Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Porsche Panamera
60 Fotogalerie

Nové Porsche Panamera je tady: Více elektrifikace! Už známe i české ceny

Lukáš Volšický

Populární sportovně-luxusní limuzína Porsche Panamera se představuje v nejmodernější třetí generaci. Objednat si ji můžete už dnes a základní cena v Česku je bezmála tři miliony korun.

Úspěšné Porsche Panamera se oficiálně odhaluje v nejmodernější třetí generaci. Dokonce i ve světě luxusních SUV je o sportovní limuzínu velký zájem, a tak novinka přijíždí s ještě větší elektrifikací, novými digitálními funkcemi, inovovaným designem a vylepšenými dynamickými výkony i jízdním komfortem. Už dříve Porsche uvedlo, že novou Panameru představí s jednotkami E-Hybrid a dnes je ten den.

Nové Porsche Panamera si zachovává charakteristické proporce s ještě výraznějším sportovním designem. Novinka s vyšší spotřebou chladicího vzduchu má nový přídavný otvor nad přední značkou, přepracovanou linii bočních oken a zadní okno je v jedné rovině s obrysem karoserie. Porsche současně zveřejňuje, že nová Panamera je 5052 mm dlouhá (Executive 5202 mm), 1937 mm široká a 1423 mm vysoká (Executive 1428 mm).

Modernější kabina s architekturou Porsche Driver Experience cockpit concept kombinuje digitální a analogové prvky s prvky nezbytnými pro jízdu do zorného pole řidiče. Volič automatické převodovky PDK je napravo u volantu a řidič má jednoduchý přístup k přepínači jízdních módů Normal, Sport a Sport Plus i páčkám asistenčních systémů. Nemusí tak spouštět oči ze silnice, aby si upravil jízdní režim nebo asistenty.

A kdyby se spolujezdec při delším cestování chtěl zabavit, Porsche pro novou Panameru připravilo příplatkový displej s úhlopříčkou 10,9“ se zobrazením aktuálních parametrů o jízdě i ovládáním informačního a zábavního systému. Spolujezdec tak může za jízdy sledovat třeba YouTube videa, aniž by jimi narušoval pozornost řidiče – ten na obrazovku díky speciální technologii nevidí a nic jej nerozptyluje.

Standardně je nová Panamera vybavena světlomety s technologií Matrix LED. Na přání jsou k dispozici i světlomety HD Matrix LED s více než 32 tisíci pixelů v každém reflektoru, novými funkcemi osvětlení, jako je speciální osvětlení jízdních pruhů, a dosvitem až 600 metrů. 

Automobilka významně rozšířila i paletu asistentů – aktivní asistent rychlosti spolupracuje s rozpoznáváním dopravním značek, takže pokud je systém v provozu, vůz automaticky nepojede rychleji než je povolená maximální rychlost. Současně se v nové generaci objevuje i dálkové parkování Remote ParkAssist, aniž by řidič musel být ve voze. Proces parkování může sledovat na chytrém telefonu.

Pro vrcholnou Panameru Turbo E-Hybrid si Porsche připravilo unikátní přední nárazník a zadní nárazník s lakovanými panely difuzoru. K dispozici jsou i chromované koncovky výfuku v tmavě bronzové barvě a volitelná kola s centrální maticí. Exkluzivní barva Turbo Turbonite pak vytváří kontrast a najdeme ji na lištách bočních oken, logu Turbo na víku zavazadlového prostoru, znaku na kapotě, kolech a volantu. V kabině je doplněna karbonovými prvky.

Porsche Panamera se představuje se třemi elektrifikovanými pohonnými jednotkami E-Hybrid, čímž automobilka reaguje na vysokou poptávku po hybridních modelech. Vůbec nejsilnější specifikací novinky je varianta Turbo E-Hybrid s přepracovaným přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem se systémovým výkonem 500 kW (680 koní) a kombinovaným točivým momentem 930 newtonmetrů.

Porsche uvádí, že nově vyvinutý elektromotor vytváří 140 kW (190 koní) a je integrovaný do přepracované osmistupňové dvouspojkové převodovky PDK. Absenci samostatného krytu elektromotoru ušetřilo přibližně pět kilogramů a integrace jednotky do mazacího okruhu převodovky optimalizuje tepelnou bilanci elektrické jednotky, což umožňuje vyšší trvalý výkon elektromotoru.

Porsche Panamera Turbo E-Hybrid zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a vyvine maximální rychlost 315 km/h. S akumulátorem s kapacitou 25,9 kWh slibuje čistě elektrický dojezd až 91 kilometrů v kombinovaném cyklu WLTP nebo 83 až 93 kilometrů v městském cyklu. Nová střídavá palubní nabíječka o výkonu 11 kW zkracuje dobu plného nabití na 2 hodiny a 39 minut.

Spolu s vrcholnou specifikací Turbo E-Hybrid se bude novinka prodávat i ve slabších a dostupnějších variantách Panamera a Panamera 4. Oba modely zakládají na modernizovaném přeplňovaném 2,9litrovém vidlicovém šestiválci o 260 kW (353 koních) a 500 newtonmetrech. Mezigeneračně si tak tyto verze přilepšily o 17 kW (23 koní) a 50 newtonmetrů. Panamera akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a jezdí maximální rychlostí 272 km/h. Panamera 4 s pohonem všech kol je ve sprintu na stovku o 0,4 sekundy rychlejší, zato o 2 km/h pomalejší v maximální rychlosti.

Už v základní výbavě jsou všechny nové panamery vybaveny dvoukomorovým dvouventilovým vzduchovým odpružením s technologií Porsche Active Suspension Management. Dvouventilová technologie odděluje odskok a kompresi tlumičů a nabízí tak ještě širší rozsah mezi komfortem a sportovností – systém znatelně tlumí nárazy příčných nerovností a současně zajišťuje větší stabilitu karoserie v dynamických jízdních situacích.

Speciální příplatkovou výbavou pak je inovativní aktivní podvozek Porsche Active Ride s nově vyvinutými aktivními tlumiči s dvouventilovou technologií. Ty jsou připojeny k elektricky ovládanému hydraulickému čerpadlu, vytvářejícímu olejový průtok v tlumiči podle potřeby. Vlivem toho rychle a přesně vytváří síly mezi karoserií a koly, které působí proti silám vznikajícím od vozovky a snaží se je kompenzovat. Nové tlumiče jsou spojeny s jednokomorovým vzduchovým podvozkem.

Nové Porsche Panamera si v Česku můžete objednat už dnes se základní cenou od 2.786.116 Kč za standardní variantu Panamera. Čtyřkolku Panamera 4 můžete mít za minimálně 2.891.386 Kč a vrcholnou Panameru Turbo E-Hybrid si objednáte se základní cenou od 4.988.286 Kč. Dodávky v Evropě budou zahájeny v březnu 2024.