když si člověk uvědomí, co stojí dneska karosářské, lakýrnické nebo i jen práce mechanika ... tak 250 není zas až tolik. Blbé je, že pokud s tím bude chtít někdo jezdit, tak tomu hodnota bude nejspíše klesat ...
však já nepíši - kupte si to, je to výborné auto. Já Š120L měl a byla to hrůza. Ale pokud někdo Š105 chce, tak než koupit za 50 "jakžtakž zachovalou" a pak do toho stejně zahučet za 150 za karosařinu, lak ... tak bych vzal tuhle NOSku.
Jinak já spíše pokukuji po Broukovi, nebo 2CV ...
Ok, o 105S se ani moc bavit nechci. Byl to sajrajt tehdy, je to sajrajt dnes a bude to sajrajt i v budoucnu. Nemůže to zachránit ani minimální kilometrový proběh - to jen zajímavost a nic víc.
Ať si to koupí kdo chce a za kolik chce, legendou se nikdy nestane ani kdyby v tom někdy seděla princezna Diana nebo Saddam Hussein. Na rozdíl od toho Brouka nebo Kachny, to legendy jsou a už vždycky budou.
Ani evropské srazy majitelů Škodovek 742 nejsou legendární jako srazy těch Brouků nebo Kachen. :-)
Pěkná blbost, rusák nikoho k ničemu nenutil.
To jen komunista v Československu nebyl schopen cokoliv jiného sériově vyrábět.
Toť vše.
Ale chápu že správný Čech musí umět hodit vinu na někoho jiného, to je jasný.
To sice ano, ale pohádky o zákazech výroby jsou naprostý nesmysl. Rusakum to bylo úplně jedno.
Československý průmysl nic jiného než tento šrot vyrábět nezvládl. To byl jediný důvod.
t603 byl ze zacatku tajnej projekt, protoze rusaci odsoudili tatrovku delat jen nakladaky
ceskoslovensky prumysl byl na spicce, ale pred ww2 a mozna kratce po ni, nez ho komunisti rizeni z ruska zlikvidovali
a to vcetne automobiloveho prumyslu
Psal jsem o stavu průmyslu v době kdy šla do výroby Š120. Už užovka byla strašná, "modernizace" na eMko byla doslova zoufalost, vzhledem k době kdy proběhla.
Co bylo před válkou je už úplně jedno.
Tatrovka nikdy nebyla na velkosériovou výrobu. Takže by to bylo pár drahých aut pro pár veksláků a zelinářů. Dělnictvo ale potřebovalo něco levnějšího, lidovějšího. Takže škůdka.
jj, komousi se uchytili v rossiji prave proto, ze rusaci jsou kruti a bezcitni
a pak tu svoji krutost a bezcitnost sirili dal do sveta
a amici tomu sireni zase branili
celej svet by mel amikum dekovat
Noooo... před více jak třemi lety jsem youngtimer hledal. Fakt je že jsem měl přesně daný rok výroby, typ a značku už ale úplně ne. Za 250t byl výběr dost zoufalej teda.
Nakonec to stalo 4x tolik.
Ale já chtěl kus který nepotřebuje velkou opravu a není po zpackané renovaci. Což byl asi ten hlavní problém.
Pokud někomu nevadí se v tom neustále hrabat tak se asi něco sehnat dá.
Zajímavý, jít po autě za 250 a skončit u částky mega, za to už sou klidně kusy z 50. let po kompletní renovaci ..... za ten mega.
Za 250 jde sehnat youngtimer úplně v pohodě, samozřejmě kdo čeká bezinvestiční kus do kterého 5 let nic nedá s perfektním lakem tak toho asi moc nenajde. Nebo kdo se omezuje čistě na německé značky atd atd
Limit jsem měl dostatečně vysoko a vlastně ho ani nepřekročil.
Ale to samozřejmě neznamená že jsem se nedíval i na levnější kusy. Hlavně jsem ale chtěl r.v 1973.
