Nejmenší opel na českém trhu prošel modernizací, která se vedle designu dotkla především techniky elektrické varianty. Ta dostala silnější elektromotor a větší akumulátor. Slabší provedení s menší baterií ovšem v nabídce zůstává.
Nie, to je celkovo politika Stellantisu. Nezávidím ich dílerom, najprv dlho autá nemajú, potom začnú šialene dvíhať ceny. Zatiaľ ma nepresvedčili o tom, že ich produkty by za to stáli.
Tak to je fajn... urcite ju ked pride cas vyskusam ... lebo uz to z clankov vyzeralo ze po facelifte ostane len automat.... 74kw s 6M tu bude zda sa ideal ... corsa zreje ako vino... aky to rozdiel povedzme voci coraz prisernejsej sesterskej 208cke... corsa :yes:
Mno, mení sa len vizuál, pod plechmi je to furt technicky P208, v zásade nevidím medzi nimi veľký rozdiel v tomto smere. Ostávajú len osobné preferencie k dizajnu a materiálom v interiéri.
Hlavně to nemá logiku.
Neustále je nám cpáno, že elektromotor je jednoduchý levný, oproti spalovacímu motoru. Přesto je auto v elektrice o 320 tis. dražší než spalovák.
Když odečtu z ceny hodnotu spalovacího motoru, připočtu hodnotu elektromotoru, tak rozdíl by měla být baterie.
Takže baterka stojí zhruba to co auto v provedení se spalovacím motorem.
baterka u tohodle auta ma hodnotu max 200tis vcetne DPH a vejvaru
zbytek je extravejvar
kazdopadne prostor pro pokles cen je minimalne 200tis v radu jednotek roku na tom extravejvaru za baterku a extravejvaru na jednoduchem elektromotoru a silove elektronice
Jak bylo řečeno. Ceny elektromobilů a klasických aut se srovnají. Ale nikdo neřekl, že konvenční auta zdraží na dvojnásobek.
80% lidí bude jezdit mhd a na kole. Zbytek EV.
Čemu se divíš, v Česku to bude mnohem méně než 20%, vždyť průměrné stáří aut je asi 15 let a 80% prodejů aut rozhodně není v relaci přes milion korun kolik stojí většina EV. A globálně jsi v horní polovině už jen tím, že splachuješ pitnou vodou :D
Je zajímavé, že na ceně malého Oplu se snažíš ukázat pravý opak toho co se děje.
EV rapidně zlevňují a pokavaď na zlevňující konkurenci nedokáže Opel reagovat je to jen další důkaz toho, jak rychle nastane úpadek klasických výrobců aut co se snaží udržet spalovací auta.
Takže když chci auto pro manželku do města, tak jí vyberu výbavu GS s motorem 1.2 74kW, protože v příměstským režimu rozdíl 96/74 ani nepozná - cena 469tis. Proti tomu stojí EV o 400.000Kč víc? Když ještě uvážím, že za 4 roky a jejích 50tis km se 1.2 turbo prodá dráž nebo stejně jak to EV, nenacházím jako bývaláý bajitel Modelu 3 a Enyaqa žádný důvod pro koupil.
Musime si pockat na konec dotaci.
Aby zdejsi ceny EV konecne zacaly davat smysl.
Do ted (nebo do konce roku 2022) se na dotacich automobilky nehorazne hojily.
https://www.virta.global/de/blog/wie-es-um-die-e-auto-forderung-2023-steht
Der Herstelleranteil entspricht i. d. R. der Hälfte des Umweltbonus, in diesem Fall also 3.000 Euro. :no:
Na eC3 je potřeba se dívat optikou toho, že jde o levné vozítko určené primárně pro indický a brazilský trh (tam je základem zážehový motor), prostě taková lepší Dacia Spring.
Starý C3 ano.
Nový C3, v Evropě jen s elektrickým pohonem, je levné vozítko originálně určené pro indický trh a dokonce z velké části vyvíjené právě v Indii. Evropská verze bude mít samozřejmě více cinkrlátek, ale indický základ zůstane.
že zrovna Češi, kteří doslova šílí po všem předraženém se zanedbatelnou slevou, nechtějí ta EVčka. Taková krásně předražená komodita a i nějaké ty slevičky by se našly...