Ojetý Volkswagen Caddy (2010 až 2020): Berte mladší, méně utahané
Po 16 letech skončil Volkswagen Caddy s interním označením 2K. V Polsku vyráběný pracovitý sourozenec prvního touranu si za celý čas vystačil s dvěma modernizacemi: menší v roce 2010 a rozsáhlou o pět let později. Z kterého období bude lepší koupí, napovídá už titulek.
V segmentu užitkových aut plyne čas dvojím způsobem. Pomalým, co se produktové obměny týče. Krabicovitá záď se svislými boky a vyjímatelnými zadními sedadly je už léta vrcholem praktičnosti, na designu světel či konektivitě v tomto segmentu zase tolik nezáleží.
Naopak zrychleně tu běží život samotný. Osobní „polododávky“ si nikdo nevybírá za domácí mazlíčky, byť třeba tento model neměl problém se cenově blížit i passatům – za vrcholný Caddy Alltrack 2.0 TDI 4Motion s DSG šlo dát i milion, o dalším šperkování příplatky nemluvě.
Do vozu s tuhou zadní nápravou na listových perech se daly teoreticky natlačit svižné motory i rafinovaná výbava včetně xenonů, kůže či nezávislého topení, v reálu ale narazíte hlavně na auta z první třetiny ceníku v jejich obvyklé profesní poloze - děvečky pro všechno. Tahají až 15metrákové vleky, zablácená horská kola, travní sekačky na chalupu, party montérů s veškerým haraburdím. A i na autě s poctivým mechanickým gruntem bývá těžká rachota brzy znát.
Šance na vyvoněnou ojetinu jako z našeho testu tu stářím klesá tak prudce, že lze rovnou z výběru vyškrtnout vozy starší deseti let. Což jsou vlastně všechny z dob TDIPD, jimž jsme se věnovali v SM 8/2012. Ty mladší pak dělíme následovně.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!