Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Renault Clio E-Tech 145 Esprit Alpine – Nejlepší Clio má novou jen výbavu

Lukáš Volšický
Diskuze (53)

Faceliftovaný Renault Clio konečně přijel na český trh a k nám do redakce se dostavil k prvnímu redakčnímu testu. A hned v nejlepší specifikaci, jakou si můžete koupit – s hybridním pohonem E-Tech a v nové vrcholné výbavě Esprit Alpine.

Design, interiér


Už od konce léta se v Česku prodává modernizovaný Renault Clio, který se nám poprvé odhalil v polovině letošního dubna. Francouzský bestseller se v zatím nejnovější páté generaci vyrábí už od roku 2019, a tak není překvapením, že jej automobilka chtěla vylepšit dnešním designovým jazykem značky. Modernější styling je jednou z nejvýraznějších novinek, s jakými se facelift představil.

Nový Renault Clio na našich silnicích poznáte docela jednoduše, protože hlavním rysem inovovaného designu je nový světelný podpis. Ten vytváří nové denní svícení ve tvaru šípu s hrotem mířícím k emblému ve středu masky chladiče. Design LED světelných ploch je ve skutečnosti rozděleným logem značky, protože segmenty mají tvar polovičního kosočtverce.

Pro Renault je to jeden z nejdůležitějších nových stylingových rysů, který se už objevil i na novém elektrickém Scénicu E-Tech. Vraťme se však ke Cliu, protože v reálném světě vypadá opravdu skvěle. Zejména když jej zaparkujete vedle odcházejícího staršího modelu před faceliftem. Optické novinky jsou pouze decentní, ale výrazné. Zepředu zaujme osobitější tvář s větší maskou chladiče, zezadu především nová grafika koncových světel.

Renault Clio E-Tech 145 Esprit Alpine Renault Clio E-Tech 145 Esprit Alpine

S novými předními světlomety a denním svícením se u nejnovějšího modelu projevuje i zásadní nepraktičnost. Nejmodernější Clio si už nekoupíte s předními mlhovými světlomety, které musely ustoupit světelnému podpisu. V nastávajících mlhavých podzimních měsících tak budete muset spoléhat pouze na standardní full-LED přední světlomety a klasickou zadní mlhovku.

Novinkou Renaultu Clio po faceliftu je nová vrcholná výbava Esprit Alpine. Zakládá na charakteristickém dynamičtějším stylu znovuzrozené francouzské značky Alpine, dnes vyrábějící reinkarnaci kultovního sportovního kupé A110, s typickou modrou barvou. Sportovnější styling exteriéru pak v kabině doplňují sportovní anatomická sedadla, exkluzivnější materiály a francouzská trikolóra.

Už v základní výbavě nejvyšší specifikace Esprit Alpine disponuje větším 10“ digitálním přístrojovým štítem a lepším 9,3“ multimediálním a navigačním systémem Easy Link s vertikální dotykovou obrazovkou. V úplně základní verzi, jakou je nejnižší výbava Evolution, přitom má menší 7“ digitální kokpit a 7“ dotykovou obrazovku infotainmentu. Ten v obou verzích zakládá na starším systému, nejmodernější infotainment R-Link zakládající na službách Google v městském kompaktu není.

Vrcholné Clio se současně pyšní pokročilou výbavou, kterou může konkurovat i větším modelům. V Esprit Alpine najdete přední i zadní parkovací senzory ve spojení se zadní parkovací kamerou, poloautomatickou ruční brzdu s funkcí auto-hold, sledování mrtvých úhlů, adaptivní tempomat, hliníkové sportovní pedály, volant s perforovanou umělou kůží a další moderní výbavu.

Video se připravuje ...

A tu si při objednání můžete ještě vylepšit. Novinářské Clio je navíc vybaveno balíčkem city premium s 360° kamerovým systémem, bočními parkovacími senzory a inteligentním parkovacím asistentem. Teď v začínajících chladných měsících přijde vhod i paket winter comfort s vyhřívanými předními sedadly a volantem, a pokud máte rádi kvalitní poslech hudby, nepřehlédněte audiosystém Bose s devíti reproduktory a subwooferem.

