Němec Hansjörg von Gemmingen-Hornberg má doma pravděpodobně nejvíce ojetou teslu na světě. Za chvíli totiž jeho Model S oslaví dva miliony ujetých kilometrů. Takovou porci přitom vůz nezvládl na jediný akumulátor.
ty motory umí daleko více. Jak to vím? Když je vytáhneš a dáš k nim "aftermarket" řídící elektroniku, tak zvládnou i o 30% víc. Tesla je dost škrtí. Nejlepším zdrojem Tesla motorů pro různé přestavby jsou Mercedesy B a Toyoty RAV4. Tam jsou ty motory ještě více seškrcené.
Tohle je chyba repasu - po čase tam začne téci chladící kapalina. Naštěstí si toho Tesla "všimla" a upravila jejich design.
Dle jednohdohledatelneho clanku k danemu panovi slo o problem gurefa hridele, puvodni je 3brite, repase co dostaval pote 1brite. Vlivem opotrebeni dochazi k prusaku chladici kapaliny kam nema.
To nikomu neprijde divne, ze pri prumerne rychlosti 60 km/h (coz pri deklarovane maximalce 100km/h neni nic jednoducheho) by tuhle vzdalenost jezdil pres 11 let, i kdyby za volantem sedel osm hodin denne kazdy den?
A to ma jeste druhe auto s najezdem trictvrte milionu?
Pri priemere 60 km/h:
- 2 000 000 / 60 / 365 / 24 = 3,8 roka neustálej jazdy
Pri 9 rokoch je to cca 10 hodín denne, vrátane Vianoc, víkendov, každy deň.
Taky si myslím, že to je nějaká cocotina a nebo podvod.
Nevím, kde bere čas na rozhovor, když musí denně najet asi 11 hodin, nesmí nikdy pracovat, marodit, rekreovat se, jen musí jezdit a navíc se musí rozkrájet, aby to samé zvládnul ještě v roadsteru...
Možná to je jen pošahanej rentiér a nechává to doma na dvorku točit na špalkách a pak se občas vyfotí někde na výletě a jen touží být slavný.
V tom videu říká, že jezdí většinou 8-10 hodin denně, někdy i dost přes 1000 km za den. Jeho cílem je překonat rekord 5,4 milionu km najetých s Volvem, takže jezdí a jezdí. Nabíjení na Superchargerech má zadara, doma to nabíjí ze solárů. Nějaké peníze zdědil a taky vydělal na akciích Tesly, takže pracovat nemusí a na ježdění má čas. To samé v Roadsteru současně nemusí zvládat, když ty kilometry najel hlavně předtím, než koupil Model S.
Mě je v celku jedno co tam říká. Buď poněkud lže a je to normální magor a nebo nelže a je to totální magor, co se radši strhá k smrti, jen aby měl kilometry.
Hlavní je na sebe upozornit a mít nějakej stupidní rekord.
Ale když ho to baví...
Ten borec s Volvem aspoň nejezdil jen proto, aby najel šílený km.
Prostě si to auto chtěl nechat co nejdýl a staral se a měl ho rád.
ehm, pozerám že fanklub palčekuje :D
Nemám tušenia ako sa menia elektromotory v EV, ale aj keby to bolo úplne jednoduché, tak najprv musíš mať nový, potom priestor a schopných mechanikov, ktorí to rýchlo vymenia čo asi bude ten najväčší problém. Jedine, že by už bol dotyčný pán natrénovaný a mení si to sám doma :D
Taky si myslím, že to je nějaká cocotina a nebo podvod.
Nevím, kde bere čas na rozhovor, když musí denně najet asi 11 hodin, nesmí nikdy pracovat, marodit, rekreovat se, jen musí jezdit a navíc se musí rozkrájet, aby to samé zvládnul ještě v roadsteru...
Možná to je jen pošahanej rentiér a nechává to doma na dvorku točit na špalkách a pak se občas vyfotí někde na výletě a jen touží být slavný.
... ale po světě chodí víc šajny hepy píplů, kterým baterie odchází do věčných lovišť poněkud předčasně: https://youtu.be/o3E2bIbek-M?si=wQbny2ibVgV15tfw
Z prvních tří let výroby? Kolik jich je? 1 ks na 12 500 vyrobených kusů ? :-):-):-):-)
Nebo ještě lepší skore? https://www.sauto.cz/…urango/200251102
obyčejná 3,6 a skoro půl mega.
z prvních třech let? Pokud budeme počítat i první 2015 60D/70D/85D, tak ty se toho dožijí téměř všechny, pokud je někdo nerozstřelí, nebo je neutopí, nebo je tzv. nevybydlí.
