Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Oblíbená Tesla Model 3 prošla modernizací. Má ujet až 678 km

Faceliftovaný Model 3 nabídne kromě nového, méně kontroverzního vzhledu přídě také nižší odpor vzduchu, delší dojezd či audiosystém se 17 reproduktory. Evropské dodávky mají začít už zanedlouho, ceník však zatím na světě není.
Zpět na článek
1. 9. 2023 10:56
1. 9. 2023 12:07
1. 9. 2023 12:26
1. 9. 2023 12:41
1. 9. 2023 12:50
1. 9. 2023 13:35
1. 9. 2023 16:01
1. 9. 2023 16:11
1. 9. 2023 13:26
1. 9. 2023 13:56
1. 9. 2023 14:22
1. 9. 2023 21:10
2. 9. 2023 09:52
1. 9. 2023 12:36
1. 9. 2023 12:48
1. 9. 2023 12:49
1. 9. 2023 13:58
1. 9. 2023 15:04
1. 9. 2023 16:05
1. 9. 2023 16:19
3. 9. 2023 07:30
1. 9. 2023 18:07
1. 9. 2023 18:35
1. 9. 2023 18:41
1. 9. 2023 20:11
1. 9. 2023 18:03
1. 9. 2023 16:14
1. 9. 2023 20:00
2. 9. 2023 08:43
1. 9. 2023 18:56
1. 9. 2023 10:55
Nejuspesnejsi EV vsech dob
Je ted jeste hezci a opet se vzdaluje konkurenci...
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 11:10
Re: Nejuspesnejsi EV vsech dob
Nejúspěšnější EV všech dob je tohle http://1884403144.rsc.cdn77.org/…aW1n/2924916.jpg?… :-!
Avatar - speedfred
1. 9. 2023 11:58
Re: Nejuspesnejsi EV vsech dob
:-[] :-[]
Na rozdiel od iných mne sa to auto exterierovo celkom páči.
Ten vykradnutý interier (ako to niekto napísal :yes: ) ten by som ale s tým ovládaním nedal.
Za milion už je to zaujímavá ponuka aj keď 1M je pre väčšinu ľudí strašne moc peňazí.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 12:01
Re: Nejuspesnejsi EV vsech dob
Mluvíš o Tesle, nebo o té tramvaji? :D

Ano, je to hodně peněz, ale milion dneska stojí pruměrně nakonfigurovaná Oktávka s trochu silnějším motorem, tady už to asi někdo zváží.
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 12:36
Re: Nejuspesnejsi EV vsech dob
Omyl, nejúspěšnější EV je Tatra (ČKD) T3 https://upload.wikimedia.org/…du%2C_detail.jpg

A ta je rozhodně hezčí jak model 3 od Tesly :-) :-)

A další úspěšný i hezký byl typ ČKD T6 :-)
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 12:48
Re: Nejuspesnejsi EV vsech dob
Tatra T3 byl designový skvost. I po 60 letech je to stále krásný stroj.
Design Tesly 3 není špatný, jen je hodně poplatný aerodynamice a snaze ušetřit. Jestli bude koukatelný i za 10,15 let ... řekl bych, že ano.
Avatar - hugino
1. 9. 2023 11:23
Re: Nejuspesnejsi EV vsech dob
Aspoň už nevyzerá spredu ako žaba :-) ale vo všeobecnosti po štyroch dňoch strávených v lete v centre Prahy som tam tých EV moc nevidel takže pochybujem že za 12 rokov sa niečo diametrálne zmení voči ICE autám . Nech to bzučí EV nadšencom :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 11:29
Re: Nejuspesnejsi EV vsech dob
Ten přední nárazník deignoval designer roku, i třítelý dítě by to zvládlo líp :-) :-) :-) :-) :-)
1. 9. 2023 11:36
Re: Nejuspesnejsi EV vsech dob
Jj, pořád je to nic moc. To víš, designer ja drahý, stejně tak jako páčky pod volantem. Ten interiér je ještě vykradenější než předtím… Laciné materiály, kam se podíváš :no:
1. 9. 2023 11:43
Re: Nejuspesnejsi EV vsech dob
Znas designera Tesly?
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 13:03
Re: Nejuspesnejsi EV vsech dob
Jsou dva. Jeden se jmenuje Radim Obvod a druhej René Relé :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
1. 9. 2023 13:29
Re: Nejuspesnejsi EV vsech dob
:D :D :D :D :D
Avatar - N6600
1. 9. 2023 19:48
Re: Re: Nejuspesnejsi EV vsech dob
Dej mi adresu. At Ti poslu fakturu za vycisteni monitoru! Teda, az se prestanu smat :D :D
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 11:51
Re: Nejuspesnejsi EV vsech dob
Tak mne to nepříjde ošklivé, interiér je kapitola sama pro sebe, s tím už mám větší problém, zvláště jestli je to pořád tak laciné, jak bývalo. Dojezd super a hlavně i cena... počkám na test, jestli dá běžně alespoň 500 km a vydrží to pár let neklesnout, pak mu zatleskám. Nejhezčí EV je dle mne Audi etron GT...ale to je jiná liga
1. 9. 2023 19:44
Re: Nejuspesnejsi EV vsech dob
Vyjimecne mame podobny nazor.
:-)

Jen ja mam ted uz asi jinyho favorita.
Polestar 4.
Samozrejme, ze Audi bude mit jako sedan lepsi proporce.
Ale Polestar 4 ma design neskutecne povedenej.
https://www.auto.cz/…vylepseni-148433
Avatar - .StenLi.
4. 9. 2023 14:32
Re: Nejuspesnejsi EV vsech dob
Dalsi expert ktory nevie odhadnut kvalitu materialov z fotky a trepe hluposti v rozpore s hodnotenim expertov, ktori v aute skutocne sedeli :D
1. 9. 2023 10:56
Wtf
Cenik neni k dispozici?

