Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Mr.Murphy
.... od redaktora seriózního (sic!) motowebu bych nečekal, že do mě bude hustit ryze subjektivní dojmy typu "nemám rád PHEV", "můžu si koupit třílitrovou naftu" a "žijeme ve zvrácené době".... To by si měl nechat někam na blog....
jestli ho PHEV auta nebaví, pak se nedivím, že se ani neobtěžoval zjistit, kolik to auto žere s vybitou baterkou....
A mimochodem, ta PHEV verze bude naprosté většině uživatelů zejména v ČR vyhovovat víc než ta třílitrová nafta, která má výhodu pouze na dlouhých dálničních štrekách, jinak abslutně nikde.... (samozřejmě, když někdo nenávidí nabíjení tak samozřejmě bude brát cokoliv jiného než PHEV). I s vybitou baterkou bude ten PHEV žrát míň než ta nafta (s výjimkou jízdy po dálnici 150+ a nějakého sportování na okreskách).
jestli ho PHEV auta nebaví, pak se nedivím, že se ani neobtěžoval zjistit, kolik to auto žere s vybitou baterkou....
A mimochodem, ta PHEV verze bude naprosté většině uživatelů zejména v ČR vyhovovat víc než ta třílitrová nafta, která má výhodu pouze na dlouhých dálničních štrekách, jinak abslutně nikde.... (samozřejmě, když někdo nenávidí nabíjení tak samozřejmě bude brát cokoliv jiného než PHEV). I s vybitou baterkou bude ten PHEV žrát míň než ta nafta (s výjimkou jízdy po dálnici 150+ a nějakého sportování na okreskách).
Ano, tohle by si zasloužilo mnohem větší detail a test je v tomto ohledu nic neříkající.
Jen tady musím opakovaně kontrovat té "jistotě" v diskuzích, že to bude "naprosté většině vyhovovat". Uznávám, že je hodně lidí co si kupují naftu do města, tam to nechápu. Ale znám taky hodně obchodních manažerů, ředitelů a podnikatelů co si kupují R6 nafty na lítání mezi businessama po ČR i zahraničí a tam se ta nafta hodí. Jedna z věcí, kterou by mohli výrobci zlepšit aby nahradili naftu hybridama jsou větší nádrže. Jak se tomuhle začne nakládat, tak 50l není nic moc. A z vlastní zkušenosti vím, že největší opruz když jsi v běžný pracovní den daleko a spěcháš, tak je neustále řešit kde natankuješ. Tohle samozřejmě platí o to hůř pro BEV.
Jen tady musím opakovaně kontrovat té "jistotě" v diskuzích, že to bude "naprosté většině vyhovovat". Uznávám, že je hodně lidí co si kupují naftu do města, tam to nechápu. Ale znám taky hodně obchodních manažerů, ředitelů a podnikatelů co si kupují R6 nafty na lítání mezi businessama po ČR i zahraničí a tam se ta nafta hodí. Jedna z věcí, kterou by mohli výrobci zlepšit aby nahradili naftu hybridama jsou větší nádrže. Jak se tomuhle začne nakládat, tak 50l není nic moc. A z vlastní zkušenosti vím, že největší opruz když jsi v běžný pracovní den daleko a spěcháš, tak je neustále řešit kde natankuješ. Tohle samozřejmě platí o to hůř pro BEV.
hele jasná věc, napsal jsem to zjednodušeně.... spíš než "bude lépe vyhovovat" by tam mělo být "lépě funkčně poslouží".... Myšleno tak, že budou mít nižší spotřebu a bude se jim s tím jezdit líp než s naftou....
U PHEV je velká výhoda v mimořádně komfortním městském provozu v EV režimu a úsporou paliva při běžné jízdě na ICE. Navíc spousta PHEV (tady to v testu teda není, že....) má nezávislé topení, protože si na dálku zatopíš z baterky a pohoda. Já bych svého PHEV Supa za diesel fakt nevyměnil, ani náhodou.
Jinak samozřejmě - ne každý je ochotný tahat kolem auta šňůru, ne každý chce vůbec myslet na to, že to auto má rekuperaci, někdo holt jezdí rychle dálky atd., takže ano, ten diesel dává taky smysl.... Ať si každý koupí co chce. No offense.... ;-)
U PHEV je velká výhoda v mimořádně komfortním městském provozu v EV režimu a úsporou paliva při běžné jízdě na ICE. Navíc spousta PHEV (tady to v testu teda není, že....) má nezávislé topení, protože si na dálku zatopíš z baterky a pohoda. Já bych svého PHEV Supa za diesel fakt nevyměnil, ani náhodou.
