Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík proklepl nejspolehlivější Škodu dneška. Motory pod lupou, ale co brzdy?

Technický specialista Světa motorů si posvítil na čtvrtou generaci modelu Škoda Fabia. Co se mu nelíbí, co pochválil a proč ji považuje za nejspolehlivější moderní škodovku?
Zpět na článek
24. 8. 2023 21:01
24. 8. 2023 21:17
24. 8. 2023 22:08
24. 8. 2023 23:08
24. 8. 2023 23:43
25. 8. 2023 08:18
25. 8. 2023 08:35
25. 8. 2023 10:44
25. 8. 2023 11:38
25. 8. 2023 12:53
26. 8. 2023 08:33
25. 8. 2023 13:19
27. 8. 2023 09:47
26. 8. 2023 08:36
Avatar - rohYpnol
24. 8. 2023 21:01
Zkráceně
Zkráceně - Fabia IV je opět o kus horším vozem. Bravo!

Jinak mi přijde zcela nesmyslné tvrzení o tom, jak je F IV spolehlivá ojetina. Ty vozy jsou stále v podstatě v záruce, takže o nějaké nespolehlivosti je bezpředmětné uvažovat. Závady nebo karbonování a životnost vůbec se teprve projeví.

Zcela jsem pak postrádal zhodnocení antikorozní ochrany a jak F IV ustála v tomto směru šetření výrobních nákladů.

Ale určitě brzdy velmi trefné zhodnocení. Celkově dávám za video :yes:
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Ozzman
24. 8. 2023 21:17
Re: Zkráceně
Jak chceš u takhle nového auta zjistit antikorozní ochranu ? Pochybuji, že expertovi na vše Vaculíkovi dovolí udělat zrychlené korozní zkoušky s testovacím autem :D
Avatar - rohYpnol
24. 8. 2023 21:55
Re: Zkráceně
Tak snad zhodnotit, jak je co ošetřeno proti korozi asi není žádný problém. Vesměs jde o to, jak jsou použity ochranné nástřiky a tmely, kde jsou kryty, kde se může hromadit bordel atp. Stejně tak lze v pohodě změřit tloušťky laku. Nevím co v tom vidíš za problém. Nikdo nechce aby hodnotil tloušťku pozinku a jakost plechů.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2023 22:08
Re: Zkráceně
Jenže v tom může být problém, pamatuji si živě, jak jsme v roce 2003 kupovali Seata, všude byly obrovské reklamy o antikorozní ochraně a většina VW aut z téhle éry je dnes shnilá, což neplatí o všech takto starých konkuretech. Neveřim, že dneska nové auto, jakékoliv, by třeba do pěti let mělo začít kvést ať už má cokoliv méně otmelované
Avatar - rohYpnol
24. 8. 2023 22:34
Re: Zkráceně
Tak snad se nebavíme na téma garance a jistoty, ale na téma nějakého odhadu a předpokladu ne?
Porovnávám snad podle toho podle čeho porovnat dokážu :-!
Avatar - xxc
24. 8. 2023 23:08
Re: Zkráceně
Citigo uz hrdzavie, ked ma farbu trosku tuknutu od kamienkov na kapote. A to som nepozeral na podvozok. Ale jedno je iste, baterka prezije auto :-D Inak nema ani 4 roky.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2023 23:43
Re: Zkráceně
Nepřeju ti to, ale tady musím napsat.. zlatej Renault :d ten korozi nezná :D
25. 8. 2023 07:15
Re: Zkráceně
Když auto stojí většinu času v servisu, tak nemá moc šancí rezivět :-[]

Pokud nemáte hliníkové šasi, tak je úplně jedno jaká je antikorozní ochrana, když Vám kapotu trefí kamínek. Samozřejmě většina není tak velká a třeba prorazí pouze barvu. Větší se může samozřejmě dostat až na plech.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2023 08:18
Re: Zkráceně
Ano, ale tohle dnes platí pro jiné značky, takže u té Fabie je fuk, jakou má antikorozní ochranu, když bude stát v servisu :)

Jako druhé auta už řadu let používám staré Renaulty do města a okolí, protože když si nekoupíte diesel, ale velmi spolehlivý benzín + antikorozní ochrana, jsou to auta s celkem vynikajícím value X money. Měl jsem 20tileté Clio, mělo od kamínků dost šrámů, ani puchýřek. Nyní Megan 2, 15 let, nic... a stejně starý koncern ? Těm už mnohdy u Oktávek, Golfů, Passatů, Touranů a dalších chybí části karoserie, jak jsou sežrané... Takže, vtip dobrej, ale realita je opačná.

