Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rekordní tesla míří k 2.000.000 km! Co všechno se už měnilo?

Ondřej Šámal
Diskuze (40)

Němec Hansjörg von Gemmingen-Hornberg má doma pravděpodobně nejvíce ojetou teslu na světě. Za chvíli totiž jeho Model S oslaví dva miliony ujetých kilometrů. Takovou porci přitom vůz nezvládl na jediný akumulátor.

Hansjörg von Gemmingen-Hornberg se na našich stránkách objevil několikrát. Například před třemi lety jsme psali, že Hansjörgova červená Tesla Model S P85+, kterou v roce 2014 koupil jako ojetou s nájezdem 30 tisíc kilometrů, pokořila hranici 1.200.000 kilometrů. Od té doby však pilný Němec, který mimochodem nepracuje jako taxikář ani profesionální řidič, nakroutil dalších více než 700 tisíc kilometrů a přiblížil se magické hranici 2.000.000 kilometrů.

Takového čísla samozřejmě nedosáhl s původním elektromotorem ani originálním akumulátorem. Elektrických jednotek za devět let vyměnil už třináct, baterie je „teprve“ čtvrtá. Ta současná má na kontě zhruba 150 tisíc kilometrů, přičemž degradace kapacity dosáhla osmi procent, což znamená dojezd okolo 400 kilometrů. Předchozí balík článků před výměnou zvládl jen 260 kilometrů.

Rekordman Hansjörg von Gemmingen-Hornberg přitom není žádný dálniční letec. Podle svých slov takřka nikdy nepřekračuje rychlost 100 km/h, což je při jeho nájezdu opravdu obdivuhodné. Kapacitu akumulátoru se navíc snaží udržovat mezi 15 a 70 %. Vedle Německa s teslou často cestuje také do zahraničí. S americkým elektromobilem byl například v Maroku, vůz si nechal poslat také do Číny.

Video se připravuje ...

Osobně by mě zajímalo, kde Hansjörg bere tolik volného času. Vedle Modelu S s nájezdem přes 1,9 milionu kilometrů totiž vlastní také původní Teslu Roadster, které na palubní desce svítí přes 735.000 kilometrů. Takové číslo přitom u průměrného českého řidiče znamená nájezd za 60 let, tedy prakticky za celý život s řidičským oprávněním. Nemluvě o blížících se dvou milionech kilometrů. Takovou porcí se mohou pochlubit snad jen dlouholetí taxikáři a řidiči kamionů.

Ondřej Šámal
Diskuze (40)

Doporučujeme

8. 12. 2023 22:59
Denne kolem 600 km?
Tedy - kdyz za 9 let najel temer 2 mio. km, tak to znamena, ze denne musel najet prumerne kolem 600km. To jako fakt?
Tohle si nedokazu predstavit.
Nema ta Tesla nahodou vadny i tachometr?
Avatar - Barrichello
7. 12. 2023 09:52
Re: Tesla S šlape
RR Spectre sem dovezl dealer 1 ks aby to mohl ukazovat, reálně zákazníci RR nejvíc kupují Ghost a Cullinan.
Lidi co maj hodně penež maj už dnes na výběr celou řadu drahých a luxusních EV, přesto stále kupují Cayenne, Macan, Panameru, MB G, Lambo Urus, Escalade, X5,X6,X7, Q7 a Q8, Range Rovery atd atd
Všechno v benzínu a naftě
Avatar - Barrichello
7. 12. 2023 09:45
Re: Většina modelů Tesla S
Za 130 tis je generálka motoru V8 - kompletní tj repase hlav, nový ventily, nový pístní kroužky, kontrola válců, pístů , přebroušení kliky atd atd

Kdo si to umí udělat sám, je to ještě výrazně levnější :-)
Avatar - eLzyx
6. 12. 2023 17:06
Re: k těm motorům a bateriím
fakt? Tak to by BMW nebo třeba VW nedělali nic jiného než stahovali motory, převodovky, celá auta.
A tady to měli zákazníci kompenzované tím, že dostali záruku neomezenou kilometry. Kdo ti to dá?

Jo a nauč se chápat psaný text - "spíše testovací mula" neznamená "je to testovací mula". Tím je vyjádřeno, že je to auto, na kterém si automobilka testovala nové technologie a běžně jej prodávala zákazníkům.
6. 12. 2023 16:27
Re: k těm motorům a bateriím
Omlouvat zřejmé chyby v konstrukci auta za milion+ nedostatkem času může jen neobjektivní pacient.

Seriózní přístup, když už se to takhle vymkne, je známý - říká se mu svolávačka.

(Testovací mula je něco úplně jiného a hlavně se muly neprodávají ofiko - a ještě k tomu za plnou cenu - zákazníkům.)