Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Rekordní tesla míří k 2.000.000 km! Co všechno se už měnilo?

40 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Třináct motorů na 2M kilometrů, navíc v relativně optimálním režimu? To jsme na 150tkm na motor... no, žádný zázrak...
Avatar - xxc
xxc
aj mne sa to zda vela 😄 trosku sa cudujem, ze to neinovovali
kesumb
to je co rikam, motory tesla podle
myho silene pretezuje…
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tesla možná, ale tento pán na to nevypadá 😄
Avatar - eLzyx
eLzyx
ty motory umí daleko více. Jak to vím? Když je vytáhneš a dáš k nim "aftermarket" řídící elektroniku, tak zvládnou i o 30% víc. Tesla je dost škrtí. Nejlepším zdrojem Tesla motorů pro různé přestavby jsou Mercedesy B a Toyoty RAV4. Tam jsou ty motory ještě více seškrcené.

Tohle je chyba repasu - po čase tam začne téci chladící kapalina. Naštěstí si toho Tesla "všimla" a upravila jejich design.
KrDv
Dle jednohdohledatelneho clanku k danemu panovi slo o problem gurefa hridele, puvodni je 3brite, repase co dostaval pote 1brite. Vlivem opotrebeni dochazi k prusaku chladici kapaliny kam nema.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To nikomu neprijde divne, ze pri prumerne rychlosti 60 km/h (coz pri deklarovane maximalce 100km/h neni nic jednoducheho) by tuhle vzdalenost jezdil pres 11 let, i kdyby za volantem sedel osm hodin denne kazdy den?

A to ma jeste druhe auto s najezdem trictvrte milionu?
Avatar - Stejsn
Stejsn
U toho roadsteru nepíšou, že s tím těch třičtvrtě mega natočil on. Ale i tak jsou ta čísla dost podezřelá.
Lubo
Ako si to počítal?

Pri priemere 60 km/h😒br /> - 2 000 000 / 60 / 365 / 24 = 3,8 roka neustálej jazdy
Pri 9 rokoch je to cca 10 hodín denne, vrátane Vianoc, víkendov, každy deň.

Pri priemere 70 km/h je to 8,7 hod denne.

Neuveriteľné čísla.
hufuh
plus čas na doplnění energie do baterie
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Pocital jsem to zjevne stejne jako ty, kdyz jsme dosli ke stejnym cislum 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Taky si myslím, že to je nějaká cocotina a nebo podvod.
Nevím, kde bere čas na rozhovor, když musí denně najet asi 11 hodin, nesmí nikdy pracovat, marodit, rekreovat se, jen musí jezdit a navíc se musí rozkrájet, aby to samé zvládnul ještě v roadsteru...

Možná to je jen pošahanej rentiér a nechává to doma na dvorku točit na špalkách a pak se občas vyfotí někde na výletě a jen touží být slavný.
Mino21
V tom videu říká, že jezdí většinou 8-10 hodin denně, někdy i dost přes 1000 km za den. Jeho cílem je překonat rekord 5,4 milionu km najetých s Volvem, takže jezdí a jezdí. Nabíjení na Superchargerech má zadara, doma to nabíjí ze solárů. Nějaké peníze zdědil a taky vydělal na akciích Tesly, takže pracovat nemusí a na ježdění má čas. To samé v Roadsteru současně nemusí zvládat, když ty kilometry najel hlavně předtím, než koupil Model S.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Mě je v celku jedno co tam říká. Buď poněkud lže a je to normální magor a nebo nelže a je to totální magor, co se radši strhá k smrti, jen aby měl kilometry.
Hlavní je na sebe upozornit a mít nějakej stupidní rekord.
Ale když ho to baví...
Ten borec s Volvem aspoň nejezdil jen proto, aby najel šílený km.
Prostě si to auto chtěl nechat co nejdýl a staral se a měl ho rád.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Otázka ešte je že kedy mu stihli vymeniť tych13 elektromotorov a 4 batérie ? To asi nebude robota na pár minút...
Avatar - speedfred
speedfred
EV sú predsa jednoduché, robí sa to počas kafé pauzy.
Objednávka: 2x lungo, 1x presso a 1x elektromotor.
Avatar - wakantanka
wakantanka
ehm, pozerám že fanklub palčekuje 😁
Nemám tušenia ako sa menia elektromotory v EV, ale aj keby to bolo úplne jednoduché, tak najprv musíš mať nový, potom priestor a schopných mechanikov, ktorí to rýchlo vymenia čo asi bude ten najväčší problém. Jedine, že by už bol dotyčný pán natrénovaný a mení si to sám doma 😁
gil54
Ale pokud jsou pravdivé, tak pánovi jeho život fakt nezávidím.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Taky si myslím, že to je nějaká cocotina a nebo podvod.
Nevím, kde bere čas na rozhovor, když musí denně najet asi 11 hodin, nesmí nikdy pracovat, marodit, rekreovat se, jen musí jezdit a navíc se musí rozkrájet, aby to samé zvládnul ještě v roadsteru...

