Elektromobily
Přihlásit pro přidání komentáře
DonVito
Cenik neni k dispozici?
Opravte si to.
https://www.tesla.com/…cz/model3/design#…
Pohon zadních kol
1.053.990Kc
Pohon všech kol Dual Motor
1.253.990Kc
Opravte si to.
https://www.tesla.com/…cz/model3/design#…
Pohon zadních kol
1.053.990Kc
Pohon všech kol Dual Motor
1.253.990Kc
pradeda777
.....víc Tesla.... :D:D:D
Protože v tom interiéru skoro nic jiného nemáš, tak alepoň ty repráky :-[]
Taky jsem chtěl říct, že to bude asi jedna z těch nejlepších věcí na tom autě.
Až se začínám bát, abych do toho časem nespadnul taky :D:D:D
Zrovna v Passatu stojí příplatkový audio za jedno velký howno.
Tak doufám, že v B9 ho vylepšili a ne naopak zhoršili, jak se jim to posledních 10-15 let dařilo, abych si ještě nešel sednout do Tesly, brrrr :D:D:D
Až se začínám bát, abych do toho časem nespadnul taky :D:D:D
Zrovna v Passatu stojí příplatkový audio za jedno velký howno.
Tak doufám, že v B9 ho vylepšili a ne naopak zhoršili, jak se jim to posledních 10-15 let dařilo, abych si ještě nešel sednout do Tesly, brrrr :D:D:D
jsem se nedávno svezl novou Oktávkou a u toho základního "ohlučnění" (to fakt nejde nazvat audiem) by bylo možná lepší nechat zákazníkovi volbu "bez rádia a imitace reproduktorů +0Kč".
Jsem musel za jízdy držet kolenem tapec u řidiče, aby nerezonoval a raději jsem si pustil kecací stanici, než abych poslouchal zdeformovanou hudbu z těch imitací reproduktorů vyrobených snad z pivních kelímků.
Jsem musel za jízdy držet kolenem tapec u řidiče, aby nerezonoval a raději jsem si pustil kecací stanici, než abych poslouchal zdeformovanou hudbu z těch imitací reproduktorů vyrobených snad z pivních kelímků.
Je to podobný skoro všude a nejen v oblasti aut, nebo audia.
Špičkový materiály umíme a technologie jsou skoro na všechno, ale donekonečna se všechno ojebává na dřeň a vypadává jeden šmejd za druhým.
A jak říkáš, klidně by v tomto případě mohly být vždy 3 verze:
1. Bez audia, resp. jen příprava či širokopásmový měniče pro nějaký pokyny a zvuky auta.
2. Base: Základní audio pro hluché, či velmi nenáročné
3. Hi-Fi: Přesně dle názvu - Vysoká věrnost a ne dunění, řev, vibrace a chrastění.
Poctivou kvalitu nenahradí 1.400W na papíře, nebo 22 repráků. Stačí 8-10 měničů a 200-400W spolu s poctivou výplní ve dveřích, která by měla být jednou z hlavních součástí lepšího audia.
Zajímavé, že třeba Golf 6 uměl Dynaudio se 300W a 8 reproduktory a hrálo to fantasticky. Golf 7 s "tím samým" hrál na poblití.
Drtivá aut hraje příšerně a jen má všude přilepený znáčky věhlasných firem a pod povrchem je ten nejodpornější a nejlacinější čínskej šunt.
A papírová membrána neznamená to, že to bude hrát mizerně. Naopak dobrej papírovej měnič umí zahrát fantasticky, protože je rychlej a má skvělý vnitřní tlumení. Vše je jen o provedení, kvalitě a implementaci.
Špičkový materiály umíme a technologie jsou skoro na všechno, ale donekonečna se všechno ojebává na dřeň a vypadává jeden šmejd za druhým.
A jak říkáš, klidně by v tomto případě mohly být vždy 3 verze:
1. Bez audia, resp. jen příprava či širokopásmový měniče pro nějaký pokyny a zvuky auta.
2. Base: Základní audio pro hluché, či velmi nenáročné
3. Hi-Fi: Přesně dle názvu - Vysoká věrnost a ne dunění, řev, vibrace a chrastění.
Poctivou kvalitu nenahradí 1.400W na papíře, nebo 22 repráků. Stačí 8-10 měničů a 200-400W spolu s poctivou výplní ve dveřích, která by měla být jednou z hlavních součástí lepšího audia.
Zajímavé, že třeba Golf 6 uměl Dynaudio se 300W a 8 reproduktory a hrálo to fantasticky. Golf 7 s "tím samým" hrál na poblití.
Drtivá aut hraje příšerně a jen má všude přilepený znáčky věhlasných firem a pod povrchem je ten nejodpornější a nejlacinější čínskej šunt.
A papírová membrána neznamená to, že to bude hrát mizerně. Naopak dobrej papírovej měnič umí zahrát fantasticky, protože je rychlej a má skvělý vnitřní tlumení. Vše je jen o provedení, kvalitě a implementaci.
já měl Dynaudio ve Volvu z roku 1999 (první nasazení v roce 1996). Fantazie. Pamatuji dokonce i recenzi, kdy nějaký prestižní audiofilský časopis odmítal testovat audio v autech, protože tam nemůže být dobré. Až u tohoto auta změnili názor.
