Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche Panamera je tady: Více elektrifikace! Už známe i české ceny

Lukáš Volšický
Diskuze (18)

Populární sportovně-luxusní limuzína Porsche Panamera se představuje v nejmodernější třetí generaci. Objednat si ji můžete už dnes a základní cena v Česku je bezmála tři miliony korun.

Úspěšné Porsche Panamera se oficiálně odhaluje v nejmodernější třetí generaci. Dokonce i ve světě luxusních SUV je o sportovní limuzínu velký zájem, a tak novinka přijíždí s ještě větší elektrifikací, novými digitálními funkcemi, inovovaným designem a vylepšenými dynamickými výkony i jízdním komfortem. Už dříve Porsche uvedlo, že novou Panameru představí s jednotkami E-Hybrid a dnes je ten den.

Nové Porsche Panamera si zachovává charakteristické proporce s ještě výraznějším sportovním designem. Novinka s vyšší spotřebou chladicího vzduchu má nový přídavný otvor nad přední značkou, přepracovanou linii bočních oken a zadní okno je v jedné rovině s obrysem karoserie. Porsche současně zveřejňuje, že nová Panamera je 5052 mm dlouhá (Executive 5202 mm), 1937 mm široká a 1423 mm vysoká (Executive 1428 mm).

Modernější kabina s architekturou Porsche Driver Experience cockpit concept kombinuje digitální a analogové prvky s prvky nezbytnými pro jízdu do zorného pole řidiče. Volič automatické převodovky PDK je napravo u volantu a řidič má jednoduchý přístup k přepínači jízdních módů Normal, Sport a Sport Plus i páčkám asistenčních systémů. Nemusí tak spouštět oči ze silnice, aby si upravil jízdní režim nebo asistenty.

A kdyby se spolujezdec při delším cestování chtěl zabavit, Porsche pro novou Panameru připravilo příplatkový displej s úhlopříčkou 10,9“ se zobrazením aktuálních parametrů o jízdě i ovládáním informačního a zábavního systému. Spolujezdec tak může za jízdy sledovat třeba YouTube videa, aniž by jimi narušoval pozornost řidiče – ten na obrazovku díky speciální technologii nevidí a nic jej nerozptyluje.

Standardně je nová Panamera vybavena světlomety s technologií Matrix LED. Na přání jsou k dispozici i světlomety HD Matrix LED s více než 32 tisíci pixelů v každém reflektoru, novými funkcemi osvětlení, jako je speciální osvětlení jízdních pruhů, a dosvitem až 600 metrů. 

Automobilka významně rozšířila i paletu asistentů – aktivní asistent rychlosti spolupracuje s rozpoznáváním dopravním značek, takže pokud je systém v provozu, vůz automaticky nepojede rychleji než je povolená maximální rychlost. Současně se v nové generaci objevuje i dálkové parkování Remote ParkAssist, aniž by řidič musel být ve voze. Proces parkování může sledovat na chytrém telefonu.

Pro vrcholnou Panameru Turbo E-Hybrid si Porsche připravilo unikátní přední nárazník a zadní nárazník s lakovanými panely difuzoru. K dispozici jsou i chromované koncovky výfuku v tmavě bronzové barvě a volitelná kola s centrální maticí. Exkluzivní barva Turbo Turbonite pak vytváří kontrast a najdeme ji na lištách bočních oken, logu Turbo na víku zavazadlového prostoru, znaku na kapotě, kolech a volantu. V kabině je doplněna karbonovými prvky.

Porsche Panamera se představuje se třemi elektrifikovanými pohonnými jednotkami E-Hybrid, čímž automobilka reaguje na vysokou poptávku po hybridních modelech. Vůbec nejsilnější specifikací novinky je varianta Turbo E-Hybrid s přepracovaným přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem se systémovým výkonem 500 kW (680 koní) a kombinovaným točivým momentem 930 newtonmetrů.

Porsche uvádí, že nově vyvinutý elektromotor vytváří 140 kW (190 koní) a je integrovaný do přepracované osmistupňové dvouspojkové převodovky PDK. Absenci samostatného krytu elektromotoru ušetřilo přibližně pět kilogramů a integrace jednotky do mazacího okruhu převodovky optimalizuje tepelnou bilanci elektrické jednotky, což umožňuje vyšší trvalý výkon elektromotoru.

Porsche Panamera Turbo E-Hybrid zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a vyvine maximální rychlost 315 km/h. S akumulátorem s kapacitou 25,9 kWh slibuje čistě elektrický dojezd až 91 kilometrů v kombinovaném cyklu WLTP nebo 83 až 93 kilometrů v městském cyklu. Nová střídavá palubní nabíječka o výkonu 11 kW zkracuje dobu plného nabití na 2 hodiny a 39 minut.

Spolu s vrcholnou specifikací Turbo E-Hybrid se bude novinka prodávat i ve slabších a dostupnějších variantách Panamera a Panamera 4. Oba modely zakládají na modernizovaném přeplňovaném 2,9litrovém vidlicovém šestiválci o 260 kW (353 koních) a 500 newtonmetrech. Mezigeneračně si tak tyto verze přilepšily o 17 kW (23 koní) a 50 newtonmetrů. Panamera akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a jezdí maximální rychlostí 272 km/h. Panamera 4 s pohonem všech kol je ve sprintu na stovku o 0,4 sekundy rychlejší, zato o 2 km/h pomalejší v maximální rychlosti.

