Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid Advance AWD – Sednout a jezdit

65 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Osobně to vidím přesně obráceně než autor - předchozí generace byla asi originálnější, ale rozhodně méně elegantní. Šestka je hlavně z profilu takový Tiguan, rozhodně v tom nevidím nic moc originálního... ale mně osobně se to líbí. Za mě asi nejhezčí CRV...
stopel
Zo zadu je to hlavne cista kopia Volvo XC60
DonVito
:D

Vejce nebo slepice?

Podivej se na historii CR-V a XC-60.
;-)
stopel
V minulej generacii CRV to nebola az taka podoba :) cize argument o nicom
Avatar - Emel
Emel
První auto který si vybavuju se světlama na vejšku v týhle podobě bylo Volvo 850... ale asi bylo i něco dřív.
webpaja
Avatar - Ozzman
Ozzman
Corolla 4wd? Hezkypěkně....
webpaja
Pokud míníš to, že by tvůrci XC60 kopírovali tehdejší CR-V (od 2012 nebo ještě lépe do 2011 generaci), tak se jim podařilo z něčeho podivného udělat krasavce. ;-)
Avatar - iudex
iudex
Presne, aj mne príde nová generácia výrazne lepšia, ako tá minulá. Tento "civicovský" dizajn mi sedí a príde mi dosť nadčasový, určite nezostarne tak, ako minulá generácia.
Pomaly sa začínam rozhliadať po tejto kategórii kompaktných SUV a CRV by bola horúci favorit... keby nebolo ceny. Tá cena je totiž absurdne vysoká a vyčleňuje CRV z konkurencie mainstreamových SUV a radí ju cenovo medzi prémiovky.
Konkrétny príklad: CRV hybrid začína na 45490 eur. Priamy konkurent Nissan X-Trail e-power začína na 34490 eur. To je rozdiel vyše 11t eur. Pri podobnej technike (aj X-trail poháňa kolesá elektromotorom a benzín slúži iba ako generátor) a výkone (Nissan má o 20 koní viac, v štvorkolke dokonca o 29k viac) aj výbava je porovnateľná.
CRV plugin stojí 56990 eur, porovnateľná X1 25e začína na 48260 eur (OK, slabšia výbava, ale o 61k viac a navyše štvorkolka, kdežto plugin CRV môže byť iba predohrab).
Proste Honda to opäť brutálne prestrelila s cenou. Ale CRV nie je type R, tu je klientela racionálna a pozerá na cenu. Myslím preto, že predaje CRV u nás budú hodne slabé, pri fullhybridoch pôjdu ľudia do mainstreamovej konkurencie a pri pluginoch rovno do prémie.
webpaja
No lepší než X1...to je sebevědomí. Honda ví jak na to ;-)
ptr078
Za to uz je aj cx60 s 6valcom a awd
Avatar - iudex
iudex
V zásade akúkoľvek mainstreamovú konkurenciu zoberieš, CRV je od nej o triedu drahšia. Ten Nissan som dal ako príklad technicky najbližšieho konkurenta (najmä to riešenie hybridného pohonu), ktorý to isté dokáže spraviť o 11t eur lacnejšie. Ale keď už si spomenul CX-60, tá je za podobnú cenu výkonovo úplne inde (327k vs. 184k). Skrátka Honda to opäť brutálne prestrelila a nech je CRV aj objektívne vydarené auto, tá cena nie je adekvátna.
Freddka
Takze jedes podle navigace, das blinkr, misto navigace se ti ukaze pres cely infotainment kamera abys videl slepy uhel … a nazdar.

