Jojo. Taky se tý propagandě musím smát. Zrovna jsem si to převedl do normální řeči.
Tj. Dodávka se plazila průměrnou rychlostí 38 km/h a pálila při tom necelých 12 kWh / 100 km.
V reálu v zimě a naložená při svižném přesunu dá tak 100-150 km. A už bude zoufale hledat nabíječku. Prostě zase jen lži a masáže.
Tohle fakt max. na rozvážky v centru měst.
Ta průměrná rychlost je ok, ale průměrná spotřeba nesedí vzhledem k velikosti baterie (50 nebo 75 kWh) a dosažené vzdálenosti - 500 km. Taky jsem se pokoušel v tom údaji (4,5 kW/h) nějaký informativní přínos, ale nenašel.
No dokonce. Já myslel, že baterka je 59-60 kWh využitelných. Potom by údaje seděly.
Ale nepátral jsem po skutečné kapacitě, protože mne tyhle křápy nevzrušujou.
V tom případě je to tuplovanej bulvárně-marketingovej žvást.
Už jednou tu byl pokus něco podobného zavádět, v souvislosti s nabíjením. Autor zřejmě myslí kWh/h... což u toho nabíjení dejme tomu nějaký smysl má... matematik sice bude hudrat že se ty háčka dají pokrátit, ale pro běžného uživatele je to nakonec možná docela intuitivní - prostě kolik kWh dobiju za hodinu nabíjení.
Vážně. Já když jedu s CX-60 90 km/h, mám spotřebu 3,7 l / 100 km. Když pojedu 45 km/h budu mít spotřebu 1,8, s MHEV snadno. A to mi CX-60 váží 1950 kg a pohání ji 254 koníků.
Ale vysvetli to Kankunenovi, ze napsal bullshit. :-!
Myslim, ze na silnici nenajdes bez nabijeni nic, s cim dosahnes nizsi spotreby nez s HEV Toyoty.
Snad jedine se priblizuje Honda. Ale pod tri litry pujde tezko...
EV úderka musí víc hustit do zákazníků, že EV je lepší a musí si to jít koupit místo nafťáka. Nějak se ten kompletní přechod na EV zdá se nedaří vecpat lidem do hlav :-D
No jo, rychlostí 38km/h se to bude po Británii rozvážet :-[] Moment, to auto bylo vlastně prázdné a nevyjelo na dálnici :-[] Už nevědí jak to “vohnout”, aby někoho vůbec přesvědčili ke koupi…
To nevím, ale z hlediska kontroly nákladů je to dobré, protože si elektřinu z baterky nikdo neodnese domů a nenaleje do vlastního auta. SpeedFred má elektrovehikel StreetScooter pro firemní pojížďky a psal, že už žádný další EV nechce.
Auto zatial jazdí a slúži. Keby som chcel ale náhradu povedzme za valnikové Ducato tak není, prip nie som ochotný dať tie nezmyselné ceny za mizerné výkony. Takže asi tak.
A ďalšie obmedzenie je že v niektorých podnikoch EV nepustia cez bránu.
Díky za info :yes: . Já už elektro nechci, ale začínám trochu měknout. Koukám a čekám až trochu sleze - http://motorky.bazos.cz/…zx-7-r-ninja.php . Prodává toho docela hodně najednou a s tím cebrem slezl z 39 na 29, jeho tatík byl mojí máti šéfík :D
Doplnění: Radši bych samozřejmě zelenou :D
Motorky našeho mládí, ja som kedysi mal ZXR 750 a po tomto novšom modely som jedným očkom pokukoval len neboli peniaze. Potom som išiel do ZX10 a ZZ-R 1100. Kawasaki mali takú surovosť a to sa mi na nich páčilo
ZXR s "trubkama" nad řidítkama to byla frajeřina ;-). Designově se mi trochu víc líbila Honda (třeba fároš 98-99), ale byly to takové moc hodné a ohleduplné stroje, aby se na nich člověk tak snadno nezabil. Nabízí i pěkné CBR 600 F za pakatel http://motorky.bazos.cz/…gtimer-retro.php a ještě MB SL 55 AMG a 911 (996). Vyklízí barák :D
Absolvoval jsem dvě jízdy na motorce, protože jsem od 15 měl M (dneska asi AM) a dělali jsme si řidičák od půlky třeťáku do půlky čtvrťáku na gymplu (auto+motorka v mém případě). Obě jsem absolvoval na ČZ 250 typ 471, taková hranatá s dvouválcem a to byl hodně velký ukrut, protože se tam řadilo skoro s meziplynem :D . Už jsme to s Fredem probírali - já měl MZ 251 a pak hned Kawu GPX, takže s třipade jsem si sjel, když jsme si s bratránkem vyměnili stroje.
