Rekordní tesla míří k 2.000.000 km! Co všechno se už měnilo?
Němec Hansjörg von Gemmingen-Hornberg má doma pravděpodobně nejvíce ojetou teslu na světě. Za chvíli totiž jeho Model S oslaví dva miliony ujetých kilometrů. Takovou porci přitom vůz nezvládl na jediný akumulátor.
Hansjörg von Gemmingen-Hornberg se na našich stránkách objevil několikrát. Například před třemi lety jsme psali, že Hansjörgova červená Tesla Model S P85+, kterou v roce 2014 koupil jako ojetou s nájezdem 30 tisíc kilometrů, pokořila hranici 1.200.000 kilometrů. Od té doby však pilný Němec, který mimochodem nepracuje jako taxikář ani profesionální řidič, nakroutil dalších více než 700 tisíc kilometrů a přiblížil se magické hranici 2.000.000 kilometrů.
Takového čísla samozřejmě nedosáhl s původním elektromotorem ani originálním akumulátorem. Elektrických jednotek za devět let vyměnil už třináct, baterie je „teprve“ čtvrtá. Ta současná má na kontě zhruba 150 tisíc kilometrů, přičemž degradace kapacity dosáhla osmi procent, což znamená dojezd okolo 400 kilometrů. Předchozí balík článků před výměnou zvládl jen 260 kilometrů.
Rekordman Hansjörg von Gemmingen-Hornberg přitom není žádný dálniční letec. Podle svých slov takřka nikdy nepřekračuje rychlost 100 km/h, což je při jeho nájezdu opravdu obdivuhodné. Kapacitu akumulátoru se navíc snaží udržovat mezi 15 a 70 %. Vedle Německa s teslou často cestuje také do zahraničí. S americkým elektromobilem byl například v Maroku, vůz si nechal poslat také do Číny.

Osobně by mě zajímalo, kde Hansjörg bere tolik volného času. Vedle Modelu S s nájezdem přes 1,9 milionu kilometrů totiž vlastní také původní Teslu Roadster, které na palubní desce svítí přes 735.000 kilometrů. Takové číslo přitom u průměrného českého řidiče znamená nájezd za 60 let, tedy prakticky za celý život s řidičským oprávněním. Nemluvě o blížících se dvou milionech kilometrů. Takovou porcí se mohou pochlubit snad jen dlouholetí taxikáři a řidiči kamionů.