Testy
Sportage se mi moc nelíbí a na 17" to evidentně není designované... ty bombastické tvary s tím vypadají z některých úhlů až komicky. No ale za přijatelné peníze je to auto, které má obstojný interiér, důstojnou motorizaci, víceprvek vzadu a místo pro rodinu... takže :yes:
Nie je to auto, za ktorým by si sa obzrel (aj keď v tej výraznej žltej či oranžovej to nezapadne v dave). Ale keď sa k veci postavíš tak, že chceš dostatočne priestranné rodinné SUV v cene do 35t, tak veľa možností nie je. Do výberu prichádza Sportage/Tuscon, Kuga, CX-5, Karoq/Ateca a Tiguan. Karoq(Ateca) je o pol čísla menší, Mazda je v tej cene len s pomerne dýchavičnou atmosférou 2,0 a Tigi je už len výpredajová stará generácia (len s 1,5kou). Takže za mňa jediným reálnym súperom Sportage je Kuga. Ja by som volil práve Kugu, ale z hľadiska value for money je Sportage dobrá voľba, čo potvrdzuje jej výskyt na našich cestách.
Kuga byl můj favorit, ale je tříválec, Mazda má malý kufr, Toyota má příšerné jízdní vlastnosti, Honda je pro důchodce, tak vyhrál Tucson, nová Sportage ještě nebyla na trhu, jinak bych do ní šel.
Nezapadne, ale je spíš divná než elegantní.
Kuga má zase poměrně malej kufr... ale jinak se občas vyprodává za zajímavé ceny, to jo.
Kuga má zase poměrně malej kufr... ale jinak se občas vyprodává za zajímavé ceny, to jo.
To je fakt value for money, moralne zastarala Kia s manualom za 30 400 € 😄
Jake auto obdobnych parametru za podobnou cenu povazujes za "moralne nezastarale"?
Keby som hladal nejake auto pre rodinu za 35 000 €, tak je pravda, ze toho na vyber velmi nie je a volim MG4 za 37 500. Alebo dajme tomu Kugu hybrid za 31 500 €. Ta je este vacsia a ma vacsi kufor, pokial niekomu nevadi az tak moralna zastaralost.
Kuga hybrid, to je ta s tim battery packem navařeným na prasáka zespod na podvozek mezi dva jekly?
To je ten plugin, nie? Hybrid chvalili, je to lepsie ako Toyota a ked to jazdi dobre, preco nie. Vyhrievanie celneho skla to ma, neviem co to uz ma aj Kia.
https😐/www.autohled.cz/porovnavac?…
V HEV také asi raději Sportage.
Manuál je morálně zastaralý? Asi pro toho, kdo si kopil morálně zastaralé BEV s na tragické platformě. 😁
V HEV také asi raději Sportage.
Manuál je morálně zastaralý? Asi pro toho, kdo si kopil morálně zastaralé BEV s na tragické platformě. 😁
To uz neviem, moralne zastarale auta som pozeral ako zaujimavost. Co sa normalnych aut tyka, tak v tej dobe bola Kia tragicka, bez svetiel, draha a Hyundai sa zene nepacil.
Ještě jsem neviděl auto, které se prodává bez světel, se zastaralou technikou třeba nabíjení ano.
Když jsem poprvé viděl fotky, byl jsem zhrozen. Pak jsem si zvykl. Ale když jsem jí poprvé viděl na silnici, tak jsem si řekl, že toto auto je naprosto nepřehlédnutelné a nezaměnitelné. Ty svítící boomerangy jsou poznat z několika set metrů a perfektně navazují na tu chromovanou linku na boku. To auto svým zjevem zastíní kdejaké i 2x dražší auto. Nemusí se každému líbit (stejně jako např. Tančící dům či jiné moderní dílo), ale dizajnově je to opravdu povedené a především originální dílo.
Souhlasím s Emelem, tohle auto není designově vůbec povedené a bohužel zrovna ten předek auto naprosto sráží dolu :no: Minulá generaci po faceliftu byla super, tohle je jen ošklivé. Snad raději jeho koncernového bratříčka od Hyundaie - Tucson...
Tucson mi proti Sportage teď přijde strašně nudný 😄 . Ale to by mi nevadilo, spíše má takové divné barvy, v žádná mi k němu nějak nesedne, nevím proč, navíc ten interiér mi taky nesedí... To už raději omlazený Karoq, ten po FL konečně k něčemu vypadá, třeba v oranžové či červené. Ale technicky i velikostně samozřejmě je o půl třídy níž.
Mně třeba přijde Sportage slušná zepředu, tato nesnesitelná zezadu. Každopádně co se povedlo bez výhrad je interiér ve vyšších výbavách.
