Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda 742 a snadný servis? Martin Vaculík vyvrací pověry

Často slýcháváme, jak jsou dnešní vozy drahé a náročné na servis. A že stará auta byla v tomhle mnohem lepší, když skoro nic nechtěla a člověk si to udělal i sám. Pravý opak je přitom pravdou.
Zpět na článek
6. 10. 2023 07:00
6. 10. 2023 07:21
6. 10. 2023 07:00
Olej v prevodovce
Jeho dozivotni napln je jen velka lez vyrobcu. Treba ho menit jinak prevodovka cim dal hur radi a pujde do kytek. Idealni je napln menit kazdych tak 150 tis km. Jenze nebere nahodou vyrobce auta podobny najezd jako konec zivotnosti celeho auta? :D
Rozbalit vlákno
0
6. 10. 2023 07:00
Údržba
Tak když je to dnes tak výborné, proč to trvá takovou dobu a stojí tolik peněz?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Mikesus
6. 10. 2023 07:21
Re: Údržba
A jak dlouho to dnes trvá?
Mne udělají pravidelný servis během cca 1.5 až 2 hodin. To je hodně?
6. 10. 2023 08:50
Re: Údržba
Asi špatný servis. Zažil jsem výpověď jednoho mechanika v Praze co ve značkovém servise jedné nejmenované značky co má třicípou hvězdu při výměně oleje nechávali filtr starý, aby vydělaly trochu peněz na materiálu. Chce to prostě najít dobrý servis a pak je člověk v klidu. :yes:
Avatar - Barrichello
6. 10. 2023 13:17
Re: Údržba
Bych ti mohl vyprávět story z ofiko servisů Toyoty nebo servisů Mercedes nákladní a uitkové vozy. Když kámošovi tamní skladník udělala nabídku jestli nechce levně olrigo antifreeze. Že dělalali klucí inveturu, a nějak jim přebývá 1145 litrů :-) :-) :-) :-)

Vono když se fakturují věci, co se reálně nemění tak pak holt přebývá :-) :-) :-) :-)
6. 10. 2023 07:56
Snad poprvé solidní a psaný
článek od pana Vaculíka. Sice nebyla objevena Amerika, ale konstatují se známá a nevyvratitelná fakta. Na rozdíl od komunistického klumpru mají dnešní auta vyprecizované dělení součástí podvozku a pohonu. Jednotlivé komponenty například nápravy McPherson jsou navrženy tak, aby se opotřebení projevilo vždy na těch levných komponentách, které jde snadno vyměnit. V servisu za pár minut, před barákem na parkovišti za pár hodin. Nic se neupravuje, všechno správně pasuje a to i z druhovýroby.
Rozbalit vlákno
7
6. 10. 2023 09:21
Re: Snad poprvé solidní a psaný
Jo, jo, ta dnešní auta, za pár hodin před barákem. Jako třeba obyčejný rozvody u Audi 3.0 TDI, kdy musí motor ven. Fakt vyprecizované. :-) Já vím, rozvody nejsou podvozek, ale stejně ...
6. 10. 2023 10:00
Re: Snad poprvé solidní a psaný
Právě, jak často měníš tyčky stabilizátoru (na 406 na našich silnicích klidně po 10 tisících) a jak často rozvody?
6. 10. 2023 10:01
Re: Snad poprvé solidní a psaný
Právě, jak často měníš tyčky stabilizátoru (na 406 na našich silnicích klidně po 10 tisících) a jak často rozvody?
Avatar - Barrichello
6. 10. 2023 14:00
Re: Snad poprvé solidní a psaný
Jinak ta 120 šla servisovat úplně na pohodu, táta si všechno dělal sám bud doma před barákem na sídlišti nebo u svýho táty (dědy) na vesnici na dvorku před barákem.

A ještě opravoval auta i známým, co to sami neuměli. Jedoduchá mechnická práce, všechno realitvně dobře přístupný až na pár peků a na to měl tátat dle rad fachmanů z fabriky udělaný upravený nářadí - třeba upilovaný hrany klíčů, nebo různě uříznutý nebo naopak prodloužený nářadí tak jak bylo potřeba aby se na těch pár špeků kam byl blbej přístup šlo dostat.