Opravte si to.
https://www.tesla.com/…cz/model3/design#…
Pohon zadních kol
1.053.990Kc

Pohon všech kol Dual Motor
1.253.990Kc
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
1. 9. 2023 11:31
17 repráků......víc repráků....
.....víc Tesla.... :D :D :D
Rozbalit vlákno
11
1. 9. 2023 11:41
Re: 17 repráků......víc repráků....
Protože v tom interiéru skoro nic jiného nemáš, tak alepoň ty repráky :-[]
Avatar - Mokrous
1. 9. 2023 11:54
Re: 17 repráků......víc repráků....
Taky jsem chtěl říct, že to bude asi jedna z těch nejlepších věcí na tom autě.
Až se začínám bát, abych do toho časem nespadnul taky :D :D :D
Zrovna v Passatu stojí příplatkový audio za jedno velký howno.
Tak doufám, že v B9 ho vylepšili a ne naopak zhoršili, jak se jim to posledních 10-15 let dařilo, abych si ještě nešel sednout do Tesly, brrrr :D :D :D
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 12:43
Re: 17 repráků......víc repráků....
jsem se nedávno svezl novou Oktávkou a u toho základního "ohlučnění" (to fakt nejde nazvat audiem) by bylo možná lepší nechat zákazníkovi volbu "bez rádia a imitace reproduktorů +0Kč".
Jsem musel za jízdy držet kolenem tapec u řidiče, aby nerezonoval a raději jsem si pustil kecací stanici, než abych poslouchal zdeformovanou hudbu z těch imitací reproduktorů vyrobených snad z pivních kelímků.
Avatar - Mokrous
1. 9. 2023 13:27
Re: 17 repráků......víc repráků....
Je to podobný skoro všude a nejen v oblasti aut, nebo audia.
Špičkový materiály umíme a technologie jsou skoro na všechno, ale donekonečna se všechno ojebává na dřeň a vypadává jeden šmejd za druhým.
A jak říkáš, klidně by v tomto případě mohly být vždy 3 verze:
1. Bez audia, resp. jen příprava či širokopásmový měniče pro nějaký pokyny a zvuky auta.
2. Base: Základní audio pro hluché, či velmi nenáročné
3. Hi-Fi: Přesně dle názvu - Vysoká věrnost a ne dunění, řev, vibrace a chrastění.

Poctivou kvalitu nenahradí 1.400W na papíře, nebo 22 repráků. Stačí 8-10 měničů a 200-400W spolu s poctivou výplní ve dveřích, která by měla být jednou z hlavních součástí lepšího audia.

Zajímavé, že třeba Golf 6 uměl Dynaudio se 300W a 8 reproduktory a hrálo to fantasticky. Golf 7 s "tím samým" hrál na poblití.

