Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Firmy se brání EV dodávkám. Rekord v dojezdu Fiatu E-Scudo je zřejmě neobměkčí

73 komentářů

Xylo
Když už nevím jak přesvědčit, tak napíšu nějakou hovadinu, třeba: "Podle softwaru dosahovalo E-Scudo při rekordní jízdě spotřeby 4,5 kW/h".
Othello
Taky zrovna přemýšlím jestli ta pseudojednotka kW/h pochází z Anglie nebo ten nesmysl vynalezl až autor článku.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jojo. Taky se tý propagandě musím smát. Zrovna jsem si to převedl do normální řeči.
Tj. Dodávka se plazila průměrnou rychlostí 38 km/h a pálila při tom necelých 12 kWh / 100 km.
V reálu v zimě a naložená při svižném přesunu dá tak 100-150 km. A už bude zoufale hledat nabíječku. Prostě zase jen lži a masáže.
Tohle fakt max. na rozvážky v centru měst.
Xylo
Ta průměrná rychlost je ok, ale průměrná spotřeba nesedí vzhledem k velikosti baterie (50 nebo 75 kWh) a dosažené vzdálenosti - 500 km. Taky jsem se pokoušel v tom údaji (4,5 kW/h) nějaký informativní přínos, ale nenašel.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No dokonce. Já myslel, že baterka je 59-60 kWh využitelných. Potom by údaje seděly.
Ale nepátral jsem po skutečné kapacitě, protože mne tyhle křápy nevzrušujou.
V tom případě je to tuplovanej bulvárně-marketingovej žvást.
Avatar - lyon667
lyon667
Je to doslova světový rekord v zoufalství.
Avatar - Emel
Emel
Už jednou tu byl pokus něco podobného zavádět, v souvislosti s nabíjením. Autor zřejmě myslí kWh/h... což u toho nabíjení dejme tomu nějaký smysl má... matematik sice bude hudrat že se ty háčka dají pokrátit, ale pro běžného uživatele je to nakonec možná docela intuitivní - prostě kolik kWh dobiju za hodinu nabíjení.
Othello
No ty háčka pokrátí nejen matematik, ale každý kdo má alespoň základní představu o co tady jde
Avatar - Emel
Emel
Pokrátit je můžeš, ale nutně nemusíš... kWh/h nebo třeba kWh/min se klidně používat může a je to docela návodné. kW / h samozřejmě ne.
Othello
Ok
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Stejná jízda v naftě by měla spotřebu tak 1,5 litru.
DonVito
Vazne?
😁 😁 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Vážně. Já když jedu s CX-60 90 km/h, mám spotřebu 3,7 l / 100 km. Když pojedu 45 km/h budu mít spotřebu 1,8, s MHEV snadno. A to mi CX-60 váží 1950 kg a pohání ji 254 koníků.
Avatar - Emel
Emel
Ne, to nebudeš. Ne dlouhodobě... na nějakém krátkém úseku třeba jo, ale ne na 500km.
DonVito
Nejhorsi je to, ze tihle diskuteri si fakt mysli, ze by mohli jet za 1,5 litru!
To by zvladl sotva Prius...

WTF

Pritom horko tezko dosahnou spotreby zacinajici trojkou...
rohor
Phev snad, ale Prius hybrid ne.
DonVito
Tak PHEV se tak brat neda...

Ale vysvetli to Kankunenovi, ze napsal bullshit.
:-!

