Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVzácná MTX Tatra V8 v Kopřivnici! Muzeum vystavuje všechny tři vyrobené kusy
17 komentářů
Marek Adamčík
3
Bylo by fajn, kdyby se vedle těchto 3 vyrobených skvostů objevila i maketa 1:1 nebo i menší studie, skicy a náčrty pana designéra Václava Krále, výkresy a výpočty, fotky ze stavby, zmínit všechny lidi kolem i prostředí a dobu vzniku a návštěvník by si tak mohl uceleně porovnat představy i model s reálnými vozy.
Renoo
Jak mě přestaly zajímat nové spalovací auta, tak o to víc mě baví tyhle rarity. Krom toho, že to je unikát, tak je to i část české novodobé historie.
ACE.
vypadal docela pěkně, ale když si ho člověk prohlížel lépe, bylo vidět jak to moc nelícuje a už tehdy to bohužel nevypadalo moc dobře. Poměrně dlouho stával v Holešovicích tuším i s cenovkou.
Tak bylo to splácané z toho, co dům dal, ale právě proto, klobouk dolů, design je parádní, a to slícování nebo kabina, ono když se člověk podívá na zpracování ferrari nebo lamba z té doby, tak tam rozdíl mezi sériovkou super prémiové značky a tímhle zas takový není. Za mě jednoznačně :yes: a fandím i těm ohlášeným deseti kusům reedice.
S tím každopádně souhlasím, je to rarita a i když svého času neměla šanci na úspěch a měla vady na kráse, s přihlédnutím k době a situaci je to parádní kousek. Měl jsem možnost se tehdy projet s 613 s laděným motorem a podvozkem (tak na půl cesty k této Tatře) a byl to zážitek.
Avantime
Bol som pozrieť a je to zážitok vidieť nie jednu, ale všetky tri MTX V8 pokope. To múzeum už ale potrebuje rekonštrukciu po 30 rokoch. Zatečené, kachličky sa hýbu pod nohami. Ale tak vraj by sa už malo čoskoro renovovať, tak potom tam opäť rád zavítam.
No a nové múzeum nákladiakov je úplne perfektné. Klobúk dole. Potešili nielen niektoré vozidlá zo slovenskej zbierky, ale aj nasvietenie exponátov, interaktívne prvky, popisy, všetko tak, ako si predstavujem. :yes:
No a nové múzeum nákladiakov je úplne perfektné. Klobúk dole. Potešili nielen niektoré vozidlá zo slovenskej zbierky, ale aj nasvietenie exponátov, interaktívne prvky, popisy, všetko tak, ako si predstavujem. :yes:
eLzyx
prý je plán postavit dalších 10ks, každou za 10M Kč. Bohužel to mají být věrné kopie, bez jakékoliv inovace.
Nechápu smysl, byla to strašná jebka už tenkrát. Tím nezlehčuji, že to měli složité...
udělat to jako přestavbu 613, tedy nechat původní agregáty, ty vyladit. Ale kastli udělat z karbonu a dát tomu nový moderní interier, tak dejme tomu.
Ale stavět historii, taky mi to nepřijde ok
Ale stavět historii, taky mi to nepřijde ok
Dá se to dneska stavět se starou homologací?
Ano, ale jen jako přestavby existujících aut. Nelze postavit staré auto a dát mu nové VIN.
U Metalexu se dá dodnes nechat postavit Favorit MTX (cabrio).
Jaguaru se povedlo nedávno postavit 9ks XKSS (1957), které mu tenkrát shořely ve fabrice. Měly tedy VIN, doklady … jen se nikdy neprodaly. Takže na tyto registrační údaje postavili nové
U Metalexu se dá dodnes nechat postavit Favorit MTX (cabrio).
Jaguaru se povedlo nedávno postavit 9ks XKSS (1957), které mu tenkrát shořely ve fabrice. Měly tedy VIN, doklady … jen se nikdy neprodaly. Takže na tyto registrační údaje postavili nové
Pak je záhada jak to chcej postavit v původní stylu a taky kde seženou 10 motorů z Tatry 613 :-)
na bazoši jsem třeba našel shořelou 613 s doklady. Nebo je tam jedna předrenovační za 90. Tak třeba z nich. Jde jen o ty doklady. Zbytek se bude stejně vyrábět znovu.
Motorů je taky pořád dost. Spíše bych měl obavy o převodovky, zejména pokud by člověk chtěl pětikvalt.
Motorů je taky pořád dost. Spíše bych měl obavy o převodovky, zejména pokud by člověk chtěl pětikvalt.
To ale hodně poškodí exkluzivitu těch dvou prototypů a jednoho prodaného kusu. Taky nevím jestli je to za deset prodejné. Ale snad vědí co dělají a za mě jim držím palce. :yes: