Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Volkswagen Passat je tady: Výhradně kombi, pořádné motory a špičkový komfort

Devátá generace VW Passat přijíždí s novou technikou a slibuje ještě více komfortu i prostoru.
Zpět na článek
31. 8. 2023 05:57
31. 8. 2023 06:20
31. 8. 2023 06:36
31. 8. 2023 06:46
31. 8. 2023 06:57
31. 8. 2023 07:01
31. 8. 2023 07:04
31. 8. 2023 07:28
31. 8. 2023 07:34
31. 8. 2023 08:58
31. 8. 2023 09:14
31. 8. 2023 09:35
31. 8. 2023 11:34
31. 8. 2023 11:43
31. 8. 2023 13:07
31. 8. 2023 13:15
31. 8. 2023 14:17
31. 8. 2023 09:42
31. 8. 2023 09:54
31. 8. 2023 10:17
31. 8. 2023 10:34
31. 8. 2023 10:37
31. 8. 2023 11:01
31. 8. 2023 17:49
31. 8. 2023 20:02
31. 8. 2023 07:02
31. 8. 2023 07:05
31. 8. 2023 10:41
31. 8. 2023 11:35
31. 8. 2023 11:58
31. 8. 2023 12:27
31. 8. 2023 12:51
1. 9. 2023 04:04
14. 9. 2023 16:55
31. 8. 2023 10:42
31. 8. 2023 06:50
31. 8. 2023 07:01
31. 8. 2023 10:41
31. 8. 2023 10:53
31. 8. 2023 17:52
31. 8. 2023 07:04
31. 8. 2023 07:09
31. 8. 2023 07:18
31. 8. 2023 08:05
31. 8. 2023 12:31
31. 8. 2023 08:07
31. 8. 2023 08:34
31. 8. 2023 08:57
31. 8. 2023 09:10
31. 8. 2023 09:13
31. 8. 2023 10:27
31. 8. 2023 10:59
31. 8. 2023 11:29
31. 8. 2023 12:17
31. 8. 2023 11:40
31. 8. 2023 18:13
Avatar - Warrual
31. 8. 2023 05:57
Camry
Ten nárazník ve stylu Toyoty Camry mi na vw nesedí :no:
Rozbalit vlákno
57
31. 8. 2023 06:20
Re: Camry
Souhlas, pořád jsem přemýšlel co mi to připomíná.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 06:36
Re: Camry
A já už jásal, že se bude vyrábět Camry kombi, ta by se mi hodila :D
31. 8. 2023 06:46
Re: Camry
Však můžeš jít do Passatu PHEV, máš pohyb po Prg jako EV ;-)
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 06:57
Re: Camry
Se vší úctou k VW, jejich PHEV bych nechtěl, ještě nejsou tak staré, aby se vědělo, co vydrží a potenciálně - turbomotor s přímým vstřikem, tři spojky v DSG....:D , když už mainstreamovej hybrid, tak jedině Toyotu/Ford (stejný systém, léty fungující) a já auto nekupuji na rok či dva :) Radši si zesílím repráky při akceleraci, než riskovat :D

Osobně když už Passata, tak 2.0TSI 150kw, protože takový motor jinde v mainstreamu už nenajdu :/

p.s. ještě chvíli vymývání mozků a začnu jezdit po Praze dieslem! :D Už mám vyhlédlého krásného Tranzita :D
31. 8. 2023 07:01
Re: Camry
jezdim v tom PHEV Supu 3 roky a pocet zavad cista nula. Najeto 75tkm. Je to skvele auto. Na trhu je ten PHEV agregat tak 5 let, rekl bych.... neslysel jsem o nem nic negativniho.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 07:04
Re: Camry
Díky za referenci, ještě si asi ale počkám, kamarád to má taky a nějak z toho nadšený není (né, že by to mělo závady, ale cosi o tom, že když se vybije baterka, tak to snad nejede tak moc a nedobije se). Jak je na tom vlastně u tohoto PHEV servisní plán? Náplně v převodovce ? Co je tma za skříň, je to DSG suchá či olejová ? K malým TSI bývala suchá, tak jestli to vmontovali do ní a nebo do té velké olejové ? Já to klidně přiznám, že takovou technologii jsem srab kupovat, ta od Toyoty je tu přes 20 let, stejně bych se bál třeba hybridu u Renaultu, kde je zase ještě jiný unikátní systém, aby sis nemyslel, že jsem zaujatý proti VW. A ze stejného duvodu, jako bych bral HEV od Toyoty, tak tady bych vzal za roky už vychytaný TSI dvoulitr :)
31. 8. 2023 07:28
Re: Camry
ani tak neni problem ze by to nejelo, at s vybitou baterkou nebo s nabitou, ale musis na to hodne dupat a proste to tocit. Nabit za jizdy se to celkem dat, i kdyz to teda moc nedava smysl (jen menis benzin na elektriku).

Na olej co 15tkm povinne, u me trosku nesmysl, 50% dam ciste v e-modu, ale co uz. Prevodovka olej povinne po 60tkm. Jaka tam je nevim....

Ja jsem s tim maximalne spokojen. Mimochodem i s vybitou baterkou pojedes vetsinou za min nez s naftou. Ten hybrid jim fakt funguje. Jen 140+ na dalnici pripadne neco s rakvi atd to otoci tesne ve prospech dieselu.

Na tu baterku jsem najel tak 35tkm a nevidim zmenu v kapacite nebo cemkoliv jinem....

Pokud dojizdis do prace v dosahu baterky a obcas jedes nekam dal, je to skvele auto :yes:
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 07:34
Re: Camry
Možná to někdy zkusím alespoň projet, na té dálnici je to jasné, to každý hybrid, pořád je tam benzinový motor, který ve vysokém tempu proti naftě vezme více. Onehdá jsme srovnávali Mondeo TDCi a Mondeo HEV a to HEV si vzalo asi o litr více na dálnici, což už takový rozdíl není.

