Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Renault Austral 1.2 TCe E-Tech Hybrid – Silný soupeř z vlastní stáje

24 komentářů

Avatar - hugino
hugino
Bol som Austral staticky pozrieť a mi padla sánka ako to auto dobre vyzerá , aj priestorovo + materiály vo vnútri. Jediný problém vidím v cene keďže Qashqai je lacnejší / akurát je naň akcia - 25% / takže aj pri Austral treba asi počkať na akcie a s 1.33 tce keď bude základ okolo 25 000 € / Kuga začína od 25 250 € / tak bola by to veľmi zaujímavá ponuka :yes: .
kozakm
Materialy z fotky nepoznam, ale ty nove palubky Renaultu jsou designove strasne…
JGL
K testu bych pouze poznamenal, že je velmi povrchní, pokud jde o vlastní konstrukci vozu a jizdni vlastnosti a naopak široce se rozepisuje o multimediálním systému a způsobu ovládání funkcí. Vždy jsem si myslel, že autem se především jezdí a pak až si pohrávám se zabudovanou elektronikou..
Avatar - xxc
xxc
je to naopak, kto by jazdil autom, kde nefunguje elektronika
ptr078
No tak majitelia renaultu su na to zvyknuty. 🤣 taka laguna 2 napriklad
TT
Bol si už na svete, keď sa Laguna predávala?
ptr078
Bol, co to ma s tym spolocne?
Arese
....pohonnou jednotkou (vzhledem k velikosti a ceně tohoto vozu) to bude koupitelné jen pro velmi úzkou skupinu zákazníků... 😒 :no:
TT
Čo je na jej výkonoch komického?
Avatar - Ham.
Ham.
No maximálka 175 a stovka za osm a půl jsou na dvěstěkonové střední SUV dost slabé. A hrkot tříválce v kabině lze akceptovat u malého auta za 400 tis. u auta za 1,2 mega je to slušné faux pas.
Avatar - Emel
Emel
Stovka za osm a půl v dnešní době není vůbec marná
webpaja
Ten R3 nebude otravnější než většina R4 v naftě. 😉
ericn
To bych se asi hádal, ale Ham. má pravdu. 3hrnek v autě přes milion? No tvl :no:
Utby
Seděl jste tom vůbec nebo to poznáte z fotky? Asi ne, jinak byste tohle nemohl napsat
lukas13
Naštěstí máš k dispozici parádní 1.33 TCe.
NegusTheGreat
...ale ve verzi Techno 1.3 mild hybrid 160 CVT. E-Tech přišel do nabídky doslova týden poté, co jsem objednávku podepsal. Chvíli jsem váhal, zda nemám ještě objednávku změnit (přecejen u nás je cenový rozdíl mezi 1.3 mild hybrid a E-Tech poloviční než v Německu nebo ve Francii), po přečtení testu jsem ale rád, že jsem zůstal u původně objednané verze. S mým profilem tras (90% dálnice) bych asi žádnou významnou úsporu nerealizoval.

Testovací jízdu jsem absolvoval ve verzi Iconic a nelíbily se mi následující věci😒br /> - kompromisní jízdní komfort, na 20" kolech je Austral opravdu nesnesitelně tvrdý (i proto jsem vybral verzi Techno, která je na 19" s profilem 55, což už vypadá rozumněji);
- protivný svist vzduchu z prostoru vnějšího zpětného zrcátka / A sloupku u řidiče. Dle prodejce Renault o problému ví a u vozů vyrobených od října 2023 by toto mělo být vyřešeno;
- podivné pádlo pod volantem na ovládání audiosystému - asi mohu ignorovat, není na něm nic co by nebylo ovladatelné přes centrální display;
- chybějící průvlak na lyže v opěradle zadních sedaček - holt budeme jezdit na hory manželčiným autem, které jej má.

Naopak mne nadchlo až okouzlilo😒br /> - pohodlné sedačky;
- zpracování interiéru - nikde nic nevrzalo ani když jsem se opravdu snažil prasit po rozbitých parkovištích a retardérech;
- odhlučnění pohonné jednotky - při normální jízdě téměř není slyšet, převodovka neškube a celkově neotravuje;
- spotřeba - v rámci testovací jízdy jsem opravdu "blbnul" a neohlížel se na žádné zásady hospodárnosti, přesto po cca 30 km ve stylu studený start - dálnice - město - dálnice ukazoval počítač 8,6. Tj. při mém běžném způsobu jízdy očekávám spotřebu minimálně o litr nižší. A i kdyby ne, u SUV považuji jakoukoliv jednocifernou hodnotu za přijatelnou.
lukas13
Na to "podivné pádlo pod volantem" doporučuji si zvyknout. Toto ovládání audia je ergonomicky to nejlepší, co jsem kdy zažil. Pár set kilometrů, dostane se ti to pod kůži a na displej už kvůli audiu nesáhneš. 😉

