Testy
.... a to je dobře.... To auto i s Giulií vyzrálo jako víno. Dost jsem s ním najezdil, na 19" kolech nevrzalo nic (no, skoro nic.... prostě ten interiér fakt dokonalý není.... ale estetika přebije vše!). Auto jezdí božsky, je neuvěřitelně klidné ve vysokých rychlostech, v naftě ani nežere, do zatáček nemusíte brzdit.... 😒]
Prostě je fakt skvělé.... Má vlastně jen dva problémy - cenu, kterou lze těžko obhájit pokud nejste vyloženě fanda no a pak prostor na zadních sedadlech, který jako stačí, ale na nadbytek fakt zapomeňte.
Skvělá, řidičcská kára, kde si vše nastavíte jednou a už to tak zůstane, žádné otravné asistenty, dotykáčová klima a podobné pí*oviny.... Prostě sednete, jezdíte, užíváte si to....
No, akorát to lidi nekupují.... co už.... 😒] 😒] 😒]
PS: dát dopředu matrix světla a hrát si se světelným podpisem a zároveň nechat tu zcela tragickou zadní couvací kameru je tak.... italské.... 😁
Prostě je fakt skvělé.... Má vlastně jen dva problémy - cenu, kterou lze těžko obhájit pokud nejste vyloženě fanda no a pak prostor na zadních sedadlech, který jako stačí, ale na nadbytek fakt zapomeňte.
Skvělá, řidičcská kára, kde si vše nastavíte jednou a už to tak zůstane, žádné otravné asistenty, dotykáčová klima a podobné pí*oviny.... Prostě sednete, jezdíte, užíváte si to....
No, akorát to lidi nekupují.... co už.... 😒] 😒] 😒]
PS: dát dopředu matrix světla a hrát si se světelným podpisem a zároveň nechat tu zcela tragickou zadní couvací kameru je tak.... italské.... 😁
No nekupují... Tradiční kupující SUV zmíněné vlastnosti neocení a spousta lidí (včetně mě) má fobii ze sedanu (i u BMW bych radši šel do 4 než do 3 sedan). No a pak tu máme ceny, kdy Alfa zdražila fakt extrémně... v podstatě na úroveň BMW...
No a pak tu máme zásadně osekanou konfigurovatelnost, absurdně osekanou nabídku barev (když už je to "předražená designová malosériovka", tak by mohly mít v nabídce alespoň ty) a chybějící výbavu, která už je v roce 2023 běžná i v ryzím maistreamu (odvětrávané sedačky například).
Klidně je možné vyrábět auto 8-10 let (jak ukazuje třeba Tesla), ale musí se náležitě faceliftovat i interiér a doplňovat ho o výbavu (během 10ti let se nároky zákazníků zásadně změní (jsou stále rozmazlenější)). 😄
No a pak tu máme zásadně osekanou konfigurovatelnost, absurdně osekanou nabídku barev (když už je to "předražená designová malosériovka", tak by mohly mít v nabídce alespoň ty) a chybějící výbavu, která už je v roce 2023 běžná i v ryzím maistreamu (odvětrávané sedačky například).
Klidně je možné vyrábět auto 8-10 let (jak ukazuje třeba Tesla), ale musí se náležitě faceliftovat i interiér a doplňovat ho o výbavu (během 10ti let se nároky zákazníků zásadně změní (jsou stále rozmazlenější)). 😄
hele já to vím že železo mají cajk ale zbytek je prostě tragédie.... 8-s 😉 a je to jak píšeš.... to auto exceluje ve vlastnostech které 90% kupců SUV neřeší a naopak v některých naprosto hoří.... co už.... 😄
Jasne, ze to nekupuju, ludia nechcu okamzitu reakciu auta na plyn a rychlost bez vacsej namahy 😄
Tobě bych nařídil povinně rok ve šlapacím autíčku, abys věděl, co je námaha.
Tvl., rychlost bez námahy, já omdlím...
Tvl., rychlost bez námahy, já omdlím...
To pisal autor clanku, ja som v tom nejazdil. A presne tento pseudovysmech to dokazuje, ludom je to jedno, ake maju auto, aj tak si jazdia svoje 😄
Jednou napíšeš, že to lidi chtěj, podruhý, že to nechtěj. Tady to vyznívá, jakože má Alfa bleskovou reakci na plyn a přitom tady obden tvrdíš, že ICE se neumí rozjet, protože mají hroznou reakci na plyn. Že to jde jen s EV.
Číst tvoje moudra je jak pozorovat fluidní pohlaví, jak se ráno zrovna vyspalo.
Číst tvoje moudra je jak pozorovat fluidní pohlaví, jak se ráno zrovna vyspalo.
Pôvodne som si myslel, že ľudia budú nadšení z elektromobilov, ich reakcií, jazdou, použiteľnosťou. Ale evidentne tomu tak nie je. Na tom nie je nič zlé, niečo nové sa naučiť. A tá alfa podľa článku reaguje vraj rýchlo a aj tak to nikto nekupuje, aj keď autor článku pochváli použiteľnosť v meste. Čiže napísal som to pôvodne dobre.
Skutečně není nic špatného na tom se něco nového naučit. Špatné je, když mi někdo nutí elektro, který nepotřebuju a hlavně nechci! A nevím, co bych se v něm měl jako naučit, když to umí jen ON/OFF.
A Stelvio snad proboha není auto do města.
A Stelvio snad proboha není auto do města.
"Srdce variant Veloce a Competizione sice bohužel moc negraduje ve vysokých otáčkách, zato vám podá všechnu sílu za všech okolností. To zpříjemňuje každodenní použití ve městech, na okreskách i po dálnicích, protože elegantní Alfu nemusíte přemlouvat k tomu, aby jela rychle, když to potřebujete.
