Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeKupka považuje mírnou normu Euro 7 za dobrou zprávu pro automobilový průmysl
43 komentářů
PowerHouse
A kdy se přestanou dělat Fabia, Scala, Kamiq? V roce 2026-27?
Tímto nepodporuji EV ani ICE.
Tímto nepodporuji EV ani ICE.
to sou kecy
po dieselgate tvrdili, ze kdyz budou muset byt u dyzlu emise NOx na urovni benzinaku, tak to ekonomicky nevychazi
a sice jsou dyzly na NOx porad zvyhodnovany, ale uz to neni 2-3x (v realu ty byvalo i 10x horsi) a porad se vyrabej
podobne prezije maly auto ve forme EV
po dieselgate tvrdili, ze kdyz budou muset byt u dyzlu emise NOx na urovni benzinaku, tak to ekonomicky nevychazi
a sice jsou dyzly na NOx porad zvyhodnovany, ale uz to neni 2-3x (v realu ty byvalo i 10x horsi) a porad se vyrabej
podobne prezije maly auto ve forme EV
Nekonečný nářky nad NOx emise u dehtů, přitom dnes existuje hafo dehtů, co mají NOx stejný, nebo dokonce nižší, než řada benzínů. Vůbec není problém se pohybovat mezi 10 až 30mg/km.
Takže co je horší? Benzín, co má 35mg NOx, nebo nafťák, co má 11mg???
Prostě jsou motory čistší a jiný zase špinavější.
Nejhorší jsou prasata co jezdí s vykuchanejma neservisovanjema nachipovanejma vrakama se 400 tisíci na hrbu a tráví s tím čas ve městech. A pak snobáci, co musí mít 3 tunový auta s hektolitrem a jezdit pořád sem a tam i 10 metrů.
Ale když má někdo fungl nový auto, co reálně žere 5/100, nesmrdí a má nízky NOx, COx i částice a najede 10-20k ročně mimo město, tak je smrdutej dieseldezolát, že?
Takže co je horší? Benzín, co má 35mg NOx, nebo nafťák, co má 11mg???
Prostě jsou motory čistší a jiný zase špinavější.
Nejhorší jsou prasata co jezdí s vykuchanejma neservisovanjema nachipovanejma vrakama se 400 tisíci na hrbu a tráví s tím čas ve městech. A pak snobáci, co musí mít 3 tunový auta s hektolitrem a jezdit pořád sem a tam i 10 metrů.
Ale když má někdo fungl nový auto, co reálně žere 5/100, nesmrdí a má nízky NOx, COx i částice a najede 10-20k ročně mimo město, tak je smrdutej dieseldezolát, že?
"mají NOx stejný, nebo dokonce nižší"
Jojo, od nastartování po konec cesty, co? Papír snese hodně. NOx určitě stejný nemají, protože máme nové auta ve firmě a plní Euro6d ale smrdí a smrdí. Že by vyrobil zavedený výrobce 12 špatných kusů najednou...? Po zahřátí to zmizí, chcanky začnou fungovat. Jenže v zimě se motor ani nestihne zahřát kvůli nekonečným kolonám.
Jojo, od nastartování po konec cesty, co? Papír snese hodně. NOx určitě stejný nemají, protože máme nové auta ve firmě a plní Euro6d ale smrdí a smrdí. Že by vyrobil zavedený výrobce 12 špatných kusů najednou...? Po zahřátí to zmizí, chcanky začnou fungovat. Jenže v zimě se motor ani nestihne zahřát kvůli nekonečným kolonám.
A na co si pořizujete dehty do města??? Dehet je na to, aby někam jel a ne, aby smrděl ve městě. To za prvé. A za druhé jak už jsem psal jsou motory a motory. Třeba Twin Dosing funguje prakticky od studena. Samozřejmě, že první 3 minuty to asi nebude na rekord, ale po chvilce je to relativně stabilní. On snad studenej benzín nesmrdí????