Jenže k čemu je pěkný interiér, když k tomu ráno pokaždé přijdeš a skoro se pozvracíš 😉 To už snad raději ten Tuscon, ke kterému mám taky výhrady, ale dá se. Jak píše Johny555, např Karoqu Facelift hoooodně pomohl, ale ten je zas celkem malý. Před měsicem jsem ho jako nový přebíral pro rodiče a je to auto tak pro 2, dozadu tak max 2 opravdu malé děti a 4 tašky a nákupem….
Si príliš kritický - keby sa vyberalo podľa dizajnu, nebolo by pomaly čím jazdiť. Vo všeobecnosti sú dnes autá hnusné, je vidno, že to robia fabrickí patlali a nie umelci dizajnu. Žiaľ, taká je doba a vyberať veľmi nie je z čoho, resp. všetci sa ženú za výrazom a okázalosťou, takže niet s čím porovnávať - všetko je to na jedno kopyto.
No... Bez výhrad... A co ten nevzhledný plastový útvar v klavírním lesku na středovém tunelu? To je pro mě hotový peklo v jinak celkem solidním interiéru.
Me to nijak neurazi. A pochvala, ze u automatu tam netrci paka.
Inu, každej to máme jinak. Já mám zas rád pořádnou páku, kterou můžu vždy snadno poslepu ovládat, narozdíl od různých poščeváků a kroutítek.
A mám raději jiné materiály, jako hliník, dřevo, kůži, matné plasty atd.
Sám mám v autě bohužel taky místa s "klavírním leskem" a neskutečně mi to pije krev. Je to nonstop zaprasený a můžeš to denně leštit, jako blbec i když jsi čistotný a nemáš mastný pracky.
Ale jak říkám, každého věc.
A mám raději jiné materiály, jako hliník, dřevo, kůži, matné plasty atd.
Sám mám v autě bohužel taky místa s "klavírním leskem" a neskutečně mi to pije krev. Je to nonstop zaprasený a můžeš to denně leštit, jako blbec i když jsi čistotný a nemáš mastný pracky.
Ale jak říkám, každého věc.
Souhlas, u automatu raději páku, nebo aspoň nějaký joystick, (ne, to co předvádí koncern u Octavie fakt na mysli nemám). A klavírový lesklý lak je materiál, který by se v interiéru auta neměl použít. Nikdy, nikam, všude to bude špatně, lepí se na to prach, otisky, odráží se od toho slunce, tohle prostě ne.
No, ale jak vidíš, někomu se to líbit asi musí.
Jinak by to všude necpali a lidi by to tu pak nechválili.
Jinak by to všude necpali a lidi by to tu pak nechválili.
LED světelná technika umožňuje designérům zcela nové ztvárnění světel. Jenže ne všechno, co se udělat dá, by se udělat mělo.
Pokud se bavíme o moderním umění, tak je pro mě tohle spíš brněnský orloj než tančící dům
Pokud se bavíme o moderním umění, tak je pro mě tohle spíš brněnský orloj než tančící dům
GTI tu pár (přes deset) let není, tak jej zkusím zastoupit. Nakonec jsem možná ve věku, v kterém on na auto.cz začal psát. Tedy zkusím jej napodobit v tom dobrém, co sem přinesl.
Kia Sportage dospěla. Poprvé má svůj vlastní design, nesnaží se vypadat jako někdo. A sluší jí to. Ano, má výrazné a nezvyklé detaily, které trochu nabourávají zažité status quo. Ale je perfektně usazená na kolech. Proporce má absolutně v pořádku, lehce ambiciozní, lovecký postoj, avšak bez přehnaného maskulitizmu.
Má skvěle tvarovaný zadek a prémiově vybrané metalízy. Připomíná mi Banglovu pětku.
Bravo KIA.
Kia Sportage dospěla. Poprvé má svůj vlastní design, nesnaží se vypadat jako někdo. A sluší jí to. Ano, má výrazné a nezvyklé detaily, které trochu nabourávají zažité status quo. Ale je perfektně usazená na kolech. Proporce má absolutně v pořádku, lehce ambiciozní, lovecký postoj, avšak bez přehnaného maskulitizmu.
Má skvěle tvarovaný zadek a prémiově vybrané metalízy. Připomíná mi Banglovu pětku.
Bravo KIA.
Perfektně usazená na kolech právě není. Už z úvodní fotky to vypadá, že jsou kola v podběhu utopená a sneslo by to ideálně tak dva palce navíc, možná i o palec vytáhnout ven.
Můžu ti říct přesně, co by ti GTI řekl na vlastní face: vlastní face nespadne z nebe, ale buduje se po dlouhé roky. Golf je Golf, Nikon je Nikon. Sportage, to je jen nápad... přišel, odejde, neštěkne po něm ani pes.