A ved presne o tom pisem, ze ludia nechcu elektro, im je jedno, ako auto jazdi 😄
A ved presne o tom pisem, ze ludia nechcu elektro, im je jedno, ako auto jazdi 😄
Tu je 3 roky starý test a nejako som to extrémne zdraženie nepostrehol. Skôr sa mi zdá, že do základau toho dávajú oveľa viac a tomu zodpovedá aj cena. Neviem, nie som na Alfu e😜ert a rozpis výbavy v starom teste chýba.
https😐/www.auto.cz/…vyjimecna-135395 ... cena test. zestavy niečo nad 1,7 mil. Kč
Ttáto v novom teste je za 1,8 mil. Kč vrátane panorámy za 42 tis. a Driver Assit. za 43 Kč, ktoré sa v tom teste spred 3 rokov nespomínajú.
https😐/www.auto.cz/…vyjimecna-135395 ... cena test. zestavy niečo nad 1,7 mil. Kč
Ttáto v novom teste je za 1,8 mil. Kč vrátane panorámy za 42 tis. a Driver Assit. za 43 Kč, ktoré sa v tom teste spred 3 rokov nespomínajú.
Když na ně zatlačíte, dostanete se lehce nad 1,5 milionu. Za ceníkových 1,8 mil.snad neprodali v ČR ani jedno. Ale prodávají se, ne že ne.
Stelvio tak nesleduju, ale Giulia měla pár let zpátky obrovské slevy (20-27 😖, takže ta základní byla cca za 800tis a ta sportovní za cca 1mil. To už teď nějak nevidím...
Každopádně to není prémiovka (ano má koncepci) a cena je vysoká (což neodpovídá morálnímu stáří a osekané výbavě) 😉
Každopádně to není prémiovka (ano má koncepci) a cena je vysoká (což neodpovídá morálnímu stáří a osekané výbavě) 😉
Fobii ze sedanu a pak v těch kombíkách a rádoby SUV stejně jezdí v 1-2 a nic v tom nevozí nebo 4x do roka 😄 😄 😄
Já měl 3x hatchback, 3x kupé a 10 sedanů a sem s nimi nadmíru spokojen 😄
Já měl 3x hatchback, 3x kupé a 10 sedanů a sem s nimi nadmíru spokojen 😄
Vidíš to a já vozím furt něco a bez kombi ani ránu.
Bejval bych Giulii klidně bral, kdyby byla v kombajnu.
Podobně jsem kdysi uvažoval nad Lexusem ES (sice úplně jinej vesmír, ale proč ne?) a taky to shořelo na nulové praktičnosti.
Někdo jezdí s jednou taškou, nebo jen kreditkou a někdo zase skoro pořád plnej kufr, no...
Bejval bych Giulii klidně bral, kdyby byla v kombajnu.
Podobně jsem kdysi uvažoval nad Lexusem ES (sice úplně jinej vesmír, ale proč ne?) a taky to shořelo na nulové praktičnosti.
Někdo jezdí s jednou taškou, nebo jen kreditkou a někdo zase skoro pořád plnej kufr, no...
Já bych ji zkusil. Jestli bych ji koupil nevím, přece jen ta price/value nevycházela nijak zázračně... asi bych se tehdy spokojil s tou 147kW verzí... v nějaký spartánský výbavě... ale šel bych se projet. Stelvio už by byl moc velkej kompromis.
všechno sem sem kdy potřeboval sem dal do kufru nebo na zadní sedačky a co sem nedal, půjčil sem si dodávku. Ale to nastalo asi na 7 dnů za celou dobu co jezdím a to včetně stěhování 😄
No to se máš. Zřejmě nic nevozíš a vozit nepotřebuješ.
Já nevím jak ty, milovník aut, ale já jakožto pouhý uživatel mám za to, že na sedačky patří cestující a ne náklad. Takže já bych si teda potahy nezaprasil věcma, co patří do kufru. Položím tam maximálně bundu, nebo čistou příruční taštičku.
Máš to prostě jinak. Máš x aut a další si půjčuješ a potřebuješ to mít asi akční.
Já si koupím jedno praktický a nový a prostě ho používám na vše a nestresuju se, jestli si někde něco půjčím. Do kufru se mi vejdou skříně z Ikey, pračka, lednička, televize, horský kola, výbava na lyže, psi, zboží k obchodování, strom, seno, prostě cokoli tě napadne. A zároveň mám v autě čisto a když nevezu obří náklad, tak mám pořád 600-800 litrů prostoru s velikým vstupním otvorem a mohu vézt 4-5 lidí. A předpokládám, že takhle to má většina lidí, co si kupují kombíky. Protože dobře jezdí, málo žerou a hodně uvezou.
Já nevím jak ty, milovník aut, ale já jakožto pouhý uživatel mám za to, že na sedačky patří cestující a ne náklad. Takže já bych si teda potahy nezaprasil věcma, co patří do kufru. Položím tam maximálně bundu, nebo čistou příruční taštičku.
Máš to prostě jinak. Máš x aut a další si půjčuješ a potřebuješ to mít asi akční.
Já si koupím jedno praktický a nový a prostě ho používám na vše a nestresuju se, jestli si někde něco půjčím. Do kufru se mi vejdou skříně z Ikey, pračka, lednička, televize, horský kola, výbava na lyže, psi, zboží k obchodování, strom, seno, prostě cokoli tě napadne. A zároveň mám v autě čisto a když nevezu obří náklad, tak mám pořád 600-800 litrů prostoru s velikým vstupním otvorem a mohu vézt 4-5 lidí. A předpokládám, že takhle to má většina lidí, co si kupují kombíky. Protože dobře jezdí, málo žerou a hodně uvezou.
