Že korupce inhibuje činnost STK a autoškol. Důsledkem je, ze silnice jsou plné šrotu řízeného něčím, co by v civilizované zemi za volant nesmělo. Jo a pane redaktore, jak vysvětlit ty silnice plné šrotu, když se podle vás máme tak sqěle?
ryccardo
7
Moc to dramatizujes. Zadny sroty na nasich silnicich prakticky nepotkavam. Cesi jezdi normalnima autama. Obcas potkam srot, ale ten ma ukrajinskou SPZ. Nicmene to chapu a nijak neodsuzuju.
rohor
5
Praha konci na hranici katastru Prahy. Zkus někdy vyjet někam dál. Možná tě to zjištění šokuje .
Ham.
7
No tebe by evidentně šokovala návštěva USA, což je jistě civilizovaná země. Tam lze vidět ve většině států na silnici daleko větší vraky než u nás v největším zapadákově. Technické tam nejsou povinné, resp. můžeš si nechat udělat něco jako technickou ve většině servisů, ale nikdo ti nesebere techničák ani kdybys měl kolo přidělané drátem a z výfuku ti lezlo něco na úrovni lokomotivy Sergej. Technický stav vozidla tam policie řeší pouze při vzniku nehody při podezření, že ji způsobila technická závada (pak jde všechno na hrb majitele auta). A podobné je to třeba s alkoholem, ve většině státu sice platí hranice 0,8 promile (Kalifornie 0,1 promile), ale prakticky neexistuje, že by tě polda zastavil a nechal tě preventivně dýchnout, pouze když způsobíš nehodu, tak se alkohol zjišťuje a je pak přitěžující okolností před soudem. A třeba bezpečnostní pásy v řadě oblastí používá mým laických odhadem tak 50% řidičů (policii je to opět putička dokud se něco nestane). To nejsou zkušenosti z minulého století, ale v roce 2021 jsem tam jezdil po silnicích 6 měsíců.
Anonym
4
Přesn tak, vě většině států USA není vůbec žádná technická povinná. A auta tam jezdí, normálně fungují, klídek pohoda. Žádná buzerace a dojení motoristů se nekoná, stejně tak co se týče spotřebních daní na paliva a spousta dalších věcí.
twistedTSD
4
V Praze jsem nebyl spoustu let, žiju na vesnici, rodinu mám hluboko v Sudetech, ale silnice plné šrotu teda nevidím. Rozhodně si myslím, že bych víc šrotu potkal v průměrném americkém městě.
a tohle blbče JE KOMPILACE ruských dezinformací = HOAXů
s tím NEMÁŠ SOUHLASIT a křičet SKOČIL SEM JIM NA ŠPEK A NAVÍC S RADOSTÍ A CHUTÍ - máš je za to KRITIZOVAT ty pako!
ty autory těch ŽVÁSTŮ ne autora, kterej na to upozornil ve svém pořadu ŠŤASTNÉ PONDĚLÍ a nějakej barik apod. to ukradl odstřihl před a po a zkusil to VOTOČIT JAKO... no vlastně jako to děláš TY
ryccardo
3
Zřejmě jsi si spletl diskuzi. Tady se bavíme o úplně něčem jiným ty *** 😁
Hammunasakra
3
bavíme se furt o tom samym TVÉ BLBOST
že koukáš na "souhrn ruských dezinformací" a napíšeš SE VŠÍM SOUHLASÍM 😁
nebo na průměrnou nadmořskou výšku svého města a napíšeš TO NENÍ MOŽNÝ
pak na nadmořskou výšku i okolních míst a DÁL TO NENÍ MOŽNÝ
STRÁNKY LIBERECKÉHO KRAJE uvádí pro Jablonec dokonce od do 380 až 758 m.n.m. = všude všichni blbci?
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Anonym
1
Už sis zas zapojil druhej nick Hammuno? 😄 😄 😄
Hammunasakra
0
jen nevim jestli si TAK BLBEJ že si to myslíš, nebo TAK KŘIVEJ že schválně lžeš (jak si potvrdil že ANO BUDU DEMAGOGIE a LŽI psát kdy mě a JAK MĚ NAPADNE
Je fakt, že cokoliv dieselového s ústeckou značkou je tak smrdutá jebka, že je to až neuvěřitelné. Ostatní venkov na tom není o moc lépe. Přitom, kdyby si ichtylové za stejné peníze místo "dieselových Pasátů" pořídili "benzinové Fabie", nebyl by to zdaleka takový průs€r.
Jinak v Praze je to oproti situaci před 10-15 lety určitě lepší, ale taky žádná sláva (přitom nízkoemisní zóny zamezující vjezd dieselům bez Euro 6d by problém efektivně řešily, ale jaksi není politická vůle, i volební hlasy diesedezolátů se bohužel počítají).
Hammunasakra
2
:yes: :yes: :yes:
Hammunasakra
4
Moc kecáš. Potkáváš především šroty - ale jde o TVOU DEFINICI šrotu. Když sem byl naposled v díře zvané Jablonec (nějací místní troubové to mají za hory, ale průměrná nadmořská je 475 m - a ušetři nás výkladů, že to není na rovině a průměr má místa níž i výš JAK SI TO opakovaně ZKOUŠEL) tak tam je běžný auto - no to co máš ty = 18? let? A popravdě i starší
český průměr je 16 let = nic moc
jo a OBRÁCENĚ to je od tebe jako vždy i s ukrajinskejma autama = tamní průměr je zjednodušeně STEJNEJ jako u okupanta agresora a náš - 16 let je průměr (proto sem trochu rozebral ten PRŮMĚRnou nadmořskou 😉
s bonusem, že sem ujeli hlavně BOHATŠÍ = v česku spíš vidíš ukrajinský Porsche apod = myšleno NOVĚJŠÍ auta než.. no než máš třeba ty
Anonym
2
Seš mega trapnej.
20 let starý auto může být shnilá jedničková oktávka a taky Jaguar nebo Mercedes v perfektním stavu a to samý 40 let starý auto na tom může být líp jak neudržované 10 let staré po bouračce opravené jen aby to jelo....s ponechamými šmármy, naprasklými blatníky a světlem slepeným izolačkou.
Takový poklady jdou taky potkat, tuhle sem viděl takové CItygo 😄
Hammunasakra
4
samozřejmě v tom Jablonci převažovaly Astony Mercedesy Jaguary Maserati :-!
Anonym
1
Kybys viděl co maj lidi po stodolách a garážích, možná by ses i divil...
K Ukraině už sem tu viděl na ukrajinskech 3x čínský Cherry, který se vůbec nesmělo v EU prodávat, 3x Lada Samara, 1x Lada 110, 1x ZAZ Tavria a 1x Zaz Tavria Nova, 1x Lada 1500 ještě s kulatými světly , 1x GAZ 24. Je to menšina, ale daj se tu potkat i ti chudí se starými auty. Samozřejmě daj se potkat Porsche, Range Rovery, Mercedesy, Lexuy, Lincolny, VW atd atd
Hammunasakra
3
Jo - což nijak nesouvisí s realitou v příhraničním chudém RYCCARDOVě - kde to jeho auto (nevím) 18? let starý OPRAVDU potkává mnoho (ještě) starších
ryccardo
2
Ano v Jablonci jezdí naprosto normální auta stejně jako na většině míst ČR. Šroty tu potkáš taky, ale je jich už fakt hrstka. Vozový park se i tady výrazně zlepšil. :yes:
A co máš s těma horama. Opět nějaký neléčený mindrák? Jasně Jablonec se rozkládá v nadmořské výšce 500 m.n.m. a výš, ale máš pravdu hory to úplně nejsou.
Hammunasakra
4
takže HORY UŽ DOŠLY žes naPSAL BLBOST = no FAJN
Vozový park se proti socialismu smaozřejmě DRTIVĚ ZLEPŠIL - taky obečení počítače televize pračky, dokonce i hudbu můžeš poslouchat jakou chceš (ty a ne soudruh) JO VO TOM ŽÁDNÁ je to DRTIVÝ ZLEPŠENÍ
ale furt tu je postkomunistovo (a na mnoho místech DÁL KOMUNISTA) a tím pádem (dodnes) chudo - takže po Jablonci (stejně jako jinde) jezdí průměrně 16 let starý a tvoje 18? let starý auto běžně potkává daleko starší
Anonym
1
Co je špatný na autě z roku 2005 nebo 2007?
Ty auta normálně slouží, pokud to nejsou vykuchaný dieslový ludry , tak v pohodě jezdí, servis je za babku, řada lidí si na tom ještě udělá spousta věcí samo a nijak to nehulí....
Takže ono to chce spíš konkretizovat že, ty jedovaté vraždy sou donedávna do nebes vychvalované poklady od koncernu VW, kterým zdatně sekundují různé Fordy, poklady od PSA a sem tam i nějaké to Bawo nebo Mercedes. To jsou nejvíc hulící káry, co aspon já potkávám. Včetně dodávek od těchto slovutných koncernů, to sou taky dobrý vraždy.
Ale tady se bude křičet, zakažte starý auta nad 15 let atd ale že ta 20 let stará amerika nehulí nebo že má někdo na 20 letz starým Porsche natočeno 75 000 km atd se už nebere v potaz. Vylejem s vaničkou i dítě, že 😄
Tohle má řešit policie, mobilní hlídky STK s nákladáčkem v ulicích co za pomoci policie provedou u takové káry měření na místě a okamžitě vozu zadrží malý techničák, panu řidiči napálí pokud jak vrata a odešlou ho na nebližší stanoviště MHD nebo at si zavolá tago.
