Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

BMW rozšíří nabídku placených funkcí, ale výhradně na software

2 komentáře

Th0r
Pokud to v aute fyzicky je, tak to zakaznik taky zaplatil, vyrobce to tam zadarmo nedal, s vidinou, ze si to nekdo dokoupi. Takze to dvakrat zaplati. To je realita.
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
Že to zákazník platí 2x je jen úhel pohledu. Příplatek, např. za vyhřívání sedadel, je standardní položka v ceníku. Zákazník evidentně nemá problém si připlatit, pokud tu výbavu chce. Pro výrobce je ale současně kvůli nákladům na logistiku, výrobu i dodávky ND levnější, pokud všechny vozy mají potahy a kabeláž umožňující vyhřívání. Je už řadu let běžné, že třeba potahy sedadel jako náhradní díl, byly automaticky také s vyhříváním a to právě kvůli těm nákladům spojeným s výrobou a distribucí ND. V autě bez té výbavy to ale logicky nefungovalo. Pokud zákazník chtěl vyhřívání do auta dodatečně (např. do ojetého vozu), musel zaplatit nové potahy, kabeláž, ŘJ, spínačovou jednotku a práce spojené s výměnou. Všechno to stálo nesmyslně vysokou částku. Toto softwarové odemknutí umožňuje dodatečnou trvalou aktivaci vyhřívání za stejnou cenu, jako příplatek u nového vozu. Navíc to umožňuje takovou funkci využít jen na omezenou dobu za omezené předplatné. Chápu, že někteří zákazníci můžou mít pocit, že platí něco, co už zaplatili, ale to tak úplně neplatí. To, že HW pro výbavu mají všechny vozy, umožňuje tzv. úsporu z rozsahu, tj. příplatek za výbavu může být nižší. Je to totéž, jako když si někteří lidi myslí, že když do aut začali dávat povinně ESP, které oni považují za zbytečné, protože oni přece umí řídit skvěle, a proto ho nepotřebují, tak by bez ESP mohli na autě ušetřit celou částku, kterou se předtím za ESP připlácelo. Jenže tak to není. Určitě došlo k navýšení celkové ceny povinnou montáží ESP, zároveň ale to zdražení bylo ve srovnání s původním příplatkem velmi nízké.