Možná to je jen pošahanej rentiér a nechává to doma na dvorku točit na špalkách a pak se občas vyfotí někde na výletě a jen touží být slavný.
Avatar - Mokrous
Mokrous
... ale po světě chodí víc šajny hepy píplů, kterým baterie odchází do věčných lovišť poněkud předčasně: https😐/youtu.be/o3E2bIbek-M?si=wQbny2ibVgV15tfw

Viz diskuze pod videem.
Avatar - Anonym
Anonym
z prvních 3 let výroby má vyměné baterie a motor nebo už dojezdila a je na vrakárně, to je obecně známý fakt.....

Sou spalováky, co maj původní motor a natočeno 800 tis km 😄
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ukazka exaktni statisticke vedy v podani VSZ, pratele...
Avatar - eLzyx
eLzyx
jsou a budou Tesly, co mají 800k km a mají původní motor a baterii.
Avatar - Anonym
Anonym
Z prvních tří let výroby? Kolik jich je? 1 ks na 12 500 vyrobených kusů ? 😄 😄 😄 😄
Nebo ještě lepší skore?
https😐/www.sauto.cz/…urang👋200251102
obyčejná 3,6 a skoro půl mega.
Avatar - eLzyx
eLzyx
z prvních třech let? Pokud budeme počítat i první 2015 60D/70D/85D, tak ty se toho dožijí téměř všechny, pokud je někdo nerozstřelí, nebo je neutopí, nebo je tzv. nevybydlí.
Samozřejmě i u těchto modelů se může stát, že některý tu a tam selže. Je to jen technika.

Ale ty první P85, P85D, P85+, tam ty zadní motory pochcípou u všech. Na druhou stranu, 130k Kč není nic, co by mělo někomu zlomit vaz.
Avatar - Anonym
Anonym
Za 130 tis je generálka motoru V8 - kompletní tj repase hlav, nový ventily, nový pístní kroužky, kontrola válců, pístů , přebroušení kliky atd atd

Kdo si to umí udělat sám, je to ještě výrazně levnější 😄
Avatar - eLzyx
eLzyx
motory u zadokolek (vyrobeno do začátku 2015) mají problém s únikem chladící kapaliny dovnitř motoru. První kusy vydržely docela dlouho, ale ty repasy dávají tak 100k km. Tesla se na ty repasy zaměřila a vyvinula nový housing, který tomu úniku chladící kapaliny zabraňuje. Ale je to záležitost cirka roku zpátky. Takže až tento 13., nebo 14. motor bude mít OK.
Modely vyrobené po roce 2015 jsou už v pohodě.