Drtivá aut hraje příšerně a jen má všude přilepený znáčky věhlasných firem a pod povrchem je ten nejodpornější a nejlacinější čínskej šunt.
A papírová membrána neznamená to, že to bude hrát mizerně. Naopak dobrej papírovej měnič umí zahrát fantasticky, protože je rychlej a má skvělý vnitřní tlumení. Vše je jen o provedení, kvalitě a implementaci.
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 16:32
Re: 17 repráků......víc repráků....
já měl Dynaudio ve Volvu z roku 1999 (první nasazení v roce 1996). Fantazie. Pamatuji dokonce i recenzi, kdy nějaký prestižní audiofilský časopis odmítal testovat audio v autech, protože tam nemůže být dobré. Až u tohoto auta změnili názor.
Takže to jde, kdy se chce.
Pravdou je, že v mojí staré TMS je "neznačkový audio systém" a je to ještě o dost dál. Teoreticky by to mělo být "jako B&O", protože Musk jim přetahal inženýry.
Avatar - Mokrous
1. 9. 2023 18:32
Re: 17 repráků......víc repráků....
Nedávno jsem slyšel ten nejvyšší B&O v A7 a to už bych si nechal líbit.
Tam už inženýři věděli, co dělali. Sice to stojí jak ojetá Fabia, ale zážitek z toho je solidní.
1. 9. 2023 13:54
Re: 17 repráků......víc repráků....
Tak nevim, ale jezdím s OIV už 3 roky, ne teda v základu, ale ve Stylu s 10” infotaimentem Bolero + standardní repro a v pohodě, hraje dobře. Nejsem audiofil, ale taky mi nikde nic nedrnčí a auto je poměrně tiché. Tak nevim kde to beres? ;-)
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 15:46
Re: 17 repráků......víc repráků....
tohle byla OIV 1.5TSI klasická fleetovka. Co to bylo za výbavu netuším, ale asi nejnižší. Fakt se to nedalo. Zkoušel jsem to ladit horem dolem a nedostal jsem z toho kloudný zvuk. U nízké hlasitosti to šlo aspoň poslouchat, ale požitek z toho fakt nebyl. Když jsem tomu trošku přidal volume, tak to bylo nepoužitelné.
1. 9. 2023 12:57
Re: 17 repráků......víc repráků....
17 repráků vypadá jako nesmysl, ale zase těžko přehlédnout, že je tam máš v ceně a podle zahraničních testů strčí do kapsy všechny Hermany, Kardany a Buřtmajstry v německé prémii. :-)
Avatar - Mokrous
1. 9. 2023 13:28
Re: 17 repráků......víc repráků....
Ale pozor! Jen u Long Range čtyřkolky!
Avatar - kari.laz
2. 9. 2023 09:22
Re: 17 repráků......víc repráků....
To je celkem risk s kvalitou zpracování Tesly :D , aby neupadnul názarník, nebo dveře, až to někdo okouří, a v lepším případě začaly repráky skákat ven, jak na highjumpu :D
1. 9. 2023 11:46
Dostupnější auta
Hlavně se zvedla produktivita. Takže Tesly 3 budou po rozběhnutí produkce opět levnější a dostupnější.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Mámkolo Naprdeli
1. 9. 2023 11:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 16:44
Re: Dostupnější auta
TMS dneska zlevnili až o 700k Kč. Takže ano, jsou zase o chlup levnější
1. 9. 2023 11:59
Proč všechna ta EV vypadají jak...
...cisty kelimek od jogurtu zevnitr?

Ja chapu, ze EV neni spalovak, ale to prece neznamena, ze ten interier musi byt hnusny? Jeden tablet a jinak nic. Proc?
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 12:29
Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
Protože sou to jebyk vyrobený z recyklovaný PETky co kupují vypatlaný mileniálové a fanatici, kterým stačí ke štěstí že to jede a má to tablet :-)
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 12:34
Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
věc osobního vnímání. Si pamatuji, jak mi spousta lidí říkala na adresu Volva, jak je to strohé, nudné a po pár letech je to úžasný nadčasový skandinávský minimalismus.

U Tesly je to podle mě dané tím, že strohost je jednodušší na výrobu a ušetří to i nějaké to kilo, což vede k delšímu dojezdu, nebo možnosti ušetřit na kapacitě baterie.
1. 9. 2023 12:58
Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
Ušetřit hmotnost a prachy by se dalo i na zbytečných, složitých a drahých pedálech. Tesly stejně jezdí na báječnýho autopilota nebo alespoň na tempomat a ty pocukávky by se daly zvládnout z toho displaye. :-) Možná, ale asi až v další generaci, bude třeba i volant na displayi.

