Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD vs. Nissan X-Trail 1.5 e-Power e-4orce – Tady jde o princip

František Pisarovič
Diskuze (12)

Nissan nás nedávno překvapil tím, jak dobře je nový x-trail postavený. Nejnovější CR-V od Hondy nás svými skvělými vlastnostmi tolik nepřekvapilo, obě SUV však mají zásadní problém.

Dle trendů napříč celým světem to vypadá, že budoucnost bude elektrická. Současnost je ale pořád velmi fosilní a produkuje řešení snažící se vyhovět všem. Tedy i zákazníkům myslícím to se životním prostředím vážně (ať už to znamená cokoliv), ale i lidem, kteří netouží prostát minuty a hodiny u nabíječek.

Řešení přechodného období leží v hybridech, na papíře obzvlášť v těch sériových. To jsou takové, kde motor slouží primárně k nabíjení baterie, která poté elektromotory roztáčí kola. Teorie proklamuje, že lépe to snad ani nejde – motor pracuje vždy ve svých nejefektivnějších otáčkách, uživatel navíc získává bryskní reakce a masivní zátah hnacích elektromotorů.

Radikální koncepce se chopili dva významní celosvětoví hráči. Počáteční výkop si přivlastnila Honda v předchozí generaci populárního CR-V, a než stihla přijet aktuální, šestá generace, pohání sériový hybrid již téměř celou její modelovou paletu v Evropě. Svůj podíl z trhového koláče v segmentu C-SUV by si ale rád ukrojil i Nissan, jehož X-Trail e-Power je překvapivě rafinovaným kusem techniky. Nyní jsme konečně dostali možnost postavit oba vozy proti sobě a zjistit, kdo se koncepce ujal lépe.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

František Pisarovič
Diskuze (12)

Doporučujeme

29. 11. 2023 10:16
Re: chyba v popisu
Dobrý den, tady autor textu.

Je to tak, do testu se vloudila chyba, CR-V opravdu má posuvnou zadní lavici v rozsahu 190 mm. Vzniknutá situace mne mezí a logické vysvětlení nemám - snad jen autorskou slepotu při psaní textu s rozsahem zhruba 15 000 znaků. Největší trapas je na tom ten, že jsem si to na letišti ověřoval, ale očividně jsem to ověřoval špatně.

Na výsledném pořadí by to ale nezměnilo nic, maximálně by to stáhlo rozdíl mezi oběma vozy. Navíc, pokud posunete zadní lavici CR-V dopředu, ztratíte asi 5 centimetrů ve vertikální prostornosti, protože je zde vykrojení pro mechanismus střešního okna. Subjektivně mi vertikální prostornost v CR-V přijde v segmentu C-SUV prostě nedostatečná, 185 cm vysoký člověk si za sebe sedne jen stěží. Nebo se sedačkou opravdu na ležato.
28. 11. 2023 23:31
Re: chyba v popisuCR-V
Naprosto stejný postup - oba vozy mám delší dobu v hledáčku, což mě přivedlo k zaplacení premium, ale protože jsem oba vozu již vyzkoušel ( naposledy CR-V ) a podrobné info zjišťoval, bylo mi jasné, že absence posunu zadních sedaček je chyba. Celý článek to pak jaksi devalvuje.
Byl jsem primárně nakloněn Hondě, nicméně zklamal mě motorový projev a nepřesvědčivá reakce na plyn při dost nepříjemném-hlasitém projevu. Při současné akci Jubileum u Nissanu není co řešit
( spotřeba o 0,5-1l nižší to nezachrání ).
Avatar - JirkaVejrazka
28. 11. 2023 13:29
Re: chyba v popisu
Bohuzel, chyb v clancich povazlive pribyva (pokud uz nahodou clanky obsahuji neco, v cem muze byt chyba).

Kdyby se tak auta dodavala treba s navodem k pouziti v prihradce pred spolujezdcem, kde by si redaktor mohl svoje tvrzeni overit, hned by to bylo veselejsi!
27. 11. 2023 09:34
Re: zajímavý koncept
Obě auta mají koncepci sériového hybridu, spalovací motor tedy slouží jako generátor (vyrábí el. proud). U Nissanu s koly propojit nejde vůbec, u Hondy jen při ustálené jízdě vyšší rychlostí a bez vysoké zátěže, ideálně asi na rovině.
Závěr testu: sériový hybrid se na dálniční provoz moc nehodí, resp. nelze využít jeho výhody
26. 11. 2023 14:27
xtrail vs. cr-v
Tvrzení: " velká SUV jsou totiž dnes oblíbená hlavně u lidí trávících mnoho času na dálnici ", považuji za nesmysl. Jsou u lidí obecně oblíbená, tak jich jezdí více i po dálnici, ale stejně tak hodně město a příměstský provoz, většinou řidičky.