Můžu ti říct přesně, co by ti GTI řekl na vlastní face: vlastní face nespadne z nebe, ale buduje se po dlouhé roky. Golf je Golf, Nikon je Nikon. Sportage, to je jen nápad... přišel, odejde, neštěkne po něm ani pes.
Upřímně, začínám si na tyhle korejské zhůvěřilosti na silnicích docela zvykat. 😁 Rozhodně jsou... nezaměnitelné.
Mně se nejvíc líbí oba elektrické počiny - EV6 i Ioniq 5 jsou hodně dobrý.
Líbí se mi i Sorento, hlavně zepředu (zadek je takovej zvláštní).
Z těch "divnejch" se mi nejvíc líbí SantaFe, o něm bych třeba napsal to, co tady píše Jakub o Sportage - proporčně vyvážené, má svůj face, který mu sedne. Teda vlastně mělo - protože je tu nové SantaFe, které zase vypadá úplně jinak a vlastně potvrzuje to, co jsem tu o "vlastním face korejských SUV v čase" psal nahoře...
Líbí se mi i Sorento, hlavně zepředu (zadek je takovej zvláštní).
Z těch "divnejch" se mi nejvíc líbí SantaFe, o něm bych třeba napsal to, co tady píše Jakub o Sportage - proporčně vyvážené, má svůj face, který mu sedne. Teda vlastně mělo - protože je tu nové SantaFe, které zase vypadá úplně jinak a vlastně potvrzuje to, co jsem tu o "vlastním face korejských SUV v čase" psal nahoře...
To zase nesouhlasím (až na to Sorento, které je docela konzervativní). EV6 je velká divná hrouda a Santa Fe zase prvoplánovitý hmyzí xicht . Ale Niro II, Sportage, Kona II... ty jsou pro mě ještě takový bizár v mezích slušnosti a je tam vidět nějaký... nápad. 😁
Samozřejmě platí, že Korejci čím dál víc každý model pojímají jako designové cvičení bez nějaké kontinuity. Taky by mi přišlo rozumné, kdyby se to konečně ustálilo.
Samozřejmě platí, že Korejci čím dál víc každý model pojímají jako designové cvičení bez nějaké kontinuity. Taky by mi přišlo rozumné, kdyby se to konečně ustálilo.
Správně vystiženo :yes: Ostatně existuje pojem “budování značky” bez kterého by se žádný světoznámý produkt dlouhodobě neujal.
V nižších výbavách vypadá i prémie neatraktivně. O Superbu na leckdy tramvajovém podvozku nemluvě. Sportage i na menších kolech obstojí, na adekvátních pak jede vlastní třídu (bavíme se stále o designu).
Vlastní tvář může mít i první vůz značky - Brouk, i první člen dynastie Golf I..
Abys to vycítil, musíš mít vkus, mít odžito..😃)) Eurodrzek, Carrery, kopyta…😄
Ale vážně. Diskutujeme, respektuji jiný vkus, tady je potřeba se přenést přes tu novotu a nezvyklost světel. Jako celek to ale parádně funguje, není to prvoplánová generická kráska. Jo, Banglova pětka mně uhranula na první pohled, někdo se do ní roky musel prokoukávat.
Vlastní tvář může mít i první vůz značky - Brouk, i první člen dynastie Golf I..
Abys to vycítil, musíš mít vkus, mít odžito..😃)) Eurodrzek, Carrery, kopyta…😄
Ale vážně. Diskutujeme, respektuji jiný vkus, tady je potřeba se přenést přes tu novotu a nezvyklost světel. Jako celek to ale parádně funguje, není to prvoplánová generická kráska. Jo, Banglova pětka mně uhranula na první pohled, někdo se do ní roky musel prokoukávat.
Co to je tramvajový podvozek?
Odhaduji málá a zapadlá kola. Nemívá na autosalonech Škoda vystavená auta s podložkami pod koly? Přeci jen se to pak prezentuje lépe.
Třeba Tucson má větší rozchod než Kodiaq. :-! Proto i v běžném provozu ty auta tak vypadají.
Třeba Tucson má větší rozchod než Kodiaq. :-! Proto i v běžném provozu ty auta tak vypadají.
Jj, jsem velký zastánce práce pana Kabaně. Ale lze vidět na cestách kromě nádherných Superbů 3 ve Sportlinu také verze, které mají “malé” kola a hrozně utopené v podbězích. Přičemž zbytek auta nevypadá nedostatečně.
Ten rozdíl v rozchodu je snad 10 cm.
Usazení na kola je pro dojem z designu klíčové, což Josef Kabaň samozřejmě dobře ví.
Ten rozdíl v rozchodu je snad 10 cm.
Usazení na kola je pro dojem z designu klíčové, což Josef Kabaň samozřejmě dobře ví.