K tomu nabíjení - přeměnit benzín na elektriku, to auto nemá rekuperace ? Pokud vím, tak u HEV klasických se právě rekuperací dobíjí elektrika. Já jsem si při uvedené PHEV představoval, že nacucáš ze zásuvky a až to vyjedeš, pořád se tam část baterie dobijí a jezdí to jako klasické HEV ?
31. 8. 2023 08:58
Re: Camry
Ono to je jak píšeš, jenom ta rekuperace při vybité baterce dobije spíš jen na to aby si to vzápětí pomohlo na chvilku při akceleraci nebo rozjezdu, při souvislé akceleraci třeba na dálnici už to nemusí stačit a proto předpokládám se do těch pluginů pak dělají tyhle různé “obstrukce” s plynovým pedálem aby se eliminoval efekt rozdílné reakce pokud tam elektromotor nedává co by jinak dávat měl. Princip úsporné jízdy je pak stejný jak u hybridních Toyot, takže proto plugin funguje i vybitý…ale z mé zkušenosti ne tak dobře jako obyčejný hybrid, protože prostě má nadváhu a neni to na to úplně primárně stavěné a v tom mi vadí jak se to tlačí pro všechny, protože zatím vše co jsem viděl funguje jak má jen když máš dobitou baterku. Modernější PHEV vypadají v tomto ohledu lépe, respektive ono logicky, čím větší baterku dostávají, tím větší rezervu si mohou nechat na tenhle stav. Tím myslím, že ti auto ukazuje 0%, ale reálně má třeba 5% pro tyhle případy, které se snaží všemožně udržovat, myslím že to tak od začátku dělá BMW, ale logicky to bude asi u všech podobně.

Jinak čistou rekuperací jsem jednou (MB CLA 250e - typově podobně fungující jako ten Superb iV) při sjezdu z Brenneru zrekuperoval asi 3 km elektrického dojezdu, jinak se mi čistou rekuperací nic podobného nepodařilo :D

Když jsme u těch zkušeností, tak tady jsem v Praze dobil do 100%, jel s tím do Itálie na “battery level” tj udržování stavu baterie - takže by to měl být klasický hybridní režim - a dojel jsem s asi 40% stavem baterky. Takže na dálnici to šlo prostě do deficitu a kdybych to jel s vybitou, tak mi to nedá tak hezké zrychlení jaká jsem měl, hlavně to začalo klesat když jsem jel nad 160 km/h. Celková spotřeba byla dobrá, velmi vysoké tempo a 7.5l / 100 km, což když jsem to stejné jel třeba s 540i, tak tam to bylo za 11l.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 09:14
Re: Camry
Rozumím, i z toho důvodu pro mé použití dává větší smysl klasický HEV, bez těchto obstrukcí, protože i čistou matematikou si to dražší PHEV (a taky jak správně říkáš těžší) u mne neobhájí takovou cenu.

Nějak přemýšlím, jak si zvládl jet do Itálie velmi vysokým tempem, nebo spíš kudy ? :D V Německu k Mnichovu to jde, pak už je to buď kolona, nebo 80-100 omezeno, Brenner a dál na jih pak taky nemožnost jet víc i když chceš, letos už jsem tam nervozně i podjížděl kolony v levém pruhu jedoucí konstantně stovkou až někam k Bologne :)
Avatar - JirkaVejrazka
31. 8. 2023 09:25
Re: Camry
Hodne zalezi jak jezdis. Pokud je to vetsinou kolem komina/mamataxi a sem tam delsi cesta, tak je PHEV super. Ja to treba takhle mam, realne je 80% jizd jen na elektriku.

"vyplati" je subjektivni pojem, jak sam vis. Pokud to prepocitavas jen na penize a beres rozdil spotreby a prepoctes rozdil v cene mezi PHEV a HEV, tak "nevyplati". Pokud beres v uvahu pohodli, fakt ze realne jedes na benzinku tankovat jednou za par tydnu az mesicu a spalovak nastartuje jednou za par dni (pri kazdodennim provozu), tak "vyplati" :)
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 09:35
Re: Camry
Hodně se změnilo, není kde parkovat, provoz zhoustl a dojezdové časy, nervy a nemožnost parkování mne donutily změnit návyky ( a samozřejmě reálná ekologie, protože MHD je ekologičtější, než jakýkoliv EV :D ;) - DonVito Styď se, jsem napřed! :D ). Takže do centra Prahy se až na vyjímky necpu, využívám MHD/motorku, dojíždím autem na max na metro 90 % cesty po dálnici (jo, tady by PHEV asi fungovalo taky - nelítám 2 kila, protože spotřeba..), zbytek cest jsou krátké po malém městě a okolí a nebo středně dlouhé až dlouhé cesty. Aktuálně používám 2 auta, benzín (kombi C segmentu) a naftu (r kombi D segmentu), benzinové na ty krátké, diesel na dlouhé. Naftové bych časem vyměnil (zatím mi to vzhledem ke stáří a stavu nedává fin. smysl) za benzin či asi i lépe klasický hybrid (láká mne něco jako Camry s dostatkem výkonu a osvědčeným pohonem, teoreticky pak nějaky ten alespoň 4 válec s 120-150kw v benzinu). S takovým autem pak vidím jako ideál na cestování kdekoliv (už jsem si mockrát vyzkoušet funkci tohoto řešení a na té dálnici když budu chtít jet rychle, tak si holt trochu připlatím za benzín, stejně to jde málokde) To benzinové si asi nechám, než se rozpadne a pak se uvidí, co jako malé auto zustane v nabídce (nebo podědím Yaris HEV po otci za ty roky), protože na jízdu k obchodu, kde ti každý ňouma omlátí karoserii mne nestojí za to jezdit novým/novějším a hezkým autem :)
31. 8. 2023 11:34
Re: Camry
Ozzy, k té Itálii. Já tam pracovně jezdím skoro každý měsíc, takže už to znám a nejezdím jen v době dovolených. To dělá velký rozdíl. Mimo dovolenkovou špičku je ta cesta povětšinou dobrá a záleží v kolik jsi u Mnichova kde tě špička pracovní doby může zpomalit. Nejhorší z celé cesty je projet Prahu (jezdím ze severu Prahy 9).