Není až tak velký problém si zvyknout na novou věc, když je pro uživatele výrazně lepší.
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 13:03
Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
NA KOMORU
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 16:23
Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
to přijde ... a ten volant nebude ani na displeji. Nebude potřeba. Sice se na autopilota dívám taky skepticky, taky mám nejraději volant a šaltrpáku v ruce, ale co vídám videa z vývoje, tak si myslím, že jej vyvinou. A to brzy. Řádově v jednotkách let.
A lidé si také zvyknou. Přesně jak píšeš - pro uživatele výrazně lepší. Ovšem pro řidiče ...
Avatar - Barry Lyndon
1. 9. 2023 17:04
Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
je otázka, jestli "videa z vývoje" nejsou někdy spíš tak trochu polofejková videa pro investory...
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 18:27
Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
nemyslím si. V US ten autopilot už docela obstojně funguje. Cirka jako “náš” řidič začátečník čerstvě po autoškole.
Avatar - N6600
1. 9. 2023 19:46
Re: Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
"nas" zacatecnik cerstve po autoskole se Te nepokusi zabit napalenim do kamionu. Ten narozdil od obstojne fungujiciho systemu by ten kamion videl...
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 20:08
Re: Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
tohle je kauza x verzí autopilota zpátky. Vyřešeno, naučeno. Ano, stálo to lidské životy a nemělo. Zase jiné to zachránilo.
Ten systém se neustále vyvíjí, učí a téměř všechny Tesly dostávají update.
Avatar - Mokrous
2. 9. 2023 00:31
Re: Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
Poslední roky, když slyším slovo update, tak mám chuť vždycky někoho zabít. Takže v podstatě si tak 17x denně. Každej update jednu věc opraví a další 2 rozesere. To jsou ty výhody dnešní dementní virtuální doby, kdy za pár měsíců budou mít i krájecí prkýnka svůj firmware "Cutting pro 13.2.5" A až si půjdeš nakrájet cibuli, tak jen vyskočí hláška: "Unknown error".
Nechápu tu nekonečnou potřebu všechno furt měnit a poslední roky většinou k horšímu.
2. 9. 2023 09:32
Re: Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
Presne. Update Android 13 na Sony Xperia 1 III rozesral Android Auto.
If it ain't broken, do not fix it.
Avatar - Ozzman
2. 9. 2023 09:50
Re: Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
On relne nekdo jeste kupuje sony telefony ?
2. 9. 2023 19:30
Re: Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
No, já :) Má to SD kartu, má to pripojku na sluchatka po kabelu.
Avatar - eLzyx
2. 9. 2023 20:06
Re: Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
v Tesle ty updaty docela ujdou. Asi jen jedou se stalo, že něco podělali, ale hned přišel fix a bylo to v pohodě.
Naopak nové přidané funkce potěší. Když jsem to auto kupoval, tak neumělo česky. Netflix, Disney+ nebo Youtube to taky neznalo. Updaty map jsou sakra důležité ...
Avatar - Mokrous
2. 9. 2023 20:34
Re: Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
Netfix nesleduju ani doma, natož na cestách v autě.
Pro mne je priorita funkčnost a stabilita a ne nějaký prdící funkce. Naprdět si v autě umím sám.
Aktualizace map je OK, proti tomu nic nemám. Já mluvil o tom, jak jeden update rozjebe to co léta fungovalo a další 67 updatů to ne a ne spravit. A je jedno o čem je řeč.
Auto, PC, Mac, Android, iOS, televize,....
Buguje úplně všechno a pořád. Za posledních 10 let jsem nezažil jedinou stabilně a 100% fungující věc, která v sobě má nějakej soft. A trend se nezlepšuje, ale naopak silně zhoršuje.
Denně mi na iPhonu naskočí 5-15 aktualizací a po nic polovina aplikací funguje jinak a člověk se je zase snaží ovládat. Něco přestane fungovat natrvalo, něco dočasně, něco se na drzo odpojí do offlinu, něco změní jazyk, něco padá atd. Vývojáři mají v 3,14či a až na výjimky nereagují. Jebnul bych s tím o zem. Začínám to všechno doslova nenávidět a brzo se vrátím k tlačítkovýmu senior telefonu a vyseru se na celej zdebilnělej online svět.
Avatar - N6600
2. 9. 2023 17:56
Re: Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
Dostava update :) Myslis po tom, co to prikaze NHTSA? Nebot system, co to ma vyreseno, nauceno ignoruje povolenu rychlost a nezvlada krizovatky? Autopilot je nedodelek a dlouho bude.

DETROIT (AP) — U.S. safety regulators have pressured Tesla into recalling nearly 363,000 vehicles with its "Full Self-Driving" system because it can misbehave around intersections and doesn't always follow speed limits.

The recall, part of part of a larger investigation by the National Highway Traffic Safety Administration into Tesla's automated driving systems, is the most serious action taken yet against the electric vehicle maker.

https://www.pbs.org/…driving-vehicles
Avatar - eLzyx
2. 9. 2023 20:07
Re: Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
všiml jsi si datumu? Článek z února 2023 není v září 2023 relevantní.
Avatar - N6600
3. 9. 2023 11:23
Re: Re: Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
A kolik update-u mezi tim Tesla autum poslala? Se tvaris, jako by Tesla byla Microsoft a patchovala to na mesicnim cyklu.
Mimochodem, nebyt vysetrovani, tak ten update by ani nesel.
Ta bezhranicni adorace a obhajoba az do krvi je skutecne fascinujici :)
1. 9. 2023 17:04
Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
Ano,to je vzdy vec vnimani,ale otazka byla jina: zadny spalovak nevypada jak jogurtovy kelimek. Skoro kazde EV ale ano. Ja kdybych uvazoval o EV,tak tohle je velke minus k tem dalsim,ktere to ma.
Tohle se sice muze nekomu libit,ale je to skutecne mainstreamovy vkus?
1. 9. 2023 21:08
Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
Podle prodeju TMY - nejprodavanejsiho auta sveta - bych rekl: ano, tohle je mainstreamovy vkus.
:-)
2. 9. 2023 09:29
Re: Proč všechna ta EV vypadají jak...
To by bylo smutné, ale tak to asi nebude: dalších 7 modelů je spalovacích (Corolla, F-series, RAV, Silverado, CR-V, Tucson, Camry) a jejich prodeje strčí Teslu do kapsy.
1. 9. 2023 12:07
Proč?
Směrovky na volantu? Volič převodovky na displayi? Dva úplně zbytečné přešlapy, které Teslu připraví o mnoho zákazníků.. na druhou stranu jestli bych měl volit mezi ID3 a TM3, i tak bych šel do Tesly. Prostě celkově za ty peníze nabídne nejvíc muziky.. teda pokud se dá zvyknout na ty směrovky, pevně doufám, že časem ano..
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 12:26
Re: Proč?
Ja jsem tady nedavno vysvetloval Vitovi, ze cesta k alternativnimu pohonu musi byt pro uzivatele co nejprirozenejsi. Kdyz ta EV bud divne vypadaji a nebo se dokonce i nelogicky ovladaji, bude to trvat dele a doufam, ze mi nikdo nebude vymlouvat, proc je lepsi misto smerovek mit tlacitka…