No, 10cm to určitě není. Max 2-4. A to je věc ET a šíře pneu. Je to optický klam.
Ve finále tam máš buď 215, nebo 235, pokud se nepletu.
Sám jsem si dal na Passata 215/55 R17 schválně a nemám s tím problém.
U Supa mi to přijde podobný. Za 19" se člověk sice otočí, ale jinak je to k prdu.
Já nehodlám utrácet peníze navíc za nepohodlí a hluk a poškození kastle od odletujícího bordelu.
Ale každej to má jinak. V tomto století patí čím víc pruhů, tím víc Adidas a tak se holt vozí kola jako od kombajnu na všem.
Ve finále tam máš buď 215, nebo 235, pokud se nepletu.
Sám jsem si dal na Passata 215/55 R17 schválně a nemám s tím problém.
U Supa mi to přijde podobný. Za 19" se člověk sice otočí, ale jinak je to k prdu.
Já nehodlám utrácet peníze navíc za nepohodlí a hluk a poškození kastle od odletujícího bordelu.
Ale každej to má jinak. V tomto století patí čím víc pruhů, tím víc Adidas a tak se holt vozí kola jako od kombajnu na všem.
Hodnotím jen jak to vypadá zvenku. ET kol je součást rozchodu, ne?
Jen mi to přišlo fakt divné, třeba Mondeo vypadá na malých kolech pořád dobře.
Jen mi to přišlo fakt divné, třeba Mondeo vypadá na malých kolech pořád dobře.
Rozchod je vzdálenost mezi středem gumy, takže ano, ET standardních kol je zahrnuto.
Na druhou stranu, ET kol není v techničáku a jednotlivá kola se můžou lišit.
Na druhou stranu, ET kol není v techničáku a jednotlivá kola se můžou lišit.
No tak to teda je. ET je jasně předepsáno a nemůžeš si nasazovat co chceš.
Pro každý rozměr alternativních kol je výrobcem předepsáno i to ET.
Pro každý rozměr alternativních kol je výrobcem předepsáno i to ET.
Tolik teorie. Prakticky koupíš třeba 17" na Octavii III 2012-17 7,0" ET 45 a 49 (na ofiko eshopu).
https😐/eshop.skoda-auto.cz/…/c/wheelsAndRims?…
https😐/eshop.skoda-auto.cz/…/c/wheelsAndRims?…
No a? Platí to, co je v TP. Tečka.
Co nabízí na e-shopech je mi totálně u ***e, protože jim je to taky jedno, že s tím neprojdeš na technický. Hlavní je zisk.
EDIT: Dle odkazu na Škoda e-shop jsou všechny 17" kola správně s výjimkou kol Nivalis.
Mám podezření na překlep. Ostatní ET odpovídají všechny správně šířkám ráfku.
Co je zapsáno v TP prostě platí a s ničím jiným neprojdeš technickou.
Má to svoje jasný technický důvody. Jinak by si tam každej jouda narval co by ho napadlo.
Případně to musíš nechat dodatečně zapsat, když kola splňují požadavky a existuje k nim typový list, který ale kolo dostane jen pokud je homologováno pro konkrétní vůz. A tudíž to opět nemůže bejt nějakej nesmyslnej rozměr či ET.
Mockrát jsem chtěl nějaký kolo, ale mělo ET třeba jen o 1-2mm jinde a neprošlo, byť tak malá odchylka zásadní vliv na stopu a další parametry neměla.
Co nabízí na e-shopech je mi totálně u ***e, protože jim je to taky jedno, že s tím neprojdeš na technický. Hlavní je zisk.
EDIT: Dle odkazu na Škoda e-shop jsou všechny 17" kola správně s výjimkou kol Nivalis.
Mám podezření na překlep. Ostatní ET odpovídají všechny správně šířkám ráfku.
Co je zapsáno v TP prostě platí a s ničím jiným neprojdeš technickou.
Má to svoje jasný technický důvody. Jinak by si tam každej jouda narval co by ho napadlo.
Případně to musíš nechat dodatečně zapsat, když kola splňují požadavky a existuje k nim typový list, který ale kolo dostane jen pokud je homologováno pro konkrétní vůz. A tudíž to opět nemůže bejt nějakej nesmyslnej rozměr či ET.
Mockrát jsem chtěl nějaký kolo, ale mělo ET třeba jen o 1-2mm jinde a neprošlo, byť tak malá odchylka zásadní vliv na stopu a další parametry neměla.
Myslím, že mi na STK nikdo nikdy nekoukal. Když jsme tam ještě jezdili se závoďákama, tak ke konci už nás teda prosili, jestli by bylo možný přelepit zámky karbonový kapoty páskou a tak... a kola v řádově správném rozměru se braly jako bonus.