Je to detail? Ano.
Jde to opravit sotware updatem? Ano.
Byl by to duvod, proc si koupim jine auto? Ano.
rohor
Ty automobilky by se už měly uklidnit a takové "vynálezy" nejprve pořádně 5 let testovat v uzavřené skupině. Mě už 3x tekly nervy když jsem potřeboval vézt Priusem něco co znemožnilo zavřít páté dveře. Píp-Píp-Píp-Píp 50km a není úniku. To už snad raději čuchat výfuk starého Pežotu s otevřeným kufrem. Aspoň nepípá.
Avantime
No. Akurát v tom aute sedím a tento mínus by mi nenapadol, keďže základné pokyny navigácie mám pekne na head-upe. Ale tiež ma prekvapilo, že obraz ľavej kamery nie je k dispo, len z pravej.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
I Karpat v testu Civicu byl spokojený, takže tomu věřím. Jádro pudla je, že to simuluje vlastně klasický spalovák.
Avantime
Ako sa to vezme. Mne na diaľnici vadí, že to každú minútu vytočí spaľovák, aby dobil batériu a to som šiel po rovine a s tempomatom na 130.
Ale teda ako každé nové auto, ktoré teraz došlo do predaja, to pindá na prekročenú rýchlosť a za jazdy sa to nedá vypnúť v menu. :no:
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
To je cudne spravanie, takto e:HEV nepracuje. Pri rychlostiach nad 75kmh a ustalenej zatazi je ICE priamo spojeny s kolesami ktore pohana a pri zvysenej zatazi sa spojka odpoji a kolesa su pohanane elektromotorom ktory je napajany z generatora ktory je roztacany ICE, tak ci tak, ICE bezi cely cas.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Takže to vlastně potvrzuješ.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Nie, precitj si to este raz a teraz pozorne ;-) .
Avatar - iudex
iudex
Nič nepotvrdzuje, jasne píše, že pri vyšších rýchlostiach sa motor zapojí priamo, takže logicky nemôže motor opakovane vytáčať každú minútu.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
:yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
a pri zvysenej zatazi sa spojka odpoji a kolesa su pohanane elektromotorom
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Ibaze ta veta pokracuje, preto ti pisem ze citaj pozorne. Porkacuje tak ze: "...ktory je napajany z generatora ktory je roztacany ICE" co znamena ze motor bezi v zatazi cely cas bez akehokolvek prerusenia, cize nema dovod vytacat sa kazu minutu aby dobil bateriu, kedze ju nedobija, ale cez generator priamo napaja elektromotor.
pevec1
Zkušenost z předchozího typu. To chování na dálnici je tak, jak píšete. Podle popisu to některým připadá, že to pak jede jen na spalovák. Ale tak to není, nikdy nejedete ustálenou rychlostí po rovině delší dobu. A při každém požadavku zvýšení výkonu reaguje el.motor. A hybrid funguje stále. Pokud tomu moc nešlapete, baterie se dobíjí. Když je nabitá, pomáhá i v dálničních rychlostech.
Avantime
:yes: Len nerozumiem, prečo keď už spaľovák zvýši otáčky a dobíja popri poháňaní kolies aj baterku, tak len chvíľu, teda zhruba do polovice a nie doplna ako pri E-Techu od Renaultu. O to sú v Honde tie cykly častejšie a otravnejšie. Stále sa bavíme o ustálenej rýchlosti 130 km/h a žiadnom náhlom stúpaní. Ale teda vadilo mi to len keď bolo v aute úplné ticho, pri zapnutej hudbe alebo rozprávaní si to človek ani nevšimne lebo motor je pekne odhlučnený.
pevec1
Já si myslím (nemám to nikde ověřené), že tam zůstává prostor pro rekuperaci. I při jízdě mimo dálnici mi motor nenabije do plna, to mi ukazuje jen při dobíjení s rekuperací.
Avantime
Áno, asi to majú tak vymyslené, v tom stave nabitia to má Toyota podobne. Hoci teda či už ide o Hondu, Renault alebo Toyotu, majú to ošetrené pred nežiadaným prebitím.
pevec1
Já si myslím (nemám to nikde ověřené), že tam zůstává prostor pro rekuperaci. I při jízdě mimo dálnici mi motor nenabije do plna, to mi ukazuje jen při dobíjení s rekuperací.
Avantime
Keď mi pri 130-ke stíchne motor (miesto otáčkomera je power a tam ručička nepadne na nulu), ale zároveň svieti dole EV a na obrazovke v strede ukazuje zobrazenie fungovania hybridu, že šípky idú z batérie do predných a zadných kolies (štvorkolka), tak predpokladám, že to vtedy ide len na elektrinu. Keď to šlo do otáčok, bolo vidieť na zobrazení hybridu šípku od motora k baterke aj malé ozubené koliesko medzi nimi, ale ako som už predtým písal, toto sa dialo len striedavo. Môže byť, že to tak ako popisujem funguje len v režime ECON, ktorý som mal zapnutý, lebo ma zaujímala spotreba.
Avatar - iudex
iudex
Toto je čudné, to som v žiadnom teste nečítal/nevidel, že by sa to takto správalo pri diaľničnej rýchlosti. Tým nejdem spochybňovať, čo si zažil, len je otázka, či to bolo práve dobíjanie baterky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak to tak čtu, tak těch několik okamžiků při akceleraci vysavače s eCVT bude stejně nakonec pořád to nejlepší řešení hybridu na trhu :D Tu Hondu musim zkusit...
DonVito
To by bylo fajn.