Na plech jsem si odřel starší Mondeo, svou blbostí při nakládání, za pár zim to začlo... :/
25. 8. 2023 08:23
Re: Zkráceně
Tak zrovna auta od VW z roku 2003 jsou etalonem spolehlivosti co se týče antikorozní ochrany. Uvědom si že je to 20 let a spousta nebouraných VW výtvorů té doby stále ještě jezdí a nevypadá jako hromádka rzi. Na druhou stranu jsem nedávno viděl Oktavii 3 se shnilýma 5týma dveřma.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2023 08:35
Re: Zkráceně
Tak to nesouhlasim i když tyhle auta byla lepší, než ta generace po nich, tak pořád ti francouzi byli napřed. Ano, už jsem taky viděl dost nové koncernové auta shnilé, nejhorší to začala s Passatem B6/Oktavii 2 a to taky Vaculík popisuje v jiných testech světa notorů
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2023 08:51
Re: Zkráceně
Světa notorů? :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
28. 8. 2023 07:45
Re: Zkráceně
Ano francouzi byly v devadesátých let také etalon spolehlivosti v antikorozní ochraně. Bohužel technika byla výrazně slabší. Ano jak píšeš Passat B6 a Oktavia 2 byly vlivem nějakého idiota ve VW, který vymyslel, že není potřeba dělat tak kvalitní antikorozní ochranu, naprostá katastrofa. To je zářný příklad toho, že nový model je někdy krok zpět a že nové nemusí znamenat lepší.
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2023 09:19
Re: Zkráceně
Tak OII obecně není příkladem kvalitně protikorozně ošetřeného auta. Předpokládám, že OIII bude podstatně lepší.
25. 8. 2023 10:21
Re: Zkráceně
Antikorozní ochrana u VW group je pořád na nadstandardní úrovni. Letos jsem prodával svoji dvojkovou Fabii rv. 2007 úplný počátek produkce, celý život strávila na ulici a po rzi nebylo nikde ani památky. Nikde nic. Pořád se dá potkat i jedničková Octa nebo Fábka a ani ty starý krámy na sobě nemají nikde nic. Francouzi to taky umí. Tady jde o to hodnotit auto které nebylo bouraný. Dá se potkat třeba Peugeot 206 který je úplně ok. Mám kamaráda co má Renault Fluence a taky je absolutně netknutý. Další můj kamarád měl jedničkovou Thalii a i bez nehody mu začala reznout. Ale to byla laciná šlupka.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2023 10:44
Re: Zkráceně
No, u Fabie možná ještě byla, doporučuji se porozhlédnout po parkovištích kolem sebe, či si přečíst více článků od světa motorů, taková Oktávka 2 či Yetina, popřípadě ta generace Passatu B6 (ta je uplně snad nejporuchovějším autem své éry - opět slova testerů ojetin z SM) měly dokonce vážné problémy s korozí dost brzy co sjely z výroby. Něco se změnilo a zlepšilo s inovacemi, ale obecně je na tom VW z této doby dost tragicky. Ono po bouračce je to jasné u každé značky, respektive po neodborné opravě, ale že lezou prahy či 5. dveře, tam už to asi nebude jen bouračka

