Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Superb má první české ceny! Zatím pouze Combi a jeden motor

Ondřej Šámal
Diskuze (81)

Mladoboleslavská automobilka zveřejnila první české ceny čtvrté generace své vlajkové lodi Superb. Ta bude zatím dostupná ve variantě Combi s motorem 2.0 TDI se 110 kW a sedmistupňovou převodovkou DSG. Další motory a varianta liftback přijdou v průběhu roku 2024.

Poslední Škoda Superb se spalovacími motory se veřejnosti představila teprve přesně před týdnem, když si světovou premiéru odbyla v Dolních Břežanech nedaleko Prahy. Česká automobilka představila obě karosářské verze, do prodeje se jako první ovšem chystá oblíbenější Superb Combi, jehož zavazadelník nově v základní konfiguraci pojme 690 litrů, což představuje mezigenerační nárůst o 30 l.

Ačkoliv je plug-in hybridní varianta k dispozici již u současného, třetího vydání, nástupce přichází s více než dvakrát větší kapacitou akumulátoru. Ten má nově celkových 25,7 kWh, díky nimž na elektřinu zvládne přes 100 kilometrů. Elektrifikovaná verze ovšem přijde později, stejně jako většina ostatních motorů.

Jako první se totiž k zákazníkům dostává osvědčený čtyřválcový diesel 2.0 TDI se 110 kilowatty, který je již ve standardu spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

V případě verze Selection za Škodu Superb Combi dáte 1.035.000 Kč, přičemž již ve standardu dostanete třeba přední a zadní parkovací senzory a zpětnou kameru, tempomat s inteligentním omezovačem rychlosti, komfortní přední sedadla s částečně elektrickým nastavením, 17palcová litá kola Mintaka, třízónovou automatickou klimatizaci, masážní sedadla, asistent udržování v jízdním pruhu, hlídání mrtvého úhlu a další prvky. Ve srovnání se současným modelem ve výbavovém stupni Style jde od zdražení o 7100 Kč, zároveň ale dostanete výbavu za 21 tisíc korun.

Video se připravuje ...

Vyšší Laurin & Klement za 1.235.000 Kč přidává třeba masážní funkci předních sedadel s 10 vzduchovými vaky, Elektricky ovládaný roletový kryt zavazadlového prostoru pro kombi, asistovanou jízdu 2.0+ s uloženým parkovacím manévrem či ambientní osvětlení interiéru s RGB modulem, head-up displej, rozpoznávání dopravních značek, bezdrátové nabíjení o výkonu 15 W, Top ergonomická přední sedadla a mnoho dalšího za celkem 80 tisíc, změna ceny přitom dosahuje pouze 52.100 Kč proti současnosti.

Ondřej Šámal
Diskuze (81)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
11. 11. 2023 22:43
Re: 1,2 mega za sazomet R4
Hele, do Prahy, jen když není jiná šance a tak 1x ročně max.
Ale i všude jinde to je peklo. Ráno, odpoledne, večer, v pondělí, pátek i v sobotu.
Okresky jsou rozmlácený a dobrý tak leda na Hummer a státovky přetíkají ve švech všude.
Ať na Hradec, na Olomouc, na Brno, na Liberec, na HavlBrod, na Mikulov, na Kaplice, prostě všude. Kus volný pěkný silnice je zázrak a člověk aby tam jel cíleně se projet. Ale když jezdíš pracovně, nebo za jiným cílem, tak je to prostě sci-fi.
A na občasný svižnější přesun pár set metrů až pár km je pro mne těch 200 koní až moc.
Samozřejmě, že Passat v dehtu není řidičský náčiní, ale dostavník a když ho tlačíš do sportování, tak je to spíš jako hloupej vtip. Ale rychle se s tím jet dá.

Jo, ve sporťáku a na okruhu, to je jiná věc. Pamatuju si, jak mi v Brně bylo 200 koní málo i na motorce a na rovince se mi při 240-260 km/h zdálo, že stojím. Horší pak byl nálet do zatáčky. :-!
Avatar - Barrichello
11. 11. 2023 21:39
Re: 1,2 mega za sazomet R4
Už tak 10-15 km před koncem Prahy žádný kolony nejsou, vyjma pár vyjimek ráno ve špičce a pak ne každej bydlí v Praze nebo tam furt jezdí.
Samozřejmě není třeba jezdit furt bokem a mít 800 koní, ale svézt se pořád dá i s auty co maj 300-500 koní.
Pokud teda máš rozum a nemáš čerstvý papíry 2 měsíce po autoškole....
Avatar - Mokrous
10. 11. 2023 23:34
Re: 1,2 mega za sazomet R4
Hele, to už jsme tu mockrát probírali. Když to má někdo rád a chce se tím bavit a pak komplikovaněji řešit díly a servis a plyn a nebo to krmit, tak proč ne?
Chápu, že V8 má charakter a zvuk a gradaci atd. Ale většině běžných motoristů to je u zádele.
Většina chce přiměřené pohodlí, prostor, motor co normálně jede a nedusí se, ale asfalt trhat nemusí, dál chce dostupný a levný servis a nízkou spotřebu atd.
Já bych někdy měl náladu na vyšší výkon, než mám, ale většinu času si naopak říkám, že místo 200k nafty by mi tahle 150k stačila. Pro klidnější řidiče (ale ne brzdy provozu) je silná až dost.
To je tady, ale i jinde stará ohraná písnička. Každej by chtěl 800 koní a furt jezdit dveřma napřed a v reálu veze starou a smrady k doktorovi a na nákup a pak se plazí 70 v koloně pracovně a je rád, že u toho neusne.
Avatar - Barrichello
10. 11. 2023 23:20
Re: 1,2 mega za sazomet R4
Jenže problém je ten, že ta nadupaná V8 je za 1,6 a když si někdo individuálně přiveze méně nadupanou V8, která se ofiko nevozí, vyjde ho to na 1,35 :-) :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
10. 11. 2023 15:57
Re: Super(B) cena..
Ty seš leda duševní mrzák, kterej umí jen onanovat a trolit v diskuzích. To musí bejt smutnej život, pasovat se trvale na kripla.