Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rekordní tesla míří k 2.000.000 km! Co všechno se už měnilo?

Němec Hansjörg von Gemmingen-Hornberg má doma pravděpodobně nejvíce ojetou teslu na světě. Za chvíli totiž jeho Model S oslaví dva miliony ujetých kilometrů. Takovou porci přitom vůz nezvládl na jediný akumulátor.
Zpět na článek
5. 12. 2023 17:05
5. 12. 2023 17:15
5. 12. 2023 17:21
6. 12. 2023 15:30
5. 12. 2023 18:34
5. 12. 2023 21:28
Avatar - Emel
5. 12. 2023 17:05
Motory
Třináct motorů na 2M kilometrů, navíc v relativně optimálním režimu? To jsme na 150tkm na motor... no, žádný zázrak...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - xxc
5. 12. 2023 17:15
Re: Motory
aj mne sa to zda vela :-) trosku sa cudujem, ze to neinovovali
5. 12. 2023 17:21
Re: Motory
to je co rikam, motory tesla podle
myho silene pretezuje…
Avatar - Barry Lyndon
5. 12. 2023 17:27
Re: Motory
Tesla možná, ale tento pán na to nevypadá :-)
Avatar - eLzyx
6. 12. 2023 15:30
Re: Motory
ty motory umí daleko více. Jak to vím? Když je vytáhneš a dáš k nim "aftermarket" řídící elektroniku, tak zvládnou i o 30% víc. Tesla je dost škrtí. Nejlepším zdrojem Tesla motorů pro různé přestavby jsou Mercedesy B a Toyoty RAV4. Tam jsou ty motory ještě více seškrcené.

Tohle je chyba repasu - po čase tam začne téci chladící kapalina. Naštěstí si toho Tesla "všimla" a upravila jejich design.
5. 12. 2023 18:34
Re: Motory
Dle jednohdohledatelneho clanku k danemu panovi slo o problem gurefa hridele, puvodni je 3brite, repase co dostaval pote 1brite. Vlivem opotrebeni dochazi k prusaku chladici kapaliny kam nema.
Avatar - JirkaVejrazka
5. 12. 2023 17:37
To nikomu neprijde divne?
To nikomu neprijde divne, ze pri prumerne rychlosti 60 km/h (coz pri deklarovane maximalce 100km/h neni nic jednoducheho) by tuhle vzdalenost jezdil pres 11 let, i kdyby za volantem sedel osm hodin denne kazdy den?

A to ma jeste druhe auto s najezdem trictvrte milionu?
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Stejsn
5. 12. 2023 18:03
Re: To nikomu neprijde divne?
U toho roadsteru nepíšou, že s tím těch třičtvrtě mega natočil on. Ale i tak jsou ta čísla dost podezřelá.
5. 12. 2023 18:36
Re: To nikomu neprijde divne?
Ako si to počítal?

Pri priemere 60 km/h:
- 2 000 000 / 60 / 365 / 24 = 3,8 roka neustálej jazdy
Pri 9 rokoch je to cca 10 hodín denne, vrátane Vianoc, víkendov, každy deň.

Pri priemere 70 km/h je to 8,7 hod denne.

Neuveriteľné čísla.
5. 12. 2023 22:00
Re: To nikomu neprijde divne?
plus čas na doplnění energie do baterie
Avatar - JirkaVejrazka
6. 12. 2023 08:41
Re: To nikomu neprijde divne?
Pocital jsem to zjevne stejne jako ty, kdyz jsme dosli ke stejnym cislum ;-)
Avatar - Mokrous
5. 12. 2023 18:55
Re: To nikomu neprijde divne?
Taky si myslím, že to je nějaká cocotina a nebo podvod.
Nevím, kde bere čas na rozhovor, když musí denně najet asi 11 hodin, nesmí nikdy pracovat, marodit, rekreovat se, jen musí jezdit a navíc se musí rozkrájet, aby to samé zvládnul ještě v roadsteru...

