Recyklace vysloužilých trakčních baterií elektromobilů má před sebou raketový růst, a to zejména ve Spojených státech a s drobným odstupem i v Evropě. Všechno má důvod v pravidlech pro zdroje materiálů v nově vyráběných bateriích.
Čo sa stane s lítiom z baterky ktorá doslužila? Dá sa použiť v novej? Bude mať rovnaké parametre?... Je tu niekto, kto sa v tom vyzná? Sú to úprimné otázky, nerýpem! Ja sa v tom nevyznám a zaujíma ma to.
Potíž je v tom, že získat plnohodnotnou surovinu zrecyklováním z vysloužilé baterie vyjde zatím - nebo lépe dnes - dráž, než ji získat těžbou.
Dokud se tento vztah nezmění, bude se o nějaké masívní recyklaci jen dál planě se žvanit a psát desítky a desítky článků, dobrých, méně dobrých i úplně špatných. Budou a jsou samozřejmě snahy to nějak zlepšit, technologicky, recyklaci zlevnit, změnit situaci legislativně nebo vymýšlet pseudořešení jako "druhý život" baterií v úložištích. Tyhle LDNky, pro vyčpělé baterky z aut jsou jen odkladem problému do budoucnosti. Taková bateriová úložiště, za nějaké další nutné investice, z cca 70% baterií budou od prvního dne je dál chřadnout a přijde den, kdy nevyhoví ani v tomto druhém životě a bude třeba je stejně nějak řešit.