Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Škoda Superb má první české ceny! Zatím pouze Combi a jeden motor

Mladoboleslavská automobilka zveřejnila první české ceny čtvrté generace své vlajkové lodi Superb. Ta bude zatím dostupná ve variantě Combi s motorem 2.0 TDI se 110 kW a sedmistupňovou převodovkou DSG. Další motory a varianta liftback přijdou v průběhu roku 2024.
Zpět na článek
10. 11. 2023 08:33
9. 11. 2023 13:02
9. 11. 2023 13:21
9. 11. 2023 13:32
9. 11. 2023 13:39
9. 11. 2023 13:57
9. 11. 2023 21:44
9. 11. 2023 21:00
10. 11. 2023 08:34
9. 11. 2023 14:36
9. 11. 2023 14:41
9. 11. 2023 15:46
10. 11. 2023 07:35
10. 11. 2023 07:57
10. 11. 2023 08:45
10. 11. 2023 10:51
10. 11. 2023 08:09
10. 11. 2023 08:39
10. 11. 2023 08:55
10. 11. 2023 12:02
10. 11. 2023 13:29
10. 11. 2023 15:04
Avatar - Barry Lyndon
9. 11. 2023 12:55
A když budou chytří, nazvou
liftback čtyřdvéřové kupé a mohou si za něj říct víc peněz než za combi :D .

Jinak ani nevím, jestli je to drahý nebo ne, inflaci jsem přestal stíhat :no: :D .
Rozbalit vlákno
8
9. 11. 2023 13:07
Re: A když budou chytří, nazvou
S tímhle mě taky s*rou, sedanům říkají kupé a kombíkům shooting break. Je vidět, že automobilky jsou plně v rukách marketingových kecalů. Dříve měli hlavní slovo staří konstruktéři, kteří se postupně vypracovali do vedoucích pozic a autům rozuměli do posledního šroubku, dneska tam jsou manažeři s MBA, kteří před půlrokem dělali v Coca Cole.
9. 11. 2023 21:04
Re: A když budou chytří, nazvou
Drahy to je hodne. Superb vzdycky staval v zakladu +- 600. Za milion byl laurin v plne.
9. 11. 2023 21:45
Re: A když budou chytří, nazvou
On ten Laurin za milion pořád je, jen je třeba mít fleetovou slevu no, bez toho už se dnes škodovky nevyplatí kupovat.
Avatar - Emel
10. 11. 2023 08:31
Re: A když budou chytří, nazvou
Co myslíš tím "vždycky"?
Pro zajímavost jsem otevřel ceník z léta 2020... nezdá se to, ale už to jsou tři roky ;-)
Základ 706 za lifta s 1.5TSI... kombík s 2.0TDI DSG 861... pak se zdražovalo o 20t na jaře 21.
V Ambition nebyly ani vyhřívané sedačky nebo kamera... což i když jsem docela "purista" co se výbavy týče, tak tohle bych asi v takovém autě čekal / chtěl.
10. 11. 2023 09:04
Re: A když budou chytří, nazvou
Do covidu no... A i 861 tisic je porad o 200 niz. Uvidime, kolik bude stat skutecny zaklad s 1.5 TSI, ale neco mi rika, ze o moc min ne.
Avatar - Emel
10. 11. 2023 09:18
Re: A když budou chytří, nazvou
2.0TDI Combi DSG Ambition stálo 860 i v roce 2018... akorát pod tím byla ještě verze Active - s halogenama a tak. Po té bych ale zrovna neplakal, Ambition byl i tehdy ten "důstojný základ" a co jsem slyšel tak se Active moc neprodávala.
Víc se mi stýská po tom manuálu... a nejen po těch 50t+ co se jeho volbou dalo ušetřit :-)
https://az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/82f513d9-581a-4d4b-bd0d-dee0e1a4ec98/cenik-superb-2018-10-19.b68751c3305c38290047783832e42471.pdf
10. 11. 2023 08:32
Re: A když budou chytří, nazvou
Za 600 je dneska fabka v plny palbe, logicky tolik nemuze stat 2x tak vetsi auto...
Avatar - wakantanka
10. 11. 2023 08:03
Re: A když budou chytří, nazvou
A môžeš trikrát hádať čo defakto bude nový Arteon a prečo zarezali Passat sedan ... :)
9. 11. 2023 13:00
Super(B) cena..
Za mě ok, potvrdila se domněnka, že Škoda využije COVIDu a cenu napálí už pro končící generaci tak, aby při představení nové generace nemuseli výrazně zdražovat, což se potvrdilo. Já jsem rád, že jsem neobjednal končící generaci, protože za stejné peníze ta nová generace bude určitě lepší volba, minimálně co se týče komfortu jízdy a kvality interiéru.
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Barry Lyndon
9. 11. 2023 13:03
Re: Super(B) cena..
Tak tím koženkovým interiérem si nejsem jistý, ale podvozek by měl být zřejmě velký posun k lepšímu :yes: .
9. 11. 2023 13:28
Re: Super(B) cena..
Tak odcházející Superb měl interiér příšerný, takže nový Superb ho mít horší určitě nebude, v tomto jsem optimista :-).
9. 11. 2023 16:01
Re: Super(B) cena..
nova generace bude logicky lepsi ... na druhou stranu dostanes auto zaprasene asistentama a ergonomie interieru rozhodne lepsi nebude, byt Skodovka statecne bojuje a vyhyba se na rozdil od VW dotykacovemu peklu.

