Ojetiny
Přihlásit pro přidání komentáře
Viktor Čistič
1
Jedna
Jenik3
Zsujalo mne, že cady se dělal s motorem 2.0 55kw. To byl motor na věčné časy, k neutahani. Stejně jako historická 1.9 bez turba.
Trn utahat nešel, ten už byl utahaný z výroby. 2.0 SDI PD byl hotový poklad, něco tak líného a hlučného snad nikdo jiný vyrobit nedokázal.
Sused oproti mal Caddynu s benzínom 1,6. Uviezlo to veľa, tuhá zadná náprava zvládla dosť. Akurát to bolo tvrdé ako štolverka, ako rodinné auto na rozdiel od francúzskej konkurencie nič moc. naviac to s týmto motorom bolo užrané, bežná spotreba 8-10 litrov, na diaľnici aj 12. Spoľahlivosť nie celkom dokonalá, za problémy so zatváraním bočných odsuvných dverí a počas bežnej jazdy zlomenú poloos si auto dobré známky tiež nevyslúžilo. "Utahané" je dobrý výraz, vek aj využívanie auta sa na ňom celkom jasne a výrazne podpisovali.
Je potřeba se na to podívat v kontextu doby a konkurence, která uměla nabídnout stejně nebo i ještě méně poníků ... Citroen Berlingo 1.9 D 51 kW, Fiat Dobló 1.9 D 46 kW, Opel Combo 1.7 DI 48 kW, Renault Kangoo 1.5 dCi 48 kW. Do města a nejbližšího okolí byl ten 2.0 SDI PD celkem dobrý, když měl narozdíl od turbodieselů okamžitou reakci na plynový pedál i v nejnižších otáčkách a slušnou pružnost - rozjíždět se dalo bez přidání plynu a motor společně s nakrátko odstupňovanou převodovkou umožňoval zařazení nejvyššího převodového stupně už při 50 km/h (což snižovalo hlučnost). Problém byly naopak kopcovité okresky a státovky.
55 kW měl v Golfu, v Caddy měl jen 51 kW. Taková historická rarita, diesel bez turba, ale zato s vysokotlakým vstřikováním PD.
Tak i tahle generace 2K měla svoje podladěné verze, např 1.6TDI 55kW. Měl jsem tu čest s tím jet delší cestu 300km a byl to neskutečný “vopruz”. Takovou línou mrchu jsem dlouho neřídil a to ani nebyla moc naložená, cca 200km i se mnou. Děs. Za mě nekoupitelný motor :no: Navíc mi dost vadilo to rádio u kolen a velmi slabé (spíš žádné) odhlučnění té polokombi verze…
I 2.0 TDI CR byl ve verzi 55kW. Zajímavé je, že byl úplně identický se 75 a 110 kW. Tedy i turbo a vstřiky byly identické. Za malý peníz jste se mohli chipem bezpečně dostat na 110kW. Teda bezpečně pro motor, ne pro převodovku.
Byl to Common rail?
Ano. z řady EA288. Nakonec i 1,9 TDI PD byla ve verzi 55kW. Asi kvůli daním nebo pojištění v některých zemích.
Ach tak.
Ja si vsiml, ze jeste v roce 2019 se delal cady s 2:0 TDI ve verzi 55 kW. (preplnovany a relativne slaby).
Nehledal jsem technicke udaje o tomto typu motoru. Rekl bych, ze mel vysoky kroutak v uzkem rozmezi otacek.
Ja si vsiml, ze jeste v roce 2019 se delal cady s 2:0 TDI ve verzi 55 kW. (preplnovany a relativne slaby).
Nehledal jsem technicke udaje o tomto typu motoru. Rekl bych, ze mel vysoky kroutak v uzkem rozmezi otacek.
traveldrive
Článok o jazdenej hrkálke ako premium? :-D A to má niekoho presvedčiť, aby si za tento úbohý upadajúci web platil? Najprv by mali ukázať, že za niečo stoja a až potom pýtať peniaze. Okrem občasných článkov pánov Haasa a Dragouna ale niet veľmi čo chváliť, a platiť už vôbec nie.
×
Sdílení komentáře
×