Rekordní jízda byla do Parmy kam jsem dojel i přes kolony v Praze s průměrkou asi 136 km/h na palubním počítači :D Tuším že jsem vyjížděl nějak po 16h a do půlnoci jsem byl v hotelu. Ale uznávám, že to byl extrém. Německé tempo celou cestu kromě Rakouska, kde kromě dvou radarů se to taky už moc neřeší jak dřív. V Itálii když jedeš slušně (neagresivně) tak s rychlostí není problém, dokonce si pamatuju že jsem jel v závěsu s několika italskými auty. V Brenneru ten limit 110 jezdí snad jenom německý důchodci :D To ale byla tehdy vyšší spotřeba (540i) :))
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 11:43
Re: Camry
Rozumím :D Pokud to máš najeté pravidelně a víš, kde měří, pak je to asi jiné, já to jel párkrát, jednou za rok na dovču, mezitím se to tam ruzně změní, jinak rozkope, takže radši jedu dle předpisů, už jsem platil z ciziny dost pokut :D
Avatar - iudex
31. 8. 2023 13:07
Re: Camry
@adamzprahy: tak to si jeden z mála, kto tvrdí, že v Taliansku s rýchlosťou nie je problém, kamarát aktuálne dostal dva pozdravy z Talianska, pritom prekročenie rýchlosti mal pomerne nepatrné, jeden raz o 7 kmh a druhý raz ruším 11 kmh, ale obe boli cez 100 eur.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 13:15
Re: Camry
Ok, už si nestěžuji na pokuty z Německa :D Ty jsou proti tomu za hubičku :D
31. 8. 2023 14:17
Re: Camry
Ty pokuty asi nebudou z dálnice? Používají se tam hodně stacionární radary, občas i na dálnici, ale nejvíc v obcích a typicky v horských obcích se s tím nemažou. Na dálnicích jsem tam neměl jediný problém, všímám si vždy provozu, takže ty rychlosti mám spíš odpozorované od místních než že bych to neřešil vůbec.

Ptal jsem se na to i místních obch. partnerů jak to s tím je, tvrdili že do 150 km/h to snad na dálnicích neřeší ani radary, ale popravdě informace od nich bych nebral moc vážně, protože jsme se pak dostali k tomu, že když máš dobré auto tak můžeš jezdit jak chceš a všichni jsme jenom lidi :D

Pak taky s těma dálnicema může záležet, protože je tam víc soukromých provozovatelů, kteří provozují zároveň ty měřící systémy a mohou pak být v různých úsecích jinak zkalibrovány ve smyslu co posílají na policii a co ne. Ti partneři mi taky tvrdili, že některé úseky zapínají jen při silném provozu nebo v nějaké špičce nebo špatném počasí, ale to taky nevim jestli je pravda.
Avatar - JirkaVejrazka
31. 8. 2023 09:27
Re: Camry
Ja jsem jednou rekuperaci ziskal celou baterku, od "nuly" do "plna" - bylo to pri sjezdu ze Sveti Jure k mori, cca 1750 vyskovych metru :)

Jinak u meho auta (Toyota) necitim pro jizde v HEV rezimu rozdil mezi plnou a prazdnou baterkou. Ale jezdim vicemene jen v ramci predpisu. Ona "prazdna" baterka je realne jeste z nejakych 15 % az 20 % nabita.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 09:42
Re: Camry
Ty se nepočítáš, ty máš letitou praxi :D Na Sveti Jure jsem plánoval jet, ale místní mne odrazovali, že na to potřebuješ malé auto :/
Avatar - JirkaVejrazka
31. 8. 2023 09:51
Re: Camry
Problem je hlavne provoz v protismeru, samotnou silnici bys asi dal i s Tranzitem. Ale jakmile se v protismeru objevi auto, je to i v Priusu zrcatko na zrcatko i v tech malo mistech kde se da vyhnout.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 09:54
Re: Camry
Takže ideální nějký Fiat 500, chápu :D
Avatar - Mikesus
31. 8. 2023 10:17
Re: Camry
Ja bych se toho tolik nebál :-[]
Avatar - Mokrous
31. 8. 2023 10:34
Re: Camry
Parádní jsou hlavně polský howada v protisměru, kteří z kopce zásadně nebrzdí i když to je na mm. S Golfem jsem to 3x přežil, ale co mám Passata, tak jsem to vzdal. Za ty nervy už to nestojí. Mockrát jsme tam zažili blokádu, kdy pobíhající lidi organizovali rukama nohama vzájemné vyhýbání a couvání okolo ostrých skal.
Když je hezký počasí, tak zamrzí hlavně pevnost Vošac, která je v dopoledních hodinách 100% lepší zážitek, než samotný vrchol.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 10:37
Re: Camry
Když jsem tam byl naposledy, cca 6 nebo 7 let nazpět a chtěl jsem jet, našel jsem na Youtube videa od poláků, kteří tam snad závodili. magoři. tehdy jsem měl Mondeo MK4 kombi a proto jsem to vzdal, za ten stres, co popisuješ by mi to asi nestálo.
Avatar - Mikesus
31. 8. 2023 11:01
Re: Camry
Jo ti poláci jsou tam fakt dementi
31. 8. 2023 17:49
Re: Camry
Já strávil s PHEV Superbem cca. rok a 50.000 km a popravdě jsem z toho nadšený taky nebyl. On ten VW plug-in není úplně špatný a současně Superb není úplně zlý auto. Ale dohromady to moc nesedí. Je na tom strašně znát, že při konstrukci se s touto verzí nepočítalo. Takže auto bylo mizerně vyvážené, těžká baterka v dlouhém zadním převisu způsobovala neustálé pohupování (ačkoliv jsem jej neměl mít, tak Škoda začala vybavovat PHEV Superb automaticky adaptivními tlumiči, takže se jezdilo pořád na sport, jinak z toho pohupování bylo člověku špatně) a to auto mělo naprosto příšernou trakci a protáčelo kola téměř pořád. Jinak do dálničních rychlostí byla dynamika celkem OK, protože pomáhal elektromotor (ať už byla baterka nabitá, nebo ne). Nad 130 km z toho bylo téměř dvoutunové auto s přeplňovanou 1.4, takže zázraky se čekat nedaly, ale jezdit se s tím dalo. Spotřeba i při vybité baterii nebyla nějaká děsivá - i na dálnici jsem v tomto režimu jezdil do cca. 7,5 l/100 km. Jinak celkově byla za těch 50.000 km spotřeba 4,4 l/100 km a 5,9 kWh/100 km. Ale nebyl jsem úplně ideální uživatel (hodně dlouhých dálničních cest). Poruchovost na té troše kilometrů asi nemá smysl hodnotit - jen hned ze startu byl při jedné cestě problém s nedostatkem chladící kapaliny pro baterii. Což by nebyl problém, ale tehdy to byla novinka a servis na Vysočině si s tím nevěděl rady a chtěl mě nechat čekat, než po víkendu dojede proškolený mechanik z MB (vyřešeno pár telefonáty a odjezdem ve “spalovacím” režimu). Ale hádám, že servisní síť už bude dnes doladěná. Můj osobní problém byla absence místa pro rezervu a tím pádem zmenšení (už tak lehce redukovaného) kufru náhradním kolem. Ale někdo třeba rezervu v autě nevyžaduje.