Superb III právě patří k těm autům, která vypadají dobře i v základu (vod tý doby, co se nedělaj halogeny)... stejně jako k nim patří třeba Ceed (v minulé i současné generaci). Sportage za mě ne.
Banglova pětka přišla proto, aby rozvířila stojaté vody bavorského designu, jehož vrcholem byla E39... a když se usadil prach, zůstala po ní F10, která si nechala trošku šmrncu E60, ale přece jen je blíž té E39.
Až odejde Sportage, přijde úplně jiná Sportage a po téhle nezůstane nic, stejně jako nezůstalo nic po té minulé. Kdo má na ruce Carrery, tak má na tohle čuch a korejskému SUV se obloukem vyhne.
Dobře, tak teda vážně - stavět designovou krásku na formátu kompaktního SUV je za mě předem prohraný boj. Postoj lovce, pche... tohle není žádnej gepard, maximálně tak Gérard. Maskulitizmus nevím co je, tak nehodnotím, moje zásada.
Banglova pětka přišla proto, aby rozvířila stojaté vody bavorského designu, jehož vrcholem byla E39... a když se usadil prach, zůstala po ní F10, která si nechala trošku šmrncu E60, ale přece jen je blíž té E39.
Až odejde Sportage, přijde úplně jiná Sportage a po téhle nezůstane nic, stejně jako nezůstalo nic po té minulé. Kdo má na ruce Carrery, tak má na tohle čuch a korejskému SUV se obloukem vyhne.
Dobře, tak teda vážně - stavět designovou krásku na formátu kompaktního SUV je za mě předem prohraný boj. Postoj lovce, pche... tohle není žádnej gepard, maximálně tak Gérard. Maskulitizmus nevím co je, tak nehodnotím, moje zásada.
Jak píšu výše, Kabaňovy škodovky jsou geniální. Ale je tam verze Supa 3, která má malá a opravdu extrémně utopená kola, jakoby karoserie byla usazena na o třídu menší podvozek. Než o tom hovořím.
Maskulitismus je překlep..😄
A Banglovu pětku jsem vytáhnul úmyslně jako lakmusový papírek. Ona totiž dělila chlapy na obdivovatele a odpůrce stejnými “zbraněmi” jako tato Sportage. U mně láska na první pohled a F10 vidím jako krok zpět (hodnotíme exteriér!!!), u Tebe evidentně naopak. No tak si alespoň nepolezeme do zelí..😄
Maskulitismus je překlep..😄
A Banglovu pětku jsem vytáhnul úmyslně jako lakmusový papírek. Ona totiž dělila chlapy na obdivovatele a odpůrce stejnými “zbraněmi” jako tato Sportage. U mně láska na první pohled a F10 vidím jako krok zpět (hodnotíme exteriér!!!), u Tebe evidentně naopak. No tak si alespoň nepolezeme do zelí..😄
Vidíš, a já u té pětky nejsem ani jedno. Beru ji jako rebela v rámci konvencí... něco jako když si synáček z dobré rodiny na večírku zapálí jointa, než jde o půlnoci spát. Pořád to má správné proporce (zatímco Sportage má pořád proporce nafouklého kompaktního SUVčka).
Ten "ocásek" u předních světel mi přijde nadbytečný - je to samoúčelná kudrlinka... stejně jako je to samoúčelná kudrlinka u faceliftu Tiguanu, kde se mi víc líbil původní "strohý" design. Ale je to drobnost a E60 jako celek se mi líbí. A ano... F10 se mi líbí víc.
Ten "ocásek" u předních světel mi přijde nadbytečný - je to samoúčelná kudrlinka... stejně jako je to samoúčelná kudrlinka u faceliftu Tiguanu, kde se mi víc líbil původní "strohý" design. Ale je to drobnost a E60 jako celek se mi líbí. A ano... F10 se mi líbí víc.
Chlapi, když už jsme u toho Bangleho.. Asi rozumím, co se Jakub snaží říct. Ona se ta krása u těchto aut hledá druhým, možná třetím pohledem, je to o vnímání detailu a souvislostí a jak to jako celek vlastně celé funguje. A v takovém případě se člověk musí oprostit od konvencí. Já si myslím, že tahle myšlenka jde nové Sportage parádně, nesnaží se být konvenční, prvoplánově líbivá, naopak chce být revoluční, jiná, svá a přesto sofistikovaná. I když se samozřejmě nějaké výtky najít dají.
To samé Bangleho auta, nejen pětka, ale i třeba 7, nenáviděná a přitom tak nepochopená. Když se na ní člověk zadívá se všech úhlů, vnímá linky, myšlenku, řešení, tak zjistí, že to auto je vlastně svým designem hrozně zajímavé, jiné, než cokoliv, co mu mohlo v té době konkurovat. Paradoxně tuhle extravagantní originálnost zabíjí až příliš uhlazený facelift. Výhoda tohoto progresivního řešení je, že zpravidla stárne mnohem pomaleji, než konvence.