Ta Thalie mne vlastně nepřekvapuje, protože se vyráběla v jiné fabrice a bylo to hodně low budget auto
25. 8. 2023 11:21
Re: Zkráceně
S B6 je to asi pravda, tam bylo problémů hodně třeba el. ručka, nebo 2,0TDI. Celkově nejhorší gen. Passatu vůbec. Ale máme v ulici B5 a B5,5 a oba vzhledem k věku OK. Ve svojé době to bylo něco.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2023 11:38
Re: Zkráceně
Tak, já jsem zase četl, že el. ručka je jediná věc, která na B6 fungovala :D Tam bylo více motorů, první FSI a TSI, ale i ty 1.9TDI PD už zdaleka nebyly to, co rotačky. Jo, B5 a 5,5 byly super, jenže to jsi o dekádu dříve, kdy opravdu VW platil za takovy etalon.
25. 8. 2023 11:46
Re: Zkráceně
Nojo FSI :-[]
V předváděčce Golfu 5 jsem to jednou jel. :no: Nejhorší motor co byl v nabídce. 85 kw a při rozjezdu mě dal starý Peugeot 405, ale obyč. žádné MI16.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2023 12:53
Re: Zkráceně
Kdysi se táta nenachal zlákat a koupil prachobyčejnou MPI a dobře udělal :D To byl v tom autě (potažmo v Jettě) jediné, co opravdu mělo smysl, aniž by to věděl
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2023 14:39
Re: Zkráceně
Není FSI jako FSI.
1.6 nebyl nic moc.
2.0 byl super.
Ale spolehlivostí nevynikaly.
26. 8. 2023 08:33
Re: Zkráceně
Kamarád koupil ojetou O2 2,0FSI, no užil sis ní svoje koupil v roce 2015 za 150 a během 5 let do ní přes sto nasypal.
Avatar - rohYpnol
26. 8. 2023 20:27
Re: Zkráceně
Můžu se zeptat co všecko se odehrálo? Tenhle motor mě docela zajímavá. Uživatelsky jej mám velmi rád. Z druhé strany jsem se ke koupi nikdy neodvážil z důvodu právě spolehlivosti.
28. 8. 2023 07:57
Re: Zkráceně
Tak si pořiď zrovna TSI. K čemu motor bez turba s mizernýma parametrama? Jako příčinu toho, že do toho auta 100 tisíc nasypal bych viděl špatnou volbu servisu :-D Fakt nechápu co bych tam měl za 100 tis opravovat, když celý nový repasovaný motor stojí 50 tisíc a můžeš zase 10 let jezdit.
28. 8. 2023 07:55
Re: Zkráceně
Sorry, ale ani ten 2,0 FSI nebyl super. Karbonovalo to stejně a mělo to bídných 110 kW s mizerným krouťákem. Ten motor ožil, až když mu dali turbo, ale zase trvalo dalších 5 let než přišli na to, že se jim nepovedlo konstrukčně vyřešit rozvody. Spolehlivostí nevyniká žádný motor, který nedostane odpovídají údržbu. Když tomu dá někdo jen autorizovaný servis a moc s tím nejezdí a případně ještě nechá automatickou převodovkou podtáčet motor, tak je výsledkem karbonem zarostlý nespolehlivý motor.
28. 8. 2023 07:48
Re: Zkráceně
Ano zrovna Passat B5 a 5,5 bylo daleko lepší auto než jeho následník. B6 byla katastrofa motorama, reznutím, elektronikou atd. Skutečně nepovedené auto. Přecházet z B5 na B6 byl v té době nerozum.
25. 8. 2023 13:19
Re: Zkráceně
Golf 5. generace rezne víc jak 4. generace. Stejný majitel, stejná péče a z blatníku vykukuje rez. Fabii 3. generace zase rezaví 5. dveře.
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2023 21:55
Re: Zkráceně
Ano v zásadě ano.
Ale jeden majitel dva stavy aut ještě nic neznamená. Musel by je mít odnova obě. A i tak nevíš jestli některé nemělo nějakou "příhodu" během života.
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2023 08:57
Re: Zkráceně
Fabii 3 rezaví páté dveře jen v případě, že má žárovková světýlka u SPZ.
Avatar - Mikesus
27. 8. 2023 09:47
Re: Zkráceně
Yetinu, ten shilej krám ani nezmiňuj. 2 roky a rez všude, že odpadávaly kusy barvy. Na reklamaci se nás z blízkého okolí sjelo 8 yetin a dodnes je na to upozorňované všude. Škodovka to ani neuměla opravit, aby se to po půl roce neobjevilo znovu.
28. 8. 2023 08:00
Re: Zkráceně
Mohu potvrdit. Na fungl nové služební, která nebyla nikdy bouraná asi po 2 letech rezly všechny dveře. Na záruku to "opravili", ale za pár let to tam bylo znova. Mám dojem, že až FL to na Yettim vyřešil. Byla to pro Škodovku hrozná ostuda. Myslím, že tím hodně zákazníků odradili.
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2023 09:25
Re: Zkráceně
U dvojkové Fabie ošklivě reznou prahy kolem zátek, ale hnije to zevnitř a není to moc poznat, dokud se práh nezačne rozpadat. Pak jsi určitě i na své Fabii měl korozi kolem osvětlení SPZ, to je evergreen. Jinak to není tak zlé, ale může se koroze objevit i jinde zejména u neudržovaných kusů. F1 opět SPZ + klasika blatníky a ramena. Jinak vydrží hodně.
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2023 14:44
Re: Zkráceně
Nebudu to brát na roky, ale spíš podle generací.
Octavia 1, Golf 4, Passat B5/5.5, ... super
Octavia 2, Golf 5, (6), Passat B6 bída
Octavia 3, Golf 7 Passat B7 slušné