Tohle tu ale asi nikdy nebude funguovat, tak se smrdutou čiplou oktávkou zakážem i to 20 let starý Porsche nebo Jaguar XK, co nemaj najeto ani 100 tis km a šlapou jak hodinky.
Tak to proti tomu budeme všichni petrolheadi a samozřejmě zásadně.
Ozzman
1
Jestli to nebude tím, že takových aut jezdí nejvíce, VW, Ford a PSA společně s BMW a MB, pak už ti moc aut nezbývá 😁 Navíc v té době většina z nich byla s dieslem, takže to bude asi problém dieslu a né značky... a možná proto stará amerika nehulí, protože nemá TDI.. jen odhad 😁
Anonym
0
MNo, trefil si to. A kdo tady propagoval benzíny a LPG a kdo tu byl označován za blázna? A kdo měl za svůj život jediný dvě dieslový auta, z toho jedno půjčený na 14 dnů jako náhradní vůz a druhý sem vlastnil přesně 365 dnů.
Já bych řekl, že je to problém těch co chtěli tehdá šetřit na paivu a spotřebě a dneska už moc nešetří, tak holt šetří na servise. 😄 DPF z Polska za 11 moc nefunguje a 60 za origo je moc, tak ho vykuchneme nebo dáme trošku vyčistit, vono v reálu stejně moc nefunguje, ale hlavně že to jede ne. 😄
ryccardo
2
Jo jezdí v průměru 16 let starý auta. Co nechápeš ty je, že to není problém a 16 let starý auto nerovná se šrot. Je vidět, že jsi znalec aut jak sám sebe pasuješ, protože nevíš kdy se začal vyrábět dvojkový Superb 😁 Celkem ostuda nemyslíš?
Hammunasakra
5
v silně VWomezeném pohledu na auta = to možná ostuda je, jinak FAKT NE 😉
CO je OSTUDA a to JAK HROM je viz já 09😁3 a z každého pohledu
vycházím jako vždy z obecných znalostí (odkazY si dostal) ty ze SVÉHO pohledu = majitele právě výhradně tak starých aut. Je to problém - a v těch odkazech a statistíkách je proč
nejsem znalec AUT jen vím o 99% víc než ty (a neplácám tu kraviny, ale obecné znalosti S ODKAZY). proto taky "názory" neměním = ty ano (viz dřív o horách a sněhu a právě teď - jo a není to (jak si v 12:27 napsal): "Rozkládá se v nadmořské výšce 500 m.n.m. a výš" ALE v PRŮMĚRNÉ výšce 475 m.n.m = to je SAKRA ROZDÍL
a tak je to s tebou furt kdy se začal vyrábět Sup II je ZÁKLADNÍ znalost aut - a zavěšení kol nemá vliv = abych dal 2 perly z tisíce
hele zkus NE VYMÝŠLET si a NE LHÁT = prostě TO ZKUS
jj jasný. Hele podívej se na mapyCZ na Jablonec a mrkni na vrstevnice ať víš o čem píšeš. Přehrada 515 mnm, nádraží 500 mnm, náměstí s radnici 520 mnm, fotbalový stadion 550 mnm a periferie města 600-650 mnm. Tvůj problém je, že nechápeš co se do čísla průměrná nadmořská výška počítá víš chlapečku. Tak začni tím, že mrkneš na mapu a zjistíš svůj velký omyl. V tomhle případě ti číslo průměrná nadmořská výška dává podobně přesnou hodnotu asi jako průměrná mzda v ČR.
Hammunasakra
3
ano je to PRŮMĚRná výška - jak stále opakuji (na tvé HORY A SNÍH a tak je to i v odkazu, když ses ptal ODKUD TU BLBOST MÁM a dostals odkazYYY i na nejbližší okolí = takže...
GRATULUJI že víš co je PRŮMĚR (medián nadm. výšky v Jablonci neznám, co je VŠECHNO POD když si vyjmenoval to něco nad průměr 475 m.n.m.?
ryccardo
1
Není to průměrná výška města Jablonec nad Nisou oslíku. Říkám ti podívej se na mapu. Proč to odmítáš udělat? Je to možná průměrná výška po započtení i obcí kolem (např. Rychnova nad Nisou, které jsou sice o 5 km vedle, ale spadají pod katastr obce Jablonec nad Nisou a jsou níž. Tím ti srazí tu průměrnou nadmořskou výšku na hodnotu, kterou bohužel v Jablonci těžko najdeš. To je tak, když nevzdělaný člověk neumí kriticky myslet, nic si neověří a mele údaje vytržené z kontextu. Takže se vrať k té mapě a koukni na vrstevnice troubo a pamatuj si, že Jablonec leží v nadmořské výšce kolem 500-600 metrů. Nicméně mě netahej do debaty jestli to jsou nebo nejsou hory. To závisí na úhlu pohledu. Pro někoho nejsou hory ani 1000 mnm.
Hammunasakra
2
ano PRŮMĚR - a dtto okolní města viz 09:13
pro tebe je (ca) 500 m.n.m. výšky HORY - tos porovnával s tím kde jezdím já = Středočeský 865 m.n.m. a Praha 399 m.n.m. asi tak = PROSTĚ KDYŽ SNĚŽÍ je to stejný pár km za Prahou https😐/www.idnes.cz/…praha-zpravy_klu i v tom Liberci Jablonci Trutnově Semilech
ryccardo
1
To je právě ten problém, že to stejný není. Jen si všimni, že nejdřív píšeš Turnov a pak Trutnov. To je ale taky brutální rozdíl. Tak si rozhodni o čem chceš vlastně psát a nepleť si dvě města dohromady 😁
ryccardo
1
Pod právě nic není. Najdi mi na mapě troubo co je podle tebe v Jablonci pod 475 mnm. Jsem zvědav co najdeš 😁
zdrojE jsem dal - no a ty teď řekni KDE SOU TY HORY a SNÍH
ryccardo
1
Město vole!!! Nebavíme se o okrese ty imbecile! Liberec, Turnov a Semily je úplně jinde. Umíš pracovat s mapou? Tak mi najdi na území města, tj. od cedule k ceduli, nějaký bod, který je níž než 475 mnm a neblábol mi tady o Semilech nebo Turnově. Stačí když napíšeš "jo jsem se spletl".
Mokrous
1
Že máš energii se s tím howadem furt dohadovat...
ryccardo
2
Díky za upozornění. Už mě to vlastně nebaví. Je to tupan a stejně svou chybu nikdy nepřizná ani mu nelze nic vysvětlit.
Hammunasakra
3
MĚSTO VOLE = to je další odkaz NA MĚSTO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😁
Ja těch hulicich šrotů potkavam denně několik. A to je jen Praha, kde je nadprůměrný vozový park
kozakm
4
Technickou bych zrušil úplně, zbytečná instituce
rohor
3
Mě ale nebaví když se z čmouda přede mnou valí černý mrak. Musím pak zpomalit a nechat ho odjet a za debila jsem pro ostatní já.
kozakm
2
Takže čmoudy jezdí i přesto, že máme STK. Jaký další důkaz její zbytečnosti potřebuješ?
rohor
3
Chtěl bych raději funkční STK. Ale v čechystánu neproveditelná věc.
ryccardo
1
Jenze kdyt sprisnis STK, tak se zacnou vyhazovat nova auta. Kdyby se na STK nefixlovalo tak prochazi stare kramy, ktere se meri podle mirnejsich norem a nova auta po 4 letech neudelaji emise. To snad at to je jak to je ted nastavene. Coudicich kramu jezdi fakt minimum.
Mokrous
3
Nemáš nějaký odkaz na to, že nový auto po 4 letech neprochází emisema?
Za prvé jsem to nikdy neslyšel a nezažil a za druhý se to snažím už nějaký čas vygooglit a nedaří se mi to.
ryccardo
0
Ne všechno najdeš na internetu 😁 Takový odkaz fakt nemám, ale příbuzná dělá na STK. Řeší se to tak, že se napíchne jiný auto a změří se to. Nebudou přeci vyhazovat auta, který jsou pár let starý a v pořádku kvůli emisím že 😉 Vtipný ale je, že 10-15 let starý auta procházejí legálně a bez problémů, protože byly homologovaný podle benevolentnějších předpisů. U nových aut je to všechno na krev a homologací to projde tak tak a už na prvních emisích může být problém. Zkus to probrat s nějakým mechanikem na fórech nebo někým od fochu. Taky je důležitý jak se s autem jezdí. Pravidlo před tím než jedeš na STK je auto protáhnout někde za městem ve vyšších otáčkách, aby se profouknul výfuk a vypálil katalyzátor. Jezdit s autem crcačky po městě v nízkých otázkách a pak přijet na emise je záruka, že to nevyjde.
Ozzman
1
Tak tady zabrušujete oba do flame vod. Bude vám vysvětleno, že ani nová auta neplní emise... problém je v tom, že pro STK je splní a pro měřící cyklus taky... Tímto neříkám, co je špatně a co je dobře
ryccardo
1
Tak 1 rok starý policejní auto má na emisích problém. Jak jezdí furt jen po městě a pomalu, tak to nedává. Jak moc plní emise nová auta bych si úplně nevsázel. Vzhledem k tomu, že se neměří každý auto co sjede z linky a v rámci homologací se to nějak nafixluje bych si nedělal iluze. Každopádně bych v tom nešťoural, ať se toho nechytne nějaký pitomec a máme tu další nafouklou bublinu ala Dieselgate a nebudeme mít čím jezdit.
Mokrous
0
A COC list je co a k čemu? Měl jsem za to, že to je rodný list s reálnými údaji o vozidle. Jak hmotnosti, tak emise atd.