Co se týče E60, tak tam je to dotaženo ještě dál, snad možná tím, že už se měla ideově od čeho odrazit. (Líbí se mi příměr o synáčkovi z dobré rodiny., co si zapálí jointa). A právě ten "ocásek" je možná to nejgeniálnější, co design E60 přinesl, nejenže sedí do celého tvaru světel, ale je to právě jeden z těch "rozbíječů" zaběhlých konvencí. Dnes vesele kopírována koncernem VW (Golf, Tiguan,..), Golf má dokonce úplně totožně designovaná světla jako E60, jen s tím rozdílem, že ty auta od sebe dělí téměř 20 let.(!)
Možná právě proto se mi nelíbí F10, ta je totiž pravý opak. E39 byla ve své době revoluce, proti E34 zcela nové auto a přesto stále velmi elegantní vůz s jasným podpisem BMW. Design F10 konzervativní, bez nápadu, bez odvahy, interiér je na tom stejně (osobně mám rád interier v E60, tak nějak sedí k celému konceptu auta), vlastně je jako celek mnohem stravitelnější, než E60 a možná proto lehce zapomenutelná. Bohužel se také ukazuje, že na rozdíl od E60 velmi rychle stárne. Taková G30 je úplně jiné kafe. Myslím, že té jde velice dobře to, o co se F10 do jisté míry jen snaží a E39 definuje.
To samé Bangleho auta, nejen pětka, ale i třeba 7, nenáviděná a přitom tak nepochopená. Když se na ní člověk zadívá se všech úhlů, vnímá linky, myšlenku, řešení, tak zjistí, že to auto je vlastně svým designem hrozně zajímavé, jiné, než cokoliv, co mu mohlo v té době konkurovat. Paradoxně tuhle extravagantní originálnost zabíjí až příliš uhlazený facelift. Výhoda tohoto progresivního řešení je, že zpravidla stárne mnohem pomaleji, než konvence.
Co se týče E60, tak tam je to dotaženo ještě dál, snad možná tím, že už se měla ideově od čeho odrazit. (Líbí se mi příměr o synáčkovi z dobré rodiny., co si zapálí jointa). A právě ten "ocásek" je možná to nejgeniálnější, co design E60 přinesl, nejenže sedí do celého tvaru světel, ale je to právě jeden z těch "rozbíječů" zaběhlých konvencí. Dnes vesele kopírována koncernem VW (Golf, Tiguan,..), Golf má dokonce úplně totožně designovaná světla jako E60, jen s tím rozdílem, že ty auta od sebe dělí téměř 20 let.(!)
Možná právě proto se mi nelíbí F10, ta je totiž pravý opak. E39 byla ve své době revoluce, proti E34 zcela nové auto a přesto stále velmi elegantní vůz s jasným podpisem BMW. Design F10 konzervativní, bez nápadu, bez odvahy, interiér je na tom stejně (osobně mám rád interier v E60, tak nějak sedí k celému konceptu auta), vlastně je jako celek mnohem stravitelnější, než E60 a možná proto lehce zapomenutelná. Bohužel se také ukazuje, že na rozdíl od E60 velmi rychle stárne. Taková G30 je úplně jiné kafe. Myslím, že té jde velice dobře to, o co se F10 do jisté míry jen snaží a E39 definuje.
Tohle je prostě rozumně pojaté, rozumně vybavené rodinné auto za rozumné peníze - v dnešní době.
Spotřeba benzínové 1.6 je v této krabici prostě super :yes:
Sice se mi, na rozdíl od brášky Hyundai, předek nelíbí, nezvykl jsem si, ale to je můj problém. V době, kdy taková auta cenově oscilují okolo milionu, super :yes😒br />
Ps.: A má to multilink. :yes:
Spotřeba benzínové 1.6 je v této krabici prostě super :yes:
Sice se mi, na rozdíl od brášky Hyundai, předek nelíbí, nezvykl jsem si, ale to je můj problém. V době, kdy taková auta cenově oscilují okolo milionu, super :yes😒br />
Ps.: A má to multilink. :yes:
Jsi konzerva…-) Ale vnímáni designu je subjektivní a je to tak dobře. By asi bylo blbý, kdyby se všem líbila stejná holka.
Testoval jsem předchozí Sportage a byla to tedy bída, nudný projev, vysoká spotřeba. Kus docela hezkého auta za dobré peníze pro lidi, co už trochu rezignovali na vášeň.
