Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Renault Clio E-Tech 145 Esprit Alpine – Nejlepší Clio má novou jen výbavu

53 komentářů

traveldrive
"V Esprit Alpine najdete přední i zadní parkovací kamery ve spojení se zadní parkovací kamerou..."

Edit: Nemáte za čo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nemohu si pomoci, už 5. generace vypadala skvěle, ale takhle nakonfigurované Clio je pořád tím, co Renault vždy uměl - udělat krásné auto, které se neztratí ani někde na Azurovém pobřeží mezi luxusními vozy mnohonásobně dražšími a výkonnějšími.

S benzínem bych ho bral, hybridní systém Renaultu mne tak nepřesvědčil, určitě za dobré peníze bych ho doporučil, ale reálně tu pořád vedle stojí léty osvědčený konkurent od Toyoty, který není třeba tak elegantní ( i když ošklivý taky ne), tak jinak precizně fungující.

Tomu Cliu by taaaak slušel nějakej 1.6turbo, nebo alespoň ta TCE160 v manuálu s dopingem z Dieppe...
Avatar - lamal
lamal
no a prej ten ich hybrid mal problemy s prevodovkou v zaciatkoch vyroby.. to je prve co ma napadlo pri tom ich unikatnom systeme z F1, francuzke prevodovky, hned dve 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdyby tam nechali jejich starou DP0, bylo by to naprosto bezproblémů 😁 a nebo na vrakáči za pár šupů 😁

Mne na tom systému vadila spíše reakce. Když si jel normálně, bylo to příjemné, vlastně se to chovalo jako hydroměnič, odřazovalo to jako normální automat, takže to třeba zarytým odpurcum eCVT příjde příjemější, ale když si chtěl výkon, docela dlouho trvalo, než natočila tu šestnáctistovku a slabý elektromotor třeba už v 50-60km/h moc s autem nepohnul (čekáš tu okamžitou reakci a ono nic). Pro srovnání i slabý 100k HEV 1.5 od Toyoty v takové rychlosti zareaguje okamžitě za akustického doprovodu monotonního blues, ale jede 😁

Naopak i s Arkanou, v které jsem to zkusil, to nejelo zle a výkon to docela i mělo, samozřejmě to nebyl trhač asfaltu, ale když zamhouřím oči, jako rodinné auto to sloužit může dobře, města, okolo města a párkrát na dovču či výlet i na dálnici to nějak jede.

Někde jsem zaslechl, že ten hybrid by měl dostat 3válcový turbomotor namísto té šestnáctky, ale asi ještě není.
Avatar - lamal
lamal
Trojvalce s turbom maju v aliancii tie najvykonnejsie hybridy, mne osobne by prislo lepsie keby to Renault zadelal ako Ford, tj. okopcil to od Toyoty planetovu prevodovku a dal tam z nissanu tuto 1.6 s elektrikou... pripadne ako H/K, ze tam da nejaku osvedcenu dvojspojku pre odporcov E-CVT.

Na malom hybride 1.5 116k ma prekvapil elán, ten elektroboost je tam omnoho vyraznejsi nez v starsich hybridoch... po meste to jazdi ako nejaky dieslik s automatom 😁 Prekvapivo mi nevadil zvuk 3 valca, je dobre utlmeny a celkom snazivo vrci ked ho nechas vytocit na max.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já myslim, že Ford to koupil dokonce, nebo to pro něj Toyota dělala, ale to nevím přesně... údajně je to taky absolutně spolehlivý, jako Toyota. Ford tohle měl už dávno dělat do Fokusu.

Jo, ten tříválec je tam v pohodě, máme doma ten starší R4 a já s tím jezdím rád, na EV to ujede i pár km když se snažíš, jinak to je hezky živé a i když to není tak dobře odhlučněný i stím se dá žít.
Avatar - lamal
lamal
Vacsina kt sa nauci to auto ovladat plynom a na dialnici davat tempomat nema problem s tymi toyotackymi hybridmi... obcasne toporné zvysenie otaciek v stupani clovek vydrzi, ale zalezi... kto jazdi cisto dialnice s plnym autom, moze to toporné dvihanie otaciek byt castejsie nez je unosne 😄
ptr078
No neviem, prave som vystupil s corolly kombi po fl 1.8 hybrid a na dialnici pri gps 100vke konci konverzacia medzi prednymi a zadnymi sedackami. 4 dospeli ludia, pri gps 130 sa v tom neda vydrzat. Najhorsi pohon co som skusil za poslednych 5 rokov
Avatar - lamal
lamal
Odhlucnenie corolly (hlavne v zadu) je slabsie to je ina vec nez spatny pohon.
Pri 100 kmh GPS toci ten benal v hybride medzi 1,6-2,5tis otaciek.