PHEV Octavie je údajně dotaženější a implementace proběhla lépe a věřím, že nový Superb bude už úplně bez problémů.

BTW: DSG je mokrá, šestistupňová. Zda vychází z DQ250 netuším, ale předpokládám, že ano.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 20:02
Re: Camry
Díky za další pohled a reálnou zkušenost :yes:
31. 8. 2023 07:02
Re: Re: Camry
Tak si zabudol na superba, co bude mat aj cudliky na klimu, mozno bude aj lepsie vyzerat, ako tento passat z minulosti. Ci ho osudia na jazdnych vlastnostiach a kvalite interieru uvidime. Ale asi bude v nasich koncinach aj drahsi. Passat ma male bezvyzname plus za koncovky vyfuku
31. 8. 2023 07:05
Re: Re: Camry
Taky bych sázel na to, že Sup bude vypadat lépe, interiér pak rozhodně na první pohled lepší u škodovky.
31. 8. 2023 07:18
Re: Re: Camry
Vzhľadom na súčasné ceny Volkswagenov sa uvádzacia cena pod milión čakať nedá, skôr by som mal obavu, že sa bude šplhať hodne vyššie. Milión a pol za vybavené auto asi nebude žiadna výnimka.
Avatar - Mokrous
31. 8. 2023 10:41
Re: Re: Camry
https://www.youtube.com/watch?…

Na Slovensku je oznámená startovací cena 36.000,- EUR

Vybavené auto určitě bude za 1,5 až 2M. Včera jsem si cvičně zadal moji předokolku B8FL Var. bez panoramy, bez velkých kol, bez 4x4, bez kůže, bez ventilace, bez tažného atd. A vypadlo nechutných 1,7M.
Takže je víceméně jasné, že plně vybavená novinka na 2M dosáhne.
31. 8. 2023 11:03
Re: Re: Re: Camry
Tak hlavne priplatky sli nenormalne hore keyless, bluetooth atd. Hud na pasat cca 650, na novy multivan 1400 e ;-), takze u noveho passata cakam zdrazenie prave tam
31. 8. 2023 11:35
Re: Re: Camry
Za 1,7M FWD Passat bez výbavy?
Avatar - Mokrous
31. 8. 2023 11:58
Re: Re: Camry
On má hromadu výbavy. Matrixy, Harman&Kardon, DCC, masážní ergosedačky s pamětí, výhřev čelního skla, 360º kamery, všechny asistenty, vrstvený skla, barevný ambientko, černej strop, Alu pedály, Navi, hlasový ovládání, Virtual cockpit, nejvyšší infotainment, automatický parkování, XDS+ + progresivní řízení, bezdotykový ovládání kufru a hromady dalších věcí. Kola, metla, tmavý okna a další běžný věci nemá vlastně ani smysl jmenovat.
Ale prostě dneska v Elegance a s 200k naftou už stojí šílených 1,7M. Děs.
Hned jsem koukal na 320d zadokolku a o 150 víc a byla by vymazlená včetně M-brzd a M-adaptivu. Ale taky bez kůže, bez šíbru, bez tažnýho, bez výhřevu skel, bez místa vzadu a v kufru, bez X-Drivu atd... A vyšla by skoro na 1,9M
Současný ceny jsou prostě příšerný všude.
31. 8. 2023 12:27
Re: Re: Camry
Ano, ale 3er je trochu jinde. U ní bych neuvažoval nad 20d, ale 30i.
Avatar - Mokrous
31. 8. 2023 12:51
Re: Re: Camry
Souhlas. Tenkrát jsem si 30i konfiguroval taky jako před FL. Teď jsem srovnával s tím co mám.
Je to holt něco za něco. 3er lepší podvozek, brzdy a převodovka.
B8 zase praktičnost, ergonomie, slušný prostor, dobré progresivní řízení, komfort, výhřev čelního skla.
A ceny pořád jinde a před 2-3 lety úplně jinde.
1. 9. 2023 04:04
Re: Re: Camry
3er umí už dnes komfort i v M Paketu ;-)
14. 9. 2023 16:55
Re: Re: Camry
No…měl jsem ji před rokem na 14 dní…330i…při rychlé jízdě jistota, pevnost i sportovní komfort, ale při pomalé jízdě spíše pouze tuhost a pevnost. Nic jako Passat v komfortu, to ani náhodou.

Mně se nastavení líbilo moc, potřebuje pevnější ruku a umí odměnit, žádná C5 hydroactive to ale není.
Avatar - Mokrous
31. 8. 2023 10:42
Re: Re: Camry
Podvozek je 100% identický u Passatu B9 i Superbu IV. Ladili to společně a potvrzovali to mockrát.
Avatar - wakantanka
1. 9. 2023 08:23
Re: Re: Re: Camry
Podľa videa Michala Karpata by mali jazdiť úplne rovnako, pretože technika a rozmery sú rovnaké. Akurát budú 4 druhy podvozkov, obyčajné pružiny a tlmiče, jemne zdvihnutý pre Scout, jemne znížený pre Sport a DCC Pro pre najsilnejšie motory v štandarde a inde za príplatok.
Avatar - Mokrous
1. 9. 2023 08:51
Re: Re: Re: Camry
On bude mít Superb verzi Scout? Jasně řekli a oplakali, že nebude zvýšená verze Alltrack.
31. 8. 2023 06:50
Re: Camry
Presne. :yes: Lenže tu to naviac vyzerá nevkusne, veľký tmavý fľak so žiabrami po stranách. Keby tam aspoň nejak zakomponovali svetlá do hmly.

