Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda představuje modernizované modely Scala a Kamiq, změny jsou velmi decentní

39 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Scala dobrý, nový světla za mě lepší.
Horší je, že to zní tak, že končí kombinace 1.5TSI MT a bude jen DSG.
Kamiq se mi moc nelíbil a nelíbí se mi dál.
KIaudius
Nemôžem si pomôcť, mne príde Kamiq vedľa Scaly úplne zbytočný. Okrem nepatrne väčšej svetlej výšky nejak nepridáva nič naviac. Teda ešte okrem ceny. Alebo sa mýlim?
Avatar - Emel
Emel
Víc prostoru, o něco.
XTad
Presto se jich uz prodalo o 100 tisic kusu vic, ackoli je mladsi.
traveldrive
Ľudia sú divní.
Avatar - iudex
iudex
Je to SUV a to chcú dnes všetci, nejaký konvenčný hatchback už je out. ;-\
webpaja
Když vezu tchány, tak beru gazíka, protože mi do běžného auta nechtějí sedat. 😉
Avatar - iudex
iudex
Cez víkend som výnimočne nešoféroval, ale cestoval v aute ako pasažier vzadu (lebo som požil 😒] ) a bol som celkom na nervy z toho, ako som zozadu nič nevidel, ani dopredu, ani doboku. To je proste nevýhoda nízkeho auta. Z tohto pohľadu aj ja chápem, že v SUV je príjemnejšie cestovanie (teda ak je to normálne SUV a nie nejaký tankoidný crossover).
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
My tchánové míváme bříško, bolí nás záda a kolena, nemáme zájem zapadnout do auta jak Helmut do krytu a potom volat o pomoc aby nám někdo pomohl se z nízkého auta vyhrabat. 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
kolik je tedy přesně těch tchánů? 3? 4? 😒] 😒] 😒]
traveldrive
Práve Kamiq zrovna ako SUV moc nevyzerá, skôr ako zvýšený hatchback. V práci nám Scaly a Kamiq parkujú vedľa seba a aj naživo, rovnako ako na titulke, vyzerá Scala o kus lepšie.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
což to je pravda pravdoucí
Xantis
Stejná otázka u kombi, proč tu lidí kupují, když to vypadá odporně? Prostě lidi teď SUV mají rádi, já bych si to osobně nekoupil, ale tak to prostě je.
Ginger Kyriakos
Chcale ta přední světla moc pomohla, stejně jako Kožakovi. A Kamýk prostě bude vždycky hnusnej.
traveldrive
Tvoj príspevok tiež vyzerá hnusne.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kde jsi přišel na to, že 1.5 MT končí?
Avatar - Emel
Emel
Původně v článku bylo:
Na vrcholu nabídky pak tradičně stojí čtyřválec 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), kombinovaný se sedmistupňovou DSG převodovkou
...teď už je to doplněné.
Arese
Pokud by u 1.5 TSI zlikvidovali manuál, byla by to naprostá katastrofa a zločin na zákaznících! 😲 :no:
Avantime
DSG s mokrými spojkami je až pri 2,0 TSI alebo má ich aj 1,5 TSI?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tohle by určitě mělo být suché DSG.
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že 1.5TSI DSG je FWD DQ200 a AWD je DQ381... takže u Scaly to budou suché. Info pár let zpět a bez záruky...
Kodiaq míval i pro 1.4TSI FWD taky mokré, protože je to velký těžký auto... jestli to platí i pro 1.5 nevím.
webpaja
Tak mě se líbí obě, byť je Scala jasně elegantnější. Hezké a čisté, už od doby FL posledního Superbu se těchto refreší u Škody přestávám bát.

Pěkné a čisté. 😉
Avatar - Emel
Emel
Škodovce se většina retuší daří... s výjimkou O2, O3... a sporné jsou Yeti a možná Fabia 3.
FL Superbu je za mě spíš lehké zhoršení... ale sotva měřitelné (původní přední světla se mi líbila víc).
W210E320
Takze kamiq konecne dostal matrix led s AFS, co mala scala ale nemal kamiq. 1.5 tsi predpokladam uz bude v evo2. Co ma velmi tesi, je ze na klime konecne je tlacidlo pre regulaciu rychlosti fukania.
Ale ak chapem spravne, suedia uz nebude v bezovej ale sedej ? tak to je teda skoda ...