Myslim, ze na silnici nenajdes bez nabijeni nic, s cim dosahnes nizsi spotreby nez s HEV Toyoty.
Snad jedine se priblizuje Honda. Ale pod tri litry pujde tezko...
Avatar - Emel
Emel
Náš zákazník v Německu měl dva kousky toho VW XL1, to asi jezdilo za litr na sto... ale nebylo to úplně normální auto.
ryccardo
EV úderka musí víc hustit do zákazníků, že EV je lepší a musí si to jít koupit místo nafťáka. Nějak se ten kompletní přechod na EV zdá se nedaří vecpat lidem do hlav 😁
ericn
No jo, rychlostí 38km/h se to bude po Británii rozvážet 😒] Moment, to auto bylo vlastně prázdné a nevyjelo na dálnici 😒] Už nevědí jak to “vohnout”, aby někoho vůbec přesvědčili ke koupi…
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Je to tak, auto prázdné a jen po státní silnici.
Pepa__007
Dát do toho 300kg a 5 lidí a 500km neudělá ani náhodou.
Prostě to auto je nesmysl.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
ani 250km
Avatar - kruskar
kruskar
že by se autoři za ten kec o spotřebě 4,5kWh měli alespoň začervenat a omluvit.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Oni to jen tupě přebírají a přitom občas udělají "zelenou" chybku 😄 😄 😄
Avatar - Stejsn
Stejsn
má 300 čínských elektrických dodávek a asi je spokojený. Nebo není? Ví někdo?
Xylo
To nevím, ale z hlediska kontroly nákladů je to dobré, protože si elektřinu z baterky nikdo neodnese domů a nenaleje do vlastního auta. SpeedFred má elektrovehikel StreetScooter pro firemní pojížďky a psal, že už žádný další EV nechce.
DonVito
Je problem koupit si auto zkrachovale znacky...
Avatar - speedfred
speedfred
Auto zatial jazdí a slúži. Keby som chcel ale náhradu povedzme za valnikové Ducato tak není, prip nie som ochotný dať tie nezmyselné ceny za mizerné výkony. Takže asi tak.
A ďalšie obmedzenie je že v niektorých podnikoch EV nepustia cez bránu.
Xylo
Díky za info :yes: . Já už elektro nechci, ale začínám trochu měknout. Koukám a čekám až trochu sleze - http😐/motorky.bazos.cz/…zx-7-r-ninja.php . Prodává toho docela hodně najednou a s tím cebrem slezl z 39 na 29, jeho tatík byl mojí máti šéfík 😁
Doplnění: Radši bych samozřejmě zelenou 😁
Avatar - speedfred
speedfred
Motorky našeho mládí, ja som kedysi mal ZXR 750 a po tomto novšom modely som jedným očkom pokukoval len neboli peniaze. Potom som išiel do ZX10 a ZZ-R 1100. Kawasaki mali takú surovosť a to sa mi na nich páčilo
Xylo
ZXR s "trubkama" nad řidítkama to byla frajeřina 😉. Designově se mi trochu víc líbila Honda (třeba fároš 98-99), ale byly to takové moc hodné a ohleduplné stroje, aby se na nich člověk tak snadno nezabil. Nabízí i pěkné CBR 600 F za pakatel http😐/motorky.bazos.cz/…gtimer-retro.php a ještě MB SL 55 AMG a 911 (996). Vyklízí barák 😁
Avatar - Emel
Emel
Já toho nakonec na motorkách moc nenajezdil, ale "plakátově" se mi líbily lehký motorky... asi trauma z autoškolové Jawy 350 s instruktorem 😁
Xylo
Absolvoval jsem dvě jízdy na motorce, protože jsem od 15 měl M (dneska asi AM) a dělali jsme si řidičák od půlky třeťáku do půlky čtvrťáku na gymplu (auto+motorka v mém případě). Obě jsem absolvoval na ČZ 250 typ 471, taková hranatá s dvouválcem a to byl hodně velký ukrut, protože se tam řadilo skoro s meziplynem 😁 . Už jsme to s Fredem probírali - já měl MZ 251 a pak hned Kawu GPX, takže s třipade jsem si sjel, když jsme si s bratránkem vyměnili stroje.
Avatar - speedfred
speedfred
Ja mám práve Hondu medzi moto ako VW medzi autami, univerzál je to dobrý ale ničom to nevynikalo. Kawa alebo Suzi boli mali vždy v niečom navrch aj keď v niečom strácali.
Emel : 350 ani nespominaj, nechápem tie dnešné ceny za tie “mašiny”.
Xylo
:yes:
DonVito
Heled, uz jsem to tu psal.

Realita je takova, ze elektro nahrada za valnikove Ducato zatim asi neexistuje.

A zpet do zdejsi stupidni diskuze😒br /> Stejne jako jeste neexistuje poradna nahrada normalniho Ducata - s poradnym dojezdem...

Ale zdejsi smecka si tu bude honit triko, ze dodavka primarne pro rozvozy ve meste ujede malo.
Avatar - Anonym
Anonym
Vono je podstatvný to, že ty elektrodovávky skoro nikdo nekupuje stejně jako elktrobusy, hybrid busy a Ev nákladáky.

Všichni pořád sází na naftu a CNG.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Asi, možná. Až si Rohlík za rok/dva spočítá skutečné náklady a až bude k dispozici 100% HVO a syntetická nafta, prohlásí že je provoz na syntetickou naftu ekologičtější a pokorně a rád se vrátí k naftě.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nevím, vídám jen Caddy nebo možná Dobló.
kesumb
proc ne, ale az bude mit v podlaze 200kwh…
DonVito
Ne vsechny dodavky jezdi 500km denne...
Othello
no stačí když těch 500 kiláků potřebuješ dvakrát třikrát za měsíc a už ti je takové auto k ničemu
DonVito
To je nesmysl.

Ba druhou stranu si muzes pockat na pristi generaci a jezdit zatim v dieselu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jo počkám si na další generaci a zjistím že pokrok nenastal a budu se držet svého dieselu 😄
DonVito
Nemusis psat to, co je u tebe zrejme.