Mám ještě jeden problém... testovaná kombinace stříbrné s černýma kolama je obzvlášť hrozná, ale ani v té červené se mi to vlastně nelíbí 😒
Ano, stříbrná s černýma kolama zabije spolehlivě jakékoliv auto (od Fabie po McLaren 😄 ). Červená je imho super, akorát se v těch jejich červených už nějak nevyznám, ta pěkná na Giulii je za příplatek snad 90tis a ještě nejde objednat jen tak k něčemu... :no: 😄
klasika *** importér... jako vždy.... :yes: ještě to ve spolupráci s automobilkou zabili povinnými černými lemy blatníků.... :yes: dej k tomu malý výběr barev a máš vymalováno....
Ta celo černá kola tomu opticky škodí hodně, zrovna teď v pátek jsem parkoval vedle tmavě zeleného Stelvia, které mělo tvarově hodně podobná kola, ale ve dvoubarevném provedení, a vypadala nesrovnatelně lépe, než tahle, evokující "zimáky".
ano, tyhle kola vypadaji OK ale taky jsou to zcela nesmyslne 21".... to bych na aute fakt nechtel....
Ta zelená mu navíc sluší.
Já bych se držel svých oblíbených... červená metla nebo modrá. Jo, ty dvoubarevný kola jsem viděl a vypadá to úplně jinak... takhle nějak by to šlo https😐/hips.hearstapps.com/…4b17deec4a1b.jpg
(klidně bez té baby... a hlavně zepředu 😄 )
Pořád je to ale tak, že mě ty barokní tvary auta jako celku moc neberou a dají se spíš minimalizovat škody.
(klidně bez té baby... a hlavně zepředu 😄 )
Pořád je to ale tak, že mě ty barokní tvary auta jako celku moc neberou a dají se spíš minimalizovat škody.
Jj, to jsou ty dvacítky.
Za mě určitě radši červená, než ta modrá, nebo zelená Montreal, ta je dle mě taky mnohem povedenější, než modrá Misano. Ale tahle matná šedá metla bude v reálu vypadat líp, než tady na fotkách, ale musela by mít ty dvoubarevné dvacítky, plus lemy blatníků v barvě karoserie (jako QV).
Za mě určitě radši červená, než ta modrá, nebo zelená Montreal, ta je dle mě taky mnohem povedenější, než modrá Misano. Ale tahle matná šedá metla bude v reálu vypadat líp, než tady na fotkách, ale musela by mít ty dvoubarevné dvacítky, plus lemy blatníků v barvě karoserie (jako QV).
Tak lemy blatníků v barvě mělo do této poslední modernizace právě verze Veloce. Tedka to bohužel zrušili. V barvě to vypadá lépe
Naopak třeba vzadu se mi u QV nelíbí ten lakovaný spodek nárazníku, v té černé to opticky trošku odlehčí, v barvě to působí hodně XXL.
U těch spodků nárazníků je to O.K., u lemů blatníků nic moc. A ty černé prahy jsou opticky příliš "vysoké".
Zejména se mi nelíbilo tohle:
https😐/auto.srba.cz/…/c6-l5izwg0k.jpg
Ten zadek je tlustej sám o sobě a v plnolaku to "vynikne" ještě víc.
Černé prahy jsou za mě ok a s lemama souhlas, to se mi taky moc nezdá.
https😐/auto.srba.cz/…/c6-l5izwg0k.jpg
Ten zadek je tlustej sám o sobě a v plnolaku to "vynikne" ještě víc.
Černé prahy jsou za mě ok a s lemama souhlas, to se mi taky moc nezdá.
Červená je nej a na Alfu se hodí... i na SUVko.
Montreal je nepochybně zajímavá barva, ale mně nějak nesedí... mám z toho pocit jako z takovejch těch čínskejch angličáků trošku 😄
Modrá je pro mě sázka na jistotu. Konkrétně u Stelvia to funguje tak nějak průměrně a červená je lepší... ale nějak takhle by se to dalo a pro mě je to asi #2 https😐/vehicle-images.dealerinspire.com/…0f21fec0116a.jpg
Montreal je nepochybně zajímavá barva, ale mně nějak nesedí... mám z toho pocit jako z takovejch těch čínskejch angličáků trošku 😄
Modrá je pro mě sázka na jistotu. Konkrétně u Stelvia to funguje tak nějak průměrně a červená je lepší... ale nějak takhle by se to dalo a pro mě je to asi #2 https😐/vehicle-images.dealerinspire.com/…0f21fec0116a.jpg
Jo, Montreal je na přímém slunci už trochu na hraně atraktivity a kýče, ale za mě furt lepší, než modrá Misano. 😉
Neviem ako na Stelviu, ale na Giulii je to fantastická farba, snáď ešte krajšia, ako podobná Isle of Man green na M3. Pre mňa asi najkrajšia farba v súčasnosti na nových autách (mimo nejakých individual farieb): https😐/images.drive.com.au/…5gzroje86ujedwn6
Ja mám dva problémy. Prvým je tá farba, krásna Montreal je len pre QV a červená metla stojí tuším cez 3000 eur, to je fakt veľa.
No a potom fakt, že vyhrievanie sedadiel nejde k látkovým poťahom, iba ku koženým a ja by som kožené poťahy rozhodne nechcel.
No a potom fakt, že vyhrievanie sedadiel nejde k látkovým poťahom, iba ku koženým a ja by som kožené poťahy rozhodne nechcel.
Červená Etna stojí 90 litrů, ale červená Alfa je v základu.
Opravdu si nezahřeješ zadek v hadru? To je hodně mimo.