´´Najhorsi pohon co som skusil za poslednych 5 rokov´´ to napise na 90% hejtík co nie je schopny naucit sa s tym jazdit, spravidla koncernovi adoranti TSi
ptr078
No neviem, sestra ma camry s hybridom, mam najazdene nieco s 2 litrom v corolle aj v aurise a ta 1.8 je shit, za tym si stojim
Avatar - lamal
lamal
oki mne je to jedno 😄
adamzprahy
Funguje dobře ve městě, mimo jen když člověk jede klidně. Na dálnici velký rozdíl klidná rovina - to se ještě dá a eCVT umí nízké otáčky - versus kopce a potřeba zrychlovat v hustším provozu - to se motor furt vytáčí, hučí a v kombinaci s horším odhlučněním je to bída.
Avatar - lamal
lamal
To odpoveda aj mojim skusenostiam, akurat som sa naucil pri dialnici ´´versus kopce a potřeba zrychlovat v hustším provozu´´ zarazit hned plyn do koberca, tomu hybridy od toyoty rozumeju najlepsie... snaha o plynule zrychlovanie s mierne, alebo postupne stlacanym plynom prinesie len hluk.
adamzprahy
Souhlas, vypozoroval jsem to úplně stejně. Než dávat takový ten lehce nadpoloviční plyn co u většiny aut funguje nejlépe, tak u HEV Toyoty je lepší dát na kratší dobu plný, auto dá víc z baterek a krátkodobě rychle akceleruje a je dřív klid 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
a to je přesně co nechápou ti hateři. Ono to nevyje dlouho a ve výsledku kratší dobu než při běžném řazení. Protože dá člověk plnej a za pár vteřin je zase klid.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože s tím jeli pár km ...
Avatar - lamal
lamal
som rad ze ti co sa naucit jazdit s hybridom suhlasia 😄
Magneto X
Par mesiacov vlastnim corollu 2023, / 2.0 GR sport a musim povedat, ze extremny hluk (okrem kolies) sa teda nedeje. Ale vraj CVT je vylepsena a je to lepsie odhlucnene. Taktiez je vtipne pozorovat ludi, ktori su zvyknuti zo semaforu alebo po znacke "koniec mesta" postupne (pomaly) zrychlovat, ja len stlacim poriadne plyn, dostanem sa na rychlost a nastane ticho. Priemerna spotreba podla SM - 4,9. Takze im to zjavne robi dobre. A na CVT som teda zbyknuty nebol, nakolko predtym len manual, napriklad z Mazda 3 G165...
Niemand
Nie je to motorom. V Corolle je s komunikáciou z predu do zadu problém aj v diaľničnom klesaní kde motor netočí ani 2000. A povedal by som, že najväčší vplyv ma obutie.
adamzprahy
Opravdu ve 100 km/h? I vyšší CHR před fl byla ve stovce v pohodě, problém byl 120+.
Avatar - pradeda777
pradeda777
2.0 l C-HR je i ve 140 v pohodě.... :-!
adamzprahy
Slyšel jsem, že facelift přinesl lepší odhlučnění, ale nejel jsem to. Moc se mi nechce věřit, že by na tom Corolla, a ještě po faceliftu, byla hůř 😊
ptr078
Pred fl nepoznam, ale 1.8 po fl je pri dialnicnych rychlostiach hlucnejsia ako koncern
adamzprahy
Tím myslíš VAG? Mám zkušenost s G8 1.0 TSI a to auto je na dálnici tiché snad jako Passat B8 bez akustických skel, takže to ano, věřím, že to na dálnici bude lepší jak Corolla.

