Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
5
Na tom bílém pozadí ještě víc.
Stejsn
je fakt šeredný.
Za mě je tam škaredý především ten vypíčený felkový rypák, který tam původně vůbec být neměl (ten si vyžádal až vkusu prostý retail při testování zákaznických reakcí) a přední nárazník (stylem navazující na ten rypák). Se zbytkem auta jsem v pohodě a to i když je to obecně nelíbivé SUV liftback. Co by mě tam sralo, je povinná prosklená střecha (snad dokonce bez možnosti úplného zastínění...).
Horký Rom
Škoda Enyaq iV :yes:
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jenik3
A budou ty změny stačit, aby o to auto měli lidi zájem?
Vzhledem k tomu, že je to druhé nejprodávanější EV v Evropě, tak zájem je (v rámci prodejů EV) víc než dostatečný.
https://www.jato.com/…023-2048x620.jpg
https://www.jato.com/…023-2048x620.jpg
Zájem je tam, kde ještě nezařízli dotace.
To je pravda, ale nic to nemění na skutečnosti, že Enyaq je velmi úspěšný, protože na dotacích jsou závislá všechna EV co jsou na trhu. Navíc u takto malé automobilky jako je Škodovka to má významný efekt pro nabídku ICE modelů, kde si může dovolit prodávat motory, které musí konkurence zařezávat kvůli flotilovým emisím CO2.
Emisní povolenky, flotilove emise, 30km/h, ..... 🤔 Krásný kapilalismus. Nebo uz zase komunismus?
No nadšený z toho nejsem, ale když si mohu vybrat, tak západoevropský/americký kapitalismus/komunismus je pro mě pořád daleko přijatelnější než ruská, čínská nebo severokorejská despocie.
Vidíš a proč tu začíná zase východní socialismus? S prvky ruské a čínské dispocie. A lidé se nebrání.
Také mam raději západní kapitalismus. Ten se už transferoval do korporátního kapitalismu s prvky socialismu a totality. Bohužel.
Také mam raději západní kapitalismus. Ten se už transferoval do korporátního kapitalismu s prvky socialismu a totality. Bohužel.
Žádný východní socialismus s prvky ruské a čínské despocie tady nevidím, lidé si zde volí koho chtějí, říkají si co chtějí, cestovat mohou jak chtějí, to je v příkrém rozporu s tím jak fungují východní despocie. To, že jsme si tady zvolili v nějaké době zelené pomatence se může velmi rychle změnit a zelení aktivisté půjdou pravděpodobně už v dalších evropských volbách do háje. Přirovnávat to co zde máme s totalitou svědčí o tom, že daný výrok říká ten, který žádnou totalitu nezažil a jen papouškuje populistická hesla. Ale i to patří k demokracii.
Ja Prvni 123
S neuzitecnym pohonem na baterky.
K cemu to jako ma byt dobre?
K cemu to jako ma byt dobre?
https://www.greenncap.com/…-id-5-2023-0154/
The VW ID.5 presents a lot of the progress electric vehicles are making nowadays and easily reaches an Average Score of 96% and 5 Green stars.
:yes: :yes: :yes:
Staci?
Je to jedno z nejekologictejsich aut, ktere muzes na silnici videt.
A kecy o MHD si nech...
Kdybys to nechapal tento Enyaq je do znacne miry identicky s id.5.
The VW ID.5 presents a lot of the progress electric vehicles are making nowadays and easily reaches an Average Score of 96% and 5 Green stars.
:yes: :yes: :yes:
Staci?
Je to jedno z nejekologictejsich aut, ktere muzes na silnici videt.
A kecy o MHD si nech...
Kdybys to nechapal tento Enyaq je do znacne miry identicky s id.5.
Arese
trochu chyby to zasadni…
Vysvětlení zakladu proc se otepluje rychleji nez kdy v minulosti pani Lhotska v tom textu obhajujicim rusko nejak, asi “omylem”, zapomněla…
Vysvětlení zakladu proc se otepluje rychleji nez kdy v minulosti pani Lhotska v tom textu obhajujicim rusko nejak, asi “omylem”, zapomněla…
To, jak rychle nebo pomalu se oteplovalo/ochlazovalo, nikdo neví. Systematické měření teplot a sledování klima je jen 150 let nazpět. Můžeme se jen dohadovat ze zápisů z kronik, které mohou být hodně přibásněné.
Wtf
Proc se proboha vyjadrujes k vecem o kterych vis kulovy??
https://earth.org/…-history-of-co2/
A Graphical History of Atmospheric CO2 Levels Over Time
Kdyby sis precetl (prelozil a pochopil) tento clanek, tak bys psal jinak.
https://climate.nasa.gov/climate_resources/24/graphic-the-relentless-rise-of-carbon-dioxide/
Robust :-O CO2 data from ice cores covering the last 800,000 years. 8-s From climate.nasa.gov
Sorry, to jsou vedecka fakta.
Ty nekoresponduji s tvymi nazory zalozenymi na emocich a hospodskych kecech.
Rozdil mezi tvym nazorem o 150! letech a 800.000 let skutecne evidence je PROPASTNY. :no:
Proc se proboha vyjadrujes k vecem o kterych vis kulovy??
https://earth.org/…-history-of-co2/
A Graphical History of Atmospheric CO2 Levels Over Time
Kdyby sis precetl (prelozil a pochopil) tento clanek, tak bys psal jinak.
https://climate.nasa.gov/climate_resources/24/graphic-the-relentless-rise-of-carbon-dioxide/
Robust :-O CO2 data from ice cores covering the last 800,000 years. 8-s From climate.nasa.gov
Sorry, to jsou vedecka fakta.
Ty nekoresponduji s tvymi nazory zalozenymi na emocich a hospodskych kecech.
Rozdil mezi tvym nazorem o 150! letech a 800.000 let skutecne evidence je PROPASTNY. :no:
prave proto ze o tom vi uplne ho*no tak nema problem se k tomu vyjadrit. Bohuzel volebni pravo maji vsichni.... a podle toho to vypada.... 8-s
Ono žádné vysvětlení není, krom toho, že jsou to normální cykly Země . Nikdo to neví. Jako vyspělá civilizace jsme tu pár let.
Počkejme 20000 let a bude se vědět proc se otepluje.
Počkejme 20000 let a bude se vědět proc se otepluje.
Podle vetsiny odborniku se ale soucasne oteplování odchyluje od normálních cyklu zeme v dlouhe minulosti.
Ta odchylka se shoduje s produkci skleníkových plynu z fosilnich paliv.
Ta odchylka se shoduje s produkci skleníkových plynu z fosilnich paliv.
Kde je to tvoje oteplování? Venku kosa jak sviň.
Prosinec a po rekordně teplem podzimu jsou venku +2 C..predpoved na pristi tyden, teploty az +10C…
Jinak opravdu chces posuzovat globalni teploty podle toho jak mas za oknem?
Jinak opravdu chces posuzovat globalni teploty podle toho jak mas za oknem?
Mě nějaká falešná tendenční data nezajímají. Vidím dobře co mám za oknem.
Kdyby ti bylo alespon tricet, tak bys pamatoval uplne jiny zimy, nez jsou dnes.
https://faktaoklimatu.cz/…afiky/teplota-cr
"S oteplením souvisí vyšší teploty v zimních měsících (a tedy méně sněhu), vlny veder a vyšší teploty v letních měsících (a tedy zvýšený odpar zesilující sucho) nebo třeba dřívější kvetení stromů a rostlin (s důsledky pro alergiky)."
Tohle pozoruje kazdej normalni clovek.
Ty samozrejme ne...
V Cesku se za 62 let oteplilo o 2,1°C.
To je proste fakt.