Navíc ty auta plní hluboko pod limit, tak nevím proč by nemohly projít po 4 letech. A proč by vůbec někdo měřil rok starý auto? Oni policajti jezdí na emise dobrovolně po 1 roce? :-!
ryccardo
1
Ano auta hasičů, záchranky a policie jezdí na STK po 1 roce. Je to výjimka. V rámci homologace otestuješ referenční kus a pak se vychází z toho, že když máš stejný proces a všechno stejný, tak máš i stejný výsledek. Stejně se to dělá v automotive při schvalování dílů obecně. Otestují se první vzorky a jede se. Maximálně se jednou ročně dělá kontrolní měření a tzv recertifikace.
Mokrous
0
Tak to jsem netušil, že IZS jezdí každý rok na STK. To je zajímavý.
Ale jistě to není kvůli emisím, ale spíš jde o to, aby vše fungovalo na 100% z důvodu bezpečnosti a použitelnosti.
V automotive se určitě neměří a nekontroluje jen první kus, ale výstupní kontrola kvality se dělá průběžně stále i když ne u každého kusu. Jinak by oddělení kvality seděly celé měsíce na kávičce.
A i tak to často uteče a pak se plní kontejnery vadným scrapem.
ryccardo
3
Hele to už je ale dlouho. Učili nás to v autoškole, ale chápu, že to je informace, kterou běžný řidič vůbec nepotřebuje znát. Ano jasně, že to není kvůli emisím, ale spíš kvůli hlídání technického stavu vozidla. Tak dává to logiku. Sanitka nebo policejní auto, který je denně v pohybu najezdí za ten rok mraky km.
Kontejnery se sice plní scrapem, ale nebude to tak u aut. Pokud najdou nějaký problém u vyrobených aut, která vznikla ve fabrice, tak ta auta jdou na rework a závady se odstraňují.
Mokrous
0
Tak jasně, že se nebudou šrotovat celý auta. V automotive jsem se lehce pohyboval jako subdodavatel a ještě stále trošku pohybuju, tak něco málo vím.
ryccardo
2
Já už se pohybuju 20 let. Znám poměry v automotive dost detailně. Bohužel. Někdy se divím, že ta auta co vypadnou z linky vůbec jezdí 😁
Mokrous
1
Jojo, co já už žažil šimpanzů na linkách, co mi třeba reklamovali přepravní obal protože jim do toho nepasovaly díly zkroucený do vrtule... To bys někdy omdlel.
A tak co nechytí kontrola pošlou dalšímu šimpanzovi o fabriku dál a ten to tam nějak narve a netrápí s tím svůj mozek, který čeká na cigáro, pivko a fotbal/seriál...
Hammunasakra
5
KONKRÉTNĚ prosím KONKRETIZUJ - neteta Kylie se taky pohybovala v oboru a byla v pár fabrikách, od škodoVWky po Ferrari
Problém sou spíš ty -nácti a -ceti letý, než nový = ty jako majitel zmíněných "dvouciferných" říkáš (léta - co tě znám) opak, tak KONKRÉTNĚ KONKRETIZUJ
Anonym
0
Čím novější tím horší, potvrzeno od několika majitelů autoservisů co znam.
Největší pecka rozvody, karbon, špatný typ oleje, přetažený intervaly, fordí Ecoboosty 1,0 a další pecky. Etalon kvalita. 40 let starej motor co jezdí na mazut to i po 40 letech provozu strčí do kapsy a ještě žere po těch 40 letech méně oleje.
To je ten pokrok 😄
Hammunasakra
3
to NEKONČÍCÍ VYMÝŠLENÍ je na jednu stranu fascinující 😁
ale lepší je to spíš naopak 99% vědět a fakta a občas kravinku 1% přivymyslet NEŽ JAK TO MÁŠ děláš TY
Ozzman
0
Tohle je systémový problém. Největší rozpor je v tom, že auto projde měřícím cyklem (myšleno model) a v reálném provozu, který je odlišný, to pak nesplní a překročí násobně. Chápu, že to lidem vadí. Na druhou stranu tady je očividně problém v tom měřícím cyklu. No a když tady máš na silnici auta z ruzného roku výroby, která prošla v době homologace starším, tudíž odlišným a méně přísným emisním testem, je jasné, že v nějakém novějším měření už by dopadlo katastrofálně.
Hammunasakra
3
PŘESNĚ naopak VŠECHNY ŽVÁSTY najdeš na internetu 😁
Mokrous
3
To, že se na českých STK podvádí jako o život vím a děsně mě to se.re.
Samozřejmě se podvádí jen u známých a u těch co platí všimné.
Běžný zákazník bez mrknutí oka vyletí.
U nových aut nejsou emise na krev, ale vždy je solidní rezerva.
Třeba u mne je NOx 80mg a já se vejdu do 30mg a existuje x dieselových motorů, co se vejdou do 15mg. Takže ani EURO 7 je nijak nerozhází.
Co jim dá možná víc zabrat bude limit 10 let a 200.000km. Budou to muset dělat poctivěji. A blbuvzdorněji. Aby to vydrželo.
Na druhou stranu je mi jasné, že blbě provozovaný auto nebude fungovat optimálně a v drtivé většině je to vina majitele, že je *** a koupí si dehet do města a ucpává DPF a ředí olej naftou a on i moderní přímovstřik není ideál na poskoky po 1 km celý den, jak to lidi dělají. Na tohle jsou nohy, nebo kolo. Schválně si počkám na svoje hodnoty emisí na první STK za rok a půl. A budu zvědav, jak si povede diesel co jezdí jen dálky a jen prémiové nafty okolo 60 cetanů.
A třeba se po zavedení EURO7 vrátí nepřímý vstřik do benzínů a já si zase koupím nějakej fajn turbobenzín. Ale budu muset taky čekat no normální interiér s tlačítkama.
ryccardo
1
A proč tě to se.re? Buď rád. Možná by si taky nejezdil a škrábal se za ušima co máš dělat. Ony se ty emise NOx, ale na emisích neměří. Pokud vím tak se tam měří pevný částice a oxid uhelnatý. Pokud se svým dieselem jezdíš dálky, tak si myslím, že to nebude problém. Nejhorší je provozovat auto ve městě a před technickou neprotáhnout auto v otáčkách po dálnici. Taky je důležitý auto před měřením emisí pořádně zahřát, ale to samozřejmě technici vědí a dělají. Jinak se studeným motorem nemůžeš udělat emise ani náhodou. Jinak co se týče benzínových turbo motorů s kombinací přímý a nepřímý vstřik, tak za mě je to ideální volba. Škoda, že já mám ještě starou verzi TSI, která nepřímý vstřik nemá. Jak vypadá sání a ventily po 110 tkm od čištění hlavy a sání nevím. Jsem objednaný na kontrolu do servisu, protože mě to zajímá.
Mokrous
2
To se ptáš vážně, proč mě to sere???
Není to snad denně jasný? Tisíce vykuchanejch verglů bez DPF s KO vsřiky atd... Dýmovnice za kterejma ti nepomůže ani uhlíkovej filtr.
Jedna věc je přivřít oko nad odchylkou 10% od normy, ale druhá věc je za pětikilo pouštět na silnice nebezpečné vraky.
Za to bych STK sebral licenci a frajery poslal na 2 roky do chládku.
ryccardo
1
Hele vzhledem k tomu, že přes STK už zdaleka neprojde všechno už tisíce verglů s vykuchaným DPF nejezdí. Za posledních 10 let se situace radikálně změnila. Navíc DPF už nestojí majlant a dostupná cena a možnost oprav a čištění DPF umožňuje majitelům DPF nekuchat, ale opravovat nebo je vyměňovat. To býval strašák před lety, ale teď už ne. Takže tvé nářky na čoudící křápy mi nepřijdou na místě. A nebezpečné závady ani za úplatek skrz STK neprojdou. To se neboj. Není to v té rovině, že za úplatek projde všechno. Jen se neřeší ***iny typu nesouměrně brzdící ruční brzda, prasklá žárovka nebo prošlá lékarnička. Takže buď v klidu. Aktuální situace na STK je myslím tak akorát a netřeba s tím nic dělat. Možná by si se divil kolik aut totiž jezdí bez STK. To můžou být ty vraky, na který tu nadáváš. Lidi jsou blázni.
Mokrous
3
Pokud tvrdíš, že ty tisíce dýmovnic, co jsou jich denně silnice plné, (Jezdím málo a potkám jich stejně mrak každou jízdu) nejsou vina STK, ale jezdí na černo a bez ní, tak proč opět nekoná policie??? Tyhle dobytky je potřeba ze silnic dostat pryč a pak se sníží i objem nadávek do dieseldezolátů směrem k nám normálním.
ryccardo
2
Ano taky občas takový šrot potkám a nadávám proč takový šrot neodstaví policie. Možná se tak děje, protože takových aut fakt mnoho nepotkávám. Takové pekáče skutečně musí ze silnic pryč.
xxc
0
Podľa mňa každé auto dymí, ale človek, čo jazdí, tak svoje auto nevidí odzadu a myslí si, že nedymí 🙂 celkom smiešna diskusia, keď ľudia dymia a nadávajú, že iní dymia.
Mokrous
1
Prosím tě jdi někam AFK a už se nevracej... Ty tvoje moudra číst, to je čistý utrpení...
Ozzman
1
U vás v košicíh nemáte zpětná zrcátka ? 😲 No dle stylu, jakým jezdíš (který popisuješ) se asi nedivím...
