Nissan nás nedávno překvapil tím, jak dobře je nový x-trail postavený. Nejnovější CR-V od Hondy nás svými skvělými vlastnostmi tolik nepřekvapilo, obě SUV však mají zásadní problém.
tenhle článek mně velmi zaujal nadpisem a protože jsem si chtěl přečíst srovnání právě těchto aut tak mne přimněl k aktivaci předplatného. Ale nevím zda má smysl platit za tak špatké informace. Ve chvíli kdy jsem došel v textu k bodu kde se píše že CR-V nemá možnost posunu zadní lavice jsem zhodnotil že platit za tak amatérské články do budoucna nechci takže testovacím měsícem za 1 Kč má objednávka skončí. Pan redaktor by se měl stydět a uvědomit si že spousta lidé kteří některý z těchto modelů zvažují ho berou jako odborné posouzení a ne snůšku vět které napsal bez ověření faktů. :no::no:
Bohuzel, chyb v clancich povazlive pribyva (pokud uz nahodou clanky obsahuji neco, v cem muze byt chyba).
Kdyby se tak auta dodavala treba s navodem k pouziti v prihradce pred spolujezdcem, kde by si redaktor mohl svoje tvrzeni overit, hned by to bylo veselejsi!
Naprosto stejný postup - oba vozy mám delší dobu v hledáčku, což mě přivedlo k zaplacení premium, ale protože jsem oba vozu již vyzkoušel ( naposledy CR-V ) a podrobné info zjišťoval, bylo mi jasné, že absence posunu zadních sedaček je chyba. Celý článek to pak jaksi devalvuje.
Byl jsem primárně nakloněn Hondě, nicméně zklamal mě motorový projev a nepřesvědčivá reakce na plyn při dost nepříjemném-hlasitém projevu. Při současné akci Jubileum u Nissanu není co řešit
( spotřeba o 0,5-1l nižší to nezachrání ).
Je to tak, do testu se vloudila chyba, CR-V opravdu má posuvnou zadní lavici v rozsahu 190 mm. Vzniknutá situace mne mezí a logické vysvětlení nemám - snad jen autorskou slepotu při psaní textu s rozsahem zhruba 15 000 znaků. Největší trapas je na tom ten, že jsem si to na letišti ověřoval, ale očividně jsem to ověřoval špatně.
Na výsledném pořadí by to ale nezměnilo nic, maximálně by to stáhlo rozdíl mezi oběma vozy. Navíc, pokud posunete zadní lavici CR-V dopředu, ztratíte asi 5 centimetrů ve vertikální prostornosti, protože je zde vykrojení pro mechanismus střešního okna. Subjektivně mi vertikální prostornost v CR-V přijde v segmentu C-SUV prostě nedostatečná, 185 cm vysoký člověk si za sebe sedne jen stěží. Nebo se sedačkou opravdu na ležato.
Obě auta mají koncepci sériového hybridu, spalovací motor tedy slouží jako generátor (vyrábí el. proud). U Nissanu s koly propojit nejde vůbec, u Hondy jen při ustálené jízdě vyšší rychlostí a bez vysoké zátěže, ideálně asi na rovině.
Závěr testu: sériový hybrid se na dálniční provoz moc nehodí, resp. nelze využít jeho výhody
Tvrzení: " velká SUV jsou totiž dnes oblíbená hlavně u lidí trávících mnoho času na dálnici ", považuji za nesmysl. Jsou u lidí obecně oblíbená, tak jich jezdí více i po dálnici, ale stejně tak hodně město a příměstský provoz, většinou řidičky.