Mimochodom virtualny pedal mam aj v 2021 kamiq, takze nerozumiem preco to tak ospevuju.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Scala matrix LED neměla. Nevím jestli AFS ano.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Scala krásně prokoukla. :yes:
Arese
Přesně tak, ta nová světla jí hodně prospěla! 😄 :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Krasne auto... scala uz pred faceliftom mala podareny face.. ktory je krajsi ako ten splosteny na octavke ci aj novej fabii... scala :yes:
PowerHouse
kromě názvu?
Gvick2
1.5 TSI Evo 2 oproti Evo 1
- může pracovat v PHEV, se škálou výkonů 150-200 kW
- přesunutí trojčinného katalyzátoru a filtru pevných částic blíže k motoru. Oba jsou umístěny v jednom celku, s lepší účinnosti čištění a s rychlejším dosažení provozní teploty. Mělo by to umožnit projít Euro 7
- úprava systému deaktivace poloviny válců (Active Cylinder Management). Hladší přechod ze čtyřválcového do dvouválcového režimu a zpět a optimalizace dvouválcového běhu
- plazmou upravený povrch válců, kvůli snížení tření. Díky tomu by měla ve dvouválcovém režimu klesnout spotřeba
- turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a směs je spalována v takzvaném Budackově cyklu, kdy jsou sací ventily uzavírány později, což vede kromě jiného ke zvýšení točivého momentu. Toto opatření rovněž snižuje spotřebu a produkci emisí. Budackův cyklus vyžaduje natáčecí lopatky výfukové strany turbodmychadla.
- aktivní odlučovač oleje, jenž nahrazuje pasivní odlučovač na bloku motoru.
- tandemová pumpa, kdy je do jednoho celku spojeno variabilní olejové a podtlakové čerpadlo. Pohon je řešen přes řetěz od klikového hřídele.
- olejová vana doplněná o ochranný plech
Avantime
Vďaka za spísanie. :yes: Predpokladám, že mnohé z toho platí aj pre 1,0 TSI. Ja sa čudujem, že sa stále zaobídu alebo sa im neoplatí dávať do menších škodoviek mild-hybridný liter ako pri Octavii. Nejak som totiž čakal, že sa postupne rozšíri aj do ostatných modelov ale nestalo sa tak. Asi to bude súvisieť aj s platformou.
Arese
Naopak, je skvělé, že alespoň že Scala a Kamiq nejsou zamořeny hybridizací! 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Určitě je to omlazení. Lépe hodnotím Kamiq. Přední světla Scaly za mě příliš překombinované.

Nicméně spíše jde za mě o povinný FL z důvodu morálního zastarávání. Přínos ani zatraktivnění modelu v tom nespatřuji.
Rezna
Na jednu stranu vypada skutecne lip, trochu libive upravili predek. Ovsem na druhou stranu to auto vypada vetsi nez je, zaroven dokonale zapada do designoveho jazyku Skody (Octavia Fabia, novy Sperb?) Tudiz zapadne do skodovacke sedi. Suma sumarum, puvodni Scala je lepsi protoze trochu vybocuje.
Avantime
Keď Scala dizajnovo vybočuje, tak to už je fakt dizajnová bieda. 😁 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Za mna vydarene decentne facelifty... bohudik ze do tych aut moc ani nesprtali... potesila ma hlavne scala... vazny to favorit do buducna ako nahrada za male polo... som zvedavy hlavne na ceny... sucasna s 1,0tsi 85kw 6M na 16tkach sa za tych 19 bubakov nejaka dobre zasita skladovka kupit da ( co je stale menej ako cena sucasneho pola ) ... uvidime ci to tak ostane aj po facelifte.... kazdopadne taketo nieco presne ako scala mi pride na moje potreby ( uz teraz ked sme traja ) ako ideal ... a zaroven pre mna asi aj najkrajsia skoda sucasnosti... proste parada .... scala :yes:
Xylo
Podle údajů z Registru vozidel dostupných na stránkách Ministerstva dopravy bylo registrováno 120 Enyaqů, z toho 13 kusů výrobcem, tedy prodaných by mohlo být 107. Jelikož Tesel Y podle stejného zdroje bylo registrováno 90, zřejmě se Enyaq vrátil na pozici nejprodávanějšího elektroauta v ČR. Více než dva kusy registrovaly pouze poskytovatelé operativních leasingů - Arval s 13 kusy a LeasePlan s třema. Fyzické osoby nepodnikající si registrovali čtyři kusy, zbytek po jednom nebo dvou kusech byla na IČa. Nebyl registrován žádný ojetý Enyaq, takže je docela zajímavé kde se "fláká" 643 kusů Enyaqu registrovaných ŠkodaAuto a.s. v minulém roce. Letos jich výrobce registroval na IČ 177041 za šest měsíců pouhých 149 kusů, takže asi šetří na firemních vozidlech pro zaměstnance.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Něco zajímavějšího bys tam neměl? Enykvak je pro většinu populace cela nezajímavým autem.
handjob
Plasty a látky v interiéru se už vyrovnávají materiálům použitých u 120, Favoritů a Felicií. I první generace Fabií měla kvalitnější materiály.