Presne. Dá sa priplatiť iba balík vyhrievania povinne s koženými poťahmi.
takhle - nějaké základní Stelvia mají hadrové sedačky a podle aktuálního konfigurátoru tam fakt vyhřívání nejde. Což je teda bizár, ale ony ty základní sedačky jsou na prd, takže to asi stejně nikdo moc nezvažuje. Pak můžeš mít sedačky kožené (Veloce) nebo alcantarové (Competizione) a tam výhřev samozřejmě lze.
ale jako jo, je to masakr mít v základu karbonový kardan, matrix světla, hliníikový podvozek a neumožnit zakoupení vyhřívaných sedaček. Oni tam fakt jedou bomby na tom marketingu....
ale jako jo, je to masakr mít v základu karbonový kardan, matrix světla, hliníikový podvozek a neumožnit zakoupení vyhřívaných sedaček. Oni tam fakt jedou bomby na tom marketingu....
Za mě rozhodně alcantara... :yes:
zcela bez debat.... alcantarove sedacky ve Stelviu jsou fakt TOP :yes:
Pozeral som a u nás alcantara v Stelviu nie je, nielen v Competizione, nikde: file😐//C😐Users/Admin/Downloads/zc_ar_stelvio_1_5_2023.pdf
Každopádne tvarovo sú tie športové sedačky (od Veloce vyššie) špičkové a fakt pekne držia.
Každopádne tvarovo sú tie športové sedačky (od Veloce vyššie) špičkové a fakt pekne držia.
Neviem ako Stelvio, ale Giulia má kožené sedačky aj v najvyššej výbave Competizione, žiadna alcantara tam nie je. Aspoň u nás majú výbavy Ti, Veloce a Competizione vždy kožu, líši sa len jej farba a prešívanie. Alcantara by bola super, žiaľ u nás nie je a koža, naviac nevetraná je z môjho pohľadu dosť veľká prekážka.
Je to tak jak píšete. Alcantara jde pouze u Quadrifoglia. Pouze krátký čas asi rok a půl šla objednat verze veloce TI(předchůdce výbavy competezioni)které měla komplet interiér z verze Quadrifoglia.
A také ještě u následovníka Veloce Ti, a sice verze Estrema (což byl teda ten přímý předchůdce Competizione).
Jasný estrema byla v nabídce snad půl roky
No bylo to u MY22, takže klasicky cca ten jeden rok. U MY23 to bylo tohle Competizione, které už o Alcantaru přišlo. A pro pořádek, teď u MY24 se toto "vrcholné provedení" u čtyřválců bude jmenovat Tributo Italiano....
V této souvislosti musím zmínit další stesk nad tím, jak u AR funguje marketingové oddělení. Prostě po italsku 8-s Tohle provedení totiž půjde objednat jen v barvách italské trikolory, tzn. v červené, bílé a zelené. A bude mít černou střechu. Doteď OK. Ovšem ta červená je jen ta příšerná pastelka Alfa Red, suverénně nej barvu Etna Red, kterou Alfa Romeo má, jde objednat jen u Veloce. A to znamená, že v této luxusní barvě si to auto můžete nakonfigurovat jen s tím černě lakovaným spodkem, znovu jako u MY23. Jsou to fakt magoři.
Za mě to auto s lakovaným spodkem vypadá mnohem sportovněji, opticky ho to dosti snižuje, především u světlejších barev. S tím černým spodkem to vypadá prostě mnohem víc jako SUV...
V této souvislosti musím zmínit další stesk nad tím, jak u AR funguje marketingové oddělení. Prostě po italsku 8-s Tohle provedení totiž půjde objednat jen v barvách italské trikolory, tzn. v červené, bílé a zelené. A bude mít černou střechu. Doteď OK. Ovšem ta červená je jen ta příšerná pastelka Alfa Red, suverénně nej barvu Etna Red, kterou Alfa Romeo má, jde objednat jen u Veloce. A to znamená, že v této luxusní barvě si to auto můžete nakonfigurovat jen s tím černě lakovaným spodkem, znovu jako u MY23. Jsou to fakt magoři.
Za mě to auto s lakovaným spodkem vypadá mnohem sportovněji, opticky ho to dosti snižuje, především u světlejších barev. S tím černým spodkem to vypadá prostě mnohem víc jako SUV...
Takze jediny problem je vrzani. Navic hoodne zveliceny. Nebo to auto muselo pred tim jezdit po zeleznicnich prazcich.
To nicmene stacilo k tomu, aby asi 16x zopakoval, ze je "italska technika", takze hhrozna, zastarala, nespolehliva...
To nicmene stacilo k tomu, aby asi 16x zopakoval, ze je "italska technika", takze hhrozna, zastarala, nespolehliva...
Mám Stelvio doma.Najeto 160000.Ani na kostkách nebo rozbité silnici jsem si žádného vrzání nevšiml.Zkušenost mám s dalšími dvěmi stelvii,jedno asi 80000km druhé přes 100000km a taky nic.
Tak to je přeci normálka. Když vrže BMW nebo audi tak se napíše že jo to zřejmě vada testovaného kusu. Tady se z toho udělá téma. . .
...zmínka o infotainmentu. To, že je rádoby nemoderní je jeho výhoda, navíc je potřeba zmínit ovládání, které si vzalo inspiraci u dřívějších BMW a dnes ho překonává.
Stelvio moc nezestárlo a líbí se mi nyní asi víc než při představení.
Stelvio moc nezestárlo a líbí se mi nyní asi víc než při představení.
... jasně, to je ten paradox že když se všichni kolem zhorší, ty nemusíš dělat nic. Já jsem se Stelviem v poslední verzi ještě před tímto faceliftem jezdil a fakt mi v tom infotaimentu kromě lepší parkovací kamery nic nechybělo.
Proboha co od toho taky chtít? spáruju si telefon, kolečkem nastavím klimu, tlačítkem vypnu start-stop a to je celé. Žádné defaultní hlídání pruhů, žádné čtení značek co se mi montuje do tempomatu, prostě nic co by otravovalo. Dokonce šly osekat zobrazovaná data takže jsi viděl jen relevantní věci a ne milion hodnot které jsou zcela k ničemu atd.