Ja z tohodle duvodu objednal treti generaci a nelituji.
9. 11. 2023 17:41
Re: Super(B) cena..
Ano to je to, co mě teď zajímá nejvíc.. jdou ty kraviny vypnout? Vím, že když v létě byly ty první jízdy se zamaskovanými vozy, tak se mluvilo o tom, že to jde vypnout v individuálním režimu. To mě uklidnilo. Pokud to tak je, asi tím nemám problém. S ergonomií asi problém nemám, se současným Superbem jsem dva roky jezdil a ergonomie taky nebyla nic moc, tak v tomto směru nečekám, že by si nový Superb výrazně pohoršil, v rámci možností a porovnání s VW to bude myslím super..
Avatar - Mokrous
9. 11. 2023 18:18
Re: Super(B) cena..
Trápí mne prakticky to samé. Jak se budou chovat asistenty a co půjde uložit trvale do nastavení a co se bude muset po každém startu vypínat zas a znova a jak složitě.
Nezblázním se z lane assistu a běžných věcí, ale pokud se auto po vypnutí hodí do základního nastavení a člověk bude jako idiot dokola měnit režimy a nastavení a navíc auto bude řvát co 10 metrů, že jedu 0,006km/h nad imaginární rychlost, kterou si blbě načte z paměti, nebo z cedule ve škarpě, nebo z korby náklaďáku, tak na tohle bych nervy neměl.
Poprvé v životě jsem se dostal do fáze, že netoužím po nových úžasných moderních autech, ale spíš přemejšlím co za fajn ojetinu koupit a udržovat 20 let.
Zkusím si to jak v Sup/Kodiaq, tak i v Passatu a uvidíme, zda našli způsob, jak to udělat, aby majitel do týdne neskončil v Bohnicích.
9. 11. 2023 20:15
Re: Super(B) cena..
Já to mám komplikovanější v tom, že v mém případě půjde o služebák, takže do toho ještě kecá firma. Takže ještě nevím, jestli mi klasicky dají vybrat z trojice Passat/Superb/Kodiaq, jak bylo dřív zvykem, nebo mi budou chtít vnutit nějaký elektromobil, to se dozvím za dva měsíce. Každopádně pokud ty asistenty nepůjdou trvale vypnout nebo mi vnutí auto, které se mi nebude zamlouvat, tak si prostě nechám stávajícího Passata, na kterém mě tyto věci nebudou štvát. A ať se jde EU třeba bodnout :-).
Avatar - Mokrous
9. 11. 2023 20:27
Re: Super(B) cena..
No, jestli to bude tak debilní jako všechno co poslední roky leze z Brusele, tak taky budu jezdit současnýho Passata, dokud se nerozopadne na atomy. Jinak bych samozřejmě rád obnovoval co 5 let, ale radši starou vránu, než nekonečnou buzeraci "dobrem".
Uršula může mezi tím dál krmit Hamás z našich daní, zatímco já budu pořád marně doufat, že shnije v krimu za ty její mafiánský prasárny typu 5 miliard vakcín a mnohé jiné. Kreatura.
9. 11. 2023 21:49
Re: Super(B) cena..
Přesně, však on moc není důvod měnit, mě na mém autě štvou jen dvě věci:
1) Že nemá key less (což mi začalo samozřejmě vadit teprve v momentě, co jsem si na to zvyknul u jiného auta) 2) Poněkud zaostalá konektivita, moje verze ještě nemá car play, takže telekonferencování v autě přes Teams/Webex není tak pohodlné, jak jsem byl zvyklý z novějšího Superbu. Ale krom toho naprostá spokojenost.. A tvůj novější Passat už má předpokládám obojí vyřešené + silnější motor, takže tam fakt není důvod cokoliv měnit :-).
Avatar - Mokrous
9. 11. 2023 22:00
Re: Super(B) cena..
Jojo, v B8FL mám Carplay bezdrát i Easy Open, nebo jak tomu nadávaj. A je fakt, že to je docela důležitá věc. Lovit furt klíče je opruz a připojovat kábly to samý. Motor pokud znenadání neklekne je OK. Můj záhadně olej nežere, jede dobře a pořád okolo 5/100, takže tohle není důvod ke změně. Spíš šlo o tu pravidelnou obměnu kvůli daním. A já si radši koupím nový auto, než bych platil LGBTQ+ projekty, ubytovny, rozhledny v údolí, potrubí na výrobu odpalovacích ramp pro rakety teroristů, vakcíny a další...
Uvidíme jak moc hrozný to "ISA" v praxi bude. Jinak je výbava L&K naceněná rozumně (na dnešní dobu). https://www.skoda-auto.cz/…5f9-dda9a2ea91b3
10. 11. 2023 07:18
Re: Super(B) cena..
Ano tak v tom případě chápu. Já jsem toho času zaměstnanec, takže na nezodpovědné rozhazování veřejných financí přispívám povinně a zjednodušeně se dá říct, že dostupnost nového auta je teď pro mě přibližně poloviční oproti době, kdy jsem byl OSVČ a jednoduše odmítám na stejné auto vydělávat dvakrát delší dobu, nebo si koupit nové auto o polovinu horší než mám teď, to bych si moc nepomohl. Takže buď příští rok něco vyfasuju, nebo budu dál jezdit Passatem. Nebo se stanu zase OSVČ, ale to po proměně trhu vypadá poměrně nepravděpodobně, v mém oboru se od freelancerů opouští, takže sehnat práci na živnost už se mi nepodařilo :-(.
Avatar - Mokrous
10. 11. 2023 13:03
Re: Super(B) cena..
Nezoufej, bude hůř.
10. 11. 2023 06:57
Re: Super(B) cena..
Sorry za off topic: nelze nechat bez reakce.
Mokrousy - co mají společného, Írán, Katar a Saudská arábie? Tedy země které za Hamásem více nebo méně stojí?
Odpověď je jednoduchá - ROPA.

