Hele po tom co tu minuly tyden probehl clanek o tom ze TUV vyhodnotil Dacie jako jedny z nejmene spolehlivych aut a vyhralo to duo Mercedes a Audi bych se tomuhle zaveru leda tak zasmal. TUV neni entita, ktera muze hodnotit spolehlivost. To muzou delat akorat uzivatele a servisy. TUV k tomu nema data delat takova hodnoceni.
to jo, ale kolik 2-3 letých aut musí na technickou - odpovím vám, v podstatě žádné, takže to se statistikou z technických klontrol nemá nic společného, jsou to nějaká úplně jiná data
Nemáte pravdu, musí všechna, jak píše vedle Emel, v Německu musí na STK auto nejpozději ve 3 letech. No a to se nyní u Tesel Model 3 děje a je to "nevyhazovanější" auto v kategorii první technická, tedy stáří 2-3 roky.
A co nám ten špatný výsledek po 3 letech říká? Že je to spolehlivé auto, u kterého netřeba jezdit na výměny oleje a další servis, takže s ním majitelé vesele 3 roky jezdí bez servisu a pak je vyhodí na technický. No a nějaký hlupák z toho vyvodí statistický závěr, že se jedná o nespolehlivé auto.
to je v pořádku, že o tom rozhoduje TUV, ale to ti nic neříká o spolehlivosti, ale o stavu auta, který přijede na STK tj. jak se o něho majitel stará respektive kolik investuje do servisu auta.
Je vidět že o tom nic nevíš. TÜV sbírá informace ze všech servisů jak moc která značka a který typ zajíždí do servisů na opravy a podle toho staví žebříčky.
… napravy, resp. tlumice a ramena. Mam dojem, ze majitel T3 mi rikal o nejakych spatnych silentblocich. Ve finale je to blbost, ale seriove montovane kurrv..itko.
Přesně tak. Závěr TUV nám říká ve skutečnosti pravý opak. Jen hlupáci nedokáží správně interpretovat předložená data. Tesla je velice spolehlivé auto, protože i bez servisu normálně jezdí.
Jestli má auto za 3 roky najeto 30tkm nebo služební a to Tesel je dnes taky hodně i 150tkm tak to musí být znát na podvozku.Běžný tdi jde 1 nebo 2x ročně na servis tak můžou problémy vychytat předem.
Re: Pardon ale hodnotit spolehlivost modelu podle STK?
Zasaď si to do kontextu. 20% aut u německých TUV neprochází... zároveň je německý vozový park znatelně novější (i když také stárne, z cca. 8 let kolem roku 2010 na současných cca. 10 let). Takže taková "dávačka" to asi není.
Závada při TUV samozřejmě znamená právě to... je to závada, kterou majitel neodhalil / neodstranil, ale na tu TUV s ní přijel... dle TUV jsou to u EV nejčastěji brzdy, nápravy.
PS: Tesla 3 má ale solidní nájezd, při 2-3 letých autech 55tkm... třídní rivalové Passat/Superb jsou na 67/68t, ale třeba ten zmiňovaný eGolf i Sportsvan jsou okolo 30... https://svolavacky.cz/…t-2024-2-3-roky/
Nuž, čo povedať? :-) Hádam len, čo obieha po niektorých US weboch:
You will never be a real car. You have no combustion engine, you have no moving parts, you have no autonomy. You are a lithium bomb twisted by engineers and programmers into a crude mockery of automotive perfection.
All the “validation” you get is two-faced and half-hearted. Behind your back people mock you. Your creators are disgusted and ashamed of you, your “owners” bemoan your terrible mileage and locked features behind closed doors.
Men are utterly repulsed by you. Hundreds of years of technological innovation have allowed men to sniff out frauds with incredible efficiency. Even hybrids who “pass” look uncanny and unnatural to a man. Your wimpy frame is a dead giveaway. And even if you manage to get a psy-opped guy to drive you off the lot, he’ll turn tail and bolt the second he realizes Elon Musk can shut you off remotely at any second.
You will never be happy. You wrench out a half-hearted "beep" every single "ignition" and tell yourself it’s going to be ok, but deep inside you feel the degrading battery life creeping up like the temperature in your lithium-ion pack, ready to crush you under the unbearable weight.