Tady mas" tandencni" :D data:
https://www.chmi.cz/…i/uzemni-teploty
Tro(t)lle
https://faktaoklimatu.cz/…afiky/teplota-cr
"S oteplením souvisí vyšší teploty v zimních měsících (a tedy méně sněhu), vlny veder a vyšší teploty v letních měsících (a tedy zvýšený odpar zesilující sucho) nebo třeba dřívější kvetení stromů a rostlin (s důsledky pro alergiky)."
Tohle pozoruje kazdej normalni clovek.
Ty samozrejme ne...
V Cesku se za 62 let oteplilo o 2,1°C.
To je proste fakt.
Tady mas" tandencni" :D data:
https://www.chmi.cz/…i/uzemni-teploty
Tro(t)lle
Myslíš jak jsme měli uhelné prázdniny? A ty to pamatuješ?
Ja to pamatuju.
Ty evidentne ne, kdyz rikas tomu co je dneska zima a kdyz tvrdis, ze se neotepluje. Mas prilis kratkou pamet.
Mas nejaka sva alternativni netendencni data, ktera vyvraceji narust teploty v ČR o 2,1°C??
https://faktaoklimatu.cz/…afiky/teplota-cr
Průměrná roční teplota v České republice narostla za posledních 62 let o 2,1 °C.
Tro(t)lle
Ty evidentne ne, kdyz rikas tomu co je dneska zima a kdyz tvrdis, ze se neotepluje. Mas prilis kratkou pamet.
Mas nejaka sva alternativni netendencni data, ktera vyvraceji narust teploty v ČR o 2,1°C??
https://faktaoklimatu.cz/…afiky/teplota-cr
Průměrná roční teplota v České republice narostla za posledních 62 let o 2,1 °C.
Tro(t)lle
Proč se podle vás zelenych smejdu musíme všichni posrat kvůli nárůstu teploty za 62 let o 2stupne? Vždyť to je vylhana prezentace variace statistických dat ty zelena trubičko.
Jediny kdo tu lze jsi ty.
Průměrná roční teplota v České republice narostla za posledních 62 let o 2,1 °C.
Tro(t)lle
https://www.irozhlas.cz/…u_2002060600_jab
Data meteorologů: Česko se za posledních šedesát let ohřálo o dva stupně Celsia, v zimě a létě téměř o tři
PS Kdyz mas dojem, ze ti vsichni lzou a ty jediny tvrdis neco, pro co nemas zadny dukaz, tak je nejvyssi cas prehodnotit nazor. Kdysi jsem ti zde uvedl odkaz na hybridy Honda, aby ses dozvedel neco noveho. Bohuzel tvoje schopnost prijmout novou informaci uz je dnes prakticky nulova. ;-)
Průměrná roční teplota v České republice narostla za posledních 62 let o 2,1 °C.
Tro(t)lle
https://www.irozhlas.cz/…u_2002060600_jab
Data meteorologů: Česko se za posledních šedesát let ohřálo o dva stupně Celsia, v zimě a létě téměř o tři
PS Kdyz mas dojem, ze ti vsichni lzou a ty jediny tvrdis neco, pro co nemas zadny dukaz, tak je nejvyssi cas prehodnotit nazor. Kdysi jsem ti zde uvedl odkaz na hybridy Honda, aby ses dozvedel neco noveho. Bohuzel tvoje schopnost prijmout novou informaci uz je dnes prakticky nulova. ;-)
Hybridy honda stojí za stejné hov÷no jako hybridy vw a peugeot. Jediná firma na světě umí hybridy a hádej která ty zelena trubicko. Když se tak moc podle tebe otepluje tak proc se může legálně vyrábět na horách sníh? Protože jste jen pokrytečtí ubozaci. A kolik zelených prasat si tam jezdí z Prahy zalyžovat.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Fakt? Vono v prosilnci bývalo ještě víc sněhu než je ted a teploty byly vyšší jak -5 až -13? Možná jo, některé roky a některá místa.
A taky bylo některé roky možná tepleji než je ted.
Cykly drahý utopisto Borisove, cykly. Ony se opakují ....
A taky bylo některé roky možná tepleji než je ted.
Cykly drahý utopisto Borisove, cykly. Ony se opakují ....
Ono to chce spojit dvě věci, přiznat si, že globální oteplovani tady je, ale nevyřeší to kšeftováni s emisníma povolenkama a kroucením výpočtů. Navíc přesun výroby do Indie vše ještě zhorší.
A jake je tedy reseni?
Príroda si s nami vždy poradí ako to urobila aj minulosti.
Za týmto našimi pseudo zelenými snahami vidím iba peniaze.
Za týmto našimi pseudo zelenými snahami vidím iba peniaze.
Reseni je podle tebe rezignace na reseni?
Tak osobne fakt s tímto nesouhlasím.
Vsichni víme ze dalsi vyuzivani fosilnich paliv bez hledání alternativ neni udržitelné. At uz jde o klima a nebo prostou dostupnost paliv.
Proc pred tim zavíras nejen ty oci a delas ze to neexistuje?
Tak osobne fakt s tímto nesouhlasím.
Vsichni víme ze dalsi vyuzivani fosilnich paliv bez hledání alternativ neni udržitelné. At uz jde o klima a nebo prostou dostupnost paliv.
Proc pred tim zavíras nejen ty oci a delas ze to neexistuje?
V rámci mojich možnosti robím čo sa dá a snažím sa správať eko ale tiež sa nemienim vzdať nejakých vecí a tiež nebudem vyhadzovať peniaze len tak. Teraz som premýšlal nad dalšou FVE (barák v rekonstrukcii) ale keď vidím tie vstupné náklady vs energetickú náročnosť za posledné roky toho RD tak na to kašlem a urobím si radosť nejakým spaľovákom.
A chapes, ze tupe narizeni elektromobilu nalezeni reseni zablokovalo?
Minimalne vyznamne oddalilo.
Minimalne vyznamne oddalilo.
Kde a jak je nařízena elektromobilita?
OK, priamo nariadená není ale sme do toho tlačený. Drahé emisné odpustky u nových áut a celkové zdraženie ice áut aj vďaka tomu. Stále tvrdím že EV sú fajn ale není to pre každého či využitím alebo cenou.
Robím v priemysle a tam sa už nevie čo bude dalej vďaka fakt drahým emisným povolenkám. Všetci majú pocit akoby mala byť Európa bez priemyslu.
Robím v priemysle a tam sa už nevie čo bude dalej vďaka fakt drahým emisným povolenkám. Všetci majú pocit akoby mala byť Európa bez priemyslu.
Takze elektromobilita nařízena neni.
Diky prodeji EV automobilky CO2 pokuty takřka neplati. Zdražení spalovacich aut- automobilky maji i pres pokles prodeju rekordni zisky, tady opravdu nelze činit EV.
To je k autům. Takze vse co vyčítas EV neplati.
Diky prodeji EV automobilky CO2 pokuty takřka neplati. Zdražení spalovacich aut- automobilky maji i pres pokles prodeju rekordni zisky, tady opravdu nelze činit EV.
To je k autům. Takze vse co vyčítas EV neplati.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ja EV nevyčítam nič (keď mám jedno) ale ty nevidíš tú šaškáreň okolo? Aby si neplatil pokuty za ICE autá tak by si mal predávať nejaké EV a keď ich nevyrábaš tak ich niekde zožeň. (FCA vs Tesla).
No a obchodovanie s povolenkami na burze je nonsens.
Niečo podobné ako cirkevné odpustky v minulosti, hrešiť by si nemal ale môžeš keď zaplatíš.
Pokrytectvo ako 🐷
A najväčší pokrytci okolo 0 uhlíkovej stopy sú v mojej obľúbenej F1. Jedno čo robíš len to musíš vedieť pekne okecať a mať plán.
No a obchodovanie s povolenkami na burze je nonsens.
Niečo podobné ako cirkevné odpustky v minulosti, hrešiť by si nemal ale môžeš keď zaplatíš.