Ozzman
1
Tak pod to se podepíšu, navíc tohle vše vede k těm naprosto zbytečným pogromům na všechno spaloavcí a ještě horší je situace u nákladních aut, dodávky a malé náklaďáky, kdy každý dopravce má na STK kámoše pak způsobují, že reálně každé druhé takové auto čoudí jak dýmovnice, jezdím denně po Praze na motorce a toho si nelze nevšimnout, na čoudící osobák narazím tu a tam, ale dodvaky denně.
nechval SVOJE PRAKTIKY - cos tu psal "přiznal" o sobě a (nejen) EGR se dá dohledat
ryccardo
2
Tvůj názor mě nezajímá. Klidně mi dej další palce 😁
Hammunasakra
4
Furt si to pleteš = "názor" máš ty, a nesnášíš ZNALOSTi který (včetně odkazů na ně) používám já
tady navíc DOUBLE ERROR = jen jsem TĚ CITOVAL
Mikesus
4
Když neprojdou emisemi, tak v pořádku evidentně nejsou.
ryccardo
2
A to je právě ten omyl. Musel by si vidět konkrétní čísla a tolerance. Pokud je na autě něco špatně, tak emise nevyjdou o parník. Pokud se bavíš o pár procentech nad toleranci, tak je to vina příliš utažený normy. Jenže tebe zajímá jen projdou neprojdou víc nechceš vidět.
Anonym
0
To máš špatné informace no, to je oběcně známý fakt, že auta z let 2015-2019 prochází daleko hůře než auta třeba z roku 2000. 😄
To víš eeisní nesmysly co výrobce splnil na papíře 😄
Mokrous
0
Tak snad tu máme RDE u nových aut, ne? A to jsou podle názvu reálné emise a ne vycucané z prstu. A že tu v mezičase byl dieselgate a mnoho výrobců mělo reálné emise NOx horší jak VW aniž by je někdo zlikvidoval, tak to se taky ví. Proto jsem před tím kupoval benzíny a teď pro změnu nafty a rád se zase vrátím k benzínu, když bude mít duální vstřik, tedy i nepřímý.
Ale jak už tu zaznělo, ne každý a bohužel spíš menšina provozuje auto tak jak má a to, že s ním jezdí jako s autem a ne poskakuje denně 0,5-1km se studeným motorem. Na tohle prostě dehty ani přímovstřiky nejsou.
Tak se potom není co divit, když to paninka někde 6 let dusí po sídlišti a kupuje nejhorší palivo a pak se diví, když to má na STK ucpaný.
Hammunasakra
2
zkus elektřinu, nebo aspoň hybrid (jo a NE VWOD podVWodníků 😉
emise to plní a nájezdy milion (i dva) km snad bude dál mít i tahle generace
ryccardo
1
Ano máš výjimečně pravdu. Na takové cukání po městě je ideální PHEV nebo EV. Startovat kvůli 1-2 kilometrům motor nemá význam a ten motor tím hrozně trpí.
ryccardo
0
A to auto se na ten test reálných emisí bere kde? To by mě dost zajímalo jestli si ho příslušný úřad vyžádá z automobilky nebo náhodně vybere.
Mokrous
0
To mně taky.
Anonym
0
Pořád se dát koupit auto co má i MPI, ne všechno josu ještě přímé vstřiky. Čínani, ameriky, nějaká ta vyjimka z EU se taky najde....
Mokrous
1
Nojo, ty tvoje exotiky. Já nechci ani číňana ani ameriku. Já chtěl do Passata TSI jako bylo dřív.
Ideál byl motor ze starýho GTI/RS 220/230 koní a 350Nm v předokolce MPI/FSI.
Mohli ho klidně trošku zmodernizovat a snížit emise a spotřebu a klidně výkon nechat, nebo by mohl mít to co současný GTI/RS 245 koní a 370Nm a byla by to paráda.
Zničili to, tak jsem vzal radši dehet.
Anonym
0
Další varianta je koupit si zachovalou ojetinu. Taky jeden z důvodů, proč si lidi drží a opečovávaj starší auta.
ryccardo
0
Jo to je můj případ 😁 Ale i tak nečekám, že životnost TSI bude nějak výrazně přes 400 tkm, takže přemýšlím co za rok za dva koupit.
Mokrous
0
A co to máš za auto? Už jsem se tě před pár dny ptal, ne?
ryccardo
0
Sorry to jsem asi překouknul. V diskuzi na ACZ nic neobvyklého. Mám Superb 1,8 TSI.
Mokrous
0
A Tys psal, že jsi měl na dovolený spotřebu okolo 8,5/100 ??? Nebo tak nějak.
A já na to, že to je už celkem dost. Kór na Supa.
Já teď ve vedrech až za Makarskou a zpět plus pojížďky a šlofíky s běžícím motorem a furt do 5/100. A bez loudání.
Jo přijel jsem s dlouhodobou asi 8,3 litrů. No vidíš tak jsem ti odpovídal. A za těch 5 si jel s čím?
Já neříkám, že to žere nějak málo, ale spotřebu až tak neřeším. Kdybych jel trochu pomaleji, tak se pod 8 dostanu. Benzínovej Superb ale míň žrát nebude. Je to těžký auto a když s tím nejedeš plíživých 120, tak to žere takhle. A to mi Rakousko dost snížilo průměr 😁
Anonym
2
Za 7,8 dělaj dálkový tratě typu Chorvatsko u nás kluci s 300C/Charger 3,6 V6 a 8st. převodovkou....A to auto má 1800 kg.
Nic moc na Superb teda...
ale jak říká ryccardo (a SPRÁVNĚ!) když se NEDBÁ na doporučenou údržbu ála VWýrobce, tak "podoma" to jde předělat že to jezdí - furt s malym výkonem furt za hodně, ale jezdí (což při údržbě dle VWýrobce NE
ryccardo
1
Ano výkon by mohl být vyšší. Občas mi tam pár desítek koní chybí. Spotřebu neřeším. Prachy na benzín mám, ale ano žere to . Spolehlivost vynikající. Nemůžu říct křivý slovo, ale je jasný, že ty, který v tom nikdy nejel má víc zkušeností než já 😁
Ono nechat v motoru hoblovat olej 30 tkm a k tomu ho nechat brutálně podtáčet automatickou převodovkou, devastovat startstopem atd je příčina většiny problémů s moderními motory. Nejde jen o VW. Takže každé auto je nutno nekrmit longlife olejem a ono pak bude fungovat víš 😉
Hammunasakra
2
spotřeba (přece) NENÍ O PRACHÁCH
spolehlivost motoru https😐/www.auto.cz/…-vyleceny-103972 NENÍ O ZKUŠENOSTI ale statistice (navíc máš v textu zdůrazněno NEDBAT NA VWÝROBCE DOPORUČENOU ÚDRŽBU - ti co dbali jsou popsáni v odkazu 😉
To už fakt radši ten V6 barika = nebo nejlíp Camry 160kW a 5-5,5 litru
no a PROTO to: VWysoká spotřeba + malej VWýkon ale zato pVWoblémy když dodržujete VWýrobcem předepsanou údržbu 😉
ryccardo
1
No když nemáš na to živit auto, který něco zbaští, tak to je o prachách. Ano to jsou pořád ty tvoje omyly. Nerozumět ničemu a dělat závěry 😁 Jak je tím pádem možný, že moje auto už má přes 360 tisíc a pořád normálně jezdí?
Ti co nedbají na údržbu dle doporučení výrobce a nemění pravidelně olej atd. jsou popsáni v tom odkazu to máš pravdu. To ale není chyba auta. To je podobný jako mlít o špatných motorech od Alfy. Motory špatný nejsou. Jen se k nim uživatel neumí chovat a nedá jim to co ten motor potřebuje. I to Camry bude trpět, když v něm budeš mlít olej 30 tisíc km a budeš do něho lít mizerný palivo. Přemýšlím, že až najedu 400 tkm, tak zkusím napsat Vaculíkovi jestli se na ten motor nechtějí podívat. Změřit tlaky, mrknout na turbo (který je původní), sání, změřit výkon atd. Možná by to byla zajímavé pak napsat článek co TSI motor vydrží, když se o něho jeho majitel normálně stará. A ukolébavky tomu autu nečtu, ani nespí v růžový dečce. Stojí na dešti a zadarmo mu nažrat taky nedám, takže dost často využívám potenciálu motoru naplno.
Ozzman
0
A zase se dozvíme, že dynamicky jsou na tom +/- stejně, nebo hůře (nejlepší bylo tvé srovnání se starým Superbem, který ten tvuj Sebring dal velmi výrazně na jízdní dynamice i přes nižší výkon 😁 ) a nebo že si jel jako klobouk.... taky sem nedávno jel se svým autem za 4,8 na dálku, ale rozhodně to není relevantní
ryccardo
0
To ale nejedou 140 ne? Nicméně souhlasím s tebou, že to celkem chlastá.
Mokrous
1
Ne, neodpovídal. Napsal jsi to někomu jinýmu a já se na to konto ptal na typ auta, zda to máš zvednutý. Ale to je fuk.
Já vím, že se s OIII RS 220k dalo jezdit za 7/100, tak mne překvapuje, že 1,8 v Supu si vzala tolik.
Já mám ten Passat Variant TDI EVO 147kW v předokolce.
A jedu jak potřebuju, nebo jak to jde. V cizině tolik nepřekračuju, ale i v Maďarsku na M86 jsem to frčel 120-140 podle chuti, na okreskách taky často přes kilo, v Chorvatsku těch 140-150 tacho, občas míň, když to zhoustlo. Zbytek plynule a snažím se hlavně v obcích max. +10%
V Rakousku posledně to samý. Tam asi 4,9 pak něco víc výlety po kopečkách okolo Schladmingu a zpět po A1 na Vídeň a Brno za 4,7/100 a celkově za dovolenou opět 5, nebo 5,1/100.