Ja mám práve Hondu medzi moto ako VW medzi autami, univerzál je to dobrý ale ničom to nevynikalo. Kawa alebo Suzi boli mali vždy v niečom navrch aj keď v niečom strácali.
Emel : 350 ani nespominaj, nechápem tie dnešné ceny za tie “mašiny”.
Asi, možná. Až si Rohlík za rok/dva spočítá skutečné náklady a až bude k dispozici 100% HVO a syntetická nafta, prohlásí že je provoz na syntetickou naftu ekologičtější a pokorně a rád se vrátí k naftě.
Voziť takouto malou dodávkou akýkoľvek tovar (možno až na nejaké zvlášť špeciálne výnimky) ďalej ako 100-200 km, je ekonomické aj ekologické šialenstvo. Bez ohľadu na druh pohonu.
S tím rozdílem, že orgány EU - EK, EP a všichni další vyžírkové nezkrachují, zkrachují některé státy EU. Eurohujeři budou tlačit na pilu dál a o koryta přijdou až tehdy, až se jim povede EU rozložit zevnitř.
To si úplně nemyslím. Chcípla na nekonkurenceschopnost. A z čeho ta nekonkurenceschopnost? Podle mě z potřeby krmit ruského medvěda.
Čínská ekonomika je taky plná podpor, dotací a podobně... a nekrachuje.
Že nás ruzzaci nějak zvlášť vyzirali tomu nevěřím. Jsou to fašistické svin*ě, ale hloupé. Bohužel naší hujeri ochotně převzali jejich zvrácený ekonomický system.
Jako víš co - hrabání pro politickou elitu a kašlání na zbytek není žádná ekonomická ideologie, ani komunistická ani jiná. Rusko to tak dělalo dřív a dělá to tak i dneska. Podle mě ten východní blok selhal primárně proto, že ho vedlo Rusko, ne proto, že měli špatnou ideologii.
Volný trh taky naráží na svoje limity... mít léky z Číny, čipy z Taiwanu a ropu z Ruska je možná tržně v pořádku, ale má to svá rizika. Proto EU vydává velkou část rozpočtu na podporu zemědělství (=potravinovou soběstačnost).
Ideologii měli naprosto vadnou a nikdy - nikde - úspěšně nezrealizovanou. To, že Československo padlo ze standardní evropské země na východoevropský ekonomický vtip, nebylo jen tím, že jsme byli v ruské sféře vlivu.
Volný trh je vhodné korigovat s ohledem na národní bezpečnost, ale ekonomicky samozřejmě funguje, ať už v Číně, USA nebo Koree.
A pak v Rusku ideologii vyměnili... a nic moc se nezměnilo, protože i tu novou ideologii má ochočená malá partička oligarchů, co si vesele dojí celou zemi a na ničem jiném jim nezáleží.
V Číně vláda do fungování ekonomiky zasahuje masivně, volný obchod to podle mě moc není... ale zase nejsem úplně odborník na Čínu.
V Číně volný obchod do značné míry je a zejména velmi globalizovaný. Bez toho, že dostal privátní sektor volnou ruku a pustili se dovnitř zahraniční investoři, by nikdy tak nevyrostli. Když se snažili ekonomiku centrálně plánovat, skončilo to desítkami milionů mrtvých.
Rusko nelze brát jako benchmark ničeho. Tam jsou holt priority úplně jiné.
Čínská ekonomika je mnohem pružnější a dle mého názoru nestojí v první řadě na tom, co zrovna kápne ze státního cecku nebo co zrovna stát nařídí vyrobit.
Ale dotuje se, až bude mít stejnou daňovou zátež, tak to uznám. 12,84 spotřební dan benzinu a 9,95 nafty (a to bylo ještě měně), takže to je dotovaní. Nebýt tohodle levičáství, tak benzín bude vždy levnější
Ten poslední odstavec autorovi trochu ujel, takhle si objektivní novinařinu nepředstavuju. Pokud mělo jít o komentář a názor, píše se to do nadpisu. A je mi úplně jedno, že s tím skoro souhlasím…