A gratulace, moc fajn auto. Přeji mnoho šťastných kilometrů!
Avatar - Emel
Emel
A na těch 19" jsi s tím nejel? Osobně mám zkušenost takovou, že rozdíl palce ve velikosti kol v těhle větších rozměrech nebývá moc znát... ale tak uvidíš.
Zvenku moc hezký auto, architektura palubky asi není úplně můj šálek čaje... ale udělané je to hezky :yes: :yes:
webpaja
Tak záleží auto od auta. na gazíku mám letní 20" a zimní 19". Je to zřetelný rozdíl v komfortu.
NegusTheGreat
Včera převzato, po ujetí cca 200 km ještě nemohu nic moc hodnotit, ale pokud jde o kola, tak rozdíl mezi 20" a 19" citelný je.
NegusTheGreat
Nejel, předváděčku měl prodejce jen ve výbavě Iconic na 20", jiná možnost nebyla. Ale podle TP je nejmenší povolený rozměr 17" s profilem 65; pokud by to i na 19" bylo příliš tvrdé, je ještě kam sáhnout.

Architektura palubky, no, ne že by tam nebylo co zlepšit, ale kladně hodnotím že jsou ty dva displeje (aspoň opticky) propojené a mají horní hranu ve stejné výšce. V tomto ohledu bylo třeba pro mne zklamání odhalení interiérů nového Superba a Kodiaqa, tam to jsou pořád dvě poměrně násilně oddělené zobrazovací jednotky 😒 . Věřím však, že i takové řešení si své kupce najde (a v CZ nepochybně víc než Austral :-! ).
Avatar - Emel
Emel
17" by už asi vypadaly zvláštně... ale varianta to je.
Tak protože to jsou dvě obrazovky 😄 - jedna věc je kaplička přístrojů a druhá displej multimediálního systému.
Já jako řidič nechci být obklopen displeji, i ten velký displej v Superbu je na můj vkus zbytečně velký a rád bych zůstal u té základní 10" varianty.
argejev
preco pri 90% najazde po dialnici padlo rozhodnutie na prave tuto znacku, karoseriu a motorizaciu? javi sa mi, ze existuju vhodnejsie karosarske verzie a motorizacie pre toto pouzitie.

ipi
NegusTheGreat
Kdybych objednával o rok později, asi by to dopadlo jinak (Renault Rafale? VW Tiguan? Peugeot 3008? Možná...). Ale dosavadní vůz (Superb 1.5 TSI DSG) mne v důsledku pojistné události opustil dříve než jsem čekal, od Škodovky jsem si chtěl odpočinout (kvůli přístupu servisů, ne kvůli nespokojenosti se Superbem). Celou situaci jsem řešil na přelomu srpna a září 23. Vzhledem k nájezdu cca 30 - 40 tis. km ročně jsem nechtěl servisní interval 15 tisíc - to vylučuje většinu Japonců a Korejců, v podstatě pak z mainstreamu zůstane VW Group, MG, nebo Renault. Budget je 1 milion CZK s DPH, má to být sedan nebo SUV s benzínovým motorem (případně NEplugin hybrid) a s automatem, tj. z VW Group zbyde VW a Cupra (Audi je mimo budget, Škodu nechci, ostatní koncernové značky neuvažuji). U VW Passat a Tiguan čekají na novou generaci, starou objednávat nechci. MG HS čeká na facelift. Cupra Formentor se mi zvenku líbí, ve verzi 1.5 TSI DSG by dokonce měla stejný povertrain na jaký jsem byl zvyklý že Superba, ale je pro mne nepohodlná a má neprostorně působící interiér. Takže Renault. Talisman už se nevyrábí, Arkana má pro mne úzký interiér, Koleosů zbývají jednotky posledních na skladech v prazvláštních konfiguracích, převážně diesely s AWD. Austral je tedy to nejlepší co mi může Renault ve chvíli kdy stojím u dealera nabídnout. Cenou se vejde do budgetu, zkušební jízda mne vcelku uspokojí a navíc přihodí záruku prodlouženou na 200 tis / 5 let. Deal done.

Takhle nějak se stalo že jsem podepsal objednávku. Neříkám, že to je jediné řešení daného zadání, neříkám ani že řešení nejlepší. Ale věřím, že Austral poslouží mému účelu dobře 😉.