Už v základní výbavě jsou všechny nové panamery vybaveny dvoukomorovým dvouventilovým vzduchovým odpružením s technologií Porsche Active Suspension Management. Dvouventilová technologie odděluje odskok a kompresi tlumičů a nabízí tak ještě širší rozsah mezi komfortem a sportovností – systém znatelně tlumí nárazy příčných nerovností a současně zajišťuje větší stabilitu karoserie v dynamických jízdních situacích.

Speciální příplatkovou výbavou pak je inovativní aktivní podvozek Porsche Active Ride s nově vyvinutými aktivními tlumiči s dvouventilovou technologií. Ty jsou připojeny k elektricky ovládanému hydraulickému čerpadlu, vytvářejícímu olejový průtok v tlumiči podle potřeby. Vlivem toho rychle a přesně vytváří síly mezi karoserií a koly, které působí proti silám vznikajícím od vozovky a snaží se je kompenzovat. Nové tlumiče jsou spojeny s jednokomorovým vzduchovým podvozkem.

Nové Porsche Panamera si v Česku můžete objednat už dnes se základní cenou od 2.786.116 Kč za standardní variantu Panamera. Čtyřkolku Panamera 4 můžete mít za minimálně 2.891.386 Kč a vrcholnou Panameru Turbo E-Hybrid si objednáte se základní cenou od 4.988.286 Kč. Dodávky v Evropě budou zahájeny v březnu 2024.

Lukáš Volšický
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - rohYpnol
26. 11. 2023 09:34
Re: Porsche?
Ano jsem rád že jsi to uvedl přede mnou.

Jsem přesvědčený, že v podstatě NIKDO ze zákazníků nechce do Panamery nesmysly typu plugin hybrid, elektrifikaci atp.

Jenže jsem přesvědčený, že zdanění na "vyspělém" západě prostě je nastavené právě tak, že donutí i ty bohaté tyhle nesmysly kupovat. Nejde přitom jen o zdanění, jako takové, ale i o další znevýhodňování běžných spalováků.

Koneckonců stačí se podívat na pražské modré zóny vs. EL. Proč si pepíci pořizují jako téměř jediní v republice EL... Trpí pražští a středočeši nějakým ekologickým fanstismem proti zbytku země?!? Ani omylem... Kupují to jen pro parkování zadarmo.
25. 11. 2023 16:15
Re: Pokrok
Mate pravdu, ale v této generaci nebude žádná neelektrifikovaná Panamera, a vrchol bude Turbo S E Hybrid. Proto jsem porovnával stávající Turbo S V8 s přicházející Turbo E Hybrid (Turbo S E bude stát nad tímto modelem). Dle mého E Hybrid nahrazuje v hierarchii Turbo S.
Avatar - Mokrous
25. 11. 2023 13:01
Re: Porsche?
Mě zajímalo, kolik platí firma sama o sobě, nebo podnikatel/živnostník když si pořídí auto.
To co jsi mi poslal je klasické zdanění zaměstnance při užívání firemního vozu pro soukromé km. To jsme měli před 20 lety na firmě i u nás a když se koukám na ty nejhorší varianty v GB, tak se to liší max. o 20% od našich tehdejších daní.
Když vezmu cenu vozu, hodím ho do nejhoršího CO2 koeficientu x0,37 a přidám jejich nejvyšší zmíněný "daňový tarif zaměstnance", nebo jak to nazvat x0,40 (psali tam, že můžeš být v tarifu 20%, nebo i 40% - tak jsem dal ten horší) a to děleno 12 měsíci vychází na 1,2% z pořizovací ceny vozu do základu daně. A píšou, že se to odečítá ze základu hrubé mzdy. A to snad není k pláči. My jsme kdysi mívali 1% a nikdo nebrečel. Naopak jsme byli spokojení. A pojistka a servis na 2x dražší PHEV se asi taky někde projeví.
No, ale chápu, že když je někdo tak rozmazlenej, že musí mít na práci Porsche, tak že mu tabulkový podvody můžou snížit daň u PHEV s vyšším dojezdem i na 0,4% měsíčně a pak se dostane na srážky na úrovni toho mýho naftovýho Passata. Otázka je, zda je na to dost bohatá ta firma a bude nákup Porsche chtít platit.
25. 11. 2023 10:31
Pokrok
(1) Takze stara Turbo S ma 463 kW z ciste V8, 0-100 za 3,1 sek. a 0-200 za 11,2 sek. Vazila dle DIN 2080 kg.

(2) Nova Turbo E Hybrid ma 382 kW z V8 + 140 kW z elektromotoru, 0-100 za 3,2 sek., 0-200 za 11,3 sek.. Vazit bude dle DIN 2360 kg.

300 kg navic u takoveho auta neni malo. A co za to? Uspora par gramu CO2, nebot to stejne 99% casu pojede na V8.
25. 11. 2023 09:31
Re: Malinko podvod
mozno mozes byt rad, pri tych 'inovaciach', co predvadzaju automobilky by tu novu generaciu s najvacou pravdepodobnostou akurat dokurvili, keby nieco zasadnejsie menia