Pak snad prestanes trollit o vysavaci. ;-)

Jestli neco pripominalo vysavac, tak minula generace.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Asi je zbytečné ti vysvětlovat, že si absolutně nepochopil muj příspěvek a trollení není pohonu, ale lidí, co nemají rádi eCVT (já sám s tím občas jezdím a jsem spokojen).. zase vedle Done, radši příště mlč :)
DonVito
Spis jsi nepochopil ty me. :-)

Tady je "vysavacova slabina" pro lidi, co nemaji radi eCVT, vyresena...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
I Karpat v testu Civicu byl spokojený, takže tomu věřím. Jádro pudla je, že to simuluje vlastně klasický spalovák.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Simuluje iba zvuk spalovaku s velmi rychlou stupnovou prevodovkou, v jadre je to prave cisty BEV, pripadne pri starte s launch control to siumulje zvuk THS :) .
Avatar - hugino
hugino
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
VAG zaspal dobu, stale nevie ponuknut HEV a ponula len stare motory a prevodovky - diskomfort a neefektivita a PHEV je majketingovy nezmysel. ICE nema sancu konkurovat HEV v SUV, ktore drvivu vacsinu casu travia v meste, v zapchach a na semaforoch, dat si tam dokonca diesel, je ciste sado maso.
Gvick2
Myslím, že není třeba čekat, už dnes je na trhu třeba Seat Tarraco, prostornější, s daleko větší nabídkou motorů (benzín, nafta) i možností individuálních výbav a pro ty co chtějí hybrid je i ve verzi PHEV, která je stejně drahá jako tato Honda (a levnější než Honda PHEV), ale nesrovnatelně dynamičtější a navrch s možností čistě elektrického provozu a v konečném důsledku i úspornější.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pro ty co chtějí hybrid je ve verzi phev.... No to je phev ne hev. Co mají pro ty, co chtějí hybrid a nechtějí tahat těžkou baterku zbytečně?
Avatar - Ozzman
Ozzman
konečně CRV, které mi vlastně ničím opticky nevadí, vyvážené, sice možná trochu "nudné", ale beru to jako plus. Trochu jsem zmatený z uvedeného pohonu, kolik má tedy soustava výkon ? 135kw jako u Civica ? V tabulce je pak jen uveden výkon spalováku, ale asi se nemá smysl rozčilovat.