Krasny priklad je Toyota, kdy zacala divnym Priusem, ale az s Aurisem a Corollou/Yarisem a Ravkou- jakozto naprosoto normalnimi auty prorazila i k nam na chudy vychod opravdu masově…
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 12:33
Re: Proč?
No worry, mdel 3 stejně nikdo nekupuje :-)
Čísla v ČR:
červenec - 6 ks (lídr třídy Octavia 1971 ks)
červen - 28 ks (Octavia 2294 ks)
květen - 33 ks (Octavia 2393 ks)
duben - 3 ks (Octavia 2021 ks)

Takže asi takhle.

nemít model Y, je Tesla v loji a prodává tu počty na úrovni šedýho dovozu amerických spalováků :-) :-) :-)
Avatar - twistedTSD
1. 9. 2023 12:41
Re: Proč?
Tak ono by se prodalo TM3 víc. Jak Teslou opovrhuji ve většině ohledů, musím uznat, že Y je celkem chytrý vynález, který dá zákazníkům ten SUV pocit, že mají/jsou něco víc, a přitom to nemá aerodynamiku kontejneru shozeného ze skály.
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 12:50
Re: Proč?
spousta lidí si TMY koupila ne kvůli SUV, ale kvůli tomu, že na TMS nemají a TM3 je sedan, který pro ně nemá dostatečnou užitnost.
Avatar - Mokrous
1. 9. 2023 13:35
Re: Proč?
Jo, až TM3 přijde ve verzi Shooting brake, dostane normální ovládání základních funkcí, normální dveře, normální kola za normální cenu a to samé pro barvy, k tomu pořádný světla a baterii přes 100kWh a bude pod 1,3M tak si ji klidně půjdu koupit i já.
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 16:01
Re: Proč?
shooting brake by byl super.
Přál bych si i aby zůstaly blinkry, nebo tempomat na páčce. Zbytek může být na displeji.
Normálními dveřmi máš na mysli co? S rámem kolem skel? Nuda. Nebo kliky? ty se dají řešit aftermarketově "auto present" klikami. Vypadají super. Je škoda, že tohle nemá Tesla 3/Y v základu.
Světla svítí dobře.
Kola si přeci můžeš koupit jaká chceš. Nemusíš mít originály. Aspoň tedy u 3/Y, kde neřešíš nosnost kol (u TMS v 19" bohužel ano).
Velká baterie je nesmysl. To auto by bylo mnohem těžší, neohrabanější, dojezd by nenarostl lineárně. Hlavně cena nesmysl.

Jako taky si umím nastavit podmínky pro ideální ženu - 25 let, velké airbagy, parádní zadní polštáře, luxus běhy, VŠ vzdělání, věrná, zábavná, nenasírací, fungující na základě elementární logiky a ne dojmů, mentálně stálá ... ale takové ani neexistují.
1. 9. 2023 13:26
Re: Proč?
To ano, ale zrovna tyto dva přešlapy nijak nesouvisí s alternativním pohonem, je to jen snaha Tesly být jiná za každou cenu a myslel jsem, že po zkušenostech s yoke volantem Tesla přestane takhle divoce experimentovat, takže tohle mě celkem překvapuje.. no časem si zvykneme, že Tesly při výjezdu z kruháče neblikají, ale logika mi opravdu uniká.. asi chtěli mít něco společného s Ferrari..
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 13:56
Re: Proč?
No, prave ta snaha byt jiny je u vyrobku EV dost kontraproduktivni, myslim, ze to s tim souvisi.. kdyby vyráběla Tesla spalovák v karoserii sedan, nebudou tam dávat tyhle inovace k ničemu.
1. 9. 2023 14:22
Re: Proč?
Těžko říct no.. v každém případě to nic nemění na tom, že moc není z čeho vybírat. Když chci EV této velikosti, tak buď zaplatím lehce přes milion za Teslu a budu to ovládání muset zkousnout, nebo si připlatím 300 - 400 tis. a půjdu ke konkurenci, kde za své peníze dostanu vymazlenější interiér a klasické ovládání. Takže je to jako vždy o penězích. A jelikož bohužel nepatřím do skupiny lidí, co za auto dají 1,5 mega, tak u mě je to jasné, zkousnul bych to ovládání a šel do Tesly,
1. 9. 2023 21:10
Re: Proč?
Podle ceho soudis, ze snahy Tesly jsou kontraproduktivni?

Mas dojem, ze se Tesel prodava malo?

