Evropská unie plánuje nalít v přepočtu 8,6 miliardy korun do 26 projektů podporujících elektrickou a vodíkovou mobilitu. 3,6 miliardy z toho dostane Tesla na renovaci Superchargerů.
Možná by si je Elon měl trochu aktualizovat, dnes brzy ráno jdu po chodníku za tmy a Tesla na mne začne svítit a blikat asi metr od ní, to bude paráda, až jich bude v ulicích více a bude reagovat na každého chodce :D
V "krásných" 90. na sídlišti každou chvíli někomu houkal alarm ve dne v noci 7 dnů v týdnu. V čem se to liší? Aby bylo jasno, neobhajuji ani jedno, obojí bylo a je protivné.
taky bych chtěl takto podnikat, dostávat neustale dotace od EU a USA a pak prý že dotace křiví trh :-[] viď Uršulko ? můžeš pak jit plakat do Číny kvůli cenám elektromobilů ;-)
Myslím že nastal správný čas zadotovat čínské automobilky, aby tady postavily své továrny, takhle se to dělá. Dotovat každého přivandrovalce, ničit místní průmysl (i když ten si podřezává větev sám).
Tesla narozdíl od ostatních postavila svou nabíjecí síť bez dotací a ještě jí to všichni včetně EU záviděj jak je to to vychytaný a buzerujou jí za to, že by si tam chtěli taky nabíjet a jako žarlivý fifleny jí obviňoujou se soukromničení. Ha ha ha. Tady je to jak u blbečků na dvorku. :)))
Potom chybí peníze na silnice, na zdravotnictví, na důchody... Utopí se v nabíječkách, rozhlednách a cyklostezkách. Tato civilizace je těžce nemocná a bude nahrazena.
Je 21. století, myslím. Nechápu, proč když to tak mermomocí chtějí protlačit, neudělají to nabíjení alespoň tak jednoduché jako tankování ICE z minulého století.
Byl by takový problém, aby všechna auta měla stejnou díru do nádrže - tedy jednotný konektor?
Byl by takový problém, aby nabíječka měla na sobě ceník případně s volbou rychlosti nabíjení rychlost 1 - cena X, rychlost 2 - cena Y, rychlost 3 - cena Z.
Nabiju, zmáčknu účet ano/ne, zaplatím kartou, vytáhnu kabel a jedu do hajzlu.
Ne, tak to nejde. Raději plnej kufr redukcí a kabelů, plná kapsa různejch čipů, telefon samá aplikace a smlouvy na odběr s půlkou Evropy.
Kdybys to nahodou nevedel, tak v cele Evrope je standardizovan predevsim jeden typ konektoru Combo 2, ktery zde pouziva uz i Tesla. https://en.m.wikipedia.org/…_Charging_System
Vyjimku tvori pouze japonci, ktery pouzivaji Chademo.
Takze zaver? Prakticky vsichni v aute vozi type 2 mennekes AC kabel pro verejny nabijeni.
DC nabijeni provadeji vsichni (krome tech par postarsich japoncu) CCS2 konktorem!
Neni na tom nic sloziteho.
PS Teoreticky bys nemusel vozit nic a pouzivat jen DC nabijeni. Ale AC kabel ti dava jistotu (a lepsi cenu nabijeni, kdyz mas cas). Nabijeni z 230V je predevsim dalsi zaloha, pak ti staci jakakoli pristupna zasuvka.
Jasně trollím. Nikdo nic nevozí a omlouván se ti z celého srdce pokud všechny nabíjecí stojany po celé Evropě fungují pro všechna elektroauta v mnou popsaném režimu - rychlosti nabíjení rychlost 1 - cena X, rychlost 2 - cena Y, rychlost 3 - cena Z.
Zvolím, nabiju, zmáčknu účet ano/ne, zaplatím kartou, vytáhnu kabel a jedu do hajzlu.
Klidně se do mě navážej, ale až budeš mít argumenty. Jinak raději mlč.
Ano trollis.
Psal jsi:
"Byl by takový problém, aby všechna auta měla stejnou díru do nádrže - tedy jednotný konektor?"
Neznaje, ze tomu tak dnes je!!! :D
Na rychlonabijeni neni potreba vozit jediny kabel.
Nektery lidi svuj AC kabel vubec nepouzivaj.
Stejne tak uz neni nutne vozit nabijecku na 230V, spouste lidem visi na stalo v garazi misto wall-boxu.
Redukci nevozim v aute zadnou.
K tebou popsanemu rezimu uz to dnes nekde tak funguje.
Ano, zdaleka ne vsude.
Ale rozhodne neni problem v konektorech nebo standardizaci kabelu. Tam ma Evropa jasno.
Mam radost, ze je zase (minimalne) jeden diskuter o informaci o jednotnem konektoru v Evrope bohatsi. :yes:
volit si na stojanu rychlost nabíjení je nesmysl, protože tam máš fixní náklady - UFC stojan je drahá technologie, rezervování příkonu je drahé. A pak si i uvědom, že tam budeš zaclánět 6 hodin místo půl hodiny, což dále snižuje zisk poskytovatele.