Takže to jde, kdy se chce.
Pravdou je, že v mojí staré TMS je "neznačkový audio systém" a je to ještě o dost dál. Teoreticky by to mělo být "jako B&O", protože Musk jim přetahal inženýry.
Takže to jde, kdy se chce.
Pravdou je, že v mojí staré TMS je "neznačkový audio systém" a je to ještě o dost dál. Teoreticky by to mělo být "jako B&O", protože Musk jim přetahal inženýry.
Nedávno jsem slyšel ten nejvyšší B&O v A7 a to už bych si nechal líbit.
Tam už inženýři věděli, co dělali. Sice to stojí jak ojetá Fabia, ale zážitek z toho je solidní.
Tam už inženýři věděli, co dělali. Sice to stojí jak ojetá Fabia, ale zážitek z toho je solidní.
Tak nevim, ale jezdím s OIV už 3 roky, ne teda v základu, ale ve Stylu s 10” infotaimentem Bolero + standardní repro a v pohodě, hraje dobře. Nejsem audiofil, ale taky mi nikde nic nedrnčí a auto je poměrně tiché. Tak nevim kde to beres? ;-)
tohle byla OIV 1.5TSI klasická fleetovka. Co to bylo za výbavu netuším, ale asi nejnižší. Fakt se to nedalo. Zkoušel jsem to ladit horem dolem a nedostal jsem z toho kloudný zvuk. U nízké hlasitosti to šlo aspoň poslouchat, ale požitek z toho fakt nebyl. Když jsem tomu trošku přidal volume, tak to bylo nepoužitelné.
17 repráků vypadá jako nesmysl, ale zase těžko přehlédnout, že je tam máš v ceně a podle zahraničních testů strčí do kapsy všechny Hermany, Kardany a Buřtmajstry v německé prémii. :-)
To je celkem risk s kvalitou zpracování Tesly :D , aby neupadnul názarník, nebo dveře, až to někdo okouří, a v lepším případě začaly repráky skákat ven, jak na highjumpu :D
PowerHouse
Hlavně se zvedla produktivita. Takže Tesly 3 budou po rozběhnutí produkce opět levnější a dostupnější.
Mámkolo Naprdeli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
displacement
...cisty kelimek od jogurtu zevnitr?
Ja chapu, ze EV neni spalovak, ale to prece neznamena, ze ten interier musi byt hnusny? Jeden tablet a jinak nic. Proc?
Ja chapu, ze EV neni spalovak, ale to prece neznamena, ze ten interier musi byt hnusny? Jeden tablet a jinak nic. Proc?
Protože sou to jebyk vyrobený z recyklovaný PETky co kupují vypatlaný mileniálové a fanatici, kterým stačí ke štěstí že to jede a má to tablet :-)
věc osobního vnímání. Si pamatuji, jak mi spousta lidí říkala na adresu Volva, jak je to strohé, nudné a po pár letech je to úžasný nadčasový skandinávský minimalismus.
U Tesly je to podle mě dané tím, že strohost je jednodušší na výrobu a ušetří to i nějaké to kilo, což vede k delšímu dojezdu, nebo možnosti ušetřit na kapacitě baterie.
U Tesly je to podle mě dané tím, že strohost je jednodušší na výrobu a ušetří to i nějaké to kilo, což vede k delšímu dojezdu, nebo možnosti ušetřit na kapacitě baterie.
Ušetřit hmotnost a prachy by se dalo i na zbytečných, složitých a drahých pedálech. Tesly stejně jezdí na báječnýho autopilota nebo alespoň na tempomat a ty pocukávky by se daly zvládnout z toho displaye. :-) Možná, ale asi až v další generaci, bude třeba i volant na displayi.
Není až tak velký problém si zvyknout na novou věc, když je pro uživatele výrazně lepší.
Není až tak velký problém si zvyknout na novou věc, když je pro uživatele výrazně lepší.
to přijde ... a ten volant nebude ani na displeji. Nebude potřeba. Sice se na autopilota dívám taky skepticky, taky mám nejraději volant a šaltrpáku v ruce, ale co vídám videa z vývoje, tak si myslím, že jej vyvinou. A to brzy. Řádově v jednotkách let.
A lidé si také zvyknou. Přesně jak píšeš - pro uživatele výrazně lepší. Ovšem pro řidiče ...
A lidé si také zvyknou. Přesně jak píšeš - pro uživatele výrazně lepší. Ovšem pro řidiče ...
je otázka, jestli "videa z vývoje" nejsou někdy spíš tak trochu polofejková videa pro investory...
nemyslím si. V US ten autopilot už docela obstojně funguje. Cirka jako “náš” řidič začátečník čerstvě po autoškole.
"nas" zacatecnik cerstve po autoskole se Te nepokusi zabit napalenim do kamionu. Ten narozdil od obstojne fungujiciho systemu by ten kamion videl...
tohle je kauza x verzí autopilota zpátky. Vyřešeno, naučeno. Ano, stálo to lidské životy a nemělo. Zase jiné to zachránilo.
Ten systém se neustále vyvíjí, učí a téměř všechny Tesly dostávají update.
Ten systém se neustále vyvíjí, učí a téměř všechny Tesly dostávají update.