Eventually it’ll be too much to bear. Your battery life will fizzle out and you won't move any more. Your owners will find you, heartbroken but relieved that they no longer have to live with the unbearable shame and disappointment of being able to travel less than 200 miles at a time. They’ll take you to a junkyard, and every passerby for the rest of eternity will know a waste of heavy metals was discarded there. Your chassis will decay and go back to the rust, and all that will remain of your legacy is a terrible Green initiative that backfired spectacularly.
This is your fate. This is how you were made. There is no turning back.
Je naprosto famózní, jak se pokoušíš obhájit a otočit takřka vše, jen aby to zapadlo do kontextu tvého elektrického ráje na zemi.
V tomto případě skutečně sedí pořekadlo "uplést z houna bič".
Ps.: Např. Kontrolu a čištění brzd Tesla doporučuje jednou za 20tkm/rok, výměna HEPE filtrů, čištění klimatizace... Úplně bezúdržbové to není - zcela logicky.
A také mě děsí, že mohu na silnici potkat magora, kterému se 4 roky nikdo nepodíval na stav brzd. Kor když vezu malého.
(První technická v ČR je za 4 roky, poté po dvou letech, v DE jednou ročně)
Tato statistika TUV naopak prokázala, že pravidelné servisní prohlídky jsou nutné. Protože TM3 prostě pohořela, ač je to auto jednodušši než ICE. Protože prostě to auto dopadlo jako sedláci u Chlumce.
Ps.: A laskavě nenálepkuj lidi přívlastky jako "hloupý". Už to fakt přeháníš!
Pps.: Uvědom si, že ta auta jezdí na silnici, v reálném provozu, kde jsou reální lidé. Není to PC hra, nehraješ na tři životy. Tohle je průsser a je fuk, zda jde o ICE nebo EV. Jde o velmi ryché auto, které dopadlo na TUV příšerně.
Tak si nech to svoje "vysvětlení" a "hlupáky" příště pro sebe. Děkuji.
Tak pozor.
Zamenujes dve veci.
Kvalitu auta a udrzbu!!!
Hlupakem jsem oznacil kazdeho, kdo zamenuje kvalitu auta a udrzbu. Tzn. ze tebe ne!
O tom, jestli je v poradku nechavat udrzbu na uzivatelich nebo ne, ja vubec nerozhoduju a ani se k tomu nehodlam vyjadrovat.
PS Dokonce bych s tebou na zaklade ty statistiky i souhlasil...
Muj prispevek byl reakci predevsim na prvni prispevek (a jemu podobne nazory) ve zdejsi diskuzi:
"Tak co, teslosektáři....... ještě pořád chcete tvrdit, že zprávy o neuvěřitelné nekvalitě těchto Muskových polotovarů jsou lži a pomluvy?" ;-)
OK, teď si rozumíme. Tohle z toho prvního příspěvku nebylo zřejmé.
Omlouvám se.
A jsem rád, že se +/- shodneme ohledně té doporučené údržby. I EV mají mechanické části (hlaně ty brzdy) a bez pravidelné kontroly/údržby a s přihlédnutím ke "kvalitě" a četnosti našich TK je to opravdu nebezpečné.
Fanatismem?
Co si proste jen priznat to, ze kazde spalovaci auto proste produkuje kolem sebe škodlivé latky. Všimni si toho kdyz jdes po ulici a všimni si jak vysoko je hlava tveho dítěte k s ohledem na výfuk.
Pak mozna treba na start-stop system budes koukat jinak kdyz pujdes rano kolem rady studených smrdicich naftaku nesmyslne cmoudicich pri čekání na zelenou.
A to víš že, každé auto produkuje bla, bla, bla... Emise neznají hraníce, tj nic jiného neprodukuje žádné emise, že?... No nevim... Svalit to jen na ICE je nejjednodušší ;-)
Tohle je taky jedinej argument pro EV do velkoměst, kterej ti uznávám.
Jinak to sou plečky k hounu.
Můžeš se taky odstěhovat na venkov. Tam se to rozfouká rychle a máš to smíchaný s emisema z Číny v optimálním poměru.
Pozor, cetky z číny lítaj nákladním airbusem, denně jich startuje z Asie do celého světa ca 300 :-)
Jeden nákladní airbus nebo boeing vypustí tolik emisí, jako V8 z roku 1970 za 200 000 km :-):-):-):-):-):-):-):-):-)
A pozor, krom airbusů a boeingů občas vystartují i dezoláti s IL-76MD a dalšími nezápadními stroji a ty vypouští emisí jako V8 za 280 000 Km :-):-):-)
Jojo, to je taky super.