Interiérom netromfli náhodou aj Teslu? Prístrojový štít, head-up display, tablet... K dokonalosti chýbajú už len tlačítka a šaltpáka.

Inak z určitého pohľadu sa v tom dá vidieť aj trochu prifúknutý Golf Variant.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 07:01
Re: Camry
Z určitého pohledu? Vždyť je to přifoulý Golf Variant .. hlavně ten předek je jasná inspirace, snad to nějaky Rpaket trochu vylepší...
31. 8. 2023 10:41
Re: Camry
Mě to nějakým zvláštním způsobem připomíná Lagunu III, ale nedokážu přesně popsat čím.
Za mě je vítěz od B4 po B9 rozhodně generace B8.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 10:53
Re: Camry
Ten nárazník jo, i Laguna 3 v nižších výbavách bez GT nárazníku mívala takový ten tupý hranatý předkus
31. 8. 2023 17:52
Re: Camry
Teď jsem sledoval na YT představení od Topspeed.sk a nakonec to vůbec nevypadá zle, rozhodně z toho mám lepší pocit, že z prvních fotek. Takže ještě tomu dám šanci naživo. Třeba pak bude ještě návrat do Passata ;-) (ikdyž teda nevím, co bych s takovou kravou dělal 🤔)
31. 8. 2023 07:04
Re: Re: Camry
Tu sa musim zastat passata, lebo tak hrozny a neforemny zadok ako ma golf 8 variant, nema ziadne kombi
31. 8. 2023 07:09
Re: Re: Camry
Mě se nelíbil žádný Golf Variant, nikdy. Octa byla vždy o mnoho pohlednější auto coby kombík.
31. 8. 2023 07:17
Re: Re: Re: Camry
Skodovka vedela trafit proporcie a u mna skoda kombi boli vzdy krajsie ako sedany/liftbacky. Teda az na fabiu mk2. Takze superb bude asi vyzretat lepsie ako passat, ale maska ala enyak moze kazit dojem
31. 8. 2023 09:09
Re: Re: Re: Camry
S jednou výnimkou - Octavia 1 mala tragické proporcie.
31. 8. 2023 12:32
Re: Re: Re: Camry
Ale pořád byla pohledná.
31. 8. 2023 21:27
Re: Re: Re: Camry
Vec názoru, mne sa nepáčila a nepáči. Akoby ten dizajn tesali sekerou.
Avatar - twistedTSD
31. 8. 2023 10:17
Re: Re: Camry
Mně se naopak G5/G6 líbil.
31. 8. 2023 08:05
Re: Re: Camry
Nejhezčí z VW group kombíků je jednoznačně minulá generace Seatu Leon ST. Druhá generace je podle mě designově jasný krok zpět, pak se ještě moc povedly Octavie Combi všech generací, zvláště pak ta minulé. O designu Golfů Combi je fakt lepší pomlčet... :-(
31. 8. 2023 12:31
Re: Re: Camry
V běžných verzích vypadá předchozí Leon těžkopádně, Octa ne.
31. 8. 2023 07:02
Klima bez fyzickych ovladacu?
... pro me jasny vylucujici faktor. Jako fakt NE. Jinak esteticky interier mnohem lepsi nez u noveho Superba. Tam se to fakt nepovedlo.....
Rozbalit vlákno
4
31. 8. 2023 07:08
Re: Klima bez fyzickych ovladacu?
Vidíš a mě se interiér nového Supu líbí mnohem víc.
31. 8. 2023 07:35
Re: Klima bez fyzickych ovladacu?
vubec mi tam nesedly barvy na promo fotkach.... hneda kuze a fialove ambi podsviceni.... treba to v jinych konfiguracich bude lepsi. Ale tak to uz je na vkusu kazdeho soudruha. Kvuli ergonomii bych urcite sel do Supa (byt jako staromilec jsem ted jeste objednal tu aktualni generaci a hotovo).
Avatar - KANKUNEN
31. 8. 2023 09:45
Re: Klima bez fyzickych ovladacu?
Tak ty hodnotíš barvu a ne tvar. Aha.
31. 8. 2023 09:57
Re: Klima bez fyzickych ovladacu?
barvy a materialy jsou stejne dulezite jako tvary.... a mimochodem kaplicka pristroju v novem Supu je skarede hranata a zda se mi ze trci vic jak v Passatu....
31. 8. 2023 08:07
Rozhodne cena
Tak pokud VW nasadí alespoň trochu slušné ceny, úspěch určitě mít bude, už proto, že přímá konkurence tohoto auta skoro vymřela. Další obrovské plus je na dnešní dobu skvělá nabídka pohonných jednotek - motro 2.0 TSI nebo 2.0 TSI jsou jasná volba a dokonce je lze mít i v nehybridní čtyřkolce. Kdo tohle dnes mimo VW group nabídne? :-) :yes:
Rozbalit vlákno
29
31. 8. 2023 08:33
Re: Rozhodne cena
Cenu som trafil vcera uplne presne. V nemecku od 39 995 EUR za 1.5 TSI zaklad. Na Slovensku sa posuskava, ze startovacia cena bude zacinat cislo 36 (asi 36 995?). To by sa aj zhodovalo s tradicnym nemeckym modelom, ze clovek len otvori dvere autosalonu, a dostane 10% zlavu. Teraz je otazne, ako sa Passat ujme s touto cenovkou u ludi, co to auto kupovali cele roky ako manazersky firemny wagen. Trosku sa obavam, ci cast naroda predsa len neskonci u elektriky...
31. 8. 2023 08:58
Re: Rozhodne cena
Současný model začíná v DE na 38 850 EUR tzn. jestli nový model zdražil o 3 %, tak si myslím, že se nad tím nikdo ani nepozastaví. A pokud firemní car policy nakazuje Passat, tak se prostě objedná Passat a hotovo. Pochybuju, že kvůli tomuto zdražení se budou předělávat car policy na jiné modely..
31. 8. 2023 09:01
Re: Rozhodne cena
Tak Čechy budou zase specifický, tady Passat začíná od milionu - výbava Business ;-) Tj dost pochybuju, že nový model bude levnější :no:
31. 8. 2023 09:43
Re: Rozhodne cena
Ale zase u nás se počítá s tím, že Passaty kupují jen firmy s fleetovou slevou cca 25 %, takže bych řekl, že ta výsledná cena bude asi se Slovenskem srovnatelná.
31. 8. 2023 09:46
Re: Rozhodne cena
No to je fakt. Neznám nikoho, kdo by si soukromě koupit Passat jako nový ...
Avatar - Mokrous
31. 8. 2023 10:49
Re: Rozhodne cena
Já jsem si ho soukromě koupil. Na IČO :D :D :D
31. 8. 2023 11:01
Re: Rozhodne cena
Tak zrovna VW umí "fleetovou slevu" dávat i na IČO, to je známá věc.. taky jsem kdysi kvůli tomu nákup nového Passata zvažoval.. ale teď, když mám IČO pozastavené, už holt musím nakupovat jinde :-).
Avatar - Mokrous
31. 8. 2023 11:07
Re: Rozhodne cena
Uměli dát obrovskou slevu, ale čo bolo to bolo. Uvidíme za čas. Nové objednávky padají dolů a padají a padají, čas slev se možná zase pomalu vrátí...
Nejen IČO, samozřejmě. Taky musíš být plátce. Já to sešlapal pod 1M bez DPH a to už se dalo v rámci odpisů rozdejchat.
Čistě privátně bych asi taky šel spíš pro Hyundai i30, nebo Megana.
31. 8. 2023 11:21
Re: Rozhodne cena
Je to tak no. Byl to jeden z důvodů, proč jsme rodinné auto před dvěma lety koupili u Fordu, tam člověk na rozumnou slevu dosáhl i bez IČO. Ale ani tam už to dnes nemusí platit.. Naštěstí auto pro sebe už řešit nemusím resp. nebudu muset řešit. Teď dojíždím pre-FL Passata, co jsem ještě koupil na IČO a čekám na objednání nového služebáka, které už několik měsíců úspěšně odkládám. Myslel jsem si, že by to mohl být právě nový Passat, ale dnes už vím, že ten to rozhodně nebude. Tak teď už jen doufám, že nový Superb bude lepší, jinak fakt nevím, čím budu za rok dva jezdit :'-( .
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 11:26
Re: Rozhodne cena
Ford čas od času umí zajímavé nabídky, hlavně na skladovky, jenže jejich cenová politika je naprosto šílená, nastřelí ceny modelu a pak klesá a klesá a i bez iča se dalo dostat na fakt výrazné slevy. Poslední Kuga byla za 545 skladovka oproti asi 720 ceníkových, nové auto, né předváděčka. Jenže, Ford má spíš problém ten, že já osobně bych si tam už asi nevybral auto.
31. 8. 2023 12:23
Re: Rozhodne cena
Ano Ford je pro mě taky mrtvý, jediné auto, které bych si tam pro sebe vybral, je Mondeo, ale to se rozhodli tady neprodávat, tak mají smůlu.. Ale když jsme vybírali rodinné auto, tak mi naopak přišlo, že Ford je asi jediná značka, kam má smysl se jít podívat, protože nikdo jiný slušně jezdící skutečné 5ti místné auto za rozumné peníze prostě nedělal.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 12:29
Re: Rozhodne cena
Já mám pocit, že i ty rodinná auta končí, v nabídce mají už jen Smax a ten taky dojede...

