Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Firmy se brání EV dodávkám. Rekord v dojezdu Fiatu E-Scudo je zřejmě neobměkčí

Dominik Kovář
Diskuze (73)

Fiat E-Scudo zvládl ujet na jedno nabití 500 kilometrů.

Fiat se dokázal s elektrickou dodávkou E-Scudo zapsat do Guinessovy knihy rekordů. Na jedno nabití Fiat E-Scudo ujel 500,8 kilometrů. Trasa vedla ve Spojeném království přes hrabství Cambridgeshire, Lincolnshire a Northamptonshire.

Cesta kombinovala silnice měst i venkovů a trvala 13 hodin a 9 minut. Vůz neměl od sériové verze žádné speciální úpravy. K vyššímu dojezdu mu pomáhaly pouze úsporné pneumatiky Bridgestone Duravis. Podle softwaru dosahovalo E-Scudo při rekordní jízdě spotřeby 4,5 kW/h.

“Získáním tohoto rekordu snad prokážeme, že čistě elektrická užitková vozidla mohou splnit, a dokonce překonat požadavky zákazníků v reálném světě a zejména ve velkých městech,” řekl jeden ze tří řidičů rekordní jízdy Fergal McGrath.

“Jsme potěšeni, že si Fiat E-Scudo získal svůj první působivý zápis do Guinessovy knihy rekordů, kterým je nejdelší vzdálenost, kterou kdy dodávka ujela na jedno nabití. E-Scudo má již nyní dojezd 330 kilometrů, což je ideální pro podniky, které chtějí přejít na elektrický pohon,” dodal Damien Dally, výkonný ředitel Fiat UK. 

Je tomu ale opravdu tak nebo se jedná o pouhé přání automobilky a realita je trochu jinde? Právě ve Spojeném království je kladen na firmy velký tlak, aby měly “zelený” vozový park. 

“S elektrickými dodávkami byl vždy trochu problém, protože se zde nabízí otázka, zda zejména ty větší budou schopné odvádět svojí práci,” řekl Ben Edwards, konzultant Arvalu, třetí největší leasingové firmy ve Velké Británii. “Už víme, že když zvládne auto ujet 280 mil, ale vy v něm máte pět lidí a plný zavazadlový prostor, váš dojezd je výrazně menší. A většina dodávek nejezdí prázdná, že? Obvykle jsou naplněné, takže dojezdy musejí být realistické.”

Video se připravuje ...

Ben Edward sám doporučuje firmám, aby zůstaly u naftového pohonu a počkaly do chvíle, než budou schopny elektrické dodávky schopné ujet dostatečný počet kilometrů s plnou vytížeností. 

Rekordních 500 kilometrů dojezdu u Fiat E-Scudo je na papíře pěkné číslo, ale každý včetně samotného výrobce dost dobře ví, že využitelnost a komfort je v případě dodávek s velkým přehledem na straně dieselových dodávek. Firmy si je budou proto bránit tak dlouho, dokud to jen půjde. 

Dominik Kovář
Diskuze (73)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
23. 8. 2023 06:35
Re: Nějakou pěknou dotaci
V Číně volný obchod do značné míry je a zejména velmi globalizovaný. Bez toho, že dostal privátní sektor volnou ruku a pustili se dovnitř zahraniční investoři, by nikdy tak nevyrostli. Když se snažili ekonomiku centrálně plánovat, skončilo to desítkami milionů mrtvých.

Rusko nelze brát jako benchmark ničeho. Tam jsou holt priority úplně jiné.
22. 8. 2023 12:59
Re: Nějakou pěknou dotaci
Ale dotuje se, až bude mít stejnou daňovou zátež, tak to uznám. 12,84 spotřební dan benzinu a 9,95 nafty (a to bylo ještě měně), takže to je dotovaní. Nebýt tohodle levičáství, tak benzín bude vždy levnější
22. 8. 2023 12:52
Re: Nějakou pěknou dotaci
Kdyby tenhle web fungoval pořádně, tak by to tu nebylo tolikrát, tak se hned nep*ser, šašo
Avatar - Barrichello
21. 8. 2023 15:03
Re: Rohlik
Vono je podstatvný to, že ty elektrodovávky skoro nikdo nekupuje stejně jako elktrobusy, hybrid busy a Ev nákladáky.

Všichni pořád sází na naftu a CNG.
Avatar - Emel
21. 8. 2023 14:43
Re: Nějakou pěknou dotaci
A pak v Rusku ideologii vyměnili... a nic moc se nezměnilo, protože i tu novou ideologii má ochočená malá partička oligarchů, co si vesele dojí celou zemi a na ničem jiném jim nezáleží.
V Číně vláda do fungování ekonomiky zasahuje masivně, volný obchod to podle mě moc není... ale zase nejsem úplně odborník na Čínu.