Ono se to sice v ceně auta relativně ztratí, ale stejně je to znát, kór když jezdíš na prémiovky, tak je rozdíl 8,3x42,- nebo 5,1x39,- Ono mít kilák za 2, nebo 3,50 Kč už je rozdíl. Sice jen okolo 6 tisíc na dvou výletech, ale i to je znát. A taky nemusím k pumpě tak často do fronty, když dám 1.300 km na nádrž jako prd.
Já když teď viděl ty fronty u INA pump na dálnici, tak jsem je litoval a představoval si, jaká to bude prča, až tam budou stát frontu na elektriku... A těm co se smějí dovolené v Chorvatsku bych přál letadla na baterie a pak bych se zas smál já jim...
ryccardo
1
Aha tak to jsem překouknul sorry. Zvednutý to nemám. Je to standard. Ani motor není nijak čipovaný. Prostě obyč sériový auto. Ono se s tím taky dá jet za 7 když je dobrý profil trasy a pojedeš způsobně 120, ale to já bohužel moc nejezdím. Navíc cesta přes Čechy je očistec buď stojíš v zácpe, na semaforu nebo jsi zrovna na dálnici a kulíš to 150, aby si se aspoň chvilku svezl.
Tak to máš supr motorizaci. To musí jezdit krásně a za pěkný peníze, ale tyhle nový TDI motory jsou fakt výborný. Škoda, že to soudruzi z Bruselu chtějí zakázat. Takových peněz na vývoji to stálo, aby se to dotáhlo k dokonalosti a teď to nebudeme používat. :yes: Jako máš pravdu, že jezdit za 8,3 nebo za 5 je brutální rozdíl, ale už jsem se s tím nějak naučil žít 😁 Jo s tím nabíjením jsem taky zvědavej, ale Hamuna, Hendly, DonVito a další e😜erti ti to vysvětlí jak se to bude dělat 😁
Ozzman
0
Jízdně asi jo, ale já už mám druhý případ TDI EVO v okolí, od nova, kdy museli servisovat právě motor, v jednom případě to bylo 85kw EVO v O4 a druhy taky Passat a myslím, že i 147kw verze. Tímto Mokrousovi nepřeji nic zlého, naopak....Bohužel oba uživatelé jsou antitalenti a nezajímali se moc, co jim tam dělají v záruce (prostě to nejelo a grilované kuře), ale vím, že motor nejel na všechny válce, takže klasika reklamace a výměna motoru. Na druhou stranu, když se nám zapekl pístní kroužek na Ecoboostu, měl jsem co dělat ,abych ze servisu Ford dostal informace, co se s autem vlastně dělo (volal jsem mockrát až na zastoupení, které řešilo reklamaci a výměnu motoru), jaký byl problém, jestli je to konstrukční problém a jestli se bude opakovat (na to jsem odpověd nedostal 😁)...
ryccardo
1
To je zajímavý a na kolika km to udělalo a co s tím teda bylo? Za většinou závad stojí podle mě zanedbaný servis, takže to by mě docela zajímalo co se mohlo na tak nových motorech zásadního podělat.
Zapečený kroužek na Ecoboostu bych viděl právě na ten zanedbaný servis. Co olej jak se měnil? BTW do těchle choulostivých motorů bych rozhodně přidával VIF.
Ozzman
1
Ofce 3 tisice km, Pasik nekdy 80 tis. Prvnimu autu bych asi zanedbany servis netipoval. Ecoboost 22 tisic, vymena oleje kazdy rok, tzn co 10 tisic km. Raky bych netipoval zanedbanou udrzbu 😊
ryccardo
1
Tak to je ovšem strašný. Tam Fordem zpátky vlakem. To bych nečekal od nových aut.
Ozzman
1
Zpátky se jelo Fabii HTP 😁 Ale ta Ofce TDI to měla za sebou mnohem dříve (mimochodem z té doby mám zkušenosti i s TSI, které tobě jezdí, tak taky cca v 25 tisících EA111 řetěz, tak smát se jen Fordu asi nelze)... Dnes se už ví, že 1.6ecoboost velmi trpěl na karbonování, jsou tu tací, kterým sloužil mnoho let bez výměny, ale já bych to jako ojetinu rozhodně nedoporučil nikomu, když ojetý Ford, tak jedině s HDI dvoulitrem, ač nejsem už primárně fanoušek nafty, tady v tom případě je to volba peněženky, úspor a duševního zdraví 😁
Mokrous
0
A navíc to umí jezdit na 100% čistý HVO. Tzn. novou generaci bionafty, která má jen samá pozitiva. Ale to je pro ty magory pořád fuj. Jestli vydrží se uvidí. Vaculda začal tvrdit, že to je průser. U mě dobrý a už mi prakticky i přestal žrát olej. Původně si vzal cca 0,5-1l na 10-15 tisíc.
A máš pravdu, že v ČR, když chci stejnou spotřebu jako v Rakousku, Polsku, nebo Maďarsku, či Chorvatsku, tak musím jet docela klidně a defenzivně a předvídat a rychlostní průměr mám stejně mizerný. I když já stejně nikdy limity krom obcí nedodržuju. Na druhou stranu už nepředjíždím jako debil, když před sebou vidím vláček 50 aut a kamionů. Po 60 km jízdy jich s vypětím všech sil předjedeš 14 a v cíli jsi o 27 sekund dřív. Vynervenej, orvaný gumy, brzdy a vír v nádrži.
Venku jedu plynule a za málo zcela automaticky a průměr je vždy lepší. Je to dáno tím, že z mojí strany nevedou dálnice ani ani rychlostní úseky ani jedním směrem co jezdím a typ silnic, jejich značení a stav je zoufalý.
ryccardo
1
Hele spotřeba 0,5-1l oleje na 10-15 tis nic není. V dnešní době, kdy kvůli Bruselu výrobci dělají nesmyslně tenké stírací kroužky, které pak holt nefungují jak mají je to nádhera. S tou rychlostí je to v mým případě alfa a omega. Na okresce jedouc 100 a plynule dokážu taky vykouzlit spotřebu kolem 7 litrů občas i pod, ale na dálnici jezdím spíš rychleji. V zahraničí do 140 u nás do 160 a tam to pak trochu žere. Mám zkušenost, že moderní TDI 110 kW (nevím jak tvůj) i v takovém módu dokáže jet za 5 litrů a nemá problém. Tyhle nový TDI motory jsou úžasný :yes:
Mokrous
0
Je to tak. To nízké vnitřní tření je cíl a současně i průšvih.
Já taky venku jezdím okolo těch 140 a doma se s tím moc nepářu, když je volno a vidím daleko před sebe.
110kW umí jezdít za míň, ale hlavně v režimu, kde jedeš velmi jemně a nebo naopak nadoraz.
147kW má pořád síly dost a žere víc, ale v tom středním režimu, který využívám nejvíc, tak tam umí fakt solidní spotřeby. Mám to sotva zajetý, takže si to teprve sedá. Mám teprve 3. olej. První už v 9 tisících. To dělám vždy.
Před pár týdny jsem byl sám v šoku, když jsem po tý rakouský A1 jel prakticky pořád 140 a svítilo mi tam furt 4,5-4,7/100. Asi foukal vítr směrem Salzburk - Vídeň 😁
Sám jsem nechápal. Žádnej řidič slečny Daisy. Jel jsem normálně. Kde to šlo, jsem i předjel a jel něco nad limit. Kde to nešlo, tak s davem. V cíli 525km zůstalo 4,7/100.
Prostě na 200k kombíka v automatu co má naloženej okolo 2T to považuju za super výsledek.
Jen se to nesmí vysypat... Ale to se uvidí. Záruka 5 let a pak ?
Mokrous
0
Kdo na to má čas a sílu a prostory a je kutil a má dost kamarádů, tak proč ne. Ale běžnej člověk na to asi mít sílu nebude. Do 10, max. 15 let asi OK, ale dýl fakt ne.
Můj spolužák dlouhý roky maká jako konstruktér přímo pro BMW v Mnichově a i když vydělá ranec, tak jezdí E46 330i v manuálu a nedá to z ruky. Pořád na tom něco repasuje a vylepšuje, ale nikdy to neprodá a nový si nekoupí.
ryccardo
2
Tomu rozumím, že si tu E46 drží. To jen bude jen získávat na ceně. Obzvlášť když má tuhle královskou motorizaci v manuálu. :yes:
Ozzman
0
Jak nenápadně protlačit ruskou Ladu do diskuze 😁 Ta má MPI žejo? 😁
Anonym
0
Má 😄 Zas sis neodpustil i do tohohle tématu zatáhnout Rusko.
Já o něm nenapsal ani čárku.
Ale když sis tak hezky vzpoměl na Ladu, kterou už si tady ale jako novou nekoupíš vyjma pár skladovek Niva Legend a Travel, tak by sis mohl vzpoměnout na mojí větu "jak sou si americká a ruská technika koncepčně podobné.
Amerika má MPI u 5,7, Rusko u 1,8. Každej dělá něco jinýho, ale základní koncept je stejnej. Takže když se oprostíš od politiky, za kterou technika nemůže, dojdeš k tomu čemu sem došel já už před 20 lety.
Ale protože mám rád ty víceválce a automaty, tak holt jezdím amerikou.
Pokud bych byl vášnivý chatař, milovník ručky a vyšší světlý výšky, a zvuk motoru a výkon mě moc nezajímal, tak dneska jezdím polnačkouna chatu třeba Vestou Cross.
PS: moje výzva pořád platí, když mi pošleš na účet 1-10 mega, hned utíkám pro Čajku nebo ZIL 😄
Hammunasakra
5
NE ryccardo "zas zatáhl" Ukrajinu = já JEN REAGOVAL = a tySS ZaSS neZZklamal 😁
ryccardo
1
Já jen konstatoval, že když vidíš občas šrot, tak je z Ukrajiny, protože tam lidi logicky nepořizují nová auta, aby odtamtud odjeli. Nic víc.