Jak jsme se k tomu dostali od Clia? 😁 1.8 hybrid od Toyoty není vhodný na dálnici. A snad žádné auto B segmentu taky apriori ne. Pokud je to auto do města, tam ty základní hybridy Toyoty fungují skvěle.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já po dálnici jel tím předfacelifem, který měl ještě 74kw TCE 1.0 a vůbec to nebyla ostuda, krásně jelo 150-160 bez větších problémů, takže nějaká cesta pár desítek či stovek km po dálnici to občas zvládne. Osobně bych s tím neměl problém jet, doba HTPček je pryč... ostatně i jiné turbobenzíny R3 takovou rychlost udrží
Avatar - Mikesus
Mikesus
corolla po FL je na tom lépe než před FL, subjektivně. Objektivní měření a přímé srovnání též ne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, ale tak takhle to jsem zazil i u sluzebniho Superbu2, ci O3 fl s dieslem, ale to nebylo hlukem motoru. Obecne ty HEV corolly alepson zezacatku vyroby byly hure odhlucneny, protoze váha se pocita do spotreby 😁
Avatar - lamal
lamal
Mali sme na firme 3koveho supíka combi pred FL s 240tis km a od zadnych dveri a kufra to tiez celkom hucalo od 90-160 kmh furt, rychlostou sa len menila intenzita.
Za hlucne auto by som ho neoznacil, aerodynamika OK, akurat mi prisli zadne dvere a kufor horsie odhlucnene nez predok.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jsem s trojkou jel jen jako v liftu a přišlo mi to jako v té Oktávce podobné, nicméně to nebyla žádná extra drahá výbava, to bude hrát taky roli
Avatar - lamal
lamal
nizsia vybava v superB = menej odhlucnenia ? 😁 To je snad sen...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ty se smejes, jenze treba nekde tady lidi potvrzovali, ze LaK jsou necim vytlumeny a podobne…
Avatar - lamal
lamal
LaK by som pochopil, je to v Skode nieco extra, myslel som skor ine vybavove stupne. Napr toyota ti pre niektore modely v zakladnej vybave neda celne akusticke sklo, to je az od druhej vybavy, odhlucnenie na plechoch a karoserii je vsade rovnake.
adamzprahy
Já bych se tomu nedivil. Např. Opel míval (tuším že současná Insignia to tak má stále) v rámci lepšího audia lepší odhlučnění. Jestli to byl záměr nebo vedlejší efekt utlumení aby nerezonovali dveře a interiér nevím, ale bylo to fakt tak.
Avatar - xxc
xxc
Majitelia Renaultov vysvetlia, ze to je uplne v pohode ten hluk 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
V porovnání s čím ? Ano, i třeba v Talismanu byl trochu vyšší hluk, než v mém Fordu stejné třídy, ale jak řekl Vaculík, ten má nejlepší podvozky na světě 😉
brano bleha
No, vlastnil som Mondeo MK4, a veru Talisman Initiale Paris, ktorý mám teraz s 2.0 dieslom, je tichší, hoci oba sú tichšie ako Passat a podstatne tichšie ako Superb.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak MK4 je trochu nefér srovnání, protože je to auto o generaci starší a srovnatelné s Lagunou 3.