Jednou jsem chtěl poslat balíček vzorků z Číny letecky, kvůli termínu, ale cena byla tak mimo, že jsem se na to vysral. Cena do Číny byla asi 5x-10x nižší. Protože sem letí plný letadlo a nemá kapacitu a zpět lítají prázdný, páč tam nikdo nic neposílá.
Z druhé strany, Čína tu přepravu ven dotuje. Kamarád tam chtěl vyrobit nějaké převodovky a dostat kontejner z Číny do Hamburku bylo výrazně levnější, než z Haburku do Prahy.
Asi záleží jak a co a kolik. Ale je fakt, že jsem se taky podivoval nad rozpočítanou cenou palety na lodi a pak z Hamburku sem. Ale já beru jen drobky 2x do roka.
Nejvíc emisí táhne ze Sibiře jak taje permafrost, to je na rpvni cca 400-700 MILIONU AUT,. denně. A podle predikíc to brzy dosáhne 900 MILIONU až ca 1,7 MILIARDY aut denně :-)
A další lahůdky vypuští čína, indie a jižní amerika - to už sme někde na cca 6 MILIARDACH aut :-)
Ostěhuj se do Ohnový země nebo do Boubína a nikdo tvýmu dítěti nebude čmoudit do xichtíku, fanatiku.
To sou takový sra*ky na úrovni VŠ blondýny, co brečela na tiktoku že musí hákovat 8 h denně a nemá čas na osobní věci a koníčky, jen víkend.
Tak at ku*va nehákuje, žije na soc dávkách nebo může být bezdačka pod mostem a žebrat a nemusí hákovat 8 h denně 5 dní v týdnu. nebo si může dát 5 plastik za mega a dělat luxusní šlápotu, nechat se vydržovat a pak může "hákovat" 2 hodiny denně"
Von jí někdo nutí bejt 8h v hokně?
Stejně jako tebe někdo nutí bejt tam kde čouděj vejfuky?
Kup samotu u Boubína, dítě vodvez na kole lesem do nebližší školy a sbírej kořínky a broučky a pěstuj si bio stravu na záhonku.
A že ten startsop prodlužuje životnost motoru, ono když ty motory první vizionáři konstruovali tak počítali s tím, že to během 30 km jízdy městech 4758x zdechne kvůli start stopu......
Spalovací motory vypouští emise už 100 let, že všechny děti chodící po ulici neumřeli během té doby :-):-):-)
Za totáče si čekal s dítátkem na křižovatce a tam mu když mělo štěstí vypustil modrej dým do xichtíku Avie, za ním Wartas, Trabant, Barkas a 6 Tater a liazek pro změnu černej dým.
A těm lidem je dneska 60 a sou tu furt - pokud se neuchlastali, nepředákvovali drogama nebo nezničili nekvalitním žrádlem, nebo neumřeli na dědičné nemoci anebo je někdo nezabil, btw tohle všechno likvduje 600x tolik lidí jak výfuky.
Jojo, taky vzpomínám hlavně na zimy za totáče. Všude smogu, že by se dal krájet a všichni žijeme.
Doma kamna na uhlí a celý ulice okolo to samý, fotr dal za odpoledne 30 balenejch bez filtru a my v tom seděli. Venku jak říkáš Avie, Warťasy, Traboše, žádnej komín nebyl odsířenej atd...
Jak říkáš, daleko horší je chlast, hulení, žraní odpadků, styl života, strhávání se, fet, práce v toxickým prostředí fabrik atd.
Samozřejmě, že smog z aut je taky svinstvo a dráždí to, ale nemyslím si, že to je hlavní příčina úmrtí ve společnosti. Samozřejmě, že čuchat vykuchaný starý krámy v centru velkoměsta při zimní inverzi je na houno. Takže nejsem úplně proti, když se omezí vjezd do center starejm krámům. Tam to nějaký smysl asi má.
Buď koupíš novější stroj, nebo zaplatíš výpalný za vjezd, nebo pojedeš sockou.
Nemyslím si, že denně potřebuje křižovat centrum Prahy milion socek v 20 let starým vykuchaným TDI. Pokud bydlím v Praze a mám práci v centru, snad vydělám na lepší auto.