Zebricky prodeju ti asi nic nerikaji...
Avatar - Ozzman
2. 9. 2023 09:52
Re: Proč?
Podivej se na to meritkem prumerneho uzivatele auta a analogii u Toyoty - mezi masu lidi se dostala az kdyz tyhle blbosti prestala delat. Myslim s pohonem HEV, ne ve vsem ostatnim
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 12:36
Re: Proč?
používat se to dá, ale třeba na kruháči jsou ta tlačítka naprd. Ale ono se stejně počítá s tím, že obsluha toho auta už řídit moc nebude. Otázkou je, jestli tahle bezřidičská budoucnost potká aspoň tuhle generaci Tesel, nebo až ty další
Avatar - twistedTSD
1. 9. 2023 12:48
Re: Proč?
Tak já věřím, že spousta Teslistů brzy přijde na jednoduchý způsob, jak se nemuset s tlačítky blinkrů trápit. Jen pro nás ostatní to bude celkem adrenalin.
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 12:49
Re: Proč?
to aby se BMW docela bálo odlivu zákazníků :D
Avatar - Mokrous
1. 9. 2023 13:58
Re: Proč?
Vždyť to samořízení je totální nonsense. Tomu věří snad jen čtenáři ÁBíČka do 12 let.
To nebude fungovat nikdy. Nemůže to projít legislativně. Nikdy nebude taková infrastruktura, aby taková věc, jako dementní počítač věděl, co má dělat, když se neočekávaně změní situace. A navždy bude platit, že za ovládání vozidla je 100% zodpovědný řidič.
Jen přibejvá lemplů za volantem a magorů co si myslí, že můžou čumět do mobilu a nechat řídit auto.
Adaptivní tempomat ještě pochopím, někdo ho využije kvůli pokutám či zdvojené bezpečnosti při dlouhých jízdách na dálnicích, ale tím to prakticky končí.
Sám mám nejnovější a nejvyšší verzi Travel Assist High a vůbec to nepoužívám. Vyzkoušel jsem si to a vypnul. Výjimečně to zapnu na štrekách někde v AT kvůli IGL, kdybych se zapomněl a přidal moc, nebo když se mi chce spát a jsem krapet pomalejší, nebo když si chci protáhnout nohy na cestách 500 a víc km. Ale i tak to nesnáším. Já chci řídit auto sám a ne pak v krizi honem hledat ruce nohy a přemejšlet, kde je zase chyba.
Navíc se to auto stejně pořád chová jako debil. Donekonečna přidává a brzdí, čímž je teda méně eko, protože víc žere a práší z brzd. Normální řidič předvídá a reaguje přirozeně a většinou mu jen stačí povolit plyn a využívat setrvačnosti a profilu trati.
1. 9. 2023 15:04
Re: Proč?
Bude to presne naopak a nebude to ani dlho trvať. Riadenie auta človekom bude na verejných komunikáciách zakázané. Vývoj v oblasti AI prebieha superrýchlo a každý zákonodarca si rozmyslí, či na cestách nechá zomierať a mrzačiť milióny ľudí, alebo zakáže ľuďom šoférovať, nakoľko AI bude v ráde mesiacov, max. pár rokov rádovo bezpečnejšia ako človek.
Avatar - Mokrous
1. 9. 2023 16:05
Re: Proč?
Jojo, jasně. Ideálně hned za 14 dní. Můžeš bejt dobrovolnej testér pasažér. Rozval to někde v noci v dešti na 130 až 150 a v zatáčce se smazanejma čárama a s auty naproti, co ti oslní tvýho artyfyšla se předveď.
A nebo s tím můžeš předvádět představení někde na Sícilii, nebo i v Chorvatsku v uličkách.
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 16:19
Re: Proč?
mám v Tesle starou již nevyvíjenou AP1, co je spíše asistent udržení v jízdních pruzích. A i ten umí jet pár kilometrů po nové klikaté silnici, kde ještě nenakreslily čáry. Naprosto bezproblémově.
A ty uličky? Na YT jsou videa z testování autopilota v úzkých uličkách San Francisca a třeba tam, kde ví, že se nevejde úplně si autopilot sklopí i zpětná zrcátka, aby se vešel. A vejde se.
Avatar - Barry Lyndon
1. 9. 2023 17:11
Re: Proč?
Ale jo, 99 % situací zvládají. Problém je to 1 % a 1 % je strašně moc a až vyřeší to 1 %, bude jim zbývat 1 ‰ a i to je strašně moc a je otázka, kdy to bude dovoleno pustit na silnice, protože chyby to bude dělat vždycky. A problém je, že i když to eliminuje spoustu lidských chyb, takže čistě statisticky už by to mohlo být výhodnější, tak stroji lidi chyby neodpustí. A pak je tu samozřejmě absolutně nevyřešené právní hledisko.