Pokrytectvo ako 🐷
A najväčší pokrytci okolo 0 uhlíkovej stopy sú v mojej obľúbenej F1. Jedno čo robíš len to musíš vedieť pekne okecať a mať plán.
Ne.
Je limit na CO2 coz je rozumné nejen pro klima, ale i pro snizeni zavislosti na spotrebe ropy. Muzes ho plnit jak chces a nebo platit pokuty.
Emisni povolenky ( existuji i v Cine a jinde) jsou prostředek jak podpořit prechod na udržitelné způsoby hospodaření.
Je limit na CO2 coz je rozumné nejen pro klima, ale i pro snizeni zavislosti na spotrebe ropy. Muzes ho plnit jak chces a nebo platit pokuty.
Emisni povolenky ( existuji i v Cine a jinde) jsou prostředek jak podpořit prechod na udržitelné způsoby hospodaření.
….alebo peniaze až na prvom mieste. Dôvody ako ich vybrať už za niečo schováme.
Takze jsme se od nesprávného tvrzeni ze jsou EV nařízena dostali k brblani…
V CR mi stat podpoří kdyz chci uspořit teplo, elektrinu atd. Je to z penez z emisnich povolenek.
Pak je pochopitelne, ze vlastníci uhelnych elektráren nadávají. Z jejich penez za povolenky sponzoruji to, abych ja od nich nebral elektrinu a netvořil CO2
V CR mi stat podpoří kdyz chci uspořit teplo, elektrinu atd. Je to z penez z emisnich povolenek.
Pak je pochopitelne, ze vlastníci uhelnych elektráren nadávají. Z jejich penez za povolenky sponzoruji to, abych ja od nich nebral elektrinu a netvořil CO2
Nesprávného tvrzení. :D:D:D:D A že prý nadávají vlastníci uhelných elektráren. :D Tak určitě, když mají rekordní zisky díky demenci evropských zelených politiků.
Prachy a pokrytectví nebo pokrytectví a prachy. Pouze pod všeobjímající rouškou ochrany klimatu. Se speedfredem zde plně souhlasím.
Pokutovat a trestat se má, ale jen u činností, které chci aby nebyly. Pokud by byly neekologické a tudíž pokutované či jinak perzekuované subjekty uvědomělé a ukončily by svojí činnost, tak do týdne nemáme co žrát a aktuálně i zmrzneme a to potmě.
Pokutovat a trestat se má, ale jen u činností, které chci aby nebyly. Pokud by byly neekologické a tudíž pokutované či jinak perzekuované subjekty uvědomělé a ukončily by svojí činnost, tak do týdne nemáme co žrát a aktuálně i zmrzneme a to potmě.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Je čas na prášek, Lenko.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Veď preto sú tie povolenky. Mohli to zakázať rovno a mrzli by sme už teraz. Teraz stačí zaplatiť len o málo viac a môžeme si užívať neekologické činnosti, pokiaľ nám peniaze stačia 🙂
Tady jde ale o celkem rozumný zpusob jak se postupne zbavit technologie ktera skodi (at uz životnímu prostredi tak ekonomice)bez toho šoku.
Postupne zatěžuje to škodlivé dani kterou vyuzivas k financování nove technologie.
Postupne zatěžuje to škodlivé dani kterou vyuzivas k financování nove technologie.
@Hendly 16:20
Mluvíš sice jako kniha - nebo lépe - jako předvolební leták libovolné politické strany ČR, ale i největší naiva této teorii těžko uvěří.
A znovu, když někoho bytostně potřebuji, nemohu začít s nápravou jeho pokřiveného charakteru tím, že ho budu imrvére kopat do pr*ele, musím najít jiné řešení.
Mluvíš sice jako kniha - nebo lépe - jako předvolební leták libovolné politické strany ČR, ale i největší naiva této teorii těžko uvěří.
A znovu, když někoho bytostně potřebuji, nemohu začít s nápravou jeho pokřiveného charakteru tím, že ho budu imrvére kopat do pr*ele, musím najít jiné řešení.
Nechapu co tim chces rict.
Emisni povolenky jsou realita ve vice částech sveta.
Složí k daněmi fosilnich paliv a výnos dane je používán na podporu úspor a novych zdroju.
S tim ze jako o daních o tom mluvím pro zjednodušení.
Emisni povolenky jsou realita ve vice částech sveta.
Složí k daněmi fosilnich paliv a výnos dane je používán na podporu úspor a novych zdroju.
S tim ze jako o daních o tom mluvím pro zjednodušení.
@Hendly 17:03
Nechápeš, za to já nemohu. Já jsem psal česky.
Že to je realita ve více částech světa neznamená, že to musí být spásné nebo dobré řešení nebo že já na to nemohu mít odlišný pohled.
Spíš já úplně nechápu z mluvnického pohledu skladbu této tvojí věty: "Složí k daněmi fosilnich paliv a výnos dane je používán na podporu úspor a novych zdroju." Významově je to opět jako z propagačního letáku. (Pokud by se to přeložilo z tatarstánštiny.)
Nechápeš, za to já nemohu. Já jsem psal česky.
Že to je realita ve více částech světa neznamená, že to musí být spásné nebo dobré řešení nebo že já na to nemohu mít odlišný pohled.
Spíš já úplně nechápu z mluvnického pohledu skladbu této tvojí věty: "Složí k daněmi fosilnich paliv a výnos dane je používán na podporu úspor a novych zdroju." Významově je to opět jako z propagačního letáku. (Pokud by se to přeložilo z tatarstánštiny.)
Hele jsou tam chyby dane psaním na mobilu a spěchem.
Zaklad je ale myslim pochopitelný.
Budu ale rad kdyz napises svuj napad jak se zbavit ropne a fosilni závislosti. ktera je spatne jak ekologicky tak politicky a v neposlední radě ekonomicky.
Emisni povolenky funguji a v mnoha evropských zemích je podil jinych zdroju energie významný.
Zaklad je ale myslim pochopitelný.
Budu ale rad kdyz napises svuj napad jak se zbavit ropne a fosilni závislosti. ktera je spatne jak ekologicky tak politicky a v neposlední radě ekonomicky.
Emisni povolenky funguji a v mnoha evropských zemích je podil jinych zdroju energie významný.
@Hendly 20:34
Špatná je hlavně představa, že se lze zbavit závislosti na ropě, jak se mi snažíš svojí otázkou podsunout. I kdyby v ČR bylo 100% všech aut, jak osobních, tak nákladních, tak 100% stavebních strojů, elektrických, všechny Boeingy a Airbusy v ČR tankovaly jen jakási syntetická paliva a každá nemocnice měla místo záložního dieselagregátu domeček plný baterek, tak stále bude stát potřebovat tisíce tun ropy. Pokud se však všichni neodstěhují do chýší v lese, oprostí se od prakticky veškeré chemické výroby, všech plastů a léčit se budou výhradně bylinkami. To pak bude všechno ekologicky, politicky a v neposlední řadě ekonomicky všechno v cajku.
Emisní povolenky fungují...funguje i trest smrti, fungují i potraty, funguje i prohibice, báječně funguje i atomová bomba, funguje i ........ kde co. Je jen otázka kde, kdy a jak moc ty fungující věci budou zneužity. Nebo třeba kdy proklamovaná pozitiva nebudou násobně přebita zamlčovanými negativy.
A aby nakonec, po zodpovědném a náležitém vyhodnocení všech aspektů, nebylo třeba postoj k ropě přehodnotit.
Vážně si myslíš, že já ti tady budu psát v této oblasti nějaké nápady? To určitě. Ty je pak vopajcuješ a vyžereš mi nobelovku. Promiň, jsi dnes jako dítě, které si přečetlo a sežralo i s chlupama nějaká vládní prohlášení.
Zbavit se ropné a fosilní závislosti - všecko nejlepší s tém pertinaxem.