Jinak samozřejmě - ne každý je ochotný tahat kolem auta šňůru, ne každý chce vůbec myslet na to, že to auto má rekuperaci, někdo holt jezdí rychle dálky atd., takže ano, ten diesel dává taky smysl.... Ať si každý koupí co chce. No offense.... ;-)
Hlavně že víš, že "ta PHEV verze bude naprosté většině uživatelů zejména v ČR vyhovovat víc než ta třílitrová nafta, která má výhodu pouze na dlouhých dálničních štrekách, jinak abslutně nikde."...
D3 u nás prodává A6, 5er, Ečko s PHEV už nějaký pátek a zákazníkům evidentně nevyhovuje, už vůbec ne naprosté většině. Stačí se podívat do prodejních statistik
A6 celkem od ledna 2022 do září 2023 prodáno 867 ks, z toho diesel 610 ks, benzin 229 ks, PHEV 28 ks
5er celkem od ledna 2022 do září 2023 prodáno 781 ks, z toho diesel 411 ks, benzin 286 ks, PHEV 84 ks
Ečko celkem od ledna 2022 do září 2023 prodáno 440 ks, z toho diesel 215 ks, benzin 195 ks, PHEV 30 ks (5 ks s benzínem, 25 ks s naftou)
Takže PHEV je u nás okrajová volba, nepatrně boduje u 5er díky šestiválci, ale i tam je to 5 prodaných 5er v dieselu na jednu prodanou 5er s PHEV.
Jinak souhlas, ten test je maximálně odfláknutý, žádné naměřené hodnoty, jenom subjektivní dojmy.
A6 celkem od ledna 2022 do září 2023 prodáno 867 ks, z toho diesel 610 ks, benzin 229 ks, PHEV 28 ks
5er celkem od ledna 2022 do září 2023 prodáno 781 ks, z toho diesel 411 ks, benzin 286 ks, PHEV 84 ks
Ečko celkem od ledna 2022 do září 2023 prodáno 440 ks, z toho diesel 215 ks, benzin 195 ks, PHEV 30 ks (5 ks s benzínem, 25 ks s naftou)
Takže PHEV je u nás okrajová volba, nepatrně boduje u 5er díky šestiválci, ale i tam je to 5 prodaných 5er v dieselu na jednu prodanou 5er s PHEV.
Jinak souhlas, ten test je maximálně odfláknutý, žádné naměřené hodnoty, jenom subjektivní dojmy.
Jen mensi korekce - u petky muze byt PHEV i ctyrvalec, 530e.
Ano, vím, ale to čím BMW může přitáhnout nějakou podstatnější část publika a dostat prodejně PHEV třeba někam na úroveň benzínových motoru je 550e.
tak ja se u sveho PHEV bezne setkavam s dotazy jestli to fakt funguje a jak se to nabiji a tak.... proste neduvera a samozrejme ten segment vyssi stredni je bytostne konzervativni. Korunu tomu nasadil sef firmy od vedle, ktery mi rekl ze nechape ze se taham kazde rano s kabelem. Tak holt jezdi kazdy den do prace po meste v naftaku. Pritom celkem mladej borec....
Jinak ta elektrika po meste je navykova. Jakmile mi dojde stava a jedu po meste tak mi ty vibrace a zvuky pripadaji strasne otravne.... :-)
Jinak ta elektrika po meste je navykova. Jakmile mi dojde stava a jedu po meste tak mi ty vibrace a zvuky pripadaji strasne otravne.... :-)
Já proti PHEV nic nemám, ale nemyslím si, že by klientela prémiové vyšší střední byla nějaká zaostalá nebo víc neznalá věci něž třeba klientela Octavií nebo i30. Naopak má daleko širší možnosti si PHEV u svých dealerů do sytosti vyzkoušet, což zákazníci nižších tříd mají jen v omezené míře. Co znám ze svého okolí, tak tu "návykovost elektropohonu" tito lidé využívají daleko častěji než lidé kupující nižších tříd a zatímco A6/5er/E v dieselu nebo benalu kupují jako hlavní daily auto, tak jako třetí auto do rodiny na pojížďky kolem komína volí často čisté EV a minimálně v ČR tato skupina tvoří pro EV skupinu tzv. early adopters, protože nižší třídy bez ohledu na vztah k elektropohonu na něj prostě nemají finance..