Osobně bych za tyhle peníze asi šel na jistotu buď do Ravky, nebo pokud bych nepotřeboval takový kufr a chtěl trochu ušetřit, tak klidně do Kugy, která je ve srovnatelné kofiguraci od 850tisíc akčně.. proč? Honda je určitě skvělá, ale v minulosti se u určitých motorizací našel nehezký problém, pokud vím naposledy to byl dost nový 1.5 turbo, takže tady bych si počkal, jak ten nový hybrid bude sloužit a zatím zvolil klasiku Toyoty či tu stejnou vykradenou, kterou má Ford, přičemž obě motorizace se jeví jako živější (dle tabulek)
Avantime
Áno, je to v podstate sériový hybrid, takže smerodajných je pri hybridných Hondach výkon elektromotora, teda tuto 135 kW/184 k a 335 Nm.
Čo sa týka spoľahlivosti, rozumiem tvojim obavám, len by som teda pripomenul, že takýto hybrid už mala predošlá generácia CR-V a neviem o problémoch. Tam to ešte otravne hučalo pri zrýchľovaní, tu už je to pekne vyladené a pribudli dva stále prevody.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Opravdu je to stejný systém ? Já tedy Hondu tak moc nesleduji, ale nabyl jsem dojmu, že to přišlo až s tím novým Civicem. Jak čtu test starého hybridu a toho nového, popisují nějakou evoluci, u starého navíc kritizují monotonnost vytočeného motoru, což u toho nového naopak být nemá cituji "Pokud se do plynového pedálu opřete důrazněji, CR-V začne hezky nabírat tempo za decentního zvuku spalovacího motoru, který graduje a nepůsobí jako vysavač."
Avantime
Áno, je to vylepšený ten istý systém. Najprv ho dostalo minulé CR-V (nie úplne na začiatku), potom Jazz a HR-V, neskôr Civic, ZR-V a teraz nové CR-V.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, jak říkám, fakt to neznám, ale z popisu odlišného principu fungování mne to přišlo jako jiný pohon, nebo tedy alespoň dost jiný
DonVito
S Hondou 1.5 jsou stejny nebo mensi problemy nez s jakymkoli Fordem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Povídej, s jakým Fordem ? Třeba s HEV? Nebo TDCi ? Či dokonce s EV Mustangem? Těm všem se třeba ředí olej, přehřívá se, odchází turba, odchází vstřikovače, zadělávají se karbonem ? A to jsem vyjemnoval jen pár :)

A to říkám jako člověk, co Hondě docela fandí, ten motor mě mrzí, vykonově se zdá super... Proč máš potřebu na vše reagovat jako totální imbecil ? Kdyby si to alespoň přirovnal k nějakému staršímu Ecoboostu, který na to taky trpěl, nebyla by to taková trapárna :)
DonVito
Reaguji, protoze vim, jak zavazny je problem Hondy u nas - vubec. ;-)
Dokonce z vlastni zkusenosti, narozdil od tveho trolleni.
Co pises o Honde se da najit o spouste motoru (samozrejme i od Fordu).
Zarazi me, ze jako Ford fan o problemech Fordu nevis.

Dokonce ani EV neumi Ford vyrobit poradne. :-)
https://fdrive.cz/…tang-mach-e-9656
Problémy má až 1 175 vozidel Mustang Mach-E z roku 2022
Důvodem svolávací akce je výrobní vada polohřídelky zadní nápravy

Ale radeji vecne k 1.5 turbo, abys prohloubil sve povrchni informace a psal inteligentnejsi prispevky: :D
https://www.enginefinder.co.za/understanding-hondas-1-5-turbo-engine-is-oil-dilution-really-a-problem/
The new Honda turbo engines are generally dependable, :yes: although this is not the case everywhere.

Nedavno jsem tu mel diskuzi o zivotnosti baterek a hlavnim argumentem nizke zivotnosti baterek byly teploty nizsi nez - 27°C. :D
V tomhle pripade je to podobny....

It’s a well-known quirk of this particular engine. The oil is becoming contaminated by the gasoline, and vice versa. Consequently, the oil will no longer be able to effectively lubricate moving parts like pistons and bearings, leading to poor performance.

Whence comes this unfortunate occurrence? This issue is not due to a manufacturing flaw but rather to the effects of cold weather. Moreover, this Honda oil dilution issue affects the majority of 1.5-liter engines used in colder locations.