Jinak zkus nerovnosti, rozbitou okresku, tam to bylo nejvíce znatelné a to i tedy proti MK4 (měl jsem ji 7 let)
brano bleha
Sorry, mal som MK4 a potom MK5, porovnanie som myslel s MK5. Mal som výhodu, že ešte cca mesiac po kúpe Talismanu som jazdil aj na MK5, kým som ho predal, obe kombi mimochodom. No a tam som ten rozdiel videl. Zároveň som videl, že o niečo lepšie sa mi zdali inteligentné ledky v Mondeo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Měl jsem přímé srovnání mk5 a talisma oba kombiky taky, ale tvrdil bych přesně opak. Ford na tom byl lépe.
adamzprahy
Je otázkou jestli verze IP nemají lepší odhlučnění. Docela by to dávalo smysl když to Renault prezentuje jako poměrně luxusní variantu. Jel jsem v nějakém základním Talismanu před fl a odhlučnění mi přišlo podobné jako v Meganu 4. Ještě jedna věc mě k tomu napadá a to ta, že Renaulty od roku 2015 mají podle mě velmi dobré odhlučnění od motoru (lepší než tehdejší VAG), naopak slabší podběhy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jel v IP, bylo to dobré, ale torzku vzadu na nerovnostech prostě poznáš, ta si bouchne vždy. Motory - bude o i tím, že třeba naftové Renaulty jsou a byly tišší už od dob prvních DCi, v benzínu jsem nejel, nemohu soudit.
brano bleha
Áno, IP majú myslím ako jediné akustické sklá, ale istý si nie som. Motor fakticky nepočuť do 160, iba zlý asfalt. Aby som iba nechválil, komfort podvozku na 40 R19 aj v režime comfort je slabý. Rany od podvozku sú až neskutočné. Neviem to porovnať, lebo 19ky s takým profilom som nikdy predtým nemal, max. 17-ky, ale už na skúšobnej jazde som myslel, že som odtrhol nápravu, a to bol iba hlbší kanál.
Nephilim XYZ
Mám kousek z podzimu 2020. Jediné s čím bylo zapotřebí něco dělat byl firmware.
Práce převodovky je v pohodě, po třech letech provozu ani jeden problém.
Pokud se tedy někdo směje tomuto typu pohonu, pak neví o čem je řeč.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nikdo se tomu nesměje. Je fajn, ze ti funguje. Já jsme byl na ten pohon natesenej jak malé dítě, až to zkusím a pak to bylo obrovské zklamání. Pomalé reakce na plyn, dlouhé přeřazení a spotřeba nic extra, ale oproti běžným ice lepší.
Arese
Dokud Clio nabízelo skvělý čtyřválec ,1,33 TCe se 6st. manuálem, bylo to velmi žádoucí auto. Ovšem s tímhle příšerně složitým nesmyslem, brutální cenou a váhajícím automatem ani omylem! 😲 😒 :no:
P.S. To auto už prý po faceliftu nemůže mít přední mlhovky! Tak to je hodně trapný vtip! 😲
Avatar - Ozzman
Ozzman
1,33 byla bohužel okrajová motorizace v Cliu, jezdilo to dobře i s tim litrem, na to auto stačil. A mlhovky - nemá je integrované ve světlech ?
jhamil
No on by jistě vylepšili třeba i TCe 110 co se dává třeba do Joggera, ale bohužel tato varianta možná není.
ericn
Přesně tak, tomu také nerozumím. 81kW verze by byla naprosto dostatečná a s rozumnou cenou by prodeje letěli nahoru. Design Clia se dost povedl, ale motorizace jsou jeho slabina. 67kW litr málo a hybrid za skoro 700tis Kč ůlet, tak si ho můžou leda naložit…
Gvick2
Spíš než ty mlhovky by mi vadil zmenšený kufr oproti verzím s ICE a skutečnost, že dynamika toho pohonu neodpovídá udávaným 105kW v subkompaktu.
Othello
Mají vůbec mlhovky nějaký význam ? Kdysi se daly používat samostatně, tedy bez tlumených světel a občas opravdu uměly mlhu "podsvítit". Od doby kdy je uzákoněné používání mlhovek pouze zároveň s hlavními světly to za podmínek kdy se mohou použít udělá před autem akorát velkou bílou stěnu ;-\
Nephilim XYZ
Druhou funkcí mlhovek v tomto Cliu je přisvětlování do zatáček. Příjemná funkce.
Avatar - lamal
lamal
Vyznam hmloviek je aj vo viditelnosti z predu, ked mas len tlmene nie si viditelny z dialky v hustej hmle, hmlovky bolo vidiet vzdy ako prve. Ako spominas to platilo kedysi, dnes s tymi LED mozu byt zbytocne vo vysledku, hlavne ked dokazu integrovat hmlove svetla. Na druhej strane nic zbytocne by dnes do aut nemontovali, napr v Toyote mas LED a aj hmlovky a k tomu lepsie vybavy maju LED hmlovky - boli by tam keby to je zbytocne ?...pri dnesnom setreni.
Avatar - hugino
hugino
...je pekné ale keďže už nemá v ponuke 1.33 tce 140 k tak mojím favoritom segmentu B je https😐/www.sauto.cz/…/fabia/187915416 alebo ešte lepšie s manuálom https😐/www.sauto.cz/…/scala/194640895