Takže až tu zas budeš prudit na EV a EU tak si uvědom, že svět není tak jednoduchej jak si ve své naivitě představuješ a že jsou lidi a politici co vidí dál než za heslo na plakátu populistickýho politika co tě tahá za nos jak loutku.
Možná že bys měl Uršule spíš poděkovat, že budeš moc dál jezdit spalovákem...

Jen malý příklad:"Použití ekonomických nástrojů, jako je cena ropy, k dosažení příměří v bojích v Pásmu Gazy ze strany Saúdské Arábie „dnes není na stole“."Prohlásil to podle agentury Bloomberg na ekonomické fóru v Singapuru saúdskoarabský ministr investic Chálid Fálih.
Avatar - Mokrous
10. 11. 2023 13:09
Re: Super(B) cena..
Ještě štěstí, že se v USA žádná ropa netěží, že? Jedinej jednoduchej seš tady ty. Zm*dů je planeta plná, na to by nestačilo ani tisíc stran.
Ale Uršule já nikdy za nic děkovat nebudu. Kreatury jsem nikdy nepodporoval a nebudu.
10. 11. 2023 14:14
Re: Super(B) cena..
USA asi tezko udrží cenu ropy dole kdyz se arabsky svet rozhodne k bojkotu.

Ach proc je neznalost tak casto provázána s agresivitou😀
Avatar - Mokrous
10. 11. 2023 14:51
Re: Super(B) cena..
No hlavně, že můžeš nas*at ty svoje elektrokřápy do tématu, kde nejásám nás tím, že musím z daní podporovat teroristy. Ještě nám rovnou napiš jestli jsi Fanda pečení batolat za živa?
10. 11. 2023 15:11
Re: Super(B) cena..
Tak vyrazně couvej v tom co píšeš!
Že nechápeš to, že právě ropné státy blízkého východu stojí v nemalé míře za Hamasem a celkovou situací v té oblasti přestaň házet na mojí osobu!
Takže právě ropa je to co je hlavní důvod toho co se děje.
Avatar - Mokrous
10. 11. 2023 15:28
Re: Super(B) cena..
Proč bych to neměl vědět a chápat, ty degene?!? Blízkej východ mám nastudovanej cca 3500 let zpátky docela dostatečně. Ty mi vidíš do hlavy? Rozdali vám v Bruseli nějaký kouzelný mašinky na vyšetřování mozků na dálku???
Avatar - Franta Dobro
10. 11. 2023 15:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
10. 11. 2023 15:38
Re: Super(B) cena..
Myslíš sebe, howne?
Avatar - Franta Dobro
10. 11. 2023 15:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
10. 11. 2023 15:57
Re: Super(B) cena..
Ty seš leda duševní mrzák, kterej umí jen onanovat a trolit v diskuzích. To musí bejt smutnej život, pasovat se trvale na kripla.
9. 11. 2023 22:46
Re: Super(B) cena..
Nech si vnutit EV, budeš si říkat co jsem v tom Passatu dělal.
10. 11. 2023 08:32
Re: Super(B) cena..
Presne, stalo se mi totez a svyho supa v nafte vyvolavam v myslenkach denne.... Holt dobre uz bylo, jako ostatne i v jinejch vecech....
10. 11. 2023 09:03
Re: Super(B) cena..
Je to možný. Já proti EV v zásadě nejsem, i když ten příspěvek tak možná vyzněl. U nás se primárně řeší, jakou formu ekologie si vybereme, mluví se o hybridech a EV, tak pokud se rozhodnou pro PHEV, tak bych to viděl na ten nový Kodiaq iV. Pokud by to bylo EV, tak dost záleží na tom, jaké by to bylo. Někde na západě se korporátní přechod na EV pilotoval s ID.3 a chtěli z toho udělat fleet, naštěstí jsem někde četl, že přišli na to, že to je hrozný křáp a ta firemní strategie se kvůli tomu změnila a teď se řeší, co se bude fasovat místo toho.. na seznamu zvažovaných dodavatelů je kromě VW samozřejmě Škoda, Volvo, BMW, Tesla a ještě někdo myslím. Určitě jsem nechtěl Enyaq, ale po nedávném "upgrade" na verzi 210 kw bych tuto verzi asi vzal na milost. Pokud by šlo o základní verzi 60, nechám si Passata. Teslu bych určitě ze zvědavosti vyzkoušel, ale obávám se, že na takový experiment nebude mít firma "koule". Taky bych zkousnul BMW iX1, která se mi poměrně líbí. Nebo nové EX30, i když je to prcek. No uvidíme, sám jsem zvědav, jak to dopadne..
