Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Jak se dostat do zamrzlého auta? Co dělat, co vůbec nedělat a jaká je prevence?

27 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
A jednoduše si auto ohřát zevnitř. Těch technologií na to je několik.
Každý ví, jak tyto rady vypadají hezky a jak v praxi nefungují a nebo velmi otravuji život.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nejlepší technologii se říká střecha. Pokud je auto pod střechou, stačí jen přístřešek, 90% je vyřešeno
rohor
Pod pergolou ti auto nezamrzne ani na něj nenavane sníh? Podle mě to spolehlivě řeší jen vytápěná garáž.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Mam auto pod nevytapenou strechou, nemam garaz. Jako jediny z ulice vyjizdim s cistym sklem a autem celkove. Sousedi maji garaze plne veci a vsichni parkuji pred garazi, rano skrabou okna aby mohli vyjet.

Primarnim duvodem zamrzani auta je vzdusna vlhkost, ktera se kondenzuje z klesajiciho vzduchu. Jakakoli strecha nad autem ten problem hodne vyrazne redukuje. Ne ze by ve velkych mrazech nemohlo zamrznout, ale mne se to jeste nestalo.

Za ta leta co takhle parkuju se mi ani jednou nestalo, ze by tam naval snih. Ale uznavam, ze nebydlim na horach.
rohor
To je zajímavé. Fyzikálně a logicky to dává smysl, jen jsem nevěřil jak moc účinné to může být.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Zajímavé to je, ale hlavně pravdivé.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zajímavé je hlavně si představit mechanismus toho jak to funguje v otevřeném prostoru. Jeden by si řekl, že to musí namrznout stejně. Zřejmě to fakt souvisí s klesáním vlhkosti z výšky dolů. Toto jsem třeba nevěděl. A to mám fyziku docela rád.
vencelín
Ano je to podobne jako s rosou, Ta taky neni pod strechou. A namraza je vlastne zmrzla rosa.
ptr078
Praveze garaz by nemala byt vyhrievana, idealne podmienky pre rast korozie
Avatar - Stejsn
Stejsn
To si pleteš s plísní 😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jo? Myslíš, že teplá solanka škodí méně, než studená???
ptr078
Zamrznute auto dotiahnes do tepla, vsetko sa rychlo topi, spina a sol s vodou zalezu do kazdej skary, vytiahnes to von, vsetko ti to zase zamrzne, voda zvatsi objem a tak stale dookola. V studenej garazi ten lad a sajrajt vysi a mnohokrat sa ani nestaci roztopit, takze ten proces je ovela pomalsi a k autu laskyplnejsi
Meky
Pri voľnobehu sa síce motor nezohreje ale napr octavia TDi mala elektrické kurenie, takže po naštartovaní aj na voľnobeh začala kúriť celkom rýchlo .

Asi to bude u viacerých naftových motorov.

Aj Toyota to mali.
Othello
Případně jsou vybavené naftovým příhřevem který je asi ještě výkonnější než elektrika. Jen mu to trvá trochu déle protože ohřívá i motor
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Zajimavou techologii ma Prius, recyklaci tepla z katalyzatoru zpet do motoroveho bloku. Je to dost znat, motor se ohreje rychle.

Asi to maji i nejaka jina auta, nestudoval jsem to.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Vánoce se blíží! :yes:
Avatar - Mokrous
Mokrous
Silikon si na "sametové" těsnění fakt dávat nebudu.
Stěrače nemusím rvát, vyhřeju si je zevnitř, když je to fakt zlý a nechce se jim.
Smeták nenosím, mám rukáv. Boční skla vezmu kreditkou.
Na auto zásadně nikdy nic neliju.
Keyless nepotřebuje teplý klíček.
Ruční brzdu nemám a automat se na zpátečku neparkuje.
Nemám 130 metrů dlouhou prodlužku na fén.
Tkaničky do bot nenosím a promačkávání tkaničkou jsem asi nepochopil.
Na mlžení oken existuje takový převratný vynález. Myslím, že se jmenuje klimatizace.
Nesahám do klimatizace, když funguje. Jinak to snad ale umí a ví každý, jak zapnout ofuk skla, nebo?

Na kladivo nemám seriózní odpověď. Nic tak blbýho už jsem tady dlouho nečetl.

Jako prevenci používám moderní vůz s výhřevem skla, keyless odemykáním atd. Nekupuju si kvůli tomu zimní sirky.

Motor samozřejmě nechám běžet na volnoběh, dokud mi elektrická topná spirála trochu neohřeje interiér a všechny vyhřívané komponenty auta nesplní svůj účel a v mezičase čistím auto od sněhu a ledu. Je-li z auta vidět, samozřejmě jedu. Skutečná raketová věda.

Děkujeme!

PS. Toto je jediná situace, kdy bych bral EV a na dálku si ho rozmrazil a vytopil. Ale za ty 3-4 problémový dny v roce mi to nestojí.
rohor
Zamlada jsem taky utíral rukávem, ale co jsem přešel a smeták tak si to nemůžu vynachválit 😄 😄 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zapomněl jsem teda napsat, že v mrazech nechodím k autu v pleteném svetru s jelenem, ale v moderní zimní bundě s membránou, takže nic nestudí a nic se nenamočí. Prostě 3x mávnu rukou a je po srandě. A mladej už taky nejsem.
Avatar - Stejsn
Stejsn
přimrzlé dveře 406ky jsou tradiční každoroční zimní zábava a pokud auto parkuje venku, nepomáhá na to NIC. Takže na mé zuřivé bušení pěstí do rámu dveří, aby to povolilo, si už ulice zvykla 😊
rohor
pomáhá remote start, nastartovat a počkat
ale chápu, že jsem v ČR asi jediný, kdo to má
Avatar - Mokrous
Mokrous
Pár aut to má, třeba Kuga HEV.
rohor
Myslel jsem že v P406 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak to každopádně. 😁 😁 😁
Avatar - Stejsn
Stejsn
Parkuju se zařazenou rychlostí.
hufuh
na mě tento článek + video působí jako vtipná recese 😒]
Avatar - lordlord
lordlord
Namazané těsnení, ale přes den tam nateče voda v noci to stejně zamrzne, stěrač je zmrzlý a neohebný, moc nestírá, smeták mám vzadu, abych neměl sníh na sedačce, rozmrazovač zámků je k ničemu, když zamrzne krytka klíčové dirky, škrabka na dvířkách nádrže u octávky je fajn, jen pokud nejsou přimrzlá ta dvířka, plachta na okno je fajn, ale pokrytá námrazou po přenesení do auta přináší vlhkost. Nejdřív nastartuji a pak až ometám - potřebuji odmrazit přední i zadní okno, zrcátka....