Opravdu se s tím jezdilo fajn, mohl do toho sednou člověk co v tom v životě nejel a prostě nastartoval a odjel, nepotřeboval se s tím týden seznamovat.
hele fakt jsem v tom rok jezdil a za tu dobu defacto nešáhl na dotykáč.... Celé jsem to zvládl tím i-drivem nebo jak tomu u BMW říkáte 😄
Proboha co od toho taky chtít? spáruju si telefon, kolečkem nastavím klimu, tlačítkem vypnu start-stop a to je celé. Žádné defaultní hlídání pruhů, žádné čtení značek co se mi montuje do tempomatu, prostě nic co by otravovalo. Dokonce šly osekat zobrazovaná data takže jsi viděl jen relevantní věci a ne milion hodnot které jsou zcela k ničemu atd.
Opravdu se s tím jezdilo fajn, mohl do toho sednou člověk co v tom v životě nejel a prostě nastartoval a odjel, nepotřeboval se s tím týden seznamovat.
hele fakt jsem v tom rok jezdil a za tu dobu defacto nešáhl na dotykáč.... Celé jsem to zvládl tím i-drivem nebo jak tomu u BMW říkáte 😄
potom je asi jedno, aky je infotainment, ked ho clovek nepouziva, nie? 😄
Presne tak.
Niekedy je lepšie ostať aj keď pri staršom ale overenom a dobrom systéme a nie za každú cenu modernizovať. AR má fakt slušný infotaiment a ako píše kolega vyššie tak by to chcelo snáď iba lepšiu park kameru.
Niekedy je lepšie ostať aj keď pri staršom ale overenom a dobrom systéme a nie za každú cenu modernizovať. AR má fakt slušný infotaiment a ako píše kolega vyššie tak by to chcelo snáď iba lepšiu park kameru.
Jako nechci říkat, že to s tím interiérem není možné, ale mám sakra zase pocit, že kvalita zdejší odborné redakce se zase ukázala.
Jako majitel už třetího Stelvia snad k tomu mám co napsat. Můžu si u Alfy myslet cokoliv o italských cikánech (a taky si myslím), ale pakliže autor nepíše u každého jiného auta o vrzání interiéru, tak pak je jeho hodnocení, ostatně jako většinou tady, nepřijatelně tendenční! Já sám jsem na jakékoliv pazvuky sakra citlivý a rozhodně bych neřekl, že interiér Stelvia vrže. A to jak už jsem psal, mám třetí kus. Naopak v práci máme koncern (VW a Škodovky) a to jsou teda teprve přeborníci v různých pazvucích. Bohužel, autoři toho webu by to o těchto značkách jistě nenapsali. Tím jsem si jist... Jako takhle, pokud člověk fakt chce, tak za mě nachytá na švestkách jakýkoli interiér. Ať už, že tomu pomůže či nepřiměřeně přísným okem (uchem). Ale Stelvio má interiér určitě na velmi solidní úrovni a když jsem měl třeba na pět dní v rámci akce Lexusu půjčenou NX 350h, tak za mě jsem byl právě zklamaný, že tam středový tunel trochu skřípal a celkově mě velmi nemile překvapila hlučnost toho auta. Bral jsem, že Lexus by měl zkrátka být fakt někde jinde. Stelvio jde slyšet od dveří, ale spíš jen díky tomu, jak je zbytek auta velmi nadstandardně odhlučněný. Koneckonců AR má i dvojitá laminovaná skla....
Jinak mám o AR takovou říkanku: "Italský inženýr vymyslí geniální řidičské auto. To auto má absolutně bezkonkurenční jízdní vlastnosti v rámci své kategorie, absolutně bezkonkurenční materiály v rámci své finanční relace (vždyť, kdo vám dá za tuhle cenu kardan z karbonu, tolik hliníku a kůže atd.). Inženýr s tím tedy jde za svým vedením a to mu jeho návrh ani po poradě s ekonomy prakticky skoro vůbec neočesá a auto schválí do produkce. Ale.... pak přijde ta výroba. A tam na to bohužel italský černoch u linky kašle a italský běloch na výstupní kontrole má zase od čtvrtka do úterka siestu. Takže šťastný ten, kdo má středeční vůz. Bohužel".
Namítnete, že to se právě může týkat toho interiéru. No, pravda, může. Ale já tomu opravdu moc nevěřím, už s tím ohledem, že test je publikován právě zde. Jak už jsem psal, mám již třetí kus a seděl jsem tak aspoň v dalších deseti a všechny auta měly interiér v tomhle ohledu OK. Mé stesky jdou však jiným směrem. Např. ke kvalitě lakování. U třívrstvých barev (Etna red, Montreal green ad.) mají vždy v jednom místě lak stečený. Je tam problém roky a očividně to fabrika neřeší. A to jsou prosím barvy za přípatek až 90 tis. kč! Pak dále např. slícování rámečků u oken resp. tím, jak je to auto skoro celé z hliníku, tak je potřeba třeba přihnout dveře atp. Poslední dvě auta mi svítily vysoko a oslňovaly protijedoucí; fabrika to klidně pošle ven a co neudělala teda ona, tak by měl udělat dealer v rámci předprodejní prohlídky, že. Leč ten na to často taky kašle. Je to takové Dodo, dodělej si doma.....Atd. Atd. Takže, ano, zpracování by mělo být v mnoha ohledech lepší a je to škoda už v tom kontextu, že to auto je jinak z velmi kvalitních materiálů, které vám v dané cenové jen tak někdo nenabídne..... A pozor, (snad to teda nezakřiknu, ťuk ťuk), tyhle Stelvia a Giulie na platformě Giorgio jsou jinak docela solidně spolehlivá auta.
No, mohl bych toho psát spoustu. Ale k článku. Opět a zase jsem se přesvědčil, jak je tento web zaujatý a tendenční.