Proto se staví různě výkonné stanice.
AC pro místa, kde chceš, aby se řidič zdržel - nákupní centra, restaurace, kina, P+R ...
DC do 75kW u menších obchodů, restaurací, v centrech měst atp.
DC 100kW+ na dálnicích, u fast foodů atp.
Počkej, Vito ti vysvětlí, že vozit plný frunk kabelů a redukcí je vlastně rozkoš (protože kdo z vás fosilů to má?) a že to stejně potřebuješ na dobíjení doma přes noc a bla bla bla.
Ja mám plný šuflík redukcií na nabíjanie notebooku pre rôzne krajiny sveta, prečo by to s autami malo byť inak? :-)
Nevieme sa dohodnúť ani na tom, či používať stopy alebo metre a potom nám na hlavy padajú rakety, svet by bol o kus jednoduchší, keby nebolo Babylonu, keby mi stačil jeden systém účtovania pre všetky krajiny, medzičasom sa nám tu nazbieralo 10 typov USB konektorov, kopec vecí je na hlavu, to si určite nezistil po prvý raz pri nabíjaní elektromobilov.
Tak nějak ti uniká, že jsme v EU a EU funguje na principu přerozdělování? Odsouhlasili jsme si, že se nám to libí, tak nechápu, proč pořád někdo mele něco o dotacích. Aktuálně neexistuje státní automobilka, neexistuje státní síť nabíječek a ani státní výroba vodíku. Takže ty dotace dostane soukromý sektor.
Tesla narozdíl od ostatních postavila svou síť bez dotací
Tesla narozdíl od ostatních postavila svou nabíjecí síť bez dotací a ještě jí to všichni včetně EU záviděj jak je to to vychytaný a buzerujou jí za to, že by si tam chtěli taky nabíjet a jako žarlivý fifleny jí obviňoujou se soukromničení. Ha ha ha. Tady je to jak u blbečků na dvorku. :)))
Re: Tesla narozdíl od ostatních postavila svou síť bez dotac
Nebyl bych si jistý s tím "bez dotací". V USA jsou zelené technologie poměrně štědře dotované. Od výstavby FVE, přes různé zvýhodnění pro továrny na FV panely a různé továrny na výrobu OZE udělátek, až po výrobu a prodej elektrik. Tohle se jim díky IRA zatraceně vyplácí. V USA se rozjela nová průmyslová revoluce.
Re: Tesla narozdíl od ostatních postavila svou síť bez dotac
Tak trochu o dianí v USA prehľad mám a môžeme pokecať. Čo sa mne dostalo do uší je, že plánujú výstavbu siete nabíjačiek na ktorú chcú dať myslím 7,5 mld. Už od začiatku sú s tým ale problémy, lebo ostatní žiadajú zmenu kľúča pre rozdelenie dotácií. Dôvod - Tesla superchargery stoja v priemere 1/4 ceny konkurencie, konkurenti tak požadujú viac peňazí a hľadali zámienky, ako Teslu vyradiť (napr. že nabíjačky musia mať účtovací systém, musí mať CCS konektory a pod.). Je fakt, že sa Tesle podarilo dojednať dohodu, že otvoria do konca 2024 7.500 zo svojich nabíjačiek konkurencii a dostanú za to tuším 2,5 mld., ale to nemení nič na fakte, že Tesla si sieť stavala za svoje a pokiaľ je mne známe, tak bez dotácií. IRA s tým nemá nič spoločné, pokiaľ viem v rámci tohto programu nie je budovanie nabíjačiek vôbec plánované.
Žárlivá Evropa Teslu buzerovala, tak teď si to pěkně zaplatí
To je tak když ti všichni házej klacky pod nohy a ty víš že elektromobily jsou jen půlka řešení a druhá půlka je hustá bezstarostná sít supernabíječek propojených s navigací a tak si jí za vlastní prachy vybuduješ, aby majitelé tvých aut mohli spokojeně cestovat a o nic se nestarat. Hlavně nemuseli mít miliony appek, klíčenek, registrací na celou zoologickou síť rozličných nespolehlivých provozovatelů pomalých nabíječek a nemuseli se modlit, že když k nim dorazej, že budou vůbec dostupný a budou fungovat.
Časem ti tu síť začnou ostatní závidět a začnou tě buzerovat a chtít sí užívat stejnej fajn servis i pro svoje auta. Takže řekněš ok, ale to nebude zadarmo.
Re: Žárlivá Evropa Teslu buzerovala, tak teď si to pěkně zap
Měla tak trochu štěstí, protože například Ionity se ucházet nemohl, protože už bohatou siť má. Velmi štědrou dotaci dostal i Atlante, Eleport, Enel a další. EK navíc pravděpodobně brala v potaz počet Tesel a další prognózu zvyšujícího se počtu, který tu jednoduše bude.