A kdo uměl dělat karosařinu, tak stejně tak dobře na tom šly měnit blatníky, prahy atd.
To zas uměl tátův kamarád co jinak dělal mechanika-karosáře v Radotíně v servisu.
mam doma asi 40 fotek jak dělalai opravu kastle o tátovy šáde 1000mb někdy v 70. letech.
Autogen, kolíbka, auto na bok a už se jelo panečku.
7. 10. 2023 00:45
Re: Snad poprvé solidní a psaný
Nevím, ale já tento komoušský "servis na koleni" na ulicích či dvorcích za nějakou vymoženost nepovažuju, to byla prostě z nouze ctnost... :-(
Ovšem že jsou moderní auta přecpaná leckdy zbytečnou elektronikou a že je ke spoustě jejich komponent mizerný přístup, o tom žádná! :-O :no:
Avatar - Barrichello
8. 10. 2023 17:09
Re: Snad poprvé solidní a psaný
Mělo to tu nespornou výhodu, že když měl soused co to u měl čas, tak ti to udělal za víkend na tom dvorku.

Dnesk když se objednáš do servisu, tak se možná za 14 dní dočkáš, když to bude něco větší třak třeba za 5-9 týdnů, hehehe.

Mam vlastní zkušenosti neboj. Auto přivezený na servis 5.8 a vrácený 29,8 a druhý případ 10.10. a vráceno 17.11.

Rychlost jak svina.....
Avatar - Barrichello
6. 10. 2023 13:19
Re: Snad poprvé solidní a psaný
To víš no, když to nejde udělat jednoduše (rozvody na americe) tak to jde udělat složitě (rozvody Audi). Zrovna tuhle o tom bylo video, kde se tomu v USA smáli...


Mě když dělali rozvody na Jaguaru tak ani nesundavali kapotu, jde to udělat krásně na autě bez rozmontování půlky motoru, jeho vyndavání nebo odstrojení celýho předku.
6. 10. 2023 08:58
Údržba vs. opravy
Údržba je u moderních aut bezesporu snadnější.
Ale na druhou stranu, opravy jsou u moderních aut složitější. A to nemluvím o komfortní a elektrické výbavě, která u starších aut nebyla, ale o běžných prvcích, které mají auta dlouho. Motor, brzdy, podvozek atd. Špatný přístup k jednotlivým komponentům zejména v motorovém prostoru, nemožnost některé komponenty rozebrat na základní součástky, nutnost používání speciálních přípravků, nutnost při mechanické opravě mít diagnostiku ...
Rozbalit vlákno
0
6. 10. 2023 10:34
Teorie vs. praxe
Já si to tedy pamatuji tak, že se na těchto vozech prováděla maximálně výměna motorového oleje a zbytek se řešil až když nastaly problémy. Preventivně se řešila snad jen ochrana proti korozi a ta auta podle toho také fungovala a i z toho důvodu se jich všichni rádi zbavily. Vlastnit dnes Skodu 742 na denní ježdění může mít snad jenom blázen.

PS. Když už tu byl i Trabant, nechtěl by pan Vaculík někdy zrecenzovat i Ladu? Pokud by se zázrakem povedlo sehnat i vůz Fiat124 tak si myslím, že by z toho mohlo být docela zajímavé dobové srovnání techniky.
Rozbalit vlákno
9
6. 10. 2023 11:09
Re: Teorie vs. praxe
je to jako u dochtora

kdyz chodis k zubaroj pravidelne na prevenci, tak ti nejspis odstrani kamen, opiskuje zuby a maximalne neco zacementuje, kdyz na to kasles, tak ti zuby vytaha a je z tebe bezzubej rajchluv a pitomiuv dezolat
a obvodak ti zase zmeri tlak, naznaci ze ses tlustej a linej a abys ses zacal hejbat a kdyz to nepomuze, tak ti priste da prasky na tlak a fungujes vpohode dalsich x-desitek roku. kdyz na to kasles, tak ti jednou rupne zilka a bud te prevezou do spitalu, kde to bude stat hodne hodne penez, a nebo te odvezou rovnou funebraci a pak se sejde cela siroka rodina a na tvuj ukor udelaj smutecni veselici ...

