Firmy se brání EV dodávkám. Rekord v dojezdu Fiatu E-Scudo je zřejmě neobměkčí
Fiat E-Scudo zvládl ujet na jedno nabití 500 kilometrů.
Fiat se dokázal s elektrickou dodávkou E-Scudo zapsat do Guinessovy knihy rekordů. Na jedno nabití Fiat E-Scudo ujel 500,8 kilometrů. Trasa vedla ve Spojeném království přes hrabství Cambridgeshire, Lincolnshire a Northamptonshire.
Cesta kombinovala silnice měst i venkovů a trvala 13 hodin a 9 minut. Vůz neměl od sériové verze žádné speciální úpravy. K vyššímu dojezdu mu pomáhaly pouze úsporné pneumatiky Bridgestone Duravis. Podle softwaru dosahovalo E-Scudo při rekordní jízdě spotřeby 4,5 kW/h.
“Získáním tohoto rekordu snad prokážeme, že čistě elektrická užitková vozidla mohou splnit, a dokonce překonat požadavky zákazníků v reálném světě a zejména ve velkých městech,” řekl jeden ze tří řidičů rekordní jízdy Fergal McGrath.
“Jsme potěšeni, že si Fiat E-Scudo získal svůj první působivý zápis do Guinessovy knihy rekordů, kterým je nejdelší vzdálenost, kterou kdy dodávka ujela na jedno nabití. E-Scudo má již nyní dojezd 330 kilometrů, což je ideální pro podniky, které chtějí přejít na elektrický pohon,” dodal Damien Dally, výkonný ředitel Fiat UK.
Je tomu ale opravdu tak nebo se jedná o pouhé přání automobilky a realita je trochu jinde? Právě ve Spojeném království je kladen na firmy velký tlak, aby měly “zelený” vozový park.
“S elektrickými dodávkami byl vždy trochu problém, protože se zde nabízí otázka, zda zejména ty větší budou schopné odvádět svojí práci,” řekl Ben Edwards, konzultant Arvalu, třetí největší leasingové firmy ve Velké Británii. “Už víme, že když zvládne auto ujet 280 mil, ale vy v něm máte pět lidí a plný zavazadlový prostor, váš dojezd je výrazně menší. A většina dodávek nejezdí prázdná, že? Obvykle jsou naplněné, takže dojezdy musejí být realistické.”
Ben Edward sám doporučuje firmám, aby zůstaly u naftového pohonu a počkaly do chvíle, než budou schopny elektrické dodávky schopné ujet dostatečný počet kilometrů s plnou vytížeností.
Rekordních 500 kilometrů dojezdu u Fiat E-Scudo je na papíře pěkné číslo, ale každý včetně samotného výrobce dost dobře ví, že využitelnost a komfort je v případě dodávek s velkým přehledem na straně dieselových dodávek. Firmy si je budou proto bránit tak dlouho, dokud to jen půjde.