This is because this engine takes too long to reach operating temperature. There is petroleum clinging to the inside of the cylinders. The piston rings take the gummy gasoline from the cylinder walls and transport it to the oil. The gas then weakens the oil.

Short-distance drivers in colder areas are the most likely to have this problem. As you make many trips like this, the oil gradually dilutes. There is a significant possibility that the engine parts may wear out quickly due to the conditions in which it operates.

Asi tak. Nejaky vecny koment?

PS Kdybych bydlel za polarnim kruhem, asi bych casteji kontroloval olej u tohoto motoru a snazil se nejezdit zbytecne kratke trasy.
Co to placam? I za polarnim kruhem bych si koupil EV a dokazal, ze pokles zivotnosti ze 30i na 25 let neni pro bezneho (kazdeho krome sberatele veteranu) motoristu (je to vlastni pripustny pojem pro elektromobilistu?) :-) podstatny...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chceš říct, že člověk, který sám zažil za jízdy zapečený pístní kroužek ecoboostu a následnou reklamaci schválně přehlížím problémy fordích mtoorů? :D Já, který vedl měsíc korespondenční a i dokonce osobní dohady s Ford ČR ? :D:D:D Opravdu si myslíš, že nevím o problémech NĚKTERÝCH motorů ? :D

To co píšu o Hondě píšu u každého motoru, o kterém to vím a proto k tomu mám nedůvěru... i o Ecoboostu.

Ty opravdu nedokážeš odlišit to, že si ublíženecky reagoval na naprosto logickou nejistotu, pramenící u mne nejen z článků, ale i s rozhovorem s prodejci Hondy ČR, když jsem se na tento motor v Civicu ptal, protože mne zajímal. Ale ublíženecky si musel vpálit celý Ford, který dělá desítky motorů od spolehlivých po naprosté aušusy, jako jsou některé ecoboosty. Takže, čím trollím prosímtě ? Tohle se nedělo ?

http://www.autoforum.cz/…ostym-nesmyslem/
http://www.japan-cars.cz/…-cr-v-1-5-turbo/

Dále u každé nové technologie jsem skeptický a počkám si, ať je to spalovák, či hybrid. Hondí hybrid léta stál za dvě věci,i zde je to velká inovace, proto bych dal přednost eCVT v Toyotě či Fordu, kde funguje roky a ta auta jsou levnější a rychlejší.


EV Mustang opravdu trpí na odcházející turba či zakarbonování? HEV?Vážně ? Přečti si co si napsal za pitomost proboha, napsal si, že 1.5T trpí stejně jako jakýkoliv Ford....chtěl si být vtipný, ale jsi trapný...


Don, tvuj problem je ten, že se z tebe stal ublíženecký zastánce ideaologie a Hondě nadržuješ tak nějak z toho, že jsi ji vlastnil/vlastníš ještě ? Navíc si měl atmosféru pokud vím... - p.s. já taky mám Hondu v garáži, když už jsme u toho.

Pokaždé, když se na mne snažíš reagovat ze sebe akorát uděláš trotla, nevím, jestli ti vlezlo na mozek to EV, ale tady v diskuzi se chováš jak pitomec, přitom jsem tu vedl naprosto korektní diskuzi s člověkem, co ta auta zná... škoda, že ty to máš jen na papíře, ale potřebu komentovat a útočit.... musíš mít nešťastný život... Proč si nenapsal, že na to trpí i Renault ? Co pane Zoe ? To je v pohodě ? Tce 1.2 tím je taky proslavený, proč bych to měl tahat do diskuze k Hondě ? ... ale ne, ty sis chtěl jen a jen rýpnout, o nic jiného nešlo že ? Proč máš tu potřebu ?
DonVito
Přečti si to celé ještě jednou.

Máš rudo před očima a vůbec nechápeš, co ti člověk píše. :D

Navíc tím, co jsi napsal o Fordu jsi mi dal za pravdu.

Tak nevím, o čem je spor.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, Fordí Ecoboost trpěl také na řadu problémů, né JAKÝKOLIV Ford jak si psal ty.