takze pravidelny servisni prohlidky jak u dochtora tak u auta kazdopadne svuj vyznam maj a autu i tobe to prodlouzi kondici i zivotnost
Avatar - Barrichello
6. 10. 2023 13:23
Re: Teorie vs. praxe
Vyprávíš to sice krásně a hezky, ale to nic nemění na tom, že ty starý káray a hlavně ty co nejsou Made in Germany a France se servisují výrazně snadněji jak ty dnešní moderní.
A často i víc vydrží.

Protože to nebylo okradený kde šlo jako dneska a nelila se tam špinavá voda, na kterou někdo omylem napsal Motor Oil a ještě vymyslel interval výměny 25 000 km :-) :-) :-) :-) :-)
6. 10. 2023 13:58
Re: Teorie vs. praxe
jeste tu pohadku jak za komousu bylo dobre
Avatar - Barrichello
6. 10. 2023 14:06
Re: Teorie vs. praxe
Tohle nemá s komunisty co společnýho, dobrý a poctivý byly ještě i káry z 90 tek, tak od těch 2008-2010 to začlo jít ale z kopce a zůstalo pár mohykánů co jsou ještě držáky.
Ale to ostatní sou přetechnizovaný, okradený jebky, co často nedaj ani 150 tis km, viz fordí Ecoboosty 1,0 a další spousta moderních aut.

A i ty komunistický škodovky, žiguly, volhy, tatry atd vydržely, pokud se tomu člověk trochu věnoval a udělal nějakou preventivní péči a nehasil jenom problémy když něco přestalo fungovat.
Muselo se pod tím častěji ležet, ale opravy byly jednoduchý a navíc kdo dělal ve fabrikách si tam leccos ufušoval na fabrickým vybavení typu brusky, soustruhy, vrtačky, pískovačky a peckovačky, svárečky, frézky atd.
Anebo jim to udělali jako melouch ti co na tom dělali
6. 10. 2023 14:39
Re: Teorie vs. praxe
jj zrovna Fordí 1,0 je teda dobrá perla a to ten krám vyhrál dokonce motor roku :-D
Avatar - Barrichello
6. 10. 2023 14:57
Re: Teorie vs. praxe
Ono těch perel je víc.....Každej třetí motor problémy s rozvody, problémy s karbonem, kdy je to po 150-200 tis km černý jak boty a celý zalepený tím karbonem, problémy se spotřebou oleje atd atd
6. 10. 2023 15:31
Re: Teorie vs. praxe
No tak na 200 tis to má každý přímovstřik. Pořádný motory se bohužel už dělaly. Teď je to vesměs bída.
Avatar - Barrichello
6. 10. 2023 15:56
Re: Teorie vs. praxe
Proto je potřeba držet si doma ty klasický, dokud s tím jde jezdit.
7. 10. 2023 00:49
Re: Teorie vs. praxe
Přesně tak! :-) :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
8. 10. 2023 12:08
Hmm, jeto zmateni pojmu.
Ze ma servis min radku neznamena, ze je jednodussi.

Ale zejmena: hlavni rozdil je v opravách, nikoliv ve servise jako pravidelne sluzbe.

Ano, skodovky rady 742 potrebovaly tak na 100, 120 tisicich generalku. Ale prodavaly se na to opravne sady a udelal to kazdy zrucny mechanik.
Na stejnych 100 az 120 tisicich se dnes meni sady vstrikovacu... podstatne draz.
A udela to malokdo, protoze komunikace s jednotkou.

Chtel jsem tuhle na Oktavce vymenit svicky.
Bez pripravku uz nelze, protoze na nich jsou individualni "civky", zdroje vysokeho napeti.
Rozbalit vlákno
0