Poslední roky, když slyším slovo update, tak mám chuť vždycky někoho zabít. Takže v podstatě si tak 17x denně. Každej update jednu věc opraví a další 2 rozesere. To jsou ty výhody dnešní dementní virtuální doby, kdy za pár měsíců budou mít i krájecí prkýnka svůj firmware "Cutting pro 13.2.5" A až si půjdeš nakrájet cibuli, tak jen vyskočí hláška: "Unknown error".
Nechápu tu nekonečnou potřebu všechno furt měnit a poslední roky většinou k horšímu.
Nechápu tu nekonečnou potřebu všechno furt měnit a poslední roky většinou k horšímu.
Presne. Update Android 13 na Sony Xperia 1 III rozesral Android Auto.
If it ain't broken, do not fix it.
If it ain't broken, do not fix it.
v Tesle ty updaty docela ujdou. Asi jen jedou se stalo, že něco podělali, ale hned přišel fix a bylo to v pohodě.
Naopak nové přidané funkce potěší. Když jsem to auto kupoval, tak neumělo česky. Netflix, Disney+ nebo Youtube to taky neznalo. Updaty map jsou sakra důležité ...
Naopak nové přidané funkce potěší. Když jsem to auto kupoval, tak neumělo česky. Netflix, Disney+ nebo Youtube to taky neznalo. Updaty map jsou sakra důležité ...
Netfix nesleduju ani doma, natož na cestách v autě.
Pro mne je priorita funkčnost a stabilita a ne nějaký prdící funkce. Naprdět si v autě umím sám.
Aktualizace map je OK, proti tomu nic nemám. Já mluvil o tom, jak jeden update rozjebe to co léta fungovalo a další 67 updatů to ne a ne spravit. A je jedno o čem je řeč.
Auto, PC, Mac, Android, iOS, televize,....
Buguje úplně všechno a pořád. Za posledních 10 let jsem nezažil jedinou stabilně a 100% fungující věc, která v sobě má nějakej soft. A trend se nezlepšuje, ale naopak silně zhoršuje.
Denně mi na iPhonu naskočí 5-15 aktualizací a po nic polovina aplikací funguje jinak a člověk se je zase snaží ovládat. Něco přestane fungovat natrvalo, něco dočasně, něco se na drzo odpojí do offlinu, něco změní jazyk, něco padá atd. Vývojáři mají v 3,14či a až na výjimky nereagují. Jebnul bych s tím o zem. Začínám to všechno doslova nenávidět a brzo se vrátím k tlačítkovýmu senior telefonu a vyseru se na celej zdebilnělej online svět.
Pro mne je priorita funkčnost a stabilita a ne nějaký prdící funkce. Naprdět si v autě umím sám.
Aktualizace map je OK, proti tomu nic nemám. Já mluvil o tom, jak jeden update rozjebe to co léta fungovalo a další 67 updatů to ne a ne spravit. A je jedno o čem je řeč.
Auto, PC, Mac, Android, iOS, televize,....
Buguje úplně všechno a pořád. Za posledních 10 let jsem nezažil jedinou stabilně a 100% fungující věc, která v sobě má nějakej soft. A trend se nezlepšuje, ale naopak silně zhoršuje.
Denně mi na iPhonu naskočí 5-15 aktualizací a po nic polovina aplikací funguje jinak a člověk se je zase snaží ovládat. Něco přestane fungovat natrvalo, něco dočasně, něco se na drzo odpojí do offlinu, něco změní jazyk, něco padá atd. Vývojáři mají v 3,14či a až na výjimky nereagují. Jebnul bych s tím o zem. Začínám to všechno doslova nenávidět a brzo se vrátím k tlačítkovýmu senior telefonu a vyseru se na celej zdebilnělej online svět.
Dostava update :) Myslis po tom, co to prikaze NHTSA? Nebot system, co to ma vyreseno, nauceno ignoruje povolenu rychlost a nezvlada krizovatky? Autopilot je nedodelek a dlouho bude.
DETROIT (AP) — U.S. safety regulators have pressured Tesla into recalling nearly 363,000 vehicles with its "Full Self-Driving" system because it can misbehave around intersections and doesn't always follow speed limits.
The recall, part of part of a larger investigation by the National Highway Traffic Safety Administration into Tesla's automated driving systems, is the most serious action taken yet against the electric vehicle maker.
https://www.pbs.org/…driving-vehicles
DETROIT (AP) — U.S. safety regulators have pressured Tesla into recalling nearly 363,000 vehicles with its "Full Self-Driving" system because it can misbehave around intersections and doesn't always follow speed limits.
The recall, part of part of a larger investigation by the National Highway Traffic Safety Administration into Tesla's automated driving systems, is the most serious action taken yet against the electric vehicle maker.
https://www.pbs.org/…driving-vehicles
všiml jsi si datumu? Článek z února 2023 není v září 2023 relevantní.
A kolik update-u mezi tim Tesla autum poslala? Se tvaris, jako by Tesla byla Microsoft a patchovala to na mesicnim cyklu.
Mimochodem, nebyt vysetrovani, tak ten update by ani nesel.
Ta bezhranicni adorace a obhajoba az do krvi je skutecne fascinujici :)
Mimochodem, nebyt vysetrovani, tak ten update by ani nesel.