Já totiž nejsem fanatickej zastánce žádnýho pohonu, protože ekologický není nic, takže umím přiznat že smrdí všechno a benzíny mi smrděly až k poblití první minuty v zimě.
Když jsem v zimě nastartoval vedle sebe 1.4TSI 110kW a 2.0HDI 130kW, tak dehet zdaleka tak nesmrděl. To samý TDI EVO Twin Dosing.
Samozřejmě jsou lepší a čistší motory z hlediska čistě NOx a zase naopak třeba mají mnohem vyšší CO i CO2, pevné částice, benzen, nespálené HC, atd...
Na kolony do města si klidně nakupte ty elektrošroty. Tam to funguje parádně.
Já totiž nejsem fanatickej zastánce žádnýho pohonu, protože ekologický není nic, takže umím přiznat že smrdí všechno a benzíny mi smrděly až k poblití první minuty v zimě.
Když jsem v zimě nastartoval vedle sebe 1.4TSI 110kW a 2.0HDI 130kW, tak dehet zdaleka tak nesmrděl. To samý TDI EVO Twin Dosing.
Samozřejmě jsou lepší a čistší motory z hlediska čistě NOx a zase naopak třeba mají mnohem vyšší CO i CO2, pevné částice, benzen, nespálené HC, atd...
Na kolony do města si klidně nakupte ty elektrošroty. Tam to funguje parádně.
Moje EV nesmrdi vubec.
A o neprimych emisich se bavit nehodlam protoze😒br /> 1) u spalovaku jsem si nevsimnul, ze by se zde resily
2) u EV ty neprimy emise budou vznikat bez ohledu na EV
A o neprimych emisich se bavit nehodlam protoze😒br /> 1) u spalovaku jsem si nevsimnul, ze by se zde resily
2) u EV ty neprimy emise budou vznikat bez ohledu na EV
Co je mě po tom, kdo si co pořizuje. Firmy a jejich ekonomové řeší cenu, výkon, prémiovost, hierarchii, ztráta při následném prodeji. Ne fakt neřeší, zda to bude benzín nebo chrocht. Je jim u ***e, co se s autem stane nebo ne. Za 3 - 5 let to pustí dál. Čili v záruce, pravděpodobně se neprojeví trápení chrochtadla nevhodným provozem. Jdou po papírových informacích. Výrobce něco garantuje, hotovo tečka.
Tak funguje fleet. A fleet živí kolik? Možná už 50 %.
V případě soukromých nákupů je nevhodný výběr zcela běžný. Autům dnes lidé nerozumí a nechtějí rozumět. Mladá generace to vůbec neřeší.
Nějaký dosing je mi šumák. Jak jsme psal, 12 nových aut, každé za 800 tisíc. Co tam je nebo není nevím, ale jednoduše to nefunguje. Ozkoušeno a ozkoušeno jinými a na nemalém počtu.
A jak jsem psal, je to jedno. Výrobce něco slibuje a tak to taky bude. V návodu se nepíše "prvních 10 km budete v zimě smrdět, po několika letech takový provoz auťák odepíše, nedělejte to"
Tak funguje fleet. A fleet živí kolik? Možná už 50 %.
V případě soukromých nákupů je nevhodný výběr zcela běžný. Autům dnes lidé nerozumí a nechtějí rozumět. Mladá generace to vůbec neřeší.
Nějaký dosing je mi šumák. Jak jsme psal, 12 nových aut, každé za 800 tisíc. Co tam je nebo není nevím, ale jednoduše to nefunguje. Ozkoušeno a ozkoušeno jinými a na nemalém počtu.
A jak jsem psal, je to jedno. Výrobce něco slibuje a tak to taky bude. V návodu se nepíše "prvních 10 km budete v zimě smrdět, po několika letech takový provoz auťák odepíše, nedělejte to"
Za nekonečnou blbost a ignorantství lidstva já bohužel/bohudík nemohu.