Špatná je hlavně představa, že se lze zbavit závislosti na ropě, jak se mi snažíš svojí otázkou podsunout. I kdyby v ČR bylo 100% všech aut, jak osobních, tak nákladních, tak 100% stavebních strojů, elektrických, všechny Boeingy a Airbusy v ČR tankovaly jen jakási syntetická paliva a každá nemocnice měla místo záložního dieselagregátu domeček plný baterek, tak stále bude stát potřebovat tisíce tun ropy. Pokud se však všichni neodstěhují do chýší v lese, oprostí se od prakticky veškeré chemické výroby, všech plastů a léčit se budou výhradně bylinkami. To pak bude všechno ekologicky, politicky a v neposlední řadě ekonomicky všechno v cajku.
Emisní povolenky fungují...funguje i trest smrti, fungují i potraty, funguje i prohibice, báječně funguje i atomová bomba, funguje i ........ kde co. Je jen otázka kde, kdy a jak moc ty fungující věci budou zneužity. Nebo třeba kdy proklamovaná pozitiva nebudou násobně přebita zamlčovanými negativy.
A aby nakonec, po zodpovědném a náležitém vyhodnocení všech aspektů, nebylo třeba postoj k ropě přehodnotit.
Vážně si myslíš, že já ti tady budu psát v této oblasti nějaké nápady? To určitě. Ty je pak vopajcuješ a vyžereš mi nobelovku. Promiň, jsi dnes jako dítě, které si přečetlo a sežralo i s chlupama nějaká vládní prohlášení.
Zbavit se ropné a fosilní závislosti - všecko nejlepší s tém pertinaxem.
Takze kdyz se nemůžeme zbavit ropy na 100% tak nebudeme delat nic?
Takhle se chovas i v soukromém životě?
Nemuzu zaizolovat barak na 100% tak mam v zime i otevřená okna?
Prave ze ropu potřebujeme na mnoho jinych důležitých veci je hloupost palit to s ucinnosti pod 30% v doprave kde mame alternativu.
Emisni povolenky funguji. Prave v DE jede 37GW z větru a je to omezováno jen neschopnosti uhelek vypnout.
Aktualni cena na spotu kolem 20E, cas nabit EV a jezdit takřka zdarma bez emisi nejen CO2 (coz samozrejme splachuje do záchodě vsechny vypoctu o tom jak velkou uhlikovou stopu ma EV založené na průměrných emisich z energetiky)
Takhle se chovas i v soukromém životě?
Nemuzu zaizolovat barak na 100% tak mam v zime i otevřená okna?
Prave ze ropu potřebujeme na mnoho jinych důležitých veci je hloupost palit to s ucinnosti pod 30% v doprave kde mame alternativu.
Emisni povolenky funguji. Prave v DE jede 37GW z větru a je to omezováno jen neschopnosti uhelek vypnout.
Aktualni cena na spotu kolem 20E, cas nabit EV a jezdit takřka zdarma bez emisi nejen CO2 (coz samozrejme splachuje do záchodě vsechny vypoctu o tom jak velkou uhlikovou stopu ma EV založené na průměrných emisich z energetiky)
@Hendly 7:37
Ani jsem nečekal nic jiného. Jako vždycky.
Napřed mluvíš o nutnosti zbavit se závislosti na ropě a fosilních zdrojích a když poukážu, že to nelze, tak otočíš.
Jak je na tom dnes Německo s elektřinou každý ví, stručně - celá země plná větrníků a bez cizí pomoci nedokáží přežít. A vypnou-li i ty uhelné, o kterých píšeš, jejich energetická bilance se ještě zhorší. Je dávno známá skutečnost, že nestabilní zdroje je nutné doplnit stabilními a to o dostatečném výkonu.
A do mého soukromého života ti naštěstí nic není. K demagogii s "otevřenými okny" jsi se uchýlil poměrně pozdě, oproti standardu "Otázek diskutéra Hendlyho".
Ani jsem nečekal nic jiného. Jako vždycky.
Napřed mluvíš o nutnosti zbavit se závislosti na ropě a fosilních zdrojích a když poukážu, že to nelze, tak otočíš.
Jak je na tom dnes Německo s elektřinou každý ví, stručně - celá země plná větrníků a bez cizí pomoci nedokáží přežít. A vypnou-li i ty uhelné, o kterých píšeš, jejich energetická bilance se ještě zhorší. Je dávno známá skutečnost, že nestabilní zdroje je nutné doplnit stabilními a to o dostatečném výkonu.
A do mého soukromého života ti naštěstí nic není. K demagogii s "otevřenými okny" jsi se uchýlil poměrně pozdě, oproti standardu "Otázek diskutéra Hendlyho".
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gile ty se nechceš bavit. Ty checš tady vykřičet svou flustraci. Jinak bys mi nepodsouval věci co jsem neřekl.)
Věc i otázky jsou jednoduché. Jde dál pokračovat dlouhodobě stejně a spalovat fosilní paliva včetně ropy se vrůstající tendencí?
Ne. Ať už z ekologického, finančního a nebo politického pohledu to pro evropu není cesta.
ty a ostatní stále říkate, že to lze. To si nepamatujete několik měsíců staré události a situaci s plynem a ruskem?
Věc i otázky jsou jednoduché. Jde dál pokračovat dlouhodobě stejně a spalovat fosilní paliva včetně ropy se vrůstající tendencí?
Ne. Ať už z ekologického, finančního a nebo politického pohledu to pro evropu není cesta.
ty a ostatní stále říkate, že to lze. To si nepamatujete několik měsíců staré události a situaci s plynem a ruskem?
Kolik jede v DE z fotovolatiky nám napíšeš? 3,55% vid, pecka
https://app.electricitymaps.com/zone/DE
Kolik toho jede z větru je pro vnitrozemské státy co nemaj moře hodně důležitý vid Borisove
U Poděbrad na rovince to fouká jak blázen že jo. :-):-):-):-)
https://app.electricitymaps.com/zone/DE
Kolik toho jede z větru je pro vnitrozemské státy co nemaj moře hodně důležitý vid Borisove
U Poděbrad na rovince to fouká jak blázen že jo. :-):-):-):-)
A kolik % vlastní spotřeby ropy si těžíme v ČR?
PS: mimochodem FVE ted dává v DE víc než všechno naše jádro dohromady..
PS: mimochodem FVE ted dává v DE víc než všechno naše jádro dohromady..
On nám někdo nechce prodat ropu? Kdo přesně? :-)
https://www.tydenikhrot.cz/…a-sankce-obchazi
US army kupuje ruskou ropu (samo nepřímo)
https://www.tydenikhrot.cz/…a-sankce-obchazi
US army kupuje ruskou ropu (samo nepřímo)
a hlavně v USA vid, kolébce kapitalismus. Taková Oklahoma jede z 90%na zemní plyn a uhlí, hahaha
:-)
:-)
žádný nový zdroje neexistují, existuje POUZE nestabilní ŠMEJD výráběný Čínskými soudruhy, OZE, cože je neostalinistická utopistickiá FANTASMAGORIE ZCELA!!!!!! OPAKUJU pro pomalejší zelené jedince Z C E LA Z A V I SL A N A V Y K Y V E C H P O C A S I !!!!!!!
Zvládneš už to někdy pochopit????? Tento neostalinistický fantasmagorcký šmejd je NUTNE !!!!!!! V zimní období vykrývat fosilními ZDROJI!!!! nebo investovat stovky bilionu do vodíku a bat. úložist, které existují jen na papíru a v pomatených vizích fanatiků a ještě desítky let to nebude schpné fosilní zdroje nahradit
Zvládneš už to někdy pochopit????? Tento neostalinistický fantasmagorcký šmejd je NUTNE !!!!!!! V zimní období vykrývat fosilními ZDROJI!!!! nebo investovat stovky bilionu do vodíku a bat. úložist, které existují jen na papíru a v pomatených vizích fanatiků a ještě desítky let to nebude schpné fosilní zdroje nahradit
Závislost na OZE způsobuje TOALANI ZAVISLOST EVROPY NA CINE!!!!!