Italská a americká auta z těch let byla většinou katastrofa. Buď strašný stav, nebo zbastlená, na oko dělaná, renovace. Konkrétně Vette z těch let jsou strašný popelnice, i když na oko moc hezké.
Jaguar mě zajímal hodně, ale nenašel jsem žádný hezký. Vždy tam bylo nějaké to ale, i u těch dražších. Málem jsem skočil do XJS, ale byl jsem důrazně varován před tou V12 a hlavně byl o 3 roky mladší než jsem chtěl.
Jo a v Česku jsem vůbec nehledal, žiju na severu Evropy.
XJS s V12 sou zajímavé až poslední kusy před ukončením výroby, tak poslední 3 roky.
Jinak bohužel tady umí málokdo ten V12 pořádně servisovat, pár lidí je, ale nemaj moc času a nechaj si to zaplatit.
Asi jednodušší na provoz je XJ, ideálně řada X300 nebo X308, tj 95-02.
Starší XJ40 má své vrtochy.
Chce to hlavně najít neshnilé kusy, pár jich ještě je co třeba jedzily na jihu Evropy, Kanáry atd atd
Njn, ale ono XJ v dobrém stavu z r.73 moc není.
Nakonec, jak už to bývá, jsem to sehnal úplně mimo inzerci a ve městě kde žiju.
Ty bedny papírů a fotek od prvního a prakticky jediného (druhý byl syn co to zdědil) majitele jsem si po večerech prohlížel dva měsíce... taková malá kronika.
Tak když je k tomu historie, tak je to vždycky pěkné.
Taky mam k Rollu kupu faktur od posledních 2 majitelů, co to měli přede mnou.
73 je XJ Series II, to už je klasický veterán a bohužel v kvalitě poznamenán neslavným obdobím u British Leyland, kdy se víc stávkovalo než makalo. A podle toho to vypadalo.
Navíc za 200 tady fakt kousky v TOP kvalitě nebudou, tam už musíš přitlačit výrazně víc, cca 500+
Za 200 je fakt ideální řada X300 a 308, ale to sou devadesátky a 00, ne 70 leta.
Toto fakt není nijak extrémní vyvolávací cena, jde pravděpodobně o jediný vůz tohoto typy v NOS stavu. Samozřejmě nelze se na to dívat jako na normální ojetinu a posuzovat to z hlediska užitné hodnoty. Toto se úplně v pohodě prodá.
To je pekná blbosť, čo píšeš. Nemá cenu v tvojich očiach, ale cenu má a keď sa o to bude niekto pekne starať, o pár desaťročí bude jeho cena násobne vyššia. Ako relatívne neveľká investícia s výhľadom do budúcnosti to nemusí byť márne. Toto predsa nikto nebude kupovať, aby na tom jazdil...
Zas pletieš piate cez deviate... Motorizácia v tomto prípade už nehrá veľkú rolu, hlavný je stav a autenticita modelu. Autá v pôvodnom stave, s pôvodným lakom a čo najväčším počtom komponentov majú svoju cenu. Jasne, Rapid 136 by bol inde, ale nie kvôli motoru, skôr kvôli počtu vyprodukovaných exemplárov.
105 S je z opačného pólu ponuky a ako rarita rokmi na cene stúpne podobne.
Ale prd… Stačí se podívat, co se nabízí ;-) kraskny právě typu 105/120. Lepší modely a výbavy nejsou nebo to jsou totální vraky, případně úplné renovace na nesmysl…
Ne, jen vím, že sběratel si raději koupí TOP model daného auta než základní "jebku", kvůli počtu vyrobených kusů a jakési jedinečnosti v průběhu času ;-) Ten pak má vyšší sběratelskou hodnotu a samozřejmě i cenu... Ale chápu, že někoho mohou přitahovat kuriosity..
Jako veterán to cenu nemá. To auto není ničím zajímavé, ani trochu.