A nemůže za ní ani Rudolf a jeho vynález.
A nemůže za ní ani Rudolf a jeho vynález.
O tom ale Euro7 není. Očekává, že výrobci splní 10 nebo nevím kolik let nějaké parametry. Většina aut na cestě není provozována v ideálních podmínkách vzhledem ke zvolenému pohonu.
Jo, kdyby Euro 7 cepovalo majitele, co je a co není vhodné, to je jiná. Fakt chci vidět, jak automobilka bude (byť na papíře) garantovat emise déle než nyní. Minimálně nějaké opatření udělat musí a nebude to levné. Tak to buď přenese na zákazníka a nebo na sebe. V prvním případě pak budou chtít zákazníci EV, protože bude stejně drahé a ne-li levnější (v případě Číny nebo Tesly) a ztratí tak zákazníky. V případě druhém pojedou s nižším ziskem. Jak dlouho to ustojí...
Jo, kdyby Euro 7 cepovalo majitele, co je a co není vhodné, to je jiná. Fakt chci vidět, jak automobilka bude (byť na papíře) garantovat emise déle než nyní. Minimálně nějaké opatření udělat musí a nebude to levné. Tak to buď přenese na zákazníka a nebo na sebe. V prvním případě pak budou chtít zákazníci EV, protože bude stejně drahé a ne-li levnější (v případě Číny nebo Tesly) a ztratí tak zákazníky. V případě druhém pojedou s nižším ziskem. Jak dlouho to ustojí...
Tak stačilo by neodrbávat kvalitu a materiály a neškudlit.
U benzínů by se pro začátek mohli vrátit ke starému dobrému duálnímu vstřikování. Bez karbonizace sání a s hořením ideálně homogenní směsi by to hned fungovalo parádně a statisíce kilometrů...
Existuje řešení v podobě elektricky vyhřívaných katalyzátorů a jistě by šlo něco podobnýho přidat i na ty chcanky. Podobně se dá dělat regenerace a regenerace DPF. Jedna ničí olej a následně motor a druhá je v pohodě, protože se nafta vstřikuje až před DPF mimo motor. Atd. atd.
Ale přijdou rozpočtáři a pokrokáři, motor se ojebe až na dřeň a přidá se 16 milionů barev ambientního kolotoče...
U benzínů by se pro začátek mohli vrátit ke starému dobrému duálnímu vstřikování. Bez karbonizace sání a s hořením ideálně homogenní směsi by to hned fungovalo parádně a statisíce kilometrů...
Existuje řešení v podobě elektricky vyhřívaných katalyzátorů a jistě by šlo něco podobnýho přidat i na ty chcanky. Podobně se dá dělat regenerace a regenerace DPF. Jedna ničí olej a následně motor a druhá je v pohodě, protože se nafta vstřikuje až před DPF mimo motor. Atd. atd.
Ale přijdou rozpočtáři a pokrokáři, motor se ojebe až na dřeň a přidá se 16 milionů barev ambientního kolotoče...
Já sem zažil seriozní dotaz od pána, jestli má manželce koupit na dojíždění do práce diesel. Když sem se zptal jak to má madam daleko, spadnul sem smíchy pod stůl.
Prej 5 km 😄 😄 😄
Prej 5 km 😄 😄 😄
Jo to je úplně normální. Kdo koupí nové, neřeší. Kdo koupí staré, ten kuchá filtry, lije prachy do zanesených vstřiků apod. Že s tím někdo předním jezdil na prasáka jen tak nepozná.
Bohužel jsem zažil i v užší rodině. Nebylo možné nijak vysvětlit, že turbodiesel do města opravdu nepatří. Dotyčný to taky měl na jízdy 1-2 km a občas 5-10 km a 2x do roka kousek dál. Padal jsem pod stůl a musel jsem přednášku ukončit, abych udržel alespoň kousek slušnosti a dotyčného neposlal do p.dele a nebo do blázince.