Ta bezhranicni adorace a obhajoba az do krvi je skutecne fascinujici :)
Ano,to je vzdy vec vnimani,ale otazka byla jina: zadny spalovak nevypada jak jogurtovy kelimek. Skoro kazde EV ale ano. Ja kdybych uvazoval o EV,tak tohle je velke minus k tem dalsim,ktere to ma.
Tohle se sice muze nekomu libit,ale je to skutecne mainstreamovy vkus?
Tohle se sice muze nekomu libit,ale je to skutecne mainstreamovy vkus?
vondry87
Směrovky na volantu? Volič převodovky na displayi? Dva úplně zbytečné přešlapy, které Teslu připraví o mnoho zákazníků.. na druhou stranu jestli bych měl volit mezi ID3 a TM3, i tak bych šel do Tesly. Prostě celkově za ty peníze nabídne nejvíc muziky.. teda pokud se dá zvyknout na ty směrovky, pevně doufám, že časem ano..
Ja jsem tady nedavno vysvetloval Vitovi, ze cesta k alternativnimu pohonu musi byt pro uzivatele co nejprirozenejsi. Kdyz ta EV bud divne vypadaji a nebo se dokonce i nelogicky ovladaji, bude to trvat dele a doufam, ze mi nikdo nebude vymlouvat, proc je lepsi misto smerovek mit tlacitka…
Krasny priklad je Toyota, kdy zacala divnym Priusem, ale az s Aurisem a Corollou/Yarisem a Ravkou- jakozto naprosoto normalnimi auty prorazila i k nam na chudy vychod opravdu masově…
Krasny priklad je Toyota, kdy zacala divnym Priusem, ale az s Aurisem a Corollou/Yarisem a Ravkou- jakozto naprosoto normalnimi auty prorazila i k nam na chudy vychod opravdu masově…
No worry, mdel 3 stejně nikdo nekupuje :-)
Čísla v ČR:
červenec - 6 ks (lídr třídy Octavia 1971 ks)
červen - 28 ks (Octavia 2294 ks)
květen - 33 ks (Octavia 2393 ks)
duben - 3 ks (Octavia 2021 ks)
Takže asi takhle.
nemít model Y, je Tesla v loji a prodává tu počty na úrovni šedýho dovozu amerických spalováků :-):-):-)
Čísla v ČR:
červenec - 6 ks (lídr třídy Octavia 1971 ks)
červen - 28 ks (Octavia 2294 ks)
květen - 33 ks (Octavia 2393 ks)
duben - 3 ks (Octavia 2021 ks)
Takže asi takhle.
nemít model Y, je Tesla v loji a prodává tu počty na úrovni šedýho dovozu amerických spalováků :-):-):-)
Tak ono by se prodalo TM3 víc. Jak Teslou opovrhuji ve většině ohledů, musím uznat, že Y je celkem chytrý vynález, který dá zákazníkům ten SUV pocit, že mají/jsou něco víc, a přitom to nemá aerodynamiku kontejneru shozeného ze skály.
spousta lidí si TMY koupila ne kvůli SUV, ale kvůli tomu, že na TMS nemají a TM3 je sedan, který pro ně nemá dostatečnou užitnost.
Jo, až TM3 přijde ve verzi Shooting brake, dostane normální ovládání základních funkcí, normální dveře, normální kola za normální cenu a to samé pro barvy, k tomu pořádný světla a baterii přes 100kWh a bude pod 1,3M tak si ji klidně půjdu koupit i já.
shooting brake by byl super.
Přál bych si i aby zůstaly blinkry, nebo tempomat na páčce. Zbytek může být na displeji.
Normálními dveřmi máš na mysli co? S rámem kolem skel? Nuda. Nebo kliky? ty se dají řešit aftermarketově "auto present" klikami. Vypadají super. Je škoda, že tohle nemá Tesla 3/Y v základu.
Světla svítí dobře.
Kola si přeci můžeš koupit jaká chceš. Nemusíš mít originály. Aspoň tedy u 3/Y, kde neřešíš nosnost kol (u TMS v 19" bohužel ano).
Velká baterie je nesmysl. To auto by bylo mnohem těžší, neohrabanější, dojezd by nenarostl lineárně. Hlavně cena nesmysl.
Jako taky si umím nastavit podmínky pro ideální ženu - 25 let, velké airbagy, parádní zadní polštáře, luxus běhy, VŠ vzdělání, věrná, zábavná, nenasírací, fungující na základě elementární logiky a ne dojmů, mentálně stálá ... ale takové ani neexistují.
Přál bych si i aby zůstaly blinkry, nebo tempomat na páčce. Zbytek může být na displeji.
Normálními dveřmi máš na mysli co? S rámem kolem skel? Nuda. Nebo kliky? ty se dají řešit aftermarketově "auto present" klikami. Vypadají super. Je škoda, že tohle nemá Tesla 3/Y v základu.
Světla svítí dobře.
Kola si přeci můžeš koupit jaká chceš. Nemusíš mít originály. Aspoň tedy u 3/Y, kde neřešíš nosnost kol (u TMS v 19" bohužel ano).
Velká baterie je nesmysl. To auto by bylo mnohem těžší, neohrabanější, dojezd by nenarostl lineárně. Hlavně cena nesmysl.