Jak tahle verze jezdí netuším, ale vypadá naprosto skvěle a velikostně přesně trefuje čtyřčlennou rodinu. Kodiak pak řeší třetí a případně čtvrté dítě..😄
Testoval jsem předchozí Sportage a byla to tedy bída, nudný projev, vysoká spotřeba. Kus docela hezkého auta za dobré peníze pro lidi, co už trochu rezignovali na vášeň.
Jak tahle verze jezdí netuším, ale vypadá naprosto skvěle a velikostně přesně trefuje čtyřčlennou rodinu. Kodiak pak řeší třetí a případně čtvrté dítě..😄
Můžu ti slíbit, že u Sportage ti do zelí nepolezu a tímhle autem nikdy jezdit nebudu 😄
Moje řešení pro čtyř i pětičlennou rodinu je tak o půl metru nižší... a kdybych někdy z pragmatických důvodů sáhl po něčem vyšším, tak už to bude spíš to Sorento. I z designových důvodů.
Moje řešení pro čtyř i pětičlennou rodinu je tak o půl metru nižší... a kdybych někdy z pragmatických důvodů sáhl po něčem vyšším, tak už to bude spíš to Sorento. I z designových důvodů.
Sorento je trochu jinde. Velikostí, cenou. Ale je mi jasné, že to víš
Kombík je určitě fajn řešení, v rámci velikosti kufru ho SUV stejného segmentu nepřekoná. Ale třeba v rámci prostoru na zadních sedadlech zase vedou ta SUV... Takže to není tak jednoduché.
Takže - coby dlouholetý majitel kombíkú C segmentu a nyní majitel SUV C segmentu vím, že to s tou praktičností není až tak černobílé. 😉
Kombík je určitě fajn řešení, v rámci velikosti kufru ho SUV stejného segmentu nepřekoná. Ale třeba v rámci prostoru na zadních sedadlech zase vedou ta SUV... Takže to není tak jednoduché.
Takže - coby dlouholetý majitel kombíkú C segmentu a nyní majitel SUV C segmentu vím, že to s tou praktičností není až tak černobílé. 😉
No právě. Sorento (nebo i Kodiaq) je schopné mi v té prostornosti dát něco, co mi žádný kombík D segmentu nedá. Třeba nouzové sedačky ve třetí řadě. Takže tam si umím představit, že hodím za hlavu preference nízkýho auta a pragmaticky v něčem takovým skončím. Sorento se mi navíc líbí, Kodiaq toleruju.
Pro mě prostor na zadních sedačkách až takové téma není... respektive... nás je 5, tak se hodí větší šířka D segmentu, ale i do nějaké Octavie nebo Focusu bychom se narovnali... když tu mluvím o rodině, tak mluvím většinou o 2+2 a ne té své 😊
Pro mě prostor na zadních sedačkách až takové téma není... respektive... nás je 5, tak se hodí větší šířka D segmentu, ale i do nějaké Octavie nebo Focusu bychom se narovnali... když tu mluvím o rodině, tak mluvím většinou o 2+2 a ne té své 😊
No pokud se bavíme o D segmentu, tak to jó... Resp. souhlas s tím, co říkáš.
C segment - právě kvůli šířce - je opravdu 2+2. S tím, že v SUV C máš místa pro nohy (vzadu) jako v některých kombících D segmentu. Tzn. pro čtyřčlenou rodinu nabízí menší kufr než konkurenční kombi C, ale více místa pro děti vzadu...
A je na každém, co bude preferovat 😉
Ps.: Hodně mě překvapil, za ty peníze, SY Torres.
C segment - právě kvůli šířce - je opravdu 2+2. S tím, že v SUV C máš místa pro nohy (vzadu) jako v některých kombících D segmentu. Tzn. pro čtyřčlenou rodinu nabízí menší kufr než konkurenční kombi C, ale více místa pro děti vzadu...
A je na každém, co bude preferovat 😉
Ps.: Hodně mě překvapil, za ty peníze, SY Torres.
Jsem konzerva a líbí se mi Tucson 😉
A to tak že hodně.
Ono SUV téhle velikosti není na blbnutí. Buď si v tom najdeš jiná pozitiva... Nebo si to nekupuj. Sám SUV tohoto segmentu mám, takže vím o čem mluvím
Sám jsem se svým autem velmi spokojený.
A ano, souhlas, pro čtyřčlennou rodinu ideál. V případě dovolené když tak pomůže kamarád Thule. 😉
A to tak že hodně.
Ono SUV téhle velikosti není na blbnutí. Buď si v tom najdeš jiná pozitiva... Nebo si to nekupuj. Sám SUV tohoto segmentu mám, takže vím o čem mluvím
Sám jsem se svým autem velmi spokojený.