Samozřejmě i u těchto modelů se může stát, že některý tu a tam selže. Je to jen technika.
Ale ty první P85, P85D, P85+, tam ty zadní motory pochcípou u všech. Na druhou stranu, 130k Kč není nic, co by mělo někomu zlomit vaz.
motory u zadokolek (vyrobeno do začátku 2015) mají problém s únikem chladící kapaliny dovnitř motoru. První kusy vydržely docela dlouho, ale ty repasy dávají tak 100k km. Tesla se na ty repasy zaměřila a vyvinula nový housing, který tomu úniku chladící kapaliny zabraňuje. Ale je to záležitost cirka roku zpátky. Takže až tento 13., nebo 14. motor bude mít OK.
Modely vyrobené po roce 2015 jsou už v pohodě.
Co se týče baterií, tak TMS do cirka 6.2015 mají servisní otvor na pyrofuse zezhora baterie a bohužel po těch letech prorezne. Ne durch, ale jen bublinky, které způsobí netěsnost. A do baterie se dostane vlhkost.
Předpokládám, že s další výměnou již bude mít novější design baterie, který je již bez problémů.
Tvrdím to snad někde? Je to prvotina nové automobilky, tak je nutné se na to tak dívat.
Z tohoto problému se poučili a další typy motorů jsou již spolehlivé.
btw - třeba geniální a opěvovaný V10 od BMW zvládne "jen" 60k km bez důkladného servisu. Pak se musí měnit ložiska kliky. Prakticky je to součástí údržby dělat malou generálku co 60k km.
A V8 biturbo od BMW? Po 150k km blok v háji (hranice zachránitelnosti, samozřejmě některé najedou víc - s nadměrnou spotřebou oleje). A nový je dražší jak motor a baterie od Tesly dohromady.
-------------------------------
poznámka pod čarou. BMW je 107 let stará automobilka. Tedy o skoro 90 let starší jak Tesla. A neumí vyrobit trvanlivý motor. Ano, některé ano. Ale občas jim to taky "ujede".
to byla spíše taková testovací mula. Ale ok :yes:
Prototypy Roadsteru jsou 2006, vývoj TMS začal 2007. Výroba Roadsteru začala 2008, představení prototypu TMS 2009, výroba 2012.
To nebylo moc času na odhalení slabin způsobených stárnutím materiálů atp.
fakt? Tak to by BMW nebo třeba VW nedělali nic jiného než stahovali motory, převodovky, celá auta.
A tady to měli zákazníci kompenzované tím, že dostali záruku neomezenou kilometry. Kdo ti to dá?
Jo a nauč se chápat psaný text - "spíše testovací mula" neznamená "je to testovací mula". Tím je vyjádřeno, že je to auto, na kterém si automobilka testovala nové technologie a běžně jej prodávala zákazníkům.
tržní podíl v kategorii vyšší střední za říjen 1,11% a za celý rok 2023 0,37%
A abysme tu nevypíchli jenom Teslu, tak všech EV ve třídě vyšší střední za říjen 2,71% a za rok 2023 1,56%
Neskutečný zájem o elektro mezi bohatší vrstvou :-):-):-)
vidíš a na RR Spectre je prý čekačka 15 měsíců+
Tím nesrovnávám RR s Teslou, jen vyvracím to sarkastické "neskutečný zájem o elektro mezi bohatší vrstvou". Stejný zájem je údajně i o i7.
A ještě jeden poznatek - mám pár bohatších známých, co mají TMS od nova (ne jako já ojetinu) a mají ji třeba 6. rokem. A to dříve měnili auta po 2 letech. Proč? Protože i při tom jejich vysokém ročním nájezdu ta Tesla funguje a neláme majiteli vaz při servisu.
I to může být důvod, proč se to tolik "netočí". Proč kupovat novou, když funguje stará?
RR Spectre sem dovezl dealer 1 ks aby to mohl ukazovat, reálně zákazníci RR nejvíc kupují Ghost a Cullinan.
Lidi co maj hodně penež maj už dnes na výběr celou řadu drahých a luxusních EV, přesto stále kupují Cayenne, Macan, Panameru, MB G, Lambo Urus, Escalade, X5,X6,X7, Q7 a Q8, Range Rovery atd atd
Všechno v benzínu a naftě
Tedy - kdyz za 9 let najel temer 2 mio. km, tak to znamena, ze denne musel najet prumerne kolem 600km. To jako fakt?
Tohle si nedokazu predstavit.
Nema ta Tesla nahodou vadny i tachometr?