Jako taky si umím nastavit podmínky pro ideální ženu - 25 let, velké airbagy, parádní zadní polštáře, luxus běhy, VŠ vzdělání, věrná, zábavná, nenasírací, fungující na základě elementární logiky a ne dojmů, mentálně stálá ... ale takové ani neexistují.
To ano, ale zrovna tyto dva přešlapy nijak nesouvisí s alternativním pohonem, je to jen snaha Tesly být jiná za každou cenu a myslel jsem, že po zkušenostech s yoke volantem Tesla přestane takhle divoce experimentovat, takže tohle mě celkem překvapuje.. no časem si zvykneme, že Tesly při výjezdu z kruháče neblikají, ale logika mi opravdu uniká.. asi chtěli mít něco společného s Ferrari..
No, prave ta snaha byt jiny je u vyrobku EV dost kontraproduktivni, myslim, ze to s tim souvisi.. kdyby vyráběla Tesla spalovák v karoserii sedan, nebudou tam dávat tyhle inovace k ničemu.
Těžko říct no.. v každém případě to nic nemění na tom, že moc není z čeho vybírat. Když chci EV této velikosti, tak buď zaplatím lehce přes milion za Teslu a budu to ovládání muset zkousnout, nebo si připlatím 300 - 400 tis. a půjdu ke konkurenci, kde za své peníze dostanu vymazlenější interiér a klasické ovládání. Takže je to jako vždy o penězích. A jelikož bohužel nepatřím do skupiny lidí, co za auto dají 1,5 mega, tak u mě je to jasné, zkousnul bych to ovládání a šel do Tesly,
Podle ceho soudis, ze snahy Tesly jsou kontraproduktivni?
Mas dojem, ze se Tesel prodava malo?
Zebricky prodeju ti asi nic nerikaji...
Mas dojem, ze se Tesel prodava malo?
Zebricky prodeju ti asi nic nerikaji...
Podivej se na to meritkem prumerneho uzivatele auta a analogii u Toyoty - mezi masu lidi se dostala az kdyz tyhle blbosti prestala delat. Myslim s pohonem HEV, ne ve vsem ostatnim
používat se to dá, ale třeba na kruháči jsou ta tlačítka naprd. Ale ono se stejně počítá s tím, že obsluha toho auta už řídit moc nebude. Otázkou je, jestli tahle bezřidičská budoucnost potká aspoň tuhle generaci Tesel, nebo až ty další
Tak já věřím, že spousta Teslistů brzy přijde na jednoduchý způsob, jak se nemuset s tlačítky blinkrů trápit. Jen pro nás ostatní to bude celkem adrenalin.
Vždyť to samořízení je totální nonsense. Tomu věří snad jen čtenáři ÁBíČka do 12 let.
To nebude fungovat nikdy. Nemůže to projít legislativně. Nikdy nebude taková infrastruktura, aby taková věc, jako dementní počítač věděl, co má dělat, když se neočekávaně změní situace. A navždy bude platit, že za ovládání vozidla je 100% zodpovědný řidič.
Jen přibejvá lemplů za volantem a magorů co si myslí, že můžou čumět do mobilu a nechat řídit auto.
Adaptivní tempomat ještě pochopím, někdo ho využije kvůli pokutám či zdvojené bezpečnosti při dlouhých jízdách na dálnicích, ale tím to prakticky končí.
Sám mám nejnovější a nejvyšší verzi Travel Assist High a vůbec to nepoužívám. Vyzkoušel jsem si to a vypnul. Výjimečně to zapnu na štrekách někde v AT kvůli IGL, kdybych se zapomněl a přidal moc, nebo když se mi chce spát a jsem krapet pomalejší, nebo když si chci protáhnout nohy na cestách 500 a víc km. Ale i tak to nesnáším. Já chci řídit auto sám a ne pak v krizi honem hledat ruce nohy a přemejšlet, kde je zase chyba.
Navíc se to auto stejně pořád chová jako debil. Donekonečna přidává a brzdí, čímž je teda méně eko, protože víc žere a práší z brzd. Normální řidič předvídá a reaguje přirozeně a většinou mu jen stačí povolit plyn a využívat setrvačnosti a profilu trati.
To nebude fungovat nikdy. Nemůže to projít legislativně. Nikdy nebude taková infrastruktura, aby taková věc, jako dementní počítač věděl, co má dělat, když se neočekávaně změní situace. A navždy bude platit, že za ovládání vozidla je 100% zodpovědný řidič.
Jen přibejvá lemplů za volantem a magorů co si myslí, že můžou čumět do mobilu a nechat řídit auto.
Adaptivní tempomat ještě pochopím, někdo ho využije kvůli pokutám či zdvojené bezpečnosti při dlouhých jízdách na dálnicích, ale tím to prakticky končí.
Sám mám nejnovější a nejvyšší verzi Travel Assist High a vůbec to nepoužívám. Vyzkoušel jsem si to a vypnul. Výjimečně to zapnu na štrekách někde v AT kvůli IGL, kdybych se zapomněl a přidal moc, nebo když se mi chce spát a jsem krapet pomalejší, nebo když si chci protáhnout nohy na cestách 500 a víc km. Ale i tak to nesnáším. Já chci řídit auto sám a ne pak v krizi honem hledat ruce nohy a přemejšlet, kde je zase chyba.
