Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNové Porsche Panamera je tady: Více elektrifikace! Už známe i české ceny
18 komentářů
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Robert Hlavaty
Nejvíce mě pobavila věta (asi z tiskového oddělení Porsche nebo od pana redaktora?) cituji: "Porsche Panamera se představuje se třemi elektrifikovanými pohonnými jednotkami E-Hybrid, čímž automobilka reaguje na vysokou poptávku po hybridních modelech." Nikdo mě osobně nepřesvědčí že někdo chce Porsche plug-in hybrid. Tomu prostě nevěřím. U Porsche si všichni váží jeho mechaniky. Nic proti MHEV, které pomůžou vyladit charakteristiku motoru, ale prostě pokud je člověk bohatý a kupuje si takové auto, tak nechce jistě být "otrokem " dobíjení, aby měl vždy k jízdě připravené "plnohodnotné", tedy nabité auto....
Jinak samozřejmě Panamera je krásné auto a chápu ty co si ho koupí, protože prostě 911/718 je jen pro dva..
Jinak samozřejmě Panamera je krásné auto a chápu ty co si ho koupí, protože prostě 911/718 je jen pro dva..
V londyne skoro vsechny jsou plugin. Zdejsi firemni dan. A vetsina je na firmu.
Ne ze by to lidi nechteli bez pluginu, ale plugin je nakonec o tolik levnejsi, ze neni moc na vyber.
Ne ze by to lidi nechteli bez pluginu, ale plugin je nakonec o tolik levnejsi, ze neni moc na vyber.
To to tam mají tak brutálně zdaněný, že se jim vyplatí koupit o 2M dražší hybrid, než "obyčejný" benzín? To by mě jen tak pro zajímavost čistě ze zvědavosti, ehm toto, zajímalo.
Ne, že bych měl na Panameru a že bych nedej bože chtěl žít v Londýně (to ani za 3 Panamery), ale zajímalo by mne, zda je ta daň tak bestiální a nebo, jestli si nakonec prostě nevezmou ten hybrid kvůli snazšímu vjezdu i když je to stojí další ranec navíc. I když ono mít nájem někde v centru, tak proti tomu jsou ty miliony za Porsche asi jen drobný.
Ne, že bych měl na Panameru a že bych nedej bože chtěl žít v Londýně (to ani za 3 Panamery), ale zajímalo by mne, zda je ta daň tak bestiální a nebo, jestli si nakonec prostě nevezmou ten hybrid kvůli snazšímu vjezdu i když je to stojí další ranec navíc. I když ono mít nájem někde v centru, tak proti tomu jsou ty miliony za Porsche asi jen drobný.
Odpoved je snadna - ano pro firmy je to tak brutalne drahe a bez ohledu jestli je to Londyn nebo venkov.
https://www.carwow.co.uk/guides/running/how-does-company-car-tax-work
U takove Pamamery to bude delat bratru 10 tis liber rocne plugin vs neplugin.
No a samozrejme pojistka bude treba 6-8 a servisujes asi u Porsche … :-!
https://www.carwow.co.uk/guides/running/how-does-company-car-tax-work
U takove Pamamery to bude delat bratru 10 tis liber rocne plugin vs neplugin.
No a samozrejme pojistka bude treba 6-8 a servisujes asi u Porsche … :-!
Mě zajímalo, kolik platí firma sama o sobě, nebo podnikatel/živnostník když si pořídí auto.
To co jsi mi poslal je klasické zdanění zaměstnance při užívání firemního vozu pro soukromé km. To jsme měli před 20 lety na firmě i u nás a když se koukám na ty nejhorší varianty v GB, tak se to liší max. o 20% od našich tehdejších daní.
Když vezmu cenu vozu, hodím ho do nejhoršího CO2 koeficientu x0,37 a přidám jejich nejvyšší zmíněný "daňový tarif zaměstnance", nebo jak to nazvat x0,40 (psali tam, že můžeš být v tarifu 20%, nebo i 40% - tak jsem dal ten horší) a to děleno 12 měsíci vychází na 1,2% z pořizovací ceny vozu do základu daně. A píšou, že se to odečítá ze základu hrubé mzdy. A to snad není k pláči. My jsme kdysi mívali 1% a nikdo nebrečel. Naopak jsme byli spokojení. A pojistka a servis na 2x dražší PHEV se asi taky někde projeví.
No, ale chápu, že když je někdo tak rozmazlenej, že musí mít na práci Porsche, tak že mu tabulkový podvody můžou snížit daň u PHEV s vyšším dojezdem i na 0,4% měsíčně a pak se dostane na srážky na úrovni toho mýho naftovýho Passata. Otázka je, zda je na to dost bohatá ta firma a bude nákup Porsche chtít platit.
To co jsi mi poslal je klasické zdanění zaměstnance při užívání firemního vozu pro soukromé km. To jsme měli před 20 lety na firmě i u nás a když se koukám na ty nejhorší varianty v GB, tak se to liší max. o 20% od našich tehdejších daní.
Když vezmu cenu vozu, hodím ho do nejhoršího CO2 koeficientu x0,37 a přidám jejich nejvyšší zmíněný "daňový tarif zaměstnance", nebo jak to nazvat x0,40 (psali tam, že můžeš být v tarifu 20%, nebo i 40% - tak jsem dal ten horší) a to děleno 12 měsíci vychází na 1,2% z pořizovací ceny vozu do základu daně. A píšou, že se to odečítá ze základu hrubé mzdy. A to snad není k pláči. My jsme kdysi mívali 1% a nikdo nebrečel. Naopak jsme byli spokojení. A pojistka a servis na 2x dražší PHEV se asi taky někde projeví.