Spor je o tom, že sem taháš něco, o čem to není jen aby si rýpal.
DonVito
Tahle Honda má atmosféru. Tak nevím, proč sem taháš 1.5 turbo, který je srovnatelný s většinou motorů Fordu.

Už to chápeš?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Fordů, Renaultů, Nissanů, Peugeotích VTI, ale i dalších motorů (i o 1.2T u Toyoty sem to slyšel)... proč zrovna Fordu ? Protože ho mam v garáži, s jiným motorem, ale mám, protože sis chtěl rýpnout... nemam pravdu ?
DonVito
Ne, ty jsi rýpal do 1.5 turbo!
Tak jsem uvedl Ford...

1.5 turbo Honda je na tom obdobně, jako většina konkurence.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Většina motorů Fordu není 1.6 Ecoboost a pár prvních 1.5R4, kterých se to nejvíce týkalo.
Ford si uvedl proto, že ho mam v garáži... stejně jako Hondu mimo jiné, ale do Fordu se rád strefuješ :) Proč si neuvedl Renault ? Ten na to netrpěl ? Jeden čas to byl pruser...

Ano, rýpal jsem do 1.5 turbo, u kterého se to dělo, ten motor byl u Hondy dost nový a proto jsem skepticky i k další novince, která není ještě na trhu dost dlouho... proto bych vzal eCVT, který se vyrábí 25 let ?
DonVito
Opět se pleteš.

e:HEV (resp full hybrid Hondy) už je na trhu dost dlouho.
O žádných problémech nevím.
Avatar - Ozzman
Ozzman
HEV v minulé generaci je od 2019 ? A v té nové? Měsíc ?

Kdyby si byl chlap, tak přiznáš, že ten Ford uvádíš jen protože to píšu já... neděláš to poprvé... ale dobře, jen tím dáváš najevo co jsi za člověka :) Loučím se a mrkni někdy do ceníku, kolik stojí konkurence s vysavačem...
DonVito
Edit:
https://www.youtube.com/watch?…
Tak poprvé v Accord 2018. Byl tam nějaký problém?
i-MMD Hybrid se jmenoval ten samý hybrid předtím.

Kolik let potřebuješ, než se podle tebe technologie etabluje???
:D:D:D

PS Jasně že uvádím Ford kvůli tobě. Já proti Fordu vůbec nic nemám. Jsem objektivní. Ford je spíš moje oblíbenější značka. Ale já značky neposuzuji podle emocí, ale podle hodnocení, spolehlivosti, technických řešení atd.
Ve většině uvedených aspektů Honda exceluje. :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, takže jsi jen chudák, co musí rýpat, alespoň to přiznáš.... :yes:
DonVito
Jako obvykle bych ti rád připomněl, že se raději bavím věcně.

Nechci se tu urážet jak na pískovišti.

Nějaká odpověď na otázky výše?
Potřebuješ 25 let?

Z předchozího hybridem i-MMD Hondy nebyl pokud vím problém. Tento je jen evolucí.
Uvádět 1.5 turbo bylo úplně mimo.
Promiň. Vím, že kritiku nesneseš. :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak proč si s tim začal ? Já uvádím 1.5turbo jako příklad nového motoru Hondy, co selhal... vím, že to víš, ale jen rýpeš a pak se tu tváříš, jak nechceš spor :D hele fakt čau pokrytče
DonVito
1.5 turbo neselhal. Jen nebyl tak nadstandardne spolehlivy, jako atmo Hondy do ty doby. Ale je to vyborny motor, ktereho se vyrobily mozna miliony a zavazne problemy (az na vyjimky) nema.

Zdravi pokrytec :-)

PS Na konktretni otazky jsi bohuzel jako obvykle neodpovedel... Misto toho jen osobni utoky. :no:
A odkaz na AF je zoufalost. ;-)
DonVito
Je to skoro stejny pohon, ale hlavne jinak naladeny.

Dnes jakože řadí. :D
Jiri Lon
A půjde to koupit, nebo dopadne jak civic ?