Renault byl po celou dobu co se antikorozu týká rozhodně TOP. Jen teď těm novým modelům příliš nevěřím když vidím jak jsou udělané.
25. 8. 2023 08:21
Re: Zkráceně
Právě proto bych podobný test čekal spíš za dalších několik let, kdy se projeví nedostatky. Řešit spolehlivost na nových autech, kde se ještě konstrukční nedostatky neměly možnost projevit je bezpředmětné. Můžeme se bavit o spolehlivosti např Fabií 2 a 3, ale ne nové Fabie.
Avatar - 3_diamanty
25. 8. 2023 11:54
Re: Zkráceně
Este by ma zaujimalo v com je fabia dokazatelne spolahlivejsia povedzme od kamiqu ci scaly s tym istym motorom aj prevodovkou .... leda ze je lacnejsia a mensia a tak pri nej budu mensie naklady do buducna pri pripadnej oprave ci poruche ... rovnako naraznik fabie je urcite lacnejsi ako ten na velkom kodiaqu jasne ... ale inak suhlas... fabia je obecne velmi solidna volba v danom segmente... urcite lepsia ako nejaka 208... C3 a pod...
26. 8. 2023 08:36
Re: Zkráceně
Fabie 4. generace má zřejmě horší izolaci střechy ve srovnání s 1 generací. Když začalo pršet, tak se mi zdá že jsou kapky víc slyšet.
Avatar - Ja Prvni 123
26. 8. 2023 20:10
Re: Zkráceně
Brzdy jen zdrzujou...
Avatar - Ada je zase tady
24. 8. 2023 22:56
Tenhle Vaculík
o autech nemá co plkat, pokud se nenaučí sedět za volantem. Vždyť v tom sedí na krátké ruce jako ve Velorexu...
Rozbalit vlákno
2
26. 8. 2023 14:03
Re: Tenhle Vaculík
Takže tam má sedět na Supermana a s loktem vystrcenej z okna? Koukni na rallye nebo F1 tam mají volant skoro u obličeje. Proč asi.... lepší kontakt s autem a rychlejší reakce na krizovku.
Avatar - Ozzman
27. 8. 2023 09:21
Re: Tenhle Vaculík
Ada je troll, neberte ho vážně :)
25. 8. 2023 00:44
Vaculík je zkrátka expert na všechno.
Kdybychom ho neměli, tak jsme v pr.eli.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
26. 8. 2023 08:08
Mne zajimal popis te trivalcove atmosfery
A souhlasim tak napul.
Trivalce proste otacky potrebuji, a jejich oslava mi znela trochu pohadkove.

Naproti tomu souhlas s tou zavislosti relativne nizkovykonne atmosfery na pocasi a nalozeni.

Ted jsem jel stejnou trasu stejnym autem, jako v zime. V zime jsem jel sam. A bez zavazadel.
Ted jsme jeli v parnu, nizky tlak a bagaz na 2 tydny dovolene.

Atmosferickych 70 kW.
V zime, ale suche silnice, rozesmatej, temer sportovni jizda. Vcetne zjistenj, ze lze plynem i "odsazovat" zadek.
Ted v lete dojem, ze auto ma poruchu...misty az odva stupne nizsi prevod, a stejne se mu moc nechtelo.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2023 08:55
Re: Mne zajimal popis te trivalcove atmosfery
Tak otáček jim stačí 2 tisíce.

Že ti 70 kW atmo euro 6 v kompaktu nepojede a máš si koupit Scalu, bych ti tehdy klidně řekl, stačilo se zeptat. :-!
Avatar - Ja Prvni 123
29. 8. 2023 21:57
Re: Mne zajimal popis te trivalcove atmosfery
No, ale onoorave jede.
Vetsinou.
A pritom maprijembejsi chovani a vyssi spolehlivost, obecne pri nizsich servisnich nakadech.

Je to o tom, jak casto clovek jede snalozenym aute za neprizniveho pocasi... a pritom chce jet dynamicky.

Pri jizde ustalenou rychlosti oo dalnici je to skoro jedno.
30. 8. 2023 11:11
Chybějící SMARTLINK není problém, další věci už ano...
Chybějící SMARTLINK se dá dokoupit (Není třeba celý nesmyslný balíček, kdy v autě typu Fabia je Dvouzónový Climatronic zbytečnost a 6 reproduktorů ... no proti gustu... taky asi pro 9 z 10 zbytečnost.), neboť se jedná o SW záležitost, protože HW je na to infotainment připraven. Samostatná koupě SMARTLINK je pak 1/3 ceny balíčku.
Co mě ovšem vážně štve je absence USB vedle zpětného zrcátka, kdy dnes bez autokamery jezdí akorát ti, kterým je jedno, že nebudou mít důkaz při jimi nezaviněné nehodě a nebudou mít jak dokázat, že viníkem je protistrana...
Další věc co mě doslova nas*** je, že zmizela možnost mít vyhřívané přední sklo. Klidně bych vyměnil užitečnou možnost vyhřívaného předního skla za zbytečné vyhřívání sedaček. Za celý svůj 1/2 století trvající život jsem neměl problém i v těch největších zimách s chladnými sedačkami, ale se zamrzlým zamlženým předním sklem bojuji prakticky každou zimu.
Aktuální možnosti jsou na exkrement.
Rozbalit vlákno
0