10. 11. 2023 08:26
Re: Super(B) cena..
Bohuzel nesmysl jako otravování s rychlosti a tak, je eu povinnost tj po startu znova vypnout.... Stejny jak u skody tak vw ...
Avatar - Mokrous
10. 11. 2023 13:13
Re: Super(B) cena..
Bude potřeba si tu kriplovinu vyzkoušet v praxi a bude záležet jak agresivně to začne hned řvát, co půjde eventuelně nastavit a zda půjde někde nakonfigurovat na tlačítko, nebo ikonu na úvodní obrazovce okamžité vypnutí. Pokud ano, člověk se s jedním kliknutím nakonec asi smíří. Pokud ne, můžou si všechny ty novinky narvat do p*dele.
9. 11. 2023 21:28
Re: Super(B) cena..
ano chtel bych noveho Supa kde vsechno povypinam a nebudu nikdy resit. Ze se to restartem obnovi pro me znamena ze to je na ho*no. Ale nechtel jsem riskovat ze mi novy Sup nebude sedet a tak vzal stareho. I treba kvuli super moznostem konfigurace (sedacky, rezerva, 4x4, zvyseny podvozek bez Scout-vzhledu atd. atd) Uplne neverim ze novy Sup pujde tak kreativne konfigurovat. A ze me ty asistenty nebudou stvat (treba tempomat co cte znacky a sam podle nich brzdi). takze jsem vsadil na jistotu a toho co jsem objednal si fakt necham dokud se nerozpadne.
Avatar - Emel
10. 11. 2023 08:33
Re: Super(B) cena..
Dá se čekat, že nová generace bude pokračovat v trendu omezování konfigurovatelnosti.
9. 11. 2023 20:43
Re: Super(B) cena..
Jsem na tom stejně. Taky jsem ho objednal v červenci ve verzi L&K. Předevčírem jsem si ho vyzvedl.
10. 11. 2023 13:37
Re: Super(B) cena..
Aha tak to je super, já LK zkoušel nakonfigurovat v červnu a dobu dodání tehdy uváděli 8-12 měsíců, takže to byl další důvod, proč jsem do toho nešel, nechtěl jsem auto přebírat v době, kdy už všude budou k vidění nové Superby. Ale zase na ty výběhové modely byly dobré slevy, tu LK 2.0 TDI nabízeli za 900k včetně DPH, což mi přišlo jako super cena, tak jsem zvědav, co půjde ukecat u nového modelu, protože tam se LK taky nemusí vejít do rozpočtu, pokud budou menší slevy.
Avatar - Emel
9. 11. 2023 13:02
Normálka
Asi vcelku normálka... kombík v důstojné výbavě za milion ceník, to asi překvapení není (a když, tak příjemné).
Základ vypadá ok - 17" kola, senzory... trošku nadstandard je třízóna a masážní sedačky (ty ale sama Škodovka nezmiňuje a pak jsou ještě jednou v tom L&K, takže spíš tipuju, že to je opět kreativita redakce)
https://www.skoda-storyboard.com/…di-na-cesky-trh/
Rozbalit vlákno
9
9. 11. 2023 13:21
Re: Normálka
V důstojné výbavě asi jo, ale pokud dobře chápu, tak se bavíme o 150 diselových koních s náhonem na předek. Slabší motorizace už asi nebude, resp. tohle bude technický základ.
Avatar - Emel
9. 11. 2023 13:32
Re: Normálka
Jasně, což tak nějak koreluje s tou výbavou... prostě slušný základ pro auto střední třídy.
9. 11. 2023 13:39
Re: Normálka
Viz.