Jinak už má Tesla povolený alespoň level 3?
3. 9. 2023 07:30
Re: Proč?
Problém skoro všetkých ľudí (nielen tu na fóre) je, že nemajú intuíciu na (super)exponencionálny priebeh veličín. Keď teraz zvládajú (príklad) 99%, za pol roka budú zvládať 99,9% atď. Veď napr. Tesla zvyšuje výkon trénovacej infraštrury NN z jednotiek exaFLOPS teraz na 200 exaFLOPS koncom roku 2024 a to pri súčasnom rýchlom zlepšovaní všetkého ďaľšieho (architektúry neurálnych sietí, kvality a veľkosti trénovacích dát, iného HW atď. Keď raz úrady povolia autonómiu, okamžite sa zistí, že búrajú v podstate len ľudia a preto im nezostane nič iné, len šoférovanie na verejných komunikáciách zakázať.
Avatar - Barrichello
3. 9. 2023 11:32
Re: Proč?
Až prejedou autonomní auta prvních 1000 chodců, což se stane hodně brzy po tom co by to zavedli, tak si soudruzi budou muswet někde sehnat 40 BILIONU USD na soudní výlohy a odkšodnění, protože budou 5x týdně u soudu :-) :-) :-) :-) A pozůstalí je dokonale oškubou, zejména v usa.
Avatar - twistedTSD
1. 9. 2023 18:07
Re: Proč?
Jo, zrovna taxíky v SF fakt perlí. Třeba posledně, jak ten Boltík vjel pod rozjetý hasičský náklaďák. A v zásadě kdykoli se softwéru něco nelíbí, jebne se doprostřed silnice a není s ním řeč.
1. 9. 2023 18:35
Re: Proč?
To nevím, i když problematiku autonomního řízení hodně sleduju. Vím, že když zastavila kolona na blikačkách (prý kvůli výpadku internetu druhý den po schválení provozu 24hod/7 dní), tak prý nemohl nějaké hasičský auto kvůli nim projet. Žadatelé zákazu provozování robotaxi také argumentovali přejetou kočkou, jestli se nepletu - to je pro mě docela silný argument, zvířata by se zabíjet neměla.
1. 9. 2023 18:41
Re: Proč?
Autonomní auta by v provozu měla být speciálně označena. Počítače dnes ani zdaleka neumí empaticky vyhodnotit situace jako člověk. K tomu máme tak daleko jako v roce 1950 k tabletu s internetem.
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 20:11
Re: Proč?
jsem si chtěl dát na Teslu "A" v trojúhelníku v zeleném kruhu jako "Autopilot začátečník" :D
Avatar - Barry Lyndon
1. 9. 2023 14:03
Re: Proč?
Tak při volbě mezi ID3 a TM3 bych za stejnou cenu volil ID. Je to sice asi horší elektromobil (možná o dost horší, nevím), ale zase je to o dost lepší auto a to by rozhodlo.
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 16:14
Re: Proč?
tohle hodně záleží na tom, jestli jezdíš dálky, nebo jen kolem komína.
Pokud kolem komína, takže vlastně veřejné nabíječky skoro nepoužiješ, případně ti nevadí kratší dojezd, tak ano, ID.3 bude možná vhodnější. Komfortnější, více "ze staré školy".

Ale pokud lítáš dálky, tak chceš Teslu, ať je jaká je. Proč? Náklady a jistota bezproblémovosti. Začíná to nízkou cenou za kWh na Superchargerech. Leckdy mají i sezonní akce na dobíjení zdarma v určitých zemích - v létě oblíbené dovolenkové destinace na Slovinsku, Chorvatsku. V zimě třeba Norsko. U VW nereálné.
Pokračuje množstvím stojanů v jedné lokalitě, což je extrémně důležité. Fakt nechceš přijet ke 4 stojanům Ionity, které jsou obsazené. Když přijedeš na SCH s 16 stojany a náhodou jsou všechny obsazené, což se prakticky nestává, je mnohem vyšší šance, že někdo do 5 minut vypadne. A pak je tu dojezd, který je v téhle cenové bezkonkurenční.
Avatar - Barry Lyndon
1. 9. 2023 16:49
Re: Proč?
Jo, takto to určitě dává smysl. Jinak já jsem zatím mentálně ve stádiu plug-in hybrid, takže dálky elektromobilem je na mě moc velké scifi ;-) :-) :yes:
1. 9. 2023 20:00
Re: Proč?
Tak Tesla je taky o necelých půl metru delší, což je obrovský rozdíl, pokud člověk nejezdí sám a auto má i občas sloužit jako rodinné auto. ID3 je asi fajn nákupní taška a jako druhé auto do rodiny bych ho bral, ale víc jak 700k bych za to nedal.
Avatar - Ondore
2. 9. 2023 08:43
Re: Proč?
Nedaj sa nachytať tým, že obe autá majú v názve trojku, asi by si sa nerozhodoval pre Mazdu 3, ak by bola za rovnakú cenu ako BMW 3. Keby sa to tak predávalo, tak Ti okamžite docvakne, že Ťa niekto v tej Mazde chce obtiahnuť, tak prečo by si dtto pripustil pri VW?
Osobne s nasledovným nesúhlasím, ale podľa viacerých tlačových správ, ktoré redaktori napísali z podkladov od samotného VW má byť toto konkurent pre TM3: https://www.e15.cz/…ke-krize-1410014
1. 9. 2023 18:56
Re: Proč?
Tam těch přešlapů je mnohem víc než tyto dva, bohužel: https://youtu.be/2EP2by-3qM0?si=oxiuX6qjJfpKYNX3
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 13:02
Elektrické Yugo
Interiér faceliftu, hodně, ale hodně moc připomíná jugoslávský model Yugo, v 80. letech mimochodem hojně exportovaný vůz od USA, kde to byl absoltní lowend a suverénně nejlevnější automobil v USA.

tohle vypadá uvnitř naprosto stejně, bohužel to akrát nestojí 400 000 Kč, co by tak byla odpovídající cenovka :-) :-) :-) :-)