No, ale chápu, že když je někdo tak rozmazlenej, že musí mít na práci Porsche, tak že mu tabulkový podvody můžou snížit daň u PHEV s vyšším dojezdem i na 0,4% měsíčně a pak se dostane na srážky na úrovni toho mýho naftovýho Passata. Otázka je, zda je na to dost bohatá ta firma a bude nákup Porsche chtít platit.
Ano jsem rád že jsi to uvedl přede mnou.
Jsem přesvědčený, že v podstatě NIKDO ze zákazníků nechce do Panamery nesmysly typu plugin hybrid, elektrifikaci atp.
Jenže jsem přesvědčený, že zdanění na "vyspělém" západě prostě je nastavené právě tak, že donutí i ty bohaté tyhle nesmysly kupovat. Nejde přitom jen o zdanění, jako takové, ale i o další znevýhodňování běžných spalováků.
Koneckonců stačí se podívat na pražské modré zóny vs. EL. Proč si pepíci pořizují jako téměř jediní v republice EL... Trpí pražští a středočeši nějakým ekologickým fanstismem proti zbytku země?!? Ani omylem... Kupují to jen pro parkování zadarmo.
Jsem přesvědčený, že v podstatě NIKDO ze zákazníků nechce do Panamery nesmysly typu plugin hybrid, elektrifikaci atp.
Jenže jsem přesvědčený, že zdanění na "vyspělém" západě prostě je nastavené právě tak, že donutí i ty bohaté tyhle nesmysly kupovat. Nejde přitom jen o zdanění, jako takové, ale i o další znevýhodňování běžných spalováků.
Koneckonců stačí se podívat na pražské modré zóny vs. EL. Proč si pepíci pořizují jako téměř jediní v republice EL... Trpí pražští a středočeši nějakým ekologickým fanstismem proti zbytku země?!? Ani omylem... Kupují to jen pro parkování zadarmo.
TiaS1
Opravdu je to nová generace? Porsche už podle mě stejně designery před pár lety vyhodilo. Vždyť "nový" Cayenne je od nerozeznání od odcházející generace. By mě zajímalo, kolik dílů mají reálně stejných s minulou generací. Každý si Porsche "dobíral", že se generaci od generace prakticky nemění, až to vzali doopravdy a mění už jen interiéry.
Me se design Porsche stale velice libi.
SUV nema cenu resit, to jsou jen krabicky. Dostanes kastli Touareg a udelej z toho Porsche, co tam chces vymyslet. A Macan byl podle me hezci pred FL.
SUV nema cenu resit, to jsou jen krabicky. Dostanes kastli Touareg a udelej z toho Porsche, co tam chces vymyslet. A Macan byl podle me hezci pred FL.
TiaS1
Mě asi trochu vadí jak okaté se mnou Porsche vy.jeb - avá. Nova generace je na mm stejne široká, stejně vysoka a o nějakých snad 2 Cm delší než předchozí, je to zkratka to same auto. Porsche vzalo starou kastli, vyměnilo par nárazníku a prodá ti to za víc peněz jako fungl nové zboží. Proč mi to vadí je, že každý, kdo uvádí produkt na trh, ví, co stojí vývoj a s tim spojené věci. Nezřídka mas pro nové modely nové fabriky, stroje, preucujes lidi, tady nebyl prakticky žádný náklad na vstupu, a hele “nová generace”.
A když mi někdo ukáže produkt, který je nerozeznatelny od předchozího a je na milimetr stejně velký jako predchozi, ale tvrdí mi, ze nezůstal kamen na kameni, tak to uráží můj intelekt
A když mi někdo ukáže produkt, který je nerozeznatelny od předchozího a je na milimetr stejně velký jako predchozi, ale tvrdí mi, ze nezůstal kamen na kameni, tak to uráží můj intelekt
mozno mozes byt rad, pri tych 'inovaciach', co predvadzaju automobilky by tu novu generaciu s najvacou pravdepodobnostou akurat dokurvili, keby nieco zasadnejsie menia
displacement
(1) Takze stara Turbo S ma 463 kW z ciste V8, 0-100 za 3,1 sek. a 0-200 za 11,2 sek. Vazila dle DIN 2080 kg.
(2) Nova Turbo E Hybrid ma 382 kW z V8 + 140 kW z elektromotoru, 0-100 za 3,2 sek., 0-200 za 11,3 sek.. Vazit bude dle DIN 2360 kg.
300 kg navic u takoveho auta neni malo. A co za to? Uspora par gramu CO2, nebot to stejne 99% casu pojede na V8.
(2) Nova Turbo E Hybrid ma 382 kW z V8 + 140 kW z elektromotoru, 0-100 za 3,2 sek., 0-200 za 11,3 sek.. Vazit bude dle DIN 2360 kg.
300 kg navic u takoveho auta neni malo. A co za to? Uspora par gramu CO2, nebot to stejne 99% casu pojede na V8.
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mate pravdu, ale v této generaci nebude žádná neelektrifikovaná Panamera, a vrchol bude Turbo S E Hybrid. Proto jsem porovnával stávající Turbo S V8 s přicházející Turbo E Hybrid (Turbo S E bude stát nad tímto modelem). Dle mého E Hybrid nahrazuje v hierarchii Turbo S.
×
Sdílení komentáře
×
Odpoved: Rozum by se toho chtel zbavit, je to drahy jako cert … ale srdce mi neda, tohle si asi necham dalsich 10 let nebo dokud to ekologove nezakazou :-!