Podobná zkušenost v mém okolí. Vlastně s tím daily a dalším autem (silné benzíny + PHEV) to splňuju i já osobně :D
já se s tím setkávám běžně. Jsou to tedy spíše zástupci středního a nižšího managementu, jak velkých korporátů, tak i malých firem, kteří se ptají nejvíce. A to nejčastější 2 otázky na HEV, jak se to nabíjí a jestli se nebojím, že to začne v garáži hořet. Takže o té znalosti úplně přesvědčen zatím nejsem. A téměř nikdo v hybridu z nich do té doby nejel.
K těm vibracím a zvukům, ono taky záleží na třídě a počtu válců, tady je řeč o vyšší střední, tam se šestiválcem o motoru nevíš, vibrace nula a zvukově po městě slyšíš pod plynem max vzdálené tiché hučení, pro ucho příjemné.
tohle urcite neni pravda, jezdim bmw mezi x5, x6, 5er a trosku m8 uz tri roky a jak dokaze bejt 30d ve meste otravna v porovnani s phev bych sam neveril. Navic to phev i mnohem lip taha.
Neprodava se to, protoze s tim nikdo nema zkusenosti a zkouset nechce. Viz vejs v diskuzi. A tady to bude totez za rok az to vyfasujes taky :))
Neprodava se to, protoze s tim nikdo nema zkusenosti a zkouset nechce. Viz vejs v diskuzi. A tady to bude totez za rok az to vyfasujes taky :))
Měl jsem za to, že Murphy píše o svém superbu phev, a to je benzín. Tedy, já píšu taky o benzínu. A o šestiválcovém benzínu v autě nevím, dokud nechci.
Co se mě a phev týká, naštěstí jsem nikdy auta nemusel fasovat, jezdím tím, co sám chci, takže, pokud bude v nabídce výrobce na výběr r6 vs phev (vč phev s r6) bude pro mě čistý benzín (resp. max mlhd) vždycky jasná volba. Zatím to bohužel u 5er vypadá na r6 jen jako phev. A to mám život s phev vyzkoušen, právě proto, abych věděl, jestli to chci, protože z hlediska způsobu používání auta, možnosti nabíjení atp., jsem ideální phev kandidát. Ale i přesto je moje preference pořád šestiválec.
Co se mě a phev týká, naštěstí jsem nikdy auta nemusel fasovat, jezdím tím, co sám chci, takže, pokud bude v nabídce výrobce na výběr r6 vs phev (vč phev s r6) bude pro mě čistý benzín (resp. max mlhd) vždycky jasná volba. Zatím to bohužel u 5er vypadá na r6 jen jako phev. A to mám život s phev vyzkoušen, právě proto, abych věděl, jestli to chci, protože z hlediska způsobu používání auta, možnosti nabíjení atp., jsem ideální phev kandidát. Ale i přesto je moje preference pořád šestiválec.
jj trosku tu motame dohromady Skodovky, Bavoraky, benzin a naftu.... ono samozrejme i ten Sup je se zapnutym 1.4TSi naprosto v poho, ale precejen nejake chveni ten motor ma a slyset logicky je.... takze tam ta elektrika dela fakt rozdil.
Jinak u PHEV chapu ze jsou to kila navic a ze nekdo kdo vylozene chce sportovni sedan tak tu baterku tahat nechce. nebo je jiny duvod?
Jinak u PHEV chapu ze jsou to kila navic a ze nekdo kdo vylozene chce sportovni sedan tak tu baterku tahat nechce. nebo je jiny duvod?
Ne, přesně tento důvod, ta váha phev u vyšší střední je už šílená a je to při jízdě cítit, může mi říkat kdo chce, co chce. Plus počítám s tím, že nás vzhledem k polit. rozhodnutím phev či EV dříve nebo později stejně nemine, takže dokud budu moct jezdit čistě spalovák, tak ho budu jezdit. ;-)
hele marna slava, jizdni vlastnosti a trakce toho Supa PHEV jsou silene.... ale pro me je to plechovka na prevoz z A do B. U 5er jsou logicky naroky na jizdu vyssi.... i kdyz verim ze BMW tu implementaci zvladne lip nez Skodovka, ktera proste tech 200kg narvala do kufru :-!