Nové Mondeo vypadalo zajímavě, hrany, dynamicky vzhled, motoricky 2.0 EB 245k, AWD, akorát bych asi měl problém s výrobkem z Číny :D Pořád trochu doufám, že to sem přivezou a začnou vyrábět někde tady, ale tomu nevěřím...

Nemít finannčí limit, tak bych si vybral buď Fokus ST kombi, nebo pak ExplorerPHEV.... ještě pak možná Ford Bronco Sport, jenže to jsou už takové náhražky za rodinný kombík.. my jsme 3 a takhle velká auta nepotřebuji :)
31. 8. 2023 12:34
Re: Rozhodne cena
Fokus ST kombi

ExplorerPHEV

Ford Bronco Sport

To je rozptyl... :D
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 12:37
Re: Rozhodne cena
To neni rozptyl to je pouze zoufalost :D

Chceš auto, kam dáš rodinu a náklad... co tam maj jinyho ? :D

Fiesta Ne, Fokus nemá motory a pak je tam až ST.
Smax končí (defakto je to pořád to Mondeo, co mam) a dál už je tam jen Explorer jako PHEV a k tomu menší SUV Bronco Sport...
nová Kuga mne zaujala jen jízdou, jinak ne - nelíbí se mi a má malý kufr.

Jo, pak ještě pořádnou naftovou zadokolku jménem Tranzit, to taky :D
Jinak samozřejmě Mustang, ale to jsme u jiného účelu, ten mi doma neprojde, už jsem to nadhodil, ojeté osmiválce se dají sehnat za rozumné prachy :D

Bavili jsme se o tom minuly tyden myslim ... nemají už moc co nabídnout..
Avatar - iudex
31. 8. 2023 12:57
Re: Rozhodne cena
Ja popravde nerozumiem tomu Tvojmu odmietaniu Kugy. Ja som ju mal požičanú na celý deň a mňa to auto presvedčilo. Schválne po tej Tvojej kritike som bol zvedavý na vnútorný priestor a na rozdiel od Teba som nevidel problém, ako vzadu, tak i v kufri, z môjho pohľadu priestor rodinného auta, podobný môjmu strednotriednemu kombi.
A jazdne to bola paráda (na pomery SUV samozrejme), krátko predtým som jazdil pár dní na konkurenčnom Jeepe Compass a to jazdilo oproti Kuge ako trajekt, ťažkopádne a bez štipky agility.
Plus ten hybrid je celkom slušný a po meste prekvapivo často jazdí na baterku. A to všetko za bezkonkurenčnú cenu.
Avatar - Mokrous
31. 8. 2023 13:01
Re: Rozhodne cena
Souhlas. Už ho pár týdnů tlačím v mém blízkém okruhu. Ten HEV je ideální auto na vše krom dálničních přeletů Evropy. A měl by i něco vydržet.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 13:06
Re: Rozhodne cena
Možná si špatně rozumíme.