Prostě to žralo o 2l/100 míň a hotovo. A to víš, vyhodit za den 5,- nebo 6,50Kč to není žádná sranda.
Prostě to žralo o 2l/100 míň a hotovo. A to víš, vyhodit za den 5,- nebo 6,50Kč to není žádná sranda.
V kolonách se motor neohřívá? To sou mi novinky, tak si vytáhni relé od sahar a dej si v pondělí v 8 ráno Prahu třeba z Kobylis do Hostivaře bez tunelů.
Pak nám přijd povědět, jak daleko si bez těch sahar dojel, než si uvařil motor 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Pak nám přijd povědět, jak daleko si bez těch sahar dojel, než si uvařil motor 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Nevím, v zimě se neohřívá. I v běžném provozu trvá, než v zimě začne topit. Na volnoběh v koloně případně se startstop se jen tak neohřeje.
Faktem ale je, že moderní nafta se na volnoběh a jemné kutálení po městě v zimě moc rychle neohřívá. Dokud nezačneš jet.
Já to zažil jednou, když bylo už nevím kolik pod nulou (12-15 asi) a jel jsem z kopce a přes vesnice. Tak nešla ohřát voda z ČH sedla až do Šumperka. 30 kiláků 😁
Pak už jsem jel i s nějakým plynem a ohřálo se to během 3-5 km.
Běžně to trvá cca 10km pod plynem, než je nejen voda, ale i olej v provozní teplotě a můžu tahat. Čím větší kosa, tím dýl to trvá.
To benzín topí jinak. I když i zde ty nový přímovstřiky s teplem šetří.
Já to zažil jednou, když bylo už nevím kolik pod nulou (12-15 asi) a jel jsem z kopce a přes vesnice. Tak nešla ohřát voda z ČH sedla až do Šumperka. 30 kiláků 😁
Pak už jsem jel i s nějakým plynem a ohřálo se to během 3-5 km.
Běžně to trvá cca 10km pod plynem, než je nejen voda, ale i olej v provozní teplotě a můžu tahat. Čím větší kosa, tím dýl to trvá.
To benzín topí jinak. I když i zde ty nový přímovstřiky s teplem šetří.
podle tohoto mereni chrocht v prumeru v realu 3x tolik co benzin
https😐/autobible.euro.cz/…ozu-nektere-nic/
nad 10mg NOx/km 8 chrochtu ze 13 vs 2 benziny ze 13
a je otazka, jak bude chrocht zamorovat okoli po 100, 200, 300tis km, protoze z hlediska emisi je toho u chrochtu mnohem vic, co se muze pos..kazit
a je teda otazka, proc emise NOx nejsou na puvodne navrhovanejch 30mg/km ale jsou na dvojnasobku, kdyz podle tebe jsou na tretine tech 30mg
https😐/autobible.euro.cz/…ozu-nektere-nic/
nad 10mg NOx/km 8 chrochtu ze 13 vs 2 benziny ze 13
a je otazka, jak bude chrocht zamorovat okoli po 100, 200, 300tis km, protoze z hlediska emisi je toho u chrochtu mnohem vic, co se muze pos..kazit
a je teda otazka, proc emise NOx nejsou na puvodne navrhovanejch 30mg/km ale jsou na dvojnasobku, kdyz podle tebe jsou na tretine tech 30mg
Proč banda eurovyjebanců rozhoduje tak jak rozhoduje, neumím zodpovědět.
Nikde jsem netvrdil, že emise všech dehtů jsou na 10mg. Psal jsem, že jsou motory a motory. Tečka.
A jak vidno mezi 10 a 30mg jich pár bylo a navíc tohle je test jak noha. Motory to jsou obecně cca 6-10 let starý, za další se tam klidně opakuje 3x stejnej motor pokaždý s jiným výsledkem a rozhodně tam chybí velký a silný motory i nový skutečně čistý motory.