Anonym
0
Rusko sem zatáhl Ozzman, a ty tak akorát uboze reaguješ na post někoho jiného. Ale u tebe klasika 😄 😄 😄
Ozzman
0
Ano, jsem proRusskej diesseldezolát vychvalující naftový Mig 45, letadlo desáté generace :-!
Ozzman
0
Já ti nějak nevím, to MPI je pokud vím obchodní označení motorů s vícebodovým vstřikování - nepřímým benzinu od VW ne ? Já tedy nemám MPI, ale mám také benzinový motor s nepřímým vstřikem a funguje parádně.
Kdybych měl 1-10 mega na rozhazování, jdu si pro Mustanga V8 a pošlu ti maximálně fotky 😒] nebo tě nechám svézt, ale to je tak vše 😁
Anonym
0
MPI je Zkratka Multi Port Injection a tenhle nápis měl třeba i Stratus s Motorem 2,5 V6 Mistusbishi. Na sání bylo Multiport Injection
Anonym
0
Tak 1 km sem a 1 zpět, jak sme říkali my, do sámošky pro housky s tím snad moc lidí nejezdí, samozřejmě při takovémhle stylu používání je jednak nutný to občas protáhnout mimo město a jednak měnit olej v otoru ideálně tak po 6 000 km. Jenže to nikdo nedělá no.
Mokrous
2
A vo tom to je. Stačí se podívat na sídliště jak větších, tak hlavně menších měst. U nás třeba v pracovní dny skoro nikdo ani neodjede a parkoviště bývají Po-Pá plná i přes den. Jen sem tam někdo odjede na poštu, nebo na nákup a zase zpět. O víkendu pak někam na chatu, nebo k bábě na svíčkovou. Na servis se pochopitelně po záruce u ojetin dost sere a podle toho to pak vypadá.
A vídám/znám dost lidí, co si klidně koupí nový SUV a pak s tím jezdí jen 1km do práce a zpět to vezmou okolo Lidlu a šup na parkoviště. Jak asi ten přímovstřik bude vypadat? Jen v záruce je donutí jet po 1/2 letech. A pak?
plus vono je SAKRA ROZDÍL emise EURO 2/3 a pak EURO 6 (od 2014)
To víš že tehdy mraky výrobců plnilo - a mraky taky ne (viz odkaz KRÁL nezVWládáme vývoj motorů = pěkně to před časem rozebral Vaculík a než se z AF stala SEKTA BOJUJEME PROTI konstrukčně a spotřebou a cenou LEPŠÍM AUTŮM tak tam vyšly pěkný přehledný tabulky - kdo co jak
ale chápu proč ruSSkej odpad SSvoloč jako ty = píše (furt dokola léta) to co ty NESMYSLY NA PAPÍR = no na web :-!
Dneska sem jel za čoudící RS Oktávkou v kombíku, šel z toho hroznej humus.
Hammunasakra
3
bohužel "denní chleba" 😢
Mokrous
1
Tyhle tunery s vykuchanejma verglama bych bez milosti bral a ty jejich zázraky šrotoval. Proč po tom nejde policie? Zastavit, zkontrolovat zda má z výroby mít DPF. A pak jednoduše: Nemáš DPF? Sešrotovat. Rok bych jim dal na nápravu a pak bez milosti.
Hammunasakra
3
Moc práce moc komplikovaný - bez legrace!
Lehčí a lepší je měřit - na 4 proudé dálnici kde je omezení na 70-80 km/h apod.
Moje poslední pokuta je za 56 km/h na výjezdu z města nikde nic už jen stromy okolo a z kopce = tak jsem nechal "tankovat" hybrid = brzký ráno přede mnou nikdo za mnou nikdo v protisměru nikdo JO TOUHLE šílenou rychlosstí sem (fakt) jel - tipuju že radar byl metr před cedulí konec města :-!
Jo to nejsou cajti - ale ty se chovaj stejně 😉
ryccardo
1
Ano souhlas. Těm bych sbíral techničáky a ať si dají auto do kupy. V rodině máme 1,9 TDI Oktávku, která má 350 tisíc a nekouří, takže to jde. Ani starší naftový auto hulit nemusí a to má tohle konkrétní auto navíc zaslepený EGR.
Mokrous
0
Přesně tak. Správně provozované, udržované a nečipované auto může i po 300.000 km fungovat velmi pěkně a nemusí trávit okolí. Když se zanese DPF, tak se holt musí zvážit, zda se koupí nový, nebo se vůz odstaví. To samé třeba vstřiky. Prostě po určité době je potřeba věci zaservisovat a může to zase fungovat skoro jako nové.
ryccardo
0
Ano přesně tak. :yes:
Ozzman
1
Jak se to vezme, zastavují je dost, jen jim ale dávaj dýchnout, zkontrolují nálepku STK a vyjmečně dají líznout papírek a pak je zase pustí, protože dotáhnout je na STK je moc práce..
ericn
1
Ano, ty dieselové vraky s vykuchaným DPF by měly být odtaženy a sešrotovány a nebo pokutovány ve vyší alespoň 20000tis Kč + prokázaní jejich znovuinstalaci a funkčnosti přes STK, aby si to příště tuneři rozmysleli je vyndavat 😉 To by sakra bolelo... :yes:
a tohle blbče JE KOMPILACE ruských dezinformací = HOAXů
s tím NEMÁŠ SOUHLASIT a křičet SKOČIL SEM JIM NA ŠPEK A NAVÍC S RADOSTÍ A CHUTÍ - máš je za to KRITIZOVAT ty pako!
ty autory těch ŽVÁSTŮ ne autora, kterej na to upozornil ve svém pořadu ŠŤASTNÉ PONDĚLÍ a nějakej barik apod. to ukradl odstřihl před a po a zkusil to VOTOČIT JAKO... no vlastně jako to děláš TY
že koukáš na "souhrn ruských dezinformací" a napíšeš SE VŠÍM SOUHLASÍM 😁
nebo na průměrnou nadmořskou výšku svého města a napíšeš TO NENÍ MOŽNÝ
pak na nadmořskou výšku i okolních míst a DÁL TO NENÍ MOŽNÝ
STRÁNKY LIBERECKÉHO KRAJE uvádí pro Jablonec dokonce od do 380 až 758 m.n.m. = všude všichni blbci?
SOUSTŘEĎ SE na tento text https😐/www.auto.cz/diskuse/90788/1#…
Ale jo jsme v názorovém souladu - to ROZHODNĚ 😉
a NE S TEBOU https😐/www.autoforum.cz/…-uz-zkrachovala/ cítíš se😒br />
a) trapně
b) blbě
c) si barik = máš všechno u p.dele JEN LHÁT a šířit ruSSácký demagogie
Jinak v Praze je to oproti situaci před 10-15 lety určitě lepší, ale taky žádná sláva (přitom nízkoemisní zóny zamezující vjezd dieselům bez Euro 6d by problém efektivně řešily, ale jaksi není politická vůle, i volební hlasy diesedezolátů se bohužel počítají).
český průměr je 16 let = nic moc
jo a OBRÁCENĚ to je od tebe jako vždy i s ukrajinskejma autama = tamní průměr je zjednodušeně STEJNEJ jako u okupanta agresora a náš - 16 let je průměr (proto sem trochu rozebral ten PRŮMĚRnou nadmořskou 😉
s bonusem, že sem ujeli hlavně BOHATŠÍ = v česku spíš vidíš ukrajinský Porsche apod = myšleno NOVĚJŠÍ auta než.. no než máš třeba ty
20 let starý auto může být shnilá jedničková oktávka a taky Jaguar nebo Mercedes v perfektním stavu a to samý 40 let starý auto na tom může být líp jak neudržované 10 let staré po bouračce opravené jen aby to jelo....s ponechamými šmármy, naprasklými blatníky a světlem slepeným izolačkou.
Takový poklady jdou taky potkat, tuhle sem viděl takové CItygo 😄
K Ukraině už sem tu viděl na ukrajinskech 3x čínský Cherry, který se vůbec nesmělo v EU prodávat, 3x Lada Samara, 1x Lada 110, 1x ZAZ Tavria a 1x Zaz Tavria Nova, 1x Lada 1500 ještě s kulatými světly , 1x GAZ 24. Je to menšina, ale daj se tu potkat i ti chudí se starými auty. Samozřejmě daj se potkat Porsche, Range Rovery, Mercedesy, Lexuy, Lincolny, VW atd atd
A co máš s těma horama. Opět nějaký neléčený mindrák? Jasně Jablonec se rozkládá v nadmořské výšce 500 m.n.m. a výš, ale máš pravdu hory to úplně nejsou.
Vozový park se proti socialismu smaozřejmě DRTIVĚ ZLEPŠIL - taky obečení počítače televize pračky, dokonce i hudbu můžeš poslouchat jakou chceš (ty a ne soudruh) JO VO TOM ŽÁDNÁ je to DRTIVÝ ZLEPŠENÍ
ale furt tu je postkomunistovo (a na mnoho místech DÁL KOMUNISTA) a tím pádem (dodnes) chudo - takže po Jablonci (stejně jako jinde) jezdí průměrně 16 let starý a tvoje 18? let starý auto běžně potkává daleko starší
Ty auta normálně slouží, pokud to nejsou vykuchaný dieslový ludry , tak v pohodě jezdí, servis je za babku, řada lidí si na tom ještě udělá spousta věcí samo a nijak to nehulí....