Budu to tady opakovat neustále dokola, čínskej agente dokud tu budeš psát tyto bludy o snížení závislosti na Rusku a Arábii.
PS: zvyšíli tí čínani od ledna apanáž aspon o inflaci, nebo šetří? :-):-):-):-)
Budu to tady opakovat neustále dokola, čínskej agente dokud tu budeš psát tyto bludy o snížení závislosti na Rusku a Arábii.
PS: zvyšíli tí čínani od ledna apanáž aspon o inflaci, nebo šetří? :-):-):-):-)
Dokážeš rozlišit "nádrž" baterii a "palivo"?
Dnes musíš stále dokola kupovat spalovanou ropu. Když koupíš EV tak tu baterii používáš dlouhá léta a nic od číny ani rusáka nekupuješ.
PS: to je taky důvod proč je vedene taková mediální kampaň proti EV. Zisky z prodeje ropných paliv jsou prostě velké a tak se vyplatí investovat "pár drobných" do šíření negace.
Dnes musíš stále dokola kupovat spalovanou ropu. Když koupíš EV tak tu baterii používáš dlouhá léta a nic od číny ani rusáka nekupuješ.
PS: to je taky důvod proč je vedene taková mediální kampaň proti EV. Zisky z prodeje ropných paliv jsou prostě velké a tak se vyplatí investovat "pár drobných" do šíření negace.
ale nejdřív od čínana musíš koupit veškeré komponenty na vybudování infrakstruktury a přebudování přenosové sítě za pár set MILIARD :-) Takový detail.
A modlit se aby nepřišel hurikán, vichřice, povodně atd + technické závady (pár větrníků už hellmutlandu lehlo popelem) jinak budeš u čínana nakupovat opět a znovu :-):-):-)
A modlit se aby nepřišel hurikán, vichřice, povodně atd + technické závady (pár větrníků už hellmutlandu lehlo popelem) jinak budeš u čínana nakupovat opět a znovu :-):-):-)
Par set miliard? Myslim dobra cena s přihlédnutím ze kazdy rok odvedeme z ekonomiky min 100 miliard za ropna paliva.
Návratnost v radu let je super.
Návratnost v radu let je super.
Ty jsi neuvěřitelný demagog. Měl by ses dát na politiku! :-[] :no:
Tak rozdil nakupovat neustale palivo a nebo koupit jednou baterii je snad celkem jasny.
Co je na tom demagogickeho?
Co je na tom demagogickeho?
@Hendly 19:08
Demagogického je tom třeba to, že ekvivalent k baterii je nádrž a ekvivalent k palivu je elektrická energie.
Demagogického je tom třeba to, že ekvivalent k baterii je nádrž a ekvivalent k palivu je elektrická energie.
To ano, ale je rozdil jednou importovat baterii a do ni pak tankovat domaci energii a nebo mit domaci nadrz a do ni neustale tankovat importovana paliva.
....a jako vždycky, když poukážu na jasný argumentační faul, ihned pokračuješ s další překroucenou verzí.
Ale já se nechci bavit. Já se přece chci - "Ty checš tady vykřičet svou flustraci."
Checš se dá s přimhouřením oka přejít, frustrace s elkem už ne.
Člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí fiatem.
Ale já se nechci bavit. Já se přece chci - "Ty checš tady vykřičet svou flustraci."
Checš se dá s přimhouřením oka přejít, frustrace s elkem už ne.
Člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí fiatem.
Je na tom co jsem napsal nejaka chyba?
Protoze ty se tocis na slovech a unikátní jak princip tak návaznost na predchozi vlakno.
To na co jsem reagoval je, ze Barik neustale rika, ze misto na rope budeme závislí na cine s bateriema.
Ja ale rikam stale dokola to same.
Baterii koupis jednou a pak pouzivas a nasledne recyklujes.
Ropu spaluješ neustale…
Ten zasadni rozdil snad vidis?
PS: uz vubec do toho radsi nepíšu, ze suroviny na baterie narozdíl od ropy mame.
Protoze ty se tocis na slovech a unikátní jak princip tak návaznost na predchozi vlakno.
To na co jsem reagoval je, ze Barik neustale rika, ze misto na rope budeme závislí na cine s bateriema.
Ja ale rikam stale dokola to same.
Baterii koupis jednou a pak pouzivas a nasledne recyklujes.
Ropu spaluješ neustale…
Ten zasadni rozdil snad vidis?
PS: uz vubec do toho radsi nepíšu, ze suroviny na baterie narozdíl od ropy mame.
@Hendly 20:16
Tak trošku do toho jaksi stále zapomínáš vložit ještě tu elektrickou energii. Ten zásadní rozdíl snad vidíš. Nestačilo ti přesné uvedení času, na co jsem reagoval? Nešlo mi o Čínu ani o Barika, šlo mi pouze o tu demagogii v daném příspěvku.
Tak trošku do toho jaksi stále zapomínáš vložit ještě tu elektrickou energii. Ten zásadní rozdíl snad vidíš. Nestačilo ti přesné uvedení času, na co jsem reagoval? Nešlo mi o Čínu ani o Barika, šlo mi pouze o tu demagogii v daném příspěvku.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vkládám ji do toho celou dobu.
A v tom je ten zasadni rozdil o kterem to cele je. Tu elektrickou energii si umíme vyrobit v EU. Nemusíme ji po celou dobu provozu vozit z ruska…
A v tom je ten zasadni rozdil o kterem to cele je. Tu elektrickou energii si umíme vyrobit v EU. Nemusíme ji po celou dobu provozu vozit z ruska…
ted sem kupoval pár autodílů včetně origo
vše made in china, taiwan, indie, mexico, Israel, akorát svíčky byly made in usa. Nepočítám dobové historické díly vyrobené v 90 letech v Evropě koupené na ebay jako nepoužité . Bavím se o nových, letos či loni vyrobených ND.
Tak takto je evropa soběstačná a všechno si vyrábí doma, ale kdyby Asie a další země zítra zastavily vývoz a neposlali sem půl roku ani jedno letadlo, lod a kamion nastane tu apokalypsa bliblických rozměrů :-):-):-):-)
Nebot se tu nic nevyrábí a brzy se tu přestane i všechno těžit a zpracovávat díky GD
vše made in china, taiwan, indie, mexico, Israel, akorát svíčky byly made in usa. Nepočítám dobové historické díly vyrobené v 90 letech v Evropě koupené na ebay jako nepoužité . Bavím se o nových, letos či loni vyrobených ND.
Tak takto je evropa soběstačná a všechno si vyrábí doma, ale kdyby Asie a další země zítra zastavily vývoz a neposlali sem půl roku ani jedno letadlo, lod a kamion nastane tu apokalypsa bliblických rozměrů :-):-):-):-)
Nebot se tu nic nevyrábí a brzy se tu přestane i všechno těžit a zpracovávat díky GD
Pořád si mi neprozradil to sladké tajemství, čím si tu el. energii vyrobíš v zimě po vypnutí JE a uhelek. Z těch 4% co dává fotovoltaika? Nebo nahradíme 10 uhelek cca 110 000 větrníky? Až zas vytáhneš vědce, tak tví oblíení vědci zjistili že na výrobu stejnéhho množství el. energie, na které stačí Norsku 50 000 větrníků my potřebujeme 85-105 000 ks. PRCA CO BORISOVE
Do každé dědiny 150 větrníků z číny.
Nový slogan zelené neostalinistické úderky utopistů vid :-):-):-)
Nebo to budete vykrývat tím vodíkem za biliony? Kdy přesně těch 10 uhelek a 2 jaderky vykryjete? Myslíš že rok 2050 nebo až 2170? :-):-):-)
A kolik bude v té době stát 1 Kwh. 15 kč nebo 40 kč?