Ono je taky dost silnějších benzínů 2.0l a větších, který mají NOx klidně 30mg i víc.
Za mě klidně norma mohla bejt 30mg a nezlobil bych se. To, že to nezvládne nějaká Honda, čínský Volvo a Rencek s cedulkou Mercedesu mi tak nevadí. Aspoň by Mercedes používal motory svoje a ne tyhle společný šidítka.
Nikde jsem netvrdil, že emise všech dehtů jsou na 10mg. Psal jsem, že jsou motory a motory. Tečka.
A jak vidno mezi 10 a 30mg jich pár bylo a navíc tohle je test jak noha. Motory to jsou obecně cca 6-10 let starý, za další se tam klidně opakuje 3x stejnej motor pokaždý s jiným výsledkem a rozhodně tam chybí velký a silný motory i nový skutečně čistý motory.
Ono je taky dost silnějších benzínů 2.0l a větších, který mají NOx klidně 30mg i víc.
Za mě klidně norma mohla bejt 30mg a nezlobil bych se. To, že to nezvládne nějaká Honda, čínský Volvo a Rencek s cedulkou Mercedesu mi tak nevadí. Aspoň by Mercedes používal motory svoje a ne tyhle společný šidítka.
ses typickej demagog
napises dyzl s emisema 11 a benzin s 35, cimz vyvolavas dojem, ze benzin na tom je 3x hur, nez nafta
realna skutecnost (podle testu 13 chrochtu vs 13 benzinu) je presne opacna
tvrdis, ze jde o motory stary 6-10 roku, pritom u nafty to je 2x euro 6c, ktera vstoupila v platnost v zari 2018 a 11x euro 6d-temp, ktera vstoupila v platnost v zari 2019, tedy 5-6 roku stary motory, u benzinu 5x 6c a 8x6d-temp
tebou zminovany 10 lety motory spadaji 2 roky pred dieselgate, coz byly vylozeny jedomety
ses typickej vypatlanej demagog
napises dyzl s emisema 11 a benzin s 35, cimz vyvolavas dojem, ze benzin na tom je 3x hur, nez nafta
realna skutecnost (podle testu 13 chrochtu vs 13 benzinu) je presne opacna
tvrdis, ze jde o motory stary 6-10 roku, pritom u nafty to je 2x euro 6c, ktera vstoupila v platnost v zari 2018 a 11x euro 6d-temp, ktera vstoupila v platnost v zari 2019, tedy 5-6 roku stary motory, u benzinu 5x 6c a 8x6d-temp
tebou zminovany 10 lety motory spadaji 2 roky pred dieselgate, coz byly vylozeny jedomety
ses typickej vypatlanej demagog
No presne tak, vsecky ty slavny nafty smrdej jak …. uz novy. Ano, benzin smrdi prvni minutu nez se ohreje kat a tim to konci. Neprimovstriky mely jednotkovy nox uz v euro 4. Tyhle naftovy popelnice to nedaj ani novy, natoz pak po letech. Furt stejnej pribeh o 5l nafty, po generace jedina vyhoda. Zato to smrdi, nejtuje, klepe a dela jeste bordel. K tomu vsemu je to servisni zumpa. Ted prijde posledni hilux a to uz je vazne posledni nafta.
Benzinu jeste hrana nezvoni, budou tu jeste chvili blbnout s cenama elektriky a nekoupi to uz vazne nikdo. Znamej dobiji phev jenom z fve, jinak se to nevyplati. Ja jsem s beznou sazbou uplne na hrane s benzinem a za sebe rikam, ze si jeste jedno phev koupim a budu setrit..