Trolle
Avatar - m.z.
m.z.
tomu říkám super čas...
traveldrive
Voziť takouto malou dodávkou akýkoľvek tovar (možno až na nejaké zvlášť špeciálne výnimky) ďalej ako 100-200 km, je ekonomické aj ekologické šialenstvo. Bez ohľadu na druh pohonu.
rohor
a ono to půjde. A víte, na co chcípla ekonomika celého RVHP? Na plánování a na dotace, vážení zelení soudruzi.
traveldrive
A vieš aj to, na čom chcípne ekonomika EU?
rohor
To vím úplně přesně. Na plánování a na dotace.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
S tím rozdílem, že orgány EU - EK, EP a všichni další vyžírkové nezkrachují, zkrachují některé státy EU. Eurohujeři budou tlačit na pilu dál a o koryta přijdou až tehdy, až se jim povede EU rozložit zevnitř.
Xantis
Když už se tu dotuje nafta, tak dotace na ev bude v kapka v moři. :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Právě to naznačuje, chytrému napověz, hloupého trkni
traveldrive
Lenže to čo píše rohor, nie je pravda.
Avatar - Emel
Emel
To si úplně nemyslím. Chcípla na nekonkurenceschopnost. A z čeho ta nekonkurenceschopnost? Podle mě z potřeby krmit ruského medvěda.
Čínská ekonomika je taky plná podpor, dotací a podobně... a nekrachuje.
traveldrive
Chcípla na nekompetentnosť, čiže na ľudskú blbosť.
rohor
Že nás ruzzaci nějak zvlášť vyzirali tomu nevěřím. Jsou to fašistické svin*ě, ale hloupé. Bohužel naší hujeri ochotně převzali jejich zvrácený ekonomický system.
Avatar - Emel
Emel
Jako víš co - hrabání pro politickou elitu a kašlání na zbytek není žádná ekonomická ideologie, ani komunistická ani jiná. Rusko to tak dělalo dřív a dělá to tak i dneska. Podle mě ten východní blok selhal primárně proto, že ho vedlo Rusko, ne proto, že měli špatnou ideologii.
Volný trh taky naráží na svoje limity... mít léky z Číny, čipy z Taiwanu a ropu z Ruska je možná tržně v pořádku, ale má to svá rizika. Proto EU vydává velkou část rozpočtu na podporu zemědělství (=potravinovou soběstačnost).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ideologii měli naprosto vadnou a nikdy - nikde - úspěšně nezrealizovanou. To, že Československo padlo ze standardní evropské země na východoevropský ekonomický vtip, nebylo jen tím, že jsme byli v ruské sféře vlivu.

Volný trh je vhodné korigovat s ohledem na národní bezpečnost, ale ekonomicky samozřejmě funguje, ať už v Číně, USA nebo Koree.
Avatar - Emel
Emel
A pak v Rusku ideologii vyměnili... a nic moc se nezměnilo, protože i tu novou ideologii má ochočená malá partička oligarchů, co si vesele dojí celou zemi a na ničem jiném jim nezáleží.
V Číně vláda do fungování ekonomiky zasahuje masivně, volný obchod to podle mě moc není... ale zase nejsem úplně odborník na Čínu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V Číně volný obchod do značné míry je a zejména velmi globalizovaný. Bez toho, že dostal privátní sektor volnou ruku a pustili se dovnitř zahraniční investoři, by nikdy tak nevyrostli. Když se snažili ekonomiku centrálně plánovat, skončilo to desítkami milionů mrtvých.

Rusko nelze brát jako benchmark ničeho. Tam jsou holt priority úplně jiné.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Čínská ekonomika je mnohem pružnější a dle mého názoru nestojí v první řadě na tom, co zrovna kápne ze státního cecku nebo co zrovna stát nařídí vyrobit.
Xantis
Tak když se tu dotuje nafta, tak dotace na el. nebude vadit :-!
Xantis
Když už se tu dotuje nafta, tak dotace na ev bude v kapka v moři.
Xantis
Když už se tu dotuje nafta, tak dotace na ev bude v kapka v moři. :-!
Xantis
Tak když už se tady dotuje nafta, tak proč ne el. :-!
Avatar - Emel
Emel
Nafta se nikdy nedotovala, to je hrubé nepochopení toho, co to slovo znamená.
Xantis
Ale dotuje se, až bude mít stejnou daňovou zátež, tak to uznám. 12,84 spotřební dan benzinu a 9,95 nafty (a to bylo ještě měně), takže to je dotovaní. Nebýt tohodle levičáství, tak benzín bude vždy levnější
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ještě šestnáctkrát tu debilitu zopakuj, prosím.
Xantis
Kdyby tenhle web fungoval pořádně, tak by to tu nebylo tolikrát, tak se hned nep*ser, šašo
Avatar - Emel
Emel
500km za 13,5h... tak to se jim podařil majstrštyk v propagaci elektromobility... každý majitel přepravní firmy teď jistě rozbíjí prasátko 😄
Uživatel_5662687
Ten poslední odstavec autorovi trochu ujel, takhle si objektivní novinařinu nepředstavuju. Pokud mělo jít o komentář a názor, píše se to do nadpisu. A je mi úplně jedno, že s tím skoro souhlasím…