Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík proklepl nejspolehlivější Škodu dneška. Motory pod lupou, ale co brzdy?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (45)

Technický specialista Světa motorů si posvítil na čtvrtou generaci modelu Škoda Fabia. Co se mu nelíbí, co pochválil a proč ji považuje za nejspolehlivější moderní škodovku?

Martin Vaculík, technický specialista Světa motorů, se v novém bazarovém speciálu podíval na čtvrtou generaci modelu Škoda Fabia. Malý mladoboleslavský hatchback se vyrábí již od roku 2021, takže se začíná objevovat v bazarech jako mladá ojetina.

To je případ i testované fabie s motorem 1.0 TSI o výkonu 81 kW, která má na tachometru 27.000 kilometrů. Martin Vaculík rozebere specifika moderního interiéru i aktuální nabídky výbav, nakoukne pod kapotu, protáhne vůz po okreskách i dálnici a chybět nebude ani pohled na podvozek v dílně na zvedáku.

Ve videu se však dozvíte zajímavostí také o dalších motorizacích generace EA211 Evo, včetně základního atmosférického litrového motoru. Řeč bude rovněž o převodovkách, propracované aerodynamice nebo brzdách, které sice mají ostrý nástup, ale mohou se prodražit.

Video má tentokrát přes 43 minut, takže se můžete připravit na opravdu velkou porci informací. Udělejte si tedy pohodlí a příjemnou zábavu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (45)

Doporučujeme

30. 8. 2023 11:11
Chybějící SMARTLINK není problém, další věci už ano...
Chybějící SMARTLINK se dá dokoupit (Není třeba celý nesmyslný balíček, kdy v autě typu Fabia je Dvouzónový Climatronic zbytečnost a 6 reproduktorů ... no proti gustu... taky asi pro 9 z 10 zbytečnost.), neboť se jedná o SW záležitost, protože HW je na to infotainment připraven. Samostatná koupě SMARTLINK je pak 1/3 ceny balíčku.
Co mě ovšem vážně štve je absence USB vedle zpětného zrcátka, kdy dnes bez autokamery jezdí akorát ti, kterým je jedno, že nebudou mít důkaz při jimi nezaviněné nehodě a nebudou mít jak dokázat, že viníkem je protistrana...
Další věc co mě doslova nas*** je, že zmizela možnost mít vyhřívané přední sklo. Klidně bych vyměnil užitečnou možnost vyhřívaného předního skla za zbytečné vyhřívání sedaček. Za celý svůj 1/2 století trvající život jsem neměl problém i v těch největších zimách s chladnými sedačkami, ale se zamrzlým zamlženým předním sklem bojuji prakticky každou zimu.
Aktuální možnosti jsou na exkrement.
Avatar - Ja Prvni 123
29. 8. 2023 21:57
Re: Mne zajimal popis te trivalcove atmosfery
No, ale onoorave jede.
Vetsinou.
A pritom maprijembejsi chovani a vyssi spolehlivost, obecne pri nizsich servisnich nakadech.

Je to o tom, jak casto clovek jede snalozenym aute za neprizniveho pocasi... a pritom chce jet dynamicky.

Pri jizde ustalenou rychlosti oo dalnici je to skoro jedno.
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2023 09:25
Re: Zkráceně
U dvojkové Fabie ošklivě reznou prahy kolem zátek, ale hnije to zevnitř a není to moc poznat, dokud se práh nezačne rozpadat. Pak jsi určitě i na své Fabii měl korozi kolem osvětlení SPZ, to je evergreen. Jinak to není tak zlé, ale může se koroze objevit i jinde zejména u neudržovaných kusů. F1 opět SPZ + klasika blatníky a ramena. Jinak vydrží hodně.
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2023 09:19
Re: Zkráceně
Tak OII obecně není příkladem kvalitně protikorozně ošetřeného auta. Předpokládám, že OIII bude podstatně lepší.
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2023 08:57
Re: Zkráceně
Fabii 3 rezaví páté dveře jen v případě, že má žárovková světýlka u SPZ.