Možná to je jen pošahanej rentiér a nechává to doma na dvorku točit na špalkách a pak se občas vyfotí někde na výletě a jen touží být slavný.
5. 12. 2023 20:03
Re: To nikomu neprijde divne?
V tom videu říká, že jezdí většinou 8-10 hodin denně, někdy i dost přes 1000 km za den. Jeho cílem je překonat rekord 5,4 milionu km najetých s Volvem, takže jezdí a jezdí. Nabíjení na Superchargerech má zadara, doma to nabíjí ze solárů. Nějaké peníze zdědil a taky vydělal na akciích Tesly, takže pracovat nemusí a na ježdění má čas. To samé v Roadsteru současně nemusí zvládat, když ty kilometry najel hlavně předtím, než koupil Model S.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2023 23:14
Re: To nikomu neprijde divne?
Mě je v celku jedno co tam říká. Buď poněkud lže a je to normální magor a nebo nelže a je to totální magor, co se radši strhá k smrti, jen aby měl kilometry.
Hlavní je na sebe upozornit a mít nějakej stupidní rekord.
Ale když ho to baví...
Ten borec s Volvem aspoň nejezdil jen proto, aby najel šílený km.
Prostě si to auto chtěl nechat co nejdýl a staral se a měl ho rád.
Avatar - wakantanka
6. 12. 2023 05:39
Re: Re: To nikomu neprijde divne?
Otázka ešte je že kedy mu stihli vymeniť tych13 elektromotorov a 4 batérie ? To asi nebude robota na pár minút...
Avatar - speedfred
6. 12. 2023 11:13
Re: Re: To nikomu neprijde divne?
EV sú predsa jednoduché, robí sa to počas kafé pauzy.
Objednávka: 2x lungo, 1x presso a 1x elektromotor.
Avatar - wakantanka
6. 12. 2023 12:19
Re: Re: To nikomu neprijde divne?
ehm, pozerám že fanklub palčekuje :D
Nemám tušenia ako sa menia elektromotory v EV, ale aj keby to bolo úplne jednoduché, tak najprv musíš mať nový, potom priestor a schopných mechanikov, ktorí to rýchlo vymenia čo asi bude ten najväčší problém. Jedine, že by už bol dotyčný pán natrénovaný a mení si to sám doma :D
5. 12. 2023 18:38
Tu snůšku informací nežeru ani trochu.
Ale pokud jsou pravdivé, tak pánovi jeho život fakt nezávidím.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mokrous
5. 12. 2023 18:53
Re: Tu snůšku informací nežeru ani trochu.
Taky si myslím, že to je nějaká cocotina a nebo podvod.
Nevím, kde bere čas na rozhovor, když musí denně najet asi 11 hodin, nesmí nikdy pracovat, marodit, rekreovat se, jen musí jezdit a navíc se musí rozkrájet, aby to samé zvládnul ještě v roadsteru...

Možná to je jen pošahanej rentiér a nechává to doma na dvorku točit na špalkách a pak se občas vyfotí někde na výletě a jen touží být slavný.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2023 19:02
Tohle je nejspíš totální blamáž, ...
... ale po světě chodí víc šajny hepy píplů, kterým baterie odchází do věčných lovišť poněkud předčasně: https://youtu.be/o3E2bIbek-M?si=wQbny2ibVgV15tfw

Viz diskuze pod videem.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
5. 12. 2023 19:35
Většina modelů Tesla S
z prvních 3 let výroby má vyměné baterie a motor nebo už dojezdila a je na vrakárně, to je obecně známý fakt.....

Sou spalováky, co maj původní motor a natočeno 800 tis km :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - JirkaVejrazka
5. 12. 2023 20:44
Re: Většina modelů Tesla S
Ukazka exaktni statisticke vedy v podani VSZ, pratele...
Avatar - eLzyx
5. 12. 2023 20:55
Re: Většina modelů Tesla S
jsou a budou Tesly, co mají 800k km a mají původní motor a baterii.
Avatar - Barrichello
6. 12. 2023 10:05
Re: Většina modelů Tesla S
Z prvních tří let výroby? Kolik jich je? 1 ks na 12 500 vyrobených kusů ? :-) :-) :-) :-)
Nebo ještě lepší skore?
https://www.sauto.cz/…urango/200251102
obyčejná 3,6 a skoro půl mega.
Avatar - eLzyx
6. 12. 2023 13:21
Re: Většina modelů Tesla S
z prvních třech let? Pokud budeme počítat i první 2015 60D/70D/85D, tak ty se toho dožijí téměř všechny, pokud je někdo nerozstřelí, nebo je neutopí, nebo je tzv. nevybydlí.
Samozřejmě i u těchto modelů se může stát, že některý tu a tam selže. Je to jen technika.

Ale ty první P85, P85D, P85+, tam ty zadní motory pochcípou u všech. Na druhou stranu, 130k Kč není nic, co by mělo někomu zlomit vaz.
Avatar - Barrichello
7. 12. 2023 09:45
Re: Většina modelů Tesla S
Za 130 tis je generálka motoru V8 - kompletní tj repase hlav, nový ventily, nový pístní kroužky, kontrola válců, pístů , přebroušení kliky atd atd

Kdo si to umí udělat sám, je to ještě výrazně levnější :-)
Avatar - eLzyx
5. 12. 2023 21:01
k těm motorům a bateriím
motory u zadokolek (vyrobeno do začátku 2015) mají problém s únikem chladící kapaliny dovnitř motoru. První kusy vydržely docela dlouho, ale ty repasy dávají tak 100k km. Tesla se na ty repasy zaměřila a vyvinula nový housing, který tomu úniku chladící kapaliny zabraňuje. Ale je to záležitost cirka roku zpátky. Takže až tento 13., nebo 14. motor bude mít OK.
Modely vyrobené po roce 2015 jsou už v pohodě.