Navíc se to auto stejně pořád chová jako debil. Donekonečna přidává a brzdí, čímž je teda méně eko, protože víc žere a práší z brzd. Normální řidič předvídá a reaguje přirozeně a většinou mu jen stačí povolit plyn a využívat setrvačnosti a profilu trati.
Bude to presne naopak a nebude to ani dlho trvať. Riadenie auta človekom bude na verejných komunikáciách zakázané. Vývoj v oblasti AI prebieha superrýchlo a každý zákonodarca si rozmyslí, či na cestách nechá zomierať a mrzačiť milióny ľudí, alebo zakáže ľuďom šoférovať, nakoľko AI bude v ráde mesiacov, max. pár rokov rádovo bezpečnejšia ako človek.
Jojo, jasně. Ideálně hned za 14 dní. Můžeš bejt dobrovolnej testér pasažér. Rozval to někde v noci v dešti na 130 až 150 a v zatáčce se smazanejma čárama a s auty naproti, co ti oslní tvýho artyfyšla se předveď.
A nebo s tím můžeš předvádět představení někde na Sícilii, nebo i v Chorvatsku v uličkách.
A nebo s tím můžeš předvádět představení někde na Sícilii, nebo i v Chorvatsku v uličkách.
mám v Tesle starou již nevyvíjenou AP1, co je spíše asistent udržení v jízdních pruzích. A i ten umí jet pár kilometrů po nové klikaté silnici, kde ještě nenakreslily čáry. Naprosto bezproblémově.
A ty uličky? Na YT jsou videa z testování autopilota v úzkých uličkách San Francisca a třeba tam, kde ví, že se nevejde úplně si autopilot sklopí i zpětná zrcátka, aby se vešel. A vejde se.
A ty uličky? Na YT jsou videa z testování autopilota v úzkých uličkách San Francisca a třeba tam, kde ví, že se nevejde úplně si autopilot sklopí i zpětná zrcátka, aby se vešel. A vejde se.
Ale jo, 99 % situací zvládají. Problém je to 1 % a 1 % je strašně moc a až vyřeší to 1 %, bude jim zbývat 1 ‰ a i to je strašně moc a je otázka, kdy to bude dovoleno pustit na silnice, protože chyby to bude dělat vždycky. A problém je, že i když to eliminuje spoustu lidských chyb, takže čistě statisticky už by to mohlo být výhodnější, tak stroji lidi chyby neodpustí. A pak je tu samozřejmě absolutně nevyřešené právní hledisko.
Jinak už má Tesla povolený alespoň level 3?
Jinak už má Tesla povolený alespoň level 3?
Problém skoro všetkých ľudí (nielen tu na fóre) je, že nemajú intuíciu na (super)exponencionálny priebeh veličín. Keď teraz zvládajú (príklad) 99%, za pol roka budú zvládať 99,9% atď. Veď napr. Tesla zvyšuje výkon trénovacej infraštrury NN z jednotiek exaFLOPS teraz na 200 exaFLOPS koncom roku 2024 a to pri súčasnom rýchlom zlepšovaní všetkého ďaľšieho (architektúry neurálnych sietí, kvality a veľkosti trénovacích dát, iného HW atď. Keď raz úrady povolia autonómiu, okamžite sa zistí, že búrajú v podstate len ľudia a preto im nezostane nič iné, len šoférovanie na verejných komunikáciách zakázať.
Až prejedou autonomní auta prvních 1000 chodců, což se stane hodně brzy po tom co by to zavedli, tak si soudruzi budou muswet někde sehnat 40 BILIONU USD na soudní výlohy a odkšodnění, protože budou 5x týdně u soudu :-):-):-):-) A pozůstalí je dokonale oškubou, zejména v usa.
Jo, zrovna taxíky v SF fakt perlí. Třeba posledně, jak ten Boltík vjel pod rozjetý hasičský náklaďák. A v zásadě kdykoli se softwéru něco nelíbí, jebne se doprostřed silnice a není s ním řeč.
To nevím, i když problematiku autonomního řízení hodně sleduju. Vím, že když zastavila kolona na blikačkách (prý kvůli výpadku internetu druhý den po schválení provozu 24hod/7 dní), tak prý nemohl nějaké hasičský auto kvůli nim projet. Žadatelé zákazu provozování robotaxi také argumentovali přejetou kočkou, jestli se nepletu - to je pro mě docela silný argument, zvířata by se zabíjet neměla.
Autonomní auta by v provozu měla být speciálně označena. Počítače dnes ani zdaleka neumí empaticky vyhodnotit situace jako člověk. K tomu máme tak daleko jako v roce 1950 k tabletu s internetem.
jsem si chtěl dát na Teslu "A" v trojúhelníku v zeleném kruhu jako "Autopilot začátečník" :D
Tak při volbě mezi ID3 a TM3 bych za stejnou cenu volil ID. Je to sice asi horší elektromobil (možná o dost horší, nevím), ale zase je to o dost lepší auto a to by rozhodlo.
tohle hodně záleží na tom, jestli jezdíš dálky, nebo jen kolem komína.
Pokud kolem komína, takže vlastně veřejné nabíječky skoro nepoužiješ, případně ti nevadí kratší dojezd, tak ano, ID.3 bude možná vhodnější. Komfortnější, více "ze staré školy".