Audi teď má special edici na odcházející modely A4 based - Jako příklad uvádí značka Audi A4 s motorizací 40 TDI quattro, tedy dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 140 kW, automatickou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol. Auto má zvenčí i uvnitř linii S line, nechybí mu sportovní sedadla vpředu kombinující mikrovlákno s kůží, dekorace kabiny je zase z broušeného hliníku. Součástí jsou dále LED světlomety, bezklíčový vstup a startování či třízónová automatická klimatizace. Kolik za to? Na sedan si připravte 1 079 900 Kč, kombík přijde na 1 119 900 Kč.
Avatar - Emel
9. 11. 2023 13:57
Re: Normálka
To se nejmenuje Based, ale Perfection.
A jasně... časově omezená zvýhodněná nabídka na končící generaci vs. listové ceny na novou generaci...
9. 11. 2023 21:44
Re: Normálka
Jasně, myšleno, že perfection se vztahuje na A4 based modely, Tzn a4 avant, A5 coupe, cabrio…
9. 11. 2023 16:04
Re: Normálka
to je pekna cena... :yes: :yes: pokud nekdo nepotrebuje stehovak typu Superba tak super volba.....
Avatar - Mokrous
9. 11. 2023 21:00
Re: Normálka
https://www.skoda-auto.cz/…5f9-dda9a2ea91b3

Prej tam masáž fakt bude.

Základ je fakt rozumně vybavenej a dá se přiměřeně dovybavit.
Pokud chceš víc, tak už rovnou L&K, kterej má krom tažnýho, střešního a metalízy všechno.
Avatar - Emel
10. 11. 2023 08:34
Re: Normálka
Jo, už jsem to taky viděl... tři vaky místo deseti v L&K, ale bude.
9. 11. 2023 22:48
Re: Normálka
No ak naozaj v Selection nie sú masážne sedačky, tak to je už skutočne na povážení s touto redakciou.
Avatar - KANKUNEN
9. 11. 2023 14:04
To koukáte, Škodovka je supermainstream
Konkurenci má jen Pašíka a v prémii, když je to výběhový model. Jak ubývají diesly tak akorát roste spotřeba a stát rýžuje na spotřební dani.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
9. 11. 2023 14:52
Re: To koukáte, Škodovka je supermainstream
Ne každý má potřebu parazitovat na dotované naftě.
Avatar - Fomax
9. 11. 2023 16:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 11. 2023 14:24
Za ty reci o poslednim aute s motorem...
Zavty reci o pislednim aute s motorem si pichnete treba tuskou do oka.