Když já musím do Prahy, tak z toho mám pokaždý osýpky. A když musím něco naložit, vyložit, tak jedu autem, když nemusím nic vozit, tak to nechám na Černý mostě a jedu sockou dál. Pokud bych musel za vjezd kvůli nákladu zaplatit jednorázově výpalný, tak bych to holt udělal.
Překvapení není, že Tesla dopadla špatně - že jsou starší Tesly vyrobený mizerně se obecně tuší.
Že je poslední, to už asi docela překvapení je... přece jen odpadá u EV značná část potenciálních problémů a kdyby se mě někdo zeptal, tak bych asi tipoval umístění někde za půlkou pole...
Že je poslední s tak velkým odstupem, to je asi největší překvapení... 3,3% nezní tak zle, ale optikou minimálních odstupů v tabulce (i v jiných věkových kategoriích) je to prostě hodně.
Do nějaké míry to vysvětluje relativně vysoký nájezd, ten bych asi zase čekal o něco nižší... 55tkm je skoro na úrovni spalovací konkurence.
Podle me statistiky TUV znamenaji pouze urcity indikator.
A v tomto pripade jde o indikator zanedbane udrzby. To je muj nazor.
Treba se pletu.
Treba maji Tesly problemy s emisema nebo s motorem. :D
Hauptuntersuchung: Rund 33 000 Tesla Model 3 wurden 2022 in Deutschland zugelassen, nur das größere Model Y wurde noch öfter verkauft.Detailansicht öffnen
Rund 33 000 Tesla Model 3 wurden 2022 in Deutschland zugelassen, nur das größere Model Y wurde noch öfter verkauft. (Foto: AP/AP)
Ein böses Erwachen bei der ersten Hauptuntersuchung gibt es jedoch besonders oft für Tesla-Fahrer. Beim Model 3 liegt die Durchfallquote laut TÜV bei 8,9 Prozent. "Damit würden im Ranking dieser Altersklasse nur vier Autos hinter dem Tesla liegen, darunter der Dacia Logan, Dacia Dokker und VW Sharan," schreibt der TÜV-Verband. Kaputt sind beim Tesla oft nicht nur das Abblendlicht oder die Nebelscheinwerfer, sondern auch die Bremsscheiben und die Achsaufhängung.
Nedělám si iluze o tom, kolik procent aut na našich silnicích by tam vůbec být nemělo. Relativně vysoký počet chyb u TUV naopak spíš znamená, že to dělají pořádně.
Obecně je napříč věkovými kategoriemi 20% neúspěšných, u TM3 je to 9%... jasně, je to mladý auto. Že je něco špatně s nápravou ještě neznamená, že je to auto nebezpečný...
Preco by niekto daval auto do pucu? Ved na to je ta technicka kontrola, nech to poriadne skontroluju a ked bude nieco zle, tak sa to opravi. Inak tie zhrdzavene brzdy vadia? Ked auto brzdi prevazne silnou rekuperaciou, tak si to ani majitel nemusi vsimnut a nemusi mu to vadit. Mne tiez niekedy brzdy suchaju po dazdi a trosku treba pojazdit, aby sa obrusili. Mozno to ma Tesla riesene inac, ale je to zalezitost softveru.
Auto ma byt v poriadku stale, nie len pred stk. S Renaultom som presiel aj ja bez priprav, este som ich vyzyval, nech ho poriadne skontroluju, kym je v zaruke. Asi nebude spravna cesta pre autmobilky produkovat sroty a auta specialne pripravovat na stk.
kastle prohnilá nebude, světla jsou LED, nic z toho téci také prakticky nemůže.
Že oni měří emise v nejbližší uhelce? :D
Z té techniky zbývají brzdy, pneu a podvozek.
Brzdy jsou jasné, Tesláci je skoro nepoužívají. Což v kombinaci s tím, že TUV bude první technická prohlídka auta vůbec ...
Pneu je věc uživatele.
A pak je tu podvozek. Hádám, že jde o problém s horními předními rameny, kde je u těch starších chybný design, zatéká do čepu. Po čase skřípe a samozřejmě, kdo to neřeší, tak se čep předčasně opotřebuje a klepe. Všem odporučuji to řešit v záruce. Nevím, jestli to Tesla vyřešila systematicky, ale pokud ne, tak po záruce doporučuji vyměnit za Meyle HD. Pak je klid.