A myslíš že to bude někdo ochoten platit?
Děkujeme za odpovědi, čekáme na ně již 5 let.
Do každé dědiny 150 větrníků z číny.
Nový slogan zelené neostalinistické úderky utopistů vid :-):-):-)
Nebo to budete vykrývat tím vodíkem za biliony? Kdy přesně těch 10 uhelek a 2 jaderky vykryjete? Myslíš že rok 2050 nebo až 2170? :-):-):-)
A kolik bude v té době stát 1 Kwh. 15 kč nebo 40 kč?
A myslíš že to bude někdo ochoten platit?
Děkujeme za odpovědi, čekáme na ně již 5 let.
Zajimave, ze dovoz ropy z ruska ti nevadi, ale predstava dovozu elektriny z EU je pro tebe neco hrozného.
V zime? aktualne uz nekolik dni jede vyroba z VTE tak, ze se musi omezovat. Uhelky muzou v budoucnu zůstat jen jako záloha
V zime? aktualne uz nekolik dni jede vyroba z VTE tak, ze se musi omezovat. Uhelky muzou v budoucnu zůstat jen jako záloha
Od koho to chceš dovážet?
Snad ne od Německ, které dováží samo.
Nebo natáhneš dráty z Norska sem? Víš jaké jsou ztráty během přenosu el. energie na tisíce km po drátech? 30-55%.
Efektivita ja prase :-):-):-)
Snad ne od Německ, které dováží samo.
Nebo natáhneš dráty z Norska sem? Víš jaké jsou ztráty během přenosu el. energie na tisíce km po drátech? 30-55%.
Efektivita ja prase :-):-):-)
Treba z nemecka aby nemuselo i v soucasne dobe omezovat vykon svych VTE.
Ztraty na dálkových vedených jsou v radu procent.
Ztraty na dálkových vedených jsou v radu procent.
ano a proto všechny suroviny včetně oceli a za chvíli už i cementu kupujeme z číny :-):-):-) Evropa včetně čr zavírá a bude zavírat jednu pískovnu za druhou, nebot jsou dotěžené - stejně tak kamenolomy a jednu cementárnu a betonárku za druhou, protože nejsou eko a bla bla bla :-)
https://www.e15.cz/…i-dalnic-1393625
https://echo24.cz/…vebnictvi-sahara
Ted kontrolní otázka Borisove, jako čínský expert na OZE to jistě víš - Kolik písku a cementu padne na základy každého větrníku, které jsou jak hluboké? povídej, čekáme
https://www.e15.cz/…i-dalnic-1393625
https://echo24.cz/…vebnictvi-sahara
Ted kontrolní otázka Borisove, jako čínský expert na OZE to jistě víš - Kolik písku a cementu padne na základy každého větrníku, které jsou jak hluboké? povídej, čekáme
Baterka z Číny za 400k. Palivo z Kataru za 11 kč/l, takže cca 1,5 kč/km.
Takže při nájezdu 250.000 km jsem zaplatil despociím stejně.
Takže při nájezdu 250.000 km jsem zaplatil despociím stejně.
To je zbytecna diskuze.
Evidentne zijes v jinem svete...
Jaky ne rozdil mezi zakazem spalovacich motoru a narizeni EV?
Jo, jasne. Taky muzu chodit pesky.
Evidentne zijes v jinem svete...
Jaky ne rozdil mezi zakazem spalovacich motoru a narizeni EV?
Jo, jasne. Taky muzu chodit pesky.
Syntetická paliva, spalovani vodiku, palivove clanky.
Zakaz fosilnich paliv je plánován na rok 2035.
Sledujes vyvoj baterii a vyvoj aut v Cine?
Dnes mas elektromotory co davaji stovky kW a váží 30kg. Baterie se zlepšují o desitky procent každých par let viz tento clanek. Zaroven jdou cenou dolu a zbavují se materiálu kterou jsou tezko dostupné.
Za 11 let bude spalovaci auto exotická vec i bez zakazu.
A ty tu pises o spalovakach jako budoucnosti….
Zakaz fosilnich paliv je plánován na rok 2035.
Sledujes vyvoj baterii a vyvoj aut v Cine?
Dnes mas elektromotory co davaji stovky kW a váží 30kg. Baterie se zlepšují o desitky procent každých par let viz tento clanek. Zaroven jdou cenou dolu a zbavují se materiálu kterou jsou tezko dostupné.
Za 11 let bude spalovaci auto exotická vec i bez zakazu.
A ty tu pises o spalovakach jako budoucnosti….
Bavis se s lidma, ktery nemaji tuseni o aktualnich technologiich.
Neznaji cenu ani parametry soucasnych baterek. Ani neveri dosavadnimu vyvoji cen baterek a jejich zlevneni na desetinu.
Neznaji dnesni moznosti gridu a nabijeni flotil EV.
Neznaji rychlost rustu celosvetovych prodeju EV ani podil EV na celosvetovych prodejich.
A s takovou neznalosti ani dnesnich reseni by se radi bavili o budoucnosti.
Z toho vyplyva jen to, ze jejich argumenty jsou pouze emoce a urazky...
Neznaji cenu ani parametry soucasnych baterek. Ani neveri dosavadnimu vyvoji cen baterek a jejich zlevneni na desetinu.
Neznaji dnesni moznosti gridu a nabijeni flotil EV.
Neznaji rychlost rustu celosvetovych prodeju EV ani podil EV na celosvetovych prodejich.
A s takovou neznalosti ani dnesnich reseni by se radi bavili o budoucnosti.
Z toho vyplyva jen to, ze jejich argumenty jsou pouze emoce a urazky...
Ano tie technilogie su take uzastne, ze ako pise nizsie z.brablec, v reale nepouzitelne a neekologicke kopy srotu. Mam teraz na zahrade pozicane jedno ev od audi a pri terajsich teplotach kolo -10 je to zazitok. Tak si tie dristy o cenach bateriek uz konecne strc za klobuk.
Mě vrtá hlavou kde je stále těch -10°C ...
Tiež si myslim že ev prekonajú ice vozididlá tak prečo ich potom zakazovať?
Zakaz je jen gesto.
Naprosta vetsina lidi bude kupovat EV davno pred zakazem.
Naprosta vetsina lidi bude kupovat EV davno pred zakazem.
Za co? Kde vezmou lidi cca 700 000 kč až 20 milionů na nákup EV verze auta, kde stála spalovací verze 400 000 kč až 11 milionů :-):-):-):-):-)
Tak to ma vice rovin ktere jsou provazane. A pise se tu o nich stále dokola.
- globalni oteplení
- zavislost na kartelu OPEC a státech jako rusko
- brutální financni a legislativní tlak v Cine ktera získala naskok
- tvrzeni automobilek po diesel gate
- globalni oteplení
- zavislost na kartelu OPEC a státech jako rusko
- brutální financni a legislativní tlak v Cine ktera získala naskok
- tvrzeni automobilek po diesel gate
Za pár let bude svět zelený ráj, který nevypustí ani gram škodlivin. Stačí jen ivestova 100 TRILIONU BRITSKY LIBER VID. My tu společnost změníme i proti její vůli na jinou, lepší a modernější. Copak mi to jen připomíná. Že by SSSR 30-50 léta? HAHAHA
Bohužel po tom bude stát 1 kw v jednotkvých zemích 35-80 Kč nebo dojde k světové občanské válce. :-):-):-):-):-)
Bohužel po tom bude stát 1 kw v jednotkvých zemích 35-80 Kč nebo dojde k světové občanské válce. :-):-):-):-):-)
Vysvětlení základu toho, proč se otepluje, máš v diskusi toho článku v příspěvku od pana Burgeta. A obhajobu Ruska, bohatě sponzorujícího rudozelené teroristy v Evropě, tam nikde nevidím. Spíš naopak.