Cim dal tim vic to vypada, ze vsechno bude jinak.
Takze pokud by to melo platit, pak bude skodovka vyrabet par aut rocne, pro nejaka 4% potencialnich kupcu.
Nadsencu a uzivatelu se specifickymi pozadavky.
Rozbalit vlákno
2
9. 11. 2023 14:31
Re: Za ty reci o poslednim aute s motorem...
Cim vic to vypada...

https://www.statista.com/…c-vehicle-sales/

Nejak v tech grafech vydim uplne neco jinyho nez ty.
Znas co znamena slovo aproximace?
:D

https://www.forbes.com/…emain-ambitious/
European EV Sales Growth Slows, But 2030 Forecasts Remain Ambitious
:yes:

Takze 4% budou nejspis specificke pozadavky na spalovak v roce 2032...
Avatar - Ja Prvni 123
9. 11. 2023 15:29
Re: Za ty reci o poslednim aute s motorem...
Aproximovat lze jen pri nezmenenych predpokladech.
Ale to ty myslim vis, jen provokujes.

:-)
9. 11. 2023 14:36
Nic moc....
Základní motor nic moc. Cenu jsem čekal vyšší. Buďme rádi, mohli dát 1.6TDI. 😉
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
9. 11. 2023 14:41
Re: Nic moc....
Jen prudíš :-)
Jaké budou motory se už nějaký ten pátek ví a 1.6TDI už není.
Avatar - Barry Lyndon
9. 11. 2023 16:37
Re: Nic moc....
Ještě vyšší...? TSI 195 kW L&K se do 1,5 mega možná ani nevejde...
Avatar - hugino
9. 11. 2023 15:46
42 000 € ...
...tak to už je naozaj dosť . Ne pre daj né pre súkromnú osobu .
Rozbalit vlákno
0
10. 11. 2023 07:07
Jem housť
Lidi musí pochopit, že současná zelená ideologie vede k jedinému. K brutálnímu omezení soukromé přepravy přes vysoké ceny automobilů. U energii jim to snad už začíná docházet, teď ještě to pochopit s těmi auty. Pristi rok jsou eurovolby, tak bacha, koho volite.
Rozbalit vlákno
14
10. 11. 2023 07:35
Re: Jem housť
Extrémní provoz, ceny aut se započtením inflace a platu nižší než většinu minulosti a starší ojetiny skoro neprodejné i za velice nízké částky.

A stále jen slyším: "brutálnímu omezení soukromé přepravy" ... kde?
Avatar - Jenik3
10. 11. 2023 07:57
Re: Jem housť
To je ten cíl, ke kterému regulacni kroky smeruji v celé EU. Výsledek se proje za nějaký čas, nikoliv za měsíc.
10. 11. 2023 08:45
Re: Jem housť
A jaké jsou to kroky?
Není to spíš jen to, že cheš vidět?

Já mám totiž uplně jiný dojem. Díky EU je ekonomická prosperita která umožnila explozivní růst individuální dopravy. I v ČR jsou už na denním pořádku zácpy, extrémní provoz atd.
Starší auto jde sehnat doslova i zadarmo. Nabídka starších aut je tak široká, že ceny jsou až směšně nízko. Za jeden průměrný plat si můžeš vybírat z široké nabídky ojetin..

Znova sorry za of topic, ale zkuste už trochu přemýšlet.
Když budete věřit každé blbosti o EU skončíme jako ČR velice špatně. Zaostáváme už ve velice mnoha věcech právě díky tomu, že mnoho lidí věřím uplným blábolům...
Avatar - twistedTSD
10. 11. 2023 10:06
Re: Jem housť
Zaostává hlavně EU za USA.
Avatar - Jenik3
10. 11. 2023 10:51
Re: Jem housť
Vnímám ty nástroje jako ekonomicke, snižující motivaci řidičů jezdit do měst auty.
Avatar - twistedTSD
10. 11. 2023 10:06
Re: Jem housť
Je extrémní provoz spalovacích aut o průměrném stáří 15 let. Neprodejné budou starší EV ojetiny, protože jejich provoz bude ruská ruleta.
Avatar - Barry Lyndon
10. 11. 2023 13:26
Re: Jem housť
Nižší jsou i ceny PHM a třeba zdanění nafty, které nominálně ještě snížili, je při započtení inflace už prakticky směšné...
10. 11. 2023 08:09
Re: Jem housť
Já myslím, že omezení soukromé dopravy smysl dává, ale stát to musí podpořit rozumnými cenami MHD. My jezdíme takřka jen autem, ale v létě jsme vzali děti párkrát na výlet (po Praze MHD a vlakem po okolí) a úplně jsem čuměl, kolik to stálo.. a to dvě ze tří děti jezdí zadarmo :-). Ale prostě jsme chtěli, aby se děti svezly metrem, tramvají atd., ale kdybychom jeli autem, vyšlo to levněji a bylo by to mnohem komfortnější. A jak budou děti růst (a nebudou osvobozeny od jízdného), bude to horší a horší v neprospěch MHD.