Když Alfu Romeo shrnu jakožto celek. Tak si takto: Ač mě značka Alfa Romeo v mnoha ohledech neskutečně se.e, tak to auto je v rámci své kategorie prakticky bezkonkurenční. Pokud chcete SUV, ale zároveň jdete po jízdních vlastnostech, tak moc jiných možností nemáte. A pokud, tak jste cenově zcela jinde..... Uznávám, že může znít nesmyslně "SUV a výborné jízdní vlastnosti", ale tady se to prostě fakt podařilo. Asi i tím, že ono to tak ani není typické SUV. Jak já s oblibou říkám, ono je to tak ze 40% SUV, ze 35% zvýšený kombík a z 25% GranTurismo 😄 A jelikož EU už pro ty z nás, kteří chtějí aspoň trošku nějaký výkonný motor, bohužel totálně zabila mé milované Plejády (Subaru), tak chvála Bohu za takovouto Alfu romeo 😉
Jako majitel už třetího Stelvia snad k tomu mám co napsat. Můžu si u Alfy myslet cokoliv o italských cikánech (a taky si myslím), ale pakliže autor nepíše u každého jiného auta o vrzání interiéru, tak pak je jeho hodnocení, ostatně jako většinou tady, nepřijatelně tendenční! Já sám jsem na jakékoliv pazvuky sakra citlivý a rozhodně bych neřekl, že interiér Stelvia vrže. A to jak už jsem psal, mám třetí kus. Naopak v práci máme koncern (VW a Škodovky) a to jsou teda teprve přeborníci v různých pazvucích. Bohužel, autoři toho webu by to o těchto značkách jistě nenapsali. Tím jsem si jist... Jako takhle, pokud člověk fakt chce, tak za mě nachytá na švestkách jakýkoli interiér. Ať už, že tomu pomůže či nepřiměřeně přísným okem (uchem). Ale Stelvio má interiér určitě na velmi solidní úrovni a když jsem měl třeba na pět dní v rámci akce Lexusu půjčenou NX 350h, tak za mě jsem byl právě zklamaný, že tam středový tunel trochu skřípal a celkově mě velmi nemile překvapila hlučnost toho auta. Bral jsem, že Lexus by měl zkrátka být fakt někde jinde. Stelvio jde slyšet od dveří, ale spíš jen díky tomu, jak je zbytek auta velmi nadstandardně odhlučněný. Koneckonců AR má i dvojitá laminovaná skla....
Jinak mám o AR takovou říkanku: "Italský inženýr vymyslí geniální řidičské auto. To auto má absolutně bezkonkurenční jízdní vlastnosti v rámci své kategorie, absolutně bezkonkurenční materiály v rámci své finanční relace (vždyť, kdo vám dá za tuhle cenu kardan z karbonu, tolik hliníku a kůže atd.). Inženýr s tím tedy jde za svým vedením a to mu jeho návrh ani po poradě s ekonomy prakticky skoro vůbec neočesá a auto schválí do produkce. Ale.... pak přijde ta výroba. A tam na to bohužel italský černoch u linky kašle a italský běloch na výstupní kontrole má zase od čtvrtka do úterka siestu. Takže šťastný ten, kdo má středeční vůz. Bohužel".
Namítnete, že to se právě může týkat toho interiéru. No, pravda, může. Ale já tomu opravdu moc nevěřím, už s tím ohledem, že test je publikován právě zde. Jak už jsem psal, mám již třetí kus a seděl jsem tak aspoň v dalších deseti a všechny auta měly interiér v tomhle ohledu OK. Mé stesky jdou však jiným směrem. Např. ke kvalitě lakování. U třívrstvých barev (Etna red, Montreal green ad.) mají vždy v jednom místě lak stečený. Je tam problém roky a očividně to fabrika neřeší. A to jsou prosím barvy za přípatek až 90 tis. kč! Pak dále např. slícování rámečků u oken resp. tím, jak je to auto skoro celé z hliníku, tak je potřeba třeba přihnout dveře atp. Poslední dvě auta mi svítily vysoko a oslňovaly protijedoucí; fabrika to klidně pošle ven a co neudělala teda ona, tak by měl udělat dealer v rámci předprodejní prohlídky, že. Leč ten na to často taky kašle. Je to takové Dodo, dodělej si doma.....Atd. Atd. Takže, ano, zpracování by mělo být v mnoha ohledech lepší a je to škoda už v tom kontextu, že to auto je jinak z velmi kvalitních materiálů, které vám v dané cenové jen tak někdo nenabídne..... A pozor, (snad to teda nezakřiknu, ťuk ťuk), tyhle Stelvia a Giulie na platformě Giorgio jsou jinak docela solidně spolehlivá auta.
No, mohl bych toho psát spoustu. Ale k článku. Opět a zase jsem se přesvědčil, jak je tento web zaujatý a tendenční.
Když Alfu Romeo shrnu jakožto celek. Tak si takto: Ač mě značka Alfa Romeo v mnoha ohledech neskutečně se.e, tak to auto je v rámci své kategorie prakticky bezkonkurenční. Pokud chcete SUV, ale zároveň jdete po jízdních vlastnostech, tak moc jiných možností nemáte. A pokud, tak jste cenově zcela jinde..... Uznávám, že může znít nesmyslně "SUV a výborné jízdní vlastnosti", ale tady se to prostě fakt podařilo. Asi i tím, že ono to tak ani není typické SUV. Jak já s oblibou říkám, ono je to tak ze 40% SUV, ze 35% zvýšený kombík a z 25% GranTurismo 😄 A jelikož EU už pro ty z nás, kteří chtějí aspoň trošku nějaký výkonný motor, bohužel totálně zabila mé milované Plejády (Subaru), tak chvála Bohu za takovouto Alfu romeo 😉
"...ono je to tak ze 40% SUV, ze 35% zvýšený kombík a z 25% GranTurismo 😄 "
Auto podobného charakteru přišlo na trh skoro tři roky před Stelviem...