Ale pokud lítáš dálky, tak chceš Teslu, ať je jaká je. Proč? Náklady a jistota bezproblémovosti. Začíná to nízkou cenou za kWh na Superchargerech. Leckdy mají i sezonní akce na dobíjení zdarma v určitých zemích - v létě oblíbené dovolenkové destinace na Slovinsku, Chorvatsku. V zimě třeba Norsko. U VW nereálné.
Pokračuje množstvím stojanů v jedné lokalitě, což je extrémně důležité. Fakt nechceš přijet ke 4 stojanům Ionity, které jsou obsazené. Když přijedeš na SCH s 16 stojany a náhodou jsou všechny obsazené, což se prakticky nestává, je mnohem vyšší šance, že někdo do 5 minut vypadne. A pak je tu dojezd, který je v téhle cenové bezkonkurenční.
Pokud kolem komína, takže vlastně veřejné nabíječky skoro nepoužiješ, případně ti nevadí kratší dojezd, tak ano, ID.3 bude možná vhodnější. Komfortnější, více "ze staré školy".
Ale pokud lítáš dálky, tak chceš Teslu, ať je jaká je. Proč? Náklady a jistota bezproblémovosti. Začíná to nízkou cenou za kWh na Superchargerech. Leckdy mají i sezonní akce na dobíjení zdarma v určitých zemích - v létě oblíbené dovolenkové destinace na Slovinsku, Chorvatsku. V zimě třeba Norsko. U VW nereálné.
Pokračuje množstvím stojanů v jedné lokalitě, což je extrémně důležité. Fakt nechceš přijet ke 4 stojanům Ionity, které jsou obsazené. Když přijedeš na SCH s 16 stojany a náhodou jsou všechny obsazené, což se prakticky nestává, je mnohem vyšší šance, že někdo do 5 minut vypadne. A pak je tu dojezd, který je v téhle cenové bezkonkurenční.
Jo, takto to určitě dává smysl. Jinak já jsem zatím mentálně ve stádiu plug-in hybrid, takže dálky elektromobilem je na mě moc velké scifi ;-) :-) :yes:
Tak Tesla je taky o necelých půl metru delší, což je obrovský rozdíl, pokud člověk nejezdí sám a auto má i občas sloužit jako rodinné auto. ID3 je asi fajn nákupní taška a jako druhé auto do rodiny bych ho bral, ale víc jak 700k bych za to nedal.
Nedaj sa nachytať tým, že obe autá majú v názve trojku, asi by si sa nerozhodoval pre Mazdu 3, ak by bola za rovnakú cenu ako BMW 3. Keby sa to tak predávalo, tak Ti okamžite docvakne, že Ťa niekto v tej Mazde chce obtiahnuť, tak prečo by si dtto pripustil pri VW?
Osobne s nasledovným nesúhlasím, ale podľa viacerých tlačových správ, ktoré redaktori napísali z podkladov od samotného VW má byť toto konkurent pre TM3: https://www.e15.cz/…ke-krize-1410014
Osobne s nasledovným nesúhlasím, ale podľa viacerých tlačových správ, ktoré redaktori napísali z podkladov od samotného VW má byť toto konkurent pre TM3: https://www.e15.cz/…ke-krize-1410014
Tam těch přešlapů je mnohem víc než tyto dva, bohužel: https://youtu.be/2EP2by-3qM0?si=oxiuX6qjJfpKYNX3
Barrichello
Interiér faceliftu, hodně, ale hodně moc připomíná jugoslávský model Yugo, v 80. letech mimochodem hojně exportovaný vůz od USA, kde to byl absoltní lowend a suverénně nejlevnější automobil v USA.
tohle vypadá uvnitř naprosto stejně, bohužel to akrát nestojí 400 000 Kč, co by tak byla odpovídající cenovka :-):-):-):-)
Tohle bych nevyměnil ani za ten 26 let starej Jaguar co mam, ten vypadá uvnitř 75x hodnotněji a materiály asi tak 600x :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
tohle vypadá uvnitř naprosto stejně, bohužel to akrát nestojí 400 000 Kč, co by tak byla odpovídající cenovka :-):-):-):-)
Tohle bych nevyměnil ani za ten 26 let starej Jaguar co mam, ten vypadá uvnitř 75x hodnotněji a materiály asi tak 600x :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Občas se i shodneme, třeba nad interiérem Tesly 3, ten taky absolutně nedávám. Nejen že je to strašnej lowcost na pohled, ale je to i absurdně nefunkční. Pamatuju si, že když to mělo jít na trh, tak se Teslisti předháněli v komentářích, že interiér je sice strohý, ale vše zachrání revolučně vymazelný HUD. Následně Elon prohlásil, že žádný HUD není potřeba a i to bylo svaté. Těmhle sektám ala Apple a Tesla fakt nerozumím (oni si dokážou přeprogramovat mozky podle toho, co určuje jejich guru, nechápu...) :D:D
HUD v Tesle skutečně chybí. Musk je mediální klaun a surfař na emérických dotacích, který nechápe technické souvislosti.