Benzinu jeste hrana nezvoni, budou tu jeste chvili blbnout s cenama elektriky a nekoupi to uz vazne nikdo. Znamej dobiji phev jenom z fve, jinak se to nevyplati. Ja jsem s beznou sazbou uplne na hrane s benzinem a za sebe rikam, ze si jeste jedno phev koupim a budu setrit..
kdyz spocitam v zasuvce aktualnich 6.50kc/kwh x 20kWh proti 40kc/litr x 8litru, tak me ta elektrika nevychazi uplne zle
a to jsou v soucasnosti mnohem vyhodnejsi ceny elektriky nez mam ja, ale tyhle drobnosti ja tak nejak neresim
a to jsou v soucasnosti mnohem vyhodnejsi ceny elektriky nez mam ja, ale tyhle drobnosti ja tak nejak neresim
Na tvoje dojmy ti seru. Demagog seš tady ty a tvůj testík.
Já jsem nenapsal, že všechny nafty mají v průměru 3x nižší NOx, než benzíny!!!
Napsal jsem, že EXISTUJÍ naftové motory, které mají klidně 3x nižší emise NOx!!!
To, že neumíš číst mě nezajímá.
Když budu mít zdroje a prostor, tak ti udělám test na míru, kde postavím proti sobě 10 benzínů a 10 naft a vyjde to pro naftu. A naopak. Vše je jen otázka zadání a výběru.
Kdy vstoupila v platnost která norma je hezká věc, ale nic to nemění na faktu, kdy byl jaký motor zkonstruován. Konstrukce motoru není věc na 14 dní šašku. Takže se už dávno před normou udělá motor, kterej se vejde s přehledem a pak se prostě jen homologuje na danou normu, abys měl ty svoje tabulky. Tak tady nezvracej ty svoje moudra, že to jsou 5 let starý motory.
Já jsem nenapsal, že všechny nafty mají v průměru 3x nižší NOx, než benzíny!!!
Napsal jsem, že EXISTUJÍ naftové motory, které mají klidně 3x nižší emise NOx!!!
To, že neumíš číst mě nezajímá.
Když budu mít zdroje a prostor, tak ti udělám test na míru, kde postavím proti sobě 10 benzínů a 10 naft a vyjde to pro naftu. A naopak. Vše je jen otázka zadání a výběru.
Kdy vstoupila v platnost která norma je hezká věc, ale nic to nemění na faktu, kdy byl jaký motor zkonstruován. Konstrukce motoru není věc na 14 dní šašku. Takže se už dávno před normou udělá motor, kterej se vejde s přehledem a pak se prostě jen homologuje na danou normu, abys měl ty svoje tabulky. Tak tady nezvracej ty svoje moudra, že to jsou 5 let starý motory.
kruskar
považuju Kupku za debila, ale to není nic nového....
Ale jo no, těch pár tisícovek lenivých úředníků se musí něčím živit a musí vykazovat práci.
Netýká se CO2 u osobáků.
Tímto nepodporuji ani EV a ICE.
Nicméně to je fuk. Dopad na automobilku bude mít emisní složka. Především se to týká nafťáků, která se stejnému metru jako má Euro 6d pro benzíny, do nynějška vyhýbaly. Přestanou měřit součet oxidů dusíku a uhlovodíku, ale rozpočítají to zvlášť. A problém budou mít i chcanky, protože se měří amoniak. To bude problém pro nafťáky, protože i zbrusu nový eňoňuňo nafťák za miliony korun na křižovatce smrdí po čpavku poté, co zavedli chcanky.
dnes je benzin znevyhodnenej na spotrebni dani o 42% proti nafte
problem dyzlu by tak byl davno vyresenej, protoze by zadnej dyzl v osobaku nebyl
nejspis by i spalovak mel sanci na delsi zivot nez dnes
a zvyhodnovany naftaky, ktery sprisnejsima limatama maj vesmes problem, by mohli rovnou skrtnout a venovat se EV
tech 300-400km dojezdu u pidiauta na jezdeni kolem komina bude az dost
Krásně paušalizuješ
nebo chudak
mozna to je ale ten tvuj paserak cigaret o kterym jsi nam tady pel ooody
ale nejspis jen dalsi vylhana pohadka nebo tvuj vlhkej sen