Co se týče baterií, tak TMS do cirka 6.2015 mají servisní otvor na pyrofuse zezhora baterie a bohužel po těch letech prorezne. Ne durch, ale jen bublinky, které způsobí netěsnost. A do baterie se dostane vlhkost.
Předpokládám, že s další výměnou již bude mít novější design baterie, který je již bez problémů.
displacement
No, tak to je nepopiratelny uspech, ze uz 14. motor bude (snad) v pohode...
Arese
😒] :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - eLzyx
eLzyx
Tvrdím to snad někde? Je to prvotina nové automobilky, tak je nutné se na to tak dívat.
Z tohoto problému se poučili a další typy motorů jsou již spolehlivé.

btw - třeba geniální a opěvovaný V10 od BMW zvládne "jen" 60k km bez důkladného servisu. Pak se musí měnit ložiska kliky. Prakticky je to součástí údržby dělat malou generálku co 60k km.
A V8 biturbo od BMW? Po 150k km blok v háji (hranice zachránitelnosti, samozřejmě některé najedou víc - s nadměrnou spotřebou oleje). A nový je dražší jak motor a baterie od Tesly dohromady.
-------------------------------
poznámka pod čarou. BMW je 107 let stará automobilka. Tedy o skoro 90 let starší jak Tesla. A neumí vyrobit trvanlivý motor. Ano, některé ano. Ale občas jim to taky "ujede".
gil54
...jen pro pořádek - prvotina byl roadster...
Avatar - eLzyx
eLzyx
to byla spíše taková testovací mula. Ale ok :yes:
Prototypy Roadsteru jsou 2006, vývoj TMS začal 2007. Výroba Roadsteru začala 2008, představení prototypu TMS 2009, výroba 2012.
To nebylo moc času na odhalení slabin způsobených stárnutím materiálů atp.
gil54
Omlouvat zřejmé chyby v konstrukci auta za milion+ nedostatkem času může jen neobjektivní pacient.

Seriózní přístup, když už se to takhle vymkne, je známý - říká se mu svolávačka.

(Testovací mula je něco úplně jiného a hlavně se muly neprodávají ofiko - a ještě k tomu za plnou cenu - zákazníkům.)
Avatar - eLzyx
eLzyx
fakt? Tak to by BMW nebo třeba VW nedělali nic jiného než stahovali motory, převodovky, celá auta.
A tady to měli zákazníci kompenzované tím, že dostali záruku neomezenou kilometry. Kdo ti to dá?

Jo a nauč se chápat psaný text - "spíše testovací mula" neznamená "je to testovací mula". Tím je vyjádřeno, že je to auto, na kterém si automobilka testovala nové technologie a běžně jej prodávala zákazníkům.
laco tralala
Aj na slovensku máme Matovičovu mamičku čo najazdila za rok 210202 km, čo je prakticky 600 km denne.
Avatar - Anonym
Anonym
tržní podíl v kategorii vyšší střední za říjen 1,11% a za celý rok 2023 0,37%

A abysme tu nevypíchli jenom Teslu, tak všech EV ve třídě vyšší střední za říjen 2,71% a za rok 2023 1,56%
Neskutečný zájem o elektro mezi bohatší vrstvou 😄 😄 😄
Avatar - eLzyx
eLzyx
vidíš a na RR Spectre je prý čekačka 15 měsíců+
Tím nesrovnávám RR s Teslou, jen vyvracím to sarkastické "neskutečný zájem o elektro mezi bohatší vrstvou". Stejný zájem je údajně i o i7.
A ještě jeden poznatek - mám pár bohatších známých, co mají TMS od nova (ne jako já ojetinu) a mají ji třeba 6. rokem. A to dříve měnili auta po 2 letech. Proč? Protože i při tom jejich vysokém ročním nájezdu ta Tesla funguje a neláme majiteli vaz při servisu.
I to může být důvod, proč se to tolik "netočí". Proč kupovat novou, když funguje stará?
Avatar - Anonym
Anonym
RR Spectre sem dovezl dealer 1 ks aby to mohl ukazovat, reálně zákazníci RR nejvíc kupují Ghost a Cullinan.
Lidi co maj hodně penež maj už dnes na výběr celou řadu drahých a luxusních EV, přesto stále kupují Cayenne, Macan, Panameru, MB G, Lambo Urus, Escalade, X5,X6,X7, Q7 a Q8, Range Rovery atd atd
Všechno v benzínu a naftě
Mojmír Motyčka
Tedy - kdyz za 9 let najel temer 2 mio. km, tak to znamena, ze denne musel najet prumerne kolem 600km. To jako fakt?
Tohle si nedokazu predstavit.
Nema ta Tesla nahodou vadny i tachometr?