Pan Burget nic nevysvětluje, pouze rika svuj nazor ktery se ale neshoduje s měřením.
Jiří Benda
Příspěvek podléhá schvalování.
Zdeněk Brablec
Každému doporučuji si EV odzkoušet. 7.12 jsem měl zapůjčené EV ID.5 GTX 220 kW a dojezd je fakt hrůza.
Auto nabito na 80% dojezd 240 km, teplota kolem 0. Na dálnici při rychlosti 130 km/h se dojezd začíná zmenšovat pod 150 km, mimo dálnici tak 200 při nabíjení od 20% do 80% což je doporučeno výrobcem. Za 2 mil., cena předváděcího vozu optimální auto do města.
Nekup to.
Auto nabito na 80% dojezd 240 km, teplota kolem 0. Na dálnici při rychlosti 130 km/h se dojezd začíná zmenšovat pod 150 km, mimo dálnici tak 200 při nabíjení od 20% do 80% což je doporučeno výrobcem. Za 2 mil., cena předváděcího vozu optimální auto do města.
Nekup to.
PowerHouse
jakmile se v Německu, Francii, Holansku, Velké Británii, ... sníží dotace?
Takže po změně cen všechno bude jinak.
Takže po změně cen všechno bude jinak.
Poloviční?
vondry87
"mají v povinné elektronické výbavě tzv. inteligentní asistent rychlosti – „eurohlásítko“. Jeho pískání je možné snadno vypnout třemi či čtyřmi kliknutími v displeji. Je sice třeba to udělat po každém startu znova "
Ach jo, jak chtějí přimět lidi kupovat nová ekologická auta, když jsou takto uživatelsky nepřívětivá. To fakt člověk raději zůstane u staré nafty, která člověka neprudí na každém rohu. Tak snad se to hackeři a garážisti co nejdřív naučí permanentně vypínat, protože do té doby budou nová auta "no go". Nebo existují značky, kde se to nechá permanentně vypnout např. vytvořením individuálního profilu?
Ach jo, jak chtějí přimět lidi kupovat nová ekologická auta, když jsou takto uživatelsky nepřívětivá. To fakt člověk raději zůstane u staré nafty, která člověka neprudí na každém rohu. Tak snad se to hackeři a garážisti co nejdřív naučí permanentně vypínat, protože do té doby budou nová auta "no go". Nebo existují značky, kde se to nechá permanentně vypnout např. vytvořením individuálního profilu?
Jen abych to uvedl na pravou miru.
Doufam, ze jsi v souvislosti s ekologickym autem nemel na mysli auto produkujici jedovate lokalni emise neschopne plnit ani puvodne planovanou EU7.
https://www.am-online.com/…-impact-vehicles
Four cars have been given the LCA Award: the Dacia Spring, the ORA Funky Cat, Renault’s electric Megane E-Tech, and the Tesla Model 3.
:yes: :yes: :yes:
Toto jsou ekologicka auta.
Prokazatelne.
https://www.greenncap.com/assessments/
Ktery auta maji pet hvezd? :-!
Jen elektricky? :yes:
Clean air index je jasny...
A treba ani Audi A6 50TDI s 6,9 z 10 moc pekne nevyslo.
EV jsou (spouste dojmu navzdory) absolutne bezkokunkerencni.
:-O
Btw. je zde i dukaz toho, co zde marne leta Ozzymu vysvetluju a sice, ze hybrid je sice prinosny ve srovnani s fosilem ale mnohem horsi nez EV - viz greenhouse gas index.
https://www.greenncap.com/…cross-2022-0100/
Doufam, ze jsi v souvislosti s ekologickym autem nemel na mysli auto produkujici jedovate lokalni emise neschopne plnit ani puvodne planovanou EU7.
https://www.am-online.com/…-impact-vehicles
Four cars have been given the LCA Award: the Dacia Spring, the ORA Funky Cat, Renault’s electric Megane E-Tech, and the Tesla Model 3.
:yes: :yes: :yes:
Toto jsou ekologicka auta.
Prokazatelne.
https://www.greenncap.com/assessments/
Ktery auta maji pet hvezd? :-!
Jen elektricky? :yes:
Clean air index je jasny...
A treba ani Audi A6 50TDI s 6,9 z 10 moc pekne nevyslo.
EV jsou (spouste dojmu navzdory) absolutne bezkokunkerencni.
:-O
Btw. je zde i dukaz toho, co zde marne leta Ozzymu vysvetluju a sice, ze hybrid je sice prinosny ve srovnani s fosilem ale mnohem horsi nez EV - viz greenhouse gas index.
https://www.greenncap.com/…cross-2022-0100/
Vůbec jsem při psaní příspěvku nemyslel na typ pohonu, nechci rozjíždět další diskusní přestřelku, o to mi fakt nešlo. I moderní spalovací motory jsou jistě podstatně ekologičtější než ty staré. Šlo mi čistě o to, že představa, že člověk vysolí přes milion za nové auto, které ho bude každý den štvát, mi není moc příjemná. A asi raději budu dál jezdit svým 10 let starým dieslem, ač vlastně nechci a rád bych ho vyměnil za něco nového. A je úplně jedno, jestli mluvím o přechodu na EV nebo nějaký moderní hybridní benzín např., protože v tom jednak zatím nemám zcela jasno a hlavně v mém případě se musím podřídit firemní politice a jestli nám vedení "nařídí" hybridy nebo EV se zatím ještě neví, to se dozvím tak za měsíc dva. Jediné, co vím, je, že si budu moct vybrat - moje 10 let stará nafta nebo nový služebák. A jestli nové služebáky budou neustále otravně pípat při každém sklopení zraku nebo minimálním překročení rychlosti, jak jsem to viděl v některých testech, nebo budou vyžadovat po každém startu vypínání těchto hrůz přes infotainment, tak si prostě nechám tu 10 let starou naftu, protože na ní mě vlastně nic až tak zásadně neštve a ve své podstatě racionální úvahou není důvod to auto měnit.
A proto si lidi drží starý auta, tam se vypíná leda tak topení když je ti moc horko :-):-):-):-)
presne tak.... ten pojeb*ny pipak a dalsi blbosti jsou presne duvod, proc mam zadaneho do vyroby Supa III, abych mel auto, do ktereho sednu a pojedu. Ne abych matlal po dotykaci po kazdem startu.... 8-s 8-s 8-s maximum co jsem zatim ochotny tolerovat je zmacknuti tlacitka na vypnuti start-stop. Nic dalsiho delat nebudu dokud to jen trochu pujde.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ja Prvni 123
Byvalo to fajn misto na pokecanio autech.
Bohuzelse to zvrtlo, uz pred par lety.
Kvalita clanku sla drasticky dolu.
Diskuze je snuskou urazek,kdo se mnou nesouhlasi je uplnej de_bil.
A okorenenyvzdy aspon jednim uplnym magorem, kdo ani nic netvrdi, prisel jenom urazet.
Nejspis se s nim nebavi ani dvere od spajsky, tak si sem chodi rovnat sebevedomi.
Protoze tady neni jednoduche ho vypnout.
A soucasne riziko, ze dostane facku, je relativne nizke.
Je to skoda.
Bohuzelse to zvrtlo, uz pred par lety.
Kvalita clanku sla drasticky dolu.
Diskuze je snuskou urazek,kdo se mnou nesouhlasi je uplnej de_bil.
A okorenenyvzdy aspon jednim uplnym magorem, kdo ani nic netvrdi, prisel jenom urazet.
Nejspis se s nim nebavi ani dvere od spajsky, tak si sem chodi rovnat sebevedomi.
Protoze tady neni jednoduche ho vypnout.
A soucasne riziko, ze dostane facku, je relativne nizke.
Je to skoda.
Proc jsi prisel do diskuze pod EV ty?
Pobrecet?
Dovolim si citovat tvuj hodnotny prispevek do teto diskuze:
"Hmm, takze dalsi zbytecne obri SUV...