Jednodušeji řečeno, dokonce i dnešní malé hatchbacky do města mohou disponovat rozsáhlou výbavou dospělých aut. Námi testovaný kousek je v plné výbavě, díky níž na ulici rozhodně neudělá ostudu. Příplatková tajemně modrá barva Iron navíc skvěle podporuje charisma kultovní sportovní značky Alpine.

Motor, jízdní vlastnosti


Faceliftovaný Renault Clio se na českém trhu prodává se dvěma klasickými spalovacími motory a jedním hybridem s obchodním pojmenováním E-Tech. Nám se novinka objevila v redakční garáži s vrcholnou motorizací, kterou je nejsilnější hybridní jednotka E-Tech full hybrid 145. Už při prvním uvedení na trh Renault oznamoval, že inovativní technologii chrání více než 150 nových patentů a využívá technologie z F1, ale při faceliftu se nijak nezměnila.

Hybridní Clio E-Tech kombinuje hlavní atmosférickou benzinovou šestnáctistovku s robotizovanou sekvenční převodovkou a doplňujícím elektromotorem. Spalovací čtyřválec je s převodovkou spojen napevno bez spojky ani hydrodynamického měniče. Samotná převodová skříň se čtyřmi rychlostmi pro spalovací jednotku a dvěma stupni pro elektromotor pak nemá mechanickou synchronizaci převodů, kterou nahrazuje silnější startér-generátor.

Stejně jako před modernizací je kombinovaný systémový výkon hybridního pohonu 105 kW (143 koní). Z toho 69 kW (94 koní) generuje spalovací jednotka, 36 kW (49 koní) elektromotor a 15 kW (20 koní) startér-generátor. Maximální točivý moment pak Renault uvádí jednotlivě pro samostatné zdroje – 148 Nm vytváří benzinový čtyřválec, 205 Nm elektromotor a 50 Nm startér-generátor. Nezměnily se tedy ani parametry jednotlivých systémů.

Už při uvádění hybridního Clia do prodeje nám Francouzi slibovali, že oproti konvenčním motorizacím umí jezdit se spotřebou paliva až o 40 % nižší při zachování co nejlepší jízdní dynamiky. A jak je na tom ve skutečnosti? Jen krátce před testováním modernizovaného elektrifikovaného Clia jsem pro kolegy z AutoRevue.cz testoval standardní Clio se základním přeplňovaným tříválcem 1.0 TCe 90 se šestistupňovým manuálem, a tak jsem si mohl porovnat výsledky.

Renault Clio E-Tech 145 Esprit Alpine Renault Clio E-Tech 145 Esprit Alpine

S oběma renaulty jsem se při každodenní rutině v testovacích týdnech pravidelně pohyboval na stejných silnicích v Praze, na okreskách i dálnicích a při klidnějším jízdním stylu jsem s hybridem zvládl jet úsporněji až o 25 % . V jednodušší řeči kombinovaných spotřeb to znamená, že zatímco s přeplňovaným tříválcem jsem jel za 6 l/100 km, s elektrifikovaným čtyřválcem jsem ve stejném provozu jel za 4,5 l/100 km.

S normálním řidičským stylem pak málokdy přesáhnete kombinovaný průměr 5 l/100 km. A jak Francouzi říkají, při zachování lepší jízdní dynamiky. Clio E-Tech umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 174 km/h. Současně uvedu, že Clio 1.0 TCe 90 akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy, přičemž má stejnou maximální rychlost jako hybrid.

I Renault Clio E-Tech má příjemnou vlastnost dnešních moderních nenabíjecích hybridů – žije si vlastním životem, aniž by vás nějak obtěžovalo. Kvůli absenci spojky nebo hydrodynamického měniče se rozjíždí zásadně na elektřinu a spalovací motor připojuje při nutnosti vyššího výkonu nebo nabití maličkého akumulátoru s kapacitou 1,2 kWh. Aktuální stav nabití však ani nemusíte sledovat, Clio to dělá za vás.