Macan.
Auto podobného charakteru přišlo na trh skoro tři roky před Stelviem...
Macan.
No jasně, s tím nelze nic víc než souhlasit. Však Macana taky beru vlastně jako jedinou opravdovou konkurenci. A lepší, ovšem zdaleka nee o tolik, o kolik je dražší 😉
Ale pokud budu trvat na šestiválci (na čemž bych u takového auta k vůli charakteru trval, klidně bez ohledu na max. výkon), tak ten Macan nemusí být ani dražší, nebo aspoň ne o moc, a pořád je to celkovou kvalitou Porsche.
Stelviu (i Giulii) žalostně chybí "podladěný" V6 za přijatelnější cenu.
Stelviu (i Giulii) žalostně chybí "podladěný" V6 za přijatelnější cenu.
koupit si od Alfy SUV je pro mě zcela nepředstavitelné. Takže bych jednoznačně upřednostnil Giulii. Pokud by ovšem k 2litrovému benzínu nabízela manuál... 😲 😒
Hele, píšeš to u jakéhokoli testu u AR. Jako částečně ti rozumím, ale myslím, že ta auta asi opravdu moc neznáš. Joo, jako asi ses svezl, ale pokud bys delší dobu v té Giulii jezdil, tak bys musel uznat, že ta ZF s těmi nádhernými půlměsíci u volantu je prostě skvělá. Teda po mechanické stránce určitě, softwarově AR bohužel podlehlo Bruselskému tlaku/snaze o co nejnižší spotřebu, takže motor zbytečně podtáčí. Ale řešení je prostě jezdit v "D" režimu. A nebo si můžeš pádlovat v manuálním režimu. S těmi pádly jsi schopen řadit mnohem rychleji než s klasickým manuálem a rozhodně s tím jde jezdit dosti sportovně. A pokud s tím autem i přesto máš bohaté zkušenosti (což si nemyslím), tak pak si podle mě pleteš jádro pudla/smysl tohoto auta. Stesky po manuální převodovce u tohoto auta prostě podle mě nejsou úplně na místě. Přece jen to není nějaké BRZ nebo MX-5ka.
A k tomu tvému; nepředstavitelné si koupit SUV od Alfy. Ono jasně, se stejnou motorizací je samozřejmě Giulia jízdně ještě o kus lepší. Ale pro nás, co máme rodinu, tak je Stelvio prostě ještě o větší kus praktičtější. S tím holt nehneš. A navíc, kombi Giulia není a Stelvio je i tak mnohem mnohem víc řidičský vůz než drtivá většina produkce napříč všemi kategoriemi. Takže ano, až se rozvedu, tak si koupím tu Giulii.... No, možná vlastně asi spíš to BRZ a to pak samozřejmě, jedině s manuální převodovkou.... 😉
A k tomu tvému; nepředstavitelné si koupit SUV od Alfy. Ono jasně, se stejnou motorizací je samozřejmě Giulia jízdně ještě o kus lepší. Ale pro nás, co máme rodinu, tak je Stelvio prostě ještě o větší kus praktičtější. S tím holt nehneš. A navíc, kombi Giulia není a Stelvio je i tak mnohem mnohem víc řidičský vůz než drtivá většina produkce napříč všemi kategoriemi. Takže ano, až se rozvedu, tak si koupím tu Giulii.... No, možná vlastně asi spíš to BRZ a to pak samozřejmě, jedině s manuální převodovkou.... 😉
Presne som to chcel k tomu automatu napísať, ale predbehol si ma. Jazdil som Giuliu predvčerom a práve ten automat ma pozitívne prekvapil. V režime D tie preradenia boli nielen bleskové, ale automat príjemne kopal ako dvojspojka. A ako píšeš tie veľké kovové pádla pod volantom sú parádne, radosť s nimi radiť. Takže zrovna automat nie je vec, ktorú by som na Giulii kritizoval.
Tak abych ti to trochu upřesnil, tak Giulii jsem si vyzkoušel opravdu důkladně - s dieselem a manuálem, s dvoulitrem ve čtyřkolce i jako vrcholné QV s automatem. A "logiku" výrobce opravdu moc nechápu - tu čtyřkolku by podle mě nejvíc potřebovala právě nadupaná nejsilnější varianta (však to tak v případě 164ky i 155ky bývalo a bylo to naprosto logické). Naopak k silnějšímu benz. dvoulitru s 280 k bych přidal manuál a pouze zadokolku se samosvorem. K tomu pořádně poladit zvuk motoru, aby zněl opravdu alfácky, decentní bodykit a pravověrní Alfisté po celém světě by dealerům AR tuto verzi trhali z rukou, protože by ani nemusela být moc drahá a na celém světovém trhu by neměla konkurenci!!! Sakra, chci toho po AR skutečně tak moc, aby to bylo nesplnitelné?! I ty emise CO2 by tato verze měla relativně velmi příznivé a trojicí pedálů, mechanismus manuálního řazení i středový panel se šaltpákou má AR pro Giulii dávno vyvinutý a vyrobený!!! 😲 😲 😒 P.S.: Sorry Alfo, ale za této situace mi nezbývá, než si dál hýčkat svou letitou 156 2.0 T.S. .... (159 na těžké platformě GM jsem nikdy nepovažoval za pravou Alfu).
Tak s tým samozrejme súhlasím, ideál by bol, ak by bol na výber manuál aj automat, štvorkolka aj zadokolka. Tiež by som vtedy išiel do manuálu, rovnako ako Ty. Ale na výber nie je. Takže na rozdiel od Teba by som Giuliu neodvrhol len preto, že nie je možnosť manuálu, proste ten automat je špičkový a nie je rozhodne dôvodom Giuliu len preto odmietnuť.