S neuzitecnym pohonem na baterky.
K cemu to jako ma byt dobre?"
Tomu rikam fajn pokecani o autech. :no:
Bylo by fajn, kdybys misto zbytecnych textu do zdejsich diskuzi radeji vyzkousel elektromobil.
Pak bys treba lepe pochopil jeho prednosti.
Pobrecet?
Dovolim si citovat tvuj hodnotny prispevek do teto diskuze:
"Hmm, takze dalsi zbytecne obri SUV...
S neuzitecnym pohonem na baterky.
K cemu to jako ma byt dobre?"
Tomu rikam fajn pokecani o autech. :no:
Bylo by fajn, kdybys misto zbytecnych textu do zdejsich diskuzi radeji vyzkousel elektromobil.
Pak bys treba lepe pochopil jeho prednosti.
Proč chodíš na server o autech když auta nenávidíš? Tramvaj na baterky není auto, utopistickej zelenej neomarxisto podporující fantasmagorie na úrovni STALINISTICKYCH UTOPISTU!!!!
Nikdo tě sem nezval. Děkujeme - odejděte!
Nikdo tě sem nezval. Děkujeme - odejděte!
EV žádné přednosti nemá
1) hnusný design 95% všech dosud vyrobných EV
2) targické interiéry plný levných, nekvalitních materiálů a absence prémivých materiálů jako dřevo, hliník, leštěná ocel, karbon, pravá kůže atd
4) mizerný dojezd
5) omezené možnosti nabíjení za vysoké ceny pro lidi nemající vlastní dům
6) vysoká pořizovací cena)
7) živnostnost vozu, která nemá šanci překročit 20 let, zatímco dodnes tu běžne jezdí 50+ let staré spalováky
1) hnusný design 95% všech dosud vyrobných EV
2) targické interiéry plný levných, nekvalitních materiálů a absence prémivých materiálů jako dřevo, hliník, leštěná ocel, karbon, pravá kůže atd
4) mizerný dojezd
5) omezené možnosti nabíjení za vysoké ceny pro lidi nemající vlastní dům
6) vysoká pořizovací cena)
7) živnostnost vozu, která nemá šanci překročit 20 let, zatímco dodnes tu běžne jezdí 50+ let staré spalováky
Musi to byt hrozna, az zdrcujici, predstava, ale zkousel jsem ho.
A nemeni to nic na tom, ze tento zpusob povazuji za neracionalni.
Vyroba baterii je drasricky neekolicka.
Z neznameho duvodu jsou EV vetsinou obri SUV, takze jsou drtive neekologicke uz v dobe zrodu.
Krome toho jsou dost nepouzitelne.
Bydlim v bytovce, a parkuju venku, pres chodnik, s dalsimi 7 auty. Takze nocni nabijeni neprichazi v uvahu.
To cele na Vysocine, coz znamena mrazivo a relativne dost snehu.
Navic potrebuju mit auto trvale k dispozici. Prijedu vecer domu a obcas se mi stane, ze za hodinu potrebuju zase odjet.
Nekdy ale auto klidne 2 tydny stoji.
Takze pro me je EVzcela nevhodne.
Presto mi ho chteji vnutit. Pod hesly o ekologii a oteplovani, v praxi jen z businesovych duvodu.
Synteticka paliva pripustili po nekolika letech, pod tezkym tlakem. Vsechny ty roky jsou ztracene.
A nemeni to nic na tom, ze tento zpusob povazuji za neracionalni.
Vyroba baterii je drasricky neekolicka.
Z neznameho duvodu jsou EV vetsinou obri SUV, takze jsou drtive neekologicke uz v dobe zrodu.
Krome toho jsou dost nepouzitelne.
Bydlim v bytovce, a parkuju venku, pres chodnik, s dalsimi 7 auty. Takze nocni nabijeni neprichazi v uvahu.
To cele na Vysocine, coz znamena mrazivo a relativne dost snehu.
Navic potrebuju mit auto trvale k dispozici. Prijedu vecer domu a obcas se mi stane, ze za hodinu potrebuju zase odjet.
Nekdy ale auto klidne 2 tydny stoji.
Takze pro me je EVzcela nevhodne.
Presto mi ho chteji vnutit. Pod hesly o ekologii a oteplovani, v praxi jen z businesovych duvodu.
Synteticka paliva pripustili po nekolika letech, pod tezkym tlakem. Vsechny ty roky jsou ztracene.
Takže jde jen koknkrétně o tebe že nechceš EV?
A chápeš že ještě v roce 2035 si koupíš spalovák (podle mého tipu si ho nekoupíš a koupíš EV:) )a budeš ho moc další dobu neomezene používat ?
Ad syntetická paliva.. ztracené roky? V čem?
V čem je výroba baterií brutálně neekologická?
PS: nevidím co je nereálného na tom vyudovat nabíjecí místo pro 7 aut před bytovkou. Tam není veřejné osvětlení?
A chápeš že ještě v roce 2035 si koupíš spalovák (podle mého tipu si ho nekoupíš a koupíš EV:) )a budeš ho moc další dobu neomezene používat ?
Ad syntetická paliva.. ztracené roky? V čem?
V čem je výroba baterií brutálně neekologická?
PS: nevidím co je nereálného na tom vyudovat nabíjecí místo pro 7 aut před bytovkou. Tam není veřejné osvětlení?
Ne. Jde o to, ze vetsina populace potrebuje jine auto, nez EV, ale je jim dost zhurta vnucovano.
Te skupine, co EV oceni a vyuziji ho preju.
Ale ani ti nepotrebuji mnohatunove SUV. Ekologie na 20" hlinikovych kolech...
Branim se protlacovani.
Te skupine, co EV oceni a vyuziji ho preju.
Ale ani ti nepotrebuji mnohatunove SUV. Ekologie na 20" hlinikovych kolech...
Branim se protlacovani.
Znova, kdo ti vnucuje EV? Můžeš si koupit teď hned třeba V8 a já nevím co ještě a půjde to ještě v roce 2035.
Vnucuje ti tady na auto.cz někdo Teslu? Jako tím že poslední test Tesla tu byl v roce 2020 a předposlední v roce 2016?
Proč mluvíš za většinu populace? Kdo to je? Průměrný nájezd je pod 15000km ročně.. to je 30x nabíjení EV ročně takže v průměru tak 3x měsíčně... Vetšina populce potřebuje z ničeho nic neplánovaně hned po práci ujet 300km v kuse?
Nejprodávanější Tesla Y rozhodně není mnohatunová...
Vnucuje ti tady na auto.cz někdo Teslu? Jako tím že poslední test Tesla tu byl v roce 2020 a předposlední v roce 2016?
Proč mluvíš za většinu populace? Kdo to je? Průměrný nájezd je pod 15000km ročně.. to je 30x nabíjení EV ročně takže v průměru tak 3x měsíčně... Vetšina populce potřebuje z ničeho nic neplánovaně hned po práci ujet 300km v kuse?
Nejprodávanější Tesla Y rozhodně není mnohatunová...
Ty trubko opravdu nevíš, že většina tu jezdí spalovacími auty? Kdyby chtěli tak už mají všichni EV.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mas to evidentne jako system.
Tak douho opakujes dokola to same, az kazdeho prestane bavit ti na to odpovidat.
A ty si to interpretujes jako vitezstvi.
Tak douho opakujes dokola to same, az kazdeho prestane bavit ti na to odpovidat.
A ty si to interpretujes jako vitezstvi.
Mozna zkus apon jednou na otazku odpovedet.
Pises o mnohatunovych EV. Ja ti napisu, ze nejprodávanější EV je Tesla Y ktera mnohatunova neni a ty se urazis…
Pises o mnohatunovych EV. Ja ti napisu, ze nejprodávanější EV je Tesla Y ktera mnohatunova neni a ty se urazis…
Horký Rom