S phev G60 jsem ještě nejel, G30 545e měla baterky pod zadními sedačkami i v kufru a cítit to v zatáčkách bylo, auto výrazně "žvejkavější". A potom brzdy, prudké brždění ve vyšších rychlostech, to prostě překvapí, když jsi zvyklý na to, jak excelentně brzdí pětka s mpaket brzdami. Dynamika nebyla špatná i když s klasickou 550i se to nedalo srovnat. G60 s baterkami v podlaze by měla být ovladatelnější, ale brzdit to bude podobně jako stejně vážící benzinová X5, což je prostě citelně horší než klasická pětka. Dynamicky slibují podobné hodnoty jako 550i G30, tak jsem zvědav, svezu se a uvidíme. ;-)
Robert Hlavaty
dle mého soudu okrajová záležitost, která nemá v prodejích (bez dotací) šanci upět...
Vapetalk s Karotkou
Z mého pohledu je PHEV naprosto geniální pohon spojující to nej z obou světů. Já a moje rodina by zvládla 98% jízd na EL, auto by mohlo každý den vyjíždět plně nabité od domu a i výjezdy do okresního města jsou max 70km po okreskách (celkem), takže by se jelo jako se slabým EV. Spalovací motor v záloze by pak dovolil dlouhé štreky bez nabíjení. Aktuální auto bych měl vlastně v PHEV verzi, kdyby to nebyla předokolka, co permanentně hrabe. Sranda je, že výkon mám nyní cca stejný z 2.0 benzínu, jen bych s tímto MB ušetřil hromady peněz za benzín.
Tak pokud dojezd PHEV na elektřinu stačí na 98 % jízd, tak už bych uvažoval o čistokrevném EV, ne? A párkrát do roka přežil nabíjení u veřejné rychlonabíječky. Já PHEV vyloženě nezatracuju, ale zároveň výrazně vnímám i nevýhody kombinace obou pohonů - zejména to, že člověk při nákupu platí za oba a oba něco váží. Třeba u Superbu je příplatek za PHEV 150 tis. oproti 2.0 TSI 140kw nebo 2.0 TDI 110 kw. Takže návratnost cca 60 tis. km, pokud bych nabíjel zadarmo. Což asi v realitě nehrozí a ani FVE to nezachrání, takže reálná návratnost je při počtu km, které s autem určitě nenajedu, protože ho dřív prodám. Takže reálně je to spíš o tom, která verze si líp udrží hodnotu. V Carnextu teď nabízí dva bílé superby combi style z roku 2020 s podobným nájezdem a na chlup stejnou cenou, jeden je 2,0 TDI 110 kw a druhý iV, takže to vypadá, že ty spalováky si cenu drží přeci jen lépe, takže osobně bych vzal buď spalovák, nebo rovnou EV.
Ale ta úspora na benzín zmizí po deseti, dvanácti letech, až bude potřeba měnit baterku. Přitom máte těžší auto celou dobu.
Vapetalk s Karotkou
Z mého pohledu je PHEV naprosto geniální pohon spojující to nej z obou světů. Já a moje rodina by zvládla 98% jízd na EL, auto by mohlo každý den vyjíždět plně nabité od domu a i výjezdy do okresního města jsou max 70km po okreskách (celkem), takže by se jelo jako se slabým EV. Spalovací motor v záloze by pak dovolil dlouhé štreky bez nabíjení. Aktuální auto bych měl vlastně v PHEV verzi, kdyby to nebyla předokolka, co permanentně hrabe. Sranda je, že výkon mám nyní cca stejný z 2.0 benzínu, jen bych s tímto MB ušetřil hromady peněz za benzín.
Alfonz666
jsem na D1 v tomhle potkal ko.ko.ta co předjížděl zprava a na všechny svítil. řvalo to jak kráva a ani nějak nejelo a teď koukám a ono to má 4 válec 2 litr, jsem měl za to že min 6ti válec :) no nic moc, ale Ko.ko.tovi to stačilo na prodloužení vocasu.
E450 vypadá dobře a technicky tak nějak co by se mi líbilo. Ale že bych za v zásadě jednodušší techniku připlácel? To nevím...
A tohle PHEV E400? Celkově asi fajn hybrid, ale za tu cenu mi to nepřijde nic extra a ten kufr bych doufal, že nové generace hybridů budou mít vyřešené lépe...myslím, že 5er G60 takové omezení právě nemá?
A ty falešný vejfuky, to je taky k blití :'-(