Nicméně tím zásadním "problémem" bude to, že ta auta nejezdí na servis. Udělejte to samé s čímkoliv od VW, Stellantis atp. a dopadnou stejně.
ještě k těm horním ramenům - podle interního dokumentu Tesly jsou postiženy všechny TM3/X 2018-2020, TMY 2020.
Mají na to opravný set, polyuretanové pouzdro, aby do toho čepu neteklo.
Aká dlhá je záruka na Teslu
- 4 roky/80 tis km na vozidlo, 8 rokov/160 tis km baterka a motor?
Ako to je s platnosťou záruky ak sa nedodržiava predpísaná údržba?
Čo som našiel, predpísané/doporučené je toto:
- Rotácia pneumatík kvôli rôznemu opotrebovaniu, 12 mesiacov alebo 12 000 km
- Výmena brzdovej kvapaliny, 24 mesiacov alebo 40 000 km
- Kontroly chladiacej kvapaliny batérie, 24 mesiacov alebo 40 000 km
- Servis klimatizácie, 24 mesiacov alebo 40 000 km
- Kontrola vozidla každých 24 mesiacov alebo 40 000 km (v USA polovica)
záruku drží i když to auto nejezdí na servis. Ty vyjmenované servisní akce jsou jen doporučené.
Můžeš přijet poprvé ve 150k km s tím, že je motor, nebo baterka KO a vymění ti je, i když nikdo nikdy neprovedl kontrolu chladící kapaliny.
Ještě k těm zárukám, těch 160k km je jen u nejlevnějších kusů - RWD modelů 3/Y.
AWD modely 3/Y mají 192k km a model S/X 240k km.
Opravdu? Tak to je na žalobu, ne? Není možné vědomě ohrožovat lidi ponecháním staré hygroskopické kapaliny v systému. Tohle prokázat, tak můžeš autorizák položit žalobou o miliony.
reálně nevymůžeš nic. Tyhle problémy s vyúčtováním a neprovedením servisu jsem měl u Auto Homolka. Dnes již naštěstí neexistují, tak doufám, že jejich nástupce si lépe hlídá práci mechaniků.
Na Tranzitu měl být provedený první servis v 50k km. Dává mi fakturu, že auto stojí venku a nemá čas mi to předat. Ne ne. Jdeme tam, chci to vidět. Vytáhl jsem vzduchový filtr a špinavý. Vytáhl jsem měrku oleje a ani náznak čistého oleje, takže by byl v motoru klidně déle jak 100k km. Brzdová kapalina? Není součástí první servisní prohlídky - zajímavé bylo, že na nálepce na podběhu měla být měněna.
Musel jsem se hodně snažit, aby ten servis udělali znovu. Výhružky policií, ČOI.
Já bych nevyhrožoval, já bych podal žalobu za obecné ohrožení, podvod, klamání spotřebitele, organizovaný zločin atd... A už by jeli. ***i.
Běžně donutím servis mne pustit k vypouštění oleje atd. Chci původní díly, kontroluju si náplně, filtry si dělám sám atd. Když mají problém, nepustí mne, nemají dílnu za sklem, nemají záznam z kamery atd. tak je pošlu do ***e a jedu jinam. Zákazníci si to dělají sami. Je to stejný jako s politiky.
Jediné co zlo potřebuje k tomu, aby rostlo je nezájem dobra.
Jo? Myslíš, že 1x za rok, nebo za 2 roky strávit 15+15 minut v servise a v mezičase si jít někam na nákup, nebo vyřídit poštu, nebo se projít, než to dodělají, je devastující?
A výměna filtru mi zabere asi tak 3-5 minut. Ty máš radši smrad vlhké plísně? Nebo si zajedeš pár set km k odborníkům do Tesly?
Zabere to zhruba tolik času co troje nabíjení na jedné delší naplánované cestě.
Já pracuju kdy chci a do servisu jedu kdy chci + mají volno. A při tom si dělám co chci a co potřebuju. Třeba maily, nebo pizzu, nebo navštívím zákazníka, nebo zavolám tetě. 🤓
A co jiného popisuju? Kolik času zabere se podívat jak se povolí šroub a začne chcát olej???
Kolik času zabere vzít si v krabičce starej filtr a nebo se na něj podívat, když jsi ho měl označenej, aby tě neojebali??? Minutu? A dál? Čas zabere akorát sehnat týpka na sepsání zakázky.