Jízda - super, je to Ford, tohle pořád umí výborně
Motory - HEV principu Toyoty za ty peníze,za co to nabízí super, já jezdil ale PHEV, ta je trochu těžší, nicméně to funguje dobře
Interiér - líbí se mi, lepší, než 2. generace, hlavně kdo zažil Kugu 2 předfaceliftem.... to byla šílenost.
Prostor je podobný jako u 2. generace, i tam se pohodlnně vejdu dozadu, pro posádku je tam místa dost na to, že je to vlastně kompakt

Nelíbí se mi kufr nad roletkou, máme doma pofacelift 2. generace, která je hranatá, párkrát jsem to měl pujčené, když jsme vozili ještě velký kočárek a musíš pak skládat věci do výšky (nedal jsem vedle sebe korbu a podvozek, jako u Mondea) a pak potřebuješ i dobrý tvar kufru nad roletkou. Měl jsem ta auta vedle sebe (Kugu 2 a 3), dokonce mam i někde fotku, kde je ten rozdíl vidět. Tohle by mne omezovalo.

A nelíbí se mi moc jak vypadá, když už bych musel mít SUV, chci aby bylo hranatý a nevypadalo jako velkej hatchback, což pro mne není problém jen u Kugy... Asi bych dal přednost RAV4 v této kategorii.
Avatar - iudex
31. 8. 2023 13:21
Re: Rozhodne cena
No vidíš a mne sa práve ten exteriérový dizajn páči, že to nie je hranatá krabica, ale taký vyšší hatch. Ja som si to interne pomenoval ako Macan pre chudobných (v ST line e červenej): https://www.topgear.com/…o_profile_03.jpg
A ten kufor asi záleží od životného obdobia, ja mám už kočíky dávno za sebou, takže priestor nad roletou ma moc netrápi. A základný objem je tvarovo pravidelný a plne dostačujúci.
Takže osobne som si zaradil Kugu hybrid medzi kamdidátov na budúce rodinné auto.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 13:25
Re: Rozhodne cena
To je naprosto v pořádku, já objektivně Kugu vnímám jako dobrou koupi a každému bych ji i doporučil, když sem u to auto líbí. Slušná základní verze začíná za 760 tisíc v STline s 140kw HEV , to je naprosto vynikající cenová nabídka.

Každý máme jiné potřeby, mne sedí více kombi, nebo když už, tak sedan či lift by mi stačil, taky už nevozíme velký kočár, sporadicky golfky a mám rakev na střechu, ale mne asi nejvíce nesedí ta karoserie crossoveru, jsem konzerva :D
Avatar - iudex
31. 8. 2023 14:41
Re: Rozhodne cena
Môj názor poznáš, vieš že som tiež jednoznačným priaznivcom normálnych, t.j. nízkych áut a SUV nie je zrovna môj štýl. Ale v aute sa nevozíme sami a musíme brať do úvahy aj názory rodiny. A rodina preferuje lepší výhľad z viac preskleného, svetlejšieho SUV, vyšší posed a prehľadnosť karosérie. Ako píše nižšie pradeda, nový Passat už je dlhá krava, ktorá atakuje 5 metrov a to je nielen pre ženy v meste a nákupných centrách medzi stĺpmi peklo. Senzory ani kamery to neriešia (ak potrebuješ parkovať na centimetre, darmo ti pípa senzor trvalo už od 15 cm, detto širokouhlá kamera, ktorá často skresľuje tak, že človek nevie presne odhadnúť vzdialenosť), proste 5-metrové auto s dlhým prevismi je problém. Tiež ten výhľad zo zadných sedadiel v nízkom kombi je blbý, sám som bol prekvapený, keď som výnimočne sedel vzadu, že človek odtiaľ nič nevidí (najhoršie v tomto smere je súčasný trend "športových verzií" s integrovanými opierkami, ktoré efektívne blokujú celý výhľad vpred).
Proste pri porovnaní nízke kombi vs. Kuga vychádza pre spolucestujúcich Kuga (či podobné SUV) výrazne lepšie.
Avatar - Mokrous
31. 8. 2023 11:46
Re: Rozhodne cena
B8 FL je hezčí a normálnější auto, ale pokud ho budu za pár let měnit, asi stejně zase sáhnu po týhle B9 a zkusím zase pro změnu třeba to 2.0 TSI 150kW.
Tady to nepíšou, ale jinde říkali, že všechno už budou minimálně mild-hybridy. A tahle varianta mi přijde jako ideál. A bude to ta 2 nejlevnější a přitom velmi dynamická a pohodová a i ta spotřeba by mohla být okolo 6-6,5/100 při běžným ježdění.
Na design to nejezdí. Nejvíc mě vadí ty páčky pod volantem s milionem sdružených funkcí a přesunutí všeho na display. A štve mne i loketka, co nejde polohovat a švy na dveřích pod oknem atd. Tam si dávám furt lokty. Zda opět zhorší audio se teprve uvidí.
Zase šasi a sedačky vypadají slibně (dokonce se zdá zachovali i horizontální posun opěrek!!!), časem přijdou i novější HD Matrixy (možná až po FL, ještě se nodohodli). Takže by to mohlo být zase o kousek komfortnější svezení.
Uvidí se jak to bude v praxi a co udělají s cenama a slevama. A zda půjde roletka dát pod podlahu atd... Prostě praxe.
Kvalita snad bude ze Slovenska ještě lepší. A slibují i kvalitnější materiály a odhlučnění.

