Dodge odhaluje speciální edici „Swinger“ také pro Evropu. Exkluzivnější Charger a Challenger se na starém kontinentě objeví ve velmi omezeném počtu a budou mít tradiční atmosférický vidlicový osmiválec. Představují konec zlaté éry.
Fakt je ten, ze ameriky driv vynikaly predevsim ve sprintu, protoze to byly tezky premotorovan monstra...
Dnes je pokori ve sprintu i elektricky cross-over za nizsi cenu. Volvo EX30 za cenu 1 144 000 Kč umi 0-100 za 3,6s!
Ja rikam zlata era tomuto. To Volvo nebo neco obdobnyho si ale treba nekdy skutecne koupim, narozdil od pomalejsiho Chargera...
Bye bye "zlata ero"
PS Nerikam, ze kdyby mi tohle rikalo pane, ze bych se zlobil. A parkrat za rok BYCH se neprojel. Tady ma ten zvuk svy opodstatneni. Ve ctyrvalcovym dieselu ne.
:-):-):-):-):-):-)
Taky má to Volvo stejný muscle desgin vid, stejný charakter, každý se za tím otočí, servis si uděláš na dvorku a stojí stejně jako tady vid.
HAHAHA - velký kulový Nalezenec.
A ty materiály v těch EV plečkách si asi na stejný úrovni jak 13 let starý interiér v Chargeru :-)
A největší pecka je, že tohle jezdí na LPG za menší náklady jak to EV - pokud ho nabíjíš na rychlonabíječkách mimo domov :-)
Sorry ale musím zase trochu upřesnit to co píšeš :D Charger je 5.1m dlouhý sedan a ve verzi Scat Pack 6.4 (podobný výkon) stojí v US podobně jako to Volvo, které má 4.23m na délku. Nad 100 km/h nemá to Volvo šanci. Charger má v té ceně lepší výbavu a je to větší auto. Jestli srovnávat s nějakým EV, tak asi s Teslou S. Zbytek je úhel pohledu. A ano na poměry EV má EX30 zajímavé parametry v kombinaci s cenou.
Jo, čínan sice neumí vyrobit čínskou konkurenci Chargeru s V8, nebot ještě začátkem 90. let plácal znáčky Honqui na americké Lincolny Towncar s upraveným předkem, ale zato umí výborně výžrábět Ev plečky.
Takže pomcí místní páteé kolony, zelných fanatiků placených čínou, kteří mu umetli cestičku snadno zlikdviduje EU konkurenci a tak v roce 2035 nebo čínské jenom Volvo, Lotus , DeTomaso a MG, ale dalších 15 evropských značek a z těch dalších 70% zkrachuje.
Vítejte v nové době.
Už si zelená + elektrická úderka nakoupila čínské slovníky?
Rychlým pohledem na US webu je základní cena vyšší než u nás, ta výkonná varianta tam ceny ještě nemá co jsem pochopil. Nevim jestli v US není nějaké clo na auta z Číny.
Jinak nechápu o čem se tu bavíme a je to zase to nesmyslné žvatlání, které nemá s realitou nic společného. Kdo si kupuje velký komfortní sedan postavený na platformě Mercedesu E asi nekouká po malém čínském crossoveru, který je zajímavý v jedné své verzi zrychlením na stovku.
Argument co je příjemnější se dá podobně vztáhnout na spalováky. S Golfem R by se mi po městě asi taky jezdilo lépe a svižněji než s 640i GT, které stojí dvojnásobek…a přesto jsem zvolil 640i GT, proč asi…
Ja myslel, ze si lidi muscle-cars kupovali kvuli zrychleni.
https://electrek.co/2018/05/25/dodge-demon-ad-electric-vehicle-advertising/
Ty si myslis asi neco jinyho.
A ja ti to neberu.
Ja srovnaval jen zrychleni a cenu.
640i s tim Volvem srovnavat nebudu radeji vubec. Neboj. Nechci dostat dalsi prednasku. :-)
Jinak kdyby ses chtel nahodou podivat, jak dopadne nejrychlejsi ze vsech Challengeru ve zrychleni s Teslou, tak tady:
https://youtu.be/o97egwPfPrg?si=ANRJDx_1OnASN7iK ;-)
Charger je v US něco jako náš Superb nebo Passat..tržně řečeno, je to prostě masové velké auto pro ty co nechtějí SUV a verze Demon apod. rozhodně není to proč se to kupuje. U nás si lidi libují, že jim za rozumné peníze dobře jezdí nějaké TDI s 200 koňma, tam tuhle roli má V8 a funguje to tak roky...a taky je to o třídu větší než ten Superb a 90% těch co tam jezdí plní roli normálního rodinného auta.
640i jsem vytáhl, protože má stejnou délku jako Charger. Golf 8 je dokonce o 5 cm delší než Volvo EX30. Tak nevim co se divíš, sám jsi s tímhle podivným srovnáváním začal.
Těžko to 1:1 sronávat. Charger je asi o 20 cm delší než Camry. Hraje roli i koncepce a technika. Byť Charger vypadá na první pohled spíš obyčejně, stojí na základu MB E a vyberou si ho spíš lidi co rádi řídí. Něco trochu jako u nás kdo si místo naloženého Superba koupí BMW 3 nebo BMW 5 v obyčejné verzi. Jen ve státech obyčejná verze znamená klidně atmo V8 :D
U Camry to bude čistě tuctová volba, asi se dá říct taková Octávka s tříválcem v našich poměrech. Středně velké SUV v US znamená nějak 4.8 - 5.3m, u nás se na tom končí. Nejprodávanější auta (pickupy/trucky a SUV) ve státech mají okolo 6m.
EX30 má 4,23m, takže to má prostě uplně jinou cílovku a i kdyby bylo s V8, tak to nebude žádná alternativa pro majitele Chargeru nebo Duranga. A samozřejmě takhle malé auto má lepší nebo stejnou dynamiku se slabšími motory, to vidíme i u spalováků u nás. Vezmi si Mercedes A45S AMG vs M550i s V8. Proto tady vytahovat menší auta, je úplně mimo. Velikostně bych srovnával spíš s Teslou S, tam věřím že si zákazníky, kteří nelpí na pohonu a kupují si jen "lepší sedan", přetahují.
Ne muscle car není jen o zrychlení, je hlavně o stylu, charakteru, motoru, zvuku. Sou lidi co jezdí muscle carem 90 a užívaj si ten zvuk motoru s vypnutým rádiem a občas tomu někde pěkně dupnou na plyn, vezmou zatáčku bokem nebo udělaj drftík a pak se zas kochaj...
jako ojetin, nebot nikdo už takové auto nevyrobí. Poctivá technika, snadno servisovatelná, spolehlivá, s unikárním DNA, svébytným charakterem, musle designem , auto pro radost z jízdy a zábavu co vykouzlí každému úsměv na tváři kdykoliv zmáčkne tlačíko Start, nebo už i ten zvuk je úžasný.
Zrychlení za 3,5-5 s je naprosto dostačující pro 99,99999999 % řidičů.