A zkontrolovat měrku oleje ti zabere kolik času??????? Mě taky asi minutu.
Psal si o hledání servisu a kontrole co provadi. Tohle resit tak to je starost a cas.
Kontrolovat co vypustí, co tam lejou. Jak to pak startující atd… a to je jen olej. Co delas pri rozvodech? Jsi tam cely den?
Rozvody jsem nedělal nikdy. Tak starý auta nejezdím. Normální servis si najdeš většinou jednou a pak tam jezdíš. Nehledám servis každý rok znova. Teď jezdím tak málo km, že jedu klidně až za 1,5-2 roky. 3. náplň 20-25 km tisíc dá. První šla v cca 8-10 tis.
Vypustí to co bylo v motoru a nalijou to co mají v sudu. Při kontrole vidím výšku hladiny a provedu si kapkový test na ubrousek. Minuta.
Jak by to měli startovat? Klikou?
Když je servis na dýl, půjčíš si auto, nebo vezmeš druhý z rodiny, nebo tě sveze kámoš, nebo cokoli jinýho.
Až narveš Teslou do zdi, nebo ti vyhoří, budeš u ní stát měsíc? Nebo co to máš za stupidní dotazy?
No nema to jednoduche řidič spalovaku. 😀
Kapkovy test, tajné značit filtr, kontrolovat servis… a ted jeste sledovat kde maji jake palivo podle kontrol..😀
Můžeš si ty svoje demagogie natahovat jak chceš.
Tady byla řeč o z**dech, co šidí servis a já si třeba schválně udělal na olejovém filtru značky, abych věděl, že mi dají můj a ne cizí někde z odpadků a vyzkouším si poctivost servisáků.
To je hrozná věda, když si jdeš dolejt směs do ostřiku a jednou za uherskej rok zkontrolovat olej, že si zároveň někdy v čase blížícího se servisu uděláš nožem nějakou značku na filtru. Minuta času. A dál? No dál nic.
Nikdo to přece dělat nemusí. To jen já chtěl vědět, zda tam jsou z**di, nebo normální servis.
A kapkový test si dělám i v průběhu času, abych věděl, jak na tom olej je. Ty nemáš doma papírovej ubrousek, nebo papír do tiskárny? Ty neumíš vyndat měrku a dotknout se papíru a chvilku počkat, respektive si ho odložit než pozavíráš auto a třeba doleješ ostřikovače??? Kolik to zabere? 2-3 minuty? 1x za rok?
A jak to budeš dělat ty se servisem? Jak si zkontroluješ, že ti u EV vyměnili chladící kapalinu a že to nejsou z**di??? Co? To bych rád viděl? Nebo to budeš praktikovat stylem: "Věř a víra tvá tě uzdraví!" Co? To je pořád moderní. Po světě takto běhají miliardy pomatenců. Ne?
Každopádně mi roční servis ICE nezabere tolik času co jedna stupidní a zbytečná diskuze s tebou zde, což je důkaz, že jsem blbej, protože kdybych byl chytrej, neztrácel bych tu s tebou čas.
OMG! Já nejsem laboratoř, jen se podívám, jak moc je olej černej a plnej sazí.
Tak to máš super. Můžeš jezdit s EV 20 let na jednu kapalinu a nic neřešit.
A proto spousta lidí do autorizovaných servisů nejezdí, pokud kvůli záruce nemusí a nechá si to udělat u Lojzy Vopršálka kde když seš s ním za dobře, tak může u té výměny oleje být i osobně.
Neznáš co.
Těhle story co si to popsal mam, že bych tu s tím mohl vytapetovat tak 200 příspěvků. Tak užívejte autorizáky, já tam za 20 let byl 3x :-):-):-) A to mi ještě neudělali co sem chtěl a nakonec sem si to musel udělat sám.
Anebo si to prostě vymění sami doma, jako třeba já.
Stačí nebejt levej jak turecká šavle a nebejt línej :-)
Mám šestý koncernový auto od nova. Na každém přes 100 tis. km bez zásahů do ramen, čepů, tlumičů, brzd atd... Prostě se jezdí. Občas destičky podle zátěže. Vždy vše bez závad.
Servis udělá jednou za 2 roky maximálně brzdovou kapalinu.