V městských ulicích a kolonách tak jezdí hlavně na elektřinu, na okreskách a na dálnicích si pomáhá detonacemi benzinu ve válcích. Francouzi vám navíc dávají možnost jezdit i ve výhradně elektrickém režimu EV, aktivovatelném tlačítkem na palubní desce, ale pouze s baterií nabitou skoro do plna. Elektromotor vám současně pomáhá i ke svižnější dynamice a odezvě pohonu na plyn, když rychle potřebujete přejet z pruhu do pruhu nebo se zařadit do jedoucí kolony.

V dnešních dnech už silou do 150 koní neohromíte, ale v reálném provozu je elektrifikované Clio překvapivě živé. A když do malého frantíka přesednete z moderních velkých a těžkopádných SUV, zase jednou si osvěžíte, že k zábavě za volantem nepotřebujete extrémy. Během prvních kilometrů za volantem jsem se usmíval doslova od ucha k uchu.

Malé hatchbacky jsou aktuálně vymírající kategorií běžných aut a už od první chvíle mě mrzí, že se nikdy nedočkáme nejmodernějšího Clia ve sportovní verzi od tovární divize Alpine, kdysi Renault Sport. Výbava Esprit Alpine je pouze stylový paket. Díky kolům umístěným skoro v rozích půdorysu vozu a celkově malým rozměrům je Clio obratné a hravé.

Renault Clio E-Tech 145 Esprit Alpine Renault Clio E-Tech 145 Esprit Alpine

Jediným zklamáním je, že v dnešních autech si už zpětnou vazbu od předních kol skrze řízení bohužel musíte jen domýšlet. Jakmile tomu ale přijdete na kloub a sblížíte se s chováním vozu na limitu, změní se na nečekanou kapesní raketu. Tedy pokud se bavíme o městských rychlostech, protože dynamika rozhodně není zdrcující.

A napadá mě i další nedostatek, kterým je fungování převodovky bez synchronizace. Když totiž na dálnici chcete jet rychlejším tempem, změna jednotlivých stupňů ji trvá déle – pocitově jednu až dvě vteřiny, kdy se Clio pohybuje pouze setrvačností, docházejícím točivým momentem elektromotoru a čeká na opětovné přiřazení spalovací jednotky.

Závěr


Elektrifikovaný Renault Clio s nenabíjecí technologií E-Tech se při modernizaci nedočkal žádných technických vylepšení. Už v minulosti však byl příjemným kompaktním hybridním autem pro každodenní život ve městech i kratší cestování. Nově disponuje stylově-sportovní vrcholnou výbavou Esprit Alpine, která ve spojení s charakteristickým modrým lakem vypadá opravdu senzačně!

V nejlepším Cliu na českém trhu současně najdete bohatou standardní i volitelnou výbavu, díky níž vám nebude nic chybět. S malými rozměry i kamerami a parkovacími senzory do všech směrů jednoduše zaparkujete úplně všude.

Nejlevnější verze modelu 383.000 Kč (Renault Clio 1.0 TCe 90 Evolution)
Základ s testovaným motorem 513.000 Kč (Renault Clio E-Tech full hybrid 145 Techno)
Testovaný vůz bez příplatků 623.000 Kč (Renault Clio E-Tech full hybrid 145 Esprit Alpine)
Testovaný vůz s výbavou 670.000 Kč (Renault Clio E-Tech full hybrid 145 Esprit Alpine)

Plusy

  • Stylová verze Esprit Alpine
  • Úsporný hybrid
  • Příjemná dynamika
  • Bohatá výbava

Minusy

  • Vysoká cena
  • Váhání převodovky bez synchronizace
Zobrazit celý článek
Lukáš Volšický
Diskuze (53)