Vieš že ja som fanúšik manuálu, ale práve v Giulii 2,0T je zrovna automat tá vydarenejšia zložka pohonného reťazca. Je rýchly, pritom hladký a svojou rýchlosťou a odstupňovaním pomáha motoru, ktorý je taký bežný. Jasné, mať možnosť aj manuálu (a nižšej základnej ceny) by bola fajn, ale pri zvezení s Giuliou absencia manuálu nepríde na myseľ. To už skôr by som čakal od petrolheada výhrady voči tomu, že už nie je zadokolka.
Takže za mňa ako fanúšika manuálu by jeho absencia nebola prekážkou kúpy Giulie. Tou je z môjho pohľadu hlavne cena, absencia silnejšieho motora (mimo QV) či nemožnosť vyhrievania látkových sedadiel.
Takže za mňa ako fanúšika manuálu by jeho absencia nebola prekážkou kúpy Giulie. Tou je z môjho pohľadu hlavne cena, absencia silnejšieho motora (mimo QV) či nemožnosť vyhrievania látkových sedadiel.
Dám to jako reakci k tobě, ale je to spíš obecně ke spoustě z vás, kteří si zoufáte nad cenou.
Ano, teď už je situace trošku jiná, ale ještě na jaře šlo z venku dovézt Giulii Veloce za cca lehce přes mega, mega a sto k tomu i s prémium paketem. Panebože, to vám jakože přijde moc??! Dyk za to se dneska tady u nás prodává kdejaký "Pežot". Když vezmu své Stelvia, tak své první jsem si dovezl ve 2020 za cenu hluboko pod milión, samozřejmě mluvím o ceně s DPH. Letos na jaře totálně nadupané Veloce vč. i třeba el. výklopného tažného taktéž za super cenu... To, že ceníková suma tehdy u nás v ČR byla 2 060 000 kč a reálně by se prodávala za třeba 1 650 000 kč je věc druhá. Ale to je zcela mimo, to platí jen blbec. Teď už je situace trošku jiná, u nás šly ceny snad i malinko níž, ale hlavně, Zlotůvka už není za 5,00 a ani Forint není za 5,90. Třeba takový QV šlo před rokem dovézt v Giulii za 1,6 mio a Stelvio za mio a třičtvrtě....
Ano, teď už je situace trošku jiná, ale ještě na jaře šlo z venku dovézt Giulii Veloce za cca lehce přes mega, mega a sto k tomu i s prémium paketem. Panebože, to vám jakože přijde moc??! Dyk za to se dneska tady u nás prodává kdejaký "Pežot". Když vezmu své Stelvia, tak své první jsem si dovezl ve 2020 za cenu hluboko pod milión, samozřejmě mluvím o ceně s DPH. Letos na jaře totálně nadupané Veloce vč. i třeba el. výklopného tažného taktéž za super cenu... To, že ceníková suma tehdy u nás v ČR byla 2 060 000 kč a reálně by se prodávala za třeba 1 650 000 kč je věc druhá. Ale to je zcela mimo, to platí jen blbec. Teď už je situace trošku jiná, u nás šly ceny snad i malinko níž, ale hlavně, Zlotůvka už není za 5,00 a ani Forint není za 5,90. Třeba takový QV šlo před rokem dovézt v Giulii za 1,6 mio a Stelvio za mio a třičtvrtě....
Veď práve, vídaval som inzeráty na nové Giulie 2,0T od nejakých 36t eur. Po facelifte to ale skočilo výrazne hore, jednak základné ceny sú vyššie, jednak nie sú zľavy a teraz najlacnejšie Giulie 2,0T vidím za 49t: https😐/carvago.com/…lfa-rome👋giulia?… A keď som sa tento týždeň bavil s predajcom, tak zľavy sú v jednotkách percent, Giu do výroby max. 7%, jazdená predvádzačka max. 10%. Teda taká verzia 2,0T Veloce je reálne za nejakých 54t eur. A to mi príde fakt hodne za štvorvalec.
Už keď potrebujem/chcem SUV tak ho kúpim aspon u značky ktorú mám rád. Také reči suv od AR nie a inde (Škoda) áno tomu moc nerozumiem. Už mi prídeš ako Tooper ktorý velebil jedno a nakkniec kúpil to čo zatracoval.
Najlepšie zvezenie za posledné roky je spojenie Giulia Q v MT6. Top podvozok, top motor a radosť s MT6.
motorem…
Nemyslim si, ze je duvod mezi Stelviem a x3 nekoho zasadne privilegovat.
Zato taková Q5… 😁 jenže kdo si tyhle krabice kupuje, často ani neví která náprava je poháněná…ale zase souhlas, že podvozkově se nedá mluvit o tom, že by bylo něco v této třídě vyloženě vyspělejší.
https😐/x3.xbimmers.com/…s/showthread.php?…
Alfa je V motor jenom v šestiválci, testovaná motorizace je R4 a přesto má celý motor za přední nápravou (stejně jako je celá V6 za přední nápravou, cenou za toto jednoznačně nejlepší technické řešení je logicky omezený prostor na zadních sedačkách), u X3 naproti tomu půlka motoru je za nápravou, půlka před nápravou.
Takže technický základ Stelvia je skutečně daleko lepší než u X3 (samozřejmě nikoliv výběr motorizací, vnitřní výbavy, barev, světelné techniky etc.).
Mimochodem nedávno mě zaskočilo na Gulii, že i když je v obyčejných verzích takto stavěná, tak verze quadrifoglio je výrazně pomalejší než konkurence, ale chápu že to je stavěné víc na neměřitelné zážitky…
Celkovým charakterem má ke Stelviu nejblíž Macan (mimochodem služebně ještě skoro o tři roky starší, než Stelvio), třídní "konkurence" na to jde trochu jinak, ta nabízí primárně více charakteru typičtějšího pro kategorii SUV.