sedi. Suma sumarum, puvodni Scala je lepsi protoze trochu vybocuje.
3_diamanty
Za mna vydarene decentne facelifty... bohudik ze do tych aut moc ani nesprtali... potesila ma hlavne scala... vazny to favorit do buducna ako nahrada za male polo... som zvedavy hlavne na ceny... sucasna s 1,0tsi 85kw 6M na 16tkach sa za tych 19 bubakov nejaka dobre zasita skladovka kupit da ( co je stale menej ako cena sucasneho pola ) ... uvidime ci to tak ostane aj po facelifte.... kazdopadne taketo nieco presne ako scala mi pride na moje potreby ( uz teraz ked sme traja ) ako ideal ... a zaroven pre mna asi aj najkrajsia skoda sucasnosti... proste parada .... scala :yes:
Xylo
Podle údajů z Registru vozidel dostupných na stránkách Ministerstva dopravy bylo registrováno 120 Enyaqů, z toho 13 kusů výrobcem, tedy prodaných by mohlo být 107. Jelikož Tesel Y podle stejného zdroje bylo registrováno 90, zřejmě se Enyaq vrátil na pozici nejprodávanějšího elektroauta v ČR. Více než dva kusy registrovaly pouze poskytovatelé operativních leasingů - Arval s 13 kusy a LeasePlan s třema. Fyzické osoby nepodnikající si registrovali čtyři kusy, zbytek po jednom nebo dvou kusech byla na IČa. Nebyl registrován žádný ojetý Enyaq, takže je docela zajímavé kde se "fláká" 643 kusů Enyaqu registrovaných ŠkodaAuto a.s. v minulém roce. Letos jich výrobce registroval na IČ 177041 za šest měsíců pouhých 149 kusů, takže asi šetří na firemních vozidlech pro zaměstnance.
Něco zajímavějšího bys tam neměl? Enykvak je pro většinu populace cela nezajímavým autem.
handjob
Plasty a látky v interiéru se už vyrovnávají materiálům použitých u 120, Favoritů a Felicií. I první generace Fabií měla kvalitnější materiály.
Horší je, že to zní tak, že končí kombinace 1.5TSI MT a bude jen DSG.
Kamiq se mi moc nelíbil a nelíbí se mi dál.
Na vrcholu nabídky pak tradičně stojí čtyřválec 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), kombinovaný se sedmistupňovou DSG převodovkou
...teď už je to doplněné.
Kodiaq míval i pro 1.4TSI FWD taky mokré, protože je to velký těžký auto... jestli to platí i pro 1.5 nevím.
Pěkné a čisté. 😉
FL Superbu je za mě spíš lehké zhoršení... ale sotva měřitelné (původní přední světla se mi líbila víc).