Doporučujeme

Renault Clio E-Tech 145 Esprit Alpine
Cena základní sestavy 623 000 Kč
Výbava základní sestavy ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly a asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESC, protiprokluzový systém ASR, kontrola nedotáčivosti CSV, asistent rozjezdu do kopce, systém kontroly tlaku v pneumatikách, systém isofix, tempomat s omezovačem rychlosti, systém rozpoznávání dopravních značek, systém varování před opuštěním jízdního pruhu s automatickou korekcí jízdní dráhy, active emergency braking system s detekcí chodců a cyklistů, e-call, automatická klimatizace jednozónová, hands-free karta, systém Multi-sense (3 jízdní režimy), přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kamera, 10” digitální přístrojový štít, 9,3” infotainment Easy Link Kč
Cena testované sestavy 670 000 Kč
Výbava testované sestavy pack city premium (kamerový systém 360°, přední, boční a zadní parkovací senzory, inteligentní parkovací asistent Easy Park Assist) +12.000 Kč, pack winter comfort – esprit alpine (vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, bez active driver assist) +5000 Kč, pack bose (prémiový audiosystém Bose s 9 reproduktory včetně subwooferu) +13.000 Kč, metalický lak modrá Iron +17.000 Kč, disky kol z lehkých slitin 17", design La Flèche, černé s diamantovým efektem a modrý střed kola +0 Kč Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 69 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 174
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 4.3
Emise CO2: 95
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 301 / 0
Objem nádrže (l): 39
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1423 / 0
Rozměr pneu: Continental 205/45 R17
Renault Clio E-Tech 145 Esprit Alpine
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4053
b) šířka (mm): 1798
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2583
e) rozchod vpředu (mm): 1648
f) rozchod vzadu (mm): 1666
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 750
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
k) šířka vpředu (mm): 1360
l) šířka vzadu (mm): 1350
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
24. 10. 2023 13:39
Re: Re: Re: Nejhezčí subkompakt
Par mesiacov vlastnim corollu 2023, / 2.0 GR sport a musim povedat, ze extremny hluk (okrem kolies) sa teda nedeje. Ale vraj CVT je vylepsena a je to lepsie odhlucnene. Taktiez je vtipne pozorovat ludi, ktori su zvyknuti zo semaforu alebo po znacke "koniec mesta" postupne (pomaly) zrychlovat, ja len stlacim poriadne plyn, dostanem sa na rychlost a nastane ticho. Priemerna spotreba podla SM - 4,9. Takze im to zjavne robi dobre. A na CVT som teda zbyknuty nebol, nakolko predtym len manual, napriklad z Mazda 3 G165...
Avatar - Mikesus
20. 10. 2023 06:38
Re: Re: Nejhezčí subkompakt
Měl jsem přímé srovnání mk5 a talisma oba kombiky taky, ale tvrdil bych přesně opak. Ford na tom byl lépe.
Avatar - Mikesus
20. 10. 2023 06:34
Re: Nejhezčí subkompakt
Nikdo se tomu nesměje. Je fajn, ze ti funguje. Já jsme byl na ten pohon natesenej jak malé dítě, až to zkusím a pak to bylo obrovské zklamání. Pomalé reakce na plyn, dlouhé přeřazení a spotřeba nic extra, ale oproti běžným ice lepší.
19. 10. 2023 21:20
Re: Re: Nejhezčí subkompakt
Áno, IP majú myslím ako jediné akustické sklá, ale istý si nie som. Motor fakticky nepočuť do 160, iba zlý asfalt. Aby som iba nechválil, komfort podvozku na 40 R19 aj v režime comfort je slabý. Rany od podvozku sú až neskutočné. Neviem to porovnať, lebo 19ky s takým profilom som nikdy predtým nemal, max. 17-ky, ale už na skúšobnej jazde som myslel, že som odtrhol nápravu, a to bol iba hlbší kanál.
19. 10. 2023 21:16
Re: Re: Nejhezčí subkompakt
Sorry, mal som MK4 a potom MK5, porovnanie som myslel s MK5. Mal som výhodu, že ešte cca mesiac po kúpe Talismanu som jazdil aj na MK5, kým som ho predal, obe kombi mimochodom. No a tam som ten rozdiel videl. Zároveň som videl, že o niečo lepšie sa mi zdali inteligentné ledky v Mondeo.