Ano samozřejmě nezapočítávám náklady na nákup auta, pojištění atd., protože to bych platil stejně, i kdybych jezdil hromadnou dopravou. Stát by ale podle mě měl lidi motivovat k tomu, aby pokud vyloženě nepotřebují jet autem, tak aby ho nechali doma a neucpávali města. V současnosti je to ale nastavené tak, že kdo má auto, tak jede autem.
10. 11. 2023 08:30
Re: Jem housť
V Praze roční kupon tusim 3650 Kc. Ergo, 10 korun na den. Ja nevim, kolik byste si predstavovali, ze by to melo stat. Toto je podle meho nejlepsi pomer cena-vykon ze vsech MHD na svete.
Avatar - Emel
10. 11. 2023 08:39
Re: Jem housť
Má to spoustu aspektů.
- MHD v Praze je kvalitní a ve srovnání s jinými velkoměsty levná
- Levný je tedy zejména ten dlouhodobý kupon, pro jednotlivé jízdy už to až tak levné není
- Pokud jedeš do Prahy, třeba někam do centra s rodinou do divadla, tak se ti nevyplatí odstavit auto na P+R a pak dojet hromadnou dopravou ve čtyřech lidech tam a zpět ve srovnání s tím dojet si vlastním autem třeba do Palladia
10. 11. 2023 08:55
Re: Jem housť
Takže si mám koupit roční kupón, když chci vzít rodinu do Prahy na výlet? Díky za radu.

Jako mně je to fuk, my budeme klidně dál po Praze v zácpách pálit naftu, protože to je komfortnější a levnější, jen jsem tím chtěl říct, že o ekologii a ucpaných městech se toho u nás namluví poměrně dost, ale ještě jsem neviděl, že by pro to někdo někdy něco skutečně udělal.
Avatar - Emel
10. 11. 2023 12:02
Re: Jem housť
To je těžký. MHD je masivně dotovaná už tak a výhodnost provozu autem stojí na tom, že vjezd aut nijak zpoplatněný není.