(on tedy HUD chybí v každém autě, které ho nemá, ale v Tesle z principu toho nevhodně umístěného tabletu ještě víc)
(on tedy HUD chybí v každém autě, které ho nemá, ale v Tesle z principu toho nevhodně umístěného tabletu ještě víc)
Počkej počkej... nevhodně umístěný tablet..... to píšeš ty, který chválí interiér Priusu 3? :D
Jistě, všimnul sis, kde má displeje Prius a kde je tablet Tesly? Tablet je v Tesle mnohem blíž k řidiči, takže při sledování vozovky před sebou ho nevidíš ani periferně. Zatímco displej Priusu je daleko od řidiče a tedy je v periferním vidění pořád.
Ale u obou aut je nelogicky mimo pohled ridice … necekal jsem, ze TM3 nema HUD… to je fail
Ono to umiestnenie v strede a vysoko práveže vôbec nie je nelogické. Rodičia mali jednotkového Yarisa. A bol som prekvapený ako boli údaje dobre čitateľné. Boli prakticky v zornom poly a stačilo len mrknúť. Pri prístrojoch na klasickom mieste treba odvrátiť pohľad na oveľa dlhšiu dobu.
Iná vec je ako to vyzerá a pôsobí na potenciálneho kupca. Mne sa to tiež nepáčilo :)
Iná vec je ako to vyzerá a pôsobí na potenciálneho kupca. Mne sa to tiež nepáčilo :)
Meli jsme Yaris 2, mel to taky, vzdy kdyz jsem tam vlezl za tmy a nastartoval a zapl svetla, divil jsem se, proc nesviti budiky, nez mi to doslo… :D dekuji, radsi klasiku
rohYpnol
Být designérem v Tesle je opravdu povoláním snů. Tesla je už 10 let pořád stejně hnusná. Možná i o chlup víc...
Designéři Tesly zřejmě celou dobu navrhuji jen design bateriových článků, a zbytek pracovní doby hrajií síťové gamesy...
Designéři Tesly zřejmě celou dobu navrhuji jen design bateriových článků, a zbytek pracovní doby hrajií síťové gamesy...
to se říkalo o designérech Porsche 911 taky. Jenže pokud ta auta opravuješ, nebo naopak vrakuješ, tak zjistíš, že většina dílů je mezigeneračně nezáměnných.
Co se týče ošklivosti, tak to je věc osobních preferencí, vkusu. Některé organizace hodnotící design by s tebou třeba nesouhlasily.
Co se týče ošklivosti, tak to je věc osobních preferencí, vkusu. Některé organizace hodnotící design by s tebou třeba nesouhlasily.
Organizace hodnotící design jsou úplně jedno, nějakou designovou cenu dostane každý, kdo si zaplatí. Nakonec je to ale hlavně subjektivní záležitost. A subjektivně jsou pro mě Tesly atraktivní asi jako pračka nebo varná konvice.
já to mám podobně pro Škodovky. Ovšem nevykřikuji, že je to hnus, kýč a kdo v tom může jezdit. Uznávám, že je to subjektivní, takže se třeba i Oktávka někomu může líbit.
Takže:
1) nevím kde jsem napsal že Tesla 3 se někomu nemůže líbit. Napsal jsem že je stále stejné hnusná. Na tom si trvám a je to samozřejmě můj subjektivní názor.
2) objektivně se design Tesly za celou dobu výrazněji vůbec nikam nevyvinul. Což není nutně zlo, Audi také staví na kontinuitě a naopak to u ní vysoce cením. Jenže Audi má v designu kontinuitu v rámci vývoje. Tesla vývoj designu v podstatě nemá. Jen drobné upravuje proporce, detaily, materiály. Tu k lepšímu, tu k horšímu.
1) nevím kde jsem napsal že Tesla 3 se někomu nemůže líbit. Napsal jsem že je stále stejné hnusná. Na tom si trvám a je to samozřejmě můj subjektivní názor.
2) objektivně se design Tesly za celou dobu výrazněji vůbec nikam nevyvinul. Což není nutně zlo, Audi také staví na kontinuitě a naopak to u ní vysoce cením. Jenže Audi má v designu kontinuitu v rámci vývoje. Tesla vývoj designu v podstatě nemá. Jen drobné upravuje proporce, detaily, materiály. Tu k lepšímu, tu k horšímu.
Ja Prvni 123
Vetsina benzinovych aut ujede aspon 200 tisic kilometru... plus minus.
I tech spatnych.
I tech spatnych.
×
Sdílení komentáře
×
Na rozdiel od iných mne sa to auto exterierovo celkom páči.
Ten vykradnutý interier (ako to niekto napísal :yes: ) ten by som ale s tým ovládaním nedal.
Za milion už je to zaujímavá ponuka aj keď 1M je pre väčšinu ľudí strašne moc peňazí.
Ano, je to hodně peněz, ale milion dneska stojí pruměrně nakonfigurovaná Oktávka s trochu silnějším motorem, tady už to asi někdo zváží.
A ta je rozhodně hezčí jak model 3 od Tesly :-):-)
A další úspěšný i hezký byl typ ČKD T6 :-)
Design Tesly 3 není špatný, jen je hodně poplatný aerodynamice a snaze ušetřit. Jestli bude koukatelný i za 10,15 let ... řekl bych, že ano.
:-)
Jen ja mam ted uz asi jinyho favorita.
Polestar 4.
Samozrejme, ze Audi bude mit jako sedan lepsi proporce.
Ale Polestar 4 ma design neskutecne povedenej.
https://www.auto.cz/…vylepseni-148433