Mě ty kolečka u Supu nějak zázračný nepřijdou. Na klimu celý rok nesahám s výjimkou extrémních veder, kdy to občas zvednu kvůli teplotnímu šoku. A už teď mám "digi-panel" na klimu a není s tím žádný problém. Takže v tom pro mne není žádná přidaná hodnota.
31. 8. 2023 12:28
Re: Rozhodne cena
Nevím, na mě to působí jako Golf, prostě Passat ztratil svojí identitu a nějak mě ten nový model vlastně ničím nezaujal. V interiéru mi ani tak nevadí to, že chybí fyzické ovladače, ale spíš to, že to bez nich vypadá divně.. prázdně ala Tesla.. Interiér Superbu na mě tedy působí podstatně útulněji, ale z obrázků těžko soudit, počkám, až to bude na autosalonech, abych si do všeho mohl sednout a pak se rozhodnu. Ale na to je ještě asi půl roku čas..

Ten benzín 150 kW vypadá dobře, ale my stejně povinně fasujeme naftu 110 kW, takže to bohužel u mě nehraje roli..
Avatar - Mokrous
31. 8. 2023 12:57
Re: Rozhodne cena
Tak ta 110kW je geniální motor, jen není tak silnej, když za to taháš. Na normální tempa je super.
Já tolik neřeším vzhled interiéru, pokud to není přímo k zblití, protože se stejně koukám ven.
Já řeším ergonomii a praktickou použitelnost. Jednou jsem si zkusil design u nové 508 SW GT a stačilo. Já se nechci v autě vztekat co 10 sekund, že zase něco nefunguje, nebo jen jako.
Když to naopak plní 100% svoji funkci, tak neřeším tolik vzhled.
Snad se nebude/ou v noci v bočních oknech odrážet display/e.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 13:11
Re: Rozhodne cena
Jezdím služební O3 110kw, není to EVO, ale už ten motor po WLTP (2018, tuším snad prosinec) a ten motor s tou Oktavii hýbe obstojněi ve vyšších rychlostech, vadí mi na tom jedna věc a to je poskládání manuálu. Má hrozně dlouhé převody, takže na okresce v 60ti musíš dávat trojku, na dálnici kolem stovky běžně podřazuji na 4ku a při rozjezdech che dost plynu, jinak klidně chcípne (na to si stěžuje více kolegů o stejných aut, takže nejsem matlák jen já), to u starších dvoulitrů TDI nebývalo zvykem. Na dálnici pak do těch 170-180ti pocitově táhne, projel jsem s ním mockrát Německo, vždy jsem skončil tak na 6,5, ale nešetřil jsem ho
31. 8. 2023 13:43
Re: Rozhodne cena
Ano těch 110 kW bohatě stačí, já víc vlastně ani nepotřebuju, ale víš jak.. člověk se prostě už z principu někam rád posouvá, takže bych se za ten silnější motor rozhodně nezlobil :-! .
Avatar - Mokrous
31. 8. 2023 14:44
Re: Rozhodne cena
Já to mám tak, že když nespěchám, říkám si, že jsem si měl vzít levnější a úspornější 110kW, když mi to vypaluje DPF v cíli, tak nadávám, že jsem si měl vzít užranější, ale levnější 2.0 TSI a nakonec jsem rád, že mám těch 400Nm až do 3.600 ot. min. a přitom se vejdu do 5/100. :D
Každopádně vím, že by mi i těch 110kW většinu času bohatě stačilo i když se najdou i momenty, kdy si zase říkám, že by 3.0V6/R6 bylo přece jen lepší :D
Ono když to člověk točí do těch 2.500 otáček, tak vlastně zásadní rozdíl mezi 110 a 147kW není.
+/- 10%. Teprve až když to potřebuješ rvát na plno, tak se projeví ta suverenita toho silnějšího.
Avatar - iudex
31. 8. 2023 12:50
Re: Rozhodne cena
Ako píšeš to slabšie 2,0TSI vyzerá ako ideálna motorizácia, vyše 200 koní už aj s tak veľkým kombíkom zahýbe slušne a spotreba bude stále znesiteľná, to TSI vedia a vždy vedeli. Plus taký malý psychologický bonus že to slabšie TSI išlo výkonovo nahor, kým naopak to silnejšie si pohoršilo.
Avatar - Mokrous
31. 8. 2023 10:50
Re: Rozhodne cena
Záleží na stupni výbavy. Business je až ten druhý vybavenější. Základ Passat bude ta cena již od. Dá se předpokládat, že ho na SK budou za těch 36kEUR nabízet.
Avatar - Jaros 00071
31. 8. 2023 10:59
Re: Rozhodne cena
No Morava je taky specifiká :-) slevy vetší než v Čechách. Na cenu jsem zvědav.
Avatar - KANKUNEN
31. 8. 2023 08:11
Dvě veci chybí.
Knofle na klimu a příspěvek od GTI. Měl pravdu, ten nejlepší tvar auta je kombi a VW je tim padem skutečný supermainstream.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 08:29
Re: Dvě veci chybí.
Tobě se to líbí ? Myslím, že i VW už ukázalo v historii mnohem hezčí Passaty kombi :D
31. 8. 2023 08:52
Re: Re: Dvě veci chybí.
Nie je to nic moc, hlavne predok, ale dojem kazia aj skarede disky, v r line to nebude take zle, hlavne ze to nema vyfukove chromove ramecky
Avatar - KANKUNEN
31. 8. 2023 09:48
Re: Dvě veci chybí.
Zas taková klasika, industrial design, Arteon to není
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 09:51
Re: Dvě veci chybí.
No, i Passat B8 je celkem slušně vyvedený kus auta, nevypadá zle ani v nižších výbavách, to tady platit nebude, stejně jako u Golfu 8 :/ Já doufám v Rpaket
31. 8. 2023 10:11
Re: Re: Dvě veci chybí.
Hrany su vzdy lepsie, starne to pomalsie, mozno sa najde nejaka skladovka 2 tsi so zaujimavou zlavou