Já osobně jsem za pozitivní motivaci... pokud chceme, aby lidi využívali P+R, tak je udělejme zadarmo a prostorná, podobně udělejme levnou a kvalitní MHD.
Ale chápu i argumenty opačného názorového proudu, že už tak se to nevyplatí a že přece není správné, aby se parkování mimopražských platilo z daní nebo pražského rozpočtu.
A oběma nám je jasné, kam ta druhá větev vede - mýto za vjezd, drahé parkování. Což - krom toho, že to stojí peníze - je taky pěkná otrava. Ale bohužel je to odpověď na ten přístup "mně je to fuk".
10. 11. 2023 13:29
Re: Jem housť
Vidíš a já bych zase čekal, že Praha (resp. každé město) bude chápat, že návštěvníci tam jezdí utrácet peníze a že je třeba je k těmto "shopping tripům" pozitivně motivovat a postavit pro ně parkoviště je myslím to nejmenší, co pro to můžou udělat. Vůbec nerozumím tomu, proč bych měl platit za parkování, když si chci dojet do města něco koupit nebo si dát zmrzlinu. Bohužel tahle móda dorazila už i k nám na maloměsto. Ale za chvíli budem platit i za vzduch, tak co se divím.
Avatar - Emel
10. 11. 2023 15:04
Re: Jem housť
Aut je moc a město je primárně zodpovědné svým obyvatelům (ti volí v komunálních volbách)... a jejich priority budou nejspíš jiné, než shopping tripy lidí z okolí.
Města se spíš smiřují s tím, že do nich někdo dojíždí za prací, za zábavou nebo za nákupy, než že by to radostně podporovala. Snaha dostat lidi ze silnic do MHD je určitě správná... a jestli po dobrém nebo po zlém... záleží, co bude fungovat a na co budou peníze. Já bych rád viděl po dobrém, ale jsem v tom trošku pesimista.
Avatar - Barrichello
10. 11. 2023 12:51
1,2 mega za sazomet R4
:-) :-) :-) :-) :-) Hustý, užívejte kucí, užívejte :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Mokrous
10. 11. 2023 13:26
Re: 1,2 mega za sazomet R4
Hele, náhodou je ta cena podle mne nastavená na dnešní dobu relativně v pohodě.
Samozřejmě, že to nevytáhne paní Vomáčková od pokladny z kapsy a nevezme to za hotový, ale jako parádně vybavený auto střední třídy za 1 bez daně to pořád jde. Plus určitě půjde vymámit nějaká sleva. Ten L&K je vybavenej do bezvědomí. Vybereš si barvu a jedeš. Snad krom dvojitý podlahy v kufru netřeba cokoli konfigurovat. Obří pohodlný tichý a extrémně úsporný auto se vším, co tě napadne se zárukou není za tuto cenu průser. Ano, není to V8, ale to 99% řidičů v kolonách opravdu netrápí. Jede to moc příjemně.
Avatar - Barrichello
10. 11. 2023 23:20
Re: 1,2 mega za sazomet R4
Jenže problém je ten, že ta nadupaná V8 je za 1,6 a když si někdo individuálně přiveze méně nadupanou V8, která se ofiko nevozí, vyjde ho to na 1,35 :-) :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
10. 11. 2023 23:34
Re: 1,2 mega za sazomet R4
Hele, to už jsme tu mockrát probírali. Když to má někdo rád a chce se tím bavit a pak komplikovaněji řešit díly a servis a plyn a nebo to krmit, tak proč ne?
Chápu, že V8 má charakter a zvuk a gradaci atd. Ale většině běžných motoristů to je u zádele.
Většina chce přiměřené pohodlí, prostor, motor co normálně jede a nedusí se, ale asfalt trhat nemusí, dál chce dostupný a levný servis a nízkou spotřebu atd.
Já bych někdy měl náladu na vyšší výkon, než mám, ale většinu času si naopak říkám, že místo 200k nafty by mi tahle 150k stačila. Pro klidnější řidiče (ale ne brzdy provozu) je silná až dost.
To je tady, ale i jinde stará ohraná písnička. Každej by chtěl 800 koní a furt jezdit dveřma napřed a v reálu veze starou a smrady k doktorovi a na nákup a pak se plazí 70 v koloně pracovně a je rád, že u toho neusne.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2023 21:39
Re: 1,2 mega za sazomet R4
Už tak 10-15 km před koncem Prahy žádný kolony nejsou, vyjma pár vyjimek ráno ve špičce a pak ne každej bydlí v Praze nebo tam furt jezdí.
Samozřejmě není třeba jezdit furt bokem a mít 800 koní, ale svézt se pořád dá i s auty co maj 300-500 koní.
Pokud teda máš rozum a nemáš čerstvý papíry 2 měsíce po autoškole....
Avatar - Mokrous
11. 11. 2023 22:43
Re: 1,2 mega za sazomet R4
Hele, do Prahy, jen když není jiná šance a tak 1x ročně max.
Ale i všude jinde to je peklo. Ráno, odpoledne, večer, v pondělí, pátek i v sobotu.
Okresky jsou rozmlácený a dobrý tak leda na Hummer a státovky přetíkají ve švech všude.
Ať na Hradec, na Olomouc, na Brno, na Liberec, na HavlBrod, na Mikulov, na Kaplice, prostě všude. Kus volný pěkný silnice je zázrak a člověk aby tam jel cíleně se projet. Ale když jezdíš pracovně, nebo za jiným cílem, tak je to prostě sci-fi.
A na občasný svižnější přesun pár set metrů až pár km je pro mne těch 200 koní až moc.
Samozřejmě, že Passat v dehtu není řidičský náčiní, ale dostavník a když ho tlačíš do sportování, tak je to spíš jako hloupej vtip. Ale rychle se s tím jet dá.

Jo, ve sporťáku a na okruhu, to je jiná věc. Pamatuju si, jak mi v Brně bylo 200 koní málo i na motorce a na rovince se mi při 240-260 km/h zdálo, že stojím. Horší pak byl nálet do zatáčky. :-!