A ano, souhlas, pro čtyřčlennou rodinu ideál. V případě dovolené když tak pomůže kamarád Thule. 😉
...je nový Sportage celkom fajn ale v ponuke je napr. aj toto https😐/www.sauto.cz/…ashqai/192417259
Tak Qashqai r.v. 22 jsem měl, a už mi Nissan nesmí do domu.
Jak to?
Co na něm bylo špatně?
Jakou jsi měl motorizaci a výbavu?
Co na něm bylo špatně?
Jakou jsi měl motorizaci a výbavu?
1,3 s variátorem, 2. nejvyšší + Bose (základ nehraje moc dobře, Bose skvěle) a panoramu.
Plusy😒br /> + krásné auto, pořád se mi hodně líbí
+ prémiový interiér
+ velmi tiché auto
+ komfort a jízda
+ infotaiment a kamery, žena začala milovat couvání
Mínusy
- už to není tak výhodná koupě jako minulý model, já v tom byl za 950K
- brutální ceny servisu
- ignorování závad v garanci
a hlavně konstrukce, kdy kvůli snížení hmotnosti na maximum je vše kromě kabiny odlehčeno na maximum. Kabina má tuhou klec, v bezpečnosti problém není, ale jakýkoliv náraz na předek může být (jako v mém případě) obrovský problém.
Měli jsme celkem banální nehodu, díky cenám Nissanu ale totálka. Představa, že se mi na autě podělá třeba variátor a oprava bude za 450.000 mně přivedla k řádově servisně levnějšímu BMW X1.
-
Plusy😒br /> + krásné auto, pořád se mi hodně líbí
+ prémiový interiér
+ velmi tiché auto
+ komfort a jízda
+ infotaiment a kamery, žena začala milovat couvání
Mínusy
- už to není tak výhodná koupě jako minulý model, já v tom byl za 950K
- brutální ceny servisu
- ignorování závad v garanci
a hlavně konstrukce, kdy kvůli snížení hmotnosti na maximum je vše kromě kabiny odlehčeno na maximum. Kabina má tuhou klec, v bezpečnosti problém není, ale jakýkoliv náraz na předek může být (jako v mém případě) obrovský problém.
Měli jsme celkem banální nehodu, díky cenám Nissanu ale totálka. Představa, že se mi na autě podělá třeba variátor a oprava bude za 450.000 mně přivedla k řádově servisně levnějšímu BMW X1.
-
Mě se tu posmívají, že lžu, když říkám, že umím za 5/100 svižně v kombinaci s naftovým kombíkem, tak to bych chtěl vidět, co by říkali tobě.
Za 7,3 jsem dokázal jet s Octavií III RS, ale 4x4 SUV s tímto průměrem, to je něco.
To musíš jezdit převážně jen okresky a státovky a velmi defenzivně, ne?
Tohle přece nejde dosáhnout s městem a nebo dálnicí, ne?
To bych potom mohl já s Passatem TSI předohrab jezdit za 6/100.
Možná ten novej B9 150kW nebude marnej a po naftové kulturní vložce zase půjdu zpět k TSI...
Protože, kdybych jezdil dlouhodobě okolo 6/100, tak by nákladově benzin vyšel při mém nájezdu možná i levněji.
Ale moc tomu nevěřím. Já s Golfem 1.4 110 kW manuál jezdil za 6-6,5/100 a větší a o 300 kg těžší auto v automatu těžko bude jezdit za míň.
Pro zajímavost předtím jsem měl taky 1.4 110 kW v manuálu ale v Touranu a průměr byl 6,3.
Asi to dělají roky a ne tak častá nutnost extrémně spěchat, takže už jsem se víc vyklidnil.
Takže i když často jedu rychleji ve smyslu maximálních rychlostí, tak jedu plynuleji a rychle tam kde to jde a má smysl a kde to nemá smysl, tak s odstupem splynu s davem.
Ano, plynulost je základ. Klidně jedu 160, ale plynule :-! A nebrzdím prudce atd...
Taky jsem občas viděl i 5,2-5,5/100, ale stejně to nejčastěji bylo okolo 6/100 a víc.
I cesta do Alp na dovču byla 6,1/100 co si pamatuju a to jsem jel relativně v klidu, protože za mnou visel starší člověk se slabším autem.
Jak píšeš, vše je o předvídání, plynulosti a klidu. Dnes bych i s tím TSI 110kW zajel za nižší čísla.
S naftou je to víc na pohodu, není tak citlivá na změnu tempa. A když se dobře pracuje s hmotností a setrvačností, tak umí jet za nic i dost rychle. Obecně už jsou dnes moderní motory velmi úsporné a čisté. Takže je zakažme a ponechejme v ulicích 20 let staré smrduté vraky, co žerou i trávu kolem cest.
Naopak někde v horách bych měl průměr určitě vyšší.