Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD vs. Nissan X-Trail 1.5 e-Power e-4orce
Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD vs. Nissan X-Trail 1.5 e-Power e-4orce
Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD vs. Nissan X-Trail 1.5 e-Power e-4orce
Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD vs. Nissan X-Trail 1.5 e-Power e-4orce
88 Fotogalerie

Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD vs. Nissan X-Trail 1.5 e-Power e-4orce – Tady jde o princip

Nissan nás nedávno překvapil tím, jak dobře je nový x-trail postavený. Nejnovější CR-V od Hondy nás svými skvělými vlastnostmi tolik nepřekvapilo, obě SUV však mají zásadní problém.

Dle trendů napříč celým světem to vypadá, že budoucnost bude elektrická. Současnost je ale pořád velmi fosilní a produkuje řešení snažící se vyhovět všem. Tedy i zákazníkům myslícím to se životním prostředím vážně (ať už to znamená cokoliv), ale i lidem, kteří netouží prostát minuty a hodiny u nabíječek.

Řešení přechodného období leží v hybridech, na papíře obzvlášť v těch sériových. To jsou takové, kde motor slouží primárně k nabíjení baterie, která poté elektromotory roztáčí kola. Teorie proklamuje, že lépe to snad ani nejde – motor pracuje vždy ve svých nejefektivnějších otáčkách, uživatel navíc získává bryskní reakce a masivní zátah hnacích elektromotorů.

Radikální koncepce se chopili dva významní celosvětoví hráči. Počáteční výkop si přivlastnila Honda v předchozí generaci populárního CR-V, a než stihla přijet aktuální, šestá generace, pohání sériový hybrid již téměř celou její modelovou paletu v Evropě. Svůj podíl z trhového koláče v segmentu C-SUV by si ale rád ukrojil i Nissan, jehož X-Trail e-Power je překvapivě rafinovaným kusem techniky. Nyní jsme konečně dostali možnost postavit oba vozy proti sobě a zjistit, kdo se koncepce ujal lépe.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!