Má to cenu lidi co vzpomínají na mládí. Však i proto je takové auto mimo CZ/SK neprodejné.
Ale věř si čemu chceš. Třeba i tomu že je to investiční kus. 😄😄😄
To sice máte pravdu, ale ani lokálně pokřivená aktuální tržní cena neznamená skutečnou hodnotu auta ;-)
Pokud to má někdo na kšeft v následujících pár letech, tak tam šance na zhodnocení je, ale jako dlouhodobá investice je to nesmysl, protože až vymře ta současná nostalgická generace, která v tom jezdila jako děti nebo mladiství, tak už po těch krámech neštěkne ani pes...
To by som sa hádal, dnes po parných autách neštekne ani pes - a aké sú cenené. Na Trabanta mnohí pľuvali, a skús pozrieť, za čo sa dnes tie bakelitové krabičky predávajú...
Možná se to prodá, lidi jdou různý.
Ale prodat to někdy v budoucnu dál bude těžký. V zahraničí moc šance není a v Česku jedině díky nostalgii a vzpomínkám na mládí.
Investiční potenciál je hodně nízký.
pri dnesnich prumernych 40 litrech hrubyho mesicne a 2.5 litrech hrubyho za bolsevika to je vlastne jen 15kkc bolsevickejch, tedy pouha 1/3 az 1/4 tehdejsi ceny. za tu cenu by prodavajicimu tehda kazdej utrhal ruce.
tedy tech 250 je tezkej propadak.
mit nezbedny deti a byt mi jedno jakej budou mit osud, tak jim to jako prvni auto koupim aby videly, v jakejch nebezpecnejch hruzach nas komunisti nutili jezdit
Běžně po 30 tisících generálka motoru, dneska to slovo vůbec neexistuje. Můj P406 má oficiálně 200 tisíc, ve skutečnosti hádám tak 350 a motor v cajku včetně nefalšovaných emisí v normě.
otázka je čemu se říká GO motoru a hooooodně, ale hodně by ses divil. Generálky se běžně dělají jak na EU autech, tak i na namerikách. Známej nedávno dělal generálku na 300C, ventily, hlavy, nový pístní kroužky, přetěsnění sání a hlav, dříky ventilů atd atd
....stotřicítka nebo kurňa aspoň 120 L, ale toto provedení bylo bráno jako odpad pro největší socky již v době výroby! Vždyť nebohý řidič a jeho spolujezdec si ani nemohli seřídit sklon opěradla a ty odporné silonové potahy a gumové koberce jsou skutečný megahnus, nemluvě o zoufalé dynamice, resp. nedynamice... :-O:-(:no:
V tom je to na druhou stranu zajímavý. Ona i ta 130tka není žádná hitparáda co do výkonu a výbavy a je to pořád jen "zaostalý komoušský bizár". No a když už bizár, tak pořádný :D
Na takej som kedysi robil autoskolu. Pocas skusky, ked do toho sadli dvaja ziaci, instruktor, a vyzraty esenbak, sa ten bazmek ledva pohol z miesta. Tusim ze 40 koni mala ta 105-ka, ale aj z tych polovica asi usla naspat do Boleslavi. Ale aspon to revalo, ked sa clovek pokusal na vytocenu dvojku vyjst maly kopcek...
To auto by som kupil len preto aby som si vychutnal jeho likvidaciu v obrovskom lisovacom zariadeni. Vzdy to bol srot! Nikdy nezabudnem ked rano na sidliskach za sociku startovali tieto sroty. vsetky ostatne auta ktore tam boli uz vyrazili na cesty a tieto tzv. auta nie a nie naskocit!
To auto by som kupil len preto aby som si vychutnal jeho likvidaciu v obrovskom lisovacom zariadeni. Vzdy to bol srot! Nikdy nezabudnem ked rano na sidliskach za sociku startovali tieto sroty. vsetky ostatne auta ktore tam boli uz vyrazili na cesty a tieto tzv. auta nie a nie naskocit!