Takže ono to chce spíš konkretizovat že, ty jedovaté vraždy sou donedávna do nebes vychvalované poklady od koncernu VW, kterým zdatně sekundují různé Fordy, poklady od PSA a sem tam i nějaké to Bawo nebo Mercedes. To jsou nejvíc hulící káry, co aspon já potkávám. Včetně dodávek od těchto slovutných koncernů, to sou taky dobrý vraždy.
Ale tady se bude křičet, zakažte starý auta nad 15 let atd ale že ta 20 let stará amerika nehulí nebo že má někdo na 20 letz starým Porsche natočeno 75 000 km atd se už nebere v potaz. Vylejem s vaničkou i dítě, že 😄
Tohle má řešit policie, mobilní hlídky STK s nákladáčkem v ulicích co za pomoci policie provedou u takové káry měření na místě a okamžitě vozu zadrží malý techničák, panu řidiči napálí pokud jak vrata a odešlou ho na nebližší stanoviště MHD nebo at si zavolá tago.
Tohle tu ale asi nikdy nebude funguovat, tak se smrdutou čiplou oktávkou zakážem i to 20 let starý Porsche nebo Jaguar XK, co nemaj najeto ani 100 tis km a šlapou jak hodinky.
Tak to proti tomu budeme všichni petrolheadi a samozřejmě zásadně.
Já bych řekl, že je to problém těch co chtěli tehdá šetřit na paivu a spotřebě a dneska už moc nešetří, tak holt šetří na servise. 😄 DPF z Polska za 11 moc nefunguje a 60 za origo je moc, tak ho vykuchneme nebo dáme trošku vyčistit, vono v reálu stejně moc nefunguje, ale hlavně že to jede ne. 😄
CO je OSTUDA a to JAK HROM je viz já 09😁3 a z každého pohledu
vycházím jako vždy z obecných znalostí (odkazY si dostal) ty ze SVÉHO pohledu = majitele právě výhradně tak starých aut. Je to problém - a v těch odkazech a statistíkách je proč
nejsem znalec AUT jen vím o 99% víc než ty (a neplácám tu kraviny, ale obecné znalosti S ODKAZY). proto taky "názory" neměním = ty ano (viz dřív o horách a sněhu a právě teď - jo a není to (jak si v 12:27 napsal): "Rozkládá se v nadmořské výšce 500 m.n.m. a výš" ALE v PRŮMĚRNÉ výšce 475 m.n.m = to je SAKRA ROZDÍL
a tak je to s tebou furt kdy se začal vyrábět Sup II je ZÁKLADNÍ znalost aut - a zavěšení kol nemá vliv = abych dal 2 perly z tisíce
hele zkus NE VYMÝŠLET si a NE LHÁT = prostě TO ZKUS
EDIT a zkus odpovědět https😐/www.auto.cz/diskuse/90788/1#…
GRATULUJI že víš co je PRŮMĚR (medián nadm. výšky v Jablonci neznám, co je VŠECHNO POD když si vyjmenoval to něco nad průměr 475 m.n.m.?
pro tebe je (ca) 500 m.n.m. výšky HORY - tos porovnával s tím kde jezdím já = Středočeský 865 m.n.m. a Praha 399 m.n.m. asi tak = PROSTĚ KDYŽ SNĚŽÍ je to stejný pár km za Prahou https😐/www.idnes.cz/…praha-zpravy_klu i v tom Liberci Jablonci Trutnově Semilech
https😐/www.atlaso.cz/…robne-informace/ jinak okolí Liberec 374 m.n.m. Semily 340 m.n.m. Turnov 260 m.n.m.
zdrojE jsem dal - no a ty teď řekni KDE SOU TY HORY a SNÍH
dostals NA MĚSTO https😐/cs.wander-book.com/…d-nisou-m153.htm XYZ odkazů!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
já zdroj uvádím 😉 a pak když si dál popíral i na okolní města 😄
a dneska eště i celý okres 😲 😁
a TY jen říkáš NE to NENÍ MOŽNÝ = zdroj MÁ HLAVA :-!
a JÁ no MĚ už to taky nebaví - dávat odkazY a poslouchat tyhle tupan kecy a nikdy nepřiznat chybu + zas ti utekla PODSTATA
PODSTATA VIZ JÁ 09:21 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EDIT ale to že zas VŠECHNY ODKAZY SOU ŠPATNĚ to je teda *** :😉 😁
SOUSTŘEĎ se ryccardo na tento PRAVDIVÝ TEXT o tobě https😐/www.auto.cz/diskuse/90788/1#…
Za prvé jsem to nikdy neslyšel a nezažil a za druhý se to snažím už nějaký čas vygooglit a nedaří se mi to.
Navíc ty auta plní hluboko pod limit, tak nevím proč by nemohly projít po 4 letech. A proč by vůbec někdo měřil rok starý auto? Oni policajti jezdí na emise dobrovolně po 1 roce? :-!
Ale jistě to není kvůli emisím, ale spíš jde o to, aby vše fungovalo na 100% z důvodu bezpečnosti a použitelnosti.
V automotive se určitě neměří a nekontroluje jen první kus, ale výstupní kontrola kvality se dělá průběžně stále i když ne u každého kusu. Jinak by oddělení kvality seděly celé měsíce na kávičce.
A i tak to často uteče a pak se plní kontejnery vadným scrapem.
Kontejnery se sice plní scrapem, ale nebude to tak u aut. Pokud najdou nějaký problém u vyrobených aut, která vznikla ve fabrice, tak ta auta jdou na rework a závady se odstraňují.
A tak co nechytí kontrola pošlou dalšímu šimpanzovi o fabriku dál a ten to tam nějak narve a netrápí s tím svůj mozek, který čeká na cigáro, pivko a fotbal/seriál...
Problém sou spíš ty -nácti a -ceti letý, než nový = ty jako majitel zmíněných "dvouciferných" říkáš (léta - co tě znám) opak, tak KONKRÉTNĚ KONKRETIZUJ
Největší pecka rozvody, karbon, špatný typ oleje, přetažený intervaly, fordí Ecoboosty 1,0 a další pecky. Etalon kvalita. 40 let starej motor co jezdí na mazut to i po 40 letech provozu strčí do kapsy a ještě žere po těch 40 letech méně oleje.
To je ten pokrok 😄
ale lepší je to spíš naopak 99% vědět a fakta a občas kravinku 1% přivymyslet NEŽ JAK TO MÁŠ děláš TY
Samozřejmě se podvádí jen u známých a u těch co platí všimné.
Běžný zákazník bez mrknutí oka vyletí.
U nových aut nejsou emise na krev, ale vždy je solidní rezerva.
Třeba u mne je NOx 80mg a já se vejdu do 30mg a existuje x dieselových motorů, co se vejdou do 15mg. Takže ani EURO 7 je nijak nerozhází.
Co jim dá možná víc zabrat bude limit 10 let a 200.000km. Budou to muset dělat poctivěji. A blbuvzdorněji. Aby to vydrželo.
Na druhou stranu je mi jasné, že blbě provozovaný auto nebude fungovat optimálně a v drtivé většině je to vina majitele, že je *** a koupí si dehet do města a ucpává DPF a ředí olej naftou a on i moderní přímovstřik není ideál na poskoky po 1 km celý den, jak to lidi dělají. Na tohle jsou nohy, nebo kolo. Schválně si počkám na svoje hodnoty emisí na první STK za rok a půl. A budu zvědav, jak si povede diesel co jezdí jen dálky a jen prémiové nafty okolo 60 cetanů.
A třeba se po zavedení EURO7 vrátí nepřímý vstřik do benzínů a já si zase koupím nějakej fajn turbobenzín. Ale budu muset taky čekat no normální interiér s tlačítkama.
Není to snad denně jasný? Tisíce vykuchanejch verglů bez DPF s KO vsřiky atd... Dýmovnice za kterejma ti nepomůže ani uhlíkovej filtr.
Jedna věc je přivřít oko nad odchylkou 10% od normy, ale druhá věc je za pětikilo pouštět na silnice nebezpečné vraky.
Za to bych STK sebral licenci a frajery poslal na 2 roky do chládku.
nechval SVOJE PRAKTIKY - cos tu psal "přiznal" o sobě a (nejen) EGR se dá dohledat
tady navíc DOUBLE ERROR = jen jsem TĚ CITOVAL
To víš eeisní nesmysly co výrobce splnil na papíře 😄
Ale jak už tu zaznělo, ne každý a bohužel spíš menšina provozuje auto tak jak má a to, že s ním jezdí jako s autem a ne poskakuje denně 0,5-1km se studeným motorem. Na tohle prostě dehty ani přímovstřiky nejsou.
Tak se potom není co divit, když to paninka někde 6 let dusí po sídlišti a kupuje nejhorší palivo a pak se diví, když to má na STK ucpaný.
11g CO2 na km (půl litru E95 na 100) https😐/elektrickevozy.cz/…m-lepsi-spotreba jestli ti stačí 164 kW/223 koní
emise to plní a nájezdy milion (i dva) km snad bude dál mít i tahle generace
Ideál byl motor ze starýho GTI/RS 220/230 koní a 350Nm v předokolce MPI/FSI.
Mohli ho klidně trošku zmodernizovat a snížit emise a spotřebu a klidně výkon nechat, nebo by mohl mít to co současný GTI/RS 245 koní a 370Nm a byla by to paráda.
Zničili to, tak jsem vzal radši dehet.
A já na to, že to je už celkem dost. Kór na Supa.
Já teď ve vedrech až za Makarskou a zpět plus pojížďky a šlofíky s běžícím motorem a furt do 5/100. A bez loudání.