Co se týče baterií, tak TMS do cirka 6.2015 mají servisní otvor na pyrofuse zezhora baterie a bohužel po těch letech prorezne. Ne durch, ale jen bublinky, které způsobí netěsnost. A do baterie se dostane vlhkost.
Předpokládám, že s další výměnou již bude mít novější design baterie, který je již bez problémů.
Rozbalit vlákno
8
6. 12. 2023 08:51
Re: k těm motorům a bateriím
No, tak to je nepopiratelny uspech, ze uz 14. motor bude (snad) v pohode...
6. 12. 2023 09:51
Re: k těm motorům a bateriím
:-[] :yes:
Avatar - Barrichello
6. 12. 2023 10:05
Re: k těm motorům a bateriím
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - eLzyx
6. 12. 2023 13:07
Re: k těm motorům a bateriím
Tvrdím to snad někde? Je to prvotina nové automobilky, tak je nutné se na to tak dívat.
Z tohoto problému se poučili a další typy motorů jsou již spolehlivé.

btw - třeba geniální a opěvovaný V10 od BMW zvládne "jen" 60k km bez důkladného servisu. Pak se musí měnit ložiska kliky. Prakticky je to součástí údržby dělat malou generálku co 60k km.
A V8 biturbo od BMW? Po 150k km blok v háji (hranice zachránitelnosti, samozřejmě některé najedou víc - s nadměrnou spotřebou oleje). A nový je dražší jak motor a baterie od Tesly dohromady.
-------------------------------
poznámka pod čarou. BMW je 107 let stará automobilka. Tedy o skoro 90 let starší jak Tesla. A neumí vyrobit trvanlivý motor. Ano, některé ano. Ale občas jim to taky "ujede".
6. 12. 2023 13:26
Re: k těm motorům a bateriím
...jen pro pořádek - prvotina byl roadster...
Avatar - eLzyx
6. 12. 2023 13:33
Re: k těm motorům a bateriím
to byla spíše taková testovací mula. Ale ok :yes:
Prototypy Roadsteru jsou 2006, vývoj TMS začal 2007. Výroba Roadsteru začala 2008, představení prototypu TMS 2009, výroba 2012.
To nebylo moc času na odhalení slabin způsobených stárnutím materiálů atp.
6. 12. 2023 16:27
Re: k těm motorům a bateriím
Omlouvat zřejmé chyby v konstrukci auta za milion+ nedostatkem času může jen neobjektivní pacient.

Seriózní přístup, když už se to takhle vymkne, je známý - říká se mu svolávačka.

(Testovací mula je něco úplně jiného a hlavně se muly neprodávají ofiko - a ještě k tomu za plnou cenu - zákazníkům.)
Avatar - eLzyx
6. 12. 2023 17:06
Re: k těm motorům a bateriím
fakt? Tak to by BMW nebo třeba VW nedělali nic jiného než stahovali motory, převodovky, celá auta.
A tady to měli zákazníci kompenzované tím, že dostali záruku neomezenou kilometry. Kdo ti to dá?

Jo a nauč se chápat psaný text - "spíše testovací mula" neznamená "je to testovací mula". Tím je vyjádřeno, že je to auto, na kterém si automobilka testovala nové technologie a běžně jej prodávala zákazníkům.
5. 12. 2023 21:28
lacko
Aj na slovensku máme Matovičovu mamičku čo najazdila za rok 210202 km, čo je prakticky 600 km denne.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
6. 12. 2023 10:36
Tesla S šlape
tržní podíl v kategorii vyšší střední za říjen 1,11% a za celý rok 2023 0,37%

A abysme tu nevypíchli jenom Teslu, tak všech EV ve třídě vyšší střední za říjen 2,71% a za rok 2023 1,56%
Neskutečný zájem o elektro mezi bohatší vrstvou :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - eLzyx
6. 12. 2023 13:14
Re: Tesla S šlape
vidíš a na RR Spectre je prý čekačka 15 měsíců+
Tím nesrovnávám RR s Teslou, jen vyvracím to sarkastické "neskutečný zájem o elektro mezi bohatší vrstvou". Stejný zájem je údajně i o i7.
A ještě jeden poznatek - mám pár bohatších známých, co mají TMS od nova (ne jako já ojetinu) a mají ji třeba 6. rokem. A to dříve měnili auta po 2 letech. Proč? Protože i při tom jejich vysokém ročním nájezdu ta Tesla funguje a neláme majiteli vaz při servisu.
I to může být důvod, proč se to tolik "netočí". Proč kupovat novou, když funguje stará?
Avatar - Barrichello
7. 12. 2023 09:52
Re: Tesla S šlape
RR Spectre sem dovezl dealer 1 ks aby to mohl ukazovat, reálně zákazníci RR nejvíc kupují Ghost a Cullinan.
Lidi co maj hodně penež maj už dnes na výběr celou řadu drahých a luxusních EV, přesto stále kupují Cayenne, Macan, Panameru, MB G, Lambo Urus, Escalade, X5,X6,X7, Q7 a Q8, Range Rovery atd atd
Všechno v benzínu a naftě
8. 12. 2023 22:59
Denne kolem 600 km?
Tedy - kdyz za 9 let najel temer 2 mio. km, tak to znamena, ze denne musel najet prumerne kolem 600km. To jako fakt?
Tohle si nedokazu predstavit.
Nema ta Tesla nahodou vadny i tachometr?
Rozbalit vlákno
0