Tohle bych nevyměnil ani za ten 26 let starej Jaguar co mam, ten vypadá uvnitř 75x hodnotněji a materiály asi tak 600x :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Barry Lyndon
1. 9. 2023 14:00
Re: Elektrické Yugo
Občas se i shodneme, třeba nad interiérem Tesly 3, ten taky absolutně nedávám. Nejen že je to strašnej lowcost na pohled, ale je to i absurdně nefunkční. Pamatuju si, že když to mělo jít na trh, tak se Teslisti předháněli v komentářích, že interiér je sice strohý, ale vše zachrání revolučně vymazelný HUD. Následně Elon prohlásil, že žádný HUD není potřeba a i to bylo svaté. Těmhle sektám ala Apple a Tesla fakt nerozumím (oni si dokážou přeprogramovat mozky podle toho, co určuje jejich guru, nechápu...) :D :D
1. 9. 2023 14:08
Re: Elektrické Yugo
HUD v Tesle skutečně chybí. Musk je mediální klaun a surfař na emérických dotacích, který nechápe technické souvislosti.
(on tedy HUD chybí v každém autě, které ho nemá, ale v Tesle z principu toho nevhodně umístěného tabletu ještě víc)
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 14:11
Re: Elektrické Yugo
Počkej počkej... nevhodně umístěný tablet..... to píšeš ty, který chválí interiér Priusu 3? :D
1. 9. 2023 14:40
Re: Elektrické Yugo
Jistě, všimnul sis, kde má displeje Prius a kde je tablet Tesly? Tablet je v Tesle mnohem blíž k řidiči, takže při sledování vozovky před sebou ho nevidíš ani periferně. Zatímco displej Priusu je daleko od řidiče a tedy je v periferním vidění pořád.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 15:16
Re: Elektrické Yugo
Ale u obou aut je nelogicky mimo pohled ridice … necekal jsem, ze TM3 nema HUD… to je fail
1. 9. 2023 16:17
Re: Elektrické Yugo
Mimo pohled řidiče to mám v pežotu. V Priusu je to nádherně vidět pořád.
1. 9. 2023 16:36
Re: Elektrické Yugo
Ono to umiestnenie v strede a vysoko práveže vôbec nie je nelogické. Rodičia mali jednotkového Yarisa. A bol som prekvapený ako boli údaje dobre čitateľné. Boli prakticky v zornom poly a stačilo len mrknúť. Pri prístrojoch na klasickom mieste treba odvrátiť pohľad na oveľa dlhšiu dobu.
Iná vec je ako to vyzerá a pôsobí na potenciálneho kupca. Mne sa to tiež nepáčilo :)
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 18:56
Re: Elektrické Yugo
Meli jsme Yaris 2, mel to taky, vzdy kdyz jsem tam vlezl za tmy a nastartoval a zapl svetla, divil jsem se, proc nesviti budiky, nez mi to doslo… :D dekuji, radsi klasiku
Avatar - rohYpnol
1. 9. 2023 18:54
Re: Elektrické Yugo
Neříkej to dvakrát. V příští generaci bude mít T3 místo čelního okna promítací plátno...
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 20:19
Re: Elektrické Yugo
to měl koncept u VW ... pravda, čelní sklo tam stále bylo.
Avatar - rohYpnol
1. 9. 2023 18:52
Povolání snů
Být designérem v Tesle je opravdu povoláním snů. Tesla je už 10 let pořád stejně hnusná. Možná i o chlup víc...

Designéři Tesly zřejmě celou dobu navrhuji jen design bateriových článků, a zbytek pracovní doby hrajií síťové gamesy...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - eLzyx
1. 9. 2023 20:18
Re: Povolání snů
to se říkalo o designérech Porsche 911 taky. Jenže pokud ta auta opravuješ, nebo naopak vrakuješ, tak zjistíš, že většina dílů je mezigeneračně nezáměnných.
Co se týče ošklivosti, tak to je věc osobních preferencí, vkusu. Některé organizace hodnotící design by s tebou třeba nesouhlasily.
Avatar - twistedTSD
2. 9. 2023 16:43
Re: Povolání snů
Organizace hodnotící design jsou úplně jedno, nějakou designovou cenu dostane každý, kdo si zaplatí. Nakonec je to ale hlavně subjektivní záležitost. A subjektivně jsou pro mě Tesly atraktivní asi jako pračka nebo varná konvice.
Avatar - eLzyx
2. 9. 2023 20:10
Re: Povolání snů
já to mám podobně pro Škodovky. Ovšem nevykřikuji, že je to hnus, kýč a kdo v tom může jezdit. Uznávám, že je to subjektivní, takže se třeba i Oktávka někomu může líbit.
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2023 14:46
Re: Povolání snů
Takže:
1) nevím kde jsem napsal že Tesla 3 se někomu nemůže líbit. Napsal jsem že je stále stejné hnusná. Na tom si trvám a je to samozřejmě můj subjektivní názor.
2) objektivně se design Tesly za celou dobu výrazněji vůbec nikam nevyvinul. Což není nutně zlo, Audi také staví na kontinuitě a naopak to u ní vysoce cením. Jenže Audi má v designu kontinuitu v rámci vývoje. Tesla vývoj designu v podstatě nemá. Jen drobné upravuje proporce, detaily, materiály. Tu k lepšímu, tu k horšímu.
Avatar - Ja Prvni 123
3. 9. 2023 07:39
A neni to malo? I na ekektrovozitko...
Vetsina benzinovych aut ujede aspon 200 tisic kilometru... plus minus.

I tech spatnych.
Rozbalit vlákno
0