Já neříkám, že to žere nějak málo, ale spotřebu až tak neřeším. Kdybych jel trochu pomaleji, tak se pod 8 dostanu. Benzínovej Superb ale míň žrát nebude. Je to těžký auto a když s tím nejedeš plíživých 120, tak to žere takhle. A to mi Rakousko dost snížilo průměr 😁
Nic moc na Superb teda...
ale jak říká ryccardo (a SPRÁVNĚ!) když se NEDBÁ na doporučenou údržbu ála VWýrobce, tak "podoma" to jde předělat že to jezdí - furt s malym výkonem furt za hodně, ale jezdí (což při údržbě dle VWýrobce NE
Ono nechat v motoru hoblovat olej 30 tkm a k tomu ho nechat brutálně podtáčet automatickou převodovkou, devastovat startstopem atd je příčina většiny problémů s moderními motory. Nejde jen o VW. Takže každé auto je nutno nekrmit longlife olejem a ono pak bude fungovat víš 😉
spolehlivost motoru https😐/www.auto.cz/…-vyleceny-103972 NENÍ O ZKUŠENOSTI ale statistice (navíc máš v textu zdůrazněno NEDBAT NA VWÝROBCE DOPORUČENOU ÚDRŽBU - ti co dbali jsou popsáni v odkazu 😉
To už fakt radši ten V6 barika = nebo nejlíp Camry 160kW a 5-5,5 litru
no a PROTO to: VWysoká spotřeba + malej VWýkon ale zato pVWoblémy když dodržujete VWýrobcem předepsanou údržbu 😉
Ti co nedbají na údržbu dle doporučení výrobce a nemění pravidelně olej atd. jsou popsáni v tom odkazu to máš pravdu. To ale není chyba auta. To je podobný jako mlít o špatných motorech od Alfy. Motory špatný nejsou. Jen se k nim uživatel neumí chovat a nedá jim to co ten motor potřebuje. I to Camry bude trpět, když v něm budeš mlít olej 30 tisíc km a budeš do něho lít mizerný palivo. Přemýšlím, že až najedu 400 tkm, tak zkusím napsat Vaculíkovi jestli se na ten motor nechtějí podívat. Změřit tlaky, mrknout na turbo (který je původní), sání, změřit výkon atd. Možná by to byla zajímavé pak napsat článek co TSI motor vydrží, když se o něho jeho majitel normálně stará. A ukolébavky tomu autu nečtu, ani nespí v růžový dečce. Stojí na dešti a zadarmo mu nažrat taky nedám, takže dost často využívám potenciálu motoru naplno.
Já vím, že se s OIII RS 220k dalo jezdit za 7/100, tak mne překvapuje, že 1,8 v Supu si vzala tolik.
Já mám ten Passat Variant TDI EVO 147kW v předokolce.
A jedu jak potřebuju, nebo jak to jde. V cizině tolik nepřekračuju, ale i v Maďarsku na M86 jsem to frčel 120-140 podle chuti, na okreskách taky často přes kilo, v Chorvatsku těch 140-150 tacho, občas míň, když to zhoustlo. Zbytek plynule a snažím se hlavně v obcích max. +10%
V Rakousku posledně to samý. Tam asi 4,9 pak něco víc výlety po kopečkách okolo Schladmingu a zpět po A1 na Vídeň a Brno za 4,7/100 a celkově za dovolenou opět 5, nebo 5,1/100.
Ono se to sice v ceně auta relativně ztratí, ale stejně je to znát, kór když jezdíš na prémiovky, tak je rozdíl 8,3x42,- nebo 5,1x39,- Ono mít kilák za 2, nebo 3,50 Kč už je rozdíl. Sice jen okolo 6 tisíc na dvou výletech, ale i to je znát. A taky nemusím k pumpě tak často do fronty, když dám 1.300 km na nádrž jako prd.
Já když teď viděl ty fronty u INA pump na dálnici, tak jsem je litoval a představoval si, jaká to bude prča, až tam budou stát frontu na elektriku... A těm co se smějí dovolené v Chorvatsku bych přál letadla na baterie a pak bych se zas smál já jim...
Tak to máš supr motorizaci. To musí jezdit krásně a za pěkný peníze, ale tyhle nový TDI motory jsou fakt výborný. Škoda, že to soudruzi z Bruselu chtějí zakázat. Takových peněz na vývoji to stálo, aby se to dotáhlo k dokonalosti a teď to nebudeme používat. :yes: Jako máš pravdu, že jezdit za 8,3 nebo za 5 je brutální rozdíl, ale už jsem se s tím nějak naučil žít 😁 Jo s tím nabíjením jsem taky zvědavej, ale Hamuna, Hendly, DonVito a další e😜erti ti to vysvětlí jak se to bude dělat 😁
Zapečený kroužek na Ecoboostu bych viděl právě na ten zanedbaný servis. Co olej jak se měnil? BTW do těchle choulostivých motorů bych rozhodně přidával VIF.
A máš pravdu, že v ČR, když chci stejnou spotřebu jako v Rakousku, Polsku, nebo Maďarsku, či Chorvatsku, tak musím jet docela klidně a defenzivně a předvídat a rychlostní průměr mám stejně mizerný. I když já stejně nikdy limity krom obcí nedodržuju. Na druhou stranu už nepředjíždím jako debil, když před sebou vidím vláček 50 aut a kamionů. Po 60 km jízdy jich s vypětím všech sil předjedeš 14 a v cíli jsi o 27 sekund dřív. Vynervenej, orvaný gumy, brzdy a vír v nádrži.
Venku jedu plynule a za málo zcela automaticky a průměr je vždy lepší. Je to dáno tím, že z mojí strany nevedou dálnice ani ani rychlostní úseky ani jedním směrem co jezdím a typ silnic, jejich značení a stav je zoufalý.
Já taky venku jezdím okolo těch 140 a doma se s tím moc nepářu, když je volno a vidím daleko před sebe.
110kW umí jezdít za míň, ale hlavně v režimu, kde jedeš velmi jemně a nebo naopak nadoraz.
147kW má pořád síly dost a žere víc, ale v tom středním režimu, který využívám nejvíc, tak tam umí fakt solidní spotřeby. Mám to sotva zajetý, takže si to teprve sedá. Mám teprve 3. olej. První už v 9 tisících. To dělám vždy.
Před pár týdny jsem byl sám v šoku, když jsem po tý rakouský A1 jel prakticky pořád 140 a svítilo mi tam furt 4,5-4,7/100. Asi foukal vítr směrem Salzburk - Vídeň 😁
Sám jsem nechápal. Žádnej řidič slečny Daisy. Jel jsem normálně. Kde to šlo, jsem i předjel a jel něco nad limit. Kde to nešlo, tak s davem. V cíli 525km zůstalo 4,7/100.
Prostě na 200k kombíka v automatu co má naloženej okolo 2T to považuju za super výsledek.
Jen se to nesmí vysypat... Ale to se uvidí. Záruka 5 let a pak ?
Můj spolužák dlouhý roky maká jako konstruktér přímo pro BMW v Mnichově a i když vydělá ranec, tak jezdí E46 330i v manuálu a nedá to z ruky. Pořád na tom něco repasuje a vylepšuje, ale nikdy to neprodá a nový si nekoupí.
Já o něm nenapsal ani čárku.
Ale když sis tak hezky vzpoměl na Ladu, kterou už si tady ale jako novou nekoupíš vyjma pár skladovek Niva Legend a Travel, tak by sis mohl vzpoměnout na mojí větu "jak sou si americká a ruská technika koncepčně podobné.
Amerika má MPI u 5,7, Rusko u 1,8. Každej dělá něco jinýho, ale základní koncept je stejnej. Takže když se oprostíš od politiky, za kterou technika nemůže, dojdeš k tomu čemu sem došel já už před 20 lety.
Ale protože mám rád ty víceválce a automaty, tak holt jezdím amerikou.
Pokud bych byl vášnivý chatař, milovník ručky a vyšší světlý výšky, a zvuk motoru a výkon mě moc nezajímal, tak dneska jezdím polnačkouna chatu třeba Vestou Cross.
PS: moje výzva pořád platí, když mi pošleš na účet 1-10 mega, hned utíkám pro Čajku nebo ZIL 😄
Kdybych měl 1-10 mega na rozhazování, jdu si pro Mustanga V8 a pošlu ti maximálně fotky 😒] nebo tě nechám svézt, ale to je tak vše 😁
A vídám/znám dost lidí, co si klidně koupí nový SUV a pak s tím jezdí jen 1km do práce a zpět to vezmou okolo Lidlu a šup na parkoviště. Jak asi ten přímovstřik bude vypadat? Jen v záruce je donutí jet po 1/2 letech. A pak?
plus vono je SAKRA ROZDÍL emise EURO 2/3 a pak EURO 6 (od 2014)
To víš že tehdy mraky výrobců plnilo - a mraky taky ne (viz odkaz KRÁL nezVWládáme vývoj motorů = pěkně to před časem rozebral Vaculík a než se z AF stala SEKTA BOJUJEME PROTI konstrukčně a spotřebou a cenou LEPŠÍM AUTŮM tak tam vyšly pěkný přehledný tabulky - kdo co jak
ale chápu proč ruSSkej odpad SSvoloč jako ty = píše (furt dokola léta) to co ty NESMYSLY NA PAPÍR = no na web :-!
Lehčí a lepší je měřit - na 4 proudé dálnici kde je omezení na 70-80 km/h apod.
Moje poslední pokuta je za 56 km/h na výjezdu z města nikde nic už jen stromy okolo a z kopce = tak jsem nechal "tankovat" hybrid = brzký ráno přede mnou nikdo za mnou nikdo v protisměru nikdo JO TOUHLE šílenou rychlosstí sem (fakt) jel - tipuju že radar byl metr před cedulí konec města :-!
Jo to nejsou cajti - ale ty se chovaj stejně 😉