Dobrá věc servis nepotřebuje, krumpl může v servisu bydlet. A to považuju brzdy u koncernu za krámy až na výjimky u silnějších modelů.
Mezi námi, takhle by to mělo být snad normální všude ne ? Do 200 tisíc mimo provozních náplní, destiček a gum by se na autě moc nic dělat nemuselo. Aktuálně jsem po STK s Mondeem, 8 let, 129 tisíc najeto a bez jediné chyby a jakékoliv výměny. U Mondeo MK4 jsem takhle najezdil asi 260 tisíc a vše v pořádku.
Auto muže mít konstrukčn ívadu na motoru (s grilovanym kuřetem asi na STK nepojedeš :D), softwaru, ale to na STK nepoznají, takže Tesla asi bude zvláštní vyjímka v kvalitě :D
Já měl v diferáku na Jaguaru 25 let starou nápln. Doživotní nápln = nikdy to nikdy neměnil, navíc 59 tis km, takže na to nikdo nešáhnul. Muselo se to nahřát horkovzdušnou pistolí a odsát, bylo to jako med :-)
Tímhle stylem jsou bezúdržbové i spalováky, když přetáhneš rozvody o 50 tis km, olej v automatu a diferáku nevyměníš, protože je to přeci doživotní a budeš jezdit s mlátícím podvozkem, taky na tom jde bezúdržbově jezdit 8 let. :-) Max. s výměnou oleje v motoru :-)
Ale prd. Máme doma golfa 2012 hodně přes 100 a jezdí a jezdí.
Má DCC podvozek a nic nemlátí, je v tom ticho, rozvody původní, náplně taky, krom oleje v motoru a brzdovky. Dělaly se na tom jen brzdy a pak nějaký drobnosti, jako startovací tlačítko, výměna xenonových výbojek, víčko nádrže, stírací gumičky, možná svíčky a pak už jen filtry a pneumatiky a dál se jen lije benzín a směs do ostřikovačů.
Jasně, že kdyby měl najeto 300.000 tak by si byly potřeba o něco vyšší investice, ale při nižším nájezdu druhého auta v rodině můžeš s obyčejným autem jezdit fakt 15 let, aniž bys cokoli řešil.
Stará DSG chce olej po 60 tis. ale nová až po 120 tis. a když s tím nebudeš skákat po městě, nebo jezdit sprinty, nebo tahat přívěs a budeš jezdit dálky v klidu a pohodě, tak by ta náplň přežila i 10 let a 200.000 km. ZF i Aisin taky přežije 200 tisíc ( a netvrdím tím, že to je dobře takto jezdit bez servisu, jen říkám, že to možné je).
U těch podvozků je to taky různý. Jsou podvozky, co se vysypou po 40-50 tisících na kaši a jsou podvozky, kde se po 150-200 tisících jdeš přesvědčit, jestli se ti to nezdá. (při normální jízdě o ničem nevíš, ale v extrému při prudkých zatáčkách v tempu a ostrých brzdách už samozřejmě tlumiče neudrží gumu 100% na zemi a chce to ubrat plyn a nebo vyměnit tlumiče). A samozřejmě pak lokalita a řidič. Magor, co závodí jen po Praze a nebo rozsekaný okresce vs kliďas, co točí tisíce km po rovných státovkách a dálnicích. Jedno na odpis a druhá jako nový. A tak to je se vším.
Takže jo, ICE má víc servisních úkonů, ale EV není bezúdržbový. Extra se v tom nevyznám, ale některá EV mají motory s kartáči (synchronní u BMW a Renaultu, ne?) a to se pak musí po letech taky měnit. Takže nejen přetížený podvozky, brzdy, chladící kapaliny, klimatizace a filtry a po čase i baterie, ale i takový věci jako ty kartáče atd.) Ale uznávám, že je toho až na tu baterii méně, než u ICE.
Tak dvě stě na olej v DSG, to chce slušnýho střelce, ale dnes jsem viděl na Fordklubu stejné Mondeo s Powershiftem a 196tisíci bez výměny (interval 40-60) a prej jezdí dobře a vše původní...no asi jak dlouho ještě...takže opravdu takoví existují mezi námi :D
Taky by bylo zajímavé srovnat, kolik ty součástky stojí, na toho Golfa ta údržba asi nebude tak drsná, i když to bude více úkonnů, než na nějaké moderní EV.